abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89723908
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:11 schreef Hexagon het volgende:
Iets met drooglegging, jaren 20, verenigde staten, maffia
boardwalk empire :D
  donderdag 9 december 2010 @ 16:17:30 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_89724108
Naast de drugsmaffia heb ik geen zin om ook nog geld te gaan verbrassen om de tabaksmaffia te gaan bestrijden om eerlijk te zijn.

Dat roken niet goed voor je is klopt. Maar er is wel meer niet goed voor je. Door de stad fietsen en uitlaatgassen inademen bijvoorbeeld. Of een stressbaan nemen. Als we dat allemaal via de overheid moeten aanpakken wordt ons land er niet beter op.
  donderdag 9 december 2010 @ 16:22:01 #153
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89724324
Eindelijk ben ik het eens met Hexagon!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_89724862
Hahaha, wat wordt de TS om zijn oren geslagen met steekhoudende argumenten! Had je kunnen weten! Even zoeken op het onderwerp, want dit is al zooooo vaak voorbij gekomen hier.
  donderdag 9 december 2010 @ 17:43:23 #155
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_89727369
Grappig, ik ben sinds gister bezig om te stoppen. Hij gaat goed.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_89727541
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:43 schreef mlg het volgende:
Grappig, ik ben sinds gister bezig om te stoppen. Hij gaat goed.
Dikke kans dat je dit voorstel binnen aanzienbare tijd van harte steunt. Ex-rokers zijn doorgaans de felste anti's.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 9 december 2010 @ 17:48:34 #157
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89727570
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dikke kans dat je dit voorstel binnen aanzienbare tijd van harte steunt. Ex-rokers zijn doorgaans de felste anti's.
Klopt. Ga jij als echte linkserd nog stoppen met roken? :P
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89727620
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Klopt. Ga jij als echte linkserd nog stoppen met roken? :P
Ben jij gek? Zie niet in waarom ik dat zou doen.
pi_89727634
quote:

[..]

Valt mee hoor. Deze ex roker niet! Ik misgun niemand zijn of haar sigaretje.
  donderdag 9 december 2010 @ 17:51:31 #160
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89727687
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben jij gek? Zie niet in waarom ik dat zou doen.
Helemaal mee eens. Hoeveel rook je dan op een dag?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89727733
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Hoeveel rook je dan op een dag?
Zie het verband tussen linkszijn en stoppen overigens niet. Ik rook ongeveer een half pakje per dag,.
pi_89727765
Ja geef de georganiseerde misdaad gelijk een zak geld :')
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  donderdag 9 december 2010 @ 17:54:21 #163
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89727781
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zie het verband tussen linkszijn en stoppen overigens niet. Ik rook ongeveer een half pakje per dag,.
Nee, ik heb het idee namelijk dat roken een echte linkse hobby is. Waarom? Gewoon een vage aanname van mij. Maar wat vind jij als linksmensch van de sigarettenprijzen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89727785
quote:
Zie het verband tussen linkszijn en stoppen overigens niet.
Links is meer voor bestrijden van het roken dan rechts, alhoewel rechts/liberaal (Dees/Hoogervorst/Borst) er ooit mee begonnen zijn vind je de fanatiekste anti-rokers nu ter linkerzijde zoals van Bommel.
pi_89727854
quote:
Nee, ik heb het idee namelijk dat roken een echte linkse hobby is. Waarom? Gewoon een vage aanname van mij.
De linksche arbeider rookt sjekkies en de rechtse directeur rookt sigaren. ;-)
  donderdag 9 december 2010 @ 17:57:20 #166
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89727912
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:55 schreef Kingstown het volgende:

[..]

En wie roken d'r sigaretten?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89728012
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En wie roken d'r sigaretten?
Niet-stemmers zoals ik. :7
Heerlijk dat simplistische indelen. O-)
pi_89728598
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, ik heb het idee namelijk dat roken een echte linkse hobby is. Waarom? Gewoon een vage aanname van mij. Maar wat vind jij als linksmensch van de sigarettenprijzen?
Wat denk je wat ik vind van die prijzen?
  donderdag 9 december 2010 @ 18:22:00 #169
327089 LBS
Kloon op zoek naar wederhelft
pi_89728789
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:40 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Die twijfel is er wel aangezien er ook onderzoeken zijn waaruit blijkt dat in bepaalde mate meeroken juist gezond kan zijn.

Zo is wijn in een bepaalde dosering gezond en in een hoge dosering ongezond.

Als je dagelijks één asperine slikt verlaag je de kans op kanker met 20% (gisteren in het nieuws). Dagelijks 60 asperines slikken is echter ongezond.

Kortom, dat iets in een bepaalde dosering ongezond is wil niet zeggen dat het in een lagere dosering ook ongezond is. Dit noemt men hormese:

[..]

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hormese

Hormese is iets waar veel anti-rook propaganda onderzoekers geen rekening mee houden.
Weet je dan ook waarom wijn in kleine mate gezond is? O.a. omdat het de bloedvaten kan verwijden, waardoor de kans op hart en vaatziekten afneemt.

Nu citeer ik even van de wikipedia over nicotine (toch wel een van de belangrijkste bestanddelen van tabak): Nicotine verhoogt ook de hartslag. Nicotine vernauwt de bloedvaten, waardoor de bloeddruk omhoog gaat en er trombose kan ontstaan. Nicotine verhoogt het risico op een een hartinfarct, maakt op termijn de huid grauwer en slapper, en kan bij vrouwen een vervroegde overgang veroorzaken. Mannen kunnen er impotent van worden. Ten slotte wordt door nicotine de ademhaling versneld en genezen bij mensen onder invloed van nicotine wonden en botbreuken langzamer.

Moet jij mij eens gaan uitleggen hoe dat positief kan zijn, zelfs in kleine mate. Er is geen enkel positief effect van nicotine voor het lichaam. Misschien vinden mensen sommige effecten prettig, gezonder word je er niet van.

Dus je mooie verhaal met je hormese slaat echt helemaal nergens op. De rede dat er soms een positief effect wordt waargenomen zit hem in de statistiek. Als jij een groep mensen neemt die nog nooit in aanraking is geweest met rook, zullen daar ook afwijkingen in bestaan. Doe je een steekproef bij 'meerokers', dan is die afwijking er ook en kun je dus op die manier rare resultaten krijgen. Dit kan meerdere dingen betekenen: dat je methode van data-vergaren niet goed is, dat de testpersonen niet goed zijn gekozen, dat het onderzoek zelf niet klopt, dat je iets probeert te meten dat te klein is om waar te nemen/er niet is etc. etc.
Maar het wijst zeker niet uit dat meeroken positieve effecten heeft. En geen enkele goede onderzoeker zal dit ooit beweren. Daarbij zijn de artikelen die je citeert van het niveau 'jantje had een zondagmiddag niets te doen' en zeer zeker niet wetenschappelijk.

@TheThirdMark: ik ben niet gestopt met mijn opleiding. Ik ben er nog steeds mee bezig.
Dus voor je weer met een of andere bijdehante opmerking komt, moet je misschien eerst jezelf eens laten nakijken. Want wat je zegt wordt met de minuut achterlijker. Maar ach, mensen met een IQ van onder de 60 mogen hier ook posten he...

En als jij een claim doet, en ik vraag voor een citaat of bewijs ervoor, moet je niet antwoorden met 'zoek maar een bewijs dat het niet zo is'. Dan zou ik hier nu kunnnen claimen dat de maan aan de andere kant altijd paars is. Ga jij maar een bewijs zoeken dat dit weerlegt.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een discussie ook. Er is zelfs geen eens wetenschappelijk bewijs dat roken longkanker veroorzaakt. Vermoedens zijn er wel maar ook niet meer dan dat. Vergeet niet dat vroeger 90 procent van de mensen rookten, nu is dat nog maar 20 procent en toch zijn het aantal kankerpatiënten exponentieel toegenomen.
Dat is er wel. Bovendien is er een groot verschil tussen longkanker en kanker in het algemeen. Je weet dus duidelijk niet waar je over praat.

De relatie tussen roken en een verhoogd risico op longkanker is onweerlegbaar aangetoond. Zoek maar eens op internet, dan vind je genoeg.
Die tussen meeroken en een verhoogd risico nog niet. Maar dat is een verschil!
pi_89729324
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:22 schreef LBS het volgende:

Dus je mooie verhaal met je hormese slaat echt helemaal nergens op. De rede dat er soms een positief effect wordt waargenomen zit hem in de statistiek. Als jij een groep mensen neemt die nog nooit in aanraking is geweest met rook, zullen daar ook afwijkingen in bestaan. Doe je een steekproef bij 'meerokers', dan is die afwijking er ook en kun je dus op die manier rare resultaten krijgen. Dit kan meerdere dingen betekenen: dat je methode van data-vergaren niet goed is, dat de testpersonen niet goed zijn gekozen, dat het onderzoek zelf niet klopt, dat je iets probeert te meten dat te klein is om waar te nemen/er niet is etc. etc.
Maar het wijst zeker niet uit dat meeroken positieve effecten heeft. En geen enkele goede onderzoeker zal dit ooit beweren. Daarbij zijn de artikelen die je citeert van het niveau 'jantje had een zondagmiddag niets te doen' en zeer zeker niet wetenschappelijk.
Het lichaam reageert daar ook weer op en zeker bij kinderen. Dus het is onzin om alleen naar de eigenschappen van één van de stoffen te kijken.

quote:
Dat is er wel. Bovendien is er een groot verschil tussen longkanker en kanker in het algemeen. Je weet dus duidelijk niet waar je over praat.

De relatie tussen roken en een verhoogd risico op longkanker is onweerlegbaar aangetoond. Zoek maar eens op internet, dan vind je genoeg.
Klopt, maar het verband zal wel zwakker worden. De samenstelling van sigaretten en tabak is erg veranderd, 3 pakjes per dag is ook niet normaal meer voor een roker, en de gecombineerde blootstelling met andere schadelijke stoffen zal zijn verminderd. Dus ik ga tegenwoordig hard lachen als iemand met buikvet het heeft over hoe ongezond roken is.

quote:
Die tussen meeroken en een verhoogd risico nog niet. Maar dat is een verschil!
Nee gewoon niet, niet nog niet, niet. Ondanks uitgebreide pogingen daartoe.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_89729386
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:55 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik rook ook shag. Maar goede sigaretten zijn dan ook verboden door de EU.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 9 december 2010 @ 18:40:05 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89729394
quote:
15s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat denk je wat ik vind van die prijzen?
Geen idee, linkse mensen hebben geen probleem met wat hogere belastingen. Al geldt dat ook niet voor iedere linkse. Ik heb werkelijk geen flauw benul Koos, misschien vind jij het in het kader van duurzaamheid wel goed dat die dingen zo duur zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89729851
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De discussie over de schadelijkheid van meeroken is nog in volle gang. Dus niet beslecht, zoals jij doet overkomen.
Ach kom op. Als jij in een doorrookte kamer zit waar allerlei giftige stoffen in de lucht zitten is dat echt niet gezond voor je :') .

Je kan altijd wel een wetenschapper vinden die stelt dat het juist goed voor de gezondheid is maar het is een beetje hetzelfde als ontkennen dat de mens invloed heeft op het klimaat :') .

Dat gezegd hebbende: laat mensen lekker paffen als ze dat willen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 9 december 2010 @ 18:54:20 #174
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_89730069
quote:

[..]

Ik was juist als kind erg anti, later bijgedraaid. :D
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  donderdag 9 december 2010 @ 18:56:50 #175
327089 LBS
Kloon op zoek naar wederhelft
pi_89730188
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lichaam reageert daar ook weer op en zeker bij kinderen. Dus het is onzin om alleen naar de eigenschappen van één van de stoffen te kijken.
Dus moeten we maar gezellig allemaal allerlei soorten vergif in gaan nemen, omdat ons lichaam dan zichzelf daartegen gaat verweren en daar heel misschien gunstige regeneratieve effecten aan verbonden zijn? Klinkt als een top plan.

Beginnen met een paar milliliter accuzuur doorslikken dan maar?

Er is geen positief effect van tabaksrook en er is dus ook zeker geen positief effect van roken dan wel meeroken. Iets anders beweren is onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')