Dat moet je nu ook absoluut niet willen, dit is de huidige staat van de tuin....quote:Op donderdag 9 december 2010 23:15 schreef Tietvlag het volgende:
schaamteloze tvp, straatjes leggen heb ik genoeg gedaan... maar liever niet in deze vrieskou-
Idem hier. En een konijnenrendinges kan ik ook nog wel in elkaar schroeven.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:15 schreef Tietvlag het volgende:
schaamteloze tvp, straatjes leggen heb ik genoeg gedaan... maar liever niet in deze vrieskou-
Ja maar die heb ik ook nog niequote:Op donderdag 9 december 2010 23:25 schreef Tietvlag het volgende:
Als je ervoor kan zorgen dat de tuin ijs/sneeuw vrij is ben ik wel bereid om wat tegels neer te leggen.
Ik dacht eigenlijk meer aan de rest iets laten zakken (dan loopt mijn tuindeur ook niet meer aan op mijn tegels... die krijg ik nu namelijk heel moeilijk open, hij schaaft over de grond)quote:Op donderdag 9 december 2010 23:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoe erg is de verzakking en zo? Want dan heb je ook ophoogzand nodig.
Hmm, kan. Als er een zandbed onder ligt, tenminste. Maar dat zal wel.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:31 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk meer aan de rest iets laten zakken (dan loopt mijn tuindeur ook niet meer aan op mijn tegels... die krijg ik nu namelijk heel moeilijk open, hij schaaft over de grond)
Ik zou het je niet durven zeggen! Het lag er zo in toen wij hier kwamen wonen en heb de onderkant van de tegels eigenlijk nog nooit bekeken!quote:Op donderdag 9 december 2010 23:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hmm, kan. Als er een zandbed onder ligt, tenminste. Maar dat zal wel.
Whoewhahaa! Act normal joh, niks geen excuus nodig hoorquote:Op vrijdag 10 december 2010 00:58 schreef Lottekoekkie het volgende:
Kan een zooi foto's niet vinden, de terrassen hebben grote tegels, ideaal voor je man,
Wilde eigenlijk een beeld geven van gladde bestrating (die tegels dus waar ik de foto niet van kan vinden) en de gravel die niet handig is voor jullie (sorry, dat wist ik niet) met wel een leuke sfeer.
Maar, met grote potten op een geheel betegelde tuin geef je wel heel veel sfeer, zeker mer een aantal potten op verschillende hoogte, zo creer je toch een tuin, ondanks hoofdzakelijk bestrating.
Ik zou je wel adviseren zo groot mogelijke tegels te nemen, ook dat betekend makkelijker begaanbaar (minder voegen dus minder obstakels en minder onderhoud tussen de tegels)
Jammer dat ik de insteek en de hoofdreden voor je wensen niet eerder door had
Excuus daarvoor
quote:Op vrijdag 10 december 2010 08:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb hier nog wel een nooit in elkaar gezette houten picknicktafel staan die zo opgehaald mag komen worden tzt.
http://s3.amazonaws.com/voordeelmuis/513/513543.gif
De planken staan/liggen al anderhalf jaar buiten, maar ze zijn nog prima. Locatie is Utrecht, ik kan 'm niet zelf komen brengen omdat ik niet zwaar mag tillen.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:16 schreef Gurb het volgende:
Mijn buren hebben een hele lading grijze betontegels 30x30 cm over, zal ik eens vragen of je ze mag hebben, dan kom ik ze in de kerstvakantie brengen.
Ik zal het vanavond even vragen en overleggen wat ze kwijt kunnen / willen. Volgens mij hebben ze ook een aantal betontegels 60*40cm liggenquote:Op zaterdag 11 december 2010 19:37 schreef Ireth het volgende:
eehh.. geen flauw idee? De tuin is 5 meter breed, dus ik gok dat het gras een meter of 3 bij 4 is? Maar dat is een hele wilde gok hoor! Wil het op zich wel even voor de zekerheid opmeten, maar dat kan morgen pas, zie nu geen steek
Ah boek gevonden!quote:Op maandag 13 december 2010 08:07 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ireth, ik heb eventueel een heel mooi heul dik boek "Tuinieren in Potten" met allemaal tips, voorbeelden en massa's foto's.
Zijn leuke ideetjes uit op te doen voor het vullen van bakken/potten.
Geef maar een gil als ik het op moet sturen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
Ik wil wel langskomen om te helpen. Ik heb er geen moeite mee om je aanwijzingen te geven, ik doe het denkwerk wel.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou, dit weekend kan ik zeker niet, volgende week denk ik ook niet (nieuwe auto ophalen, waarschijnlijk zaterdag). De week erop zou eventueel kunnen, maar dan hoop ik wel op hulp
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:48 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik wil wel langskomen om te helpen. Ik heb er geen moeite mee om je aanwijzingen te geven, ik doe het denkwerk wel.![]()
Laat maar weten wanneer je kan dan kom ik ook wel opdagen om te helpen.
Plantjes.. eehh... nee geloof het niet. Heb een aantal vaste planten staan die ik wel wil behouden en we hebben net 4 bakken gevuld met fjooluh. Ja een aardbeienplantstekje! Daar zou Susanne heel erg blij mee zijn, die van haar hebben de winter niet overleefdquote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:29 schreef YskaFredriksson het volgende:
En wil je nog gezellige plantjes? Misschien is er nog een forummer met stekjes?
Heej leuk! Rijden we daar ff naar toe maandag! (Bloemenboer had ze ook, 5,98 voor een lullig groen sprietje...)quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:20 schreef lady-wrb het volgende:
bij de aldi hebben ze op dit moment aardbeiplantjes voor 1 euro per stuk.
ik heb ze ook niet meer. toevallig heb ik ze dit jaar door de kippen laten opgraven en weggemikt.
je moet er toch nog een berg zand op gooien, het wordt geen aarde-bak maar een kattenbakquote:Op woensdag 30 maart 2011 21:12 schreef Ireth het volgende:
Nope, maar die zou ik eigenlijk zelf ook wel willen weten, dan weet ik of het nut heeft om het gras uit te gaan steken... Geloof alleen dat LV er nog een ervaren stratenmaker bij wilde hebben, alleen Tietvlag reageert dus niet meer. Heb wel al 4 kliko's geregeld bij buren her en der om het gras in af te kunnen voeren (van de gemeente mogen ze, ivm gewicht, niet voller dan de helft) maar zolang er nog geen definitieve datum staat wil ik daar nog nite mee beginnen. Straks zit ik niet alleen weken met stapels tegels, maar ook met 1 grote aarde-bak in mijn tuin.. (en had ik al verteld dat ik een wit hondje heb???)
Eehh.. neuhquote:Op donderdag 31 maart 2011 07:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ik ga het niet alleen doen, hoor. Trouwens, dat terras, dat komt waar nu gras ligt? Heb je dan zand voor het onderbed?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
Sorry was niet mijn bedoelingquote:Op vrijdag 1 april 2011 09:40 schreef JK1982 het volgende:
Waarom krijg ik een beetje het idee dat mijn posts onzichtbaar zijn voor jou ofzo..
Ik krijg in ieder geval geen enkele respons. Nouja, graag of niet hoor. Ik geloof het wel..
Laatste tip: als je toch geen goed zandbed legt heeft het ook weinig zin om te gaan tegelen.
Op de plek waar nu je grasveldje ligt zal zich dan straks ook een grote plas vormen bij regen, omdat het water niet goed weg kan..
quote:
In 1 dag? <slik> Ik ben ook maar een amateur/hobbyist, hoor...quote:Op zaterdag 2 april 2011 18:03 schreef Ireth het volgende:
Oke, over ongeveer 2 weken staat er een kuub zand klaar die binnen 24 uur hier voor de deur kan staan. Dus als ik weet wanneer er mensen komen kan ik hem smorgens hier laten plaatsen.(niet op zondag!) Indien de kuub te weinig zal zijn (maar volgens berekeningen niet) kan er zakken van 25 kilo bijgehaald worden.
Indien er geen 2e stratenmaker bij komt, is het dan mogelijk om alleen het grasveld + dat paadje er naast (richting de schuur opnieuw) te betegelen en dan mijn huidige terras te laten voor wat het is? Red je dat eventueel wel met de hulp van Rucky en JK1982, LV?
Ik vraag het ook alleen maar hoor....quote:Op donderdag 7 april 2011 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In 1 dag? <slik> Ik ben ook maar een amateur/hobbyist, hoor...
Ik kan niet voor LV spreken, maar weet je zeker dat hij bedoelt dat het met 3 man in één dag niet lukt? Of bedoelde hij dat hij het in zijn eentje niet klaarkreeg? Ik weet het niet hoor, ben geen stratenmaker.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:35 schreef Ireth het volgende:
Ik vraag of het lukt met behulp van JK en Rucky en dan zegt LV dat dat lastig wordt in 1 dag... wat moet ik dan zeggen? Ik zit met zand en ik zit met tegels maar niemand die het kan / wil leggen, dan houdt het toch op? Ik verwijt niemand niets, maar heb ook weinig zin om een topic in mijn eentje te gaan zitten vollullen...
Die post vind ik een beetje flauw.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:25 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik vraag het ook alleen maar hoor....Ik kan er ook niks aan doen dat er niemand anders reageert...
laat anders maar, pleur die tegels wel gewoon op het gras... en het zand wel in een kuil zodat mijn dochter een zandbak heeft...
Dat is het probleem, ik ook nie, dus ik weet het ook allemaal niequote:Op donderdag 7 april 2011 23:42 schreef Cat22 het volgende:
Dan heb ik je eerdere post verkeerd begrepen.
Ik snap je frustratie en hoop dat zich nog mensen melden. En anders kun je misschien iets met de tips van Lottekoekie? Gemeentewerkers kunnen best zand missen (als je niet weken met een kub zand voor de deur wil zitten) , tegels heb je al en voor een kleine vergoeding zouden ze wellicht best hun handjes uit de mouwen willen steken voor je.
[..]
Ik kan niet voor LV spreken, maar weet je zeker dat hij bedoelt dat het met 3 man in één dag niet lukt? Of bedoelde hij dat hij het in zijn eentje niet klaarkreeg? Ik weet het niet hoor, ben geen stratenmaker.![]()
En wie weet zou je anders buren/familie/vrienden etc. kunnen charteren als stenensjouwers voor die dag. Scheelt volgens mij ook al een hoop.
Die reactie is niet flauw, als het niet gaat houdt het op, simpel. En er zijn mensen die willen en kunnen helpen, ik reageer puur alleen op het bericht van LV die zegt dat het niet lukt in 1 dag. Rucky en JK hebben hier ook aangeboden te willen helpen en als LV dan zegt dat dat niet lukt dan ga ik er eigenlijk vanuit dat hij die hulp daarin ook heeft meegenomen. Ik reageer op wat ik lees en als het niet lukt houdt het op. Ik voel me anders ook zo redelijk schizofreen als ik tegen mezelf blijf lullen hierquote:Op donderdag 7 april 2011 23:44 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Die post vind ik een beetje flauw.
Heb je geen familie of vrienden die LV kunnen helpen?
quote:Op vrijdag 1 april 2011 09:40 schreef JK1982 het volgende:
Waarom krijg ik een beetje het idee dat mijn posts onzichtbaar zijn voor jou ofzo..
Ik krijg in ieder geval geen enkele respons. Nouja, graag of niet hoor. Ik geloof het wel..
Laatste tip: als je toch geen goed zandbed legt heeft het ook weinig zin om te gaan tegelen.
Op de plek waar nu je grasveldje ligt zal zich dan straks ook een grote plas vormen bij regen, omdat het water niet goed weg kan..
Ik heb direct na jou gereageerd hoor met excususquote:Op vrijdag 8 april 2011 06:34 schreef JK1982 het volgende:
Bij deze even een reactie van mijn kant, want ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest..
Toen ik zei: "Ik geloof het wel.." bedoelde ik dus dat mijn interesse/bereidwilligheid om te helpen over is.
Ik had op dat moment echt het punt bereikt dat ik dacht: bekijk jij het maar.. als ik totaal genegeerd wordt zoek je het maar lekker uit. Ik ga niet op mijn knieën om te vragen of ik alsjeblieft mag komen helpen..
Ik heb nog wel meer te doen. In mijn eigen tuin moet nota bene nog bestraat worden ook, er staat een hele stapel tegels voor mijn voordeur!)
Daarnaast moet ik helemaal uit Dronten komen ook, tis ook niet echt dat ik om de hoek woon ofzo.
En wat schetst mijn verbazing? Vanaf dat moment wordt ik wel opeens in een adem genoemd met de anderen. Nouja, wat mij betreft is dat een beetje te laat hoor.. Ik vind het allemaal maar een beetje raar gaan eerlijk gezegd.
Het spijt me..
Enne.. dat stukkie is echt wel te betegelen in 1 dag hoor..
[..]
Dan zou ik hem elke twee weken moeten kicken in de hoop dat iemand het leest die zou kunnen/willen helpen en die one-menshow heb ik al opgevoerd en daar voelde ik me al niet prettig bijquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:53 schreef Cat22 het volgende:
Jouw hulpvraag is gewoon niet de meest makkelijke. Een bank of spelletjes aanbieden en laten afhalen is sneller geregeld dan de materialen voor je tuin verzamelen en daar de mensen bij koppelen. Je bent nu al zo ver op weg, ik zou het nog een kans geven, echt. Dus ik wil hem eigenlijk nog even open laten. Nu het fijner weer wordt zijn er vast mensen die wel een dagje in het zonnetje willen uithelpen.
Ik heb geen idee hoe ik het makkelijker zou kunnen maken. Gras moet eruit en dat doe ik al zelf, tegels en zand ligt klaar. Dramatisch is het misschien niet, maar aangezien mijn man dagelijks met zijn scootmobiel en uit de schuur moet rijden is het wel handiger als dat gras daar gewoon weg is en als het goed bestraat is.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:29 schreef seasushi het volgende:
Of mensen mee laten denken voor een makkelijker uitvoerbaar plan? Je tuin is nog niet heel dramatisch
(ik durf niet eens foto,s te laten zien van mijn tuin, Volgens mijn berekeningen zouden er hier 5 mensen minstens 4 weekenden bezig zijn)
Maar er zullen toch best wel creatieve mensen zijn die kunnen meedenken.
Ik heb hem gelezen. Ik zie je PM vanavond wel verschijnen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:22 schreef Ireth het volgende:
JK1982: Ik heb je een pm gestuurd,
(en nou ga ik voor de tigste keer mijn neus snuiten.. emo zijn en hooikoorts hebben is geen goeie combinatie)
Als jij ook tegels kan leggen dan zijn we er volgens mij. Lord_Vetinari heeft aangegeven dat hij ook wil komen helpen maar dat het te veel werk is voor één man. Ik kom ook weer helpen maar ik ben geen stratenmaker, hoewel ik wel snel leer. Tot vorig jaar was ik ook geen zonnescherm ophanger en toch hangt die nog.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:59 schreef JK1982 het volgende:
Goed, dan doen we het zo:
Zaterdag 16 april 2011 - Grote Fok! Tuinklusdag bij Ireth.
Aanvangstijd volgt (i.i.g. vroeg).
Aanwezigen:
- JK1982
-
-
-
-
-
-
-
-
Mocht je met dat gras gaan beginnen, probeer het dan een beetje horizontaal af te steken, zodat je niet de hele grond loswoelt (dan gaat te boel eerder verzakken).
Mocht je willen dat de boel aangetrild gaat worden, zie je dan evt. zelf kans om een trilplaat te regelen? Ik neem wel stratenmakersspul mee (voornamelijk hamer, kniebeschermers en waterpas. Let op: ik ben wel een amateur. Maargoed, ik tegel zo heel af en toe wel eens wat.
Als dat gras afgevoerd moet worden, kan dat evt. niet bij een milieustraat ofzo? Weet je iemand met een aanhangertje? In de containers van de hele buurt mikken lijkt me geen succes. Wordt sowieso al heel snel topzwaar in de container, ook met maar een paar stukken.
PM je me even jouw gegevens?
wil komen helpen maar dat het te veel/lastig werk is voor één persoon. Ik kom ook weer helpen maar ik ben geen stratenmaker, maar ik leer snel.![]()
Ga lekker met een kop koffie in je huidige tuin zitten want binnenkort is die er niet meer.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:22 schreef Ireth het volgende:
JK1982: Ik heb je een pm gestuurd,
(en nou ga ik voor de tigste keer mijn neus snuiten.. emo zijn en hooikoorts hebben is geen goeie combinatie)
De hele tuin is niet noodzakelijk, het terras mag inderdaad wel opnieuw gelegd worden, maar het is nog niet zo dat we al rolschaatsend vanzelf naar links of rechts glijden. Het stuk bij het gras is eigenlijk de enige met prioriteit. Op dat stuk berekend heb ik ook zand geregeld.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:52 schreef JK1982 het volgende:
Als jij ook kan komen zou dat top zijn!![]()
Heb het topic nog even doorgelezen en zie nu dus dat de hele tuin moet, ipv alleen dat stukje gras. Een paar mannetjes extra zou dan inderdaad toch wel handig zijn..
Heb jij evt ook vervoer, auto met trekhaak of iets dergelijks? Als we nou een aanhangertje hebben dan kan het gras evt. ook naar de stort gebracht worden. Het mag dan misschien wel in de vuilcontainers, maar ik vrees dat we ons misschien een beetje verkijken op de hoeveelheid gras en aarde die weg moet.
Ik heb wel een klein Corsaatje met trekhaak, alleen zijn mijn achterschokdempers verrot. Daar wordt waarschijnlijk maandag naar gekeken, dus misschien dat we die dan gewoon kunnen gebruiken.
@Ireth: heb je evt nog wat hele duidelijke foto's van je huidige terras?
Is het echt zo schots en scheef? Op foto 1 lijkt het op zich nog best redelijk namelijk..
1 kuub zand is trouwens maar een laagje van 5 cm voor 20m² hè. Of 2,5cm voor 40m².
Dus dat zet niet echt zoden aan de dijk. Eigenlijk zou ik vooraf wel even bij je langs willen komen om te komen kijken als dat kan. Weet alleen zo nog even niet wanneer..
Lief van jequote:
Het zijn 31x 60 bij 40 en een zwikkie 20x20 (of was het nu 30 bij 30? Van die stoeptegelformaatjes). Die kleine steentjes heb ik niet, maar dat het patroon anders wordt boeit me niet zoveelquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:57 schreef JK1982 het volgende:
Als ik het goed begrepen heb, heb je voor het overgrote deel 60x40 tegels hè?
Heb je ook van die steentjes om hetzelfde patroon aan te houden als de rest van het terras?
Jongens, ik krijg er helemaal zin in..
Ow das weer jammerquote:
Schoonspuiten is idd wel nodig bij het overige gedeelte van het terras, maar zo'n apparaat heeft mijn broertje ook staan incl. een terrasboenerdingesquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:23 schreef JK1982 het volgende:
Tsja, ik kan een week later weer niet. Dan wordt het pas weer 7 mei..
Ik kan evt. ook gewoon kijken hoe ver ik samen met Rucky kom?
Als inderdaad alleen dat stukje gras gedaan moet worden dan is het echt wel in 1 dag gedaan. Misschien kunnen we nog wat andere kleine klusjes oppakken?
Heb evt. ook een hogedrukspuit die ik mee kan nemen indien nodig.
Heb je daar al hulp bij nodig?quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:02 schreef Ireth het volgende:
Vanmiddag om half 1 gaan we beginnen het gras uit te steken! Rucky en JK, ik stuur jullie nog even een pb met de exacte gegevens en mijn telefoonnummer, zal namelijk niet eerder online zijn dan misschien vanavond of anders morgenochtend. Mochten er vragen zijn dan kunnen jullie me bereiken!
Voor zover we nu in kunnen schatten, niet, maar vraag me dat vanavond nog maar een keer als ik strompelend van de spierpijn de situatie opnieuw heb ingeschatquote:
Die hond kan de boom inquote:Op zondag 10 april 2011 09:28 schreef brunette82 het volgende:
Ziet er goed uit Ireth! En, die hond, die kijkt helemaal beteuterd van:"wat doen júllie nou met míjn tuin?"![]()
Doe maar niet want dan moeten we ook nog een boom planten.quote:
Het komt niet via de gemeente maar via mijn 'connectie'. Bij de gemeente kreeg ik het nietquote:Op maandag 11 april 2011 15:45 schreef JK1982 het volgende:
Holy crap!![]()
Planning: nog een keer de gemeente bellen en zeggen dat je het echt voor zaterdag moet hebben. Dan hebben ze nog bijna een hele werkweek de tijd, dus ze moeten niet zo lopen te mekkeren
Plan het maar.quote:Op maandag 11 april 2011 14:13 schreef Ireth het volgende:
Kleine kink in de kabel van deze kant... de 21e/22e kan het zand er pas zijn op zijn vroegst![]()
Dus wat nu qua planning?
Hoe laat spreken we zaterdag bij jou af of hoe laat kan jij?quote:Op woensdag 13 april 2011 20:36 schreef Ireth het volgende:
Al het gras is er uit Ole Ole!!! [ afbeelding ]
Al het zand is vrijdag hier Ole Ole!!! [ afbeelding ]
Dat dus.. Ik wil zelf eigenlijk wel een beetje op tijd beginnen, zeker als er nog wat andere dingetjes gedaan moeten worden ook (snoeien o.i.d.)quote:Op donderdag 14 april 2011 13:31 schreef Rucky het volgende:
[..]
Hoe laat spreken we zaterdag bij jou af of hoe laat kan jij?
Laat maar weten hoelaat jij kan dan zal ik er ook zijn ik heb ook de voorkeur om op tijd te beginnen.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:46 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Dat dus.. Ik wil zelf eigenlijk wel een beetje op tijd beginnen, zeker als er nog wat andere dingetjes gedaan moeten worden ook (snoeien o.i.d.)
Oe geen idee! Het zal krap aan worden, maar hoe krijgen we die dan hiero? Ik heb geen auto!quote:Op donderdag 14 april 2011 14:36 schreef Rucky het volgende:
Heb je nog tegels nodig? hier staat iemand zijn tuin leeg te halen.
Shit net te laat. En hij was niet bereid om bij jou langs te rijden. Maar goed toch even geprbeerd.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:41 schreef Ireth het volgende:
[..]
Oe geen idee! Het zal krap aan worden, maar hoe krijgen we die dan hiero? Ik heb geen auto!
Nouja, anders doen we het gewoon met wat we hebben..quote:Op donderdag 14 april 2011 22:22 schreef Ireth het volgende:
Twee zakken brekerzand + een kub ophoogzand wordt morgen geleverd! Als het goed is krijg ik morgen ook een stuk of 20 30x30 tegels er bij.Trilplaat is niet gelukt
Slijptol ga ik morgen even naar op zoek, had er waarschijnlijk al 1, maar die mensen konden hem niet meer vinden... dies dus foetsie...
Waren er nog specifieke wensen qua drank en voedsel?
Ik heb er zin in (vooral bij de gedachte dat ik die bak aarde kwijt ben) en het weer lijkt er ook zin in te hebben!
[ afbeelding ]
Toevallig zijn we daar nu mee bezig om dat te regelen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:21 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Nouja, anders doen we het gewoon met wat we hebben..
Wat eten betreft geldt dat eigenlijk ook: ik pas me altijd wel aan. Als er maar even iets is van een broodje en een bakje koffie tussendoor ofzo, dan vindt ik het al best. Met een lege maag is het niet prettig werken
Oftewel, verras ons maar![]()
Het enige waar ik nog wel even benieuwd naar was is: heb jij (of een buurman ofzo) misschien een kruiwagen? Schep en bezem etc. kan ik zelf wel meenemen. Ik heb er zelf wel een staan, maar die heeft hartstikke verrote lagers. Daar valt eigenlijk niet mee te rijden.
Laat even weten wanneer de druk om te presteren de 200% heeft bereikt. Dan ben ik morgen niet nodig.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:50 schreef JK1982 het volgende:
* JK1982 voelt de druk om te presteren langzaam toenemen..
Je begint toch niet terug te krabbelen hè?quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:52 schreef Rucky het volgende:
[..]
Laat even weten wanneer de druk om te presteren de 200% heeft bereikt. Dan ben ik morgen niet nodig.
Ik heb gebruikers achterlijke opmerkingen zien maken maar deze verslaat alle.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:04 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Ireth, je hebt toch een fietskar?
Hahaha, dus veel succes!!
Exact hetzelfde zei ik net ook!quote:Op vrijdag 15 april 2011 21:56 schreef JK1982 het volgende:
Tsja.. het is even niet anders. Balen hoor..
Maargoed, aan de andere kant kan ik nu wel morgen even uitslapen. Ergens is dat ook wel een keer lekker, haha!
We houden het gewoon even in de gaten hiero, wie weet is er nog wel iemand die een keer wil meehelpen.
Heej het zou wel verse soep worden hoor! Die had morgenochtend om 7 uur op het vuur gegaan met lekker rundvlees er in! Enne.. kheb een heule grote vriezerquote:Op vrijdag 15 april 2011 22:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Topic titel change dus
Gevraagd hulp met / in de keuken
Heb een pan soep gemaakt geschikt voor de hele fam Pfaff maar ben alleen
Ik kom ook maar alleen langs om van je soep te genieten. Dat ik ook nog moet helpen om je tuin op te knappen neem ik maar voor lief.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:47 schreef Ireth het volgende:
Heej het zou wel verse soep worden hoor! Die had morgenochtend om 7 uur op het vuur gegaan met lekker rundvlees er in! Enne.. kheb een heule grote vriezerHij gaat nu morgen alsnog op het vuur, maar nu pas als ik uit mezelf wakker wordt ipv door de wekker
Hou op schei uitquote:Op zaterdag 16 april 2011 19:34 schreef Lottekoekkie het volgende:
tjemig, wat een hele heisa om het rechtachterom goed te krijgen![]()
Respect voor de kanjers die geduld hebben (en spierballen) om deze klus te klaren, met hindernissen![]()
lijkt mij één vd moeilijkst geplande FHF ever maar gó for it!
Ik mag toch hopen dat die tijd niet klopt zeg..quote:Op woensdag 20 april 2011 21:23 schreef Ireth het volgende:
Nou het zand komt er dus nu toch echt echt echt aan! Wanneer.... dat is de grote verrassing!
Mijn broertje logt net in, in het bestelsysteem om te kijken hoe laat het zand er morgen ongeveer zal kunnen zijn....
21-04-2011 23.30u - 01.30 uur
Dus vanaf morgenavond half 12 tot 's nachts half 2 kan ik op mijn zand gaan zitten wachten?![]()
![]()
Zal melding doen als het er is
Nee, nog niet echt. Maargoed, als 7 mei lastig wordt kan ik ook proberen op een andere datum te komen. Of zoals ik al zei op een avond. Evt. kan ik ook 2 avonden komen ofzo, maar het moet nu wel heel binnenkort even gedaan worden ja.. Staat het zand in de tuin of buiten op de stoep?quote:Op zondag 24 april 2011 22:27 schreef Ireth het volgende:
ff topic hoog houden
JK: Had jij al enig idee qua datum? Als ik heul eerlijk moet zijn komt 7 mei hier heul slecht uit... het zou wel kunnen, alleen moet ik een belofte die ik maaaaaaaanden geleden aan mijn dochter heb gedaan dan verbreken. Niet dat ze dat niet overleeft... Maar als het op een andere dag zou kunnen zou ik er heul blij mee wezen. Als het alleen mogelijk is op 7 mei, doen we die gewoon
Zand staat (eehh.. ligtquote:Op maandag 25 april 2011 17:29 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Nee, nog niet echt. Maargoed, als 7 mei lastig wordt kan ik ook proberen op een andere datum te komen. Of zoals ik al zei op een avond. Evt. kan ik ook 2 avonden komen ofzo, maar het moet nu wel heel binnenkort even gedaan worden ja.. Staat het zand in de tuin of buiten op de stoep?
En had je de kruiwagen ook nog, of moet die even van tevoren geregeld worden als een datum bekend is?
Ik kijk gewoon even of ik eerder kan, en anders ga je toch gewoon 7 mei naar die braderie?quote:Op maandag 25 april 2011 20:40 schreef Ireth het volgende:
[..]
Zand staat (eehh.. ligt) in de tuin. Op zeil en onder zeil
Kruiwagen staat niet hier, maar die staat letterlijk 100 meter verderop en kan ik halen indien nodig. Twee keer rijden vind ik ook weer zo overdreven, je woont niet echt om de hoek zeg maar, dat wil ik je ook weer niet aandoen
7 Mei is ook niet echt heel erg dramatisch hoor, alleen is het geval dat er hier dan megabraderie is en daar wil mijn dochter altijd elk jaar naar toe. En toevallig ontdekte ik dus dat het nu op 7 mei valt... en ze roept al maanden dat ze wou dat de braderie er weer was... In het ergste geval heeft ze gewoon pech en gaan we op 7 mei gewoon tegelen
Het was af en toe al niet eens leuk om in de tuin te zitten, zo warmquote:Op maandag 25 april 2011 11:58 schreef Rucky het volgende:
Hoe warmer het wordt des te minder leuk is het om in een tuin te werken.![]()
Maar het maakt mij niet uit wanneer.
Neuh dat doek nie! Kan op zijn minst jullie verzorgen! Hapje, drankje! Ik ga niet gezellig lopen braderiën terwijl jullie het zweet in je naad staan te werkenquote:Op maandag 25 april 2011 20:41 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon even of ik eerder kan, en anders ga je toch gewoon 7 mei naar die braderie?
Als je terugkomt is je terrasje betegeld of zijn we in ieder geval een heel eind op weg
Mijn buurman heeft de afgelopen weken sávonds in mijn tuin een schutting gemaakt en die zei op een gegeven moment dat ik best wel even weg mocht gaan en mijn eigen ding mocht doen, dan kon hij wat harder doorwerken ipv, steeds een biertje, kopje koffie of een warme maaltijd mee te eten...... Ik kon het niet over mijn hart verkrijgenquote:Op maandag 25 april 2011 20:46 schreef Ireth het volgende:
[..]
Neuh dat doek nie! Kan op zijn minst jullie verzorgen! Hapje, drankje! Ik ga niet gezellig lopen braderiën terwijl jullie het zweet in je naad staan te werken
De ondergrond bij Irith is wel zeer compact, als je met een tank door de achtertuin rijd dan laat je volgens mij geeneens sporen na.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wellicht wordt dit het langst-gerekte projekt ooit op FOK maar zeker niet het minst gewaardeerde![]()
Die kerels mogen van mij al in december een oorkonde krijgen voor de meest doortastende en geduldige FOK!kers![]()
en Ireth blijft vast soepen brouwen en zorgt goed voor de mannen![]()
[ Bericht 11% gewijzigd door Lottekoekkie op 02-05-2011 20:30:48 ]Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
* Ireth gooit de batterijen aan het infuusquote:Op woensdag 4 mei 2011 16:08 schreef liesje1979 het volgende:
Veel succes! Een fotoverslagje zou ook leuk zijn.
Ik ben heel erg goed in creatief fotograferenquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:15 schreef JK1982 het volgende:
Wat drankjes betreft.. koffie graag![]()
En voor 's middags maakt het me eigenlijk niet zoveel uit. Fanta is prima
Maarre.. ik hoef niet zo nodig met m'n porem of bouwvakkersdecolleté op internet hoor
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:14 schreef JK1982 het volgende:
Ireth, heeft die buurtvrouw van jou ook niet toevallig een tegelknipper?
Nouja, maar slijptol is gevaarlijk. Ik heb de mijne al gemold met het slijpen van tegels, omdat hij eigenlijk gewoon te licht was voor dat werk. Dus daar begin ik liever niet aan. Nouja, we zien wel even hoe we uitkomen morgen. Anders kunnen we er misschien altijd nog een huren bij de praxis ofzo.. (kost alleen wel 14 euroquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:22 schreef Ireth het volgende:
[..]Daar had ik al naar lopen vissen
Zal nog ff rondje bellen voor een slijptol...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(iets later, zeg kwart over 8 ofzo, is ook goed hoor, 8 uur gaat de bakker open, kan ik nog ff heen en weer rennen voor mijn broodjes)
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
Ja, how cool are those guysquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:45 schreef asfalthooligan het volgende:
@ lotte
plaatste iets verkeerd
en super mannen
De wasmachine draaitquote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:35 schreef Rucky het volgende:
Wat staat die droogmolen recht.![]()
Graag gedaan Ireth, dat jullie er maar veel plezier van mogen beleven.
Die heeft het niet zo op hitte en op vreemden... zowiezo is al die opwinding (veel mensen, veel geluid, veel beweging) voor hem niet al te best, slaat op zijn hartslag en op zijn longen. Maar ook hij is er erg blij mee!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:45 schreef JK1982 het volgende:
Wat ik me nou eigenlijk afvraag hè.. wat vind je man er eigenlijk van?
Want die heb ik de hele dag niet gezien
Je bent de enige niet, bij mij doet alles nog zeer.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:59 schreef Ireth het volgende:
Mijn god, wat heb ik een spierpijn in mijn benen!
Hij staat nú stickyquote:Op maandag 9 mei 2011 13:33 schreef Rucky het volgende:
Die is alweer naar beneden gezakt.
[CENTRAAL] Meld hier geslaagde acties!
Mjah mjah.. ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn zee van ruimte wel heel erg lekker vind nu. Achteraan kan de was lekker wapperen, in het midden kan het zwembad komen te staan en vooraan staat mijn tuinset...quote:Op zondag 15 mei 2011 17:42 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat is er hard gewerkt zeg.
Heb je nog interesse in en ruimte voor die picknicktafel? Vanaf juni kan hij opgehaald worden. Hij is nog nooit gemonteerd geweest, dus in een beetje fatsoenlijke auto kan hij zo vervoerd worden. Heb 'm zelf in een Panda met neergeklapte achterbank vervoerd, maar toen moest de klep een stukje open blijven. Ik kan helaas niet zelf helpen tillen. De afstand is iets van 4 km denk ik.
Dan zou ik het heel fijn vinden als je er iemand anders blij mee kan maken!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Nee joh, prima, ik had nog meer mensen op het lijstje staan, maar hij was in eerste instantie aan jou beloofd.
Er ligt al 1 lekke in de kliko (klein exemplaar, 3 jaar oud.) Het volgende kleine exemplaar bleek ook lek te zijn (maar die loopt heul langzaam leeg, die blijft dus voor 'erbij') en dan gewoon het grote bad, maar daar is de pomp van kapotquote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:35 schreef lady-wrb het volgende:
he, nou kan je je zwembad weer neerzetten
hoeveel ga je er dit jaar verslijten ?
Hoekje ligt er nog hetzelfde bijquote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:40 schreef JK1982 het volgende:
Ik kijk wel uit, heb nog lamme armen
Is het nog gelukt met dat hoekje achterin de tuin? En is die buurvrouw nog komen trillen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |