Gul kun je nu goed vangen langs de kant.quote:Op zondag 12 december 2010 01:00 schreef Tem het volgende:
[..]
Idd gaat om de gezelligheid en de volgende dag roken en eten:) Jarenlang wezen sportvissen langs de kant op Gul en zomers Tong dat is stukken spannender, bittertje erbij enzo:)

Dat hangt een beetje van het gemeentelijk beleid af.quote:Op zondag 12 december 2010 01:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan is het feest toch pas net begonnen?

Ja dat is waar. Hier is de boel tot een uur of 3 open en de lokale discotheek tot 5. En Groningen had gewoon geen sluitingstijdenquote:Op zondag 12 december 2010 01:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat hangt een beetje van het gemeentelijk beleid af.

getver is nog verslavend spel ookquote:Op zondag 12 december 2010 00:56 schreef GoodOldDays het volgende:
hmmm
weet niet of dit hier mag maar dan maar een ban
http://www.girlsgogames.n(...)ed_time_wasters.html

Misschien is Whiskers ook verslavend.quote:Op zondag 12 december 2010 01:08 schreef GoodOldDays het volgende:
[..]
getver is nog verslavend spel ook

Of juist nietquote:Op zondag 12 december 2010 01:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Misschien is Whiskers ook verslavend.

Gatver, dat smaakt naar benzinequote:Op zondag 12 december 2010 01:11 schreef betyar het volgende:
Pak nog een tequilatje, lekker slaapmutsje.
[..]
 .
. .
.

kheb al wat white russians opquote:Op zondag 12 december 2010 01:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gatver, dat smaakt naar benzine.
Neem zo nog een wodkatje denk ik.

Ach tis vaak leuker om ergens over te fantaseren dan de naakte waarheid onder ogen te moeten zienquote:

quote:Op zondag 12 december 2010 01:13 schreef GoodOldDays het volgende:
[..]
Ach tis vaak leuker om ergens over te fantaseren dan de naakte waarheid onder ogen te moeten zien

Lekker man, een Jose'tjequote:Op zondag 12 december 2010 01:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gatver, dat smaakt naar benzine.
Neem zo nog een wodkatje denk ik.

en je bent gelijk blindquote:Op zondag 12 december 2010 01:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Lekker man, een Jose'tje
Mijn vader heeft uit Hongarije zelf gestookte palinka meegenomen, je bent na een slok van je maagzweer en je andere kwalen af.

Klinkt goedquote:Op zondag 12 december 2010 01:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Lekker man, een Jose'tje
Mijn vader heeft uit Hongarije zelf gestookte palinka meegenomen, je bent na een slok van je maagzweer en je andere kwalen af.

Ik wel, ijskoud uit de diepvriesquote:
 .
. 

Een jenevertje gaat ook wel op zijn tijd.quote:Op zondag 12 december 2010 01:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik wel, ijskoud uit de diepvries.
ubrówka met appelsap is wel een goede mix

Zekerquote:Op zondag 12 december 2010 01:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Een jenevertje gaat ook wel op zijn tijd.
 .
.

Vind ik eigenlijk niet zo gek veel aan vaak. De fles single malt die ik hier heb staan gaat op in de koffie ben ik bangquote:Op zondag 12 december 2010 01:28 schreef Sachertorte het volgende:
Jongens, gewoon whisky doen. Veel beter.

Ik heb hier een fles Remy martin XO staan voor mijn vader gekocht, die drinkt als enige cognac , die goot ik een keer in de cola, ons pap werd een beetje gek. Ik met mijn mond "anders gaat hij toch niet op" en het is toch mijn fles.quote:Op zondag 12 december 2010 01:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk niet zo gek veel aan vaak. De fles single malt die ik hier heb staan gaat op in de koffie ben ik bang

haha ja kan ik me iets bij voorstellen. Ach niet iedere drank is aan iedereen besteedquote:Op zondag 12 december 2010 01:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb hier een fles Remy martin XO staan voor mijn vader gekocht, die drinkt als enige cognac , die goot ik een keer in de cola, ons pap werd een beetje gek. Ik met mijn mond"anders gaat hij toch niet op.
 .
.

Werkelijk? Welke fles heb je staan?quote:Op zondag 12 december 2010 01:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk niet zo gek veel aan vaak. De fles single malt die ik hier heb staan gaat op in de koffie ben ik bang

Glenfiddich 12 jaar geloof ik. Maar heb wel meer in huis gehad. Ben ook wel een paar keer naar zo'n whiskyevenement/ proeverij geweest en dan vind ik het best lekker hoor. maar het is gewoon niet echt mijn ding.quote:Op zondag 12 december 2010 01:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Werkelijk? Welke fles heb je staan?

Nou ja, kan natuurlijk. Maar wat mij betreft gaat er toch echt niet veel boven zo'n fijne fles Talisker.quote:Op zondag 12 december 2010 01:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Glenfiddich 12 jaar geloof ik. Maar heb wel meer in huis gehad. Ben ook wel een paar keer naar zo'n whiskyevenement/ proeverij geweest en dan vind ik het best lekker hoor. maar het is gewoon niet echt mijn ding.

Een goede jenever komt een eind in de buurt. En heeft een betere prijs-kwaliteitsverhoudingquote:Op zondag 12 december 2010 01:37 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nou ja, kan natuurlijk. Maar wat mij betreft gaat er toch echt niet veel boven zo'n fijne fles Talisker.

Die staat nog op mijn to do lijstje. Beetje een aanrader?quote:

weet ik niet ik drink geen whisky. Ons pap drinkt dat spul allemaal en die kan ik toch wel een "drank kenner" noemen.quote:Op zondag 12 december 2010 01:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die staat nog op mijn to do lijstje. Beetje een aanrader?

Oude klare? Wel eens meer gehoord dat dat prima spul is. Misschien toch eens een flesje uitproberen.quote:Op zondag 12 december 2010 01:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een goede jenever komt een eind in de buurt. En heeft een betere prijs-kwaliteitsverhouding

De echte liefhebbers zijn de bestenquote:Op zondag 12 december 2010 01:41 schreef betyar het volgende:
[..]
weet ik niet ik drink geen whisky. Ons pap drinkt dat spul allemaal en die kan ik toch wel een "drank kenner" noemen.

Zeker doen, bij een goede slijter met advies een flesje halenquote:Op zondag 12 december 2010 01:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Oude klare? Wel eens meer gehoord dat dat prima spul is. Misschien toch eens een flesje uitproberen.
 . Zuidam is een goed merk en ook Rutte kan er mee door.  Maar er is nog veel meer
. Zuidam is een goed merk en ook Rutte kan er mee door.  Maar er is nog veel meer  

Die kan een fortuin aan drank uitgeven en pas na een fles beslist hij pas of het te drinken is. Hij is van mening dat je drank moet leren drinken en later pas de smaak gaat waarderen, niet na een glas.quote:Op zondag 12 december 2010 01:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
De echte liefhebbers zijn de besten

Dat beschouw ik als een aanbevelingquote:Op zondag 12 december 2010 01:41 schreef betyar het volgende:
[..]
weet ik niet ik drink geen whisky. Ons pap drinkt dat spul allemaal en die kan ik toch wel een "drank kenner" noemen.

Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op zondag 12 december 2010 01:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Die kan een fortuin aan drank uitgeven en pas na een fles beslist hij pas of het te drinken is. Hij is van mening dat je drank moet leren drinken en later pas de smaak gaat waarderen, niet na een glas.

Ik ben meer van pilsenerquote:Op zondag 12 december 2010 01:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat beschouw ik als een aanbeveling

.
 .

Ook niks mis mee. Heb meestal Gulpener in huis. Die vind ik wel erg fijn. Maar ook onze oosterburen kunnen er wat vanquote:
 .
.

Dank voor de tip. Dat Rutte er mee door kan was ik overigens al van op de hoogte.quote:Op zondag 12 december 2010 01:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeker doen, bij een goede slijter met advies een flesje halen. Zuidam is een goed merk en ook Rutte kan er mee door. Maar er is nog veel meer

Die zoete zooi in Nerderland moet ik niet, duits bier met een bittere krachtige dronk daar hou ik vanquote:Op zondag 12 december 2010 01:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar ook onze oosterburen kunnen er wat van.

quote:Op zondag 12 december 2010 01:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dank voor de tip. Dat Rutte er mee door kan was ik overigens al van op de hoogte.

Het is geen echte hoogvlieger maar dat wist je vast ook alquote:Op zondag 12 december 2010 01:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dank voor de tip. Dat Rutte er mee door kan was ik overigens al van op de hoogte.
 .
.quote:Op zondag 12 december 2010 01:48 schreef betyar het volgende:
[..]
Die zoete zooi in Nerderland moet ik niet, duits bier met een bittere krachtige dronk daar hou ik van

De trappisten alleenquote:Op zondag 12 december 2010 01:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ook prima. Of Belgische bieren

Ben eens een weekje in Westmalle geweest. Het dorp is drie keer niks maar de lokale trappist is erg fijn. Ook mooi dat je bij de monniken in het klooster kaas en eieren kan kopenquote:
 . Alleen bierverkoop doen ze niet aan de deur maar dat is begrijpelijk.
. Alleen bierverkoop doen ze niet aan de deur maar dat is begrijpelijk.  .
.

Het is prima om er even lekker in te komen. Daarna komt het echte zware werk.quote:Op zondag 12 december 2010 01:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is geen echte hoogvlieger maar dat wist je vast ook al.

In belgie heb je maar 6 echte trappisten en in Nederland maar 1. De Nederlandse is die uit berkel enschot.quote:Op zondag 12 december 2010 01:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ben eens een weekje in Westmalle geweest. Het dorp is drie keer niks maar de lokale trappist is erg fijn. Ook mooi dat je bij de monniken in het klooster kaas en eieren kan kopen. Alleen bierverkoop doen ze niet aan de deur maar dat is begrijpelijk.
Een fijne Westmalle half-half (half dubbel half trippel) met echte trappistenkaas met erg goede mosterd op het terras is echt een aanrader.

Zeker. Trappisten zijn top.quote:Op zondag 12 december 2010 01:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ben eens een weekje in Westmalle geweest. Het dorp is drie keer niks maar de lokale trappist is erg fijn. Ook mooi dat je bij de monniken in het klooster kaas en eieren kan kopen. Alleen bierverkoop doen ze niet aan de deur maar dat is begrijpelijk.
Een fijne Westmalle half-half (half dubbel half trippel) met echte trappistenkaas met erg goede mosterd op het terras is echt een aanrader.

Tja met meer dan 40% wordt het er meestal niet beter opquote:Op zondag 12 december 2010 01:53 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het is prima om er even lekker in te komen. Daarna komt het echte zware werk.

Klopt en dan is de Nederlandse niet direct de beste in het totale assortimentquote:Op zondag 12 december 2010 01:54 schreef betyar het volgende:
[..]
In belgie heb je maar 6 echte trappisten en in Nederland maar 1. De Nederlandse is die uit berkel enschot.

Neuh ga zo ook lekker pittenquote:Op zondag 12 december 2010 01:56 schreef Sachertorte het volgende:
Maar ik ga mijn bed opzoeken. Niet teveel drinken he.

Er zijn er wel van dik boven de 50 %, daar ben ik ook wel fan van.quote:Op zondag 12 december 2010 01:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja met meer dan 40% wordt het er meestal niet beter op

Dat iedereen naar bed gaat.quote:Op zondag 12 december 2010 01:57 schreef remlof het volgende:
Zo, weer thuis. Heb ik nog iets gemist?

Dan gaat het imago boven de daadwerkelijke prestaties. Lijkt mij geen succes.quote:Op zondag 12 december 2010 01:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Er zijn er wel van dik boven de 50 %, daar ben ik ook wel fan van.

Katerposts zijn niet de moeite om te lezen.quote:Op zondag 12 december 2010 12:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Godverdomme, had ik een heel betoog tegen Monidique gehouden in NWS over klimaatellende en waarom belasting geen goed middel is daarvoor en heb ik daarvoor mij katerhoofd gebroken is het kuttopic dicht.

quote:Op zondag 12 december 2010 12:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Godverdomme, had ik een heel betoog tegen Monidique gehouden in NWS over klimaatellende en waarom belasting geen goed middel is daarvoor en heb ik daarvoor mij katerhoofd gebroken is het kuttopic dicht.

Blijkbaar wel de moeite om op te reageren.quote:Op zondag 12 december 2010 12:20 schreef Montov het volgende:
[..]
Katerposts zijn niet de moeite om te lezen.

Wel, als je wilt dat het probleem opgelost kan worden op een vrije-markt-manier en dat eigen verantwoordelijkheid prevaleert boven collectieve verantwoordelijkheid, dan zul je de schadelijke uitstoot van broeikasgassen moeten gaan belasten. Zeg het maar, hoe wil je het anders doen? Wat is het alternatief?quote:Op zondag 12 december 2010 12:01 schreef Boze_Appel het volgende:

Mutant probeer het een beetje netjes te houden hier naar je medeusersquote:Op zondag 12 december 2010 09:42 schreef Mutant01 het volgende:
Christus te paard, die achterlijke reacties van een paar van die autochtonen net bij "de Wandeling" (KRO programma). Hemeltje lief zeg. Moet meteen denken aan bekrompen moderators als Lavenderr.
 . Voor deze vergelijking hebben we vandaag de naam van MrX1982 beschikbaar.
. Voor deze vergelijking hebben we vandaag de naam van MrX1982 beschikbaar.

En wat gebeurt er dan met de inkomsten van dat belasten? Nu komt het percentage wat daadwerkelijk iets voor het mileu zou moeten doen nog niet eens in de dubbele cijfers tengoede.quote:Op zondag 12 december 2010 12:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, als je wilt dat het probleem opgelost kan worden op een vrije-markt-manier en dat eigen verantwoordelijkheid prevaleert boven collectieve verantwoordelijkheid, dan zul je de schadelijke uitstoot van broeikasgassen moeten gaan belasten. Zeg het maar, hoe wil je het anders doen? Wat is het alternatief?

Akkoord. Dat zou dus een belasting op broeikasgasuitstoot zijn.quote:Energie is iets wat je bij de producent moet 'aanpakken', niet bij de eindgebruiker.

En behalve energie, wat mensen sowieso gaan gebruiken, duurder maken helpt dat hoe?quote:Op zondag 12 december 2010 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Akkoord. Dat zou dus een belasting op broeikasgasuitstoot zijn.

Nee, er is bestaat geen CO2 probleem.quote:Op zondag 12 december 2010 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Akkoord. Dat zou dus een belasting op broeikasgasuitstoot zijn.

Je maakt energie niet duurder, je maakt broeikasgasuitstoot duurder. Zoals je zegt, er zijn kerncentrales, er is windenergie, zonne-energie. Op deze manier, door eigen verantwoordelijkheid te bepleiten, zorg je ervoor dat je de markt z'n werkt laat doen, in plaats van iets opleggen door de overheid, waar je naar lijkt te verlangen.quote:Op zondag 12 december 2010 13:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En behalve energie, wat mensen sowieso gaan gebruiken, duurder maken helpt dat hoe?

Alternatieve vormen van energieopwekking worden dan aantrekkelijker zodat de totale belasting van het milieu kan dalen. Het gaat niet om het duurder maken van kolenstroom maar om het aantrekkelijker maken van 'groene' energie.quote:Op zondag 12 december 2010 13:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En behalve energie, wat mensen sowieso gaan gebruiken, duurder maken helpt dat hoe?

Jij hebt de mavo nog niet afgemaaktquote:Op zondag 12 december 2010 13:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, er is bestaat geen CO2 probleem.
 . Dus dan nemen we de onzin die je nu uitkraamt even niet serieus.
 . Dus dan nemen we de onzin die je nu uitkraamt even niet serieus.

http://videHenk Blekero.elsevier.nl/11818914quote:Op zondag 12 december 2010 13:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij hebt de mavo nog niet afgemaakt. Dus dan nemen we de onzin die je nu uitkraamt even niet serieus.

Lijkt mooi, maar die vrijheid heeft de markt niet in Nederland. De overheid bepaalt hoe of wat. Bouw voor de humorgrap eens een windmolen in je achtertuin, voor je eigen energie en maak een blog over de hilarische tegenstand wat je krijgt van je gemeente voor je zorgt dat er iets van vrije markt is.quote:Op zondag 12 december 2010 13:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je maakt energie niet duurder, je maakt broeikasgasuitstoot duurder. Zoals je zegt, er zijn kerncentrales, er is windenergie, zonne-energie. Op deze manier, door eigen verantwoordelijkheid te bepleiten, zorg je ervoor dat je de markt z'n werkt laat doen, in plaats van iets opleggen door de overheid, waar je naar lijkt te verlangen.

Niet alleen van je gemeente, maar ook van mij de achterbuurmanquote:Op zondag 12 december 2010 13:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Lijkt mooi, maar die vrijheid heeft de markt niet in Nederland. De overheid bepaalt hoe of wat. Bouw voor de humorgrap eens een windmolen in je achtertuin, voor je eigen energie en maak een blog over de hilarische tegenstand wat je krijgt van je gemeente voor je zorgt dat er iets van vrije markt is.
 Wat haal je in je rare hoofd om zo'n herrie ding achter inde tuin te willen. Opzoute met etc.etc.
 Wat haal je in je rare hoofd om zo'n herrie ding achter inde tuin te willen. Opzoute met etc.etc.   

Ik ben helemaal voor alternatieve vormen, maar dan zonder subsidie.quote:Op zondag 12 december 2010 13:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alternatieve vormen van energieopwekking worden dan aantrekkelijker zodat de totale belasting van het milieu kan dalen. Het gaat niet om het duurder maken van kolenstroom maar om het aantrekkelijker maken van 'groene' energie.
Ook zorgt relatief dure energie voor meer innovatie op het gebied van energieefficiënt produceren.

quote:NIMBY is een acroniem van het Engelse Not In My Back Yard (Niet in mijn achtertuin). Het begrip wordt in de ruimtelijke ordening gebruikt om aan te duiden dat veel mensen wel gebruik willen maken van voorzieningen, maar er geen hinder van willen ondervinden. Zo willen veel mensen in een auto rijden, maar wil bijna niemand dat in zijn directe omgeving een nieuwe verkeersweg wordt aangelegd vanwege de geluidsoverlast of aantasting van het landschap.

Van deze post wordt niemand iets wijzerquote:Op zondag 12 december 2010 13:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
http://videHenk Blekero.elsevier.nl/11818914
Nee, er is een boek geschreven door een linkserd die stelt dat wij het niet ''weten''. En ik acht dat soort mensen toch wel ietsie intelligenter als jij
 . Maar reken maar dat ik op het vakgebied van milieu en klimaat aardig wat kennis heb
. Maar reken maar dat ik op het vakgebied van milieu en klimaat aardig wat kennis heb  

Ja, dat de overheid alles op kan lossen.quote:Op zondag 12 december 2010 13:36 schreef du_ke het volgende:
Maar reken maar dat ik op het vakgebied van milieu en klimaat aardig wat kennis heb

Dat kan, maar toch weet jij mij er niet van te overtuigen.quote:Op zondag 12 december 2010 13:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Van deze post wordt niemand iets wijzer. Maar reken maar dat ik op het vakgebied van milieu en klimaat aardig wat kennis heb

Subsidie kan wel degelijk helpen om voor een doorbraak te zorgen voorbepaalde technieken zoals nu bij onze Oosterburen waar zonneenergie flink door begint te breken door een subsidieregeling. En die hogere vraag zorgt dat de producenten willen en kunnen investeren in massaproductie en dat zorgt voor lagere prijzen. Maar ook voor de windparken op zee zitten we nu in een fase dat het belangrijk is dat de producenten van die stroom hun product af kunnen zetten.quote:Op zondag 12 december 2010 13:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor alternatieve vormen, maar dan zonder subsidie.
De overheid loopt altijd achter de feiten aan. Je hebt geen subsidie nodig, want de subsidie komt altijd achteraf, hier en daar een uitzondering daargelaten. Subsidie zorgt voor dingen als een Prius, dure productie, veel propaganda en schadelijker voor het mileu.
 .
.

Sowieso.quote:Op zondag 12 december 2010 13:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, dat de overheid alles op kan lossen.

Sorry maar zolang jij alles van Simon Rozendaal als zoete koek slikt trek ik mij daar niet al te veel van aan.quote:Op zondag 12 december 2010 13:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan, maar toch weet jij mij er niet van te overtuigen.

Marcel crok, heb je dat boek wel eens gelezen?quote:Op zondag 12 december 2010 13:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Sorry maar zolang jij alles van Simon Rozendaal als zoete koek slikt trek ik mij daar niet al te veel van aan.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |