quote:Nee, dat was alweer onjuist wat ik beweerde. Maar je kunt niet zeggen dat "mijn gebruik [...] beter staat dan dat het taalkundig correct is". Na 'beter staan dan' schrijf je iets dat minder goed staat, niet wat anders.
Op zaterdag 08 juni 2002 01:26 schreef Arcee het volgende:
Dat zou dan om "mijn gebruik van het verbindingsstreepje" en "het" gaan, lijkt me, en die zijn volgens jou niet hetzelfde? Of iig foutief, qua congruentie?
quote:Klopt, die zin liep niet retelekker, inderdaad.
Op zaterdag 08 juni 2002 01:30 schreef Koekepan het volgende:
Nee, dat was alweer onjuist wat ik beweerde. Maar je kunt niet zeggen dat "mijn gebruik [...] beter staat dan dat het taalkundig correct is". Na 'beter staan dan' schrijf je iets dat minder goed staat, niet wat anders.
Je zou er volgens mij van moeten maken: "meer visueel aantrekkelijk is dan taalkundig correct" en dan heb je nog een visueel onaantrekkelijke zin.
quote:Dude, you need to get laid,
Op zaterdag 08 juni 2002 01:30 schreef Koekepan het volgende:
... en dan heb je nog een visueel onaantrekkelijke zin.
quote:Ja, iedereen doet z'n best.
Op zaterdag 08 juni 2002 01:26 schreef Arcee het volgende:
Maar goed, ik zie ook wel in dat het interpunctuele smiley-geneuk losstaat van algemene taalkundige correctheid en netheid, hoewel ze wel hand in hand lijken te gaan. De meeste gildeleden houden er verder een keurige schrijfstijl op na, waarbinnen ook correct gebruik van interpunctie zou passen.
quote:Ja, dat is natuurlijk zo. Maar ik vind dat de punt zorgt dat de smiley wat meer bij de tekst hoort. De punt plaatst de tekst en de smiley als het ware op hetzelfde niveau.
Dat vind ik sowieso niet, want de smiley staat op dezelfde plaats.
[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 03-01-2004 15:54]
quote:Je hebt je bericht nog gewijzigd ook.
Op zaterdag 3 januari 2004 14:12 schreef Arcee het volgende:
quote:Je zou die tong van jou er ook uittrekken he
Op zaterdag 3 januari 2004 20:42 schreef tong80 het volgende:[..]
Je hebt je bericht nog gewijzigd ook.
quote:Wat mot je ?
Op zaterdag 3 januari 2004 23:04 schreef BIiebIie het volgende:[..]
Je zou die tong van jou er ook uittrekken he
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:51 schreef veldmuis het volgende:
Achter een smiley hoort een punt wanneer je daar zin in hebt.
.
Goed dat ik je hier even aantref, Koekepan, want in dit topic plaatste je geen punt achter je smiley en aangezien ik daar niet off-topic wilde gaan, snijd ik deze verrassende actie hier even aan.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 15:38 schreef Koekepan het volgende:
Heel leerzaam, inderdaad!!
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:17 schreef Koekepan het volgende:
Ha die Yosomite, ga ons even wat vertellen over het verschil tussen een novelle en een roman, als je wilt.
Ik weet het. Er is eigenlijk niet zoveel uit te leggen. Ik ben gewoon heel, heel inconsequent geworden. (Soms staat het me gewoon niet aan, als je begrijpt wat ik bedoel.)quote:Op zondag 10 oktober 2004 10:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Goed dat ik je hier even aantref, Koekepan, want in dit topic plaatste je geen punt achter je smiley en aangezien ik daar niet off-topic wilde gaan, snijd ik deze verrassende actie hier even aan.
Zie hier de bewuste post:
[..]
Nee, vertel.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:51 schreef speknek het volgende:
En had ik al gezegd hoe een punt achter een usericon helemaal bon ton is?
Ik vind 'elleboog' en 'garnalenkroket' nóg mooiere woorden.quote:Op zondag 10 oktober 2004 15:40 schreef Koekepan het volgende:
Ik denk trouwens niet graag over mezelf in de termen "punctuele smileyneuker". Ik vind "existentiële puntenzetter" een mooier woord.
Jij noemt mij een leugenaar?quote:
Mond dicht !quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:03 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Ah, een punctuele smileyneuker [afbeelding]
De eerste persoon die mij de mond snoert, moet nog geboren wordenquote:
De tekst dan zelf ff copy/pasten.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:57 schreef Wickedangel het volgende:
Probeer maar eens een post van vijf jaar geleden te quoten, dat lukt niet meer![]()
quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:09 schreef Wickedangel het volgende:
De eerste persoon die mij de mond snoert, moet nog geboren worden![]()
Neequote:Op donderdag 1 maart 2007 23:09 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
De eerste persoon die mij de mond snoert, moet nog geboren worden![]()
Ga je nog iets inhoudelijks posten
Wat hij zegt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:00 schreef Litpho het volgende:
Kutkick
Als je er niet een achter je zin zet tel je natuurlijk niet mee.quote:
Een punt of een smiley?quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Als je er niet een achter je zin zet tel je natuurlijk niet mee.
Een punt, die hoort achter je zin.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Een punt of een smiley?
Maar ik vind dat een smiley ook nog bij de zin hoort. Of niet, en dan krijgt de zin gewoon een punt, en de smiley ook nog.quote:
quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:18 schreef Arcee het volgende:
Volgens mij zien ze een smiley zelfs als een zin.
.
Klopt. Niet zo zeer als een hele zin op zichzelf, maar het hoor wel bij de zin. Soms schieten woorden mij te kort en zegt een smilie veel meer dan woorden. Effectief.quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:18 schreef Arcee het volgende:
Precies, dus tel jij niet mee in dit topic, want punctuele smiley-neukers hechten waarde aan interpunctie in een zin én rond een smiley. Volgens mij zien ze een smiley zelfs als een zin.
Een zin hoort te eindigen met een punt en niet met een komma.quote:Op zaterdag 1 december 2007 23:15 schreef Maki-maki. het volgende:
Een zin hoort te eindigen met een smilie met een punt erachter,.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |