Het blijft spannend met die jongen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:45 schreef Re het volgende:
[..]
zie BNW, lambiekje is je al een stap voor... hij is van mening dat wikileaks nep is, iets met bite and ass
http://en.wikipedia.org/wiki/WikiLeaks#2006.E2.80.932008quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:46 schreef geenhoor het volgende:
wikilieaks zou toch de geschiedenis veranderen.
wat heeft wikileaks nu eigenlijk nu voor grote geheimen gebracht afgezien van geroddel onder ambassades?
En jij reageert primair vanuit je holle verstand aan dit soort reacties te zien.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:44 schreef P8 het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik nietJe reageert zo primair vanuit je emoties dat ik je aanraad om even een wandeling te maken en, als je echt graag deel wilt nemen aan discussies op internet, vervolgens je eigen posts eens te analyseren op de inhoud.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:41 schreef P8 het volgende:
[..]
[trollmode]ach, ze testen toch ook op apen[/trollmode]
Neen, over jouw kennelijke adoratie voor deze kutuser Lambiekje met zijn paranoide ideeën.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:47 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Hebben we het hier over het bestaan van AIDS?
Het stond zelfs tussen haakjes en je voedt hem nog. Jammer.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Leuke tweet voor jou :
theweedbrothers The Weed Brothers
People who try to be offensive and horrible becase they are trying to be funny please die
maar mijn vraag blijft dus, wat heeft wikileaks nu gebracht.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:49 schreef Zith het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/WikiLeaks#2006.E2.80.932008
Al hun leks samengevat
Toevallig weet ik hoe het werkt omdat mijn broer onderzoeksarts is bij het AMC. Kortweg is er veel te simuleren maar niet 100%, echter wanneer het bij mensen getest mag worden is er al zo goed als zekerheid over de risico's. En dan nog gebeurt testen op een groep vrijwilligers en bij vrijwillige patienten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:43 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Heb ik al op gereageerd, maar net na jouw. Ow en dat schelden ook
edit: dat het op ratten werkt is nog geen garantie dat het ook op mensen werkt.
Wanneer maak je de overstap op proeven op ratten naar voorschrijven op mensen?
http://wlcentral.org/node/580quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:46 schreef geenhoor het volgende:
wikilieaks zou toch de geschiedenis veranderen.
wat heeft wikileaks nu eigenlijk nu voor grote geheimen gebracht afgezien van geroddel onder ambassades?
Wees maar niet bang; Lampje is niets meer dan dat jij bent voor mij.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:50 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Neen, over jouw kennelijke adoratie voor deze kutuser Lambiekje met zijn paranoide ideeën.
???quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:50 schreef geenhoor het volgende:
[..]
maar mijn vraag blijft dus, wat heeft wikileaks nu gebracht.
gewoonweg niks bijzonders
Neuh ... da's slechts grappig proberen te zijn ten koste van anderen. Getuigt hoofdzakelijk van een gebrek aan medeleven naast een hol verstand.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:49 schreef HyperViper het volgende:
[..]
En jij reageert primair vanuit je holle verstand aan dit soort reacties te zien.
[..]
Jij vind de fascistische reacties van Amerika de afgelopen weken niets om je druk om te maken. Respect.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:50 schreef geenhoor het volgende:
[..]
maar mijn vraag blijft dus, wat heeft wikileaks nu gebracht.
gewoonweg niks bijzonders
Goede correctie.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Neuh ... da's slechts grappig proberen te zijn ten koste van anderen. Getuigt hoofdzakelijk van een gebrek aan medeleven naast een hol verstand.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://wlcentral.org/node/580
"YOU ARE NOW A TERRORISTquote:Op vrijdag 10 december 2010 15:52 schreef Psy-freak het volgende:
Zo, mijn mirror is ook online: www.dutchwikileaksmirror.nl
Ah zo ... nou dan [troll]sterf een onaangename dood[/troll]quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:50 schreef P8 het volgende:
[..]
Het stond zelfs tussen haakjes en je voedt hem nog. Jammer.
Doe ajb niet alsof je me kent. Ik ben u niet.quote:Maargoed, doe niet alsof het je raakt als je weet dat je er vanavond, als je in bed ligt, geen seconde aandacht aan schenkt. Natuurlijk is het verkeerd wat er gebeurt, maar door moord en brand te schreeuwen dat het "zo slecht" is, bereik je helemaal niks. Bovendien is het hypocriet en nep.
Geld, geld en nog eens geld. Plus vervolging in eigen land onzeilen. Is toch niet zo moeilijk om te bedenken? Een gezond geweten is wat er nodig is om het in te perken maar dat is parels voor de zwijnen, vrees ik.quote:Ja het gebeurt, maar waarom gebeurt het? Welke motivaties zullen hier ten grondslag aan liggen en wat kan er gedaan worden om deze excessen van de menselijke aard te beperken?
Je komt zelf een beetje dom over.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:41 schreef Pettigrew81 het volgende:
En corruptie kom je overal tegen. Er zijn nu helaas mensen die ten koste van alles beter willen worden. Dat zal nooit verdwijnen. Wat je ook verzint. Je komt een beetje naief over.
burgers hoeven niet alles te weten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij vind de fascistische reacties van Amerika de afgelopen weken niets om je druk om te maken. Respect.
maar ze zijn wel vervolgd in eigen landquote:Op vrijdag 10 december 2010 15:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Geld, geld en nog eens geld. Plus vervolging in eigen land onzeilen. Is toch niet zo moeilijk om te bedenken?
http://status.leakylinks.com/quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:52 schreef Psy-freak het volgende:
Zo, mijn mirror is ook online: www.dutchwikileaksmirror.nl
quote:Out of 1984 potential mirrors (excluding the 158 DNS mirrors), 1554 are reporting online. 204 are up-to-date with 1269 cables.
Idd, het zou toch maar gebeuren dat burgers proberen mee te denken, laat staan een mening te hebben. Je moet er toch niet aan denken... :Squote:Op vrijdag 10 december 2010 15:55 schreef geenhoor het volgende:
[..]
burgers hoeven niet alles te weten.
ik vind het al eng dat veel mensen mogen auto rijden, en het word helemaal raar als allerlei nitwits over de info moeten beschikken die regeringen hebben.
gewoon weer lekker op zondag naar de ikea en in de kroeg zeiken op de politie en je NIET bezig houden met zaken voor grote mensen
Ik ben een groot mens, dus dat maak ik zelf wel uit.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:55 schreef geenhoor het volgende:
[..]
ik vind het al eng dat veel mensen mogen auto rijden, en het word helemaal raar als allerlei nitwits over de info moeten beschikken die regeringen hebben.
gewoon weer lekker op zondag naar de ikea en in de kroeg zeiken op de politie en je NIET bezig houden met zaken voor grote mensen
Dan zouden ze eigenlijk ook niet mogen stemmen. Denk.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:55 schreef geenhoor het volgende:
[..]
ga je maandag ook naar je baas om te eisen dat je alle inzage wilt hebben?quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben een groot mens, dus dat maak ik zelf wel uit.
Ik postte dat niet voor niks in een aparte post omdat met deze post ook niet op het medicijngebruik wees maar het deel van de corruptie.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:54 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Je komt zelf een beetje dom over.
Corruptie is namelijk heel iets anders dan experimenten op mensen - kinderen nota bene - zonder dat deze daarvan op de hoogte waren. Met dat soort dingen moet je toch meer richting Mengele dan corruptie gaan denken.
It's going viral!quote:LEEUWARDEN - Militairen in Nederland krijgen een eigen 'WikiLeaks' om ongemakken door geldgebrek bij de krijgsmacht openbaar te maken. Dat heeft vice-voorzitter Ed Lugthart van de Algemene Federatie van Militair Personeel, FNV-bond van militair en burgerpersoneel Defensie vrijdag gezegd.
De variant, MisstandenLeaks genaamd, wordt volgende week door de militaire vakbonden online gezet.
Geen schoenen meer
'Militairen kunnen op de site melden dat er bijvoorbeeld ergens geen schoenen meer zijn, of dat de toiletten niet gemaakt worden', aldus de vice-voorzitter. Hij verzekert anonimiteit voor militairen die iets op de site plaatsen. Ook zullen documenten door de vakbonden gescreend worden op geheimen die niet gepubliceerd mogen worden. 'We willen de krijgsmacht niet in gevaar brengen.'
MisstandenLeaks is een onderdeel van de acties die tegen de bezuinigingen op Defensie zijn gericht.
Als je alles wilt bijhouden hou je amper tijd voor jezelf over. Maar van de andere kant jouw lukt het wel dus zal ik wel weer wat verkeerd doenquote:Op vrijdag 10 december 2010 15:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dan zouden ze eigenlijk ook niet mogen stemmen. Denk.
Ik heb alle inzage.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:59 schreef geenhoor het volgende:
[..]
ga je maandag ook naar je baas om te eisen dat je alle inzage wilt hebben?
Wat ik mij afvraag is wat hoop je dat er uiteindelijk gebeurd? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3884/WikiLeaks/article/detail/1071046/2010/12/10/Eigen-WikiLeaks-voor-Nederlandse-militairen.dhtml
[..]
It's going viral!
Dat je mijn humor niet begrijpt is niet verwonderlijk. Daar hebben meer mensen last van (of ik, het is maar hoe ik het wil zien).quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:49 schreef HyperViper het volgende:
[..]
En jij reageert primair vanuit je holle verstand aan dit soort reacties te zien.
[..]
Ik bedoelde het meer in het algemeen, maar ik krijg sterk het vermoeden dat het ook op jou slaat. Maargoed, als jij oprecht wakker ligt van al het leed en onrecht in de wereld, dan neem ik mijn pet af voor je. Dat moet een erg zware last zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:54 schreef Googolplexian het volgende:
Doe ajb niet alsof je me kent. Ik ben u niet.
Waarom gaat meer geld dan gepaard met minder "geweten"? Ik vermoed ook dat enkel hebzucht achter dit soort praktijken zit. Maar als je kijkt naar de geschiedenis van het kapitalisme zul je zien dat geld altijd belangrijker is geweest dan mensenlevens. Verdiep je bijvoorbeeld eens in de VOC (als je dat nog niet gedaan hebt). Je zult zien ook hier zien dat Nederlanders meer gaven om geld dan hun landgenoten.quote:Geld, geld en nog eens geld. Plus vervolging in eigen land onzeilen. Is toch niet zo moeilijk om te bedenken? Een gezond geweten is wat er nodig is om het in te perken maar dat is parels voor de zwijnen, vrees ik.
Ja. Jij hebt geen zin om na te denken en daarom mogen andere mensen niet nadenken.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:00 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Als je alles wilt bijhouden hou je amper tijd voor jezelf over. Maar van de andere kant jouw lukt het wel dus zal ik wel weer wat verkeerd doen
Dat slaat weer als een tang op een varken want de regering is er voor de burgers en jij werkt voor je baas, ik werk niet voor de regering, de regering dient voor jou te werken en dus is openheid gewenst.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:59 schreef geenhoor het volgende:
[..]
ga je maandag ook naar je baas om te eisen dat je alle inzage wilt hebben?
Dat is onzin? waar haal je dat vandaan? hij zegt toch ALLES. ik lees behoorlijk veel, maar je zult mij nooit horen zeggen dat ik van ALLES op de hoogte ben.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja. Jij hebt geen zin om na te denken en daarom mogen andere mensen niet nadenken.
Uiteindelijk zal de balans tussen vrijheid en beperkingen door de eeuwen heen heen en weer schommelen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:01 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Wat ik mij afvraag is wat hoop je dat er uiteindelijk gebeurd? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ik hoop (of zou willen) is de komende paar duizend jaar nog niet haalbaar.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Blijft als valide argument staan dat Pfizer dat onderzoek op kinderen heeft uitgevoerd zonder dat de kinderen en/of de ouders daarvan op de hoogte waren. PUNT. Geen 'jamaar in Europa', dat gaat niet op, want in Europa ging het niet stiekem!quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:59 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Ik postte dat niet voor niks in een aparte post omdat met deze post ook niet op het medicijngebruik wees maar het deel van de corruptie.
Het werd op dat moment gewoon voorgeschreven voor volwassen in Europa. Maar daar hoor je weer niemand over. De volgende keer doen ze gewoon niets. Gaan er 200 kinderen dood maar alles ging volgens de regels
wat als je zelf baas bentquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:02 schreef redhead666 het volgende:
[..]
Dat slaat weer als een tang op een varken want de regering is er voor de burgers en jij werkt voor je baas, ik werk niet voor de regering, de regering dient voor jou te werken en dus is openheid gewenst.
Dat had inderdaad anders gekund en mogen ze ook op aangesproken worden ook. Maar het is echt niet het ergste wat er in de medische wereld is gebeurd.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:04 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Blijft als valide argument staan dat Pfizer dat onderzoek op kinderen heeft uitgevoerd zonder dat de kinderen en/of de ouders daarvan op de hoogte waren. PUNT. Geen 'jamaar in Europa', dat gaat niet op, want in Europa ging het niet stiekem!
Maar het klopt wel dat het doorweven is van corruptie, daar heb je wel gelijk mee.
Ja mmh ja, heb je alweer gelijkquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:06 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Dat had inderdaad anders gekund en mogen ze ook op aangesproken worden ook. Maar het is echt niet het ergste wat er in de medische wereld is gebeurd.
Met het 'jamaar in Europa' deel wou ik aangeven dat het niet een onbekend, ongetest medicijn is.
Ik was wel een beetje onduidelijjk in het beginquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:07 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ja mmh ja, heb je alweer gelijkZijn we het toch aardig eens
Makkelijk is het niet, nee. Maar wel ieders verantwoordelijkheid, imo. Ik ben nu eenmaal niet van het lachend gaan slapen terwijl ik net bijv. de zoveelste genocide op het journaal heb gezien. Laat jij de ellende wel toe of sluit je je ervoor af juist om je eigen kringetje happy te houden? Probeer eens balans te vinden MET alle ellende in je hoofd voor de gein.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:01 schreef P8 het volgende:
Ik bedoelde het meer in het algemeen, maar ik krijg sterk het vermoeden dat het ook op jou slaat. Maargoed, als jij oprecht wakker ligt van al het leed en onrecht in de wereld, dan neem ik mijn pet af voor je. Dat moet een erg zware last zijn.
De hele reden dat meer geld minder behoefte aan geweten 'koopt' is door het dierlijke gedrag om achter de sterksten aan te lopen. Iets waar mensen -ondanks dat het gros vindt dat ze niet tot het dierenrijk behoren- maar niet los van kunnen komen.quote:Waarom gaat meer geld dan gepaard met minder "geweten"? Ik vermoed ook dat enkel hebzucht achter dit soort praktijken zit. Maar als je kijkt naar de geschiedenis van het kapitalisme zul je zien dat geld altijd belangrijker is geweest dan mensenlevens. Verdiep je bijvoorbeeld eens in de VOC (als je dat nog niet gedaan hebt). Je zult zien ook hier zien dat Nederlanders meer gaven om geld dan hun landgenoten.
Hier kom je vanaf door, zoals ik al zei, een echt geweten te kweken en als mensheid te denken i.p.v. als individu of als kleine groep.quote:Blijkbaar zit het in de mens om eigen status te verkiezen boven het leven van onbekenden. Maar de grote vraag is nu hoe we hier een verandering in kunnen krijgen.
Wijze taal, helemaal mee eensquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Makkelijk is het niet, nee. Maar wel ieders verantwoordelijkheid, imo. Ik ben nu eenmaal niet van het lachend gaan slapen terwijl ik net bijv. de zoveelste genocide op het journaal heb gezien. Laat jij de ellende wel toe of sluit je je ervoor af juist om je eigen kringetje happy te houden? Probeer eens balans te vinden MET alle ellende in je hoofd voor de gein.
[..]
De hele reden dat meer geld minder behoefte aan geweten 'koopt' is door het dierlijke gedrag om achter de sterksten aan te lopen. Iets waar mensen -ondanks dat het gros vindt dat ze niet tot het dierenrijk behoren- maar niet los van kunnen komen.
[..]
Hier kom je vanaf door, zoals ik al zei, een echt geweten te kweken en als mensheid te denken i.p.v. als individu of als kleine groep.
Oneens. Er is sprake van een mutualisme. Een grote groep mensen die samenleven hebben orde en structuur nodig. Tribale stammen hebben genoeg aan een officieus stamhoofd, hoofdmanschappen hebben genoeg aan een leider met enkele adviseurs en complete staten hebben een complexe structuur voor de ordehandhaving nodig.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:02 schreef redhead666 het volgende:
[..]
Dat slaat weer als een tang op een varken want de regering is er voor de burgers en jij werkt voor je baas, ik werk niet voor de regering, de regering dient voor jou te werken en dus is openheid gewenst.
Klopt wel wat je zegt trouwens wat brakke berichtgeving betreft.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:08 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Ik was wel een beetje onduidelijjk in het begin
Hallo, het is natuurlijk niet de bedoeling om na te denken voor je uitspraken doet he.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:12 schreef P8 het volgende:
[..]
Oneens. Er is sprake van een mutualisme. Een grote groep mensen die samenleven hebben orde en structuur nodig. Tribale stammen hebben genoeg aan een officieus stamhoofd, hoofdmanschappen hebben genoeg aan een leider met enkele adviseurs en complete staten hebben een complexe structuur voor de ordehandhaving nodig.
In elk geval is de regering afhankelijk van belastingen. In ruil daarvoor krijg je (hopelijk) bepaalde voordelen ten opzichte van andere stammen/landen, zoals schoon water, divers voedsel en ontspanningsmogelijkheden.
En wie bepaalt wat ik mag weten en wat niet, de overheid?quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:55 schreef geenhoor het volgende:
[..]
Dus de hofstadgroep moet toegang hebben tot de blauwdrukken van de beveiliging van paleis soestdijk ? Vetter wordt het niet !quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dan zouden ze eigenlijk ook niet mogen stemmen. Denk.
Wat dus nooit gebeurd. Je zult altijd mensen blijven houden die meer dan een ander wil. Geld, macht, grondstoffen, etcquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:10 schreef Googolplexian het volgende:
Hier kom je vanaf door, zoals ik al zei, een echt geweten te kweken en als mensheid te denken i.p.v. als individu of als kleine groep.
Democratie houdt niet in dat we iedereen eerst om haar/zijn mening moeten vragen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:16 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
En wie bepaalt wat ik mag weten en wat niet, de overheid?
Tsja ... ik kan me voorstellen dat met een gelimiteerd denkvermogen politiek niet van andere zaken is te onderscheiden.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:17 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dus de hofstadgroep moet toegang hebben tot de blauwdrukken van de beveiliging van paleis soestdijk ? Vetter wordt het niet !
Ik vertrouw ze niet maar ze zitten er toch.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:19 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Democratie houdt niet in dat we iedereen eerst om haar/zijn mening moeten vragen.
Dat zou ook niet snugger zijn, want 75% van de mensen is nou eenmaal niet bijster intelligent.
De essentie van het democratisch systeem is dat we met zijn allen mensen kiezen die wij vertrouwen om beslissingen voor ons allemaal te maken.
Meh, zodra er per jaar 14 miljoen aan beveiligingskosten wordt opgevoerd loop jij te roepen dat je inzage wilt hoor.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:19 schreef Googolplexian het volgende:
1269
[..]
Tsja ... ik kan me voorstellen dat met een gelimiteerd denkvermogen politiek niet van andere zaken is te onderscheiden.
Yup, dat is nou democratie.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vertrouw ze niet maar ze zitten er toch.
Dus dan maar stoppen met proberen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:18 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Wat dus nooit gebeurd. Je zult altijd mensen blijven houden die meer dan een ander wil. Geld, macht, grondstoffen, etc
Het is een mooie gedachte, maar meer dan dat zal het helaas nooit worden
Ook mijn mening. Burgers zijn ook niet in de positie om te beslissen over allerlei complexe zaken. Vaak hebben ze wel een grote mond, maar niet de kennis en inzichten om een gedegen oordeel te vellen over zaken.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:55 schreef geenhoor het volgende:
[..]
Nee. Maar ook niet net doen alsof we van pure transparantie beter gaan worden.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus dan maar stoppen met proberen?
Als jij serieus denkt dat je een wereld voor elkaar kan krijgen waarin iedereen tevreden is en evenveel heeft ben je nog simpeler dan ik al dachtquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat jij met het verdraaien van woorden, meningen en realiteit nog van voren weet dat je van achteren leeft, joh! Uitleggen heeft helaas geen zin.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:20 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Meh, zodra er per jaar 14 miljoen aan beveiligingskosten wordt opgevoerd loop jij te roepen dat je inzage wilt hoor.
Dat werkt alleen als iedereen meewerkt. Je kunt een heel eind komen, maar compleet weg zal niet lukkenquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Behalve als er transparantie is en verantwoording opgelegd kan worden.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:23 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Dat werkt alleen als iedereen meewerkt. Je kunt een heel eind komen, maar compleet weg zal niet lukken
Ik vind het een mooie naam.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:21 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Yup, dat is nou democratie.
Wat jij wilt is een Papierversnipperaartatuur
Stel nu eens dat die regering voorziet in ontspanningsmogelijkheden en het daarbij faciliteert (kort door de bocht) dat Henk en Ingrid tegen een gunstige rente optimaal gebruik kunnen maken van die ontspanningsmogelijkheden d.m.v. hun mega-breedbeeld op afbetaling.quote:Oneens. Er is sprake van een mutualisme. Een grote groep mensen die samenleven hebben orde en structuur nodig. Tribale stammen hebben genoeg aan een officieus stamhoofd, hoofdmanschappen hebben genoeg aan een leider met enkele adviseurs en complete staten hebben een complexe structuur voor de ordehandhaving nodig.
In elk geval is de regering afhankelijk van belastingen. In ruil daarvoor krijg je (hopelijk) bepaalde voordelen ten opzichte van andere stammen/landen, zoals schoon water, divers voedsel en ontspanningsmogelijkheden.
http://nl.m.wikipedia.org(...)w?wasRedirected=truequote:Op vrijdag 10 december 2010 16:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Openheid betekend niet gelijk dat burgers beslissingen nemen toch?quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ook mijn mening. Burgers zijn ook niet in de positie om te beslissen over allerlei complexe zaken. Vaak hebben ze wel een grote mond, maar niet de kennis en inzichten om een gedegen oordeel te vellen over zaken.
De overheid vertrouwenquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:19 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Democratie houdt niet in dat we iedereen eerst om haar/zijn mening moeten vragen.
Dat zou ook niet snugger zijn, want 75% van de mensen is nou eenmaal niet bijster intelligent.
De essentie van het democratisch systeem is dat we met zijn allen mensen kiezen die wij vertrouwen om beslissingen voor ons allemaal te maken.
Trias politica! Machtsconcentratie heeft al genoeg ellende opgeleverd!quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:26 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
De overheid vertrouwenDe overheid is nooit te vertrouwen en moet constant in de gaten worden gehouden.
Dat klopt. Bepaalde informatie en belangen kunnen ze ook lastig op waarde schatten. Bij het besturen van een land staan zaken niet los van elkaar maar hangen vaak met elkaar samen. Een keuze die je nu maakt is van invloed op standpunten van andere partijen. Af en toe kun je daardoor simpelweg niet de beste beslissingen maken, omdat er nog andere belangen spelen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:25 schreef redhead666 het volgende:
[..]
Openheid betekend niet gelijk dat burgers beslissingen nemen toch?
Wat schiet je dan mee op, dus dan lees je dagelijks een bijbel aan informatie weg en dan kun je er ook nog niks mee doen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:25 schreef redhead666 het volgende:
[..]
Openheid betekend niet gelijk dat burgers beslissingen nemen toch?
Helaas gaat het tegenwoordig alleen nog maar om de belangen van aandeelhouders. De burger voelt zich bestolen en voorgelogen en komt in opstand.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat klopt. Bepaalde informatie en belangen kunnen ze ook lastig op waarde schatten. Bij het besturen van een land staan zaken niet los van elkaar maar hangen vaak met elkaar samen. Een keuze die je nu maakt is van invloed op standpunten van andere partijen. Af en toe kun je daardoor simpelweg niet de beste beslissingen maken, omdat er nog andere belangen spelen.
0,5% released ... patience.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:29 schreef Slayage het volgende:
WikiLeaks 'struck a deal with Israel' over diplomatic cables leaks
ik vind het toch opvallend dat er niets voorkomt in de cables over de 2 brute oorlogen die israel heeft gevoerd sinds 2006, or is it just me?
Dan moet je het niet proberen en niet net doen alsof.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:29 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Wat schiet je dan mee op, dus dan lees je dagelijks een bijbel aan informatie weg en dan kun je er ook nog niks mee doen.
Ik vraag het mij ook af wat je met al die informatie wilt doen als het gewoon open op straat wordt gegooid. Je kunt moeilijk alle 16 miljoen Nederlanders tevreden houden. Laat staan de rest van de wereldbevolking.
Tuurlijk moet de overheid in de gaten worden gehouden.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:26 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
De overheid vertrouwenDe overheid is nooit te vertrouwen en moet constant in de gaten worden gehouden.
Ik moet de dag nog zien dat de Nederlandse burger massaal in opstand gaat komen. Zeker met de weersvoorspellingen van nu blijven ze gewoon liever binnen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Helaas gaat het tegenwoordig alleen nog maar om de belangen van aandeelhouders. De burger voelt zich bestolen en voorgelogen en komt in opstand.
In tegenstelling tot filmsterren?quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:30 schreef _Led_ het volgende:
Waarom denk je dat er zo weinig vuilnismannen de politiek in gaan ?
Ach, genocides toveren ook niet een glimlach op mijn gezicht, maar het maakt me zeker niet ongelukkig. Hart van Nederland daarentegen...quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Makkelijk is het niet, nee. Maar wel ieders verantwoordelijkheid, imo. Ik ben nu eenmaal niet van het lachend gaan slapen terwijl ik net bijv. de zoveelste genocide op het journaal heb gezien. Laat jij de ellende wel toe of sluit je je ervoor af juist om je eigen kringetje happy te houden? Probeer eens balans te vinden MET alle ellende in je hoofd voor de gein.
Met Anon als prima voorbeeld. Als een onnadenkende kudde reageren getuigt inderdaad van geweten!quote:Hier kom je vanaf door, zoals ik al zei, een echt geweten te kweken en als mensheid te denken i.p.v. als individu of als kleine groep.
We zullen zien, zaterdag.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik moet de dag nog zien dat de Nederlandse burger massaal in opstand gaat komen. Zeker met de weersvoorspellingen van nu blijven ze gewoon liever binnen.
Welke filmsterren hebben we hier in de politiek dan ?quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In tegenstelling tot filmsterren?
dat begrijp ik wel, maar ik denk dat als ik achtergrond info had over 2 oorlogen, ik eerst die zou vrijgeven en niet dat geroddel over wat diplomaten over putin, merkel of sarkozy vinden, ik vind dat soort dingen meer iets voor shownieuws eigenlijkquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
0,5% released ... patience.
Staat er een 'n grote demonstratie geplant?quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We zullen zien, zaterdag.
O, nu quantiseer je wel ineensquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:32 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Welke filmsterren hebben we hier in de politiek dan ?
Yup.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We zullen zien, zaterdag.
Laten we maar zien hoeveel mensen er zaterdag in opstand komen. Ik ga gewoon werken morgen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Helaas gaat het tegenwoordig alleen nog maar om de belangen van aandeelhouders. De burger voelt zich bestolen en voorgelogen en komt in opstand.
Oh, je bedoelt wereldwijd ?quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
O, nu quantiseer je wel ineens![]()
Arnold, Ronald.
Yep, de piratenpartij organiseert het. 14:00uur museumplein.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Staat er een 'n grote demonstratie geplant?
quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://status.leakylinks.com/
Sta je er tussen? ?
[..]
Nog niet, maar ze hebben het snel geupload.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Yep, de piratenpartij organiseert het. 14:00uur museumplein.
quote:De Piratenpartij organiseert zaterdag op het Museumplein in Amsterdam een demonstratie voor het beschermen van de persvrijheid. De partij wil daarmee uiting geven aan het brede ongenoegen over de manier waarop klokkenluiders het zwijgen kan worden opgelegd, zoals nu gebeurd is met de website van WikiLeaks.
WikiLeaks.org is offline gehaald onder druk van de Amerikaanse overheid, zonder tussenkomst van een rechter. De keiharde intimidatiecampagne die tegen WikiLeaks gevoerd wordt, is een levensgevaarlijke aanval op de persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting. Hoge politici uit de VS hebben WikiLeaks als terroristische organisatie bestempeld en bedrijven moreel verplicht om WikiLeaks uit te schakelen. TV-commentatoren en zelfs een adviseur van de Canadese premier hebben gesuggereerd om Assange en zijn redactie te vermoorden., aldus Dirk Poot van de Piratenpartij.
WikiLeaks wordt, met name door overheden, fel bekritiseerd. Er is echter nog nergens een aanklacht tegen de klokkenluiderswebsite ingediend. Wat de Verenigde Staten doen is eigen rechter spelen: zonder enige vorm van juridisch proces of zelfs maar een aanklacht wordt WikiLeaks persona non grata verklaard. Door financiële instellingen worden de relaties beeindigd terwijl via diezelfde betalingsorganisaties wel donaties kunnen worden gedaan aan bijvoorbeeld de Ku Klux Klan.
De Piratenpartij nodigt iedereen uit om op zaterdag 11 december om 14:00 op het Museumplein in Amsterdam bijeen te komen als steunbetuiging voor de persvrijheid en WikiLeaks in het bijzonder. De partij benadrukt dat het hier om een vreedzame demonstratie gaat. Deelnemers worden geacht gehoor te geven aan de aanwijzingen van bevoegde gezagsdragers. De Nederlandse overheid heeft al toegezegd WikiLeaks niet te willen hinderen in haar activiteiten zolang er geen bewijs van strafbare feiten is geleverd.
Is die '2 wereldwijd' incl. vuilnismannen, putjesscheppers, etc?quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:34 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt wereldwijd ?
Dat zijn er dus 2 van de.... hoeveel politici zijn er wereldwijd geweest geaccumuleerd over de afgelopen... nou laten we het klein houden... 50 jaar ?
De overheid heeft de macht. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo (moeten) blijven. De overheid heeft niet zonder reden een monopolie op geweld.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:25 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Stel nu eens dat die regering voorziet in ontspanningsmogelijkheden en het daarbij faciliteert (kort door de bocht) dat Henk en Ingrid tegen een gunstige rente optimaal gebruik kunnen maken van die ontspanningsmogelijkheden d.m.v. hun mega-breedbeeld op afbetaling.
En dan blijkt dat die regering al een tijd achter de schermen, zacht uitgedrukt, er een zooitje van maakt. Eigenlijk zijn Henk en Ingrid wel boos, maar tegelijkertijd hebben ze veel te verliezen.. en de termijnen zijn nog niet afbetaald.
En dan?... Wat is die regering, die zonder meer heel veel goede dingen doet m.b.t. voorzieningen (waarbij er trouwens ook lustig op los wordt gefraudeerd), dan nog waard qua geloofwaadigheid?
Je bent een beetje onduidelijk nu.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Is die '2 wereldwijd' incl. vuilnismannen, putjesscheppers, etc?
Ja, dacht al dat ik je eigen argument aan je moest gaan uitleggen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:37 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je bent een beetje onduidelijk nu.
Of het aantal filmsterren in de politiek ook vuilnismannen meetelt ?
Gaan we nu naar het onderdeel waar we bronnen van elkaar niet gaan accepteren als er 'n bron gegeven wordt?quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:38 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ja, dacht al dat ik je eigen argument aan je moest gaan uitleggen.
Andersom gevraagd : hoeveel politici hebben een bewezen hoog IQ en bijbehorende achtergrond?
Exacte cijfers, graag ... vraag jij ook om.
dus in het kader van "belangen" moet de overheid niet transparant zijn? Altijd belangen he, we mogen niets weten wat er gebeurt in afghanistan vanwege belangen, onze minister van financien mag niets zeggen vanwege belangen, achterdeurtjes politiek vanwege belangen, de euro blijft gered worden vanwege belangen, Amerika houden we te vriend vanwege belangen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat klopt. Bepaalde informatie en belangen kunnen ze ook lastig op waarde schatten. Bij het besturen van een land staan zaken niet los van elkaar maar hangen vaak met elkaar samen. Een keuze die je nu maakt is van invloed op standpunten van andere partijen. Af en toe kun je daardoor simpelweg niet de beste beslissingen maken, omdat er nog andere belangen spelen.
hoog IQ betekend nog neit dat ze een politicus zijn Daar heb je ook een hoog EQ voor nodig. Dus waarom wil je dit weten?quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:38 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ja, dacht al dat ik je eigen argument aan je moest gaan uitleggen.
Andersom gevraagd : hoeveel politici hebben een bewezen hoog IQ en bijbehorende achtergrond?
Exacte cijfers, graag ... vraag jij ook om.
Lees _Led_ z'n opmerking (terug)quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:40 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
hoog IQ betekend nog neit dat ze een politicus zijn Daar heb je ook een hoog EQ voor nodig. Dus waarom wil je dit weten?
Politici mogen niets zeggen want dan brengen ze economie of de wereldvrede in gevaar. Puur chantage.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:39 schreef redhead666 het volgende:
[..]
dus in het kader van "belangen" moet de overheid niet transparant zijn? Altijd belangen he, we mogen niets weten wat er gebeurt in afghanistan vanwege belangen, onze minister van financien mag niets zeggen vanwege belangen, achterdeurtjes politiek vanwege belangen, de euro blijft gered worden vanwege belangen, Amerika houden we te vriend vanwege belangen.
De burger heeft belang aan transparantie en openheid.
Als je te transparant bent dan geef je je onderhandelingspositie weg. Je kunt niet overal je kaarten open gaan gooien.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:39 schreef redhead666 het volgende:
[..]
dus in het kader van "belangen" moet de overheid niet transparant zijn? Altijd belangen he, we mogen niets weten wat er gebeurt in afghanistan vanwege belangen, onze minister van financien mag niets zeggen vanwege belangen, achterdeurtjes politiek vanwege belangen, de euro blijft gered worden vanwege belangen, Amerika houden we te vriend vanwege belangen.
De burger heeft belang aan transparantie en openheid.
Ook ik heb een geheimhoudingsplicht naar mijn werkgever. Word ik nu ook gechanteerd? En nee ik ben geen politicusquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Politici mogen niets zeggen want dan brengen ze economie of de wereldvrede in gevaar. Puur chantage.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |