Ja okee, dat is natuurlijk wel een goed punt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:04 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Eigenlijk klopt het wel wat ze zegt: Je gaat met iemand, of bent verliefd op iemand omdat je je zo fijn voelt bij diegene.
Daar is uiterlijk ondergeschikt aan. Indien dit er wel toe doet, kun je twijfelen aan je eigen zekerheidsgevoel.
Ja, en dat zijn die mensen die niet 100% zijn. Alles daaronder daar valt over te twisten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:12 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen waarover de algemene maatschappelijke concensus is dat ze minder bedeeld zijn qua uiterlijk.
Hoezo, wat snap je dan niet? Ik zal het voor je uitleggen. Ik geef aan dat ik me vaak hetzelfde afvraag als TS in zijn OP. Daarbij geef ik aan dat het te verwachten was dat er dit soort reacties zouden komen;quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:06 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Nu maak je weer een provocerende opmerking, een opmerking zonder iets eraan te verduidelijken en waarmee je de overige deelnemers aan de discussie in het duister laat tasten vwb je bedoelingen.
om daarna te vertellen dat ik het daar niet mee eens ben. Wat is precies het provocerende gedeelte?quote:Op donderdag 9 december 2010 18:49 schreef Allure_ het volgende:
En wat de een afstotelijk kan vinden, vindt de andere weer het mooiste wat er op de aardbol rondloopt.
Ik snap de link niet tussen uiterlijk en je mentale functioneren. Waar komt die vandaan, en hoezo is die van toepassing op alle lelijke mensen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:14 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Ja, en dat zijn die mensen die niet 100% zijn. Alles daaronder daar valt over te twisten.
Misschien omdat lelijkheid valt onder te verdelen in lelijk van binnen en lelijk van buiten?quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:15 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik snap de link niet tussen uiterlijk en je mentale functioneren. Waar komt die vandaan, en hoezo is die van toepassing op alle lelijke mensen?
Je hebt knappe mensen, lelijke mensen en lelijke-lelijke mensen. Niemand kiest ervoor om lelijk-lelijk te zijn. Lelijk kan, maar dan is er gewoon niks verder te verbeteren aan je. Lelijke-lelijke mensen zijn zich er klaarblijkelijk niet van bewust dat ze lelijk zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:15 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik snap de link niet tussen uiterlijk en je mentale functioneren. Waar komt die vandaan, en hoezo is die van toepassing op alle lelijke mensen?
Het lijkt mij vrij duidelijk dat dit topic ingaat op het uiterlijk. Met het innerlijk heb ik nu even niets te maken (hoewel ik het wel vreemd vind dat er zo klakkeloos wordt aangenomen dat mooie mensen een minder leuk innerlijk hebben).quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:16 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Misschien omdat lelijkheid valt onder te verdelen in lelijk van binnen en lelijk van buiten?
Volgens mij was daar nog geen uitsluitsel over, het ging over lelijk mensen. Maar waarin ze lelijk zijn stond of staat niet in de OP. (dacht ik)quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:17 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij duidelijk dat dit topic ingaat op het uiterlijk. Met het innerlijk heb ik nu even niets te maken (hoewel ik het wel vreemd vind dat er zo klakkeloos wordt aangenomen dat mooie mensen een minder leuk innerlijk hebben).
Maar in de OP heb ik duidelijk aangegeven dat het heir gaat om mensen die zich bewust zijn van hun lelijkheid, en genoegen nemen met een lelijke partner en de beweegredenen van die persoon.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:16 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Je hebt knappe mensen, lelijke mensen en lelijke-lelijke mensen. Niemand kiest ervoor om lelijk-lelijk te zijn. Lelijk kan, maar dan is er gewoon niks verder te verbeteren aan je. Lelijke-lelijke mensen zijn zich er klaarblijkelijk niet van bewust dat ze lelijk zijn.
Vraag jezelf dan maar eens af waarom ze zich dat niet beseffen.
Niet zo flauw, het staat er letterlijk in en anders zou het nog heel goed af te leiden zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:18 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Volgens mij was daar nog geen uitsluitsel over, het ging over lelijk mensen. Maar waarin ze lelijk zijn stond of staat niet in de OP. (dacht ik)
En als ze het zelf niet kunnen beseffen, zullen ze er niet altijd naar handelen. Om deze reden kan er wel eens een aardverschuiving ontstaan onder de lelijke mensenquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:16 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Je hebt knappe mensen, lelijke mensen en lelijke-lelijke mensen. Niemand kiest ervoor om lelijk-lelijk te zijn. Lelijk kan, maar dan is er gewoon niks verder te verbeteren aan je. Lelijke-lelijke mensen zijn zich er klaarblijkelijk niet van bewust dat ze lelijk zijn.
Vraag jezelf dan maar eens af waarom ze zich dat niet beseffen.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:19 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Niet zo flauw, het staat er letterlijk in en anders zou het nog heel goed af te leiden zijn.
Ja, maar wie zegt dat ze 'genoegen' nemen met hun eigen lelijkheid of dat van een ander? Dat weet je toch helemaal niet?quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:18 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Maar in de OP heb ik duidelijk aangegeven dat het heir gaat om mensen die zich bewust zijn van hun lelijkheid, en genoegen nemen met een lelijke partner en de beweegredenen van die persoon.
Blijkbaar wel, als ze die als partner nemen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:20 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Ja, maar wie zegt dat ze 'genoegen' nemen met hun eigen lelijkheid of dat van een ander? Dat weet je toch helemaal niet?
Enorm mooie vrouwen met een enorm leuk innerlijk in m'n omgeving idd.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:17 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij duidelijk dat dit topic ingaat op het uiterlijk. Met het innerlijk heb ik nu even niets te maken (hoewel ik het wel vreemd vind dat er zo klakkeloos wordt aangenomen dat mooie mensen een minder leuk innerlijk hebben).
Wie zegt dat zij die partner lelijk vinden? Als het goed klikt en ze zijn gelukkig met elkaar. Dan wil het toch niet zeggen dat ze settelen for less?quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:20 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, als ze die als partner nemen?
Hehe, je hebt eindelijk het kerndiscussiepunt van mijn topic begrepen. Ik vraag me namelijk af of zij (net als mensen die buiten hun relatie staan), hun partner als lelijk ervaren of dat ze het niet zien.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:22 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Wie zegt dat zij die partner lelijk vinden? Als het goed klikt en ze zijn gelukkig met elkaar. Dan wil het toch niet zeggen dat ze settelen for less?
Op de achtergrond bezig zijn met een inhaalslag qua uiterlijk. En op het juiste moment hun partner verlaten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:20 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, als ze die als partner nemen?
Ik kan mij niet indenken dat als je walgt van je partner, dat je er echt een gezonde relatie mee kan hebben. Dus ik gok dat ze er toch minder problemen mee hebben dan jij van een afstandjequote:Op vrijdag 10 december 2010 14:23 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Hehe, je hebt eindelijk het kerndiscussiepunt van mijn topic begrepen. Ik vraag me namelijk af of zij (net als mensen die buiten hun relatie staan), hun partner als lelijk ervaren of dat ze het niet zien.
Niet walgen, maar wel realiseren dat ze minder mooi is dan gemiddeld.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:25 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik kan mij niet indenken dat als je walgt van je partner, dat je er echt een gezonde relatie mee kan hebben. Dus ik gok dat ze er toch minder problemen mee hebben dan jij van een afstandje
Ja, dan moet je even een oproep aan alle lelijke eendjes op Fok! doen. Daar kan ik natuurlijk niet over mee pratenquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:23 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Hehe, je hebt eindelijk het kerndiscussiepunt van mijn topic begrepen. Ik vraag me namelijk af of zij (net als mensen die buiten hun relatie staan), hun partner als lelijk ervaren of dat ze het niet zien.
Denk dat iedereen die verliefd werd op een man of vrouw bepaalde dingen mooi vond op dat moment. Dus die zien dan echt niet dat het een busongeluk is waar ze mee samenleven.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:23 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Laatste zin van mijn OP, lieverd. Je moet echt eens leren lezenquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:25 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Ja, dan moet je even een oproep aan alle lelijke eendjes op Fok! doen. Daar kan ik natuurlijk niet over mee praten.
Of juist dat de mooiere dingen, de lelijke dingen overstijgen en 'het voor lief nemen'quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:25 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Denk dat iedereen die verliefd werd op een man of vrouw bepaalde dingen mooi vond op dat moment. Dus die zien dan echt niet dat het een busongeluk is waar ze mee samenleven.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:26 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Laatste zin van mijn OP, lieverd. Je moet echt eens leren lezen.
In iedere relatie neem je iets voor lief. Uiterlijke en karaktereigenschappen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:26 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Of juist dat de mooiere dingen, de lelijke dingen overstijgen en 'het voor lief nemen'
Misschien is dat een mooie gedachte...
Ligt aan hoelang je een relatie volhoudt dus hoelang die roze wolk achter je roze bril blijft stekenquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:28 schreef Biogarde het volgende:
[..]
In iedere relatie neem je iets voor lief. Uiterlijke en karaktereigenschappen.
Je kan nog zo'n klik hebben met iemand op werkelijk alles, maar ze kan bijvoorbeeld wel heel snel boos worden, tandenknarsen, arrogant zijn of baardgroei hebben op plekken waar je geen baard wil tegenkomen.
Ja, ik denk wel dat ze zich dit realiseren en dat het ze geen zak intereseerd. Maar dat is mijn meninig, ik hoef er hopelijk nooit achter te komenquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:25 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Niet walgen, maar wel realiseren dat ze minder mooi is dan gemiddeld.
Ja, maar niemand is perfect (uitgekauwde uitspraak, maar hij klopt nog steeds). Dus een 100% match op alles is er nooit, never. Lang leven de roze wolken.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:29 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Ligt aan hoelang je een relatie volhoudt dus hoelang die roze wolk achter je roze bril blijft steken
Zonder roze wolken geen relatiesquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:29 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Ligt aan hoelang je een relatie volhoudt dus hoelang die roze wolk achter je roze bril blijft steken
Waarom zou dat vanzelfsprekend zijn?quote:Op donderdag 9 december 2010 18:13 schreef Skylark. het volgende:
Nou zal hij tenzij hij geld heeft geen supermooie chick kunnen versieren, dus vanzelfsprekend wordt het een minder mooi meisje.
Dat zijn dus mannen die het en op uiterlijk en op persoonlijkheid niet voor elkaar krijgen om een leuke (knappe) vrouw te vinden. Het kan dat je als man je uiterlijk niet mee hebt, maar dat kan je best door middel van persoonlijkheid compenseren. Uiterlijk is gewoon een van de factoren die meespeelt, maar is niet de doorslaggevende factor.quote:Op maandag 13 december 2010 10:41 schreef Hanoying het volgende:
Op één of andere manier verzanden deze discussies altijd in of-of argumenten. "Ik heb liever een vrouw met een mooi innerlijk dan een vrouw met een mooi uiterlijk", alsof het één het ander uitsluit..
Je ziet veel mannen met lelijke vrouwen omdat ze op een gegeven moment gewoon accepteren dat ze geen vrouw uit de buitencategorie kunnen krijgen.
Wat is ondernemend?quote:Op maandag 13 december 2010 10:41 schreef Hanoying het volgende:
Op één of andere manier verzanden deze discussies altijd in of-of argumenten. "Ik heb liever een vrouw met een mooi innerlijk dan een vrouw met een mooi uiterlijk", alsof het één het ander uitsluit..
Er zijn ook gewoon vrouwen die er en goed uit zien en een leuke persoonlijkheid hebben en intelligent en ondernemend zijn.
Ik denk dat het percentage aardige en ondernemende vrouwen zelfs hoger ligt onder knappe vrouwen dan onder lelijke.
Je ziet veel mannen met lelijke vrouwen omdat ze op een gegeven moment gewoon accepteren dat ze geen vrouw uit de buitencategorie kunnen krijgen. Op een gegeven moment zijn ze eenzaam genoeg en leggen ze de lat minder hoog, na verloop van tijd leren ze dan van hun lelijke eendje te houden en/of ettert een relatie gewoon jaren door zonder dat iemand nog precies weet hoe en waarom.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |