Je wilt als toerist het land in en dan niet meer weggaan tot ze je eruit zetten?quote:Op donderdag 9 december 2010 01:13 schreef W1ckeDxt het volgende:
Even een vraagje, hoe lang kan je in de US blijven zonder een 'green card'?
Dus wanneer krijg je de overheid op je dak?
Of denk ik te makkelijk?
En wat wil je verder met dat huis doen? Er wonen is lastig als je geen verblijfsvergunning hebt...quote:Op donderdag 9 december 2010 01:28 schreef welkominspace het volgende:
Ik ben van plan om volgend jaar een huis in amerika te gaan kopen.
En ik zag dat je voor nog geen 80 K een leuk huis hebt daar.
Maar in welke staat woon je het goedkoopst?
Ik zou namelijk voor zo'n 150 duizend tot 2 ton een huis willen kopen.
Maar dan wil ik wel een leuk huisje met een stukje grond ofzo
soort "vakantiewoning" en ik ben ook nog van plan om (over een paar jaar) een studie in amerika te gaan volgen.quote:Op donderdag 9 december 2010 01:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
En wat wil je verder met dat huis doen? Er wonen is lastig als je geen verblijfsvergunning hebt...
Is het dan niet handiger om het dan pas te kopen? Straks zit je in Boston op school en heb je een huis in Detroit...quote:Op donderdag 9 december 2010 01:37 schreef welkominspace het volgende:
[..]
soort "vakantiewoning" en ik ben ook nog van plan om (over een paar jaar) een studie in amerika te gaan volgen.
Dus dan krijg ik hopelijk wel een studenten-visum
neuh ik wil hem ook gebruiken voor als ik op vakantie ga daarheen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 9 december 2010 01:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Is het dan niet handiger om het dan pas te kopen? Straks zit je in Boston op school en heb je een huis in Detroit...
90 dagen op een "Visa Waiver", 180 dagen als je van te voren een B2 visum aanvraagt.quote:Op donderdag 9 december 2010 01:13 schreef W1ckeDxt het volgende:
Even een vraagje, hoe lang kan je in de US blijven zonder een 'green card'?
Dus wanneer krijg je de overheid op je dak?
Of denk ik te makkelijk?
In Montana of Wyoming moet dat wel lukken, inclusief een stuk grond. In een toeristische staat als California, Florida, of New York zul je heel wat meer moeten meenemen.quote:Op donderdag 9 december 2010 01:28 schreef welkominspace het volgende:
Ik ben van plan om volgend jaar een huis in amerika te gaan kopen.
En ik zag dat je voor nog geen 80 K een leuk huis hebt daar.
Maar in welke staat woon je het goedkoopst?
Ik zou namelijk voor zo'n 150 duizend tot 2 ton een huis willen kopen.
Maar dan wil ik wel een leuk huisje met een stukje grond ofzo
ik hoef er geen hypotheek voor ofzo dus dat scheeltquote:Op donderdag 9 december 2010 02:14 schreef maartena het volgende:
[..]
In Montana of Wyoming moet dat wel lukken, inclusief een stuk grond. In een toeristische staat als California, Florida, of New York zul je heel wat meer moeten meenemen.
Het is overigens de laatste 2 jaar stukken moeilijker geworden om als buitenlander (zonder green card, als immigrant is het geen probleem) een hypotheek te krijgen, dus je zal dan wel cash moeten betalen voor een huis.
dus je mag 90 dagen per keer blijven?quote:Op donderdag 9 december 2010 02:31 schreef Mini_rulez het volgende:
Hoe lang moet je eigenlijk tussendoor het land uit om weer opnieuw 90 dagen te kunnen blijven?
Ik ga zondag terug naar Nederland maar ik gok dat het ongeveer 1 week duurt voor ik terug wil.Ok, misschien 2 vanwege kerstmis...
Of je moet worden toegelaten tot een MS/PhD programma. Dat is meestal gratis en je krijgt er zelfs geld bij.quote:Op donderdag 9 december 2010 05:12 schreef Shivo het volgende:
Een studentenvisum krijg je in elk geval alleen als je door een Amerikaanse school wordt toegelaten. Dat is over het algemeen of prestigieus, of duur, en meestal beide.
In principe niet, je kunt zoals ik al zei een B2 visum aanvragen, en dan kun je 180 dagen in de VS verblijven.... dat is dus nagenoeg 6 maanden.quote:Op donderdag 9 december 2010 02:24 schreef welkominspace het volgende:
ik hoef er geen hypotheek voor ofzo dus dat scheelt
maar heb je ook een verblijfsvergunning nodig om bijvoorbeeld 5 a 6 maanden van het jaar daar te zijn?
Stelt weinig voor. Je moet het minimaal een maand of twee van te voren aanvragen, je bent een dollar of $140 per persoon lichter aan het Amerikaans Consulaat in Amsterdam...quote:is de amerikaanse overheid een beetje happig op het uitdelen van die b2 visums?
Een volledige 48 uur.... Maar omdat de stempels van vliegvelden en douanes meestal geen TIJDEN aangeven is het aan te raden er 3 dagen van te maken, dan weet je zeker dat het goed zit.quote:Op donderdag 9 december 2010 02:31 schreef Mini_rulez het volgende:
Hoe lang moet je eigenlijk tussendoor het land uit om weer opnieuw 90 dagen te kunnen blijven?
Ik ga zondag terug naar Nederland maar ik gok dat het ongeveer 1 week duurt voor ik terug wil.Ok, misschien 2 vanwege kerstmis...
Ah thanks!quote:Op donderdag 9 december 2010 02:12 schreef maartena het volgende:
[..]
90 dagen op een "Visa Waiver", 180 dagen als je van te voren een B2 visum aanvraagt.
Je mag dan niet werken.... dat is een toeristenvisum.
Wanneer krijg je de overheid op je dak? Wel.... sommige mensen zijn hier al 20 jaar illegaal, dus het ligt er maar aan hoe je je kaarten speelt.
Da's mijn taak.quote:
Als je je verveelt wil ik hem wel even overhoop halen hoor.quote:
Hier ook. Maar dan in Celcius.quote:
Als je niet ergens aan de oostkust of het midwesten een verbinding moet halen, dan gaat het wel goed.... het weer hier is prima.quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:08 schreef Diconnected het volgende:
Morgen vertrek ik naar CaliforniaHopelijk gaat alles goed met vliegen enzo, geen vertragingen en dat soort shit.
Wat doe jij nog op om 03:00 EST.quote:
quote:Op zondag 12 december 2010 17:59 schreef popolon het volgende:
Stukken leuker dan die standaard 'cirkelfeestjes' in Nederland.
Times Square?quote:Op zondag 12 december 2010 19:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
Toevallig nog natives die tips hebben voor een tof Oud & Nieuw in New York?
Ja, ga niet naar Times Square want om een goede plek te hebben moet je er om een uur of vier 's middags staan, en sta je vervolgens tot middernacht te koukleumen voor vijf minuten spectakel.quote:Op zondag 12 december 2010 19:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
Toevallig nog natives die tips hebben voor een tof Oud & Nieuw in New York?
Ja, dat hoorde ik dus ook van iemand die er is geweest... Aan de ene kant lijkt het me supertof, maar aan de andere kant ook weer erg zonde van de tijd.quote:Op zondag 12 december 2010 20:29 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ja, ga niet naar Times Square want om een goede plek te hebben moet je er om een uur of vier 's middags staan, en sta je vervolgens tot middernacht te koukleumen voor vijf minuten spectakel.
Een J-1 kun je ook gewoon kopen als je een stagebedrijf hebt, of een goede bekende met een bedrijf in de US die de formuliertjes voor je in wil vullen. Kost je +- 1000 euro.quote:Op donderdag 9 december 2010 05:12 schreef Shivo het volgende:
Een studentenvisum krijg je in elk geval alleen als je door een Amerikaanse school wordt toegelaten. Dat is over het algemeen of prestigieus, of duur, en meestal beide.
Ik ben blij dat ik nu niet meer in Bloomington woon.quote:
Vertel je buurman eens iets minder naar Glenn Beck te luisteren.quote:Op maandag 13 december 2010 16:16 schreef LeNick het volgende:
Ik heb op het moment een leuke discussie met mijn buurman. Hij is ervan overtuigd dat Obama een moslim is en gestuurd is / onder leiding staat van Saudi Arabie. Ik denk dat niet, maar hij zegt nu ook dat al de meerderheid van de Amerikanen er van overtuigd is dat hij moslim is. Merken jullie daar iets van?
Ja, precies. Zo denk ik ook..quote:Op maandag 13 december 2010 16:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Vertel je buurman eens iets minder naar Glenn Beck te luisteren.
Wat het probleem zou kunnen zijn als die man ook daadwerkelijk moslim is, of is geweest snap ik ook niet helemaal. Sommige mensen denken automatisch: moslim = slecht, terrorist, etc. Maar ja, dat zijn dan ook meestal mensen met een relatief kleine herseninhoud.
Hij is ook door een Christen opgevoed, waarom zou hij bekeren tot moslim? Omdat zijn vader, die hij 1 keer in zijn leven een week heeft gezien, moslim was?
Wat betreft in Amerika: Er is nog een heeeeeel kleine minderheid, voornamelijk wat rednecks die naar conservatieve radio en/of tv luisteren, die nog zitten te zeuren over zijn geboorteakte en zijn geloof. Volgens mij heeft zelfs Glenn Beck het er niet meer over.
Welcome to the Golden State.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:25 schreef Diconnected het volgende:
Inmiddels ben ik geïnstalleerd in Ventura, CA. Vanmiddag bankrekening openen en op zoek naar werk.
Slecht geheugenquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Welcome to the Golden State.
Wat voor werk doe je precies?
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 16:36 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Ik ga in december... Ik ga spring semester Spaans doen op Ventura College. Ik heb een Amerikaans paspoort dus ik zit niet met het gedoe van visa etc. Ik heb straks 2 x per week college en wil daarnaast 20 uur in de week gaan werken ongeveer in een winkel daar in de buurt, heb wel genoeg contacten en heb wat vrienden daar dus dat scheelt. Maar het zou volgens mij niet echt een probleem zijn als ik het zo kan regelen dat ik word verzekerd bij het bedrijf waar ik ga werken en dan ook mijn Nederlandse verzekering zou hebben toch?
B2 visum, daar kun je 6 maanden mee in het land verblijven.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:28 schreef W1ckeDxt het volgende:
Iemand nog een tip over het verblijven in Amerika voor 6 maanden of langer?
Dan heb ik het niet over werken dus, maar bijvoorbeeld door het land reizen of in 1 stad wonen voor een tijdje.
Super thanks!quote:Op woensdag 15 december 2010 08:02 schreef maartena het volgende:
[..]
B2 visum, daar kun je 6 maanden mee in het land verblijven.
Niet zelf genomen... er is een buurt in Yorba Linda waar men elk jaar letterlijk honderden huizen zo optuigen....en het is een attractie voor velen. De buurt zit elke avond vol met mensen die rondrijden om naar de huizen te kijken, er staan kerst-koortjes op de hoek van straten, er wordt koffie en warme choco verkocht door kinderen en zo.... erg leuk allemaal.quote:
En daar schaam jij je helemaal niet voor, dat je zo'n krans gestolen hebt?quote:Op vrijdag 17 december 2010 03:51 schreef Greci het volgende:
Ik heb hier in mijn dorm een krans hangen die ik ergens vandaan heb gestolen. Dat is het wel wat betreft de versiering
Gestolen/Gevonden. Dat ding lag ergens rond op de campus. Waarschijnlijk had iemand hem van een boom, waar ze normaal hangen hier, afgerukt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 03:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En daar schaam jij je helemaal niet voor, dat je zo'n krans gestolen hebt?
Nederlander-modus: Waarom betalen als het gratis kan!quote:Op vrijdag 17 december 2010 04:01 schreef Greci het volgende:
Gestolen/Gevonden. Dat ding lag ergens rond op de campus. Waarschijnlijk had iemand hem van een boom, waar ze normaal hangen hier, afgerukt.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 04:01 schreef Greci het volgende:
Gestolen/Gevonden. Dat ding lag ergens rond op de campus. Waarschijnlijk had iemand hem van een boom, waar ze normaal hangen hier, afgerukt.
Ik vind het primaquote:Op zaterdag 18 december 2010 01:59 schreef Diconnected het volgende:
Wat een kutweer zeg vandaag.Morgen kerstfeestje bij familie, alleen die hebben niet zo'n groot huis, dus dat word proppen. Normaliter zouden we ook in de tuin gaan zitten.
Ligt er een beetje aan waar je bent.... in California hebben we regen dit weekend, maar het had net zo goed zonnig kunnen zijn en 20 graden.quote:Op zondag 19 december 2010 13:08 schreef Gtaboy107 het volgende:
Alvast een fijne kerst daar in Amerika mensen! Sneeuwt het daar ook zo veel als hier in Nederland?En hoe zit het daar met de wegen, worden die wel goed schoon gemaakt?
Echt zoveel?quote:Op zondag 19 december 2010 18:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan waar je bent.... in California hebben we regen dit weekend, maar het had net zo goed zonnig kunnen zijn en 20 graden.In het noorden/noord oosten van de VS ligt een meter sneeuw of zo. Bij familie in Ontario, net over de grens met Detroit, hebben ze met helicopters mensen van de snelweg moeten plukken omdat ze ingesneeuwd waren. Op een snelweg!
In Nederland kunnen ze niet met sneeuw om gaan. Als je hier naar het Noord-Oosten gaat, zoals Michigan waar popolon woont, dan is 20cm maar een MAGERE winter.quote:Op zondag 19 december 2010 18:19 schreef FoolWithMokey het volgende:
Echt zoveel?
Dus nederlanders hier in nederland moet niet klagen, er ligt maar 20 cm hier.
"Openbaar" vervoer, wat is dat?quote:Hoe zit het met openbaar vervoer daar?
Tja 2 uur....quote:vrijdag deed ik over een stukje van 30 km(Den Haag - Alphen a/d Rijn) 4 uur met de trein. Vanaf Alphen naar boskoop reden helemaal geen treinen meer. om de 5 minuten telkens een omroep dat er bussen zouden komen, maar na 2 uur nog steeds niets. Uiteindelijk mijn broer gebeld die in utrecht zat. hij deed er 2 uur over om naar alphen te komen. uiteindelijk was ik 8:30 uur onder weg
quote:Op zondag 19 december 2010 18:40 schreef maartena het volgende:
[..]
In Nederland kunnen ze niet met sneeuw om gaan. Als je hier naar het Noord-Oosten gaat, zoals Michigan waar popolon woont, dan is 20cm maar een MAGERE winter.
En in Nederland is het dan net -5 graden, terwijl je hier niet verbaasd hoeft te zijn als het -20 is..... overdag.
Koudst wat ik heb meegemaakt is toen ik op bezoek was in Ontario in Januari 2009, en het was overdag -18, en 's nachts -28. Plus een goede halve meter sneeuw die niet verdween.
[..]
"Openbaar" vervoer, wat is dat?
[..]
Tja 2 uur....
http://www.cbc.ca/canada/(...)nia-snow-rescue.html
Hier, of eigenlijk NET over de grens met Canada, zijn ze na 24 uur vast gezeten te hebben in de sneeuw met helikopters mensen gaan redden. Daar zit je dan, overnachten op een snelweg vol met sneeuw, je warm houdend met een stationair draaiende motor, in de hoop.... dat er iemand komt om je te redden, want zelf kun je geen kant meer op..... Familie gebeld, ik heb een stuk of 30 familieleden wonen in Sarnia, London, en daar tussenin.... maar die zaten allemaal binnen de sneeuwstorm af te wachten.
En dan in Nederland paniek omdat je in plaats van 18:00 voor het avondeten pas om 22:00 thuis bent.
In de grote steden is het ook wel te doen natuurlijk.... NY heeft inderdaad een metro, en andere steden hebben op z'n minst stadsbussen. Maar als je iets verder buiten het stadscentrum komt, dan is het doffe ellende.quote:Op zondag 19 december 2010 18:53 schreef FoolWithMokey het volgende:
Hebben ze in VS geen OV? Ik dacht dat New York beste metro ter wereld had.
Per schoolbus, zoals hierboven afgebeeld. En waar 16-jarigen in Nederland een scooter kopen, (of een andere brommer), kopen 16-jarigen hier een auto. Meestal een wrak van $2000 of zo uiteraard. Een gemiddelde "highschool" in de VS heeft meer parkeerplekken voor leerlingen dan voor leraren.quote:Hoe ga je van a naar b als je geen auto hebt? hoe gaan scholieren onder 16 naar school als het te ver ligt voor lopen/fietsen?
Hop, rijlessen nemen jij!quote:Op maandag 20 december 2010 01:23 schreef Diconnected het volgende:
Ik ga fietsen. En als het slecht weer is, dan word ik gebracht. 19 jaar en geen rijbewijs hier is beetje stom
Ja zit ik wel aan te denken om te doen. Maar het verkeer is hier soms zo onoverzichtelijk bij de kruispunten enzoquote:Op maandag 20 december 2010 01:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Hop, rijlessen nemen jij!
Een beetje in de Greater L.A. area gaan zitten en dan geen rijbewijs hebben....
Ja, dat leer je dus op rijles...quote:Op maandag 20 december 2010 02:46 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Ja zit ik wel aan te denken om te doen. Maar het verkeer is hier soms zo onoverzichtelijk bij de kruispunten enzo
Ja dat snap ik ook welquote:Op maandag 20 december 2010 02:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, dat leer je dus op rijles...
Zo'n permit haal je voor een paar tientjes in de VS, en dat scheelt je al snel een paar duizend euro vergeleken met een rijbewijs in Nederland. Houd er bij terugkomst in Nederland wel rekening mee dat Nederlanders minder relaxed rijden, en dat de wegen smaller zijn.quote:Op maandag 20 december 2010 06:03 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook welZit ook te denken om misschien een permit te halen, maakt alles wel wat makkelijker...
Kan je een rijbewijs uit de VS om laten zetten in een NLse? En zo nee, hoe lang mag je die gebruiken in Nederland?quote:Op maandag 20 december 2010 06:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zo'n permit haal je voor een paar tientjes in de VS, en dat scheelt je al snel een paar duizend euro vergeleken met een rijbewijs in Nederland. Houd er bij terugkomst in Nederland wel rekening mee dat Nederlanders minder relaxed rijden, en dat de wegen smaller zijn.
Nee..... Europeanen moeten in de VS opnieuw examen doen, en Amerikanen moeten in Europa opnieuw examen doen.quote:Op maandag 20 december 2010 12:47 schreef Fogel het volgende:
Kan je een rijbewijs uit de VS om laten zetten in een NLse? En zo nee, hoe lang mag je die gebruiken in Nederland?
Nederlanders rijden veel aggressiever.... bumperkleven is een term die in de VS bijvoorbeeld niet aan de orde is, en mensen laten je er gewoon tussen als de snelweg een baan minder wordt.quote:Op maandag 20 december 2010 12:47 schreef FoolWithMokey het volgende:
En lyrebird wat bedoel je dat Nederlanders minder relaxed rijden?
Ik woon in Nederland, maar ik woon nu tot juli hier in Californië.quote:Op maandag 20 december 2010 12:47 schreef FoolWithMokey het volgende:
Disconnected, woon je in VS of NL? Want Lyrebird hierboven zegt bij terugkomst....... terwijl je een rijbewijs wilt halen in VS?
En lyrebird wat bedoel je dat Nederlanders minder relaxed rijden?
En scheelt het echt zoveel met de kosten in VS? Is het dan niet mogelijk om op vakantie gaan naar VS en daar je rijbewijs te halen, en om te zetten in Nederlandse rijbewijs? Heb je een vakantie en een rijbewijs, zonder extra kosten
Jij hebt twee woonplaatsen?quote:Op maandag 20 december 2010 20:45 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Ik woon in Nederland, maar ik woon nu tot juli hier in Californië.Dus voor mij is het makkelijker als ik mijn Amerikaanse rijbewijs hier haal en later straks in augustus in NL m'n rijbewijs omzet (denk ik).
Ja, maar in Nederland zijn de invoegstroken lang genoeg om zelf ruimte te kunnen vinden. Meestal zijn invoegstroken in NL 1 km lang, dan hoeven de mensen niet naar links te gaan om jou tussen te laten, je hebt meer dan genoeg ruimte om zelf een plekje te vinden. Sommige mensen hier zijn idd onbeschoft in het verkeer als je een vrachtwagen inhaalt heb je ze zo in je bumper, maar zulke types zijn toch overal te vinden? Laatst had ik een documentaire gezien over verkeerschaos in LA, wat ik in dat documentaire zag was nog erger dan Nederland, afstand tussen de voertuigen was 20 meter den ik. Natuurlijk kan ik het verkeersgedrag van de gemiddelde Amerikaan niet beoordelen op wat ik in een documentaire in Nederland heb gezien, maar het geeft wel een beeld toch?quote:Op maandag 20 december 2010 15:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Nederlanders rijden veel aggressiever.... bumperkleven is een term die in de VS bijvoorbeeld niet aan de orde is, en mensen laten je er gewoon tussen als de snelweg een baan minder wordt.
Er staan in de VS ook geen "ritsen vanaf hier" bordjes om de mensen er op te wijzen dat je NETJES moet invoegen, omdat er gewoon nauwelijks "jij komt er niet tussen" figuren tussen zitten.
Als je in Nederland zoals het hoort de hele invoegstrook gebruikt.... dan heb je altijd wel mensen die je er gewoon niet tussen willen laten, en sta je alsnog stil. Een STOP bord is meer een "suggestie" voor Nederlanders dan een regel, en als je met 125 km/u drie vrachwagens inhaalt krijg je van de yuppie die 140 wil rijden naast groot licht bijna een bumper die je achterwerk kust.
Nee, hier heet het inderdaad tailgaiting en is het schering en inslag.quote:Op maandag 20 december 2010 15:19 schreef maartena het volgende:
Nederlanders rijden veel aggressiever.... bumperkleven is een term die in de VS bijvoorbeeld niet aan de orde is,
Dat is wel weer waar.quote:en mensen laten je er gewoon tussen als de snelweg een baan minder wordt.
Als ik met 75 mph (op een 70 mph snelweg) een vrachtwagen zou inhalen, dan heb ik oma die 85 mph wil rijden met groot licht bijna op mijn bumper.quote:en als je met 125 km/u drie vrachwagens inhaalt krijg je van de yuppie die 140 wil rijden naast groot licht bijna een bumper die je achterwerk kust.
Dat kan dus niet..... Je moet in NL gewoon weer examen doen.quote:Op maandag 20 december 2010 20:45 schreef Diconnected het volgende:
Ik woon in Nederland, maar ik woon nu tot juli hier in Californië.Dus voor mij is het makkelijker als ik mijn Amerikaanse rijbewijs hier haal en later straks in augustus in NL m'n rijbewijs omzet (denk ik).
3.1, da's wel een heel kleintjequote:Op dinsdag 21 december 2010 00:13 schreef Mestras het volgende:
Gisteren voor het eerst een (kleine) aardbeving meegemaakt! Het was een vreemde gewaarwording, eerst een behoorlijke knal en vervolgens trilde alles eventjes... http://www.mercurynews.co(...)e=rss&nclick_check=1
California is geen Florida natuurlijk.quote:Op maandag 20 december 2010 21:38 schreef devzero het volgende:
Nee, hier heet het inderdaad tailgaiting en is het schering en inslag.
Als ik met 75 mph (op een 70 mph snelweg) een vrachtwagen zou inhalen, dan heb ik oma die 85 mph wil rijden met groot licht bijna op mijn bumper.
Ik denk dat je het verschil niet ziet tussen niet KUNNEN rijden, en ONBELEEFD rijden.... in Los Angeles zitten inderdaad heel veel figuren op de weg die niet KUNNEN rijden....quote:Op maandag 20 december 2010 21:11 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ja, maar in Nederland zijn de invoegstroken lang genoeg om zelf ruimte te kunnen vinden. Meestal zijn invoegstroken in NL 1 km lang, dan hoeven de mensen niet naar links te gaan om jou tussen te laten, je hebt meer dan genoeg ruimte om zelf een plekje te vinden. Sommige mensen hier zijn idd onbeschoft in het verkeer als je een vrachtwagen inhaalt heb je ze zo in je bumper, maar zulke types zijn toch overal te vinden? Laatst had ik een documentaire gezien over verkeerschaos in LA, wat ik in dat documentaire zag was nog erger dan Nederland, afstand tussen de voertuigen was 20 meter den ik. Natuurlijk kan ik het verkeersgedrag van de gemiddelde Amerikaan niet beoordelen op wat ik in een documentaire in Nederland heb gezien, maar het geeft wel een beeld toch?
Dat bedoelde ik dus ook.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat kan dus niet..... Je moet in NL gewoon weer examen doen.
Naja m'n vaste verblijfplaats is in Nederland. Maar ik heb hier in Cali ook een vaste verblijfplaats als ik hier ben. En ik kom hier ieder jaar. Ik ben hier ook geboren enzo, heb ook een dubbele nationaliteit.quote:Op maandag 20 december 2010 20:59 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Jij hebt twee woonplaatsen?
Is dit de eerste keer dat je in californie verblijft of ben je vaker in californie?
Is dit percentage groter dan Nederland? Hoe komt dit?quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:35 schreef maartena het volgende:
[..]
[quote]Ik denk dat je het verschil niet ziet tussen niet KUNNEN rijden, en ONBELEEFD rijden.... in Los Angeles zitten inderdaad heel veel figuren op de weg die niet KUNNEN rijden....
Ik heb tijdens mijn rijlessen toch echt geleerd om bij de eerste mogelijkheid in te voegen hoor. Wel eerst een snelheid van 120 halen, dan mag je invoegen.quote:Ken je ze nog uit de jaren 90? "Ho ho, niet te snel.... pas bij DIT bord gaan we ritsen!" Op sesamstraatwijze uitleggen aan de Nederlanders hoe je je hoffelijk dient te gedragen op de autowegen!
Die heb je ook in nederland hoor, vooral bij rotondes. Ik erger me kapot aan mensen die geen richting geven als ze willen afslaan op een rotonde. moet ik helemaal remmen een stilstaan omdat er iemand op de rotonde zit, en vervolgens gaan ze afslaan.quote:Dat gezegd: Idioten heb je verder overal. Zelf erger ik me altijd aan het feit dat niemand hier weet waar de richtingaanwijzer voor dient.
Geen idee hoe dat komt.... maar het is zo. Nederlanders zijn veel onbeleefder in het verkeer.... Ik weet ook niet waarom je hier naar een willekeurige sportwedstrijd kunt gaan, en alle fans kris kras, dwars door elkaar kunnen zitten zonder met elkaar slaags te raken.... inclusief voetbal, en waarom je in Nederland toch redelijk vaak de kans hebt dat supportersgroepen met elkaar slaags raken.....quote:Op dinsdag 21 december 2010 03:21 schreef FoolWithMokey het volgende:
Is dit percentage groter dan Nederland? Hoe komt dit?
Dat zegt me tevens dat je bar weinig ervaring hebt op de weg. Niet meer dan 1 jaar in ieder geval.quote:En over die reclames: in 1999 was ik 8 jaar oud, dus dat soort reclames herinner ik me niet echt
Dat is een universeel probleem volgens mij. Zelfs in Noorwegen waar de boete voor geen richting aangeven ca 250¤ is doet zeker 70% dat toch nog steeds niet. Wat mij betreft mogen ze weken lang controles houden bij ieder kruispunt en iedere rotonde totdat mensen doorhebben dat je beter maar wel richting aan kan geven ipv steeds 2000NOK te doneren aan de staat.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat gezegd: Idioten heb je verder overal. Zelf erger ik me altijd aan het feit dat niemand hier weet waar de richtingaanwijzer voor dient.
Het is lokale tijd.quote:Op woensdag 22 december 2010 22:38 schreef devzero het volgende:
In 4 uur van Kentucky naar Hawaii is overigens wel erg snel. Waarschijnlijk gewoon een verkeerde scancode
Ja, drie dingenquote:Op woensdag 22 december 2010 22:22 schreef maartena het volgende:
Mede-kapitalisten, hebben jullie zoals het een goed Amerikaan betaamd ook net als ik de kerstboom ondermijnd met een flinke hoeveelheid cadeaus?
Ik ben klaar met kerst-shoppen..... wacht nog op 1 pakket wat MORGEN zou moeten worden afgeleverd, echter:
[ afbeelding ]
Honolulu? Mijn pakketje dat nog steeds "on time" is voor een delivery op de 23e (morgen dus) komt uit New York State, en is via Kentucky op Hawaii terecht gekomen?
En de Hawaiianen betalen altijd EXTRA voor shipping, ik was nog geen $5 kwijt voor een pakket van 17.5 pond.... en ze sturen het gewoon VIA Honolulu
Ik wou net zeggenquote:Op donderdag 23 december 2010 00:03 schreef wonderer het volgende:
Je zou bijna denken dat ze hem in het verkeerde vliegtuig hebben gestopt.
Toch staat mijn estimated delivery date nog steeds op morgen..... En dat was het vrijdag ook al toen ik bestelde.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:03 schreef wonderer het volgende:
Je zou bijna denken dat ze hem in het verkeerde vliegtuig hebben gestopt.
Ik shop het hele jaar door, dus om nou speciaal met de kerst dat te gaan doen. Ik wacht wel tot het weer rustig word in de winkels...quote:Op donderdag 23 december 2010 04:56 schreef popolon het volgende:
Kerstkado's? Niet echt. Wel wat voor de jongeman natuurlijk maar verder doen we niet mee aan de shophype.
Alhoewel het voor de leek soms een ongelooflijke route lijkt, zijn de betreffende transportmodellen zo tot in den treure uitgewerkt dat ze sneller zijn dan wachten op een eventuele rechtstreekse vluchtquote:Op donderdag 23 december 2010 21:55 schreef maartena het volgende:
Mijn kerstkado's zijn via Honolulu alsnog in California aangekomen.... Ontario, CA airport, vervolgens per truck naar het distrocenter in Anaheim, en momenteel op status "On truck for delivery". Vanavond nog wat inpakken dus.... en onder de boom er mee.
Ontario, CA.... is niet de Provincie in Canada, maar de Stad in California.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:02 schreef wonderer het volgende:
Wow... serieus via Canada ook nog?
Oh. Jammerquote:Op donderdag 23 december 2010 22:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Ontario, CA.... is niet de Provincie in Canada, maar de Stad in California.
Dat zal het vast zijn.... maar het kan er bij niet in dat er de afgelopen twee dagen geen enkele vlucht van UPS - drie dagen voor kerst - naar de Los Angeles area vloog vanuit de oostkust.....quote:Op donderdag 23 december 2010 22:05 schreef InTrePidIvity het volgende:
Alhoewel het voor de leek soms een ongelooflijke route lijkt, zijn de betreffende transportmodellen zo tot in den treure uitgewerkt dat ze sneller zijn dan wachten op een eventuele rechtstreekse vlucht
quote:Op zondag 26 december 2010 12:55 schreef Shivo het volgende:
Iedereen tevreden met de kerstkadootjes?
Slainthe!quote:Op maandag 27 december 2010 06:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Mijn computer had wat upgrades nodig... dus ik kreeg van de kerstvrouw een nieuwe videokaart, een 24" monitor, en een 2TB harde schijf.... en verder nog een heel mooi boek over mijn favoriete kunstenaar: M.C. Escher.
En een fles Laphroaigh!
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 06:32 schreef wonderer het volgende:
Volgens mij had je al wat op, of niet popo?
Je kunt je oude paspoort houden en dan met 2 paspoorten reizen: je geldige paspoort en je oude met de sticker. Waarschijnlijk kun je ook wel na 2012 als je in het buitenland bent een nieuw J1 aanvragen (j1 visa is eigenlijk alleen maar de sticker wat afhankelijk is van je ds 2019), maar waarom zou je extra geld betalen.quote:Op zondag 9 januari 2011 00:20 schreef Fogel het volgende:
Ik sta nu op het punt om een J1 aan te vragen t/m 2013, maar mijn paspoort is maar tot 2012 geldig. Kan ik dan beter eerst een nieuw paspoort halen, of kan ik in 2012 gewoon een keer mijn nieuwe paspoort opsturen naar de ambassade zodat ze daar een verse J1 erin kunnen plakken?
Op het internet vind ik er zo niks over en de ambassade is nu gesloten, anders had ik ze wel even gebeld
Maar zoals iedere goede plaats in Amerika is er wel een 'monroe' en 'jackson' straat, ik mis alleen de madison en MLK boulevardsquote:Op zondag 9 januari 2011 00:41 schreef _Loki het volgende:
Ik heb Lewis opgezocht op google maps, maar wat zijn dat voor rare straten? Een soort blocks zonder huizen of iets
Ik heb het ook even opgezocht..... en het is wel een heel klein gat zeg!quote:Op zondag 9 januari 2011 16:25 schreef JustDreamy het volgende:
Hahaha. Tsja Lewis is een beetje een gat
Maar wel toffe mensen daar. Nog 5 dagen en ik ben er eindelijk weer! Kan niet wachten
Klinkt handig. Weet nog niet eens of ik in 2013 ook inderdaad op dat visum naar de VS ga. En velen zullen me voor gek verklaren dat ik voor 2 x ca. 11 dagen een J1 aanvraag, maar ik mag nu eenmaal mijn werk niet (volledig) uitvoeren zonder dat visum. En aangezien ik de beoogde resultaten wil publiceren, wil ik geen problemen krijgen met formaliteiten.quote:Op zondag 9 januari 2011 03:05 schreef devzero het volgende:
[..]
Je kunt je oude paspoort houden en dan met 2 paspoorten reizen: je geldige paspoort en je oude met de sticker. Waarschijnlijk kun je ook wel na 2012 als je in het buitenland bent een nieuw J1 aanvragen (j1 visa is eigenlijk alleen maar de sticker wat afhankelijk is van je ds 2019), maar waarom zou je extra geld betalen.
Lijkt me helemaal geweldig: een county bijna zo groot als provincie Utrecht met maximaal 5000 inwoners en aangrenzende counties idem.quote:Op zondag 9 januari 2011 18:16 schreef JustDreamy het volgende:
Haha. Nee niet echt veel. Maar ik heb vorig jaar dus farmers rondom Lewis geholpen, daarvoor kwam ik. En dit keer ga ik naar een fokkerij/handelstal om paarden te trainen etc. www.possumacres.com < daarzo.
Die man heb ik vorig jaar ontmoet en vroeg me om te komen helpen! Dus vandaar dat ik terug ga
Dus dan zit ik eigenlijk in St John. Wat nog meer een gat is volgensmij
Wel genoeg melk en brood gehamsterd?quote:Op maandag 10 januari 2011 20:08 schreef EnochRoot het volgende:
Niet lachen, maar het heeft hier (alabama) 8inches gesneeuwd en de hele staat ligt plat.
Yup. we kunnen het wel een weekje uithoudenquote:Op maandag 10 januari 2011 22:12 schreef beeer het volgende:
[..]
Wel genoeg melk en brood gehamsterd?
Hier in noord-florida ontspringen we de dans maar net. Wel wat regen en temperaturen die 's nachts het vriespunt naderen.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:08 schreef EnochRoot het volgende:
Niet lachen, maar het heeft hier (alabama) 8inches gesneeuwd en de hele staat ligt plat.
oh nooooo.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 02:53 schreef devzero het volgende:
[..]
Hier in noord-florida ontspringen we de dans maar net. Wel wat regen en temperaturen die 's nachts het vriespunt naderen.
Ik had de mijne in ... *check blog* vier wekenquote:
Maar niet goed voor mijn lemontree. Het kwik gaat hier overigens righting 23 vanacht, dus hopenlijk blijven er een hoop minder muggen over.quote:Op woensdag 12 januari 2011 04:52 schreef popolon het volgende:
oh nooooo.even goed vriezen is wel lekker tegen die irritante insecten.
Ik kan me herrinneren dat het een maand of twee geleden nog....quote:
Niet van mijn kant, want twee maanden geleden sneeuwde het nog niet eens hierquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik kan me herrinneren dat het een maand of twee geleden nog....Sneeuw
was.
Vier weken vanaf wat?quote:Op woensdag 12 januari 2011 05:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik had de mijne in ... *check blog* vier weken
Wil je die spamlink uit je profielhomepagebuttondingetje halen alstublieft?quote:Op woensdag 12 januari 2011 05:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik had de mijne in ... *check blog* vier weken
Huh?quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:33 schreef popolon het volgende:
[..]
Wil je die spamlink uit je profielhomepagebuttondingetje halen alstublieft?![]()
Vrijdag weer 8 dagen Nederland.Dit keer alleen, party on.
Date of entry.quote:
quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:33 schreef popolon het volgende:
Wil je die spamlink uit je profielhomepagebuttondingetje halen alstublieft?![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:46 schreef popolon het volgende:
't Was een grapje.
Zo streng ben ik toch niet?
Goed bezigquote:Op woensdag 12 januari 2011 23:57 schreef popolon het volgende:
Ja ik ben m'n flauwe humor wat aan 't opkrikken voor volgende week.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:57 schreef popolon het volgende:
Ja ik ben m'n flauwe humor wat aan 't opkrikken voor volgende week.
Dan realiseer je je toch weer hoe GROOT California ook alweer is.... 16 uur om van de zuidgrens naar de noordgrens te rijden, ofwel, van Amsterdam naar Nice.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:23 schreef wonderer het volgende:
M'n moeder meldt net dat Florida de enige staat is waar geen sneeuw ligt
Ze heeft nog gelijk ookhttp://www.aolnews.com/20(...)-snow-on-the-ground/
Alles is relatief... California is ongeveer een half keer zo groot als Tejas.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan realiseer je je toch weer hoe GROOT California ook alweer is.... 16 uur om van de zuidgrens naar de noordgrens te rijden, ofwel, van Amsterdam naar Nice.
Het is hier vandaag 25 graden, zonnig, en heerlijk weer.... en in Noord california ligt inderdaad sneeuw.
Wat dan weer meer dan de helft kleiner is dan Alaskaquote:Op zaterdag 15 januari 2011 05:03 schreef Shivo het volgende:
[..]
Alles is relatief... California is ongeveer een half keer zo groot als Tejas.
Als Amerikaans staatsburger kun je familieleden laten overkomen - familiehereniging dus. Voor neven en nichten geldt de 4e categorie qua familieleden, en daar zit een wachtlijst van een jaar of 6 tot 8 voor.... het zou dus best kunnen dat als ze nadat in 2001 de Taliban verdreven waren, dat ze een aanvraag hebben gedaan, en nu 10 jaar later eindelijk de aanvraag is goedgekeurd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:41 schreef FoolWithMokey het volgende:
Een klasgenoot van mij is oorspronkelijk van Afghaanse afkomst. Zijn nicht woont nog steeds in kabul. Ik heb van mijn klasgenoot te horen gekregen dat zijn nicht samen met haar man geaccepteerd zijn voor emigratie naar VS(LA om specifiek te zijn). Man en vrouw studeren beiden rechten op kabul university, en zijn van plan om hun studie voort te zetten op USC. Ik weet niet hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben, maar als het vanaf afghanistan lukt, moet het toch ook vanaf NL mogelijk zijn.
Nee ze zijn puur geaccepteerd door de studie vertelde mijn klasgenot. Wat ik niet snap: een universiteit in Kabul zal toch zeker niet op een niveau liggen met een prive universiteit in VS? USC is een prive universiteit toch?quote:Op zondag 16 januari 2011 02:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Als Amerikaans staatsburger kun je familieleden laten overkomen - familiehereniging dus. Voor neven en nichten geldt de 4e categorie qua familieleden, en daar zit een wachtlijst van een jaar of 6 tot 8 voor.... het zou dus best kunnen dat als ze nadat in 2001 de Taliban verdreven waren, dat ze een aanvraag hebben gedaan, en nu 10 jaar later eindelijk de aanvraag is goedgekeurd.
Er zullen vast een een hoop grants rond zwerven voor universiteiten als ze kunnen aantonen dat hun studenten populatie 'divers' is of programma's starten om dat te verbeteren. Maar ik had nog nooit gehoord dat ze direct een permanente verblijfsvergunning kunnen uitdelen.quote:Op zondag 16 januari 2011 08:09 schreef Shivo het volgende:
De meeste universiteiten hebben een diversiteitsprogramma in het kader waarvan ze buitenlandse studenten toelaten. en daar kan iedere student aan mee doen, ik denk zelfs dat het voor buitenlandse studenten (landen als china en india uitgezonderd) makkelijker tot topuniversiteiten worden toegelaten dan amerikaanse studenten.
Dat lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:10 schreef devzero het volgende:
[..]
Er zullen vast een een hoop grants rond zwerven voor universiteiten als ze kunnen aantonen dat hun studenten populatie 'divers' is of programma's starten om dat te verbeteren. Maar ik had nog nooit gehoord dat ze direct een permanente verblijfsvergunning kunnen uitdelen.
Leuk, veel plezier met je ouders!quote:Op zondag 16 januari 2011 10:28 schreef maartena het volgende:
Mijn ouders zijn overigens gisteren aangekomen.... Amsterdam naar Seattle, en dan Seattle naar Orange County. Allemaal weer perfect gegaan met vliegen en immigratie.
Ze kwamen aan bij de immigratie in de VS - in Seattle - en mijn vader vol trots verkondigen: My son is an American citizen! En toen hoefde na de eerste 4 vingers.... de volgende 6 ineens niet meer. Nou het het dan wel goed, did he marry an American girl vroeg ie nog? Yes.... nou loop maar door, we zijn klaar. Mijn moeder moest nog wel even op de foto, maar haar vingerafdrukken hoefden ook niet meer.
Hun eerste keer op bezoek? Veel plezier in ieder geval.quote:Op zondag 16 januari 2011 10:28 schreef maartena het volgende:
Mijn ouders zijn overigens gisteren aangekomen.... Amsterdam naar Seattle, en dan Seattle naar Orange County. Allemaal weer perfect gegaan met vliegen en immigratie.
Ze kwamen aan bij de immigratie in de VS - in Seattle - en mijn vader vol trots verkondigen: My son is an American citizen! En toen hoefde na de eerste 4 vingers.... de volgende 6 ineens niet meer. Nou het het dan wel goed, did he marry an American girl vroeg ie nog? Yes.... nou loop maar door, we zijn klaar. Mijn moeder moest nog wel even op de foto, maar haar vingerafdrukken hoefden ook niet meer.
Nee, 4e keer samen, en mijn moeder is al eens een 5e keer geweest.... Mijn ouders vinden het niet zo'n punt om te reizen/vliegen, intussen staan China, Argentinie, Indonesie, Zuid Afrika, zo'n beetje alle landen in Europa, Marokko, en een zooi andere landen die ik vergeten ben op de "done that" lijst.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Hun eerste keer op bezoek? Veel plezier in ieder geval.
Puur toeval. Als dat niet was gebeurd zou ik denk ik uiteindelijk wel een Nederlandse tegen het lijf gelopen zijn en daar heel banaal huisje boompje beestje wonen.quote:Mag ik overigens een mogelijk ongepaste vraag stellen? Ben gewoon nieuwschierig. Was het puur toeval dat je verliefd werd op een Amerikaanse, of had je toen ook al de wens om Amerikaan te worden?
Amsterdam: 7 graden.quote:
Die is net voorbijquote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:05 schreef popolon het volgende:
Die frikandellen smaken prima.Morgen haring en gerookte paling.
Wel prutweer in NL, grauw en +weetikwat celsius. WAAR IS DE ECHTE WINTER?
Een paar sneeuwvlokken tellen niet hoor.quote:
Ach joh, het is de koudste december in 60 jaar geweest, niet zeurenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Een paar sneeuwvlokken tellen niet hoor.
Je houd die sneeuwvlokken ook maar in het Noorden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:21 schreef popolon het volgende:
Een paar sneeuwvlokken tellen niet hoor.
Van de Urker vishandel. Kan 't Hollandscher?quote:
Weekje dit keer. Elk jaar een dag of 10 normaal gesproken. M'n ma is tot nu toe elk jaar geweest, vijf keer al. M'n broer en beste vriend al vier keer. Da's toch altijd wel mooi.quote:
Kom ik aan met m'n 3-4 weken per keerquote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:06 schreef popolon het volgende:
[..]
Weekje dit keer. Elk jaar een dag of 10 normaal gesproken. M'n ma is tot nu toe elk jaar geweest, vijf keer al. M'n broer en beste vriend al vier keer. Da's toch altijd wel mooi.
Morgen Ajax - Feyenoord kijken, kijk ik nog eens voetbal.
Moet je toch ook lekker zelf weten?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:45 schreef wonderer het volgende:
[..]
Kom ik aan met m'n 3-4 weken per keer
't voelt wel decadent. Maar goed. We leven ook best andere levens.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:00 schreef popolon het volgende:
[..]
Moet je toch ook lekker zelf weten?Ik wil na 10 dagen wel weer in m'n eigen huisje zitten. Op vakantie gaan doet me verder ook geen hol, ik blijf het liefst thuis bij het zwembad. Dus dan hou ik daar nog wat vakantiedagen voor over.
Ik denk dat je daar eigenlijk blij mee moet zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2011 03:03 schreef wonderer het volgende:
Ik word niet eens bij walmart aangenomen
Ik zou daar tbh niet eens willen werkenquote:Op woensdag 19 januari 2011 03:03 schreef wonderer het volgende:
Ik word niet eens bij walmart aangenomen
Waarschijnlijk wel. Maar ik ben opgeleid tot redacteur/corrector en daar is mijn Engels niet goed genoeg voor, dus dat kan ik schudden. Ik zou best tevreden zijn met dozen sjouwen in een magazijn of zo, maar dat lukt ook niet echt. Of nachtwaker of zoquote:Op woensdag 19 januari 2011 03:09 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar eigenlijk blij mee moet zijn.
Schijnt inderdaad niet de beste werkgever ter wereld te zijn...quote:Op woensdag 19 januari 2011 03:09 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar eigenlijk blij mee moet zijn.
Van wat ik gezien heb, maakt een cv niet eens zoveel uit, tenzij er echt iets op staat waarvan het het vermelden waard is, bijv. ervaring in retail of een andere hospitality job. Wat belangrijker is, is dat je er goed gekleed (maar ook weer niet te overdreven) heen gaat en enthousiast overkomt. Vraag een sollicatieformulier en vul dat ter plekke in, zodat ze weten dat het serieus is. Vraag of er een hiring manager is waarmee je even een babbeltje kunt maken. Als die er niet is, zorg dan dat je die later te zien krijgt, zodat ze een indruk van je hebben. Succes!quote:Op woensdag 19 januari 2011 03:57 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Maargoed, ik ga maar eens een zooitje cv's uitprinten en ronddelen in m'n mall hier. Zal ik dan alleen m'n cv geven of nog iets erbij oid?
Bedankt voor de tips!quote:Op woensdag 19 januari 2011 04:35 schreef MeScott het volgende:
[..]
Schijnt inderdaad niet de beste werkgever ter wereld te zijn...
[..]
Van wat ik gezien heb, maakt een cv niet eens zoveel uit, tenzij er echt iets op staat waarvan het het vermelden waard is, bijv. ervaring in retail of een andere hospitality job. Wat belangrijker is, is dat je er goed gekleed (maar ook weer niet te overdreven) heen gaat en enthousiast overkomt. Vraag een sollicatieformulier en vul dat ter plekke in, zodat ze weten dat het serieus is. Vraag of er een hiring manager is waarmee je even een babbeltje kunt maken. Als die er niet is, zorg dan dat je die later te zien krijgt, zodat ze een indruk van je hebben. Succes!
Tja....in Nederland is het meer van "ik heb een email gestuurd" of "ik heb een formulier in gevuld", en nu wachten we af tot er iemand me belt voor een gesprek....quote:Op woensdag 19 januari 2011 07:28 schreef Diconnected het volgende:
Solliciteren is hier echt anders dan in NL moet ik zeggen haha.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 08:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Hier ook. Maar dan in Celcius.
Word van het weekend trouwens warmer.... Morgen 25 graden, Zondag zelfs 28, en Maandag weer 22 geloof ik.... Tja, dan mag je al die sneeuw wel zo mooi vinden en zo, maar doe mij maar kortebroekenweer, ook in December.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan realiseer je je toch weer hoe GROOT California ook alweer is.... 16 uur om van de zuidgrens naar de noordgrens te rijden, ofwel, van Amsterdam naar Nice.
Het is hier vandaag 25 graden, zonnig, en heerlijk weer.... en in Noord california ligt inderdaad sneeuw.
quote:Op maandag 17 januari 2011 09:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Amsterdam: 7 graden.
Orange, CA: 26 graden.
Celcius.- Je hoort ze niet klagen!
We weten via Maarten in elk geval altijd wat voor weer het in CA is!quote:Op maandag 24 januari 2011 20:33 schreef maartena het volgende:
Mijn ouders zijn net een weekje geweest..... heerlijk in de tuin gezeten overdag, 22-25 graden, echt heerlijk weer.
Niks geen sneeuw.
En ik blijf het leuk vinden om mensen te pesten die tot een voet in de sneeuw moeten ploeteren, en ijs van de ramen moeten krabben.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:55 schreef Shivo het volgende:
We weten via Maarten in elk geval altijd wat voor weer het in CA is!
ik verveelde me tijdens mijn lunch
Nou, ik niet, ik heb een enorme hekel aan kou. Die airco is ook niet alles, maar dat hoeft hier gelukkig ook niet altijd.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:45 schreef wonderer het volgende:
Ik zet liever de verwarming aan dan de airco, eigenlijk.
De airco heb je maar een paar weken per jaar echt nodig eigenlijk. Alleen in de echt hete weken in Augustus en September.... door het droge klimaat is het namelijk behoorlijk goed vol te houden. Ik ben ook zomers in bijv. Michigan geweest (en Ontario, Canada), en dan kan ik goed begrijpen dat je de winter prettiger vind..... even een case of beer de trap op zeulen en je zweet alweer onderhand omdat de luchtvochtigheid zo hoog is.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:45 schreef wonderer het volgende:
Ik zet liever de verwarming aan dan de airco, eigenlijk.
't Is gelukkig maar twintig keer per topic.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:55 schreef Shivo het volgende:
We weten via Maarten in elk geval altijd wat voor weer het in CA is!
ik verveelde me tijdens mijn lunch
Dat dus.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 02:32 schreef MeScott het volgende:
Volgens mij heeft ze het over A.R.K.O, ofwel Alle Ramen Kunnen Open
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 02:32 schreef MeScott het volgende:
Volgens mij heeft ze het over A.R.K.O, ofwel Alle Ramen Kunnen Open
Real time temperatures: http://www.usairnet.com/weather/maps/current/current-temperature/quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:05 schreef welkominspace het volgende:
waar in amerika is het nu wel lekker weer dan?
grappig hoorquote:Op woensdag 26 januari 2011 18:10 schreef beeer het volgende:
[..]
Real time temperatures: http://www.usairnet.com/weather/maps/current/current-temperature/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet meer
Ik val teveel in herhaling, dus ik blijf stil.quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:05 schreef welkominspace het volgende:
dat het bij jou lekker is las ik jaquote:Op woensdag 26 januari 2011 18:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik val teveel in herhaling, dus ik blijf stil.
Graad of vijftien vandaag, kouder dan dit heb ik het nog niet meegemaakt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:05 schreef welkominspace het volgende:
Ligt eraan waar... Bij ons moet je jaarlijks onroerendgoed belasting betalen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Krijg je nog belasting aan je dak als je van buitenaf vastgoed in de States koopt, (<300k). Volgens mij niet toch? Na wat zoekwerk zag ik dat FIRPTA alleen boven de 300k was.
En bij verkoop betaal je 10% over de winst. Zijn er nog struikelblokken die ik over het hoofd zie?
Ik zal dat nog eens beter onderzoeken, ik dacht dat eerst dat je als non-resident exempt was maar per staat zijn er nog wel wat vernuftige belastingen. Het betreft overigens de staat Michigan, en wat betreft property tax valt het daar nog wel mee. Aldus deze link.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ligt eraan waar... Bij ons moet je jaarlijks onroerendgoed belasting betalen.
En dan is het nu hooguit 22 graden buiten.... wacht even tot het van de zomer 40 graden wordt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:42 schreef Diconnected het volgende:
In mijn gebouw van college is geen aircoecht benauwd gewoon als je met 40 man in een lokaal zit. En als we de deur open doen is het teveel lawaai
.
Popolon heeft daar een huis gekocht, dus die kan je ongetwijfeld wat meer vertellen over de lokale wetten aldaar.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Het betreft overigens de staat Michigan
Yeah I know.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:36 schreef maartena het volgende:
[..]
En dan is het nu hooguit 22 graden buiten.... wacht even tot het van de zomer 40 graden wordt.
Nou niet echt, ik heb niet van 'buitenaf' gekocht.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Popolon heeft daar een huis gekocht, dus die kan je ongetwijfeld wat meer vertellen over de lokale wetten aldaar.
Ja tot college is het gratis, dan komen de klappen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 02:21 schreef devzero het volgende:
Gratis school? Ik moet eens gaan opzoeken hoeveel ik hier over een paar jaar moet gaan betalen. Zal waarschijnlijk niet gratis zijn, maar ik betaal dan weer geen state-income tax.
En ook nog boompje, recht voor de garage deur! Nu nog dat huwelijk, en dan is het helemaal compleet!quote:Op donderdag 27 januari 2011 06:45 schreef wonderer het volgende:
Huisje, beestje.... aan 't settelen, Shivo?
Het kan snel gaanquote:Op donderdag 27 januari 2011 06:45 schreef wonderer het volgende:
Aw
Huisje, beestje.... aan 't settelen, Shivo?
En dan zeker ook nog een kind?quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:06 schreef Shivo het volgende:
[..]
Het kan snel gaanben ook het nadenken om een huis te kopen.
quote:
Mijn ervaring is dat, zelfs al koop je een compleet nieuw huis waar je vanalles zelf kan bepalen voor de bouw, je altijd dingen gaat veranderen. Als je reletief weinig te besteden hebt, kan je beter een huis kopen wat niet "perfect" is, maar een waarvan je weet dat je zeker dingen wil veranderen (dan voelt het ook minder als "waste" ipv voor een huis te betalen wat al "af" is).quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:41 schreef OMG het volgende:
Een huis kopen... iets waar wij nu ook naar aan het kijken zijn.
Afgelopen weekend een huis bezocht, maar daar zouden we nog best veel aan moeten opknappen en afmaken. Dat huis staat te koop voor $49,900, maar daar zou nog minstens hetzelfde bedrag tegenaan gesmeten kunnen worden om het af te maken en dergelijke.
Een huis waar niks aan mankeert zou natuurlijk perfect zijn, maar iets wat tussen een fixer upper en een huis wat "af" valt zou zeker een goede optie kunnen zijn.
Eerst nog wat meer informatie bemachtigen over mogelijke leningen en dergelijke. En natuurlijk meer huizen bezoeken. En waarschijnlijk naar de Indiana Home Show volgende week.
Overigens vonden we laatst een huis wat "psychologically affected" was... best een aparte term voor een huis.
Bezint eer ge begint!quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:49 schreef popolon het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ] WEET WAAR JE AAN BEGINT!!11 [ afbeelding ][ afbeelding ]
Dat is ook het grote voordeel van een huis in de states. Relatief goedkoop, als je dan ook nog eens zorgt dat het niet in een grote stad is, en dus waarschijnlijk lagere belasting heeft heb je een leuk optrekje voor een relatief laag bedrag voor de zomer vakantie bijv.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:52 schreef Fogel het volgende:
Maar 50kUSD voor een huis... damn wat goedkoop! Ik heb dat ongeveer voor mijn vorige auto moeten betalen
Hondjequote:Op donderdag 27 januari 2011 05:35 schreef Shivo het volgende:
Even kijken of we facebook foto's kunnen linken: ons nieuwe hondje Lola.
[ afbeelding ]
Het een sluit het ander niet uit! Maar (toekomstig) vrouw-lief is momenteel bezig met haar grad school applicaties dus het zal nog wel even duren voordat we daar echt klaar voor zijn.quote:
California is op het moment niet zo duur hoor. Wat wil je ook, de economie ligt daar op z'n gat. De andere plekken zijn natuurlijk erg catchy. Je betaald dan natuurlijk ook meer voor de prijs & belasting. Het hangt er natuurlijk vanaf met wat voor doel je daar iets aanschaft. Voor het gezin sja, dan gaan de kosten vanzelf omhoog omdat je dan in een goede buurt wil zitten en dan is de belasting dus ook hoger.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:48 schreef quirigua het volgende:
Ey, ey, ey, wat klinkt dat allemaal leuk, huis in US ; en zo goedkoop. Maar - - - - langs de Hudson River, in New Jersey, upstate New York of New England, noord of zuid California, around Yellowstone or Grand Tetons, of in zuidelijk Florida zijn dat soort huizen niet te koop, niet voor die prijs, In meer remote areas, ja, maar dan zit je met aan- en af-reizen. Komt nog bij dat de euro/dollar met 1.37 niet hypergunstig is.
Zie ik iets niet ? Ik hoop het, maar wat ?
Que? Wat wil je dan? 1,50? Ik ben juist blij met deze koers. Zolang het boven de 1,30 is hoor je mij niet klagen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:48 schreef quirigua het volgende: Komt nog bij dat de euro/dollar met 1.37 niet hypergunstig is.
Ik zou er blij mee zijn, met die 1.50. Ik zie het komende jaren eerder naar beneden gaan dan naar boven. Hangt er een beetje vanaf wiens deficit belangrijk zal worden geachtquote:Op donderdag 27 januari 2011 23:37 schreef Greci het volgende:
[..]
Que? Wat wil je dan? 1,50? Ik ben juist blij met deze koers. Zolang het boven de 1,30 is hoor je mij niet klagen.
Ja als je hele dure plekken om te wonen op gaat noemen dan zie je inderdaad iets niet.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:48 schreef quirigua het volgende:
Ey, ey, ey, wat klinkt dat allemaal leuk, huis in US ; en zo goedkoop. Maar - - - - langs de Hudson River, in New Jersey, upstate New York of New England, noord of zuid California, around Yellowstone or Grand Tetons, of in zuidelijk Florida zijn dat soort huizen niet te koop, niet voor die prijs, In meer remote areas, ja, maar dan zit je met aan- en af-reizen. Komt nog bij dat de euro/dollar met 1.37 niet hypergunstig is.
Zie ik iets niet ? Ik hoop het, maar wat ?
OK, maar waar wil je wonen ? Welke regio/ buurt heb je op het oog ?quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja als je hele dure plekken om te wonen op gaat noemen dan zie je inderdaad iets niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |