abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 december 2010 @ 23:58:17 #226
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90154813
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]
En ikzelf zou ook liever iets leukers doen met 40K
Wat dan?
pi_90155038
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:58 schreef Microtubuli het volgende:

Wat dan?
Verder sparen voor een vakantiehuis in Zuid-Afrika :D Nee, ik zou zo niets kunnen bedenken waar ik zoveel geld voor nodig had.

Maar goed: ik hecht gewoon niet zo aan auto's. Bij de gedachte aan het zelf aanschaffen van een gloedjenieuwe Saab cabrio gaat mijn hart niet sneller kloppen.
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 00:03:53 #228
45833 crew  Fogel
pi_90155073
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Vind jij! Zelfs mijn behoorlijk vermogende en bepaald niet krenterige schoonouders kopen nog altijd tweedehands. Omdat ze er niet zo aan hechten. Natuurlijk moet het comfortabel en veilig zijn, maar dat kan tweedehands ook. En ikzelf zou ook liever iets leukers doen met 40K (zoveel spaargeld heb ik overigens niet, hoor ;) ).

Het is echt een kwestie van persoonlijke prioriteiten! Ik zou daar niet zo'n waardeoordeel a la 'verbrassen' of 'gebrek aan discipline' aan hangen.
Tijd verbrassen ja....
Met een 2e hands auto heb je al snel hogere onderhoudskosten, maar je heb inderdaad wel dezelfde tijdswinst tov van OV :)
Ik gebruik mijn tijd liever aan wat nuttigers dan met OV vervoerd te worden, zelfs op FOK! rondhangen is wat mij betreft al nuttiger.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_90155084
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:58 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Wat dan?
Reizen, een mooi huis.... stuk leuker dan een auto mijns inziens.
pi_90155246
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:03 schreef Fogel het volgende:

Tijd verbrassen ja....
Met een 2e hands auto heb je al snel hogere onderhoudskosten, maar je heb inderdaad wel dezelfde tijdswinst tov van OV :)
Ik gebruik mijn tijd liever aan wat nuttigers dan met OV vervoerd te worden, zelfs op FOK! rondhangen is wat mij betreft al nuttiger.
Vind jij! Ik reis eigenlijk altijd wel graag met het OV, lekker een boek lezen in de trein. Zo VERRIJK ik mezelf intellectueel :+
pi_90155338
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

Tijd verbrassen ja....
2e hands hoeft helemaal niet duurder te zijn in onderhoud. Ligt eraan wat voor auto je hebt.
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 00:13:59 #232
45833 crew  Fogel
pi_90155613
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Vind jij! Ik reis eigenlijk altijd wel graag met het OV, lekker een boek lezen in de trein. Zo VERRIJK ik mezelf intellectueel :+
Klopt, vind ik. Als je ver en aan een stuk met 1 vervoermiddel moet reizen kan OV inderdaad een mogelijkheid bieden om een boek te lezen waar je die mogelijkheid niet hebt in een auto. Maar bij kortere afstanden en/of overstappen heb je voornamelijk nadelen met het OV. Reizen van een plek waar je niet woont naar een plek waar je niet moet zijn op een tijd die je niet zelf kan kiezen ipv direct vanaf je eigen stoep naar je plaats van bestemming wanneer je zelf wil. Nee, ik zie mijn kinderen liever wat langer per dag.
Ik verrijk mezelf intellectueel op het werk en 's avonds thuis, heb ik geen OV voor nodig.
Daarnaast is het OV niet eens bijster goedkoop, dus in sommige gevallen zou het me niks verbazen als een auto goedkoper is als alternatief. En al helemaal als je tijdswinst mee gaat rekenen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_90155772
Voor mij is 't op het moment überhaupt geen relevante discussie; ik werk op 3 km van huis en lopen is nog sneller dan met OV of auto... Ik fiets meestal ;)
  dinsdag 21 december 2010 @ 08:48:15 #234
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_90221364
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:54 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Dan laat je dus wel dingen, je boet in op kwaliteit door voorverpakt supermarktvlees te kopen in plaats van bij een kwaliteitsslagerij. Op kwaliteit bespaar ik zelf nooit, maar probeer wel de laagst mogelijk prijs te betalen. Zo vind ik een cola op een terras belachelijk geprijsd omdat je exact dezelfde cola in de supermarkt kunt kopen alleen dan letterlijk 10x goedkoper (30cl @ 2,40 euro vs 1,5L 1,20 euro).
Dat ligt er maar net aan hoeveel waarde hij daaraan hecht. Als hij het verschil niet eens proeft dan laat hij niks. Vindt hij stiekem slagersvlees wel lekkerder maar heeft ie het er niet voor over dan laat ie wel wat. Net hoe je ertegen aan kijkt.
Ik kan me doodergeren aan een slecht klinkende audioinstallatie dus als ik daarop zou besparen zou ik wat laten maar lekker eten interesseert mij dan weer niks. een ander is al tevreden met een transistorradio maar houdt weer van lekker eten.

It's all about priorities ;)

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 10:50 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb vrij zware lasten (studiekosten, auto, etc) alleen ons huis valt nog best mee qua huur. Ik kan mezelf nu wel suf gaan zitten sparen en op elke cent letten, maar ik ben meer bezig met hoe kan ik zorgen dat mijn inkomen stijgt.. En ik heb nu wel een paar duizend euro op de bank staan, maar dat komt meer omdat ik nu geen tijd heb om geld uit te geven en ik al een tijd in het buitenland zit (en dus alle kosten kan declareren bij de werkgever).
Ik doe dat dus precies andersom, en eigenlijk alleen maar om de reden dat je uitgaven min of meer gelijk blijven en je inkomen ineens kan wegvallen voor een groot deel bij bv ontslag.
Natuurlijk is een combinatie het beste. Zo min mogelijk uitgaven en zo veel mogelijk inkomen. :)

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:03 schreef ColdFeet het volgende:

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geen slecht idee om te sparen, maar zuinigheid als doel, als hobby? Dat begrijp ik gewoon niet zo goed.
Tis een soort verslaving. Steeds maar weer manieren vinden om je spaarrekening te zien groeien en daar een kick van krijgen. Net als anderen weer een kick krijgen van met spullen patsen.
Ik vind het ook gewoon leuk om zo veel mogelijk voor elkaar te krijgen met zo min mogelijk geld bijvoorbeeld en heb bv mijn vaste lasten echt behoorlijk omlaag gekregen. Laat ik het zo zeggen: al zou ik morgen in de bijstand terecht komen dan is er nog niks aan de hand en kan ik gewoon auto blijven rijden en kan ik gewoon mijn hypotheek blijven betalen. Veel mensen die op het randje leven moeten dan direct consessies gaan doen en zo zit ik niet in elkaar.

[ Bericht 23% gewijzigd door Metro2005 op 21-12-2010 08:55:09 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:09:47 #235
37248 BertV
Klei indiaan
pi_90221641
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 08:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
...al zou ik morgen in de bijstand terecht komen dan is er nog niks aan de hand en kan ik gewoon auto blijven rijden en kan ik gewoon mijn hypotheek blijven betalen.
Volgens mij komen de hoon en de krachttermen in dit topic juist van mensen die op dat punt onzeker zijn.

maareh, je krijgt geen bijstand met veel geld op je bank. :+
Die rente steken ze maar in hun *krachtterm*.

* BertV heeft alles gebankrunned.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:28:10 #236
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_90222020
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:09 schreef BertV het volgende:

[..]

Volgens mij komen de hoon en de krachttermen in dit topic juist van mensen die op dat punt onzeker zijn.

maareh, je krijgt geen bijstand met veel geld op je bank. :+
Die rente steken ze maar in hun *krachtterm*.

* BertV heeft alles gebankrunned.
Zodra ik dreig in de bijstand te komen verdwijnt mijn spaargeld in een oude sok. Zogenaamd allemaal vergokt omdat ik in de put zat :+
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_90225709
Ook nog iets waar ik altijd op let. Ten alle tijden terugvragen waar je recht op heb. Geld terug bij vertragen, ook al is het maar 4 euro. Doe ik altijd.

Via mijn reisverzekering de kosten van het vervangen van mijn rijbewijs terugkrijgen aangezien ik die op vakantie kwijt ben geraakt. Dat soort dingen. Zo bij elkaar kan dat nog aardig wat schelen terwijl ik me ook kan voorstellen dat mensen het vergeten of het niet boeiend genoeg vinden om die 4 euro terug te vragen.
pi_90253545
spaar 140 p/m voor een eventuele master (ligt aan wat de stufi gaat doen)
vind ik meer dan genoeg zit namelijk nog op de middelbare school.
Mijn loon geef ik wel gewoon uit en koop wat ik wil tot het op is :P
pi_90254253
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 09:18 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik lees dit wel vaker, maar hiermee bespaar je zo weinig in verhouding tot het ongemak.
Investeer in een zuinig toilet.
Of gewoon baksteen in de spoelbak.
  woensdag 22 december 2010 @ 08:42:39 #240
37248 BertV
Klei indiaan
pi_90275986
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:07 schreef Sessy het volgende:

[..]

Of gewoon baksteen in de spoelbak.
Daar wordt hier lachwekkend over gedaan.
Besparen is niet stoer maar zwak, gierig en met de geur van oude geitenwollensokken. :P
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_90277873
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 08:42 schreef BertV het volgende:

[..]

Besparen is niet stoer maar zwak, gierig en met de geur van oude geitenwollensokken. :P
Niet elke spaarder is een armoezaaier. Sommige spaarders zetten gewoon een bepaald bedrag per maand op zij zonder dat zij er dingen voor laten.

Ook heb je spaarders die helemaal geen leuke dingen doen omdat zij het zonde vinden van hun geld. En allemaal van die trieste dingen verzinnen zoals het niet douche of vage dingen voor hun wc bedenken (lol). Dat is idd triest.

Er is niks mis met sparen zolang je er maar geen leuke dingen voor hoef te laten.
  Moderator woensdag 22 december 2010 @ 10:39:06 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_90278698
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:12 schreef plesner het volgende:

[..]

Niet elke spaarder is een armoezaaier. Sommige spaarders zetten gewoon een bepaald bedrag per maand op zij zonder dat zij er dingen voor laten.

Ook heb je spaarders die helemaal geen leuke dingen doen omdat zij het zonde vinden van hun geld. En allemaal van die trieste dingen verzinnen zoals het niet douche of vage dingen voor hun wc bedenken (lol). Dat is idd triest.

Er is niks mis met sparen zolang je er maar geen leuke dingen voor hoef te laten.
Kleine kanttekening, wij sparen op dit moment voor een nieuwe keuken, en om die sneller bij elkaar te hebben, gaan we een keer minder op vakantie. Strikt gezien laten we dus iets leuks schieten omdat we willen sparen. Toch vind ik daar niks mis mee, persoonlijk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 22 december 2010 @ 10:42:59 #243
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_90278849
quote:

[..]

Maar dat is nou toch net het hele punt. Mensen hebben nou eenmaal verschillende prioriteiten. De een vindt het sloeberig als je niet elke avond biefstuk op het bord hebt liggen terwijl de ander het weer sloeberig vindt als je in iets minder dan een BMW 5 serie rondrijdt.

En het is juist bij besparen de kunst om niks te merken van je besparing (een baksteen in je waterreservoir van je wc leggen merk je echt niet als je zit te schijten maar merk je wel op je eindafrekening bv) en toch geld over te houden.

Zo merk ik echt helemaal niks van het oversluiten van mijn autoverzekering naar een andere maatschappij (afgezien van het belletje) maar scheelt het wel weer 20 euro per maand. Ik merk ook niks tussen macaroni van knorr of macaroni van merk onbekend maar scheelt wel elke week 80 cent. Ik merk niks van het 's avonds alle electrische apparaten uitzetten middels een schakelstopcontact maar bespaart wel per jaar 50 euro, ik merk niks van ... nja je snapt het punt :P
pi_90280128
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 08:42 schreef BertV het volgende:

[..]

Van die baksteen hoeft dus niemand wat af te weten. Zelfs je familie niet. :) Ik bedoel hoe vaak kijk je nou in de spoelbak van een wc? Overigens is de grootste besparing nog altijd: isolatie. Kitten, kitten, en nog een keer kitten. En bouwschuim en tochtstrip. En dan nog kitten. Leuk projectje voor de winter want je merkt meteen waar het nog tocht. Heel veel (oude) woningen zijn heeeeel slecht geisoleerd, misschien waren ze ooit wel goed maar na verloop van tijd droogt hout op en krimpt en je krijgt kieren.
  woensdag 22 december 2010 @ 20:04:58 #245
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_90304104
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:21 schreef Sessy het volgende:

[..]
Kitten, kitten, en nog een keer kitten.
ik heb voor m'n kitten een elektrisch verwarmd kussentje gemaakt (9W), dat kost een euro per maand aan stroom, en zonder verwarming is ze toch lekker warm als ik weg ben :)

Alleen gaat ze er nu niet meer op zitten :'(
censuur :O
pi_90307028
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:08 schreef Freddeh het volgende:
Ik sla niet door in sparen verder, dat valt mee. Je moet ook rekeninghouden met de belasting die je betaalt over je spaarcenten he. Ik geloof dat dat bij 18.000 euro minder gunstig wordt.
gewoon over meerdere banken verdelen en doen of je gek bent
dat scheelt belasting
pi_90307261
Sigaretten zijn ook een redelijke kostenpost, ook ik gebruik ze een pak per dag is pm 180 euro
Daarentegen ga ik niet naar een cafe o.i.d., maar om geld te sparen kun je met het stoppen van roken een end komen.
pi_90318769
quote:

[..]

Dat ligt ook maar net aan je inkomen. :') Je moet sparen en je moet er leuke dingen voor laten als je inkomen niet te groot is. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 22 december 2010 @ 23:51:15 #249
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90319078
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:45 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat ligt ook maar net aan je inkomen. :') Je moet sparen en je moet er leuke dingen voor laten als je inkomen niet te groot is. :P
Dat ligt ook maar net aan wat je leuke dingen vindt. :') Als het je hobby is om bijvoorbeeld complete weekenden in bed te blijven liggen hoef je er niets voor te laten, ook niet met een laag inkomen. En van het spaargeld kun je na een tijdje bv een Hästens aanschaffen.
pi_90319193
Mooi ook dat alle advertenties nu over sparen gaan ipv lenen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')