abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 december 2010 @ 23:04:19 #1
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89742607
Ik trek de stoute schoenen aan, stap over die heule hoge drempel heen en vraag om hulp. Het scheelt dat het niet hulp per direct hoeft te wezen, mijn tuin is nu toch een grote natte besneeuwde en bevroren toestand :D

Mijn tuintje...

17 meter diep (incl, die begroeide hoek naast de schuur) en 5 meter breed. Leuk tuintje he? Ja, alleen heb ik absoluut geen groene vingers, vinden planten mij niet leuk (bedoel, zelfs mijn plastic planten leggen het loodje? :? ) en heb ik ab-so-luut geen tijd (en geen zin :@ ) om de boel bij te houden in mijn eentje. Manlief is niet in die positie dat ie er actief in kan meehelpen en het komt erg vaak voor dat ik met kompas en kapmes op zoek moet naar mijn fiets in de schuur...

Wat ik er mee zou willen?

Als eerste die postzegel gras er uit. Tegels er in/op. Elke zomer vernaggel ik het gras door het zwembad van mijn dochter er op te zetten en elke winter/lente doet het een poging terug te groeien om in de zomer weer verpletterd te worden.... Ik haat maaaaaaaaaaien! (overigens heb ik daarna dus wél weer een electrische grasmaaier te geef :D )

Als tweede, die begroeide hoek achterin moet leeg... De knijnen van Suus hebben meer renruimte nodig en dus wou ik in die hoek een soort van ren bouwen, waar het huidige hok in kan staan zodat ze meer kunnen rondrennen...

Als derde: Mijn huidige terras loopt schots en scheef. Als het regent heb ik in het midden een vijvertje...

Kortom: mijn tuin moet op de schop! Ik heb in de aanbieding: 2 linkerhanden, non-groene vingers, een lekkere pan soep, drank, limonade, versnaperingen en gezelschap van mijn dochter als supporter.

Ik zoek: lieve mensen, terrastegels/stenen/klinkers/stoeptegels, materiaal voor een ren te kunnen maken. Spa en schop en boomzaag aanwezig :P

Iemand zin in lekker bruin te worden tijdens een gezellig klus komende zomer? :+

UPDATE:

Aangemeld:
Lord_Vetinari en Tietvlag als stratenmakers en eventuele renbouwers.

Nog nodig:
tegels/stenen/klinkers
renmateriaal als in gaas, planken, balken enz.
Man/vrouwkrachten?

[ Bericht 4% gewijzigd door Ireth op 09-12-2010 23:39:49 ]
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  donderdag 9 december 2010 @ 23:11:31 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_89742978
En waar ligt die tuin?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 9 december 2010 @ 23:12:19 #3
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89743019
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En waar ligt die tuin?
Oja, das wel handig he :D In Utrecht! :P
pi_89743157
schaamteloze tvp, straatjes leggen heb ik genoeg gedaan... maar liever niet in deze vrieskou-
  donderdag 9 december 2010 @ 23:20:43 #5
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89743447
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:15 schreef Tietvlag het volgende:
schaamteloze tvp, straatjes leggen heb ik genoeg gedaan... maar liever niet in deze vrieskou-
Dat moet je nu ook absoluut niet willen, dit is de huidige staat van de tuin....

Alleen dan met iets minder sneeuw, het meeste is of weggesmolten, of bevroren...
  donderdag 9 december 2010 @ 23:23:25 #6
66444 Lord_Vetinari
pi_89743591
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:15 schreef Tietvlag het volgende:
Idem hier. En een konijnenrendinges kan ik ook nog wel in elkaar schroeven.
pi_89743697
Als je ervoor kan zorgen dat de tuin ijs/sneeuw vrij is ben ik wel bereid om wat tegels neer te leggen.
  donderdag 9 december 2010 @ 23:28:08 #8
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89743847
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:25 schreef Tietvlag het volgende:
Als je ervoor kan zorgen dat de tuin ijs/sneeuw vrij is ben ik wel bereid om wat tegels neer te leggen.
Ja maar die heb ik ook nog nie :D Je bedoelt NU als in ijsvrij maken? Nee toch? Ergens in het voorjaar mag ik toch hopen? :D
  donderdag 9 december 2010 @ 23:28:54 #9
66444 Lord_Vetinari
pi_89743883
Hoe erg is de verzakking en zo? Want dan heb je ook ophoogzand nodig.
  donderdag 9 december 2010 @ 23:31:00 #10
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89743981
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoe erg is de verzakking en zo? Want dan heb je ook ophoogzand nodig.
Ik dacht eigenlijk meer aan de rest iets laten zakken (dan loopt mijn tuindeur ook niet meer aan op mijn tegels... die krijg ik nu namelijk heel moeilijk open, hij schaaft over de grond)
pi_89744042
edit:

Dat maakt het wat makkelijker, pm maar wanneer het nodig is en kan.
  donderdag 9 december 2010 @ 23:32:53 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_89744085
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:31 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk meer aan de rest iets laten zakken (dan loopt mijn tuindeur ook niet meer aan op mijn tegels... die krijg ik nu namelijk heel moeilijk open, hij schaaft over de grond)
Hmm, kan. Als er een zandbed onder ligt, tenminste. Maar dat zal wel.
  donderdag 9 december 2010 @ 23:34:20 #13
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89744156
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hmm, kan. Als er een zandbed onder ligt, tenminste. Maar dat zal wel.
Ik zou het je niet durven zeggen! Het lag er zo in toen wij hier kwamen wonen en heb de onderkant van de tegels eigenlijk nog nooit bekeken! :o
pi_89744188
Als achterlijke tuinfreak zijnde met een megabewerkelijke tuin en groen doch meestal zwarte tuin-werk-poten denk ik iets lief-lelijks :)
Een stukje gras is lekker voor een kind en de maaier kan best weg, gras kun je ook met een nagelschaartje knippen _O-
Nee, geintje natuurlijk maar wil je nou echt álles betegelen?
Bietje zund, ook voor de twiet-twiets.
Maar gelijk heb je wel als je zo weinig groene pootjes hebt.
Nou hebben wij redelijk veel gravel in de tuin, misschien iets voor jou (niet mijn gravel hoor maar als idee :)
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  donderdag 9 december 2010 @ 23:37:39 #15
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89744303
Ik denk dat Joep gravel erg leuk zal vinden! (maar ik daarna waarschijnlijk nie :D )

Helemaal betegelen wil ik ook weer nie, heb nog 2 bordertjes links en rechts (die er eigenlijk ook wel uit mogen, zet ik leuk potjes neer enzo... O-) )

Ik laat hem het liefste vol storten met mooi egaal beton... vind tuintjes harstikke leuk, maar ik kan er niks mee.. tijdtechnisch gezien niet.. en groen-technisch gezien ook nie.. Wil gewoon wat plantjes her en der en thats it.. heb mijn appelboompje, mijn vlinderstruik, mijn spirea, mijn brem en mijn gut-hoe-heten-die-dingen-ook-al-weer-waar-van-de-grote-roze-bloemen-in-komen... en dat vind ik eigenlijk wel genoeg :D

Ziede gij trouwens die hoge bomen op foto 1 op de achtergrond? Megagrootpark! TwietTwiets komen er wel! (kheb af en toe de kippen in mijn tuin zitten :D )
pi_89744899
Hortensia's

zal je even gek maken (ff plaatjes zoeken) maar dit wil jij dus ech nie (maar gaat mij om de gravel)

en met grote potten doe je ook heel wat

en met tegels kan het ook lukken (is maar een stukkie, heb een boel tuin met een boel planten en zo maar even als voorbeeld:
  donderdag 9 december 2010 @ 23:51:24 #17
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89745007
Gravel is denk ik alleen leuk voor de buurtkatten (die nu dus al steeds in mijn gras zitten te kakken) en voor Joep (die nu dus al steeds de kuilen in mijn gras groter maakt..)

Denk ook niet dat gravel heel erg geschikt is voor de scootmobiel van manlief (die dus in en uit die schuur moet komen/kunnen..)
  donderdag 9 december 2010 @ 23:51:38 #18
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89745021
Wel een prachtige tuin overigens!!!!
pi_89747384
Poesjes hebben de pest aan gravel (en ik de pest aan schijtende poesjes dus dat is een zegen)
We hebben wel golpaplaat onder de gravel liggen, dat scheelt een heleboel geploeg met lopen en kan dan dus wél met een scootmobiel maar ideaal is dat dan toch niet.
bij ons maar zo'n 8000 kilo of zo, dus leuk voor de volgende bewoner die de pest aan gravel heeft _O-

Maar thanx voor het compliment, ga je nog even verder pesten 9en beetje opscheppen natuurlijk, als trotse tuinmoeder ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Lottekoekkie op 10-12-2010 00:50:02 ]
pi_89747456
ergens heb ik de indruk dat ik niet echt help, wil wel helpen, heb mijn tuin zelf ontworpen dus kan wel wat maar dan krijg je zo'n tuin,en dat wil ik je niet aan doen .
Maar kan wel heel goed grote potten sjouwen en vullen, misschien heb je daar wat aan :*
  vrijdag 10 december 2010 @ 00:49:50 #21
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89747548
Nou op zich help je me wel aan ideeen, alleen moet het ook uitvoerbaar zijn :D Gravel zie ik niet echt zitten met manlief zijn scootmobiel en Joep, zo'n leuke speelse tuin als jij hebt vind ik heel erg leuk, maar is volgens mij niet echt onderhoudsarm (vrij wil ik nog niet noemen, wil best wat doen :D ) en het belangrijkste is, manlief moet makkelijk in en uit de schuur kunnen komen met zijn scootmobiel en de tuin makkelijk kunnen verlaten er mee. Dus soort van A2 effect in het klein zeg maar :D

Maar zoals jij die potten heb staan met die planten, dat vind ik leuk! En die opgehoogde borders ook, die lopen bij mij nu gelijk met mijn terras (en daar moet ik dus geregeld Suus uitvissen met haar fiets)
pi_89747787
Kan een zooi foto's niet vinden, de terrassen hebben grote tegels, ideaal voor je man,
Wilde eigenlijk een beeld geven van gladde bestrating (die tegels dus waar ik de foto niet van kan vinden) en de gravel die niet handig is voor jullie (sorry, dat wist ik niet) met wel een leuke sfeer.
Maar, met grote potten op een geheel betegelde tuin geef je wel heel veel sfeer, zeker mer een aantal potten op verschillende hoogte, zo creer je toch een tuin, ondanks hoofdzakelijk bestrating.
Ik zou je wel adviseren zo groot mogelijke tegels te nemen, ook dat betekend makkelijker begaanbaar (minder voegen dus minder obstakels en minder onderhoud tussen de tegels)
Jammer dat ik de insteek en de hoofdreden voor je wensen niet eerder door had
Excuus daarvoor
  vrijdag 10 december 2010 @ 01:02:28 #23
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89747913
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 00:58 schreef Lottekoekkie het volgende:
Kan een zooi foto's niet vinden, de terrassen hebben grote tegels, ideaal voor je man,
Wilde eigenlijk een beeld geven van gladde bestrating (die tegels dus waar ik de foto niet van kan vinden) en de gravel die niet handig is voor jullie (sorry, dat wist ik niet) met wel een leuke sfeer.
Maar, met grote potten op een geheel betegelde tuin geef je wel heel veel sfeer, zeker mer een aantal potten op verschillende hoogte, zo creer je toch een tuin, ondanks hoofdzakelijk bestrating.
Ik zou je wel adviseren zo groot mogelijke tegels te nemen, ook dat betekend makkelijker begaanbaar (minder voegen dus minder obstakels en minder onderhoud tussen de tegels)
Jammer dat ik de insteek en de hoofdreden voor je wensen niet eerder door had
Excuus daarvoor

Whoewhahaa! Act normal joh, niks geen excuus nodig hoor :) Vind het veel te leuk om zo te brainstormen! En net wat jij zegt, hoogteverschil in potten maakt het leuk idd! En ja tegels, moet maar net kijken waar ik aan kan komen. Heb weinig tot geen budget voor een tuincentra, dus zal MP enzo in de gaten moeten houden :D
pi_89748358
Beetje erg laat maar 2 jaar geleden hebben we alle tegels gratis weggegeven, een metertje of 80m2
Er zijn zoveel mensen die dat doen dus ik ga met je mee het in de gaten houden. Logisch alleen dat je dan in het voorjaar meer keus hebt dus hou het topic wakker en we zoeken mee.
Spitten en sjouwen gaat mij niet meer lukken maar plantadvies wel, dus tegen de tijd dat je dat nodig hebt.
Overigens, was niet showen met mijn tuin, enkel een sfeerplaatje uitbeelden, daar we immens veel vierkante meters gravel hebben liggen welke je optisch ook als bestrating kunt zien (visualiserend dan) wilde ik even tonen dat met heel veel steen je met potten en zo toch veel sfeer kunt maken.
pi_89750851
LK..... Wat een paradijsje!!!! O+
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_89750947
OOk hier een tuin die ik het liefst vol zou gooien met beton. (dan tekenen we er met krijt wel bloemetjes op.
Helaas kun je zowel bij de voortuin als bij de achtertuin niet komen met een auto, dus is het minimaal 50 meter lopen met een kruiwagen om aarde af te graven, ophoogzand naar toe te rijden, en tegels naar toe te brengen.en zowel de voortuin als de achtertuin5,5 meter bij 9 zijn.
Dus als er minimaal 8 paar sterke armen zijn die zich willen afbeulen......

Nee hoor. Ik blijf gewoon tegen mijn buren zeggen dat ik een ecologische tuin heb :D
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89751015
Ik heb hier nog wel een nooit in elkaar gezette houten picknicktafel staan die zo opgehaald mag komen worden tzt.
http://s3.amazonaws.com/voordeelmuis/513/513543.gif

De planken staan/liggen al anderhalf jaar buiten, maar ze zijn nog prima. Locatie is Utrecht, ik kan 'm niet zelf komen brengen omdat ik niet zwaar mag tillen.
pi_89751575
...een picknicktafel heb ik wel..... dat is tevens het meest degelijke, mooiste onderdeel van de tuin :D
pi_89752074
Overigens Ireth, wat een megasnoezelig huis, dat dák alleen al O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 december 2010 @ 09:37:53 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89752405
Daar valt wel wat van te maken Ireth :Y

Een picknicktafel O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89753511
Mijn buren hebben een hele lading grijze betontegels 30x30 cm over, zal ik eens vragen of je ze mag hebben, dan kom ik ze in de kerstvakantie brengen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:40:53 #32
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89775827
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb hier nog wel een nooit in elkaar gezette houten picknicktafel staan die zo opgehaald mag komen worden tzt.
http://s3.amazonaws.com/voordeelmuis/513/513543.gif

De planken staan/liggen al anderhalf jaar buiten, maar ze zijn nog prima. Locatie is Utrecht, ik kan 'm niet zelf komen brengen omdat ik niet zwaar mag tillen.
O+ O+ O+ Leuk!!!!!

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:16 schreef Gurb het volgende:
Mijn buren hebben een hele lading grijze betontegels 30x30 cm over, zal ik eens vragen of je ze mag hebben, dan kom ik ze in de kerstvakantie brengen.
O+ Dat zou al een heel goed begin zijn!
pi_89776863
Prima, gereserveerd voor jou. Tzt regelen we vast wel vervoer/sjouwers.
  vrijdag 10 december 2010 @ 20:08:08 #34
66444 Lord_Vetinari
pi_89777056
Als er nou nog iemand hout doneert voor het konijnenhokrendinges, en die tegels gaan ook door, dan zijn we al een heel eind, toch?
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:34:38 #35
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89784619
Dan is het volgens mij alleen nog een boel gaas voor het konijnenhokrendinges.. maar we zijn er dan al een end idd!
pi_89809624
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:40 schreef Ireth het volgende:
O+ Dat zou al een heel goed begin zijn!
Hoeveel vierkante meter denk je dat je nodig heb, dan ga ik het ff vragen aan ze.
  zaterdag 11 december 2010 @ 19:37:31 #37
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89811309
eehh.. geen flauw idee? De tuin is 5 meter breed, dus ik gok dat het gras een meter of 3 bij 4 is? Maar dat is een hele wilde gok hoor! Wil het op zich wel even voor de zekerheid opmeten, maar dat kan morgen pas, zie nu geen steek :D
  † In Memoriam † maandag 13 december 2010 @ 07:41:33 #38
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89863001
tegen de tijd dat je eraan gaat beginnen barst het op marktplaats van de mensen die hun tegels aanbieden :Y
zo ben ik van de zomer van een grote stapel stenen afgekomen dus het werkt vast ook wel de andere kant op.
pi_89863154
Ireth, ik heb eventueel een heel mooi heul dik boek "Tuinieren in Potten" met allemaal tips, voorbeelden en massa's foto's.
Zijn leuke ideetjes uit op te doen voor het vullen van bakken/potten.
Geef maar een gil als ik het op moet sturen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 december 2010 @ 08:09:21 #40
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89863166
Hou ook sites als gratisaftehalen en gratisoptehalen in de gaten. Best kans dat je daar nog wat materialen vindt die je kunt gebruiken :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_89864521
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 19:37 schreef Ireth het volgende:
eehh.. geen flauw idee? De tuin is 5 meter breed, dus ik gok dat het gras een meter of 3 bij 4 is? Maar dat is een hele wilde gok hoor! Wil het op zich wel even voor de zekerheid opmeten, maar dat kan morgen pas, zie nu geen steek :D
Ik zal het vanavond even vragen en overleggen wat ze kwijt kunnen / willen. Volgens mij hebben ze ook een aantal betontegels 60*40cm liggen
pi_89908034
Ik mag de tegels hebben, ze moeten nog even kijken hoeveel precies, maar een 10 tot 15 m2 zal het wel zijn denk ik zo.

Kun jij nog even aangeven wat je nodig hebt?
pi_89925489
Evt wil ik t.z.t. wel meehelpen met het leegmaken van die hoek daarachter en het sjouwen.
Weet alleen nog even niet hoe ik tegen die tijd met vervoer zit ivm afvoeren van het groenafval.

En dat lekker bruin worden zal ik je besparen, die dikke pens van mij komt voorlopig niet in het zonlicht :P
  donderdag 16 december 2010 @ 16:20:26 #44
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_90004308
vaak zat met mijn pa geholpen in de tuin met vanalles en nog wat en komend jaar ook nog mijn broer.
Hierbij wil ik mijzelf ook wel als vrijwilliger opgeven voor bestraten, afgraven, leeghalen, wat bouw-werkzaamheden voor de nijntjes O+ en zulks spul.

of het bestraten helemaal lekker gaat lukken durf ik niet te zeggen, maar in dingen weghalen enzo ben ik heer en meester.
Tevens heb ik dan ook gelijk een aanhanger in de aanbieding om alle oude troep naar de vuilstort te brengen :)

dus als het uitkomt, kom ik eraan van de zomer :)
pi_90638635
vandaag twee mensen blij gemaakt :)

Mijn buren met het afvoeren van hun overtollige tegels
Ireth met het bezorgen van haar benodigde tegels :)
pi_90645399
Kanjer :Y
  donderdag 30 december 2010 @ 22:07:32 #47
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_90650574
En of we blij waren! Kheb me n ueen partij tegels in de tuin staan waar je u tegen zegt! En stomtoevallig zijn het nog exact dezelfde tegels ook die we zelf al hebben liggen! 31 stuks! Verder nog een x aantal 30x30 tegels van hetzelfde soort, het moet dus helemaal goed komen! O+

Gurb: ^O^ Je bent een kanjer! :*
pi_90651914
Super! ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 9 januari 2011 @ 01:33:05 #49
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_91053707
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 08:07 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ireth, ik heb eventueel een heel mooi heul dik boek "Tuinieren in Potten" met allemaal tips, voorbeelden en massa's foto's.
Zijn leuke ideetjes uit op te doen voor het vullen van bakken/potten.
Geef maar een gil als ik het op moet sturen.
Ah boek gevonden! :D :@

Leuk! Graag! Heb min of meer fluoriserende paarse vingers ipv het vereiste groene, dus theorieles is altijd welkom :)

Als het weer trouwens meezit ga ik zelf morgen al het een en ander proberen weg te snoeien. Zal niet echt heul veul resultaat opleveren, als mijn groenvoerkliko vol zit, houdt het op ;)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 23:06:20 #50
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_92661338
Even een topic kickje! Als alles volgens plan verloopt is morgen het konijnenhok de tuin uit. De hoek leegtrekken en een ren opbouwen daaro is dan dus NIET meer nodig, echter moet daar wel het nodige (hoge) snoeiwerk gedaan worden, dus daarbij is hulp nog zeer welkom! Verder kan de tuin dan nagenoeg leeg gehaald worden voor het opnieuw bestraten en het weghalen van het gras, maar ik weet niet hoe het daarmee weertechnisch moet zijn. Vriezen doet het nu niet echt, maar geen idee wat de ideale omstandigheden daarvoor zijn.

Maar goed, misschien kan er dan binnenkort begonnen worden met het een of ander?

@Lotte: ik ga je ff pm-en voor dat boek, dacht dat ik dat al gedaan had, maar zie er niks over terug in mijn pb-box. :?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 23:20:22 #51
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_92662201
ff vraagje aan de bestratingskenners. Als je de bovenstaande foto's ziet van mijn huidige tuin, met de huidige tegels er in. Zulk soort tegels heb ik er nu ook bij gekregen (dan ook nog 30x30 formaat).

Is het dan bijvoorbeeld mogelijk om van die golvende borders te creeeren zoals op deze foto

En dan niet perse zo groot als op deze foto, maar vind dat net iets speelser staan alshet rond loopt dan dat strakke rechttoe rechtaan gedoe wat ik nu heb in principe. Maar is zoiets dus mogelijk als je grote tegels heb (eventueel snijden?) of heb je dan echt klinkertjes nodig zeg maar..
pi_92670859
Ik denk dat dat wel heel erg lastig worden, omdat je die tegels niet echt makkelijk mooi rond geslepen krijgt. En waarom? Omdat ook een slijptol een recht slijpblad heeft. Je kunt wel bochtjes maken, maar A) wordt dat volgens mij lastig doordat de tegel dik is, en B) breken de tegels waarschijnlijk redelijk snel.

Maargoed, ben ook wel even benieuwd naar de reactie van anderen. Misschien is er toch een foefje voor..

Trouwens, hoe kleiner je de rondingen wilt hebben, hoe lastiger het volgens mij wordt..
  zondag 6 maart 2011 @ 22:12:42 #53
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_93747201
En even omhoog!

Lord_Vetinari en Tietvlag hadden zich in den beginne aangemeld als eventuele stratenmakers. De ren bouwen is van de baan, het is n udus puur en alleen gras er uit en tegels er in (en misschien wat hoog snoeiwerk :@ )

Tegels zijn aanwezig, materiaal voor een ren is dus niet meer nodig!
Maar de planning nu? Wanneer kan er getegeld worden? Wanneer is de vorst zodanig uit e grond dat het gras er makkelijk uit kan? Iemand??

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 10:44:20 #54
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_93947884
Ik heb inmiddels Lord_Vetinari en Tietvlag benaderd via een pb. Volgens Lord_Vetinari is het slimmer nog wat weken te wachten tot het vocht er goed uit is en het wat beter is qua temperatuur. Wat mij betreft kan er een datum geprikt worden, in principe heb ik de komende weekenden niets spannends op de agenda staan (gut, wat een duffe huismoeder lijk ik zo ;) )
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:21:38 #55
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94616349
Ahum... ik lijk zo onderhand wel een one-woman-show te houden hiero... maar ik zit nog steeds met ettelijk stapels tuintegels midden in mijn tuin... :@ Zijn er nog sterke heren die me hiermee kunnen helpen of zal ik maar een nieuwe oproep doen ofzo? :? :@
  zaterdag 26 maart 2011 @ 09:22:07 #56
66444 Lord_Vetinari
pi_94630830
Nou, dit weekend kan ik zeker niet, volgende week denk ik ook niet (nieuwe auto ophalen, waarschijnlijk zaterdag). De week erop zou eventueel kunnen, maar dan hoop ik wel op hulp :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 11:48:34 #57
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_94633999
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou, dit weekend kan ik zeker niet, volgende week denk ik ook niet (nieuwe auto ophalen, waarschijnlijk zaterdag). De week erop zou eventueel kunnen, maar dan hoop ik wel op hulp :)
Ik wil wel langskomen om te helpen. Ik heb er geen moeite mee om je aanwijzingen te geven, ik doe het denkwerk wel. :D
Laat maar weten wanneer je kan dan kom ik ook wel opdagen om te helpen.
:s)
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 18:29:14 #58
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_94646464
En wil je nog gezellige plantjes? Misschien is er nog een forummer met stekjes?
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  zaterdag 26 maart 2011 @ 21:28:39 #59
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94653943
In principe kan elk weekend hiero als ik het bij voorbaat weet, want dan plan ik alles gewoon buiten het weekend!

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:48 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik wil wel langskomen om te helpen. Ik heb er geen moeite mee om je aanwijzingen te geven, ik doe het denkwerk wel. :D
Laat maar weten wanneer je kan dan kom ik ook wel opdagen om te helpen.
*O* *O* *O* Weet je het adres nog :P Of zal ik je die dan maar opnieuw sturen :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:29 schreef YskaFredriksson het volgende:
En wil je nog gezellige plantjes? Misschien is er nog een forummer met stekjes?
Plantjes.. eehh... nee geloof het niet. Heb een aantal vaste planten staan die ik wel wil behouden en we hebben net 4 bakken gevuld met fjooluh. Ja een aardbeienplantstekje! Daar zou Susanne heel erg blij mee zijn, die van haar hebben de winter niet overleefd :'(

Maar goed, wat moet er dan exact gebeuren:
- gras er uit scheppen(kan ik eventueel wel al mee beginnen, samen met een bevriende buurman, maar waar laat je dat? Een kliko is zo vol/te zwaar? Iemand tips hiervoor?)
- Huidige terras er uit
- alles opnieuw bestraten

Een extra man om te bestraten lijkt me idd geen overbodige luxe. Jammer dat Tietvlag niet meer actief is hiero. Iemand anders die LV zal kunnen helpen met bestraten?
pi_94655228
geen buren die een kale plek in het gras hebben? die zijn vast blij met jou graszoden
jammer dat je zover weg woont. anders had ik nog wel wat aardbeien plantjes voor Susanne.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 23:20:03 #61
37843 lady-wrb
kortaf
pi_94658349
bij de aldi hebben ze op dit moment aardbeiplantjes voor 1 euro per stuk.
ik heb ze ook niet meer. toevallig heb ik ze dit jaar door de kippen laten opgraven en weggemikt.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 23:24:22 #62
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94658532
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:20 schreef lady-wrb het volgende:
bij de aldi hebben ze op dit moment aardbeiplantjes voor 1 euro per stuk.
ik heb ze ook niet meer. toevallig heb ik ze dit jaar door de kippen laten opgraven en weggemikt.
Heej leuk! Rijden we daar ff naar toe maandag! (Bloemenboer had ze ook, 5,98 voor een lullig groen sprietje...)
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2011 @ 09:26:36 #63
37843 lady-wrb
kortaf
pi_94666702
ik hou in de gaten of ze hier nog ergens opkomen, ze stonden echt overal achter in de tuin op een gegeven moment.
maar ik kan niets garanderen. ik heb erg grondige kippen.
maar je kan beter met verse plantjes beginnen. als ze een paar jaar op dezelfde plek staan, doen ze het niet meer zo goed, is me gezegd.

worteltjes en radijsjes zijn ook erg leuk om te zaaien, aldi had daar ook onlangs zaad voor. 29 cent een pakje. kan je de kop ook niet kosten.
  woensdag 30 maart 2011 @ 17:38:16 #64
154407 Rucky
pi_94816334
Heb je al een datum Ireth?
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:12:15 #65
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94828095
Nope, maar die zou ik eigenlijk zelf ook wel willen weten, dan weet ik of het nut heeft om het gras uit te gaan steken... Geloof alleen dat LV er nog een ervaren stratenmaker bij wilde hebben, alleen Tietvlag reageert dus niet meer. Heb wel al 4 kliko's geregeld bij buren her en der om het gras in af te kunnen voeren (van de gemeente mogen ze, ivm gewicht, niet voller dan de helft) maar zolang er nog geen definitieve datum staat wil ik daar nog nite mee beginnen. Straks zit ik niet alleen weken met stapels tegels, maar ook met 1 grote aarde-bak in mijn tuin.. (en had ik al verteld dat ik een wit hondje heb???)
  donderdag 31 maart 2011 @ 07:57:32 #66
66444 Lord_Vetinari
pi_94842781
Ja, ik ga het niet alleen doen, hoor. Trouwens, dat terras, dat komt waar nu gras ligt? Heb je dan zand voor het onderbed?
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2011 @ 17:29:19 #67
37843 lady-wrb
kortaf
pi_94862088
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:12 schreef Ireth het volgende:
Nope, maar die zou ik eigenlijk zelf ook wel willen weten, dan weet ik of het nut heeft om het gras uit te gaan steken... Geloof alleen dat LV er nog een ervaren stratenmaker bij wilde hebben, alleen Tietvlag reageert dus niet meer. Heb wel al 4 kliko's geregeld bij buren her en der om het gras in af te kunnen voeren (van de gemeente mogen ze, ivm gewicht, niet voller dan de helft) maar zolang er nog geen definitieve datum staat wil ik daar nog nite mee beginnen. Straks zit ik niet alleen weken met stapels tegels, maar ook met 1 grote aarde-bak in mijn tuin.. (en had ik al verteld dat ik een wit hondje heb???)
je moet er toch nog een berg zand op gooien, het wordt geen aarde-bak maar een kattenbak :{
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:23:39 #68
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94877982
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 07:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ik ga het niet alleen doen, hoor. Trouwens, dat terras, dat komt waar nu gras ligt? Heb je dan zand voor het onderbed?
Eehh.. neuh -O-

Maar zoals vermeld vanaf bericht #9 en verder is het de bedoeling dat het huidige betegelde gedeelte ietwat verlaagd gaat worden en dan ging ik er min of meer vanuit dat wat daar dan af gaat bij het gras er op komt? Of denk ik daar nu weer te simpel in? :?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 april 2011 @ 00:09:09 #69
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94884358
Oke, ik ga kijken of ik zand kan regelen, maar hoeveel heb ik er van nodig dan?? (in kilo's?)
  vrijdag 1 april 2011 @ 00:16:01 #70
154407 Rucky
pi_94884719
w/ Ik ben er ook nog. Het is alleen een beetje onduidelijk.
Als ik het goed begrepen heb wil je je bestaande terras iets verlagen en het grasveld vervangen door een nieuw terras.

Ik kom ook wel om Lord_Vetinari te helpen ik ben alleen geen stratenmaker. En je hebt "geel" zand nodig als ondergrond voor de bestrating.

Maar zoals hij al aangeeft is het een behoorlijke klus wat waarscijnlijk niet in een middagje klaar is.
  vrijdag 1 april 2011 @ 00:19:52 #71
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94884911
Het bestaande terras ligt gigantisch scheef, heb in het midden als het regent een vijver. Wil het gras er uit en dan de hele tuin bestraat hebben. Het bestaande terras mag wat mij betreft ook iets verlaagd worden aangezien de tuindeur er op aanloopt. Heb voldoende tegels nu om het helemaal te bestraten (incl. wat er al in ligt dus) alleen nu dus nog zand.... -O-
SPOILER
pi_94885090
Kun jij bij de gemeente geen gratis zand krijgen? Evt misschien samen met de buren bestellen, zodat je een dubbele hoeveelheid hebt?

Hier in Dronten is het zo dat je per jaar een bepaalde hoeveelheid mag bestellen, en dat kieperen ze dan bij je voor de deur..

Ik had me ook nog aangemeld een tijdje terug, maar aangezien er nog steeds geen datum is, is het ook niet echt makkelijk plannen..
  vrijdag 1 april 2011 @ 01:09:57 #73
154407 Rucky
pi_94887100
Wel grappig dat als je nav Fok gaat googelen (gratis zand) toch weer bij Fok terecht komt. :D
Klusblunders, meld ze hier!!!
  vrijdag 1 april 2011 @ 07:57:09 #74
66444 Lord_Vetinari
pi_94890347
LOL 70 kuub zand. Da's een beetje veel, denk ik. Hoeveelheid ligt er natuurlijk aan: Hoeveel vierkante meter is het en hoe diep graaf je dat gras af?
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:23:00 #75
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94891679
Het is (ruwe schatting, zal zo een poging doen om te meten) een 6 bij 3 a 4 meter gok ik zo... Diep afgraven, nou nee eigenlijk niet. Gewoon de graspollen er uit scheppen was mijn planning eigenlijk...
pi_94892111
Waarom krijg ik een beetje het idee dat mijn posts onzichtbaar zijn voor jou ofzo.. :?
Ik krijg in ieder geval geen enkele respons. Nouja, graag of niet hoor. Ik geloof het wel.. :W

Laatste tip: als je toch geen goed zandbed legt heeft het ook weinig zin om te gaan tegelen.
Op de plek waar nu je grasveldje ligt zal zich dan straks ook een grote plas vormen bij regen, omdat het water niet goed weg kan..
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:54:23 #77
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94892494
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:40 schreef JK1982 het volgende:
Waarom krijg ik een beetje het idee dat mijn posts onzichtbaar zijn voor jou ofzo.. :?
Ik krijg in ieder geval geen enkele respons. Nouja, graag of niet hoor. Ik geloof het wel.. :W

Laatste tip: als je toch geen goed zandbed legt heeft het ook weinig zin om te gaan tegelen.
Op de plek waar nu je grasveldje ligt zal zich dan straks ook een grote plas vormen bij regen, omdat het water niet goed weg kan..
Sorry was niet mijn bedoeling :* Vind het lief dat je wilt helpen, echt waar, alleen zonder zand valt er (nog) weinig te doen :)
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:54:48 #78
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94892507
Heb trouwens nagezocht bij de gemeente, maar hier hebben ze dat dus niet.
  zaterdag 2 april 2011 @ 18:03:37 #79
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94946861
Oke, over ongeveer 2 weken staat er een kuub zand klaar die binnen 24 uur hier voor de deur kan staan. Dus als ik weet wanneer er mensen komen kan ik hem smorgens hier laten plaatsen.(niet op zondag!) Indien de kuub te weinig zal zijn (maar volgens berekeningen niet) kan er zakken van 25 kilo bijgehaald worden.

Indien er geen 2e stratenmaker bij komt, is het dan mogelijk om alleen het grasveld + dat paadje er naast (richting de schuur opnieuw) te betegelen en dan mijn huidige terras te laten voor wat het is? Red je dat eventueel wel met de hulp van Rucky en JK1982, LV?
  dinsdag 5 april 2011 @ 22:11:51 #80
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95094248
Joehoe?? :D
  dinsdag 5 april 2011 @ 22:13:28 #81
154407 Rucky
pi_95094381
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:11 schreef Ireth het volgende:
Joehoe?? :D
w/
pi_95168436
Ik blijf dit ff volgen, want zodra je een terras hebt kunnen we kijken of er iemand de onderdelen van de picknicktafel hier kan ophalen voor je. Heb ook nog wel wat aardbeienplantjes voor je, heb gigantisch veel uitlopers overal staan, kan er wel 3 ofzo missen. En ook citroenmelisse, ik kom om in de polletjes. Erg lekkere combi trouwens.
  donderdag 7 april 2011 @ 18:27:30 #83
66444 Lord_Vetinari
pi_95177707
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:03 schreef Ireth het volgende:
Oke, over ongeveer 2 weken staat er een kuub zand klaar die binnen 24 uur hier voor de deur kan staan. Dus als ik weet wanneer er mensen komen kan ik hem smorgens hier laten plaatsen.(niet op zondag!) Indien de kuub te weinig zal zijn (maar volgens berekeningen niet) kan er zakken van 25 kilo bijgehaald worden.

Indien er geen 2e stratenmaker bij komt, is het dan mogelijk om alleen het grasveld + dat paadje er naast (richting de schuur opnieuw) te betegelen en dan mijn huidige terras te laten voor wat het is? Red je dat eventueel wel met de hulp van Rucky en JK1982, LV?
In 1 dag? <slik> Ik ben ook maar een amateur/hobbyist, hoor...
pi_95178748
Als tuinfreak die-heel-ver-weg-woont-en-niet-kan-bestraten kom ik ff binnenklunen en denk dat de hele planning hier niet lekker loopt, met respect voor de welwillenden..
Daarom een vraag, ireth, zijn er dicht in de buurt wellicht werkzaamheden bezig aan gemeentebestrating, gemeentepleintjes of wat dan ook? Want die mannen willen vaak graag voor een habbekrats en een pilsje/bakkie koffie bestraten bij partikulieren.
kijk eens in je omgeving en vraag daar eens rond. Kijk ook eens naar buurtgenoten welke zelf aan het bestraten zijn eens vriendelijk aan, vaak is hulp dichterbij dan je denkt.
Niet geschoten is altijd mis en in vrijwel elke gemeente wordt momenteel wel aan bestrating of zo gewerkt ivm het uitbreiden van het rioleringnet landelijk.
Succes.
  donderdag 7 april 2011 @ 23:25:01 #85
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95198061
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In 1 dag? <slik> Ik ben ook maar een amateur/hobbyist, hoor...
Ik vraag het ook alleen maar hoor.... -O- Ik kan er ook niks aan doen dat er niemand anders reageert... :'( laat anders maar, pleur die tegels wel gewoon op het gras... en het zand wel in een kuil zodat mijn dochter een zandbak heeft...
pi_95198395
Niet boos worden nu. Je had een paar namen toch, heb je die mensen al gePMd om te checken of ze nog belangstelling hebben? Want niet iedereen zal dagelijks dit topic bekijken.

En verder: het is en blijft liefdewerk. Reageren en jou hulp aanbieden is geen plicht. Fijn als je geholpen kunt worden, maar als het niet bij elkaar lijkt te komen is dat niemand te verwijten. Jou niet, maar zeker ook de fokkers niet.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 7 april 2011 @ 23:35:37 #87
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95198577
Ik verwijt helemaal niemand! Niks niet! Ik heb meerdere mensen een pm gestuurd en LV is de enige die reageerde. Alleen krijg ik het gevoel dat ik hier gigantisch ga lopen bedelen zonder resultaat en dat wil ik nie, vandaar mijn 'lamaar'. Niks verwijten, alleen het houdt een keertje op toch?

Ik vraag of het lukt met behulp van JK en Rucky en dan zegt LV dat dat lastig wordt in 1 dag... wat moet ik dan zeggen? Ik zit met zand en ik zit met tegels maar niemand die het kan / wil leggen, dan houdt het toch op? Ik verwijt niemand niets, maar heb ook weinig zin om een topic in mijn eentje te gaan zitten vollullen...
pi_95198929
Dan heb ik je eerdere post verkeerd begrepen.

Ik snap je frustratie en hoop dat zich nog mensen melden. En anders kun je misschien iets met de tips van Lottekoekie? Gemeentewerkers kunnen best zand missen (als je niet weken met een kub zand voor de deur wil zitten) , tegels heb je al en voor een kleine vergoeding zouden ze wellicht best hun handjes uit de mouwen willen steken voor je.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:35 schreef Ireth het volgende:

Ik vraag of het lukt met behulp van JK en Rucky en dan zegt LV dat dat lastig wordt in 1 dag... wat moet ik dan zeggen? Ik zit met zand en ik zit met tegels maar niemand die het kan / wil leggen, dan houdt het toch op? Ik verwijt niemand niets, maar heb ook weinig zin om een topic in mijn eentje te gaan zitten vollullen...
Ik kan niet voor LV spreken, maar weet je zeker dat hij bedoelt dat het met 3 man in één dag niet lukt? Of bedoelde hij dat hij het in zijn eentje niet klaarkreeg? Ik weet het niet hoor, ben geen stratenmaker. :@
En wie weet zou je anders buren/familie/vrienden etc. kunnen charteren als stenensjouwers voor die dag. Scheelt volgens mij ook al een hoop.
  donderdag 7 april 2011 @ 23:44:56 #89
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95199105
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:25 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ik vraag het ook alleen maar hoor.... -O- Ik kan er ook niks aan doen dat er niemand anders reageert... :'( laat anders maar, pleur die tegels wel gewoon op het gras... en het zand wel in een kuil zodat mijn dochter een zandbak heeft...
Die post vind ik een beetje flauw.

Heb je geen familie of vrienden die LV kunnen helpen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:20:52 #90
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95200746
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:42 schreef Cat22 het volgende:
Dan heb ik je eerdere post verkeerd begrepen.

Ik snap je frustratie en hoop dat zich nog mensen melden. En anders kun je misschien iets met de tips van Lottekoekie? Gemeentewerkers kunnen best zand missen (als je niet weken met een kub zand voor de deur wil zitten) , tegels heb je al en voor een kleine vergoeding zouden ze wellicht best hun handjes uit de mouwen willen steken voor je.

[..]

Ik kan niet voor LV spreken, maar weet je zeker dat hij bedoelt dat het met 3 man in één dag niet lukt? Of bedoelde hij dat hij het in zijn eentje niet klaarkreeg? Ik weet het niet hoor, ben geen stratenmaker. :@
En wie weet zou je anders buren/familie/vrienden etc. kunnen charteren als stenensjouwers voor die dag. Scheelt volgens mij ook al een hoop.
Dat is het probleem, ik ook nie, dus ik weet het ook allemaal nie :P Ik ga alleen af op wat ik lees :P

Rucky had aangegeven te willen helpen, JK ook, ik ben er zelf ook nog en er is eventueel ook nog een bevriende buurman die zowiezo mij ook al helpt met het gras uitsteken. Hulp genoeg, alleen niet echt met verstand van bestraten volgens mij. Het gaat dan puur en alleen om dat stukje (6 x 3 meter) te bestraten (en eventueel indien mogelijk dat paadje wat er naast loopt naar de schuur toe te herbestraten) Zand is er overigens ook al, dat staat als het goed is volgende week klaar.

quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:44 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Die post vind ik een beetje flauw.

Heb je geen familie of vrienden die LV kunnen helpen?
Die reactie is niet flauw, als het niet gaat houdt het op, simpel. En er zijn mensen die willen en kunnen helpen, ik reageer puur alleen op het bericht van LV die zegt dat het niet lukt in 1 dag. Rucky en JK hebben hier ook aangeboden te willen helpen en als LV dan zegt dat dat niet lukt dan ga ik er eigenlijk vanuit dat hij die hulp daarin ook heeft meegenomen. Ik reageer op wat ik lees en als het niet lukt houdt het op. Ik voel me anders ook zo redelijk schizofreen als ik tegen mezelf blijf lullen hier :P

Nogmaals, no hard feelings vanuit mijn persoon, maar ik kan mensen niet dwingen of verplichten te helpen. Het materiaal is er, maar als er niemand is die kan helpen het te leggen heeft dit topic weinig nut :)
pi_95204754
Bij deze even een reactie van mijn kant, want ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest..
Toen ik zei: "Ik geloof het wel.. :W" bedoelde ik dus dat mijn interesse/bereidwilligheid om te helpen over is.

Ik had op dat moment echt het punt bereikt dat ik dacht: bekijk jij het maar.. als ik totaal genegeerd wordt zoek je het maar lekker uit. Ik ga niet op mijn knieën om te vragen of ik alsjeblieft mag komen helpen..

Ik heb nog wel meer te doen. In mijn eigen tuin moet nota bene nog bestraat worden ook, er staat een hele stapel tegels voor mijn voordeur! :o)
Daarnaast moet ik helemaal uit Dronten komen ook, tis ook niet echt dat ik om de hoek woon ofzo.

En wat schetst mijn verbazing? Vanaf dat moment wordt ik wel opeens in een adem genoemd met de anderen. Nouja, wat mij betreft is dat een beetje te laat hoor.. Ik vind het allemaal maar een beetje raar gaan eerlijk gezegd.
Het spijt me..

Enne.. dat stukkie is echt wel te betegelen in 1 dag hoor..

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:40 schreef JK1982 het volgende:

[ Bericht 0% gewijzigd door JK1982 op 08-04-2011 06:40:22 ]
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:52:42 #92
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95206035
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 06:34 schreef JK1982 het volgende:
Bij deze even een reactie van mijn kant, want ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest..
Toen ik zei: "Ik geloof het wel.. :W" bedoelde ik dus dat mijn interesse/bereidwilligheid om te helpen over is.

Ik had op dat moment echt het punt bereikt dat ik dacht: bekijk jij het maar.. als ik totaal genegeerd wordt zoek je het maar lekker uit. Ik ga niet op mijn knieën om te vragen of ik alsjeblieft mag komen helpen..

Ik heb nog wel meer te doen. In mijn eigen tuin moet nota bene nog bestraat worden ook, er staat een hele stapel tegels voor mijn voordeur! :o)
Daarnaast moet ik helemaal uit Dronten komen ook, tis ook niet echt dat ik om de hoek woon ofzo.

En wat schetst mijn verbazing? Vanaf dat moment wordt ik wel opeens in een adem genoemd met de anderen. Nouja, wat mij betreft is dat een beetje te laat hoor.. Ik vind het allemaal maar een beetje raar gaan eerlijk gezegd.
Het spijt me..

Enne.. dat stukkie is echt wel te betegelen in 1 dag hoor..

[..]

Ik heb direct na jou gereageerd hoor met excusus -O-

Maar zoals ik al zei, laat maar, ik kijk wel of het nog wat wordt hiero.. het topic mag dicht wat mij betreft...
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:12:50 #93
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95206403
Ik ga hier toch nog even reageren, ondanks mijn eigen "laat maar" want ik merk dat het me toch heel erg hoog zit...

Dankzij Gurb werd ik erg blij gemaakt met terrastegels, precies genoeg voor dat stukje waar n gras ligt. Het was winter en het topic lag stil, er kon toch nog niks gedaan worden. Toen dat weertechnisch gezien wel mogelijk was heb ik het topic een aantal keer gekickt, alleen reageerde er verder nagenoeg niemand. Ik heb LV en Tietvlag benaderd via pm, alleen LV reageerde. Dat LV de hele tuin niet alleen kan doen, kan ik me ook nog wel voorstellen. Meerdere mensen gaven aan ook te willen helpen (ook JK) en dat vond ik heel lief, alleen kwam er toen een praktisch probleem. Er moest dus ook zand zijn. En dat had ik dus niet. De aangeboden hulp reacties laat ik even voor wat het is, want zonder zand heb je ook niets aan hulp. Daar ben ik eerst mee aan de slag gegaan en heb dat weten te regelen. Maar vanaf dat moment bleef het dus weer stil in dit topic. Met een ongemakkelijk gevoel kickte ik het zelf wel weer omhoog, maar als je het gevoel krijgt dat er niemand is die spontaan reageert en je tegen jezelf zit te ouwehoeren stop je daar ook wel een keertje mee.

Ondertussen komt LV met de mededeling dat hij het alleen niet kan, komt JK met de mededeling dat hij het niet meer wil en zit ik met zand (wat volgende week komt), met stenen en een vreselijk klote gevoel omdat ik het idee krijg dat ik een onwijs kutwijf ben wat iedereen afzeikt en hier zit te bedelen terwijl ik alleen mijn grasveldje er uit wil hebben en in mijn eentje een topic hoog zit te houden. Dat ongemakkelijke gevoel wat ik een paar weken geleden had bleek dus wel te kloppen. Dit topic is gedoemd te mislukken en mijn tuin blijft zoals het is.

Ik heb tegels en ik heb zand, maar als ik er geen hulp bij krijgt houdt het dus op. Maar het gevoel wat ik nu krijg vind ik niet leuk. Ik heb geen mensen willen kwetsen, maar heb wel het gevoel hier nu scheef aangekeken te worden. Van mij mag het topic nu gewoon dicht, want dit vind ik n ook nite meer leuk. Zit dit te typen met de tranen over mijn wangen gewoon omdat ik me hier zo klote door voel. Het was absoluut niet mijn bedoeling om mensen een kutgevoel te geven, maar nu heb ik dat gevoel zelf en dat vind ik ook niet leuk.
pi_95207368
als ik een man was, had ik je met alle liefde willen helpen. maar de straat betegelen vind ik
meer een mannenwerk..(lichamelijk zwaar) maar meid, kom op! er zullen vast wel andere Fokkers zijn die je willen helpen!!
pi_95207552
Jouw hulpvraag is gewoon niet de meest makkelijke. Een bank of spelletjes aanbieden en laten afhalen is sneller geregeld dan de materialen voor je tuin verzamelen en daar de mensen bij koppelen. Je bent nu al zo ver op weg, ik zou het nog een kans geven, echt. Dus ik wil hem eigenlijk nog even open laten. Nu het fijner weer wordt zijn er vast mensen die wel een dagje in het zonnetje willen uithelpen.
pi_95208690
Of mensen mee laten denken voor een makkelijker uitvoerbaar plan? Je tuin is nog niet heel dramatisch
(ik durf niet eens foto,s te laten zien van mijn tuin, Volgens mijn berekeningen zouden er hier 5 mensen minstens 4 weekenden bezig zijn)
Maar er zullen toch best wel creatieve mensen zijn die kunnen meedenken.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:45:41 #97
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95209174
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:53 schreef Cat22 het volgende:
Jouw hulpvraag is gewoon niet de meest makkelijke. Een bank of spelletjes aanbieden en laten afhalen is sneller geregeld dan de materialen voor je tuin verzamelen en daar de mensen bij koppelen. Je bent nu al zo ver op weg, ik zou het nog een kans geven, echt. Dus ik wil hem eigenlijk nog even open laten. Nu het fijner weer wordt zijn er vast mensen die wel een dagje in het zonnetje willen uithelpen.
Dan zou ik hem elke twee weken moeten kicken in de hoop dat iemand het leest die zou kunnen/willen helpen en die one-menshow heb ik al opgevoerd en daar voelde ik me al niet prettig bij :'(

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:29 schreef seasushi het volgende:
Of mensen mee laten denken voor een makkelijker uitvoerbaar plan? Je tuin is nog niet heel dramatisch
(ik durf niet eens foto,s te laten zien van mijn tuin, Volgens mijn berekeningen zouden er hier 5 mensen minstens 4 weekenden bezig zijn)
Maar er zullen toch best wel creatieve mensen zijn die kunnen meedenken.
Ik heb geen idee hoe ik het makkelijker zou kunnen maken. Gras moet eruit en dat doe ik al zelf, tegels en zand ligt klaar. Dramatisch is het misschien niet, maar aangezien mijn man dagelijks met zijn scootmobiel en uit de schuur moet rijden is het wel handiger als dat gras daar gewoon weg is en als het goed bestraat is.
pi_95209570
Goed, dan doen we het zo:

Zaterdag 16 april 2011 - Grote Fok! Tuinklusdag bij Ireth.
Aanvangstijd volgt (i.i.g. vroeg).

Aanwezigen:

- JK1982
-
-
-
-
-
-
-
-

Mocht je met dat gras gaan beginnen, probeer het dan een beetje horizontaal af te steken, zodat je niet de hele grond loswoelt (dan gaat te boel eerder verzakken).

Mocht je willen dat de boel aangetrild gaat worden, zie je dan evt. zelf kans om een trilplaat te regelen? Ik neem wel stratenmakersspul mee (voornamelijk hamer, kniebeschermers en waterpas. Let op: ik ben wel een amateur. Maargoed, ik tegel zo heel af en toe wel eens wat.

Als dat gras afgevoerd moet worden, kan dat evt. niet bij een milieustraat ofzo? Weet je iemand met een aanhangertje? In de containers van de hele buurt mikken lijkt me geen succes. Wordt sowieso al heel snel topzwaar in de container, ook met maar een paar stukken.

PM je me even jouw gegevens?

[ Bericht 1% gewijzigd door JK1982 op 08-04-2011 11:04:15 ]
pi_95209932
@ JK1982 = daadkrachtige man _O_
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:22:02 #100
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95210268
JK1982: Ik heb je een pm gestuurd, :*

(en nou ga ik voor de tigste keer mijn neus snuiten.. emo zijn en hooikoorts hebben is geen goeie combinatie)
pi_95210348
JK helemaal super! ^O^ _O_
pi_95210627
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:22 schreef Ireth het volgende:

(en nou ga ik voor de tigste keer mijn neus snuiten.. emo zijn en hooikoorts hebben is geen goeie combinatie)
Ik heb hem gelezen. Ik zie je PM vanavond wel verschijnen.
Misschien dat ik er later op de dag ook nog even een stuur met wat extra vragen enzo.

Juist als er verder niet veel mensen komen moeten we eea wel even een beetje strak regelen.
Van mijn part ga ik in m'n eentje aan de slag, ik zal er in ieder geval zijn volgende week zaterdag.
(Ok, mits het echt hondeweer wordt natuurlijk, maar daar gaan we even niet vanuit..)

;)
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:50:11 #103
154407 Rucky
pi_95211259
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:59 schreef JK1982 het volgende:
Goed, dan doen we het zo:

Zaterdag 16 april 2011 - Grote Fok! Tuinklusdag bij Ireth.
Aanvangstijd volgt (i.i.g. vroeg).

Aanwezigen:

- JK1982
-
-
-
-
-
-
-
-

Mocht je met dat gras gaan beginnen, probeer het dan een beetje horizontaal af te steken, zodat je niet de hele grond loswoelt (dan gaat te boel eerder verzakken).

Mocht je willen dat de boel aangetrild gaat worden, zie je dan evt. zelf kans om een trilplaat te regelen? Ik neem wel stratenmakersspul mee (voornamelijk hamer, kniebeschermers en waterpas. Let op: ik ben wel een amateur. Maargoed, ik tegel zo heel af en toe wel eens wat.

Als dat gras afgevoerd moet worden, kan dat evt. niet bij een milieustraat ofzo? Weet je iemand met een aanhangertje? In de containers van de hele buurt mikken lijkt me geen succes. Wordt sowieso al heel snel topzwaar in de container, ook met maar een paar stukken.

PM je me even jouw gegevens?
wil komen helpen maar dat het te veel/lastig werk is voor één persoon. Ik kom ook weer helpen maar ik ben geen stratenmaker, maar ik leer snel. :D
Als jij ook tegels kan leggen dan zijn we er volgens mij. Lord_Vetinari heeft aangegeven dat hij ook wil komen helpen maar dat het te veel werk is voor één man. Ik kom ook weer helpen maar ik ben geen stratenmaker, hoewel ik wel snel leer. Tot vorig jaar was ik ook geen zonnescherm ophanger en toch hangt die nog. :o
Ik woon vlakbij dus eventueel kan ik al langs gaan opm wat voorbereidingswerk te doen zodat jij gelijk kan beginnen mel tegels leggen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:22 schreef Ireth het volgende:

Ga lekker met een kop koffie in je huidige tuin zitten want binnenkort is die er niet meer.
pi_95213750
Als jij ook kan komen zou dat top zijn! ^O^
Heb het topic nog even doorgelezen en zie nu dus dat de hele tuin moet, ipv alleen dat stukje gras. Een paar mannetjes extra zou dan inderdaad toch wel handig zijn..

Heb jij evt ook vervoer, auto met trekhaak of iets dergelijks? Als we nou een aanhangertje hebben dan kan het gras evt. ook naar de stort gebracht worden. Het mag dan misschien wel in de vuilcontainers, maar ik vrees dat we ons misschien een beetje verkijken op de hoeveelheid gras en aarde die weg moet.

Ik heb wel een klein Corsaatje met trekhaak, alleen zijn mijn achterschokdempers verrot. Daar wordt waarschijnlijk maandag naar gekeken, dus misschien dat we die dan gewoon kunnen gebruiken.

@Ireth: heb je evt nog wat hele duidelijke foto's van je huidige terras?
Is het echt zo schots en scheef? Op foto 1 lijkt het op zich nog best redelijk namelijk..

1 kuub zand is trouwens maar een laagje van 5 cm voor 20m² hè. Of 2,5cm voor 40m².
Dus dat zet niet echt zoden aan de dijk. Eigenlijk zou ik vooraf wel even bij je langs willen komen om te komen kijken als dat kan. Weet alleen zo nog even niet wanneer.. :{
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:29:29 #105
154407 Rucky
pi_95215274
Ga er maar van uit dat ik er ook ben, maar ik kan je alleen niet helpen met vervoer. Ik woon vlak bij Irith dus ik kan er zo langs gaan als je iets wil weten, dan hoef jij daarvoor niet apart langs te komen.
Wel tof dat je dat ook nog aanbied. _O_
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:03:53 #106
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95216585
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:52 schreef JK1982 het volgende:
Als jij ook kan komen zou dat top zijn! ^O^
Heb het topic nog even doorgelezen en zie nu dus dat de hele tuin moet, ipv alleen dat stukje gras. Een paar mannetjes extra zou dan inderdaad toch wel handig zijn..

Heb jij evt ook vervoer, auto met trekhaak of iets dergelijks? Als we nou een aanhangertje hebben dan kan het gras evt. ook naar de stort gebracht worden. Het mag dan misschien wel in de vuilcontainers, maar ik vrees dat we ons misschien een beetje verkijken op de hoeveelheid gras en aarde die weg moet.

Ik heb wel een klein Corsaatje met trekhaak, alleen zijn mijn achterschokdempers verrot. Daar wordt waarschijnlijk maandag naar gekeken, dus misschien dat we die dan gewoon kunnen gebruiken.

@Ireth: heb je evt nog wat hele duidelijke foto's van je huidige terras?
Is het echt zo schots en scheef? Op foto 1 lijkt het op zich nog best redelijk namelijk..

1 kuub zand is trouwens maar een laagje van 5 cm voor 20m² hè. Of 2,5cm voor 40m².
Dus dat zet niet echt zoden aan de dijk. Eigenlijk zou ik vooraf wel even bij je langs willen komen om te komen kijken als dat kan. Weet alleen zo nog even niet wanneer.. :{
De hele tuin is niet noodzakelijk, het terras mag inderdaad wel opnieuw gelegd worden, maar het is nog niet zo dat we al rolschaatsend vanzelf naar links of rechts glijden. Het stuk bij het gras is eigenlijk de enige met prioriteit. Op dat stuk berekend heb ik ook zand geregeld.

Ik heb nu 4 kliko's die ik kan gebruiken. Morgen gaan we hier al beginnen met het uitsteken cq afgraven. Mochten de kliko's vol zijn, dan gooien we de rest gewoon op een hoop. Woensdag worden ze geleegd en dan kan de volgende lading er eventueel in. Dat gras is het probleem niet, dat kan ook in kleine beetjes afgevoerd worden.

Langskomen van te voren mag altijd! Moet alleen werken op dinsdag, woensdag en donderdag in de ochtenden.
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:04:31 #107
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95216615
Ik gooi trouwens even de batterijen in de lader voor de eventuele gewenste foto's. Ze zijn helemaal leeg :D
pi_95218360
Als ik het goed begrepen heb, heb je voor het overgrote deel 60x40 tegels hè?
Heb je ook van die steentjes om hetzelfde patroon aan te houden als de rest van het terras?

Jongens, ik krijg er helemaal zin in.. :)
pi_95219720
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:57 schreef JK1982 het volgende:

Lief van je :* Vind zo fijn dat dit helemaal goed gaat komen. *O* Ben alleen blijven lurken omdat ik op dit moment bedrust heb en dus niets mag doen en ik woon ook niet echt in de buurt. -O-
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:36:01 #110
66444 Lord_Vetinari
pi_95219951
Helaas moet ik 16/4 wel werken...
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:11:40 #111
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95221711
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:57 schreef JK1982 het volgende:
Als ik het goed begrepen heb, heb je voor het overgrote deel 60x40 tegels hè?
Heb je ook van die steentjes om hetzelfde patroon aan te houden als de rest van het terras?

Het zijn 31x 60 bij 40 en een zwikkie 20x20 (of was het nu 30 bij 30? Van die stoeptegelformaatjes). Die kleine steentjes heb ik niet, maar dat het patroon anders wordt boeit me niet zoveel :P Had zelf bedacht als het hele terras op de schop zou gaan zou ik die kleine steentjes gebruiken in het 'looppad' en de rest met de grote. Maar dat patroon boeit me echt weinig. Dat wat er nu ligt is ook niet echt een patroon, dat is volgens mij ook ooit in 2 delen neergelegd, zit echt zo'n scheidingslijn in.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Helaas moet ik 16/4 wel werken...
Ow das weer jammer -O- Het kan wat mij betreft ook een week opgeschoven worden? Dat weekje meer of minder maakt nu ook niet meer echt uit.
pi_95222200
Tsja, ik kan een week later weer niet. Dan wordt het pas weer 7 mei..
Ik kan evt. ook gewoon kijken hoe ver ik samen met Rucky kom?
Als inderdaad alleen dat stukje gras gedaan moet worden dan is het echt wel in 1 dag gedaan. Misschien kunnen we nog wat andere kleine klusjes oppakken?

Heb evt. ook een hogedrukspuit die ik mee kan nemen indien nodig.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:26:16 #113
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95222319
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:23 schreef JK1982 het volgende:
Tsja, ik kan een week later weer niet. Dan wordt het pas weer 7 mei..
Ik kan evt. ook gewoon kijken hoe ver ik samen met Rucky kom?
Als inderdaad alleen dat stukje gras gedaan moet worden dan is het echt wel in 1 dag gedaan. Misschien kunnen we nog wat andere kleine klusjes oppakken?

Heb evt. ook een hogedrukspuit die ik mee kan nemen indien nodig.
Schoonspuiten is idd wel nodig bij het overige gedeelte van het terras, maar zo'n apparaat heeft mijn broertje ook staan incl. een terrasboenerdinges :D

Nee het hele terras hoeft echt niet, zou leuk wezen maar is echt geen must. Als dat gras pleite is ben ik al heel blij! (en ik heb geen idee of het heul veul werk is en of het uberhaupt mogelijk is, maar als mijn droogmolen putje een stukje naar achteren geplaatst kan worden ben ik helemaal blij. Die staat nu net nog op het oude terras tegen het gras aan, maar dat bekijken we eventueel wel ter plekke)

Overigens heb ik ook nog de buurman die komt/wilt helpen. Rucky kent hem denk ik nog wel, die meneer met dat staartje/vlechtje die er ook was met het zonnescherm.
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:14:58 #114
66444 Lord_Vetinari
pi_95224320
7 mei kan ik ook niet. Buurtfeest en ik zit in de organisatie.
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:02:34 #115
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95251552
Vanmiddag om half 1 gaan we beginnen het gras uit te steken! Rucky en JK, ik stuur jullie nog even een pb met de exacte gegevens en mijn telefoonnummer, zal namelijk niet eerder online zijn dan misschien vanavond of anders morgenochtend. Mochten er vragen zijn dan kunnen jullie me bereiken!
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:14:58 #116
154407 Rucky
pi_95251743
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:02 schreef Ireth het volgende:
Vanmiddag om half 1 gaan we beginnen het gras uit te steken! Rucky en JK, ik stuur jullie nog even een pb met de exacte gegevens en mijn telefoonnummer, zal namelijk niet eerder online zijn dan misschien vanavond of anders morgenochtend. Mochten er vragen zijn dan kunnen jullie me bereiken!
Heb je daar al hulp bij nodig?
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:27:28 #117
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95253381
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:14 schreef Rucky het volgende:

[..]

Heb je daar al hulp bij nodig?
Voor zover we nu in kunnen schatten, niet, maar vraag me dat vanavond nog maar een keer als ik strompelend van de spierpijn de situatie opnieuw heb ingeschat :P
pi_95253654
w/ niet vergeten foto's te maken hé :)
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:38:05 #119
154407 Rucky
pi_95253673
Vanmiddag zou mij ook niet zo goed uitkomen maar als ik morgen moet helpen moet je dat maar even laten weten.
En daarmee bedoel ik niet dat ik je spierpijn kom wegmasseren. :D
  zaterdag 9 april 2011 @ 14:45:28 #120
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95259915
Wat een kutklus!!! :o Meer dan de helft is er uit, 4 kliko's zijn vol. We zijn het nu op bouwzeil aan het gooien zodat er woensdag na het legen van de kliko's weer 4 kliko's vol gaan _O-

Er ligt trouwens flinke klei-grond onder... }:|
pi_95262356
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:37 schreef brunette82 het volgende:
Dat dus.. :)

Alleen ik hoef straks niet op de foto hoor :9

Succes daar nog vanmiddag! ^O^
  zaterdag 9 april 2011 @ 16:02:34 #122
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95262802
We zijn er mee gestopt! Het bouwzeil ligt ook vol, ongeveer 3 kwart is er nu uit. Woensdag gaat dat van het bouwzeil in de klikos, de rest die er dan uitkomt gaat op het bouwzeil dus zaterdag is het leeg! Overigens wordt er niet veel uitgestoken qua diepte! Valt heel erg mee!

Oja, foto's :P
  zaterdag 9 april 2011 @ 16:08:35 #123
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95263076
De stand van zaken :D

(dat wat er nu nog op het gras ligt in zeil gaat woensdag dus als eerste de geleegde kliko's in.)

(spot mijn (nu nog witte) hond)

(stapeltje stenen, liggen er ook her en der verspreid om het zeil op zijn plek te houden)
pi_95285366
Kijk! Dat ziet er goed uit!
Regel je voor volgende week ook even zulk weer? :P

Weet je trouwens zeker dat je voldoende tegels hebt?
Het lijkt zo'n klein stapeltje, voor die hele hoek..
Zit al even te denken hoe het een beetje te combineren is, die grote en die kleine tegels bij elkaar. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Mocht je zelf een voorkeur hebben...

Probeer jij evt nog zo'n trilapparaat te regelen? Het is niet hoogst noodzakelijk, maar misschien wel handig.. Als je toch connecties hebt... O-)
En misschien is een zware slijptol nog handig, voor als net ook een of ander randje met halve tegels opgevuld moet worden ofzo.. Maargoed, laat dat volgende week inderdaad maar weten, of dat lukt..
Als er zich nou nog meer hulp aanbiedt, dan zouden we misschien alsnog de hele tuin opnieuw straten... Maar dat wordt nu wat lastig misschien.

Moet ik anders ook even mijn electrische heggenschaar meenemen voor die coniferen daar links op foto 2?
pi_95290934
Ziet er goed uit Ireth! En, die hond, die kijkt helemaal beteuterd van:"wat doen júllie nou met míjn tuin?" :D ^O^
  zondag 10 april 2011 @ 11:40:32 #126
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95293780
Helemaal achteraan tegen de schuur aan zeg maar, ligt een rij van die grote tegels exact tegen de voormalige grasvlakte aan en dat zijn er 5 (in de lengte). Van die grote tegels heb ik er dus 31 en daarvan kunnen er dus 6 rijen neergelegd worden. Hoeveel ik van die kleintjes heb weet ik niet exact, kan ik zo wel even gaan tellen.

Hoe het er in komt qua patroon boeit me eigenlijk weinig :P

Eventueel heb ik ook nog 2 grote betonnen bloembakken staan die ergens ingegraven zouden kunnen worden, dat zou ook weer tegels besparen en desnoods trekken we die border aan de rechterkant door en halen we daar wat tegels weg :P

Denk jij dat het mogelijk zou zijn om mijn droogmolen verder naar achteren te verplaatsen of wordt dat wel erg last? Dan zou er namelijk een metertje van het huidige terras even uitmoeten om die droogmolen put te pakken te krijgen?

Trilplaat regelen weet ik dinsdag of het lukt (bij mijn connectie idd :P ) Slijptol kan ik dan ook wel even navragen :Y

Heggeschaar meenemen mag altijd! :Y Want daar moet idd drastisch gesnoeid worden :D Ook die hoek helemaal achterin mag ernstig naar de kapper toe :P

Het weer lijkt vooralsnog redelijk mee te gaan zitten volgens weeronline, maar goed, zoiets kan nog 16x wijzigen de komende week :D
  zondag 10 april 2011 @ 11:40:55 #127
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95293794
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 09:28 schreef brunette82 het volgende:
Ziet er goed uit Ireth! En, die hond, die kijkt helemaal beteuterd van:"wat doen júllie nou met míjn tuin?" :D ^O^
Die hond kan de boom in :P
  zondag 10 april 2011 @ 14:21:57 #128
154407 Rucky
pi_95299448
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 11:40 schreef Ireth het volgende:

[..]

Die hond kan de boom in :P
Doe maar niet want dan moeten we ook nog een boom planten. :D
Maar het is gelukt om het gras eruit te halen?
  zondag 10 april 2011 @ 15:42:41 #129
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95302437
Kheb een mini-appelboom staan :D

Laatste stukje ligt er nog in, gaan we woensdagmiddag (of donderdagmiddag) er uit halen, als de kliko's weer geleegd (en weer gevuld :P ) zijn.
  maandag 11 april 2011 @ 09:41:10 #130
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95332893
Mijn hond! :o

Hij ziet er niet uit! }:|
pi_95337562
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:41 schreef Ireth het volgende:
Mijn hond! :o

Hij ziet er niet uit! }:|
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:37 schreef brunette82 het volgende:
O-)
  maandag 11 april 2011 @ 14:13:06 #132
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95341762
Kleine kink in de kabel van deze kant... de 21e/22e kan het zand er pas zijn op zijn vroegst -O-

Dus wat nu qua planning? :?
pi_95344941
Holy crap! :o

Planning: nog een keer de gemeente bellen en zeggen dat je het echt voor zaterdag moet hebben. Dan hebben ze nog bijna een hele werkweek de tijd, dus ze moeten niet zo lopen te mekkeren :(
  maandag 11 april 2011 @ 16:55:37 #134
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95347923
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:45 schreef JK1982 het volgende:
Holy crap! :o

Planning: nog een keer de gemeente bellen en zeggen dat je het echt voor zaterdag moet hebben. Dan hebben ze nog bijna een hele werkweek de tijd, dus ze moeten niet zo lopen te mekkeren :(
Het komt niet via de gemeente maar via mijn 'connectie'. Bij de gemeente kreeg ik het niet :(
  maandag 11 april 2011 @ 17:31:31 #135
154407 Rucky
pi_95349392
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:13 schreef Ireth het volgende:
Kleine kink in de kabel van deze kant... de 21e/22e kan het zand er pas zijn op zijn vroegst -O-

Dus wat nu qua planning? :?
Plan het maar. :D
Ik pas me daar wel op aan.
  woensdag 13 april 2011 @ 20:36:09 #136
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95460763
Al het gras is er uit Ole Ole!!!

Al het zand is vrijdag hier Ole Ole!!!

:)
  donderdag 14 april 2011 @ 13:31:49 #137
154407 Rucky
pi_95488433
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:36 schreef Ireth het volgende:
Al het gras is er uit Ole Ole!!! [ afbeelding ]

Al het zand is vrijdag hier Ole Ole!!! [ afbeelding ]

:)
Hoe laat spreken we zaterdag bij jou af of hoe laat kan jij?
pi_95489107
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:31 schreef Rucky het volgende:

[..]

Hoe laat spreken we zaterdag bij jou af of hoe laat kan jij?
Dat dus.. Ik wil zelf eigenlijk wel een beetje op tijd beginnen, zeker als er nog wat andere dingetjes gedaan moeten worden ook (snoeien o.i.d.)
  donderdag 14 april 2011 @ 14:02:39 #139
154407 Rucky
pi_95489782
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:46 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Dat dus.. Ik wil zelf eigenlijk wel een beetje op tijd beginnen, zeker als er nog wat andere dingetjes gedaan moeten worden ook (snoeien o.i.d.)
Laat maar weten hoelaat jij kan dan zal ik er ook zijn ik heb ook de voorkeur om op tijd te beginnen.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:16:43 #140
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95490336
Zeg het maar :D Mij maakt het niets uit :)

(even voor de nodige hapjes/drankjes: wat drinken jullie? Standaard is er altijd koffie/thee, fanta en siroop in huis, maar dat blieft dus niet iedereen :D En ik ga zowiezo een pan soep maken, zijn er nog vegetariers onder jullie?)
  donderdag 14 april 2011 @ 14:36:44 #141
154407 Rucky
pi_95491211
Heb je nog tegels nodig? hier staat iemand zijn tuin leeg te halen.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:41:13 #142
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95491405
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:36 schreef Rucky het volgende:
Heb je nog tegels nodig? hier staat iemand zijn tuin leeg te halen.
Oe geen idee! Het zal krap aan worden, maar hoe krijgen we die dan hiero? Ik heb geen auto!
  donderdag 14 april 2011 @ 14:48:30 #143
154407 Rucky
pi_95491685
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:41 schreef Ireth het volgende:

[..]

Oe geen idee! Het zal krap aan worden, maar hoe krijgen we die dan hiero? Ik heb geen auto!
Shit net te laat. En hij was niet bereid om bij jou langs te rijden. Maar goed toch even geprbeerd.

Ik laat het even van JK1982 afhangen hoe laat hij kan en dan zal ik er ook zijn.

Mochten we te kort komen er worden regelmatig stoeptegels weggedaan.
pi_95492284
Ik wil ergens eigenlijk wel om een uurtje of 8.30 aanwezig zijn. Liefst misschien nog eerder, maarja.. Vroeger kan ik toch niet al op die tegels gaan zitten hengsten op zaterdag lijkt mij.

Zeg 8.30 aanwezig, dan eerst even de schade opnemen en het een en ander inventariseren, bakkie koffie O-) en voordat je wat gaat doen is het zomaar 9.00. We moeten ook even goed kijken en rekenen hoe we uitkomen met de tegels. Het zou een beetje lullig zijn als we er inderdaad een aantal tekort komen.

Is dat wat?

@Ireth: weet jij al iets meer over die trilplaat? We kunnen de tegels er ook zo in klappen eventueel, maar ik wil het ook best even proberen met zo'n ding. En wil jij evt. bij de bouwmarkt een of 2 zakken brekerzand halen om tussen de tegels te vegen?
  donderdag 14 april 2011 @ 15:29:07 #145
154407 Rucky
pi_95493500
Dan zal ik er ook zijn.
Ik heb Irith eerder geholpen en ik weet dat de ondergrond zeer compact is. Heb je dan ook nog een trilmachine nodig? Kan je die huren bij de gamma of praxis want die zitten hier vlakbij.
  donderdag 14 april 2011 @ 22:22:49 #146
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95517523
Twee zakken brekerzand + een kub ophoogzand wordt morgen geleverd! Als het goed is krijg ik morgen ook een stuk of 20 30x30 tegels er bij. *O* Trilplaat is niet gelukt :N Slijptol ga ik morgen even naar op zoek, had er waarschijnlijk al 1, maar die mensen konden hem niet meer vinden... dies dus foetsie...

Waren er nog specifieke wensen qua drank en voedsel?

Ik heb er zin in (vooral bij de gedachte dat ik die bak aarde kwijt ben :P ) en het weer lijkt er ook zin in te hebben!

pi_95519751
fijn dat het goed gaat komen Ireth *O*

en _O_ voor de behulpzame heren
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_95532003
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:22 schreef Ireth het volgende:
Twee zakken brekerzand + een kub ophoogzand wordt morgen geleverd! Als het goed is krijg ik morgen ook een stuk of 20 30x30 tegels er bij. *O* Trilplaat is niet gelukt :N Slijptol ga ik morgen even naar op zoek, had er waarschijnlijk al 1, maar die mensen konden hem niet meer vinden... dies dus foetsie...

Waren er nog specifieke wensen qua drank en voedsel?

Ik heb er zin in (vooral bij de gedachte dat ik die bak aarde kwijt ben :P ) en het weer lijkt er ook zin in te hebben!

[ afbeelding ]
Nouja, anders doen we het gewoon met wat we hebben.. :)

Wat eten betreft geldt dat eigenlijk ook: ik pas me altijd wel aan. Als er maar even iets is van een broodje en een bakje koffie tussendoor ofzo, dan vindt ik het al best. Met een lege maag is het niet prettig werken O-)

Oftewel, verras ons maar :9

Het enige waar ik nog wel even benieuwd naar was is: heb jij (of een buurman ofzo) misschien een kruiwagen? Schep en bezem etc. kan ik zelf wel meenemen. Ik heb er zelf wel een staan, maar die heeft hartstikke verrotte lagers. Daar valt eigenlijk niet mee te rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door JK1982 op 15-04-2011 10:50:57 (typo) ]
  vrijdag 15 april 2011 @ 10:25:11 #149
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95532148
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:21 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Nouja, anders doen we het gewoon met wat we hebben.. :)

Wat eten betreft geldt dat eigenlijk ook: ik pas me altijd wel aan. Als er maar even iets is van een broodje en een bakje koffie tussendoor ofzo, dan vindt ik het al best. Met een lege maag is het niet prettig werken O-)

Oftewel, verras ons maar :9

Het enige waar ik nog wel even benieuwd naar was is: heb jij (of een buurman ofzo) misschien een kruiwagen? Schep en bezem etc. kan ik zelf wel meenemen. Ik heb er zelf wel een staan, maar die heeft hartstikke verrote lagers. Daar valt eigenlijk niet mee te rijden.
Toevallig zijn we daar nu mee bezig om dat te regelen. :o Helemaal zeker is het nog niet dat we er 1 hebben, maar de kans is groot aanwezig (in geval van niet, hebben we nog wel een fietskar. Oke werkt niet optimaal maar er kan zand in én uit :P )
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:39:18 #150
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95540124
Oke, kruiwagen hebben we! *O*

Die partij tegels waren al vergeven, waarschijnlijk zijn er nog wel een aantal over, hoeveel hoor ik aan het einde van de dag.

Slijptol is ook aanwezig (oke, bij mijn tante) ze wist alleen niet of de plaat die er in zat nog goed was. Hoor ik dus ook later (ze was nu bij het ziekenhuis voor onderzoek)

Booschappenlijstje:
- koffie :Y
- thee :Y
- broodjes :Y
- beleg :Y
- soep :Y
- frisdrank :N

De frisdrank gaan we dus zo na 3en nog even halen :Y
pi_95540665
* JK1982 voelt de druk om te presteren langzaam toenemen.. :P
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:52:25 #152
154407 Rucky
pi_95540732
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:50 schreef JK1982 het volgende:
* JK1982 voelt de druk om te presteren langzaam toenemen.. :P
Laat even weten wanneer de druk om te presteren de 200% heeft bereikt. Dan ben ik morgen niet nodig. :D
pi_95542971
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:52 schreef Rucky het volgende:

[..]

Laat even weten wanneer de druk om te presteren de 200% heeft bereikt. Dan ben ik morgen niet nodig. :D
Je begint toch niet terug te krabbelen hè? O-)

Enne.. als de druk voor mij 200% wordt betekent het dat ik maar de helft kan doen, dus moet jij harder werken :P
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:30:04 #154
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95544831
* Ireth vloekt even wat krachttermen... :(

Ik krijg net telefoon, het zand kan NIET geleverd worden! De vrachtauto waarmee dat moet gebeuren is vandaag niet beschikbaar! :( Het kan er nu volgende week pas zijn, of ik moet zelf even een kubje op gaan halen... }:|
SPOILER
pi_95546158
Ireth, je hebt toch een fietskar?
Hahaha, dus veel succes!!
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:56:21 #156
154407 Rucky
pi_95548049
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:04 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Ireth, je hebt toch een fietskar?
Hahaha, dus veel succes!!
Ik heb gebruikers achterlijke opmerkingen zien maken maar deze verslaat alle.
-O-
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:59:02 #157
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95548150
Ik heb inmiddels iedereen afgebeld die mogelijk iemand zou weten om het zand hier te kunnen krijgen, maar het gaat gewoon niet lukken.....

-O-
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:31:19 #158
154407 Rucky
pi_95556719
Dan kom ik toch een week later.
Of moet ik morgen langskomen om je van de soep af te helpen. :9
:D
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:49:08 #159
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95557836
:D

Ik heb net JK gesproken aan de telefoon en hij zou even kijken wanneer het dan mogelijk was. We hebben nog even de optie doorgesproken om een aanhanger te regelen en zelf dat zand morgen te gaan halen, maar kijkend naar het gewicht van de aanhanger + zand en de auto van JK zouden we dan minimaal 2x heen en weer moeten rijden (en volscheppen en leeggescheppen) en ook een dikke 3 uur verder zijn eer we kunnen beginnen. We gaan dus een nieuwe datum afspreken. Waarschijnlijk zijn tegen die tijd dan alle grasbergen ook uit mijn tuin verdwenen en hebben we dan ook optimaal de ruimte.
SPOILER
pi_95561779
Tsja.. het is even niet anders. Balen hoor..

Maargoed, aan de andere kant kan ik nu wel morgen even uitslapen. Ergens is dat ook wel een keer lekker, haha! :P
We houden het gewoon even in de gaten hiero, wie weet is er nog wel iemand die een keer wil meehelpen.
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:03:22 #161
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95562190
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:56 schreef JK1982 het volgende:
Tsja.. het is even niet anders. Balen hoor..

Maargoed, aan de andere kant kan ik nu wel morgen even uitslapen. Ergens is dat ook wel een keer lekker, haha! :P
We houden het gewoon even in de gaten hiero, wie weet is er nog wel iemand die een keer wil meehelpen.
Exact hetzelfde zei ik net ook! _O-
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:46:00 #162
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_95564784
Topic titel change dus ;)
Gevraagd hulp met / in de keuken
Heb een pan soep gemaakt geschikt voor de hele fam Pfaff maar ben alleen :D
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:47:56 #163
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95564877
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Topic titel change dus ;)
Gevraagd hulp met / in de keuken
Heb een pan soep gemaakt geschikt voor de hele fam Pfaff maar ben alleen :D
Heej het zou wel verse soep worden hoor! Die had morgenochtend om 7 uur op het vuur gegaan met lekker rundvlees er in! Enne.. kheb een heule grote vriezer :P Hij gaat nu morgen alsnog op het vuur, maar nu pas als ik uit mezelf wakker wordt ipv door de wekker :D
  zaterdag 16 april 2011 @ 15:57:14 #164
154407 Rucky
pi_95583330
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:47 schreef Ireth het volgende:
Heej het zou wel verse soep worden hoor! Die had morgenochtend om 7 uur op het vuur gegaan met lekker rundvlees er in! Enne.. kheb een heule grote vriezer :P Hij gaat nu morgen alsnog op het vuur, maar nu pas als ik uit mezelf wakker wordt ipv door de wekker :D
Ik kom ook maar alleen langs om van je soep te genieten. Dat ik ook nog moet helpen om je tuin op te knappen neem ik maar voor lief. :D
pi_95590273
tjemig, wat een hele heisa om het rechtachterom goed te krijgen :{
Respect voor de kanjers die geduld hebben (en spierballen) om deze klus te klaren, met hindernissen ;)
lijkt mij één vd moeilijkst geplande FHF ever maar gó for it!
  zondag 17 april 2011 @ 20:41:10 #166
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95637717
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:34 schreef Lottekoekkie het volgende:
tjemig, wat een hele heisa om het rechtachterom goed te krijgen :{
Respect voor de kanjers die geduld hebben (en spierballen) om deze klus te klaren, met hindernissen ;)
lijkt mij één vd moeilijkst geplande FHF ever maar gó for it!
Hou op schei uit }:| Er rust een vloek op mijn tuin, ik zweer het je }:|

Morgen weet ik definitief wanneer het zand er is, laat het dan ook direct brengen zodra het mogelijk is, dan ligt het desnoods hier nog maar ettelijke weken, maar beter hier dan bij de bouwmarkt. }:| Tegels heb ik ook geregeld, komen gelijktijdig met het zand

Zodra ik meer weet kunnen we eventueel weer datums op een rijtje zetten om te kijken of het nog gaat lukken voor de zomer :+
pi_95676492
Zal vast wel helemaal goed komen , nooit wanhopen en zolang er verse soep is met lekkere broodjes... ^O^
En een tuin met hindernissen inruilen voor een nette tuin met organisatorische hindernissen is iets wat je over 50 jaar nog weet dus onthoudt je die keikanjers ook, hulde.
Komt vast helemaal goed ireth :W
trouwens, nog wat inspiratie uit het boek kunnen halen?
  maandag 18 april 2011 @ 21:31:55 #168
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95688370
Jahaa!! Ik wil van die seizoensbakken gaan maken, dus beplanten in die volgorde dat er elk seizoen wat in de bloei staat! Verder vind ik het al heel erg leuk om de achtergronden van planten te lezen er in. Vind het een heel leuk boek! (Susanne heeft de afdeling "Aardbeien en ander fruit" gebookmarked met een ezelsoortje :D )
pi_95691652
ik had er ook een boekenleggertje bij moeten doen voor Suus, bij de aardbeienplantjespagina ;) :*
pi_95739175
Hey Ireth,

a.s. zaterdag gaat echt niet lukken helaas.. Denk echt dat de eerstvolgende mogelijkheid op een zaterdag pas op 7 mei is. Maar ik hou het even in de gaten en probeer eerder iets te regelen!

Daarom had ik vanavond graag even langsgekomen trouwens, om even te komen kijken en een inschatting te maken van hoe lang ik ongeveer bezig zou zijn. Ik vraag me namelijk af of dat kleine stukje tegelen niet op een avond te doen is, in een uurtje of 3/4 bijvoorbeeld..
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:30:48 #171
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95739305
Kijk maar wanneer het gaat lukken, die paar weekjes kunnen er nu ook nog wel bij :)

De komende 2 weken hebben we hier trouwens vakantie, dus kan er in principe elk moment even gekeken worden, geef maar een brul, je hebt mijn nummer :)

Het zand komt iig wél komende donderdag! Dus dat slaan we even op in de tuin :) Kan dat iig niet meer mislopen _O-

Veel plezier bij Kane trouwens :)
pi_95739810
Hou dat zand maar goed in de gaten straks, want dat zit ons iedere keer dwars tot nu toe :(
Ik hou het echt in de gaten, ik vind het gewoon ook fijn als het nu z.s.m. geregeld is. Ik vind 7 mei zelf nog wel erg ver weg, te ver eigenlijk. Maar inderdaad, ik heb je nummer!

En bedankt! :) Grappig dat zoiets als dit (tegelen) dan nu eigenlijk op deze manier weer doorwerkt. En ach, volgende keer heb ik wel weer iets in de aanbieding. Zo neem ik wanneer ik naar jou toe kom ook een bureaustoel mee waar Rucky bijvoorbeeld weer wat aan heeft :P
  woensdag 20 april 2011 @ 21:23:17 #173
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95779583
Nou het zand komt er dus nu toch echt echt echt aan! Wanneer.... dat is de grote verrassing! *O*

Mijn broertje logt net in, in het bestelsysteem om te kijken hoe laat het zand er morgen ongeveer zal kunnen zijn....

21-04-2011 23.30u - 01.30 uur

Dus vanaf morgenavond half 12 tot 's nachts half 2 kan ik op mijn zand gaan zitten wachten? :? :')

Zal melding doen als het er is :D
pi_95779638
zullen de buren kunnen waarderen :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 20 april 2011 @ 21:44:28 #175
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95780848
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 21:24 schreef komrad het volgende:
zullen de buren kunnen waarderen :D
Nou! :')
  woensdag 20 april 2011 @ 21:47:41 #176
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_95781024
Die bezorger heet zeker Klaas Vaak en strooit jou zand in de ogen :D
pi_95784664
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 21:23 schreef Ireth het volgende:
Nou het zand komt er dus nu toch echt echt echt aan! Wanneer.... dat is de grote verrassing! *O*

Mijn broertje logt net in, in het bestelsysteem om te kijken hoe laat het zand er morgen ongeveer zal kunnen zijn....

21-04-2011 23.30u - 01.30 uur

Dus vanaf morgenavond half 12 tot 's nachts half 2 kan ik op mijn zand gaan zitten wachten? :? :')

Zal melding doen als het er is :D
Ik mag toch hopen dat die tijd niet klopt zeg.. :o
  donderdag 21 april 2011 @ 16:37:30 #178
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95811051
We hebben zand! 8-)

SPOILER
  donderdag 21 april 2011 @ 18:35:43 #179
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95815314

zondag 24 april 2011 @ 22:27:21 #180
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95934279
ff topic hoog houden :)

JK: Had jij al enig idee qua datum? Als ik heul eerlijk moet zijn komt 7 mei hier heul slecht uit... het zou wel kunnen, alleen moet ik een belofte die ik maaaaaaaanden geleden aan mijn dochter heb gedaan dan verbreken. Niet dat ze dat niet overleeft... Maar als het op een andere dag zou kunnen zou ik er heul blij mee wezen. Als het alleen mogelijk is op 7 mei, doen we die gewoon :)
  maandag 25 april 2011 @ 11:58:50 #181
154407 Rucky
pi_95950072
Hoe warmer het wordt des te minder leuk is het om in een tuin te werken. :Y
Maar het maakt mij niet uit wanneer.
pi_95960244
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:27 schreef Ireth het volgende:
ff topic hoog houden :)

JK: Had jij al enig idee qua datum? Als ik heul eerlijk moet zijn komt 7 mei hier heul slecht uit... het zou wel kunnen, alleen moet ik een belofte die ik maaaaaaaanden geleden aan mijn dochter heb gedaan dan verbreken. Niet dat ze dat niet overleeft... Maar als het op een andere dag zou kunnen zou ik er heul blij mee wezen. Als het alleen mogelijk is op 7 mei, doen we die gewoon :)
Nee, nog niet echt. Maargoed, als 7 mei lastig wordt kan ik ook proberen op een andere datum te komen. Of zoals ik al zei op een avond. Evt. kan ik ook 2 avonden komen ofzo, maar het moet nu wel heel binnenkort even gedaan worden ja.. Staat het zand in de tuin of buiten op de stoep?

En had je de kruiwagen ook nog, of moet die even van tevoren geregeld worden als een datum bekend is?
  maandag 25 april 2011 @ 20:40:27 #183
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95968159
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:29 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Nee, nog niet echt. Maargoed, als 7 mei lastig wordt kan ik ook proberen op een andere datum te komen. Of zoals ik al zei op een avond. Evt. kan ik ook 2 avonden komen ofzo, maar het moet nu wel heel binnenkort even gedaan worden ja.. Staat het zand in de tuin of buiten op de stoep?

En had je de kruiwagen ook nog, of moet die even van tevoren geregeld worden als een datum bekend is?
Zand staat (eehh.. ligt :D ) in de tuin. Op zeil en onder zeil :D Kruiwagen staat niet hier, maar die staat letterlijk 100 meter verderop en kan ik halen indien nodig. Twee keer rijden vind ik ook weer zo overdreven, je woont niet echt om de hoek zeg maar, dat wil ik je ook weer niet aandoen :D

7 Mei is ook niet echt heel erg dramatisch hoor, alleen is het geval dat er hier dan megabraderie is en daar wil mijn dochter altijd elk jaar naar toe. En toevallig ontdekte ik dus dat het nu op 7 mei valt... en ze roept al maanden dat ze wou dat de braderie er weer was... In het ergste geval heeft ze gewoon pech en gaan we op 7 mei gewoon tegelen :D
pi_95968226
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 20:40 schreef Ireth het volgende:

[..]

Zand staat (eehh.. ligt :D ) in de tuin. Op zeil en onder zeil :D Kruiwagen staat niet hier, maar die staat letterlijk 100 meter verderop en kan ik halen indien nodig. Twee keer rijden vind ik ook weer zo overdreven, je woont niet echt om de hoek zeg maar, dat wil ik je ook weer niet aandoen :D

7 Mei is ook niet echt heel erg dramatisch hoor, alleen is het geval dat er hier dan megabraderie is en daar wil mijn dochter altijd elk jaar naar toe. En toevallig ontdekte ik dus dat het nu op 7 mei valt... en ze roept al maanden dat ze wou dat de braderie er weer was... In het ergste geval heeft ze gewoon pech en gaan we op 7 mei gewoon tegelen :D
Ik kijk gewoon even of ik eerder kan, en anders ga je toch gewoon 7 mei naar die braderie?
Als je terugkomt is je terrasje betegeld of zijn we in ieder geval een heel eind op weg :)
  maandag 25 april 2011 @ 20:44:42 #185
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95968372
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:58 schreef Rucky het volgende:
Hoe warmer het wordt des te minder leuk is het om in een tuin te werken. :Y
Maar het maakt mij niet uit wanneer.
Het was af en toe al niet eens leuk om in de tuin te zitten, zo warm :D
  maandag 25 april 2011 @ 20:46:35 #186
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_95968440
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 20:41 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Ik kijk gewoon even of ik eerder kan, en anders ga je toch gewoon 7 mei naar die braderie?
Als je terugkomt is je terrasje betegeld of zijn we in ieder geval een heel eind op weg :)
Neuh dat doek nie! Kan op zijn minst jullie verzorgen! Hapje, drankje! Ik ga niet gezellig lopen braderiën terwijl jullie het zweet in je naad staan te werken :)
pi_95983644
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 20:46 schreef Ireth het volgende:

[..]

Neuh dat doek nie! Kan op zijn minst jullie verzorgen! Hapje, drankje! Ik ga niet gezellig lopen braderiën terwijl jullie het zweet in je naad staan te werken :)
Mijn buurman heeft de afgelopen weken sávonds in mijn tuin een schutting gemaakt en die zei op een gegeven moment dat ik best wel even weg mocht gaan en mijn eigen ding mocht doen, dan kon hij wat harder doorwerken ipv, steeds een biertje, kopje koffie of een warme maaltijd mee te eten...... Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen :{
pi_96232404
Hey Ireth,

zie jij eventueel mogelijkheid om toch alsnog zo'n trilplaat te regelen bij je broer(tje), stel dat we toch gewoon uitgaan van a.s. zaterdag?

Heb even zo'n plaatje in actie gezien bij mijn vader, afgelopen weekend, en ergens lijkt dat me toch best handig om A) het zandbed aan te trillen en B) evt. oneffenheden weg te werken na het leggen van de tegels..

Laat anders even weten aub. Zit zelf even lastig met vervoer, anders had ik er evt. een kunnen huren. Maar weet niet of jij korting krijgt ofzo, of voor nop?

Groet,
Jethro
  maandag 2 mei 2011 @ 11:26:10 #189
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96241447
Korting/nop zal er niet in zitten, het gaat via een extern bedrijf en daarop heeft broertje geen invloed. Zal even kijken of het gaat lukken, maar acht de kans klein.
pi_96243491
-O-
  maandag 2 mei 2011 @ 15:58:21 #191
154407 Rucky
pi_96252591
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:17 schreef JK1982 het volgende:
-O-
De ondergrond bij Irith is wel zeer compact, als je met een tank door de achtertuin rijd dan laat je volgens mij geeneens sporen na. :D
Als je de laag geel zand onder de tegels dun kan houden moet dat wel goed komen.
pi_96266101
nou, als een tank geen sporen achterlaat doen de top-klussers het vast wel _O_
Dus, de FOK-tank erover en dan komt het helemaal goed.
Respect alvast voor de oeverloos geduldige werkers ^O^
SPOILER
Wellicht wordt dit het langst-gerekte projekt ooit op FOK maar zeker niet het minst gewaardeerde :Y
Die kerels mogen van mij al in december een oorkonde krijgen voor de meest doortastende en geduldige FOK!kers ;)
en Ireth blijft vast soepen brouwen en zorgt goed voor de mannen :P ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door Lottekoekkie op 02-05-2011 20:30:48 ]
pi_96272554
Ik denk dat geduld voor Ireth meer op z'n plaats is op dit moment, want die zit nu met een 'krater' in haar tuin.. ;)

Dus liever niet teveel eer aan mijn adres hoor, ik heb nog niks gedaan :P

Maargoed, anders doen we het gewoon zonder trilplaat, ook goed :)
pi_96332141
Ik heb weliswaar een verkoudheidje opgelopen, maarre..

Zullen we anders maar gewoon zaterdag aanhouden Ireth?

http://www.buienradar.nl/(...)_9_dagen.aspx?bron=3

Ga jij gewoon lekker naar de braderie, ik ben voorlopig toch wel even bezig in de tuin denk ik.
Hoe lang denk je dat jullie voor die braderie nodig hebben?

Ik kom dan gewoon sowieso, en Rucky kan dan ook altijd nog komen als hij wil.
Wat zeg je ervan?
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:33:29 #195
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96332289
Nou met die braderie zijn we wel 2 uurtjes zoet hoor :D Hijs 2,3 km lang en dat is dus alleen heen, moeten we ook nog terug lopen :D

Maar in September komt ie weer hoor.. dusse.. als het niet gaat dan gaat het niet :D En hij duurt tot 5 uur, dus zal er vast wel ff naar toe kunnen rennen ;)

Wat mij betreft zijn jullie zaterdag welkom! :Y Ik zie net dat de verwachting voor Utrecht dan 26 graden is, zal vast waterijsjes in de vriezer pleuren :D
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:41:02 #196
154407 Rucky
pi_96332561
Ik wil ook naar de braderie dus je moet hem 2x lopen ook 1x voor mij. :D

@ JK1982 laat maar weten hoelaat je er bent dan zal ik er ook zijn.
pi_96335339
Goed, laten we gewoon zaterdag aanhouden dan.. We hebben before-pictures gezien, het wordt nu ook wel eens tijd voor after-pictures.

Ik wil proberen er vroeg te zijn, is een uur of 8 akkoord?
Mocht jij later willen komen Rucky, dan is dat wat mij betreft ook geen probleem hoor..

Ik neem wel het een en ander aan gereedschap mee (hark, schep etc) Alleen werkhandschoenen moet ik misschien nog even halen..
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:53:24 #198
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96335443
Ik heb hier 2 paar werkhandschoenen liggen! Schep heb ik ook (of was het een spa??) een Hark niet (ja zo'n flexibel bladharkje :D )

8 uur is wat mij betreft oke! :Y
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:59:59 #199
154407 Rucky
pi_96335714
Dan zal ik proberen om er ook te zijn maar missschien moet ik nog boodschappen doen. Dan ben ik een half uurtje later, maar jullie kunnen gerust beginnen als ik er nog niet ben. :D
pi_96336110
Gaat helemaal goedkomen! :)
  One tough cookie woensdag 4 mei 2011 @ 16:08:30 #201
169210 liesje1979
pi_96345793
Veel succes! Een fotoverslagje zou ook leuk zijn. ;)
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:39:47 #202
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96366440
Trilplaat huren gaat het niet worden, de borg is me iets te hoog om ff op te hoesten ;)

Wel tegen een buur(t)vrouw aangelopen vanmiddag die tuinmanvrouw is en die een trilplaat heeft! Echter wil ze hem niet uitlenen vanwege de kosten aan het apparaat, maar ze heeft wel de toezegging gedaan dat als ik in de loop van de zaterdag even in de gaten houd wanneer ze thuis is ze het zelf ff komt aantrillen! _O_ Dus het gaat allemaal uiteindelijk goed komen! ^O^

Brekerzand is vanmiddag geregeld, ligt ook in de tuin! Wel wil ik graag ff weten wat de heren willen drinken. Zoals gezegd is er eigenlijk altijd alleen fanta en siroop in huis, maar als er iemand cola of up of weet ik veel wat drinkt haal ik dat graag in huis :Y
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:40:34 #203
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96366482
quote:
17s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:08 schreef liesje1979 het volgende:
Veel succes! Een fotoverslagje zou ook leuk zijn. ;)
* Ireth gooit de batterijen aan het infuus ^O^

(indien men anoniem wilt blijven zal ik erg creatief zijn met fotosoep en smiles her en der plakken :Y )
pi_96387047
Wat drankjes betreft.. koffie graag :)
En voor 's middags maakt het me eigenlijk niet zoveel uit. Fanta is prima :)

Maarre.. ik hoef niet zo nodig met m'n porem of bouwvakkersdecolleté op internet hoor :+
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:35:17 #205
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96387909
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:15 schreef JK1982 het volgende:
Wat drankjes betreft.. koffie graag :)
En voor 's middags maakt het me eigenlijk niet zoveel uit. Fanta is prima :)

Maarre.. ik hoef niet zo nodig met m'n porem of bouwvakkersdecolleté op internet hoor :+
Ik ben heel erg goed in creatief fotograferen ;) Komt goed :Y
pi_96388627
Goed bezig allen ;)
pi_96421565
Ik hoor dat het morgen in heb binnenland tot 28 graden kan worden! *O*

Hoop dat er niet zo'n smerige wind staat morgen, aangezien ik vandeweek al een verkoudheidje heb opgelopen. Vannacht ook om de haverklap wakker geworden enzo, bah..

Ireth, heeft die buurtvrouw van jou ook niet toevallig een tegelknipper? O~)
pi_96441801
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:50 schreef Trusten het volgende:
Goed bezig allen ;)
^O^ w/ complimenten voor de harde werkers *O*
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:22:39 #209
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96443081
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 09:14 schreef JK1982 het volgende:
Ireth, heeft die buurtvrouw van jou ook niet toevallig een tegelknipper? O~)
:N Daar had ik al naar lopen vissen :D Zal nog ff rondje bellen voor een slijptol...
pi_96454664
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:22 schreef Ireth het volgende:

[..]

:N Daar had ik al naar lopen vissen :D Zal nog ff rondje bellen voor een slijptol...
Nouja, maar slijptol is gevaarlijk. Ik heb de mijne al gemold met het slijpen van tegels, omdat hij eigenlijk gewoon te licht was voor dat werk. Dus daar begin ik liever niet aan. Nouja, we zien wel even hoe we uitkomen morgen. Anders kunnen we er misschien altijd nog een huren bij de praxis ofzo.. (kost alleen wel 14 euro :()

Ik ga nog heel even relaxen op de bank (heb net ook een kuub zand verplaatst, aanhangertje in, aanhangertje uit), dan ga ik even douchen en dan lekker naar bed.

Mócht ik nou wat aan de late kant zijn morgen, maak je geen zorgen. Dan laat ik het ook wel even weten onderweg. Maar ik doe m'n best ;)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:18:30 #211
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96455411
11,20 ¤ voor 4 uur bij de Gamma! (mijn broertje is vrij morgen, dus daar heb ik geen voordeel van en de Gamma zit bijna om de hoek :D )

SPOILER
(iets later, zeg kwart over 8 ofzo, is ook goed hoor, 8 uur gaat de bakker open, kan ik nog ff heen en weer rennen voor mijn broodjes :D )
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:29:36 #212
154407 Rucky
pi_96456032
Ik moet morgen ook eerst even boodschappen halen dus ik zal ook pas om ong. 8.30 bij je zijn.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 07:10:03 #213
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96465410
We zijn wakker!! *O*

SPOILER
pi_96465416
Ik eet even mijn broodje op en dan kom ik die kant op ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 mei 2011 @ 07:56:41 #215
13151 crew  Rewimo
pi_96465499
Succes vandaag met de tuin, ik ben nu al benieuwd naar de foto's :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 7 mei 2011 @ 08:07:19 #216
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96465545
Batterijen zitten in de lader, soep staat al vanaf 7 uur te pruttelen, frisdrank staat koud, ijs ligt in de vriezer, broodjes worden verzorgd, de koffie is klaar! *O*

[spongebob] Ik ben er klaar voor! Ik ben er klaar voor! Ik ben er klaar voor! [/spongebob]
  zaterdag 7 mei 2011 @ 08:38:48 #217
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96465655
JK is gearriveerd! De eerste koffie is al op :P
  zaterdag 7 mei 2011 @ 09:14:37 #218
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96465865
Rucky is er ook! *O*
pi_96465888
Word het toch eindelijk weer strak in die die tuin he super doe jullie best mannen maak er weer wat moois van
  One tough cookie zaterdag 7 mei 2011 @ 11:29:19 #220
169210 liesje1979
pi_96468212
Fijn Ireth! *O* Super lief van de mannen.
pi_96468237
Zijn ze al aan het zweten voor je? :+
pi_96470635

[ Bericht 100% gewijzigd door asfalthooligan op 07-05-2011 13:14:57 ]
pi_96475976
En? En? En?
Hoe staat het hier, zijn de die-hards nog niet gesmolten, was de soep lekker en de ijsjes, is de mannen hun haar al los getrild, stuift het zand lekker in de ogen, waren er tegels genoeg, kortom,
ik ben he-le-maal níet nieuwgierig hoor
pi_96476012
Zeg Asfalt, wat had je daar neergekalkt dat meteen weer door jou verwijderd is :?
boef
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:10:19 #225
154407 Rucky
pi_96478637
Ireth kan weer van de zomer van haar tuin genieten.

De tegels liggen erin maar de tuin had niet veel groter moeten zijn. :D
We hadden wel tegels te kort maar toen is Irith naar het grofvuil gegaan en heeft daar mensen aangetroffen die bereid waren om hun lading stenen bij Irith te dumpen. Het was wel een ander formaat maar dat hinderde niet. *O* Het laatste hoekje van de tuin mocht Irith zelf doen. :D
Foto's zijn gemaakt dus die zullen nog wel volgen.
Nu eerst even een biertje drinken daar ben ik wel aan toe.

En JK1982 heeft mij nog blijgemaakt met een bureaustoel dus hij heeft vandaag zelfs 2 fokkers geholpen. w/

[ Bericht 4% gewijzigd door Rucky op 07-05-2011 18:50:28 ]
pi_96479519
Wat enorm tóp!
Van mij ook een dikke knuffel voor het harde werken, de wereld is echt niet zo dun bezaaid met lieve mensen zoals gedacht wordt, zo blijkt wel weer ^O^

En nou nog de foto's, kom op met het resultaat en over die bouwvakkersdecolletees kijken we wel heen hoor O-)
pi_96479541
Ireth, hoe blij ben je? *O*
pi_96479568
@ lotte

plaatste iets verkeerd
en super mannen
pi_96479630
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:45 schreef asfalthooligan het volgende:
@ lotte

plaatste iets verkeerd
en super mannen
Ja, how cool are those guys ^O^
en jouw tuin wordt ook steeds leuker AH, lekker zo alles met de zomer om de hoek ( hoezo, het ís al hartstikke zomer)
pi_96481314
@ lotte Klopt ja heb net in mijn tread een nieuwe foto geplaatst van de vijver
pi_96482000
Zo, ik ben ook weer thuis.. :)

Moest nog even opschieten omdat ik mijn vriendin nog even ergens heen moest brengen, toen moest ik nog even een frisse salade halen en een kratje bier O-), toen moest ik de auto nog uitladen en uiteindelijk kon ik even heerlijk douchen en al dat vieze zand en stof van me af spoelen, haha!

Lig nu even heerlijk op de bank met de laptop op schoot. Ben behoorlijk bijgekleurd en heb een paar handen van schuurpapier, maar ik ben blij dat ik vandaag even kon helpen.

Als het goed is komt er een dezer dagen nog even een buurvrouwtje de boel aantrillen. Vooral even een stel cobblestones, maar misschien dat ze ook nog wel even over de tegels gaat.

Al met al ben ik best tevreden! :) (En als het goed is sta ik niet op de foto's Lottekoekkie :P)
pi_96482245
Helden klussers! _O_

Ik ben erg benieuwd naar de foto's. :Y
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:14:34 #233
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96482558
Ik ben gesloopt :P

Heb de heren om kwart over 4 min of meer weg gestuurd, moet echt nog een klein crisis hoekje gedaan worden met kleine steentjes, maar die gooi ik er morgen wel een keer in. Ben echt helemaal moe. We waren het alledrie vanmiddag compleet zat!

Gaandeweg kwamen we tot de ontdekking dat we toch aardig wat stenen te kort kwamen. MP gekeken, iemand dicht in de buurt, maar geen telefoonnummer, en op mail nog steeds geen reactie. Ben toen naar de vuilstort gefiets, daar de eerste de beste aanhanger-vol-bestrating-meneer aangesproken en een uur later werd er een aanhanger met kleine steentjes en klinkertjes voor de deur geleegd! *O*

Uiteindelijk van mijn originele bestrating een strook langs de schutting leeggehaald, de grote tegels die daar uit kwamen zijn naar achteren gegaan en daarna hebben we het opgevuld met vierkante steentjes. Staat haske leuk! Er zijn 3 flessen frisdrank, een aantal bekers koffie, een halve pan soep, de verkoelende waterijsjes en wat broodjes door heen gegaan.

Maar ik ben zo blij! Zelfs mijn droogmolen is een end naar achteren gezet! Ben zo blij! O+ Had ik al gezegd dat ik blij was.... en gesloopt... :D

Foto's!

Zand verstrooid

De eerste steen!! *O*

Er zit een soort patroon in!

Leeggehaald stukje wordt weer opgevuld door buurman

Over de helft!

Over de helft!

De dames willen wel helpen

The final end!

Helemaal achteraan waar de kruiwagen staat moet nog een steentje of 20 gelegd worden... ga ik morgen ergens rustig op mijn gemakkie doen....

* Ireth is blij!!! *O*

Rucky en Jk: Thanks! :*
pi_96483014
Het ziet er prima uit! ^O^
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:35:03 #235
154407 Rucky
pi_96485730
Wat staat die droogmolen recht. :D
Graag gedaan Ireth, dat jullie er maar veel plezier van mogen beleven. :Y
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:41:11 #236
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96485964
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:35 schreef Rucky het volgende:
Wat staat die droogmolen recht. :D
Graag gedaan Ireth, dat jullie er maar veel plezier van mogen beleven. :Y
De wasmachine draait :D Heerlijk morgen ein-de-lijk weer eens lange dingen aan de droogmolen kunnen hangen :D
pi_96486151
Wat ik me nou eigenlijk afvraag hè.. wat vind je man er eigenlijk van?
Want die heb ik de hele dag niet gezien :P
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:56:50 #238
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96486555
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:45 schreef JK1982 het volgende:
Wat ik me nou eigenlijk afvraag hè.. wat vind je man er eigenlijk van?
Want die heb ik de hele dag niet gezien :P
Die heeft het niet zo op hitte en op vreemden... zowiezo is al die opwinding (veel mensen, veel geluid, veel beweging) voor hem niet al te best, slaat op zijn hartslag en op zijn longen. Maar ook hij is er erg blij mee! :Y (hij kwam overigens met het idee van de vuilstort! :D )
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 mei 2011 @ 21:59:35 #239
13151 crew  Rewimo
pi_96486651
Ireth, wat fijn dat het nu (bijna) klaar is! Compliment voor de mannen ^O^
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  One tough cookie zaterdag 7 mei 2011 @ 22:03:08 #240
169210 liesje1979
pi_96486786
Nooit meer grasmaaien! *O* Heerlijk voor je Ireth, super mannen! _O_
pi_96488414
Mooi om te lezen dit :)

Het ziet er goed uit!
  zondag 8 mei 2011 @ 07:40:23 #242
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_96497019
*O*
  zondag 8 mei 2011 @ 09:19:26 #243
192249 asfalthooligan
TROTSE PAPA
pi_96497489
ziet er super uit helemaal top
  maandag 9 mei 2011 @ 10:59:29 #244
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96538465
Mijn god, wat heb ik een spierpijn in mijn benen! :o
  maandag 9 mei 2011 @ 11:28:44 #245
154407 Rucky
pi_96539345
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:59 schreef Ireth het volgende:
Mijn god, wat heb ik een spierpijn in mijn benen! :o
Je bent de enige niet, bij mij doet alles nog zeer. :D
pi_96543040
:P

Volgens mij mag deze in het rijtje 'geslaagde Fok!-acties'
Weet alleen niet meer waar die staat O-)
  maandag 9 mei 2011 @ 13:33:05 #247
154407 Rucky
pi_96543953
Die is alweer naar beneden gezakt.
Meld hier geslaagde acties!
  maandag 9 mei 2011 @ 14:40:40 #248
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_96546792
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:33 schreef Rucky het volgende:
Die is alweer naar beneden gezakt.
[CENTRAAL] Meld hier geslaagde acties!
Hij staat nú sticky ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_96550886
Nouja, het lijkt mij aan Ireth om te beoordelen of ze de actie als 'geslaagd' beschouwt :P
pi_96552153
Wat heerlijk Ireth dat het probleem nu opgelost is!
keikanjers, die mannen, jammer alleen dat ze je man, waar het eigenlijk juist ook om ging niet hebben ontmoet. begrijp het wel, hij moet het ook noodgedwongen maar over zich heen laten komen en voor jou was het al een ruk uit je bol om hulp te vragen. Goed dat je het gedaan hebt meid, helemaal top. ik hoop dan ook van harte dat je man nu dan ook goed kan manoeuvreren met de scoot en kan genieten van de nieuwe tuin.
En idd, wat staat die droogmolen mooi strak recht zeg, die staat volgens mij écht waterpas ^O^

het is wel verdiende spierpijn zo te zien _O- *O*
  maandag 9 mei 2011 @ 16:43:31 #251
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96552350
En of het geslaagd is :Y Meer dan geslaagd wat mij betreft :Y De droogmolen is idd met behulp van de waterpas rechtgetikt, even daarvoor leek het de Kromme Rijn wel _O-

* Ireth én manlief zijn heel erg blij :Y O+
pi_96563387
Wat een topmannen! O+
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_96847930
Wat is er hard gewerkt zeg.
Heb je nog interesse in en ruimte voor die picknicktafel? Vanaf juni kan hij opgehaald worden. Hij is nog nooit gemonteerd geweest, dus in een beetje fatsoenlijke auto kan hij zo vervoerd worden. Heb 'm zelf in een Panda met neergeklapte achterbank vervoerd, maar toen moest de klep een stukje open blijven. Ik kan helaas niet zelf helpen tillen. De afstand is iets van 4 km denk ik.
pi_96889295
Helemaal top dit :)
  maandag 16 mei 2011 @ 21:32:00 #255
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96909676
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:42 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat is er hard gewerkt zeg.
Heb je nog interesse in en ruimte voor die picknicktafel? Vanaf juni kan hij opgehaald worden. Hij is nog nooit gemonteerd geweest, dus in een beetje fatsoenlijke auto kan hij zo vervoerd worden. Heb 'm zelf in een Panda met neergeklapte achterbank vervoerd, maar toen moest de klep een stukje open blijven. Ik kan helaas niet zelf helpen tillen. De afstand is iets van 4 km denk ik.
Mjah mjah.. ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn zee van ruimte wel heel erg lekker vind nu. Achteraan kan de was lekker wapperen, in het midden kan het zwembad komen te staan en vooraan staat mijn tuinset...

Is het heel erg onbeschoft als ik pas :@
pi_96949647
Nee joh, prima, ik had nog meer mensen op het lijstje staan, maar hij was in eerste instantie aan jou beloofd.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:22:42 #257
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96966023
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Nee joh, prima, ik had nog meer mensen op het lijstje staan, maar hij was in eerste instantie aan jou beloofd.
Dan zou ik het heel fijn vinden als je er iemand anders blij mee kan maken! :Y
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2011 @ 22:35:22 #258
37843 lady-wrb
kortaf
pi_96966836
he, nou kan je je zwembad weer neerzetten *O*
hoeveel ga je er dit jaar verslijten ? :+
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:38:16 #259
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_96967039
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:35 schreef lady-wrb het volgende:
he, nou kan je je zwembad weer neerzetten *O*
hoeveel ga je er dit jaar verslijten ? :+
Er ligt al 1 lekke in de kliko (klein exemplaar, 3 jaar oud.) Het volgende kleine exemplaar bleek ook lek te zijn (maar die loopt heul langzaam leeg, die blijft dus voor 'erbij') en dan gewoon het grote bad, maar daar is de pomp van kapot :'( Dus we gaan eerst op pompenjacht :D
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2011 @ 08:09:32 #260
37843 lady-wrb
kortaf
pi_96976951
haha dat hadden wij vorig jaar omgekeerd, pomp nog heel, zwembad gemold door de kat.
we hebben nu een nieuwe, zonder opblaasrand.

pomp kan je gewoon los kopen.
pi_97097420
Ik vrees ook het ergste voor mijn opblaasbare zwembad. Zie regelmatig te kat erop zitten.. :D

Maarre.. wanneer gaan we bij mij aan de slag? O-)

vrijdag 20 mei 2011 @ 22:33:01 #262
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_97098296
Jeetje J! Daar moet idd ook nog het een en ander gebeuren! :o

Ik heb nog klinkertjes liggen... hebbuh?? :P
pi_97098772
Ik kijk wel uit, heb nog lamme armen :9

Is het nog gelukt met dat hoekje achterin de tuin? En is die buurvrouw nog komen trillen?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:51:50 #264
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_97099473
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:40 schreef JK1982 het volgende:
Ik kijk wel uit, heb nog lamme armen :9

Is het nog gelukt met dat hoekje achterin de tuin? En is die buurvrouw nog komen trillen?
Hoekje ligt er nog hetzelfde bij :D De planten in die hoek zijn weer aan het overwoekeren dus kan er niet heel goed bij momenteel. Ben druk bezig om kliko's aarde/zand af te voeren, dus snoeien wacht ik ook ff mee tot ik weer een kliko daarvoor kan gebruiken.

Buurvrouw is momenteel op vakantie, komt eerste week van juni terug en dan zou ze even langskomen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')