Ja ik weet dat het woord gilde zoiets al groep of vereniging betekent, maar niet gildebroeders.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Een accommodatie waar gildebroeders samen komen.
Gildebroeders zijn dus je mede-leden (meestal in originele context mannen)quote:Op woensdag 8 december 2010 23:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik weet dat het woord gilde zoiets al groep of vereniging betekent, maar niet gildebroeders.
Kromme vergelijking. Bij bezuinigen moet de overheid minder uitgeven, daar wil ik best een paar voorstellen voor doen.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:34 schreef LBS het volgende:
Voor alle mensen die zo mooi zeggen tegen ieder die tegen uitzetting is 'mooi, neem jij ze dan in huis, ik regel er wel 10' een repliek:
Er moet toch bezuinigd worden? Ik heb daar geen zin. Doe jij dat dan even mooi? Ik regel wel een paar miljardjes die jij mag inleveren aan de overheid.
Bullshit argument, kom nou.
quote:Op donderdag 9 december 2010 01:08 schreef Cerbie het volgende:
Als je een vergelijking met financiën wil maken:
Zeg rijke stinkerd in je Gooische villa, er moet meer geld komen om asielzoekers op te vangen. Betaal een paar ton extra belasting, dan voel ik me weer goed omdat ik asielzoekers help.
[ afbeelding ]
Leuke interpretatie, ware het niet dat de helft van dat kleingeld door de rijkste 10% wordt opgehoest.quote:Op donderdag 9 december 2010 13:05 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
de cartoonist was niet helemaal wakker, of de drukker, de tekst en plaatje kloppen niet onderling.
Een arme magere sloeber vraagt aan een speknek VVD-er om kleingeld, en die pakt het joviaal uit een arbeiders achterzak met welbevinden van de overheid.
Wat de gooische villa betreft : het is te idioot voor woorden dat 51% van de HRA miljarden naar de miljoenen-stulpjes gaan..
Het CDA heeft wel vaker dat ze die 'C' niet meer kunnen verantwoorden. Maarja, een politieke partij die DA heeft is ook niks, dat snap ik ook welquote:En Leers noemt zichzelf een christen. Blijkbaar het hoofdstuk over dat je je medemens lief dient te hebben overgeslagen.
Geld dat je ophoest en even later weer inslikt is eigenlijk niet weggeweest. HRA heeft bijna overal wat te zoeken, het is namelijk 1 van de zwakke constructie fouten in de 'peilers' van NL bv.quote:Op donderdag 9 december 2010 13:11 schreef Cerbie het volgende:
Leuke interpretatie, ware het niet dat de helft van dat kleingeld door de rijkste 10% wordt opgehoest.
HRA heeft niets te zoeken in dit topic.
Leers onkent dat er asielzoekers in de vrieskou zijn buitengezet.quote:Op donderdag 9 december 2010 13:11 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Het CDA heeft wel vaker dat ze die 'C' niet meer kunnen verantwoorden. Maarja, een politieke partij die DA heeft is ook niks, dat snap ik ook wel
Aha en als het mooi weer is moet het wel gewoon kunnen?quote:Op donderdag 9 december 2010 19:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Leers onkent dat er asielzoekers in de vrieskou zijn buitengezet.
Dus ...
Open er een topic over zou ik zeggen. Ik heb al de helft en niet 70% gezegd.quote:Op donderdag 9 december 2010 18:53 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Geld dat je ophoest en even later weer inslikt is eigenlijk niet weggeweest. HRA heeft bijna overal wat te zoeken, het is namelijk 1 van de zwakke constructie fouten in de 'peilers' van NL bv.
Nee, je kunt ze beter op het vliegtuig zetten ipv de straat.quote:Op donderdag 9 december 2010 19:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha en als het mooi weer is moet het wel gewoon kunnen?
Zeker, maar dat lukt vaak niet. Dat is nu net het probleemquote:Op donderdag 9 december 2010 19:17 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Nee, je kunt ze beter op het vliegtuig zetten ipv de straat.
Wat is dat nu voor een vraag? Het ging er toch om dat die arme asielzoekers in de bittere kou buitengezet werden? Wat dus niet klopte, maar ja, het kwaad is al geschied, het plaatje is alweer ingekleurd.quote:Op donderdag 9 december 2010 19:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Lijkt me een hele relevante vraag. Leers doet het blijkbaar niet als het vriest maar als het dooi is gebeurt het blijkbaar wel...quote:
Ik vraag dus of het geen kwaad kan om mensen met + 5 op straat te zetten... Want blijkbaar is het alleen een probleem als het vriest..quote:Het ging er toch om dat die arme asielzoekers in de bittere kou buitengezet werden? Wat dus niet klopte, maar ja, het kwaad is al geschied, het plaatje is alweer ingekleurd.
Leers heeft niemand in de kou op straat gezet, en dáár gaat dit topic over.quote:Op donderdag 9 december 2010 19:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Lijkt me een hele relevante vraag. Leers doet het blijkbaar niet als het vriest maar als het dooi is gebeurt het blijkbaar wel...
[..]
Ik vraag dus of het geen kwaad kan om mensen met + 5 op straat te zetten... Want blijkbaar is het alleen een probleem als het vriest..
Tsjah, dat is wel de bedoeling, want waarom maak je er anders regels- en wetgeving op?quote:Op donderdag 9 december 2010 19:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja, dat was inderdaad het verhaal. Ik vraag me zelf ook af waar het vervolg is, aangezien het artikel in de OP rept van een echtpaar dat zou worden uitgezet gisteren. Nu zegt Leers dat dat niet gebeurd is. Is het probleem nu weg? Dat weten we niet.quote:Op donderdag 9 december 2010 19:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor een vraag? Het ging er toch om dat die arme asielzoekers in de bittere kou buitengezet werden? Wat dus niet klopte, maar ja, het kwaad is al geschied, het plaatje is alweer ingekleurd.
Misschien was het een combinatie van media-aandacht en compassie. Zullen we nooit achterkomen. Feit is dat het niet gebeurd is zoals het rondverteld is. En natuurlijk enorm opgeblazen en de huilies stonden alweer klaar om ach en wee te roepen en de minister af te branden.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, dat was inderdaad het verhaal. Ik vraag me zelf ook af waar het vervolg is, aangezien het artikel in de OP rept van een echtpaar dat zou worden uitgezet gisteren. Nu zegt Leers dat dat niet gebeurd is. Is het probleem nu weg? Dat weten we niet.
Vaststaat dat die mensen een brief hebben gehad dat ze weg zouden moeten en dat ze toch niet uitgezet zijn op het laatste moment. Waarom weten we niet, of het was in een reactie op de media-aandacht of dat er al een halt was toegeroepen in de uitzetting ná het verzenden van de brief van vrijdag, toen het ook stervenskoud was en de verwachtingen waren dat dit zo zou blijven. Vaststaat ook dat ze op den duur alsnog uitgezet gaan worden. En dan hoop ik dat het uitzetten geschiedt volgens een paar regels, want op straat zetten is gewoon geen stijl en lost niets op.
`quote:Op woensdag 8 december 2010 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
Aha, het topic is ontspoord, zie ik.
Goede vraag, hoe gaat dat uitzetten eigenlijk? Ergens zijn ze uitgeproduceerd, niet langer meer welkom.. en dan? Als je ze de deur uitzet waar ze op dat moment verblijven kun je er donder op zeggen dat ze ergens onderduiken, dus zou je ze over de grenzen van het land moeten zetten. Begeleiden. Je kan ze dan vervolgens ook niet zomaar in een buurland neerpleuren, want dat land zit er ook niet op te wachten.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:04 schreef Mwanatabu het volgende:
En dan hoop ik dat het uitzetten geschiedt volgens een paar regels, want op straat zetten is gewoon geen stijl en lost niets op.
Ja, ze krijgen vliegtickets .Ze worden door de marechaussee begeleid naar het vliegveld . Soms vliegt de marechaussee mee om de mensen helemaal weg te brengen. En dat schijnen soms heftige taferelen te zijn.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
Goede vraag, hoe gaat dat uitzetten eigenlijk? Ergens zijn ze uitgeproduceerd, niet langer meer welkom.. en dan? Als je ze de deur uitzet waar ze op dat moment verblijven kun je er donder op zeggen dat ze ergens onderduiken, dus zou je ze over de grenzen van het land moeten zetten. Begeleiden. Je kan ze dan vervolgens ook niet zomaar in een buurland neerpleuren, want dat land zit er ook niet op te wachten.
Dus je koopt een ticket voor ze terug naar land van herkomst?
Vraag het mij serieus zo af.
Niet echt verwonderlijk. Nederland is een hemel vergeleken met sommige plekken op deze aarde.quote:Op donderdag 9 december 2010 22:09 schreef Lavenderr het volgende:
En dat schijnen soms heftige taferelen te zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |