abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:27:55 #211
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89906314
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:28 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dan verdien je een pak meer dan een full-time postbode van het type die ze willen wippen. En heel veel meer dan de nieuwe generatie postbezorgers.
Tsja dat is waar, maar dat is mijn eigen keuze geweest. En een kwestie van goede afspraken met je baas maken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:56:34 #212
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_89906830
ik heb vorige week dus 2 brieven laten versturen, die heb ik nog steeds niet, heeft dat met die staking te maken?
Laat bijna nooit wat per post versturen, doe ik het, staken ze :N
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_89910061
Ja, maar pakketpost staakt toch niet. Want mijn dingen zijn nu 1 dag vertraagd.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_89918595
Ze gaan met kerst 4 dagen staken waarschijnlijk. Van mij mogen al die postbodes de boom in. Ik zal vanaf nu nog veel meer per email gaan doen (heb een scanner, daar ga ik maar eens meer gebruik van maken).
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:56:28 #215
152789 karr-1
pi_89918728
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:53 schreef Nielsch het volgende:
Ze gaan met kerst 4 dagen staken waarschijnlijk. Van mij mogen al die postbodes de boom in. Ik zal vanaf nu nog veel meer per email gaan doen (heb een scanner, daar ga ik maar eens meer gebruik van maken).
Ze doen maar, hoe meer ze staken hoe meer ze zichzelf overbodig maken.
pi_89918934
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:56 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ze doen maar, hoe meer ze staken hoe meer ze zichzelf overbodig maken.
nou ik zal je kerstkaarten maar zelf op de post doen
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:11:07 #217
152789 karr-1
pi_89919315
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou ik zal je kerstkaarten maar zelf op de post doen
Die stuur ik al jaren niet meer via de post
pi_89919583
En ze gaan waarschijnlijk weer staken dus weer meer klanten weg bij TNT = meer personeel ontslaan :P
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:21:23 #219
152789 karr-1
pi_89919712
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:18 schreef Stephan1237 het volgende:
En ze gaan waarschijnlijk weer staken dus weer meer klanten weg bij TNT = meer personeel ontslaan :P
Ze doen het zichzelf aan he....
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 15:24:25 #220
8781 crew  Frutsel
pi_89919830
quote:
Vierdaagse poststaking steeds waarschijnlijker

(Novum) - De kans dat de postbodes van TNT volgende week vier dagen staken neemt zienderogen toe. Zowel Abvakabo FNV als het postbedrijf wacht op een uitnodiging van de ander om weer om de tafel te gaan zitten.

Dinsdag om 23.00 uur gaat een 24-uursstaking van start. Het is de zevende stakingsdag. Over een vierdaagse staking in de week voor Kerst is gesproken, zegt een woordvoerder van Abvakabo FNV. "Het idee is om steeds op te schalen, zeker als TNT ook woensdag niet reageert."

TNT zegt dat de bal bij de vakbonden ligt. Het bedrijf vroeg de bonden vorige week hun afwijzing van het bod van TNT te heroverwegen. "Wij wachten op de uitkomst daarvan en zijn altijd bereid te praten", zegt een woordvoerder. "Maar het is niet prettig, de kerstpost komt er weer aan." Of het bedrijf naar de rechter stapt bij een nog langere staking is nog niet besloten.

Den Haag kleurt woensdag behoorlijk oranje. De TNT-medewerkers zijn opgeroepen naar Den Haag te komen, omdat Ruud Vreeman, die op verzoek van het kabinet de problemen op de postmarkt onderzocht, woensdag verslag uitbrengt. Woensdag vergadert ook een Kamercommissie over de problemen op de postmarkt. "We richten ons ook tot de politiek om een einde aan de puinhoop op de postmarkt te maken."

Bij de FNV hebben zich duizend medewerkers aangemeld om hun stem te laten horen. "Dat zijn er niet zo veel als op 16 november, maar de actiebereidheid is groot", aldus Abvakabo FNV. "Ondertussen wachten we op een opening om in gesprek te gaan."
pi_89920673
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

25 september 2011 : TNT Post failliet, pakketpost verkocht aan DHL/Sandd/Selektmail
pi_89920803
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het zou grappig zijn als het niet zo droevig was. :{
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89920903
Staken *O*
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:52:18 #224
152789 karr-1
pi_89921041
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:46 schreef waht het volgende:

[..]

Het zou grappig zijn als het niet zo droevig was. :{
Het was ook niet grappig bedoeld, het is gewoon een feit
pi_89921361
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:52 schreef karr-1 het volgende:

Het was ook niet grappig bedoeld, het is gewoon een feit
Dus gewoon bek houden en bukken :?
I'll sing you a lullaby.
pi_89921634
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus gewoon bek houden en bukken :?
Inderdaad, gewoon werken of een andere baan gaan zoeken.
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:12:39 #227
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89921770
Ik denk zelf ook dat het staken eerder een averechtse uitwerking zal hebben dan dat het iets oplost.
Er zullen toch echt ontslagen moeten vallen en ook op grote schaal om de postdivisie staande te houden in de markt, daar kunnen de vakbonden moeilijk blind voor zijn lijkt me, die weten volgens mij ook dat de handreiking die laatst gedaan is het onderste uit de kan is en dat iedere andere oplossing die geboden wordt hooguit menselijker/beter lijkt op papier maar in de praktijk hetzelfde in zal houden.

Ik vind het prima dat m'n collega's staken en voor hun eigen hachie op komen, had ik vast ook gedaan als ik in die situatie zou komen, maar als ze realistisch keken naar de situatie die aan het ontstaan was, hadden ze al jaren de tijd om iets anders te vinden/zoeken want het is niets nieuws natuurlijk dat de postmarkt inkrimpt en dat de dure mensen vervangen zouden gaan worden door goedkopere varianten.
Dat is dan ook de reden dat ik wel gewoon het werk blijf doen tijdens de stakingen en het nodige extra doe in die periode, ik vind de redenen die er nu nog zijn om te staken onhoudbaar en de klant wordt dubbel de dupe zo.
pi_89921917
Trieste postbodes toch :') Niet in kunnen zien dat tijden veranderen.
Stel je niet aan en accepteer gewoon dat er minder post verzonden wordt. :r
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:22:52 #229
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89922140
Dag postbodes, dag vakbonden :W

U maakt keer op keer dezelfde fout: net zolang doorstaken tot er bij het Nederlandse volk, en zelfs een deel van je eigen leden geen steun of sympathie voor je actie meer is. De buschauffeurs deden het, de schoonmakers deden het, en nu de postbodes. Je zet je beroep en je vereniging te kijk.

Je kunt je niet als een klein kind gedragen. Als een werkgever niet de macht mag hebben om zonder compromis het roer om te gooien en een veto uit te spreken over het lot van de werknemer, dan mogen jullie het ook niet. Staken is een middel dat spaarzaam gebruikt kan worden om je onderhandelingspositie te verbeteren. Het kan en mag niet ingezet worden om ieder compromis te blokkeren.

"Wij willen dit, en anders gaan we staken". Zo is het niet bedoeld.
"Wij willen dit, ga er maar eens over nadenken, en kom ons tegemoet, anders gaan we staken". Zo is het wel bedoeld.

TNT kwam u tegemoet, maar ook als werknemer heb je verantwoordelijkheid te nemen voor het (wan)beleid van je management. Het is je eigen keuze om daar te werken, namelijk. Net zoals een Duitse soldaat onder Hitler ook niet volledig vrijuit gaat, staan de postbodes niet buiten dit probleem. Jullie zijn allemaal TNT, van directeur tot postsorteerder, dus je moet het samen oplossen. De buitenstaander die zijn post gewoon wil versturen heeft er in ieder geval niets mee te maken, dus laat die erbuiten, of verlies in de toekomst je baan alsnog omdat iedereen nu een bloedhekel aan je heeft.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_89922278
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:22 schreef Pinterman het volgende:
Dag postbodes, dag vakbonden :W

U maakt keer op keer dezelfde fout: net zolang doorstaken tot er bij het Nederlandse volk, en zelfs een deel van je eigen leden geen steun of sympathie voor je actie meer is. De buschauffeurs deden het, de schoonmakers deden het, en nu de postbodes. Je zet je beroep en je vereniging te kijk.

Je kunt je niet als een klein kind gedragen. Als een werkgever niet de macht mag hebben om zonder compromis het roer om te gooien en een veto uit te spreken over het lot van de werknemer, dan mogen jullie het ook niet. Staken is een middel dat spaarzaam gebruikt kan worden om je onderhandelingspositie te verbeteren. Het kan en mag niet ingezet worden om ieder compromis te blokkeren.

"Wij willen dit, en anders gaan we staken". Zo is het niet bedoeld.
"Wij willen dit, ga er maar eens over nadenken, en kom ons tegemoet, anders gaan we staken". Zo is het wel bedoeld.

TNT kwam u tegemoet, maar ook als werknemer heb je verantwoordelijkheid te nemen voor het (wan)beleid van je management. Het is je eigen keuze om daar te werken, namelijk. Net zoals een Duitse soldaat onder Hitler ook niet volledig vrijuit gaat, staan de postbodes niet buiten dit probleem. Jullie zijn allemaal TNT, van directeur tot postsorteerder, dus je moet het samen oplossen. De buitenstaander die zijn post gewoon wil versturen heeft er in ieder geval niets mee te maken, dus laat die erbuiten, of verlies in de toekomst je baan alsnog omdat iedereen nu een bloedhekel aan je heeft.
QFT
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_89922878
Als ze met kerst gaan staken ben ik officieel klaar met TNT.
pi_89923097
Juist met de kerst staken is briljant, dat snappen ze ook bij AH ^O^

Staken is alleen zinvol als het daadwerkelijk tot grote schade lijd, anders is het een machteloos middel.
I'll sing you a lullaby.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 december 2010 @ 16:54:29 #233
73911 ultra_ivo
pi_89923345
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:18 schreef Stephan1237 het volgende:
Proest. Hoe wil je meer personeel ontslaan dan alle personeel? Dat is nu al het plan. Slechter kan het niet worden, alleen maar beter door de stakingen.
pi_89923686
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:54 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Proest. Hoe wil je meer personeel ontslaan dan alle personeel? Dat is nu al het plan. Slechter kan het niet worden, alleen maar beter door de stakingen.
Precies, zelfs al zou het bedrijf failliet gaan, dan nog zit je als postbode goed. Dan wordt het bedrijf overgenomen en mag ja alsnog tegen dezelfde beroerde voorwaarden als die nu voorgesteld worden aan de slag :D
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:10:06 #235
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89923964
quote:

[..]

Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 december 2010 @ 17:11:39 #236
73911 ultra_ivo
pi_89924027
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies, zelfs al zou het bedrijf failliet gaan, dan nog zit je als postbode goed. Dan wordt het bedrijf overgenomen en mag ja alsnog tegen dezelfde beroerde voorwaarden als die nu voorgesteld worden aan de slag :D
Als TNT niet failliet gaat worden we zeker ontslagen, tenminste als we niks doen. Wordt TNT overgenomen is het de vraag door wie en met wat voor doelstelling. Dat is kristallen bol werk.
Wat we nodig hebben is dat de regering de andere postbedrijven eindelijke eens dwingt zich aan de wet te houden. Dan is er gelijk lucht in de markt omdat dan ook zij zich moeten houden aan het minimumloon en hun werknemers arbeidscontracten moeten geven. Dan kan er een fatsoenlijk vergelijk komen tussen TNT en de bonden, sterker nog, dan heeft TNT de ervaren krachten nodig.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 december 2010 @ 17:12:43 #237
73911 ultra_ivo
pi_89924063
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:10 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
We staken niet alleen voor onze rechten. Ook voor de rechten van al diegenen die voor de concurrentie werken en daar uitgebuit worden. Waarom denk je dat we op de dag van het kamerdebat naar Den Haag gaan? Niet alleen voor ons eigen hachie maar ook voor dat van hen.
pi_89924220
quote:

[..]

Huh, er werken ruim 15.000 postbodes bij TNT. De gedwongen ontslagen liggen ergens rond de 3.000. Sinds wanneer is 15.000 - 3.000 gelijk aan al het personeel ontslaan?

Kortom, je stelt je aan.
pi_89924283
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:12 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

We staken niet alleen voor onze rechten. Ook voor de rechten van al diegenen die voor de concurrentie werken en daar uitgebuit worden. Waarom denk je dat we op de dag van het kamerdebat naar Den Haag gaan? Niet alleen voor ons eigen hachie maar ook voor dat van hen.
Oh sure. Wellicht hebben die mensen het prima naar hun zin bij de concurrent en kunnen ze aardig rondkomen. Beetje de Robin Hood uithangen hier, ga toch weg. Ga post bezorgen!

Of niet, kan mij het schelen. Ik ben wel klaar met TNT. Ik zal veel meer met scan + email gaan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2010 17:18:49 ]
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 17:29:59 #240
43556 miss_dynastie
pi_89924771
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:12 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Klinkt heel nobel, maar wat een onzin :D _O-
pi_89925064
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Huh, er werken ruim 15.000 postbodes bij TNT. De gedwongen ontslagen liggen ergens rond de 3.000. Sinds wanneer is 15.000 - 3.000 gelijk aan al het personeel ontslaan?

Kortom, je stelt je aan.
Dit inderdaad....
pi_89925074
volgensmij zijn ze hier helemaal gestopt met post bezorgen
  FOK!fotograaf dinsdag 14 december 2010 @ 17:43:27 #243
73911 ultra_ivo
pi_89925339
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kortom, je stelt je aan.
Jij laat je in de luren leggen door het woordenspel van TNT. Intern is al lang duidelijk, alle postkantoren (vanwaar de post bezorgd wordt) gaan eind 2013 dicht. Alle fulltime banen daar verdwijnen. Een deel is tegen die tijd toe aan pensioen, een deel heeft vrijwillig ander werk gevonden. Een heel klein deel volgt hun werk dat uitbesteed wordt aan pakketservice (die 300 van de laatste 'toegeving'). De rest wordt gewoon ontslagen. Aangezien je niet kunt voorspellen hoeveel postbodes een andere baan vinden is het 'onderhandelen' over aantallen ontslagen eigenlijk een rad voor de ogen draaien van alles en iedereen. Het nieuwe bedrijfsmodel is het probleem. Bij dat nieuwe bedrijfsmodel wordt het serviceniveau overigens teruggebracht tot dat van Sandd en Selectmail. Erg handig, dan gooi je gelijk je onderscheidend vermogen tov de concurrentie in het riool. 8)7
  dinsdag 14 december 2010 @ 18:03:05 #244
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89926070
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:43 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Jij laat je in de luren leggen door het woordenspel van TNT. Intern is al lang duidelijk, alle postkantoren (vanwaar de post bezorgd wordt) gaan eind 2013 dicht. Alle fulltime banen daar verdwijnen. Een deel is tegen die tijd toe aan pensioen, een deel heeft vrijwillig ander werk gevonden. Een heel klein deel volgt hun werk dat uitbesteed wordt aan pakketservice (die 300 van de laatste 'toegeving'). De rest wordt gewoon ontslagen. Aangezien je niet kunt voorspellen hoeveel postbodes een andere baan vinden is het 'onderhandelen' over aantallen ontslagen eigenlijk een rad voor de ogen draaien van alles en iedereen. Het nieuwe bedrijfsmodel is het probleem. Bij dat nieuwe bedrijfsmodel wordt het serviceniveau overigens teruggebracht tot dat van Sandd en Selectmail. Erg handig, dan gooi je gelijk je onderscheidend vermogen tov de concurrentie in het riool. 8)7
Je gaat er steeds vanuit dat goedkope parttimers niet dezelfde service kunnen leveren als de fulltime 'hoogstaande' postbodes die er nu werken. Wat duidt daarop? Met alle respect voor de postbodes hoor, maar volgens mij hoef je echt niets te kunnen om de post te bezorgen.

Objectief gezien is er geen enkele reden waarom TNT duur personeel aan zou moeten houden als ze moeten bezuinigen. Net zoals iemand die in de bijstand zit geen Ferrari moet rijden. Dat het voor jou persoonlijk vervelend is, dat kan, maar dat maakt de situatie niet anders.

En als de TNT besluit om voortaan om de dag de post te gaan bezorgen? Dan is dat hun keuze. Ik snap niet wat een postbode daarmee te maken heeft? Het management bepaalt het beleid, niet de postbodes. Als de klanten van TNT het er niet mee eens zijn, dan laten ze dat op hun eigen manier wel merken. Daar hoeven ze geen staking voor door de strot geduwd te krijgen.

Het is het goed recht van het management van TNT om een andere koers voor het bedrijf uit te stippelen, en een goedkopere werknemer heeft de voorkeur boven een duurdere werknemer die hetzelfde kan. Daar is niets vreemds aan.
pi_89926353
quote:
8s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:36 schreef electronique het volgende:
volgensmij zijn ze hier helemaal gestopt met post bezorgen
Hiep hiep hoera..... als jullie zeikerds niet willen betalen voor een goede service dan krijg je geen service. Een beetje topmanager heeft bij elke salarisonderhandeling de volgende one-liner voor in zijn smoel hangen: "If you pay peanuts, you get monkeys"

In tegenstelling tot selektmail/vracht komen bij TNT de pakketjes en brieven WEL en OP TIJD aan. Die vuile ratten van selektmail/vracht/DHL hebben al zoveel poststukken van mij weggemaakt. :|W
Dan ligt er ook nog regelmatig post bij op de mat bezorgt door de monkeys van Sandd, tja..... het huisnummer klopt.... maar het is niet de juiste straat :|W
Gelukkig ben ik dan nog zo sociaal om even het stuk op het juiste adres af te leveren, maar ik vraag me af of mensen dat ook met de post doen die voor mij bestemd is :X
Wat heb je aan goedkope posterijen die niet leveren wat ze beloven? Monkeys delivered my mail
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')