Ik ben een vrek dus stel, ik wil stroom aftappen van een lantaarnpaal. Nu vraag ik mij af hoe ik dat moet doen. Omdat ik natuurlijk behoorlijk intelligent ben gaat dit proces gaat natuurlijk in stappen, varierend van het openbreken van de lantaarnpaal, het blootleggen van de juiste draden en het aansluiten ervan op mijn laptop zodat ik gratis kan fokken
Ik heb het als volgt gedetermineerd. Let goed op.
Stappenplanstap 1: neem een koevoet of een breekijzer en loop naar de dichtstbijzijnde lantaarnpaal. Breek deze vervolgens zorgvuldig open. Doe dit door het breekijzer of de koevoet tussen de paal en het klepje te plaatsen (enige handigheid hierin is wel geboden). Wrik vervolgens net zolang tot het klepje opengaat.
Let wel op dat je geen paal aan de overzijde van de straat kiest anders rijden auto's over je stroom heen en dat moeten we niet willen met zijn allen.
stap 2: leg de juiste draden bloot. Om erachter te komen wat de juiste draden zijn, maak een vinger nat en voel voorzichtig aan elke draad. Als je een schok voelt, zit je goed. Neem een draad waar je een optater van krijgt en een andere waar je geen optater van krijgt. Bevestig deze aan een kabel die vervolgens naar binnen legt.
Eventueel kan je deze kabel ook onder de stoeptegels/tuin/oprit ingraven om al te vroege detectie door autoriteiten te voorkomen.
stap 3: aansluiten van de kabel op fok. Dit is een wat tricky methode. Natuurlijk kan je proberen om de zojuist naar binnen gelegde draden aan te sluiten op de meterkast. Dat is echter niet zo veilig. Beter is het om de draden rechtstreeks aan te sluiten op je computer of laptop, al dan niet met wat tape. Probeer zelf een beetje uit wat goed werkt door de kabels op verschillende plekken op je computer of laptop aan te sluiten.
Een tip is wel om geen mac systemen hiervoor te gebruiken, die schijnen hier nogal gevoelig voor te zijn.
Dat had ik zo in gedachten als stappenplan. Wat denken jullie ervan, gaat dit lukken?