Wat dan weer meer dan de helft kleiner is dan Alaskaquote:Op zaterdag 15 januari 2011 05:03 schreef Shivo het volgende:
[..]
Alles is relatief... California is ongeveer een half keer zo groot als Tejas.
Als Amerikaans staatsburger kun je familieleden laten overkomen - familiehereniging dus. Voor neven en nichten geldt de 4e categorie qua familieleden, en daar zit een wachtlijst van een jaar of 6 tot 8 voor.... het zou dus best kunnen dat als ze nadat in 2001 de Taliban verdreven waren, dat ze een aanvraag hebben gedaan, en nu 10 jaar later eindelijk de aanvraag is goedgekeurd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:41 schreef FoolWithMokey het volgende:
Een klasgenoot van mij is oorspronkelijk van Afghaanse afkomst. Zijn nicht woont nog steeds in kabul. Ik heb van mijn klasgenoot te horen gekregen dat zijn nicht samen met haar man geaccepteerd zijn voor emigratie naar VS(LA om specifiek te zijn). Man en vrouw studeren beiden rechten op kabul university, en zijn van plan om hun studie voort te zetten op USC. Ik weet niet hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben, maar als het vanaf afghanistan lukt, moet het toch ook vanaf NL mogelijk zijn.
Nee ze zijn puur geaccepteerd door de studie vertelde mijn klasgenot. Wat ik niet snap: een universiteit in Kabul zal toch zeker niet op een niveau liggen met een prive universiteit in VS? USC is een prive universiteit toch?quote:Op zondag 16 januari 2011 02:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Als Amerikaans staatsburger kun je familieleden laten overkomen - familiehereniging dus. Voor neven en nichten geldt de 4e categorie qua familieleden, en daar zit een wachtlijst van een jaar of 6 tot 8 voor.... het zou dus best kunnen dat als ze nadat in 2001 de Taliban verdreven waren, dat ze een aanvraag hebben gedaan, en nu 10 jaar later eindelijk de aanvraag is goedgekeurd.
Er zullen vast een een hoop grants rond zwerven voor universiteiten als ze kunnen aantonen dat hun studenten populatie 'divers' is of programma's starten om dat te verbeteren. Maar ik had nog nooit gehoord dat ze direct een permanente verblijfsvergunning kunnen uitdelen.quote:Op zondag 16 januari 2011 08:09 schreef Shivo het volgende:
De meeste universiteiten hebben een diversiteitsprogramma in het kader waarvan ze buitenlandse studenten toelaten. en daar kan iedere student aan mee doen, ik denk zelfs dat het voor buitenlandse studenten (landen als china en india uitgezonderd) makkelijker tot topuniversiteiten worden toegelaten dan amerikaanse studenten.
Dat lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:10 schreef devzero het volgende:
[..]
Er zullen vast een een hoop grants rond zwerven voor universiteiten als ze kunnen aantonen dat hun studenten populatie 'divers' is of programma's starten om dat te verbeteren. Maar ik had nog nooit gehoord dat ze direct een permanente verblijfsvergunning kunnen uitdelen.
Leuk, veel plezier met je ouders!quote:Op zondag 16 januari 2011 10:28 schreef maartena het volgende:
Mijn ouders zijn overigens gisteren aangekomen.... Amsterdam naar Seattle, en dan Seattle naar Orange County. Allemaal weer perfect gegaan met vliegen en immigratie.
Ze kwamen aan bij de immigratie in de VS - in Seattle - en mijn vader vol trots verkondigen: My son is an American citizen! En toen hoefde na de eerste 4 vingers.... de volgende 6 ineens niet meer. Nou het het dan wel goed, did he marry an American girl vroeg ie nog? Yes.... nou loop maar door, we zijn klaar. Mijn moeder moest nog wel even op de foto, maar haar vingerafdrukken hoefden ook niet meer.
Hun eerste keer op bezoek? Veel plezier in ieder geval.quote:Op zondag 16 januari 2011 10:28 schreef maartena het volgende:
Mijn ouders zijn overigens gisteren aangekomen.... Amsterdam naar Seattle, en dan Seattle naar Orange County. Allemaal weer perfect gegaan met vliegen en immigratie.
Ze kwamen aan bij de immigratie in de VS - in Seattle - en mijn vader vol trots verkondigen: My son is an American citizen! En toen hoefde na de eerste 4 vingers.... de volgende 6 ineens niet meer. Nou het het dan wel goed, did he marry an American girl vroeg ie nog? Yes.... nou loop maar door, we zijn klaar. Mijn moeder moest nog wel even op de foto, maar haar vingerafdrukken hoefden ook niet meer.
Nee, 4e keer samen, en mijn moeder is al eens een 5e keer geweest.... Mijn ouders vinden het niet zo'n punt om te reizen/vliegen, intussen staan China, Argentinie, Indonesie, Zuid Afrika, zo'n beetje alle landen in Europa, Marokko, en een zooi andere landen die ik vergeten ben op de "done that" lijst.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Hun eerste keer op bezoek? Veel plezier in ieder geval.
Puur toeval. Als dat niet was gebeurd zou ik denk ik uiteindelijk wel een Nederlandse tegen het lijf gelopen zijn en daar heel banaal huisje boompje beestje wonen.quote:Mag ik overigens een mogelijk ongepaste vraag stellen? Ben gewoon nieuwschierig. Was het puur toeval dat je verliefd werd op een Amerikaanse, of had je toen ook al de wens om Amerikaan te worden?
Amsterdam: 7 graden.quote:
Die is net voorbijquote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:05 schreef popolon het volgende:
Die frikandellen smaken prima.Morgen haring en gerookte paling.
Wel prutweer in NL, grauw en +weetikwat celsius. WAAR IS DE ECHTE WINTER?
Een paar sneeuwvlokken tellen niet hoor.quote:
Ach joh, het is de koudste december in 60 jaar geweest, niet zeurenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Een paar sneeuwvlokken tellen niet hoor.
Je houd die sneeuwvlokken ook maar in het Noorden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:21 schreef popolon het volgende:
Een paar sneeuwvlokken tellen niet hoor.
Van de Urker vishandel. Kan 't Hollandscher?quote:
Weekje dit keer. Elk jaar een dag of 10 normaal gesproken. M'n ma is tot nu toe elk jaar geweest, vijf keer al. M'n broer en beste vriend al vier keer. Da's toch altijd wel mooi.quote:
Kom ik aan met m'n 3-4 weken per keerquote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:06 schreef popolon het volgende:
[..]
Weekje dit keer. Elk jaar een dag of 10 normaal gesproken. M'n ma is tot nu toe elk jaar geweest, vijf keer al. M'n broer en beste vriend al vier keer. Da's toch altijd wel mooi.
Morgen Ajax - Feyenoord kijken, kijk ik nog eens voetbal.
Moet je toch ook lekker zelf weten?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:45 schreef wonderer het volgende:
[..]
Kom ik aan met m'n 3-4 weken per keer
't voelt wel decadent. Maar goed. We leven ook best andere levens.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:00 schreef popolon het volgende:
[..]
Moet je toch ook lekker zelf weten?Ik wil na 10 dagen wel weer in m'n eigen huisje zitten. Op vakantie gaan doet me verder ook geen hol, ik blijf het liefst thuis bij het zwembad. Dus dan hou ik daar nog wat vakantiedagen voor over.
Ik denk dat je daar eigenlijk blij mee moet zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2011 03:03 schreef wonderer het volgende:
Ik word niet eens bij walmart aangenomen
Ik zou daar tbh niet eens willen werkenquote:Op woensdag 19 januari 2011 03:03 schreef wonderer het volgende:
Ik word niet eens bij walmart aangenomen
Waarschijnlijk wel. Maar ik ben opgeleid tot redacteur/corrector en daar is mijn Engels niet goed genoeg voor, dus dat kan ik schudden. Ik zou best tevreden zijn met dozen sjouwen in een magazijn of zo, maar dat lukt ook niet echt. Of nachtwaker of zoquote:Op woensdag 19 januari 2011 03:09 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar eigenlijk blij mee moet zijn.
Schijnt inderdaad niet de beste werkgever ter wereld te zijn...quote:Op woensdag 19 januari 2011 03:09 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar eigenlijk blij mee moet zijn.
Van wat ik gezien heb, maakt een cv niet eens zoveel uit, tenzij er echt iets op staat waarvan het het vermelden waard is, bijv. ervaring in retail of een andere hospitality job. Wat belangrijker is, is dat je er goed gekleed (maar ook weer niet te overdreven) heen gaat en enthousiast overkomt. Vraag een sollicatieformulier en vul dat ter plekke in, zodat ze weten dat het serieus is. Vraag of er een hiring manager is waarmee je even een babbeltje kunt maken. Als die er niet is, zorg dan dat je die later te zien krijgt, zodat ze een indruk van je hebben. Succes!quote:Op woensdag 19 januari 2011 03:57 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Maargoed, ik ga maar eens een zooitje cv's uitprinten en ronddelen in m'n mall hier. Zal ik dan alleen m'n cv geven of nog iets erbij oid?
Bedankt voor de tips!quote:Op woensdag 19 januari 2011 04:35 schreef MeScott het volgende:
[..]
Schijnt inderdaad niet de beste werkgever ter wereld te zijn...
[..]
Van wat ik gezien heb, maakt een cv niet eens zoveel uit, tenzij er echt iets op staat waarvan het het vermelden waard is, bijv. ervaring in retail of een andere hospitality job. Wat belangrijker is, is dat je er goed gekleed (maar ook weer niet te overdreven) heen gaat en enthousiast overkomt. Vraag een sollicatieformulier en vul dat ter plekke in, zodat ze weten dat het serieus is. Vraag of er een hiring manager is waarmee je even een babbeltje kunt maken. Als die er niet is, zorg dan dat je die later te zien krijgt, zodat ze een indruk van je hebben. Succes!
Tja....in Nederland is het meer van "ik heb een email gestuurd" of "ik heb een formulier in gevuld", en nu wachten we af tot er iemand me belt voor een gesprek....quote:Op woensdag 19 januari 2011 07:28 schreef Diconnected het volgende:
Solliciteren is hier echt anders dan in NL moet ik zeggen haha.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 08:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Hier ook. Maar dan in Celcius.
Word van het weekend trouwens warmer.... Morgen 25 graden, Zondag zelfs 28, en Maandag weer 22 geloof ik.... Tja, dan mag je al die sneeuw wel zo mooi vinden en zo, maar doe mij maar kortebroekenweer, ook in December.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan realiseer je je toch weer hoe GROOT California ook alweer is.... 16 uur om van de zuidgrens naar de noordgrens te rijden, ofwel, van Amsterdam naar Nice.
Het is hier vandaag 25 graden, zonnig, en heerlijk weer.... en in Noord california ligt inderdaad sneeuw.
quote:Op maandag 17 januari 2011 09:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Amsterdam: 7 graden.
Orange, CA: 26 graden.
Celcius.- Je hoort ze niet klagen!
We weten via Maarten in elk geval altijd wat voor weer het in CA is!quote:Op maandag 24 januari 2011 20:33 schreef maartena het volgende:
Mijn ouders zijn net een weekje geweest..... heerlijk in de tuin gezeten overdag, 22-25 graden, echt heerlijk weer.
Niks geen sneeuw.
En ik blijf het leuk vinden om mensen te pesten die tot een voet in de sneeuw moeten ploeteren, en ijs van de ramen moeten krabben.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:55 schreef Shivo het volgende:
We weten via Maarten in elk geval altijd wat voor weer het in CA is!
ik verveelde me tijdens mijn lunch
Nou, ik niet, ik heb een enorme hekel aan kou. Die airco is ook niet alles, maar dat hoeft hier gelukkig ook niet altijd.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:45 schreef wonderer het volgende:
Ik zet liever de verwarming aan dan de airco, eigenlijk.
De airco heb je maar een paar weken per jaar echt nodig eigenlijk. Alleen in de echt hete weken in Augustus en September.... door het droge klimaat is het namelijk behoorlijk goed vol te houden. Ik ben ook zomers in bijv. Michigan geweest (en Ontario, Canada), en dan kan ik goed begrijpen dat je de winter prettiger vind..... even een case of beer de trap op zeulen en je zweet alweer onderhand omdat de luchtvochtigheid zo hoog is.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:45 schreef wonderer het volgende:
Ik zet liever de verwarming aan dan de airco, eigenlijk.
't Is gelukkig maar twintig keer per topic.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:55 schreef Shivo het volgende:
We weten via Maarten in elk geval altijd wat voor weer het in CA is!
ik verveelde me tijdens mijn lunch
Dat dus.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 02:32 schreef MeScott het volgende:
Volgens mij heeft ze het over A.R.K.O, ofwel Alle Ramen Kunnen Open
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 02:32 schreef MeScott het volgende:
Volgens mij heeft ze het over A.R.K.O, ofwel Alle Ramen Kunnen Open
Real time temperatures: http://www.usairnet.com/weather/maps/current/current-temperature/quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:05 schreef welkominspace het volgende:
waar in amerika is het nu wel lekker weer dan?
grappig hoorquote:Op woensdag 26 januari 2011 18:10 schreef beeer het volgende:
[..]
Real time temperatures: http://www.usairnet.com/weather/maps/current/current-temperature/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet meer
Ik val teveel in herhaling, dus ik blijf stil.quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:05 schreef welkominspace het volgende:
dat het bij jou lekker is las ik jaquote:Op woensdag 26 januari 2011 18:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik val teveel in herhaling, dus ik blijf stil.
Graad of vijftien vandaag, kouder dan dit heb ik het nog niet meegemaakt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:05 schreef welkominspace het volgende:
Ligt eraan waar... Bij ons moet je jaarlijks onroerendgoed belasting betalen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Krijg je nog belasting aan je dak als je van buitenaf vastgoed in de States koopt, (<300k). Volgens mij niet toch? Na wat zoekwerk zag ik dat FIRPTA alleen boven de 300k was.
En bij verkoop betaal je 10% over de winst. Zijn er nog struikelblokken die ik over het hoofd zie?
Ik zal dat nog eens beter onderzoeken, ik dacht dat eerst dat je als non-resident exempt was maar per staat zijn er nog wel wat vernuftige belastingen. Het betreft overigens de staat Michigan, en wat betreft property tax valt het daar nog wel mee. Aldus deze link.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ligt eraan waar... Bij ons moet je jaarlijks onroerendgoed belasting betalen.
En dan is het nu hooguit 22 graden buiten.... wacht even tot het van de zomer 40 graden wordt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:42 schreef Diconnected het volgende:
In mijn gebouw van college is geen aircoecht benauwd gewoon als je met 40 man in een lokaal zit. En als we de deur open doen is het teveel lawaai
.
Popolon heeft daar een huis gekocht, dus die kan je ongetwijfeld wat meer vertellen over de lokale wetten aldaar.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Het betreft overigens de staat Michigan
Yeah I know.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:36 schreef maartena het volgende:
[..]
En dan is het nu hooguit 22 graden buiten.... wacht even tot het van de zomer 40 graden wordt.
Nou niet echt, ik heb niet van 'buitenaf' gekocht.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Popolon heeft daar een huis gekocht, dus die kan je ongetwijfeld wat meer vertellen over de lokale wetten aldaar.
Ja tot college is het gratis, dan komen de klappen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 02:21 schreef devzero het volgende:
Gratis school? Ik moet eens gaan opzoeken hoeveel ik hier over een paar jaar moet gaan betalen. Zal waarschijnlijk niet gratis zijn, maar ik betaal dan weer geen state-income tax.
En ook nog boompje, recht voor de garage deur! Nu nog dat huwelijk, en dan is het helemaal compleet!quote:Op donderdag 27 januari 2011 06:45 schreef wonderer het volgende:
Huisje, beestje.... aan 't settelen, Shivo?
Het kan snel gaanquote:Op donderdag 27 januari 2011 06:45 schreef wonderer het volgende:
Aw
Huisje, beestje.... aan 't settelen, Shivo?
En dan zeker ook nog een kind?quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:06 schreef Shivo het volgende:
[..]
Het kan snel gaanben ook het nadenken om een huis te kopen.
quote:

WEET WAAR JE AAN BEGINT!!11 
Mijn ervaring is dat, zelfs al koop je een compleet nieuw huis waar je vanalles zelf kan bepalen voor de bouw, je altijd dingen gaat veranderen. Als je reletief weinig te besteden hebt, kan je beter een huis kopen wat niet "perfect" is, maar een waarvan je weet dat je zeker dingen wil veranderen (dan voelt het ook minder als "waste" ipv voor een huis te betalen wat al "af" is).quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:41 schreef OMG het volgende:
Een huis kopen... iets waar wij nu ook naar aan het kijken zijn.
Afgelopen weekend een huis bezocht, maar daar zouden we nog best veel aan moeten opknappen en afmaken. Dat huis staat te koop voor $49,900, maar daar zou nog minstens hetzelfde bedrag tegenaan gesmeten kunnen worden om het af te maken en dergelijke.
Een huis waar niks aan mankeert zou natuurlijk perfect zijn, maar iets wat tussen een fixer upper en een huis wat "af" valt zou zeker een goede optie kunnen zijn.
Eerst nog wat meer informatie bemachtigen over mogelijke leningen en dergelijke. En natuurlijk meer huizen bezoeken. En waarschijnlijk naar de Indiana Home Show volgende week.
Overigens vonden we laatst een huis wat "psychologically affected" was... best een aparte term voor een huis.
Bezint eer ge begint!quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:49 schreef popolon het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ] WEET WAAR JE AAN BEGINT!!11 [ afbeelding ][ afbeelding ]
Dat is ook het grote voordeel van een huis in de states. Relatief goedkoop, als je dan ook nog eens zorgt dat het niet in een grote stad is, en dus waarschijnlijk lagere belasting heeft heb je een leuk optrekje voor een relatief laag bedrag voor de zomer vakantie bijv.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:52 schreef Fogel het volgende:
Maar 50kUSD voor een huis... damn wat goedkoop! Ik heb dat ongeveer voor mijn vorige auto moeten betalen
Hondjequote:Op donderdag 27 januari 2011 05:35 schreef Shivo het volgende:
Even kijken of we facebook foto's kunnen linken: ons nieuwe hondje Lola.
[ afbeelding ]
Het een sluit het ander niet uit! Maar (toekomstig) vrouw-lief is momenteel bezig met haar grad school applicaties dus het zal nog wel even duren voordat we daar echt klaar voor zijn.quote:
California is op het moment niet zo duur hoor. Wat wil je ook, de economie ligt daar op z'n gat. De andere plekken zijn natuurlijk erg catchy. Je betaald dan natuurlijk ook meer voor de prijs & belasting. Het hangt er natuurlijk vanaf met wat voor doel je daar iets aanschaft. Voor het gezin sja, dan gaan de kosten vanzelf omhoog omdat je dan in een goede buurt wil zitten en dan is de belasting dus ook hoger.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:48 schreef quirigua het volgende:
Ey, ey, ey, wat klinkt dat allemaal leuk, huis in US ; en zo goedkoop. Maar - - - - langs de Hudson River, in New Jersey, upstate New York of New England, noord of zuid California, around Yellowstone or Grand Tetons, of in zuidelijk Florida zijn dat soort huizen niet te koop, niet voor die prijs, In meer remote areas, ja, maar dan zit je met aan- en af-reizen. Komt nog bij dat de euro/dollar met 1.37 niet hypergunstig is.
Zie ik iets niet ? Ik hoop het, maar wat ?
Que? Wat wil je dan? 1,50? Ik ben juist blij met deze koers. Zolang het boven de 1,30 is hoor je mij niet klagen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:48 schreef quirigua het volgende: Komt nog bij dat de euro/dollar met 1.37 niet hypergunstig is.
Ik zou er blij mee zijn, met die 1.50. Ik zie het komende jaren eerder naar beneden gaan dan naar boven. Hangt er een beetje vanaf wiens deficit belangrijk zal worden geachtquote:Op donderdag 27 januari 2011 23:37 schreef Greci het volgende:
[..]
Que? Wat wil je dan? 1,50? Ik ben juist blij met deze koers. Zolang het boven de 1,30 is hoor je mij niet klagen.
Ja als je hele dure plekken om te wonen op gaat noemen dan zie je inderdaad iets niet.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:48 schreef quirigua het volgende:
Ey, ey, ey, wat klinkt dat allemaal leuk, huis in US ; en zo goedkoop. Maar - - - - langs de Hudson River, in New Jersey, upstate New York of New England, noord of zuid California, around Yellowstone or Grand Tetons, of in zuidelijk Florida zijn dat soort huizen niet te koop, niet voor die prijs, In meer remote areas, ja, maar dan zit je met aan- en af-reizen. Komt nog bij dat de euro/dollar met 1.37 niet hypergunstig is.
Zie ik iets niet ? Ik hoop het, maar wat ?
OK, maar waar wil je wonen ? Welke regio/ buurt heb je op het oog ?quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja als je hele dure plekken om te wonen op gaat noemen dan zie je inderdaad iets niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |