maar jij bent geen 30+ jaar in dienst, je hebt een modaal of minder loon voor je functie en onder de 30 ?quote:Op maandag 13 december 2010 09:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In mijn sector word al volop bezuinigd, in de komende tijd moeten er 10.000 man uit. Geen idee hoe het gaat uitpakken, ik maak me er geen zorgen om.
Jij bent waarschijnlijk iets jonger en beter opgeleid dan die fulltimers die ze willen wippenquote:Op maandag 13 december 2010 09:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In mijn sector word al volop bezuinigd, in de komende tijd moeten er 10.000 man uit. Geen idee hoe het gaat uitpakken, ik maak me er geen zorgen om.
Ik ben boven de 30 en heb een modaal inkomen (35.000 per jaar)quote:Op maandag 13 december 2010 15:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar jij bent geen 30+ jaar in dienst, je hebt een modaal of minder loon voor je functie en onder de 30 ?
geen 30+ jaar in dienst en een goede opleidingquote:Op maandag 13 december 2010 15:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben boven de 30 en heb een modaal inkomen (35.000 per jaar)
Dat is ook wel een verschil: ook als ik naar mijn eigen werkkring kijk, zien jongeren wel waar het schip strandt (waardoor ze dus meestal de klos zijn als er maatregelen komen). Te veel zorgen maken heeft daarentegen ook geen zin.quote:Op maandag 13 december 2010 09:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als de omstandigheden er naar zijn zou ik een baan accepteren waar ik minder zou verdienen. Ik zal wat dingen moeten laten, maar op zich is het geen probleem.quote:Op maandag 13 december 2010 15:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
geen 30+ jaar in dienst en een goede opleiding
meeste oudere postbodes hebben geen goede opleiding , want vroeger kon dat niet.
En jij gaat ook geen baan accepteren waar je de helft krijgt
Ow ik heb wel wat maatregelen genomen hoor. Mocht ik zonder werk komen te zitten, dan kan ik het nog wel even volhouden. Het heeft alleen geen zin om er op dit moment over in de stress te zitten als nog niet eens duidelijk is wat er gaat gebeuren.quote:Op maandag 13 december 2010 18:46 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat is ook wel een verschil: ook als ik naar mijn eigen werkkring kijk, zien jongeren wel waar het schip strandt (waardoor ze dus meestal de klos zijn als er maatregelen komen). Te veel zorgen maken heeft daarentegen ook geen zin.
Dan verdien je een pak meer dan een full-time postbode van het type die ze willen wippen. En heel veel meer dan de nieuwe generatie postbezorgers.quote:Op maandag 13 december 2010 15:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben boven de 30 en heb een modaal inkomen (35.000 per jaar)
Tsja dat is waar, maar dat is mijn eigen keuze geweest. En een kwestie van goede afspraken met je baas maken.quote:Op maandag 13 december 2010 22:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan verdien je een pak meer dan een full-time postbode van het type die ze willen wippen. En heel veel meer dan de nieuwe generatie postbezorgers.
Ze doen maar, hoe meer ze staken hoe meer ze zichzelf overbodig maken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:53 schreef Nielsch het volgende:
Ze gaan met kerst 4 dagen staken waarschijnlijk. Van mij mogen al die postbodes de boom in. Ik zal vanaf nu nog veel meer per email gaan doen (heb een scanner, daar ga ik maar eens meer gebruik van maken).
nou ik zal je kerstkaarten maar zelf op de post doenquote:Op dinsdag 14 december 2010 14:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ze doen maar, hoe meer ze staken hoe meer ze zichzelf overbodig maken.
Die stuur ik al jaren niet meer via de postquote:Op dinsdag 14 december 2010 15:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou ik zal je kerstkaarten maar zelf op de post doen
Ze doen het zichzelf aan he....quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:18 schreef Stephan1237 het volgende:
En ze gaan waarschijnlijk weer staken dus weer meer klanten weg bij TNT = meer personeel ontslaan
quote:Vierdaagse poststaking steeds waarschijnlijker
(Novum) - De kans dat de postbodes van TNT volgende week vier dagen staken neemt zienderogen toe. Zowel Abvakabo FNV als het postbedrijf wacht op een uitnodiging van de ander om weer om de tafel te gaan zitten.
Dinsdag om 23.00 uur gaat een 24-uursstaking van start. Het is de zevende stakingsdag. Over een vierdaagse staking in de week voor Kerst is gesproken, zegt een woordvoerder van Abvakabo FNV. "Het idee is om steeds op te schalen, zeker als TNT ook woensdag niet reageert."
TNT zegt dat de bal bij de vakbonden ligt. Het bedrijf vroeg de bonden vorige week hun afwijzing van het bod van TNT te heroverwegen. "Wij wachten op de uitkomst daarvan en zijn altijd bereid te praten", zegt een woordvoerder. "Maar het is niet prettig, de kerstpost komt er weer aan." Of het bedrijf naar de rechter stapt bij een nog langere staking is nog niet besloten.
Den Haag kleurt woensdag behoorlijk oranje. De TNT-medewerkers zijn opgeroepen naar Den Haag te komen, omdat Ruud Vreeman, die op verzoek van het kabinet de problemen op de postmarkt onderzocht, woensdag verslag uitbrengt. Woensdag vergadert ook een Kamercommissie over de problemen op de postmarkt. "We richten ons ook tot de politiek om een einde aan de puinhoop op de postmarkt te maken."
Bij de FNV hebben zich duizend medewerkers aangemeld om hun stem te laten horen. "Dat zijn er niet zo veel als op 16 november, maar de actiebereidheid is groot", aldus Abvakabo FNV. "Ondertussen wachten we op een opening om in gesprek te gaan."
Het zou grappig zijn als het niet zo droevig was.quote:
Het was ook niet grappig bedoeld, het is gewoon een feitquote:Op dinsdag 14 december 2010 15:46 schreef waht het volgende:
[..]
Het zou grappig zijn als het niet zo droevig was.
Dus gewoon bek houden en bukkenquote:Op dinsdag 14 december 2010 15:52 schreef karr-1 het volgende:
Het was ook niet grappig bedoeld, het is gewoon een feit
Inderdaad, gewoon werken of een andere baan gaan zoeken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus gewoon bek houden en bukken
QFTquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:22 schreef Pinterman het volgende:
Dag postbodes, dag vakbonden
U maakt keer op keer dezelfde fout: net zolang doorstaken tot er bij het Nederlandse volk, en zelfs een deel van je eigen leden geen steun of sympathie voor je actie meer is. De buschauffeurs deden het, de schoonmakers deden het, en nu de postbodes. Je zet je beroep en je vereniging te kijk.
Je kunt je niet als een klein kind gedragen. Als een werkgever niet de macht mag hebben om zonder compromis het roer om te gooien en een veto uit te spreken over het lot van de werknemer, dan mogen jullie het ook niet. Staken is een middel dat spaarzaam gebruikt kan worden om je onderhandelingspositie te verbeteren. Het kan en mag niet ingezet worden om ieder compromis te blokkeren.
"Wij willen dit, en anders gaan we staken". Zo is het niet bedoeld.
"Wij willen dit, ga er maar eens over nadenken, en kom ons tegemoet, anders gaan we staken". Zo is het wel bedoeld.
TNT kwam u tegemoet, maar ook als werknemer heb je verantwoordelijkheid te nemen voor het (wan)beleid van je management. Het is je eigen keuze om daar te werken, namelijk. Net zoals een Duitse soldaat onder Hitler ook niet volledig vrijuit gaat, staan de postbodes niet buiten dit probleem. Jullie zijn allemaal TNT, van directeur tot postsorteerder, dus je moet het samen oplossen. De buitenstaander die zijn post gewoon wil versturen heeft er in ieder geval niets mee te maken, dus laat die erbuiten, of verlies in de toekomst je baan alsnog omdat iedereen nu een bloedhekel aan je heeft.
Proest. Hoe wil je meer personeel ontslaan dan alle personeel? Dat is nu al het plan. Slechter kan het niet worden, alleen maar beter door de stakingen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:18 schreef Stephan1237 het volgende:
En ze gaan waarschijnlijk weer staken dus weer meer klanten weg bij TNT = meer personeel ontslaan
Precies, zelfs al zou het bedrijf failliet gaan, dan nog zit je als postbode goed. Dan wordt het bedrijf overgenomen en mag ja alsnog tegen dezelfde beroerde voorwaarden als die nu voorgesteld worden aan de slagquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:54 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Proest. Hoe wil je meer personeel ontslaan dan alle personeel? Dat is nu al het plan. Slechter kan het niet worden, alleen maar beter door de stakingen.
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:54 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Proest. Hoe wil je meer personeel ontslaan dan alle personeel? Dat is nu al het plan. Slechter kan het niet worden, alleen maar beter door de stakingen.
Als TNT niet failliet gaat worden we zeker ontslagen, tenminste als we niks doen. Wordt TNT overgenomen is het de vraag door wie en met wat voor doelstelling. Dat is kristallen bol werk.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies, zelfs al zou het bedrijf failliet gaan, dan nog zit je als postbode goed. Dan wordt het bedrijf overgenomen en mag ja alsnog tegen dezelfde beroerde voorwaarden als die nu voorgesteld worden aan de slag
We staken niet alleen voor onze rechten. Ook voor de rechten van al diegenen die voor de concurrentie werken en daar uitgebuit worden. Waarom denk je dat we op de dag van het kamerdebat naar Den Haag gaan? Niet alleen voor ons eigen hachie maar ook voor dat van hen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:10 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Huh, er werken ruim 15.000 postbodes bij TNT. De gedwongen ontslagen liggen ergens rond de 3.000. Sinds wanneer is 15.000 - 3.000 gelijk aan al het personeel ontslaan?quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:54 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Oh sure. Wellicht hebben die mensen het prima naar hun zin bij de concurrent en kunnen ze aardig rondkomen. Beetje de Robin Hood uithangen hier, ga toch weg. Ga post bezorgen!quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
We staken niet alleen voor onze rechten. Ook voor de rechten van al diegenen die voor de concurrentie werken en daar uitgebuit worden. Waarom denk je dat we op de dag van het kamerdebat naar Den Haag gaan? Niet alleen voor ons eigen hachie maar ook voor dat van hen.
Klinkt heel nobel, maar wat een onzinquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
We staken niet alleen voor onze rechten. Ook voor de rechten van al diegenen die voor de concurrentie werken en daar uitgebuit worden. Waarom denk je dat we op de dag van het kamerdebat naar Den Haag gaan? Niet alleen voor ons eigen hachie maar ook voor dat van hen.
Dit inderdaad....quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Huh, er werken ruim 15.000 postbodes bij TNT. De gedwongen ontslagen liggen ergens rond de 3.000. Sinds wanneer is 15.000 - 3.000 gelijk aan al het personeel ontslaan?
Kortom, je stelt je aan.
Jij laat je in de luren leggen door het woordenspel van TNT. Intern is al lang duidelijk, alle postkantoren (vanwaar de post bezorgd wordt) gaan eind 2013 dicht. Alle fulltime banen daar verdwijnen. Een deel is tegen die tijd toe aan pensioen, een deel heeft vrijwillig ander werk gevonden. Een heel klein deel volgt hun werk dat uitbesteed wordt aan pakketservice (die 300 van de laatste 'toegeving'). De rest wordt gewoon ontslagen. Aangezien je niet kunt voorspellen hoeveel postbodes een andere baan vinden is het 'onderhandelen' over aantallen ontslagen eigenlijk een rad voor de ogen draaien van alles en iedereen. Het nieuwe bedrijfsmodel is het probleem. Bij dat nieuwe bedrijfsmodel wordt het serviceniveau overigens teruggebracht tot dat van Sandd en Selectmail. Erg handig, dan gooi je gelijk je onderscheidend vermogen tov de concurrentie in het riool.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Huh, er werken ruim 15.000 postbodes bij TNT. De gedwongen ontslagen liggen ergens rond de 3.000. Sinds wanneer is 15.000 - 3.000 gelijk aan al het personeel ontslaan?
Kortom, je stelt je aan.
Je gaat er steeds vanuit dat goedkope parttimers niet dezelfde service kunnen leveren als de fulltime 'hoogstaande' postbodes die er nu werken. Wat duidt daarop? Met alle respect voor de postbodes hoor, maar volgens mij hoef je echt niets te kunnen om de post te bezorgen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Jij laat je in de luren leggen door het woordenspel van TNT. Intern is al lang duidelijk, alle postkantoren (vanwaar de post bezorgd wordt) gaan eind 2013 dicht. Alle fulltime banen daar verdwijnen. Een deel is tegen die tijd toe aan pensioen, een deel heeft vrijwillig ander werk gevonden. Een heel klein deel volgt hun werk dat uitbesteed wordt aan pakketservice (die 300 van de laatste 'toegeving'). De rest wordt gewoon ontslagen. Aangezien je niet kunt voorspellen hoeveel postbodes een andere baan vinden is het 'onderhandelen' over aantallen ontslagen eigenlijk een rad voor de ogen draaien van alles en iedereen. Het nieuwe bedrijfsmodel is het probleem. Bij dat nieuwe bedrijfsmodel wordt het serviceniveau overigens teruggebracht tot dat van Sandd en Selectmail. Erg handig, dan gooi je gelijk je onderscheidend vermogen tov de concurrentie in het riool.
Hiep hiep hoera..... als jullie zeikerds niet willen betalen voor een goede service dan krijg je geen service. Een beetje topmanager heeft bij elke salarisonderhandeling de volgende one-liner voor in zijn smoel hangen: "If you pay peanuts, you get monkeys"quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:36 schreef electronique het volgende:
volgensmij zijn ze hier helemaal gestopt met post bezorgen
Ik bepaal als consument zelf wel wat ik daar van vind, en of ik dan met dat soort bedrijven in zee ga.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hiep hiep hoera..... als jullie zeikerds niet willen betalen voor een goede service dan krijg je geen service. Een beetje topmanager heeft bij elke salarisonderhandeling de volgende one-liner voor in zijn smoel hangen: "If you pay peanuts, you get monkeys"
In tegenstelling tot selektmail/vracht komen bij TNT de pakketjes en brieven WEL en OP TIJD aan. Die vuile ratten van selektmail/vracht/DHL hebben al zoveel poststukken van mij weggemaakt.
Dan ligt er ook nog regelmatig post bij op de mat bezorgt door de monkeys van Sandd, tja..... het huisnummer klopt.... maar het is niet de juiste straat![]()
Gelukkig ben ik dan nog zo sociaal om even het stuk op het juiste adres af te leveren, maar ik vraag me af of mensen dat ook met de post doen die voor mij bestemd is![]()
Wat heb je aan goedkope posterijen die niet leveren wat ze beloven? Monkeys delivered my mail
Misschien moet je in ieder geval je werk serieus nemen? Dat lukt meestal niet als je zwaar onderbetaald, dan ben je meestal met heel andere zaken bezig.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:03 schreef Pinterman het volgende:
Je gaat er steeds vanuit dat goedkope parttimers niet dezelfde service kunnen leveren als de fulltime 'hoogstaande' postbodes die er nu werken. Wat duidt daarop? Met alle respect voor de postbodes hoor, maar volgens mij hoef je echt niets te kunnen om de post te bezorgen.
Dat ben ik met je eens, echter in dit land heeft iedereen recht op een fatsoenlijke regeling m.b.t. ontslag. De laatste jaren is daar heel veel aan afgedaan, niet omdat alles goedkoper moest worden, maar zodat er meer verdient kon worden door de rijken.quote:Objectief gezien is er geen enkele reden waarom TNT duur personeel aan zou moeten houden als ze moeten bezuinigen. Net zoals iemand die in de bijstand zit geen Ferrari moet rijden. Dat het voor jou persoonlijk vervelend is, dat kan, maar dat maakt de situatie niet anders.
Nog geloven dat het management een bedrijf runtquote:En als de TNT besluit om voortaan om de dag de post te gaan bezorgen? Dan is dat hun keuze. Ik snap niet wat een postbode daarmee te maken heeft? Het management bepaalt het beleid, niet de postbodes. Als de klanten van TNT het er niet mee eens zijn, dan laten ze dat op hun eigen manier wel merken. Daar hoeven ze geen staking voor door de strot geduwd te krijgen.
Het is ook het goed recht van werknemers een bedrijf kapot te staken als het management er een puinhoop van maakt. Laat deze zelfbenoemde toppers maar eens zien uit wat voor een hout ze zijn gesnedenquote:Het is het goed recht van het management van TNT om een andere koers voor het bedrijf uit te stippelen, en een goedkopere werknemer heeft de voorkeur boven een duurdere werknemer die hetzelfde kan. Daar is niets vreemds aan.
Sure....quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:16 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik bepaal als consument zelf wel wat ik daar van vind, en of ik dan met dat soort bedrijven in zee ga.
Gewoon de hoofdprijs vragen, als iedereen dat doet kan het management naar huis..... gaan bloemschikken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:16 schreef Tamashii het volgende:
Wat kan ik vragen aan de TNT voor woensdagwerker per uur als 18jarige?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |