abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2010 @ 18:28:18 #251
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89926910
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:17 schreef xenobinol het volgende:

Nog geloven dat het management een bedrijf runt :')
Ondertussen ook nog klagen dat je geen post krijgt..... begin je het al te begrijpen of is het toe moeilijk voor je daar in je hoge ivoren toren :W

Als ik weet dat de post maar drie keer per week wordt bezorgd, en ik ga daarmee akkoord door van die service gebruik te maken, dan ben ik de laatste die je hoort klagen. Als ik als consument klachten heb, dan laat ik die horen door geen gebruik meer te maken van de beklaagde dienst.

quote:
Het is ook het goed recht van werknemers een bedrijf kapot te staken als het management er een puinhoop van maakt. Laat deze zelfbenoemde toppers maar eens zien uit wat voor een hout ze zijn gesneden ~O>
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:17 schreef xenobinol het volgende:

Het is ook het goed recht van werknemers een bedrijf kapot te staken als het management er een puinhoop van maakt. Laat deze zelfbenoemde toppers maar eens zien uit wat voor een hout ze zijn gesneden ~O>
Dat 'recht' bestaat niet. De enige reden dat het uberhaubt zo ver kan komen als nu is dat de Nederlandse overheid nogal tolerant is tegenover stakers. Probeer het is in een ander land, liefst buiten Europa. Dan kwamen er bovenop de geplande ontslagen ook nog eens de ontslagen van alle stakers. Dus de enige reden dat er gestaakt kan worden is omdat de overheid ze een hand boven het hoofd houdt. Maak vooral misbruik van dat 'recht', dan wordt het zo weer ingetrokken.

Of dacht je dat de overheid rustig toekijkt hoe bedrijven op hun knieën worden gebracht door onredelijke stakingen? Don't bite the hand that feeds you...
Ik wens je een dolfijne dag
pi_89927300
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:16 schreef Tamashii het volgende:
Wat kan ik vragen aan de TNT voor woensdagwerker per uur als 18jarige? :9
Een 23+ verdient 8 euro per uur. Maar is er weinig post? Gaat dit doorberekend worden in de uren. Een vast loon kan je dus vergeten. Controle op de uren lijkt me bijna niet mogelijk, dus ik (lees het woordje ik) denk dat ze altijd naar beneden zullen afronden qua verhouding post en gewerkte uren.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_89927332
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:28 schreef Pinterman het volgende:

Dat 'recht' bestaat niet. De enige reden dat het uberhaubt zo ver kan komen als nu is dat de Nederlandse overheid nogal tolerant is tegenover stakers. Probeer het is in een ander land, liefst buiten Europa.
Er zullen landen zijn waar je ze ter dood veroordelen, maar je wilt toch niet zeggen dat jij daar een voorstander van bent?
Het recht om te staken bestaat wel degelijk, uiteraard op straffe van het niet krijgen van loon.

quote:
Dan kwamen er bovenop de geplande ontslagen ook nog eens de ontslagen van alle stakers. Dus de enige reden dat er gestaakt kan worden is omdat de overheid ze een hand boven het hoofd houdt. Maak vooral misbruik van dat 'recht', dan wordt het zo weer ingetrokken.
Phooo héé... maak ze allemaal maar dood, zal ze leren.... is dat de nieuwste visie van de VVD jugend :')

quote:
Of dacht je dat de overheid rustig toekijkt hoe bedrijven op hun knieën worden gebracht door onredelijke stakingen? Don't bite the hand that feeds you...
Dat gaat juist in het bijzonder op voor de overheid w/

Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_89927352
En xenobol? Je reactie zorgt juist niet voor begrip. Gelukkig weet ik waarom de mensen staken.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_89927560
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:39 schreef paddy het volgende:
En xenobol? Je reactie zorgt juist niet voor begrip. Gelukkig weet ik waarom de mensen staken.
Aan begrip heb je niet zo heel er veel toch? Al die mensen die zuur aan een postzegel zitten te likken.... laat ze liever wat meer betalen voor die postzegel als ze enkel met de kerst een kaartje sturen :{w
I'll sing you a lullaby.
pi_89927587
Leuk al die particulieren die hier zitten te klagen over de paar poststukken die ze per week krijgen. Ik heb een bedrijf aan huis en krijg dagelijks veel post. Ik word daarom veel meer geraakt door deze stakingen dan de meesten van jullie. Heb er vorige week echt last van gehad omdat spoedstukken dus niet bezorgd werden. En toch sta ik er volledig achter. Ik ondervind namelijk echt last dat de postbezorging het laatste jaar stukken slechter is geworden vanwege het inzetten van uitzendkrachten. En dan bedoel ik poststukken die nooit aankomen, post van andere mensen in de straat die hier terecht komt (en wellicht ook andersom en die ik dan misschien wel nooit krijg) etc. Ik wil mijn vaste postbode terug!
  FOK!fotograaf dinsdag 14 december 2010 @ 18:46:38 #257
73911 ultra_ivo
pi_89927646
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:03 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Je gaat er steeds vanuit dat goedkope parttimers niet dezelfde service kunnen leveren als de fulltime 'hoogstaande' postbodes die er nu werken. Wat duidt daarop? Met alle respect voor de postbodes hoor, maar volgens mij hoef je echt niets te kunnen om de post te bezorgen.
Ervaring. Ik heb veel mensen zien komen en gaan bij de post. Veel ervaring zien verdwijnen en vaak gezien hoe slecht de nieuwe mensen opgeleid worden.

quote:
Objectief gezien is er geen enkele reden waarom TNT duur personeel aan zou moeten houden als ze moeten bezuinigen. Net zoals iemand die in de bijstand zit geen Ferrari moet rijden. Dat het voor jou persoonlijk vervelend is, dat kan, maar dat maakt de situatie niet anders.

En als de TNT besluit om voortaan om de dag de post te gaan bezorgen? Dan is dat hun keuze. Ik snap niet wat een postbode daarmee te maken heeft? Het management bepaalt het beleid, niet de postbodes. Als de klanten van TNT het er niet mee eens zijn, dan laten ze dat op hun eigen manier wel merken. Daar hoeven ze geen staking voor door de strot geduwd te krijgen.
TNT moet voldoen aan een aantal concessievoorwaarden. Hier wil het management vanaf en vooruitlopend hierop wordt de tent gereorganiseerd. Een van die concessievoorwaarden is het 6 dagen per week post bezorgen, op elk adres in Nederland. Het management gaat er voetstoots vanuit dat die concessie wel even opzij geveegd kan worden (net zoals de nieuwe postbedrijven zomaar het minimumloon en diverse andere arbeidswetten opzij vegen).

quote:
Het is het goed recht van het management van TNT om een andere koers voor het bedrijf uit te stippelen, en een goedkopere werknemer heeft de voorkeur boven een duurdere werknemer die hetzelfde kan. Daar is niets vreemds aan.
Als jij dat het goed recht van het management vindt is het ons goed recht om hier tegen te staken. Een recht dat overigens in de wet vastgelegd is. Iedereen moet zich aan de wet houden. Wij doen dat door geen vestigingen permanent te blokkeren (Franse toestanden). Wat jij suggereert als naar jouw inzien goed recht van het management is in Nederland aan banden gelegd. Ontslagrecht e.d. Ietwat realiteitsgevoel van jouw kant zou op zijn plaats zijn
  FOK!fotograaf dinsdag 14 december 2010 @ 18:47:17 #258
73911 ultra_ivo
pi_89927674
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:45 schreef bloodymary het volgende:
Leuk al die particulieren die hier zitten te klagen over de paar poststukken die ze per week krijgen. Ik heb een bedrijf aan huis en krijg dagelijks veel post. Ik word daarom veel meer geraakt door deze stakingen dan de meesten van jullie. Heb er vorige week echt last van gehad omdat spoedstukken dus niet bezorgd werden. En toch sta ik er volledig achter. Ik ondervind namelijk echt last dat de postbezorging het laatste jaar stukken slechter is geworden vanwege het inzetten van uitzendkrachten. En dan bedoel ik poststukken die nooit aankomen, post van andere mensen in de straat die hier terecht komt (en wellicht ook andersom en die ik dan misschien wel nooit krijg) etc. Ik wil mijn vaste postbode terug!
^O^
pi_89927852
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:45 schreef bloodymary het volgende:
Kijk... jij snapt het. Postbezorging moet gewoon goed en betrouwbaar zijn. Daar zit nu eenmaal een prijskaartje aan, in een tijd dat er minder stukken bezorgt worden kan er personeel verdwijnen en zullen de kosten per stuk stijgen. Dat is niet zo heel erg vreemd. Maar de afgelopen jaren is de betrouwbaarheid van de postbezorging erg achteruit gegaan door de nieuwkomers. Ik hoor van sommige postbodes dat zij door klanten worden aangesproken op de misstanden die door Selektmail en Sandd bezorgers worden veroorzaakt. Maar ja... die hebben geen herkenbaar pakje aan, moeten die arme mensen uitleggen dat niet zij daarvoor verantwoordelijk zijn maar hun concurrenten. Er zijn mensen bij die het dan al niet meer snappen, maar u bent toch de postbode :?
I'll sing you a lullaby.
pi_89928044
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:10 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
je hebt het nu over jezelf ?
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 18:58:14 #261
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89928115
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Kijk... jij snapt het. Postbezorging moet gewoon goed en betrouwbaar zijn.
Daarom moet die debiele postwetten ook aangepast worden dat je een aanbieder van post kan kiezen ipv. dat je maar moet hopen dat iets bij je aankomt. Dan kan ik als klant kiezen wie ik betrouwbaar genoeg acht om mijn post te komen bezorgen of als ik helemaal geen post meer wil dan neem ik gewoon geen abonnement bij een bezorgbedrijf.

Dan worden bedrijven die slechte diensten leveren vanzelf afgestraft want die verliezen klanten.
Carpe Libertatem
pi_89928256
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Daarom moet die debiele postwetten ook aangepast worden dat je een aanbieder van post kan kiezen ipv. dat je maar moet hopen dat iets bij je aankomt. Dan kan ik als klant kiezen wie ik betrouwbaar genoeg acht om mijn post te komen bezorgen of als ik helemaal geen post meer wil dan neem ik gewoon geen abonnement bij een bezorgbedrijf.
Dat kan nu ook al. TNT heeft geen monopolie meer immers?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 19:05:16 #263
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89928387
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat kan nu ook al. TNT heeft geen monopolie meer immers?
Ik kan niet bepalen dat TNT of Sandd mijn post bezorgd. Ik kan alleen kiezen met wie ik het verstuur, niet wie mij betrouwbaar mijn post komt bezorgen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:10:12 #264
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89928580
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus gewoon bek houden en bukken :?
Nee hoor gewoon je werk doen en anders ergens anders gaan werken. Zo moeilijk is het niet en zat mensen die wel willen werken en zitten te springen om een baan.

Ik roep al jaren dat het stakingsrecht in dit land te goed is en te veel en vooral onnodig word ingezet. Wat mij betreft afschaffen of op zijn minst flink inperken. Vroeger had het zin, tegenwoordig word er alleen maar misbruik van gemaakt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_89928782
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dan worden bedrijven die slechte diensten leveren vanzelf afgestraft want die verliezen klanten.
Mmmm... interessante kijk op de zaken.
I'll sing you a lullaby.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 december 2010 @ 19:16:09 #266
73911 ultra_ivo
pi_89928821
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:28 schreef Pinterman het volgende:
Dat 'recht' bestaat niet. De enige reden dat het uberhaubt zo ver kan komen als nu is dat de Nederlandse overheid nogal tolerant is tegenover stakers. Probeer het is in een ander land, liefst buiten Europa. Dan kwamen er bovenop de geplande ontslagen ook nog eens de ontslagen van alle stakers. Dus de enige reden dat er gestaakt kan worden is omdat de overheid ze een hand boven het hoofd houdt. Maak vooral misbruik van dat 'recht', dan wordt het zo weer ingetrokken.
Lees je bronnen. Het stakingsrecht bestaat wel degelijk. Gebaseerd op o.a. het Europees Sociaal Handvest en diverse ILO Verdragen waarbij Nederland partij is.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 december 2010 @ 19:17:22 #267
73911 ultra_ivo
pi_89928876
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mmmm... interessante kijk op de zaken.
Probleem is alleen dat de diverse postbedrijven (TNT incluis) de ontvanger van de post niet als klant zien, alleen diegene die de post verstuurt. Ik zie ook liever post bezorgd door vakmensen in mijn brievenbus belanden dan post bezorgd door beunhazen.
pi_89929017
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:10 schreef karr-1 het volgende:

Nee hoor gewoon je werk doen en anders ergens anders gaan werken. Zo moeilijk is het niet en zat mensen die wel willen werken en zitten te springen om een baan.
:')

De meeste mensen willen niet werken die moeten werken. Je zou het ook zo kunnen zien, deze mensen zijn bereid te werken voor hun geld maar wel tegen redelijke voorwaarden.

quote:
Ik roep al jaren dat het stakingsrecht in dit land te goed is en te veel en vooral onnodig word ingezet. Wat mij betreft afschaffen of op zijn minst flink inperken. Vroeger had het zin, tegenwoordig word er alleen maar misbruik van gemaakt.
Wat een onzin, als werkgevers en werknemers gewoon respectvol met elkaar omgaan komt het zelden tot een staking. We wonen hier gelukkig niet in Noord Korea waar je de kogel kan krijgen als je je niet schikt naar de slavenarbeid waartoe je wordt opgedragen. Staken is gewoon een recht dat hoort bij een moderne vrije samenleving. Waarom had het vroeger wel zin en nu niet meer? Als dit middel ervoor gezorgd heeft dat de welvaart wat eerlijker werd verdeelt dan begrijp ik wel waarom er mensen zijn die het willen afschaffen :{w
I'll sing you a lullaby.
pi_89929125
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:17 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat de diverse postbedrijven (TNT incluis) de ontvanger van de post niet als klant zien, alleen diegene die de post verstuurt. Ik zie ook liever post bezorgd door vakmensen in mijn brievenbus belanden dan post bezorgd door beunhazen.
en bij vrije concurrentie zouden Sand en die andere eigen brievenbussen hebben.
Nu gooien ze (Sandbezorgers) moeilijk bestelbare post gewoon in een TNT bus
pi_89929163
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik kan niet bepalen dat TNT of Sandd mijn post bezorgd. Ik kan alleen kiezen met wie ik het verstuur, niet wie mij betrouwbaar mijn post komt bezorgen.
Dat heeft niks met de postwet te maken lijkt me... Als er genoeg animo voor zou zijn zou de markt daar wel in voorzien, de markt ziet er echter geen brood in blijkbaar.

Lijkt me ook bijzonder kostbaar en inefficiënt. Jij kan overigens wél kiezen met wie jij zaken doet. Als jij niet wilt dat er door TNT bij jou bezorgd wordt moet je zorgen dat je alleen zaken doet met bedrijven die niet via TNT werken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_89929239
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:10 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik sta op zich dus wel achter deze staking. Juist omdat deze mensen anders gewend zijn en al heel veel hebben laten liggen. Het gaat niet slecht met de TNT. Ze willen alleen maar meer
pi_89929319
Nou de ARBO is ook wakker geworden

DEN HAAG - Postbedrijven gaan op verzoek van de Arbeidsinspectie met hun bezorgers afspraken maken over het bijhouden van een ''tijdregistratie''. Vervolgens wordt gecontroleerd of de bezorgers voldoende tijd krijgen om de post te bezorgen.
© ThinkstockDat blijkt uit een brief die minister Henk Kamp (Sociale Zaken) dinsdag aan de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Voormalig PvdA-Kamerlid Mei Li Vos had vorig jaar de regering gevraagd de Arbeidsinspectie te laten onderzoeken of in de postsector wel de Wet minimumloon wordt nageleefd.

Sinds de liberalisering van de postmarkt worden steeds meer bezorgers betaald op basis van stukloon. Volgens de inspectiedienst is een tijdmeting nodig om te kunnen vaststellen of het werk binnen de normen kan worden verricht.

© ANP
pi_89929371
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

en bij vrije concurrentie zouden Sand en die andere eigen brievenbussen hebben.
Nu gooien ze (Sandbezorgers) moeilijk bestelbare post gewoon in een TNT bus
In principe kan je natuurlijk een gezamenlijke inzameling opzetten. Alleen is het dan weer de vraag of je de NMA niet op je dak krijgt. Als je bedrijfsprocessen al zo verweven worden ligt kartelvorming voor de hand.

Maar goed, daar is een echte vrije-markt-adept niet bang voor natuurlijk, als dat gebeurt is het blijkbaar de markt die dat zo wil :)
pi_89929412
Het is al zo ver gekomen dat ik vandaag (metropost Twente bezorgt Sandd spul) de blauwe brieven mocht bezorgen :).
pi_89929576
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:28 schreef SuperKaasNacho het volgende:
Het is al zo ver gekomen dat ik vandaag (metropost Twente bezorgt Sandd spul) de blauwe brieven mocht bezorgen :).
Dat is dus een extra reden om de hond op jullie af te sturen ~O>
I'll sing you a lullaby.
pi_89929856
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat is dus een extra reden om de hond op jullie af te sturen ~O>
Dan sturen ze die dingen voortaan wel digitaal ;( .
  Donald Duck held dinsdag 14 december 2010 @ 19:42:45 #277
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89930123
Gewoon al je brieven in rouwenveloppen versturen. Die worden wel bezorgd.

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 14-12-2010 19:49:11 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 19:47:28 #278
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89930349
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:42 schreef __Saviour__ het volgende:
Gewoon al je brieven in rouweveloppen versturen. Die worden wel bezorgd.
haha
Carpe Libertatem
pi_89930403
quote:
Creatief denken ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_89930453
quote:
Of versturen als pakketpost, dat gaat via de pakketdivisie. Bol heeft tijdens de stakingen al hun zendingen via pakketpost gestuurd en dat schijnt ze tonnen extra gekost te hebben las ik vorige week op teletekst :')
pi_89930461
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dan sturen ze die dingen voortaan wel digitaal ;( .
Ik vind het prima, maar of de BD dat gaat lukken is nog maar de vraag ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_89930469
Gelukkig heeft iedereen de vrijheid om te staken, dus laten we hopen dat ze de rest van deze maand geen brief meer bezorgen. Mss. dat dan de buitenlandse beleggers die alle winst in hun zakken steken, dan afhaken en het geld weer terecht komt bij de mensen die er ook daadwerkelijk voor werken.
pi_89930490
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Of versturen als pakketpost, dat gaat via de pakketdivisie. Bol heeft tijdens de stakingen al hun zendingen via pakketpost gestuurd en dat schijnt ze tonnen extra gekost te hebben las ik vorige week op teletekst :')
Maar wel tevreden klanten :)
I'll sing you a lullaby.
pi_89930555
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:49 schreef Kingstown het volgende:
Gelukkig heeft iedereen de vrijheid om te staken, dus laten we hopen dat ze de rest van deze maand geen brief meer bezorgen. Mss. dat dan de buitenlandse beleggers die alle winst in hun zakken steken, dan afhaken en het geld weer terecht komt bij de mensen die er ook daadwerkelijk voor werken.
QFT...

Gewoon werken voor je geld i.p.v. anderen uit te buiten.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:51:13 #285
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89930556
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:16 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Lees je bronnen. Het stakingsrecht bestaat wel degelijk. Gebaseerd op o.a. het Europees Sociaal Handvest en diverse ILO Verdragen waarbij Nederland partij is.
Dat iets mag, of dat iets wettelijk is vastgelegd, wil niet zeggen dat het je RECHT is. Je hebt het recht op leven. Kinderen hebben recht op onderwijs. Maar je hebt geen recht om te staken.

Het mag, maar het is je recht niet. Je moet niet strooien met het woordje 'recht'; de wereld is je niets verschuldigd.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_89930657
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik vind het prima, maar of de BD dat gaat lukken is nog maar de vraag ;)
Oh wacht, daar heb je een punt :D
pi_89930687
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:51 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Dat iets mag, of dat iets wettelijk is vastgelegd, wil niet zeggen dat het je RECHT is. Je hebt het recht op leven. Kinderen hebben recht op onderwijs. Maar je hebt geen recht om te staken.

Het mag, maar het is je recht niet. Je moet niet strooien met het woordje 'recht'; de wereld is je niets verschuldigd.
Wat is de wereld je dan verschuldigd als je staakt?
I'll sing you a lullaby.
pi_89930755
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar wel tevreden klanten :)
Jep, maar een structurele oplossing is het niet. Toont wel aan dat er blijkbaar nog heel veel mensen op dagelijkse bezorging zitten te wachten.
pi_89930894
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jep, maar een structurele oplossing is het niet. Toont wel aan dat er blijkbaar nog heel veel mensen op dagelijkse bezorging zitten te wachten.
Ik neem aan dat de staking ook niet structureel gaat worden. Het is natuurlijk ook in het belang van Bol dat er snel bezorgt wordt. Bol zal vast wel tot een overeenkomst kunnen komen met TNT over de voortzetting van hun zakelijke belangen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_89930979
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de staking ook niet structureel gaat worden. Het is natuurlijk ook in het belang van Bol dat er snel bezorgt wordt. Bol zal vast wel tot een overeenkomst kunnen komen met TNT over de voortzetting van hun zakelijke belangen :)
Nee, maar TNT wil net als de meeste postbedrijven in Europa af van een zesdaagse bezorgweek. En dan heb je als Bol.com wel een probleem.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 december 2010 @ 20:02:58 #291
73911 ultra_ivo
pi_89931149
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:51 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Is het NJB betrouwbaar genoeg voor jou als bron? http://njblog.nl/2008/02/05/vooraf-bij-njb-0608/
Voor de goede orde, internationaal recht (en dus ook Europees recht) gaat voor nationaal recht.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:18:43 #292
152789 karr-1
pi_89931863
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze die terug gaan claimen bij de vakbonden
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:21:45 #293
152789 karr-1
pi_89932007
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

:')

De meeste mensen willen niet werken die moeten werken. Je zou het ook zo kunnen zien, deze mensen zijn bereid te werken voor hun geld maar wel tegen redelijke voorwaarden.
Niemand moet werken, het is nog altijd een keuze. Met de voorwaarden is niets mis, dus ik zie het probleem niet zo.
[..]
quote:
Wat een onzin, als werkgevers en werknemers gewoon respectvol met elkaar omgaan komt het zelden tot een staking. We wonen hier gelukkig niet in Noord Korea waar je de kogel kan krijgen als je je niet schikt naar de slavenarbeid waartoe je wordt opgedragen. Staken is gewoon een recht dat hoort bij een moderne vrije samenleving. Waarom had het vroeger wel zin en nu niet meer? Als dit middel ervoor gezorgd heeft dat de welvaart wat eerlijker werd verdeelt dan begrijp ik wel waarom er mensen zijn die het willen afschaffen :{w
Staken heeft nu geen zin meer omdat er vele andere overlegvormen zijn die er vroeger niet waren. En het eerlijker verdelen van welvaart ben ik zonder meer voor, dat staat los van het stakingsrecht.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 december 2010 @ 20:25:44 #294
73911 ultra_ivo
pi_89932192
En als die overlegvormen niet werken? De bonden hebben juist lang de poststakingen tegengehouden. ALs het aan de postbodes had gelegen was er al jaren geleden gestaakt.
Laat trouwens eens de jurisprudentie zien van het claimen van stakingsschade bij bonden? Bij stakingen die conform de gebruikelijke spelregels gehouden worden.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:31:00 #295
152789 karr-1
pi_89932447
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:25 schreef ultra_ivo het volgende:
En als die overlegvormen niet werken? De bonden hebben juist lang de poststakingen tegengehouden. ALs het aan de postbodes had gelegen was er al jaren geleden gestaakt.
Laat trouwens eens de jurisprudentie zien van het claimen van stakingsschade bij bonden? Bij stakingen die conform de gebruikelijke spelregels gehouden worden.
De overlegvormen werken niet omdat vakbonden deze tegenhouden. Ze willen gewoon alles of niets, tussenvormen kennen ze niet.

Het is niet aan mij om te bepalen of schade geclaimd kan worden, ik ben geen jurist. Ik ga er vanuit dat bedrijven dat zelf kunnen uitzoeken. Mochten particulieren ook iets kunnen doen, dan zal ik me zeker aansluiten.
pi_89932535
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze die terug gaan claimen bij de vakbonden
Er valt niets te claimen bij een vakbond. De voorwaarden van TNT zullen vast wel een clausule bevatten die TNT vrijwaarden van enige verantwoordelijkheid. De vakbonden zijn geen eens een partij in de zakelijke relatie tussen TNT en Bol.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:34:09 #297
152789 karr-1
pi_89932603
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er valt niets te claimen bij een vakbond. De voorwaarden van TNT zullen vast wel een clausule bevatten die TNT vrijwaarden van enige verantwoordelijkheid. De vakbonden zijn geen eens een partij in de zakelijke relatie tussen TNT en Bol.
Wel in de zin dat Bol meer kosten heeft moeten maken omdat vakbonden een staking uitroepen, waardoor normale postbezorging onmogelijk is.
pi_89932709
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:21 schreef karr-1 het volgende:

Niemand moet werken, het is nog altijd een keuze. Met de voorwaarden is niets mis, dus ik zie het probleem niet zo.
Natuurlijk moet je werken, hoe wil je anders eten, kleding aan je lijf en een dak boven je hoofd hebben?

quote:
Staken heeft nu geen zin meer omdat er vele andere overlegvormen zijn die er vroeger niet waren. En het eerlijker verdelen van welvaart ben ik zonder meer voor, dat staat los van het stakingsrecht.
Het is misschien je jeugdige naiviteit dat je denkt dat de wereld dit niet nodig heeft, toch moet je dergelijke middelen in stand houden omdat er anders gegarandeerd een terugval komt.
Het stakingsrecht en de organisatie van werknemers in vakbonden zijn er de reden van dat er een redelijke verdeling van de welvaart gekomen is.
I'll sing you a lullaby.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 december 2010 @ 20:36:54 #299
73911 ultra_ivo
pi_89932721
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

De overlegvormen werken niet omdat vakbonden deze tegenhouden. Ze willen gewoon alles of niets, tussenvormen kennen ze niet.
Dan heb jij nog altijd niet door wat er aan de hand is. TNT wil gewoon van alle fulltime postbodes af. Linksom of rechtsom. Er wordt wat gegoochelt met getallen van wie er op welke manier uit gaat. Maar eruitgaan zal je als het aan het management ligt.
pi_89932855
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wel in de zin dat Bol meer kosten heeft moeten maken omdat vakbonden een staking uitroepen, waardoor normale postbezorging onmogelijk is.
Dat is hun ondernemersrisico, ze zouden ook hun eigen bezorgdienst kunnen opzetten. Zodra je werkzaamheden gaat uitbesteden loop je het risico dat een bedrijf niet kan leveren als gevolg van overmacht van welke aard dan ook. Om die reden dekken veel bedrijven zich in tegen claims bij overmacht. Bol heeft dus gewoon een gevalletje pech, gelukkig zijn ze zo slim om niet de klant de dupe te laten worden van hun tegenslag, dat ze dit meer geld kost is het risico dat Bol op de koop toe neemt.
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')