Lijkt me meer een vraag voor het Photoshop-topic, maar goed, een zwart-witte adjustment layer er overheen zetten met een masker zodat alleen die gebouwen zwart-wit worden, bereik je wat je wilt bereiken denk ik.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:51 schreef beatrijs het volgende:
ik heb deze foto
[ afbeelding ]
ik wil die gebouwen rechts ook helemaal grijs krijgen, hoe doe ik dit?
quote:
dank jullie welquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:05 schreef Omniej het volgende:
[..]
Lijkt me meer een vraag voor het Photoshop-topic, maar goed, een zwart-witte adjustment layer er overheen zetten met een masker zodat alleen die gebouwen zwart-wit worden, bereik je wat je wilt bereiken denk ik.
Gewoon de laptop op slaapstand zetten?quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:06 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb net een hele selectie foto's gemaakt in bridge, en in photoshop gezet. Nu blijft mijn pc niet dagenlang aanstaan, maar kan ik nog niet beginnen met bewerken voordat ik met iemand overlegt heb![]()
Ik heb niet veel zin om alle foto's stuk voor stuk in een aparte map te zetten, dus kan ik op de 1 of andere manier wel mijn laptop afsluiten, maar er ook voor zorgen dat ik met weinig moeite alle geselecteerde foto's terug heb?
Dat kan, maar daar heb ik niet zo'n zin in. Deed ik vroeger wel, maar op een gegeven moment stroomde mijn hele RAM etc vol, waardoor hij retetraag was.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:10 schreef beatrijs het volgende:
[..]
Gewoon de laptop op slaapstand zetten?
Geen idee, maar het lijkt net een minatuur zo!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:44 schreef Flaccid het volgende:
[ afbeelding ]
Is de DOF gephotoshopped in deze foto of is er een gave fototechniek? Foto uit een serie @ http://www.photographyserved.com/gallery/Playgrounds/877349
EXIF zegt f/2.8 op 18mm, dus ik zou het erop houden dat hij niet op deze manier uit de camera is komen rollen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:44 schreef Flaccid het volgende:
[ afbeelding ]
Is de DOF gephotoshopped in deze foto of is er een gave fototechniek? Foto uit een serie @ http://www.photographyserved.com/gallery/Playgrounds/877349
Dat dus, je ziet de blur / DOF whatsoever beginnen bij het gras, behoorlijk onnatuurlijk.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:34 schreef Omniej het volgende:
[..]
EXIF zegt f/2.8 op 18mm, dus ik zou het erop houden dat hij niet op deze manier uit de camera is komen rollen.
Gezien het brandpunt gok ik erop dat de DOF erin is gephotoshopt. Vind sowieso dat de onscherpte ook wel heel erg abrupt bij het gras begint...
je kunt toch aan de hand van de sterren een rating maken in Bridge, en die dan later in Photoshop weer openen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:06 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb net een hele selectie foto's gemaakt in bridge, en in photoshop gezet. Nu blijft mijn pc niet dagenlang aanstaan, maar kan ik nog niet beginnen met bewerken voordat ik met iemand overlegt heb![]()
Ik heb niet veel zin om alle foto's stuk voor stuk in een aparte map te zetten, dus kan ik op de 1 of andere manier wel mijn laptop afsluiten, maar er ook voor zorgen dat ik met weinig moeite alle geselecteerde foto's terug heb?
Och, ik heb het nu maar gewoon afgesloten. Ik doe het binnenkort nog wel een keerquote:Op zondag 6 februari 2011 12:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
je kunt toch aan de hand van de sterren een rating maken in Bridge, en die dan later in Photoshop weer openen.
Neequote:Op maandag 7 februari 2011 16:43 schreef een2drie het volgende:
Is de vergroting tussen bijvoorbeeld 25 en 75mm even groot als tussen 250 en 300mm?
quote:Op maandag 7 februari 2011 16:43 schreef een2drie het volgende:
Is de vergroting tussen bijvoorbeeld 25 en 75mm even groot als tussen 250 en 300mm?
Dus in dit geval is het 75/25=3 keer vergrooting, en 300/250=1.2 keer vergroot.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nee
Ander voorbeeld: als je 1 cm hebt en je gaat naar 10cm, dan vergroot je 10x. als je van 10 naar 20 gaat, dan vergroot je 2x, hoewel je beide met 10 cm gaat vergroten.
Zo werkt het dus ook met het aantal mm in de fotografie.
quote:Op zondag 6 februari 2011 20:06 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vond Lightroom echt super kut werken. Bridge+photoshop werkt prima
Iedereen is gek behalve wij!quote:Op maandag 7 februari 2011 17:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
nog iemand die net zo gek tof is als ik
Ik was luiquote:Op maandag 7 februari 2011 17:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Dus in dit geval is het 75/25=3 keer vergrooting, en 300/250=1.2 keer vergroot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |