abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 11 december 2010 @ 20:05:41 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89812381
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En ze gebruiken nederlanders als zetbaas!
of fallguys
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:06:21 #102
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_89812406
FOK! is toch ook wel eens geDDOSt? Is daar ooit iemand voor gearresteerd?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:07:26 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89812449
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:00 schreef Pettigrew81 het volgende:
Was dit al gepost?

[..]

http://www.gamez.nl/fps/3(...)it-op-black-ops.html

Dus als een persoon het niet naar de zin heeft, site plat? Gewoon omdat het kan en iedereen doet het toch?
Amerika geeft toch het goede voorbeeld?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:10:08 #104
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_89812540
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Amerika geeft toch het goede voorbeeld?
En daarom mag iedereen het doen?

het ging mij erom dat mensen dit gelijk vonden aan demonstreren op straat. Alleen dan kun je mensen van de plek weghalen en dit is gewoon niet te handhaven.

Ik weet dat jij dit graag ziet, maar je bereikt er helemaal niets mee.
It's a bird! It's a plane! Wait, it's just that flying fuck I don't give.
[i]Heavy metal and mullets, it's how we were raised.
Maiden and Priest were the gods that we praised.[/i]
Just broke my personal record for most consecutive days lived.
pi_89812594
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En ze gebruiken nederlanders als zetbaas!
Het is niet voor niks dat de "Pirate Party" in Zweden zo groot is. Ook de DDoS-aanvallen op de buitenlandse vrienden van Stichting Brein komen bijna allemaal uit Scandinavië. Denk bijvoorbeeld aan dat gedoe met The Pirate Bay.

Er waren natuurlijk duizenden mensen die meededen aan de DDoS aanvallen. Het tooltje is in korte tijd zelfs 50000 keer gedownload. En dan pakt Nederland als enige land 2 pubers op. Nederland is gewoon overijverig bezig nu en wil het goede voorbeeld stellen terwijl het overgrote deel van de "Anon-ers" zich slap lachen in hun eigen land.

Dat van die Scandinavische wetten is misschien wel leuk om even uit te zoeken. Zal eens kijken.
pi_89812616


[ Bericht 100% gewijzigd door Blobje op 11-12-2010 20:12:45 ]
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:12:47 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89812635
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:06 schreef Jane het volgende:
FOK! is toch ook wel eens geDDOSt? Is daar ooit iemand voor gearresteerd?
geen idee, ik was toen effe niet op fok blijkbaar ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89812679
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:00 schreef Pettigrew81 het volgende:
Was dit al gepost?

[..]

http://www.gamez.nl/fps/3(...)it-op-black-ops.html

Dus als een persoon het niet naar de zin heeft, site plat? Gewoon omdat het kan en iedereen doet het toch?
Is altijd nog beter dan een site plat proberen te gooien omdat je gericht bezig bent iemand het zwijgen op te leggen. Vanuit een overheidspositie.
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:14:53 #109
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89812709
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:10 schreef Pettigrew81 het volgende:

[..]

En daarom mag iedereen het doen?
Nee, alleen overheden en bedrijven mogen dat. Als je daar in geloofd.
quote:
het ging mij erom dat mensen dit gelijk vonden aan demonstreren op straat. Alleen dan kun je mensen van de plek weghalen en dit is gewoon niet te handhaven.
Dat is ook juist de bedoeling van demonstreren/burgerlijke ongehoorzaamheid/terrorisme: Overheden duidelijk maken dat we een bepaalde form van controle niet accepteren.
quote:
Ik weet dat jij dit graag ziet, maar je bereikt er helemaal niets mee.
Wat zie ik graag?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:15:01 #110
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89812713
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:11 schreef Blobje het volgende:

[..]

Het is niet voor niks dat de "Pirate Party" in Zweden zo groot is. Ook de DDoS-aanvallen op de buitenlandse vrienden van Stichting Brein komen bijna allemaal uit Scandinavië. Denk bijvoorbeeld aan dat gedoe met The Pirate Bay.

Er waren natuurlijk duizenden mensen die meededen aan de DDoS aanvallen. Het tooltje is in korte tijd zelfs 50000 keer gedownload. En dan pakt Nederland als enige land 2 pubers op. Nederland is gewoon overijverig bezig nu en wil het goede voorbeeld stellen terwijl het overgrote deel van de "Anon-ers" zich slap lachen in hun eigen land.

Dat van die Scandinavische wetten is misschien wel leuk om even uit te zoeken. Zal eens kijken.
Nogmaals, volgns de politie waren de jochies uit nederland weldegelijk kopstukken ipv simpele zielen met zo'n tooltje. Waarom zou je dan moeten wachten tot andere landen ook meedoen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:17:31 #111
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89812806
"Wij van wc-eend...", Maanvis.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:19:03 #112
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89812874
Hier het bewijs dat jeroenz0r de DDOS aanval heeft opgestart ipv alleen een botje faciliteerde.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:19:13 #113
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_89812878
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, alleen overheden en bedrijven mogen dat. Als je daar in geloofd.

En waar keurde ik dat goed? Want dat doe ik ook niet

quote:
Dat is ook juist de bedoeling van demonstreren/burgerlijke ongehoorzaamheid/terrorisme: Overheden duidelijk maken dat we een bepaalde form van controle niet accepteren.
En tot die tijd gaat dit door? Tot nu toe is er geen overheid gevallen. En als dat gebeurd is je geld ook meteen waardeloos. Of het nu de euro, gulden dan wel florijn is.

quote:
Wat zie ik graag?
De oorlog van site's platgooien.
It's a bird! It's a plane! Wait, it's just that flying fuck I don't give.
[i]Heavy metal and mullets, it's how we were raised.
Maiden and Priest were the gods that we praised.[/i]
Just broke my personal record for most consecutive days lived.
pi_89812900
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nogmaals, volgns de politie waren de jochies uit nederland weldegelijk kopstukken ipv simpele zielen met zo'n tooltje. Waarom zou je dan moeten wachten tot andere landen ook meedoen?
Volgens dit artikel zijn er anti-ddos laws in de UK en Zweden:

http://nakedsecurity.soph(...)cks-against-the-law/

Daar heb je ook wel gelijk in, maar de site van wikileaks kwam ook onder ddos-aanvallen. Daar hoor je verder niemand over. Ook in andere landen is nog geen enkel statement naar buiten gekomen. Dus Nederland is of overijverig de wet aan het toepassen, of ze willen een hele goede indruk maken. De wet moet toegepast worden, alleen niet zo krom. En kopstukken? Ik betwijfel het. Omdat de politie zegt dat het zo is hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn.
pi_89812920
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nogmaals, volgns de politie waren de jochies uit nederland weldegelijk kopstukken ipv simpele zielen met zo'n tooltje. Waarom zou je dan moeten wachten tot andere landen ook meedoen?
Ach hou toch op, de kopstukken zijn tussen de 30 en 50 jaar. En die kunnen ze niet pakken, dus pak maar wat jochies om de inktvlek tegen te houden. in mijn woordenboek is dat intimidatie en even verderop: onmacht.
pi_89812929
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:20 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Ach hou toch op, de kopstukken zijn tussen de 30 en 50 jaar. En die kunnen ze niet pakken, dus pak maar wat jochies om de inktvlek tegen te houden. in mijn woordenboek is dat intimidatie en even verderop: onmacht.
^O^
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:23:03 #117
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89813002
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:20 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Ach hou toch op, de kopstukken zijn tussen de 30 en 50 jaar. En die kunnen ze niet pakken, dus pak maar wat jochies om de inktvlek tegen te houden. in mijn woordenboek is dat intimidatie en even verderop: onmacht.
Jeroenz0r heeft de aanval geïnitieerd, zie dit screenshot.
http://img146.imageshack.us/img146/2421/swis6.png

Een huurmoordenaar is toch ook zelf verantwoordelijk als ie de trekker overhaalt, en niet alleen de opdrachtgever?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89813037
quote:
Dutch police arrest second teenager in pro-WikiLeaks cyber attacks
December 11, 2010 | Comments (0)

AMSTERDAM (BNO NEWS) Dutch police on Saturday morning arrested a second teenager in relation to pro-WikiLeaks cyber attacks earlier this week, prosecutors said.

The Netherlands prosecutors office said the Team High Tech Crime of the National Police Services Agency arrested a 19-year-old man in the municipality of Hoogezand-Sappemeer in northeastern the Netherlands. He is suspected of being involved in several pro-WikiLeaks cyber attacks.

On Friday, the websites of Dutch police and the countrys prosecutors office came under attack in retaliation over the arrest of a 16-year-old Dutch teenager who was involved in the pro-WikiLeaks cyber attacks on Visa and MasterCard.

The prosecutors office website and the website of Dutch police went offline for several hours, although authorities said the sites contained only public information and no sensitive data.

From behind his computer, the man used hacker software to flood the website of the prosecutors office with as much digital traffic as possible, prosecutors said on Saturday. Investigations by the National Police Services Agency showed that the man, who was active under the internet nickname Awinee, urged other Internet users to participate in the attack.

The prosecutors office said the man was using software which also sends the IP-address of his computer, making it easy for authorities to track him down. The attack software which is being used by WikiLeaks supporters always sends the IP-addresses of attackers. Participating in such DDoS-attacks is illegal, the office said, warning that there is a maximum prison sentence of six years for the offense.

In addition to participating in the attack on the Dutch prosecutors office website, the man is also suspected of being involved in the cyber attack on the website Moneybookers.com. A computer and a replica of an Italian gun were seized during Saturdays arrest.
http://www.islandcrisis.n(...)leaks-cyber-attacks/
-géén blogabet, bvd-
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:27:39 #119
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89813156
.
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:19 schreef Pettigrew81 het volgende:

[..]

En waar keurde ik dat goed? Want dat doe ik ook niet

[..]
Het is een reactie op overheids terreur. Je mag het er niet mee eens zijn van mij, maar je kan niet eenzijdig hackers veroordelen zonder de oorzaken er bij te betrekken.
quote:
En tot die tijd gaat dit door? Tot nu toe is er geen overheid gevallen. En als dat gebeurd is je geld ook meteen waardeloos. Of het nu de euro, gulden dan wel florijn is.

[..]
Blijkbaar zijn er mensen die deze consequenties accepteren.
quote:
De oorlog van site's platgooien.
Het is geen doel. Het is een wapen in een oorlog.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:28:15 #120
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89813165
quote:
Ze doen ook wel erg hun best om een wereldwijde angst-campagne op te starten :r
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89813210
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jeroenz0r heeft de aanval geïnitieerd, zie dit screenshot.
http://img146.imageshack.us/img146/2421/swis6.png

Een huurmoordenaar is toch ook zelf verantwoordelijk als ie de trekker overhaalt, en niet alleen de opdrachtgever?
Ga je nou appels met peren vergelijken? Er is niemand dood hoor.
pi_89813257
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jeroenz0r heeft de aanval geïnitieerd, zie dit screenshot.
http://img146.imageshack.us/img146/2421/swis6.png
Ik heb te weinig verstand van IRC om daarover te kunnen oordelen. Voor hetzelfde geldt zegt hij alleen iets i.p.v. een opdracht uitvoeren of iemand zegt iets tegen hem vanwege de @. Als hij het inderdaad geweest is die de aanval heeft opgestart dan neem ik mijn woorden terug over dat hij niet 1 van de initiatiefnemers zou zijn. Hem daarvoor nu 14 dagen vasthouden vind ik wel zwaar overdreven. Het is geen zware crimineel.

Alhoewel ik dit hele gedoe nog steeds heel hypocriet vindt.
pi_89813401
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:31 schreef Blobje het volgende:

[..]

Ik heb te weinig verstand van IRC om daarover te kunnen oordelen. Voor hetzelfde geldt zegt hij alleen iets i.p.v. een opdracht uitvoeren of iemand zegt iets tegen hem vanwege de @. Als hij het inderdaad geweest is die de aanval heeft opgestart dan neem ik mijn woorden terug over dat hij niet 1 van de initiatiefnemers zou zijn. Hem daarvoor nu 14 dagen vasthouden vind ik wel zwaar overdreven. Het is geen zware crimineel.

Alhoewel ik dit hele gedoe nog steeds heel hypocriet vindt.
De @ wil zeggen dat hij operator is in het kanaal. Maar inderdaad, dat screenshot zegt niet bijzonder veel, en het is zeker geen bewijs.

- trouwens er is net een tweede gearresteerd. Weet niet of jullie dat al wisten..
pi_89813505
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:31 schreef Blobje het volgende:

[..]

Ik heb te weinig verstand van IRC om daarover te kunnen oordelen. Voor hetzelfde geldt zegt hij alleen iets i.p.v. een opdracht uitvoeren of iemand zegt iets tegen hem vanwege de @. Als hij het inderdaad geweest is die de aanval heeft opgestart dan neem ik mijn woorden terug over dat hij niet 1 van de initiatiefnemers zou zijn. Hem daarvoor nu 14 dagen vasthouden vind ik wel zwaar overdreven. Het is geen zware crimineel.

Alhoewel ik dit hele gedoe nog steeds heel hypocriet vindt.
Als die screenshot authentiek is wel.
Dat is (als ik het goed heb), het kanaal waarmee de verschillende LOIC's connecten om hun orders op te halen. Er is dus iemand die over dat kanaal aan alle LOIC's aangeeft wanneer ze moeten 'vuren'.
Bovenin zie je ook de parameters die de LOIC's bij dat kanaal ophalen.

Neem aan dat niemand behalve de operators dan ook postrechten hebben in dat kanaal, het is ook niet echt een chat-kanaal, meer een manier om de verschillende bots in het net aan te sturen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_89813662
Wat een onzin dit, weer iemand opgepakt :'). IRL demonstreren (bijv. voor een fabriek gaan staan waardoor er niets geproduceerd wordt) mag wel, maar dit niet :').
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:56:50 #126
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89813966
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://status.leakylinks.com/

Deze site hield het bij. Hoeveel mirrors, wanneer ze voor het laatst geupdated waren (m.a.w.: hoeveel cables er op stonden.)

Maar doet ut nie meer. ;(
http://wikileaks.ch/mirrors.html

Staat alleen niet bij hoe up to date ze zijn
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:58:21 #127
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89814019
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:46 schreef Dropdown het volgende:
Wat een onzin dit, weer iemand opgepakt :'). IRL demonstreren (bijv. voor een fabriek gaan staan waardoor er niets geproduceerd wordt) mag wel, maar dit niet :').
Ga dan IRL naar dat politibureau toe om daar voor de deur te staan. DDOSsen is nou eenmaal illegaal in nederland, en dat hadden degenen die het deden kunnen weten (als wetten.overheid.nl tenminste niet down geDDOSt is ;D.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 11 december 2010 @ 21:07:34 #128
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89814386
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ga dan IRL naar dat politibureau toe om daar voor de deur te staan. DDOSsen is nou eenmaal illegaal in nederland,
en klokkenluider jagen en onderdrukken en kapotmaken is leuk en legaal. *O*

Dhr Spijker, klokkenluider over ondeugdelijke mijnen, is na 30 jaar ellende 2 x door een rechter in het gelijk gesteld. Rehabilitatie, loonderving, pensioen, alles moest weer netjes geregeld worden.

Het gebeurd NIET.

Lang leve de rechtsstaat :')

Free Assange Hack the Planet
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89814389
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ga dan IRL naar dat politibureau toe om daar voor de deur te staan. DDOSsen is nou eenmaal illegaal in nederland, en dat hadden degenen die het deden kunnen weten (als wetten.overheid.nl tenminste niet down geDDOSt is ;D.
hey blowfish, kan het nu weer over wiki gaan ipv die aanvallen?, daar is nl een apart topic voor.
  zaterdag 11 december 2010 @ 21:09:39 #130
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89814489
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

en klokkenluider jagen en onderdrukken en kapotmaken is leuk en legaal. *O*

Dhr Spijker, klokkenluider over ondeugdelijke mijnen, is na 30 jaar ellende 2 x door een rechter in het gelijk gesteld. Rehabilitatie, loonderving, pensioen, alles moest weer netjes geregeld worden.

Het gebeurd NIET.

Lang leve de rechtsstaat :')

Free Assange Hack the Planet
kap nou eens met dat gedraai en ga gewoon in op het onderwerp ipv telkens een 'jamaar zij' houding aan te nemen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89814596
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 19:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat staat los van het bestrijden van de huidige wikiLeaks. Het gaat er om angst te zaaien zodat toekomstige Assanges worden afgeschrikt. Net zoals in NL nog steeds Ad Bos en Dhr. Spijker geen leven hebben.
Akkoord, dat zou een logisch motief zijn. Maar ik denk dat de poging tot een repressief klimaat zal falen, omdat de ene helft van de media Assange als een held afschildert (Sociaal-liberalen, voor wie het individu prevaleert boven de staat), en het overige deel (conservatieve en nationalistische stromingen die de staat centraal stellen) niet groot genoeg zijn om een eenluidend afkeurend stem te doen domineren.

quote:
De huidige info-war maakt het lastig echt van fake te onderscheiden. We gaan naar een wereld waarin propaganda en angst de waan van de dag gaan bepalen. En de waan van de dag bepaald hoe onze wetgeving zich zal ontwikkelen.
Alsof het er niet altijd zo aan toeging. :P
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 19:24 schreef superworm het volgende:

[..]

In deze discussie is het handig om de laatste aflevering van Colbert Report te kijken, of iig het segment met Daniel Ellsberg. Daarin was de man die destijds de informatie lekte die deed uitkomen dat de VS allerhande gruwelijkheden in Vietnam had verricht, alsmede dat ze de oorlog niet kónden winnen, hetgeen het begin van het einde inluidde voor die oorlog, te gast. Hij vertelde voor het gerecht gesleept te zijn, maar dat het publiceren van dermate belangrijke informatie viel onder het Eerste Amendement, nl. Persvrijheid. De Amerikaanse grondwet (geschreven door waarlijk Verlichte geesten) is hierin uiteindelijk leidende en staat aan Assange's kant.
De vrije meningsuiting staat inderdaad hoog aangeschreven in de VS, maar is niet absoluut. Racisme en oproepen tot geweld zullen daar ook verboden zijn. Het onderhavige geval zou eveneens buiten de reikwijdte van het vrije woord kunnen vallen. Middels verdragen is vastgelegd dat de aktetas niet onbevoegd geopend mag worden.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  zaterdag 11 december 2010 @ 21:14:29 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89814675
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

kap nou eens met dat gedraai en ga gewoon in op het onderwerp ipv telkens een 'jamaar zij' houding aan te nemen.
Nee. Omdat jamaarzij de oorzaak is van een opstand. Net zoals criminaliteit het gevolg is van een wet.

Mensen accepteren alleen een wetgevende autoriteit als die autoriteit eerlijk is en zich aan haar eigen wetten houd. En mensen geloven daar niet meer in, dus houden ze zich niet meer aan die wetten.

logischer kan ik het niet maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 11 december 2010 @ 21:15:43 #133
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89814719
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:12 schreef druide het volgende:


Alsof het er niet altijd zo aan toeging. :P

[..]
Dat kan zo zijn, maar nu is iedereen zich daar buitengewoon goed van bewust. En dat willen overheden niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 11 december 2010 @ 21:23:10 #134
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89815001
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hey blowfish, kan het nu weer over wiki gaan ipv die aanvallen?, daar is nl een apart topic voor.
je hebt gelijk ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89815119
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://wlcentral.org/node/581

[..]

Interessante documentaire van een uur die aandacht besteed aan alle gebeurtenissen en achterliggende zaken van Wikileaks van de afgelopen tijd.

Op Youtube staat de docu ook inmiddels:
pi_89817791
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ga dan IRL naar dat politibureau toe om daar voor de deur te staan. DDOSsen is nou eenmaal illegaal in nederland, en dat hadden degenen die het deden kunnen weten (als wetten.overheid.nl tenminste niet down geDDOSt is ;D.
Het is exact hetzelfde. Kennelijk heeft men wetten gemaakt niet op basis van hetzelfde strafbare feit, maar op basis van impact. Met andere woorden: het recht op demonstratie telt alleen wanneer het niks uithaalt.
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:07:56 #137
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89818642
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:41 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Het is exact hetzelfde. Kennelijk heeft men wetten gemaakt niet op basis van hetzelfde strafbare feit, maar op basis van impact. Met andere woorden: het recht op demonstratie telt alleen wanneer het niks uithaalt.
"...euh... ja jullie mogen even op de Dam staan, dan kunnen de Piratenpartij met Anonymous naar het Museumplein, dan hebben we eventueel nog het Malieveld voor een tegendemonstratie. Mooi, geregeld :) Dan wens ik iedereen een prettige winkel-zaterdag. ^O^ "
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89819511
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:26 schreef Mr.Silencer het volgende:

[..]

Interessante documentaire van een uur die aandacht besteed aan alle gebeurtenissen en achterliggende zaken van Wikileaks van de afgelopen tijd.

Op Youtube staat de docu ook inmiddels:
Ik zit nu te kijken. Zeer indrukwekkend.

Hier de directe link:

http://svtplay.se/v/22640(...)28/sb,p118750,1,f,-1
pi_89820578
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:20 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Ach hou toch op, de kopstukken zijn tussen de 30 en 50 jaar. En die kunnen ze niet pakken, dus pak maar wat jochies om de inktvlek tegen te houden. in mijn woordenboek is dat intimidatie en even verderop: onmacht.
Ook al zou dit joch geen kopstuk zijn, dan nog is hij medeverantwoordelijk, dus mag hij gewoon stevig aangepakt worden. Natuurlijk is het belangrijker dat de kopstukken worden gepakt, maar dat betekent nog niet dat de rest vrijuit moet gaan.
pi_89820745
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 00:13 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ook al zou dit joch geen kopstuk zijn, dan nog is hij medeverantwoordelijk, dus mag hij gewoon stevig aangepakt worden. Natuurlijk is het belangrijker dat de kopstukken worden gepakt, maar dat betekent nog niet dat de rest vrijuit moet gaan.
Succes met het arresteren van honderden 16-jarige jochies :Z
pi_89820841
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 00:18 schreef Confetti het volgende:

[..]

Succes met het arresteren van honderden 16-jarige jochies :Z
Gewoon een hoge boete geven is ook prima (opdraaien voor de schade), als het slechts gaat om een stel meelopers. Als ze wel een belangrijke rol hebben gespeeld hierin, dan moeten ze gewoon opgepakt worden (maar dat zal slechts om hooguit een handjevol mensen gaan).
pi_89821401
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 00:13 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ook al zou dit joch geen kopstuk zijn, dan nog is hij medeverantwoordelijk, dus mag hij gewoon stevig aangepakt worden. Natuurlijk is het belangrijker dat de kopstukken worden gepakt, maar dat betekent nog niet dat de rest vrijuit moet gaan.
Verantwoordelijk waarvoor? Het mede versperren van een ingang zodat er even niet grof geld verdient kan worden? Nou en? Ik zie dagelijks, en velen met mij, criminelen gewoon weglopen in alle vrijheid. Waar het minderjarigen betreft vaak ook nog met de smoes: volgens de wet mogen we ze niet vast houden. En nu ineens wel?
pi_89821537
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 00:46 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Verantwoordelijk waarvoor? Het mede versperren van een ingang zodat er even niet grof geld verdient kan worden? Nou en? Ik zie dagelijks, en velen met mij, criminelen gewoon weglopen in alle vrijheid. Waar het minderjarigen betreft vaak ook nog met de smoes: volgens de wet mogen we ze niet vast houden. En nu ineens wel?
Inderdaad. ^O^ De lijn in dit hele verhaal is gewoon ver te zoeken.
pi_89821617
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 00:46 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Verantwoordelijk waarvoor? Het mede versperren van een ingang zodat er even niet grof geld verdient kan worden? Nou en? Ik zie dagelijks, en velen met mij, criminelen gewoon weglopen in alle vrijheid. Waar het minderjarigen betreft vaak ook nog met de smoes: volgens de wet mogen we ze niet vast houden. En nu ineens wel?
Ik zie niet dagelijks criminelen weglopen, maar misschien bevind ik me in andere kringen dan jij. Maar dat er te weinig aan bepaalde vormen van criminaliteit wordt gedaan betekent nog niet dat aan andere vormen van criminaliteit dan ook maar weinig gedaan moet worden. Deze jongen heeft waarschijnlijk een meer dan kleine rol gespeeld in dit gebeuren, dus laat hem ook maar een meer dan kleine straf er voor krijgen.
  zondag 12 december 2010 @ 00:56:51 #145
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89821724
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 00:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik zie niet dagelijks criminelen weglopen,
Ik zie de Amerikaanse en andere overheden continu weglopen van hun misdaden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89821801
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2010 00:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zie de Amerikaanse en andere overheden continu weglopen van hun misdaden.
En daarmee valt het platleggen van websites goed te praten? :{ Ja, er zijn genoeg misstanden in de wereld, maar daarmee kun je niet al het andere goedpraten zoals hier gedaan wordt.
  zondag 12 december 2010 @ 01:02:28 #147
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89821906
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 00:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En daarmee valt het platleggen van websites goed te praten?
Als je de door betreffende organisaties (Anonymous en WikiLeaks) gestelde doelen serieus neemt: Ja. Het is een protest tegen beperkende wetgeving zoals ACTA.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zondag 12 december 2010 @ 01:02:38 #148
236264 crew  capricia
pi_89821909
Van deze hele discussie vind ik de leaks zelf het meest interessante. En toch gaat het daar vrij weinig over. Jammer.
De inhoud van de leaks, de invloed van Amerika. Hoe ze landen uitspelen tegen elkaar. De taal die ze gebruiken (kudos for... Etc). Geweldig om te lezen. Ze praten echt net als in een hollywood film.

Machtig mooi. Maar ook zo triest. Phizer in Afrika, etc.
Goed dat dat soort dingen aan het licht komen!
Definitely not CIA
pi_89821927
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 00:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik zie niet dagelijks criminelen weglopen, maar misschien bevind ik me in andere kringen dan jij. Maar dat er te weinig aan bepaalde vormen van criminaliteit wordt gedaan betekent nog niet dat aan andere vormen van criminaliteit dan ook maar weinig gedaan moet worden. Deze jongen heeft waarschijnlijk een meer dan kleine rol gespeeld in dit gebeuren, dus laat hem ook maar een meer dan kleine straf er voor krijgen.
Ik weet niet hoe oud jij/u bent, maar er zijn heel veel slachtoffers en ouders die van een koude kermis thuiskomen na een aangifte mishandeling/aanranding van een minderjarig kind of erger.
Dat is ook redelijk algemeen bekend hoe politie en justitie daarmee omgaan. En dan gaat het in de meeste gevallen nog om een meerderjarige dader. En nu ineens kunnen er wel prioriteiten worden gesteld? Het heeft geen prioriteit op alle andere walgelijke misdrijven die justitie nog op een grote stapel heeft liggen. Die zijn veel ernstiger dan dit. Ik zou zeggen: toon daar eens wat daadkracht.
pi_89821928
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2010 01:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je de door betreffende organisaties (Anonymous en WikiLeaks) gestelde doelen serieus neemt: Ja. Het is een protest tegen beperkende wetgeving zoals ACTA.
Wikileaks vind ik prima, Anonymous vind ik maar een trieste bedoeling.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')