Ik heb nooit begrepen waarom die deployments daar 15 en soms wel 18 maanden duren. Misschien dat Sine daar meer over kan vertellen, is het Amerikaanse leger écht zo absurd overstretcht dat het niet anders kan?quote:Op zondag 12 december 2010 21:37 schreef Vronsky het volgende:
Kan ik me goed voorstellen.. 15 maanden lang in zo'n schijtgebied.
Dan komt de Nederlandse infanterist er nog goed vanaf.
True. Maar aan de andere kant zorgt meer ervering in een gebied als Korengal (en ongetwijfeld vele anderen in A'stan en Irak) ook voor meer afgestomptheid, zeker als je maar geen voortgang maakt. En het lijkt me dat dat COIN niet echt in de hand werkt.quote:Op zondag 12 december 2010 21:47 schreef Vronsky het volgende:
Nja, het heeft z'n voordelen: Je zit er langer dus de eenheid doet veel ervaring op, en je kan dan meer bereiken zonder dat er om de 4 maanden iemand opgewerkt moet worden.
Dat is zo'n groot probleem. Zoals een van die dudes in Restrepo ook al zei, ze moeten helemaal opnieuw beginnen met omgaan met kerels die 15 maanden lang op gevechtsmissie zijn geweest. Dat heeft niet meer plaaatsgevonden sinds Vietnam. En naar mijn idee zijn ze er toen ook al achtergekomen dat anderhalf jaar knokken rare dingen doet met iemands mentale gesteldheid...quote:Alleen het is mentaal niet gezond.
Dat was vroeger in het Nederlandse leger ook, Tropenjaren ken je misschien nog van vroeger, Dan zat je drie jaar in Nederlands Indië, en vanwege de warmte telde dat dubbel. De duur is meestal de duur van de dienstplicht en die was vroeger ook zo'n kleine twee jaar.quote:Op zondag 12 december 2010 21:42 schreef Vortix het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom die deployments daar 15 en soms wel 18 maanden duren. Misschien dat Sine daar meer over kan vertellen, is het Amerikaanse leger écht zo absurd overstretcht dat het niet anders kan?
Met een groen lampje kun je op de kaart de vij posities nog wel zien alleen het bos niet, met rood zie je het bos en eigen troepen maar geen vijand.quote:Op zondag 12 december 2010 21:51 schreef Rave_NL het volgende:
Is groen eigenlijk het standaard tactisch licht voor de yanken?
En wat voor voordeel heeft het over ons rood licht?
Klopt ja, ik ben momenteel bezig met een paper over de dekolonisatieoorlogen en drie jaar was geen uitzondering inderdaad, zeker toen het ministerie besloot om de regelingen voor oorlogsvrijwilligers te veranderen.quote:Op zondag 12 december 2010 21:54 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat was vroeger in het Nederlandse leger ook, Tropenjaren ken je misschien nog van vroeger, Dan zat je drie jaar in Nederlands Indië, en vanwege de warmte telde dat dubbel. De duur is meestal de duur van de dienstplicht en die was vroeger ook zo'n kleine twee jaar.
En toch kan je in die vier maanden nog steeds een keiharde klap krijgen...quote:Gezond is het zeker niet. Onderzoek heeft uitgewezen dat 5 maanden het maximale voor de gezondheid is.
Dat kan al in een paar weken gebeuren.quote:Op zondag 12 december 2010 21:57 schreef Vortix het volgende:
En toch kan je in die vier maanden nog steeds een keiharde klap krijgen...
Dat zeg ik, een minuut kan opzich al genoeg zijnquote:Op zondag 12 december 2010 21:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat kan al in een paar weken gebeuren.
quote:Op zondag 12 december 2010 22:03 schreef Iska het volgende:
Ik wilde serieus Dagboek gaan kijken om te zien of er verschil was, maar toen zag ik dat Boer zoekt vrouw is begonnen.. en tja
Uitzending gemist gaat denk ik voor FH zorgen
quote:Op zondag 12 december 2010 22:03 schreef Iska het volgende:
Ik wilde serieus Dagboek gaan kijken om te zien of er verschil was, maar toen zag ik dat Boer zoekt vrouw is begonnen.. en tja
Jij geilt op Yvonne Jaspers?quote:Op zondag 12 december 2010 22:03 schreef Iska het volgende:
Homo.quote:Op zondag 12 december 2010 22:03 schreef Iska het volgende:
Precies, ik heb zelfs meegemaakt dat binnen twee weken er zo'n vijf man gerepatrieerd werden, die konden dat gewoon niet aan.quote:Op zondag 12 december 2010 21:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat kan al in een paar weken gebeuren.
Iska! Held! Ik heb ook eerst BzV gekeken, maar ben dan ook een vrouw..quote:Op zondag 12 december 2010 22:03 schreef Iska het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |