Wie heeft hier gezegd dat een enthousiasteling hier niet op in mag gaan? Ik vind dit maar een raar forum, mensen doen hier zo dom tegen elkaar:Squote:Op zondag 12 december 2010 16:02 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dat is idd de discussie. Maar waarom kan een enthousiasteling daar niet op in gaan?
[..]
Ik ken mensen die leuk geld verdienen met fotografie maar nooit een echt opleiding hebben gehad. Vrij beroep e.d.
Door de discussie te laten "beslechten" door alleen prof's doe je veel mensen met veel kennis te niet.
Hoezoquote:Op zondag 12 december 2010 20:40 schreef xJillx het volgende:
....Ik vind dit maar een raar forum....
quote:Op zondag 12 december 2010 21:15 schreef Ouwesok het volgende:
Hoezo
[ afbeelding ]
Oh, die advertenties moet je een beetje omheen kijken.
Mag ik vragen waarom je liever in M schiet?quote:Op zondag 12 december 2010 21:20 schreef xJillx het volgende:
[quote]
Ik fotografeer trouwens alleen in de M stand, vroeger altijd Av toen ik nog van niks wist.
Maar ik vind het gewoon fijn om alles te kunnen regelen zoals ik het wil:)
ik heb de rest van de opties niet uitgeprobeerd dus:O
Ik denk dat hij de lichtmeter bedoelt. Daarmee kun je inschatten of de foto goed belicht gaat zijn voordat je 'm maakt.quote:Op zondag 12 december 2010 21:39 schreef xJillx het volgende:
Hoe bedoel je dat mijn camera dat aangeeft?
Nog maar een keer, als het voor jou werkt en tot goeie opnamen leidt, dus de opname zoals jij hem wilt, dan werkt het toch gewoonquote:Op zondag 12 december 2010 21:39 schreef xJillx het volgende:
Ik controleer mijn histogram
Uhm camera's zijn nogal dom, dus vertrouw ik liever op mn histogram
aangezien mn camera niet gekalibreert is en het op het lcd scherm andrs uitziet enzo
Hoe bedoel je dat mijn camera dat aangeeft?
Ik kijk gewoon naar mn histogram (zorgen dat wit echt wit is en niet overbelicht, met zwart hetzelfde etc)
Of onderbelichten , hangt af van wat je gewenste resultaat moet wezen.quote:Op zondag 12 december 2010 21:48 schreef xJillx het volgende:
Zoals ik daarbij al zei; zodat ik alles zelf kan regelen, maar dan ook echt ALLES
maar je lichtmeter geeft dat niet aan..
tenminste even een voorbeeld: als je een foto wilt gaan maken van een wit voorwerp
dan is het niet zo dat je je belichtingsmeter op 0 moet zetten, dan moet je gaan overblichten (1 of 2 stops)
Of begrijp ik het nu niet?
Ah, een mede control-freakquote:Op zondag 12 december 2010 21:48 schreef xJillx het volgende:
Zoals ik daarbij al zei; zodat ik alles zelf kan regelen, maar dan ook echt ALLES
maar je lichtmeter geeft dat niet aan..
tenminste even een voorbeeld: als je een foto wilt gaan maken van een wit voorwerp
dan is het niet zo dat je je belichtingsmeter op 0 moet zetten, dan moet je gaan overblichten (1 of 2 stops)
Of begrijp ik het nu niet?
Klopt ook, ik moet nog steeds een keer een ei bakken op wat flitsersquote:Op zondag 12 december 2010 21:52 schreef PKfotografie het volgende:
Of onderbelichten , hangt af van wat je gewenste resultaat moet wezen.
Regels zijn richtlijnen waar je van af kan wijken
Zo kom ik weer zelden aan m'n iso, omdat ik heb leren fotograferen op film. Dan moet je vantervoren kiezen wat voor rolletjes je meeneemt en eventueel pushen/pullen. Het zal in elk geval nog wel vaker voorkomen dat ik met m'n digitale camera sta te bedenken wat ik kan doen om meer licht te vangen, en gewoon de iso vergeetquote:Op zondag 12 december 2010 21:54 schreef xJillx het volgende:
Jazekers! Wij hebben geleerd alleent e fotograferen in die stand, omdat wij zo alles beter leren en onder de knie krijgen
Zodat je leert wat diafragma, slutiertijd en iso voor invloed op elkaar hebben etc
Om te leren, zeker de m stand.quote:Op zondag 12 december 2010 21:54 schreef xJillx het volgende:
Jazekers! Wij hebben geleerd alleent e fotograferen in die stand, omdat wij zo alles beter leren en onder de knie krijgen
Zodat je leert wat diafragma, slutiertijd en iso voor invloed op elkaar hebben etc
en ik heb liever dat ik het doe, en niet de camera. Een camera is dom, zoals hier boven is gezegd en je zult toch echt zelf het werk moeten doen.quote:Op zondag 12 december 2010 21:59 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
Om te leren, zeker de m stand.
Als je snapt wanneer je de sluitertijden moet aanpassen en wanneer het diafragma.
Of juist met de iso gaat spelen of met nd-filters.
Dan weet je wat je wil, wat je prio is en wat je de camera kan laten doen. En in dat geval is er een grote kans dat p of S of A een handigere keuze is
Haha dat kan gebeuren!quote:Op zondag 12 december 2010 21:56 schreef Azreal het volgende:
[..]
Zo kom ik weer zelden aan m'n iso, omdat ik heb leren fotograferen op film. Dan moet je vantervoren kiezen wat voor rolletjes je meeneemt en eventueel pushen/pullen. Het zal in elk geval nog wel vaker voorkomen dat ik met m'n digitale camera sta te bedenken wat ik kan doen om meer licht te vangen, en gewoon de iso vergeet.
Ja ik snap het nu al redelijk, maar met de M stand kan ik alles in een keer aanpassenquote:Op zondag 12 december 2010 21:59 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
Om te leren, zeker de m stand.
Als je snapt wanneer je de sluitertijden moet aanpassen en wanneer het diafragma.
Of juist met de iso gaat spelen of met nd-filters.
Dan weet je wat je wil, wat je prio is en wat je de camera kan laten doen. En in dat geval is er een grote kans dat p of S of A een handigere keuze is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |