Je leest graag boeken over WO2?quote:Op donderdag 9 december 2010 00:05 schreef Arglist het volgende:
Zeker, ik ga er nu aan beginnen. Het is niet voor niets beroemd, maar ik heb geen zin om dat als enige reden aan te dragen voor het lezen er van.
Maar dat is al een tijdje niet meer zo hoor. Tegenwoordig vindt de computer alles uit. Wij voeren alleen een paar variabelen in en de computer berekent de vorm.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je beseft dat op het moment mensen niet meer doodgaan de aarde dan overbevolkt raakt? En als we zo makkelijk kunnen uitwijken naar een andere planeet weet ik ook niet. Bedenk trouwens wel dat wij de computer hebben uitgevonden, de computer ons niet. Daarmee wil ik zeggen dat wij dingen kunnen uitvinden door bepaalde creativiteit, dat is iets wat een computer nooit zal ontberen.
DAT kan weer wel, maar altijd op basis van wat voorhanden is. Bijv. schaken, creëren van kansen door kennis en binnen de lijnen van het spel. Ook kan men een computer leren om te schilderen, echter het heeft geen ziel, alleen een bedoelde manier van doen met een uitkomst x.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je beseft dat op het moment mensen niet meer doodgaan de aarde dan overbevolkt raakt? En als we zo makkelijk kunnen uitwijken naar een andere planeet weet ik ook niet. Bedenk trouwens wel dat wij de computer hebben uitgevonden, de computer ons niet. Daarmee wil ik zeggen dat wij dingen kunnen uitvinden door bepaalde creativiteit, dat is iets wat een computer nooit zal ontberen.
Ja ik ook niet, daarom. Gaat het veel over WO 2? Heb dat allemaal wel al gehad, gatver. De hele NL literatuur gaat daar over, en een deel van de Duitse.quote:
Ken je het boek generatie einstein? Als je dat leest dan zul je gaan begrijpen dat plaatselijke krantjes toch echt opzoek zullen moeten gaan naar een nieuw verdienmodel. Sowieso moet jij je eens afvragen als een papieren krant nog wel van deze tijd is. Al vind ik het zo nu en dan best wel eens relaxt om gewoon een papieren krant beet te nemen.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onze oplage daalt niet. Maar merk vooral aan de reacties op internet dat mensen hun reet afvegen met de krant. 'Waarom betalen voor het nieuws terwijl we het ook gratis kunnen krijgen'. Helaas is nieuws niet gratis. Voor niets gaat de zon op.
Iemand moet bepaald hebben wat de computer doet. Een computer is niet creatief. Alles wat een computer kan, kan de mens ook. Andersom niet.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:08 schreef Arglist het volgende:
[..]
Maar dat is al een tijdje niet meer zo hoor. Tegenwoordig vindt de computer alles uit. Wij voeren alleen een paar variabelen in en de computer berekent de vorm.
Allereerst zal de mens gewoon dood blijven gaan, want niemand wil het eeuwige leven. Daarnaast beseffen met zn allen dat de aarde overbevolkt raakt als we koters blijven maken terwijl er niemand meer sterft. Dat zal dus niet gebeuren.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo is ie braafquote:Op donderdag 9 december 2010 00:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook anderhalf krantenabonnement. Ik betaal met veel plezier voor mijn nieuws maar dan wil ik wel wat in handen hebben.
Nee, computers kunnen berekeningen maken die wij niet kunnen maken. Maar als wij iets willen maken weten wij 2 dingen. A waar we moeten starten, C waar we moeten eindigen. En B moet de computer doen.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:08 schreef Arglist het volgende:
[..]
Maar dat is al een tijdje niet meer zo hoor. Tegenwoordig vindt de computer alles uit. Wij voeren alleen een paar variabelen in en de computer berekent de vorm.
Een computer kan creatief zijn, echter zoals een peuter die leerde stapelen, blokken of zo.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:08 schreef twaalf het volgende:
Iemand moet bepaald hebben wat de computer doet. Een computer is niet creatief. Alles wat een computer kan, kan de mens ook. Andersom niet.
De mogelijkheden zijn onbeperkt geworden, omdat de computer ze onbeperkt maakt. Dat bedoelde ik.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, computers kunnen berekeningen maken die wij niet kunnen maken. Maar als wij iets willen maken weten wij 2 dingen. A waar we moeten starten, C waar we moeten eindigen. En B moet de computer doen.
Kortom we blijven cirkeltjes draaien?quote:Op donderdag 9 december 2010 00:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allereerst zal de mens gewoon dood blijven gaan, want niemand wil het eeuwige leven. Daarnaast beseffen met zn allen dat de aarde overbevolkt raakt als we koters blijven maken terwijl er niemand meer sterft. Dat zal dus niet gebeuren.
Daar heb je dus geen computer voor nodig....quote:Op donderdag 9 december 2010 00:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, computers kunnen berekeningen maken die wij niet kunnen maken. Maar als wij iets willen maken weten wij 2 dingen. A waar we moeten starten, C waar we moeten eindigen. En B moet de computer doen.
De uitkomst staat tegenwoordig niet altijd meer vast met dank aan AI. Hoewel ik moet toegeven dat ik niet bijster veel weet van de huidige technologie.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:08 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
DAT kan weer wel, maar altijd op basis van wat voorhanden is. Bijv. schaken, creëren van kansen door kennis en binnen de lijnen van het spel. Ook kan men een computer leren om te schilderen, echter het heeft geen ziel, alleen een bedoelde manier van doen met een uitkomst x.
Er loopt een lijn door over een "bestemming" in de oorlogquote:Op donderdag 9 december 2010 00:08 schreef Arglist het volgende:
[..]
Ja ik ook niet, daarom. Gaat het veel over WO 2? Heb dat allemaal wel al gehad, gatver. De hele NL literatuur gaat daar over, en een deel van de Duitse.
De computer is beperkt tot het berekenen van dingen. Een computer kan niet zelf het initiatief nemen om iets uit de losse pols te verzinnen.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:11 schreef Arglist het volgende:
[..]
De mogelijkheden zijn onbeperkt geworden, omdat de computer ze onbeperkt maakt. Dat bedoelde ik.
Maar je kunt 'm wél manipulerenquote:Op donderdag 9 december 2010 00:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De computer is beperkt tot het berekenen van dingen. Een computer kan niet zelf het initiatief nemen om iets uit de losse pols te verzinnen.
Omdat we dood blijven gaan draaien we een circeltjes? Die redenering volg ik niet.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kortom we blijven cirkeltjes draaien?
Met Meccanoquote:Op donderdag 9 december 2010 00:12 schreef Arglist het volgende:
Weet je hoe ze auto's tegenwoordig maken?
Je lijkt fok FP wel: uren later iets melden dat al lang bekend isquote:Op donderdag 9 december 2010 00:12 schreef du_ke het volgende:
Het kabinet gaat bezuinigen. De actie van 3FM met het glazen huis krijgt geen bijdrage meer. Altijd mooi die symboolpolitiek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |