Als we dit beleid doorzetten kunnen die asielzoekers misschien wel asiel aanvragen in Qatar ofzo. Win-win.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:09 schreef IHVK het volgende:
Herverdelen van geld??
Of mensen niet laten doodvriezen.
Precies hetzelfde ja
Hoezo? Omdat het nu over de moraal van users gaat?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat een onzindiscussie is dit aan het worden zeg...
Ik durf wel te beweren dat het huidige handhavingsapparaat van de belastingdienst om een klein beetje van iedereen te krijgen duurder is dan dat mensen als IHVK en Koosvogels gewoon zelf enorm nivelleren. Nauwelijks overhead.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:10 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Gewoon omdat je in je uppie erg weinig voor elkaar krijgt.
Ja, dan zaten ze vandaag weer in het tropische Afghanistan.quote:
Daarom, wat is je adres?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:14 schreef IHVK het volgende:
Waar heb je het in hemelsnaam over?
Het gaat over het helpen van mensen in de vrieskou. Is niet zo moeilijk. Gewoon doen.
Zijn we het daarover eens in ieder geval. Nu je punt over uitkeringen.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:14 schreef IHVK het volgende:
Waar heb je het in hemelsnaam over?
Het gaat over het helpen van mensen in de vrieskou. Is niet zo moeilijk. Gewoon doen.
quote:Op woensdag 8 december 2010 21:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, dan zaten ze vandaag weer in het tropische Afghanistan.
Tis'r lekker warm zijn mijn neef.quote:
Afhaanse winters joh , NL winters stellen daar niets bij voor.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, dan zaten ze vandaag weer in het tropische Afghanistan.
Dus zullen ze hier ook niet dood vriezen als ze de straat opgeschopt worden.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Afhaanse winters joh , NL winters stellen daar niets bij voor.
Is daar geen ander topic voor , mijn visies op uitkeringen zijn best genuanceed maar in dit topic zoek ik geen nuance.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zijn we het daarover eens in ieder geval. Nu je punt over uitkeringen.
Zomers is het daar bloedheet. Maar goed, wat ga jij nu voor die mensen doen? Of ben je net zo kill en rechts als Wilders?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Afhaanse winters joh , NL winters stellen daar niets bij voor.
De IB is idd net zo'n dikke faal als de afvalscheiding door burgers, ook zo'n onzalig plannetje om de burger te betrekken bij de goede doelen van de overheid.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat het nu over de moraal van users gaat?
[..]
Ik durf wel te beweren dat het huidige handhavingsapparaat van de belastingdienst om een klein beetje van iedereen te krijgen duurder is dan dat mensen als IHVK en Koosvogels gewoon zelf enorm nivelleren. Nauwelijks overhead.
Klein weetje misschien voor jullie: de inkomstenbelasting kost door alle handhavingskosten en regels meer dan hij oplevertHet grote geld wordt nog binnengeharkt door de loonbelasting en accijns.
(Al eerder gereageerd, maar mijn reactie is door een overijverige mod weggehaald?)quote:Op woensdag 8 december 2010 20:32 schreef mlg het volgende:
Hoeveel asielzoekers en daklozen zal Koos in zijn huis hebben? Of zal Koos net zo'n grote 'klootzak' als Leers zijn?
Warm is niet hetzelfde als tropisch. Woestijnen zijn ook niet "tropisch"quote:Op woensdag 8 december 2010 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tis'r lekker warm zijn mijn neef.
Snap je nu niet dat iemand illegaal kan zijn en niet meer kan verblijven?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zomers is het daar bloedheet. Maar goed, wat ga jij nu voor die mensen doen? Of ben je net zo kill en rechts als Wilders?
Als ik ver onder de armoedegrens woonde in het buitenland dan zou ik het ook proberen om ergens asiel aan te vragen.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn schatting is 80% goudzoekers en 20% vluchtelingen, baseer ik op ervaring met asielzoekers sinds 1996.
Haha, ja dat snap ik. Wat mij betreft zijn ze vandaag nog vertrokken.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:21 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Snap je nu niet dat iemand illegaal kan zijn en niet meer kan verblijven?
Ik chargeerde het een beetje hoorquote:Op woensdag 8 december 2010 21:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Warm is niet hetzelfde als tropisch. Woestijnen zijn ook niet "tropisch"
Grrotste deel vh land heeft een continentaal steppeklimaat http://www.vakantieshop.nl/afghanistan/achtergronden/klimaat/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afghanistan
http://www.knmi.nl/cms/co(...)imaat_in_afghanistan
In de zomer bloedheet en in de winter ijskoud.. Dat gebeurt niet in de tropen hoor
Begrijpelijk maar de rijke landen kunnen niet alle mensen uit de arme landen gaan opvangen. Komt nog bij dat er vaak sprake is van grote cultuurverschillen die de nodige aanpassingsproblemen opleveren. Deze mensen moeten samen met de mensen uit dat dorp werken aan het verbeteren van hun eigen omstandigheden en daarin hun tijd en geld investeren. Rijke landen zouden daarbij moeten helpen met kennis en geld.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ik ver onder de armoedegrens woonde in het buitenland dan zou ik het ook proberen om ergens asiel aan te vragen.
Met het hele dorp geld inzamelen en 1 of 2 mensen naar het buitenland sturen om geld te verdienen voor het hele dorp. Zo wordt dat vaak opgelost in arme dorpen.
Dit was je punt, dat ging over asielzoekers (voor mij ook mensen) die in de vrieskou worden gezet.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:40 schreef phpmystyle het volgende:
Maar mensen die dit zielig vinden zijn geheel vrij om ze in huis te halen natuurlijk.
Draai niet zo om je punt heenquote:Op woensdag 8 december 2010 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, jij gaat niet in op mijn punt. Jij wilt dat asielzoekers niet uitgezet worden, dan ga je ze toch zelf opvangen?
Ik draai niet, TS maakt zich zorgen om het feit dat asielzoekers uitgezet worden. Jullie vinden dat zielig, dan zou het toch een logisch vervolg zijn dat jullie die mensen geld/eten/huisvesting/kleren geven? Of ben ik nu helemaal kierewiet?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Dit was je punt
[..]
Draai niet zo om je punt heen
Dat laatste sowiesoquote:Op woensdag 8 december 2010 21:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik draai niet, TS maakt zich zorgen om het feit dat asielzoekers uitgezet worden. Jullie vinden dat zielig, dan zou het toch een logisch vervolg zijn dat jullie die mensen geld/eten/huisvesting/kleren geven? Of ben ik nu helemaal kierewiet?
Nee hoor, jij wilt die mensen helpen?quote:
Het punt is dat asielzoekers in de vrieskou worden gezet. Lees de TT eens.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik draai niet, TS maakt zich zorgen om het feit dat asielzoekers uitgezet worden. Jullie vinden dat zielig, dan zou het toch een logisch vervolg zijn dat jullie die mensen geld/eten/huisvesting/kleren geven? Of ben ik nu helemaal kierewiet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, schelden doen we niet. Niks overijverigs, gewoon een stukje opvoeding wat je mee had moeten krijgen.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:20 schreef Eminentie het volgende:
[..]
(Al eerder gereageerd, maar mijn reactie is door een overijverige mod weggehaald?)
-weggehaald-
OT Wat een schandalige opmerking van die PvdA'er Spekman. Natuurlijk mogen mensen niet in de vrieskou op straat worden gezet.
quote:Op woensdag 8 december 2010 21:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Het punt is dat asielzoekers in de vrieskou worden gezet. Lees de TT eens.En daar kan jij wat aan veranderenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Zegt wie? Als ik zou vinden dat ze niet in de vrieskou op straat gezet mogen worden moet ik ze in huis nemen? Grapjas..quote:Op woensdag 8 december 2010 21:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, jij wilt die mensen helpen?
Maar ik wil niet dat er van mijn belastingcenten asielzoekers onderhouden worden. Ik geef dat geld liever uit aan bejaardenzorg/zorg/meer onderzoek naar kanker en dat soort dingenquote:Op woensdag 8 december 2010 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zegt wie? Als ik zou vinden dat ze niet in de vrieskou op straat gezet mogen worden moet ik ze in huis nemen? Grapjas..
Het is gewoon onmenselijk om dat te doen, en ik denk dat het EVRM dat ook vindt.
Daarnaast is de opvang van - en zorg voor asielzoekers gewoon een overheidstaak. En daar draag ik mijn steentje al aan bij door belastingen te betalen.
Je doet net of het een ordinaire scheldpartij is, maar het is een karakterisering van TS. Een terechte karakterisering die rechtstreeks te maken heeft met de achtergrond en de manier van posten van TS zelf. Wat een belachelijke censuur. Ik mag toch hopelijk nog wel schrijven dat TS een journalist is van dubieus allooi en een hypocriet.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, schelden doen we niet. Niks overijverigs, gewoon een stukje opvoeding wat je mee had moeten krijgen.
Nee dat snap ik, maar jij suggereert dat die mensen een vliegticket krijgen bij hun uitzetting. Dat zou in mijn optiek een betere deal zijn dan mensen zo op straat te flikkeren en daarna nog eens te gaan nadenken over echte uitzetting, zoals in de procedures beschreven staat.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:09 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Er zitten niet letterlijk vliegtickets bij de brief, heel grappig van je.
Als dat echt zou gebeuren, inderdaad. In plaats daarvan moddert men maar wat aan met die uitzetting. En de asielprocedure op zich trouwens, je kunt er niet van op aan dat mensen echt een eerlijke procedure krijgen.quote:Je wordt gemaand om te vertrekken. Dat er vreemdelingen zijn die hier geen gehoor aangeven en dus illegaal zijn, is de keuze van hen.Ga je niet het land uit, betekend dus dat je illegaal bent. Met mogelijk daaruit volgend een enkele reis met het vliegtuig als je wordt gepakt.
Lijkt mij niets meer dan logisch gezien de wet.
Nee dat zeg ik ook niet.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En daar kan jij wat aan veranderen
Da's dan pech voor jou. Is nu eenmaal verdragsrechtelijk geregeld..quote:Op woensdag 8 december 2010 21:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar ik wil niet dat er van mijn belastingcenten asielzoekers onderhouden worden. Ik geef dat geld liever uit aan bejaardenzorg/zorg/meer onderzoek naar kanker en dat soort dingenWaarom zou ik mee moeten betalen aan jouw morele principes?
quote:Op woensdag 8 december 2010 21:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, schelden doen we niet. Niks overijverigs, gewoon een stukje opvoeding wat je mee had moeten krijgen.
Dat is toch geen inhoudelijke weerleggingquote:Op woensdag 8 december 2010 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Da's dan pech voor jou. Is nu eenmaal verdragsrechtelijk geregeld..
Hoe kom je erbij dat TS een dubieuze journalist is? Omdat hij een artikel van iemand anders quote?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:38 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Je doet net of het een ordinaire scheldpartij is, maar het is een karakterisering van TS. Een terechte karakterisering die rechtstreeks te maken heeft met de achtergrond en de manier van posten van TS zelf. Wat een belachelijke censuur. Ik mag toch hopelijk nog wel schrijven dat TS een dubieuze journalist is en een hypocriet.
En smileyposts verwijderen we in POL ook heel graagquote:
De wenselijkheid van de oorzaak?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is toch geen inhoudelijke weerlegging. Dat is een gevolg, de discussie gaat nu over de wenselijkheid van de oorzaak.
Nu maak jij je er met een jantje van leiden af. ''ja nou, als ze voor me deur staan zal ik ze niet weigeren''. Het zou een mooi gebaar zijn als je die mensen ging opzoeken en mee naar huis zou nemen.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik ook niet.
Ik zeg alleen als hier mensen komen die onderdak nodig hebben ze die bij mij krijgen. Ik laat ze niet buiten staan, of het nou Eddy Zoey met crew is of een Ghanese familie interesseert mij niet.
Maar jij draait weer om mijn posts heen.
Dat zou inderdaad een mooi gebaar zijn, jammer van me dat ik zo niet ben.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nu maak jij je er met een jantje van leiden af. ''ja nou, als ze voor me deur staan zal ik ze niet weigeren''. Het zou een mooi gebaar zijn als je die mensen ging opzoeken en mee naar huis zou nemen.
Waarom linksen? Die hebben die asielzoekers toch niet uitgewezen?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:41 schreef Sachertorte het volgende:
Ik stel voor dat we wat huizen van linksen onteigenen, kunnen die uitgewezen asielzoekers daar in verblijven.
Probleem opgelost.
DEAL!!quote:Op woensdag 8 december 2010 21:41 schreef Sachertorte het volgende:
Ik stel voor dat we wat huizen van linksen onteigenenkopen, kunnen die uitgewezen asielzoekers daar in verblijven.
Probleem opgelost.
De vraag wat wel en niet rechtvaardig is om via belastingen/wetten op te leggen aan burgers behoeft -uiteraard- een ander antwoord dan "het is de wet", dat is waar jij mee aankwam.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De wenselijkheid van de oorzaak?
Leg uit..
Volgens mij gaat het er over of het wenselijkn is om asielzoeker in de vvrieskou op straat te zetten.. Althans dat lijkt me de vraag in de OP.
Mooi, maar ga dan andere niet de maat nemen omdat ze asielzoekers uit willen zetten conform de regels.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad een mooi gebaar zijn, jammer van me dat ik zo niet ben.
Het feit is dat ik nergens heb gepost dat ik die mensen ga opzoeken en ze mee zou nemen. Alleen dat ze hier welkom zijn. Dus draai je weer om mijn posts heen
Ik stel voor dat wat rechtsen de asielzoekers verplicht op straat moeten zetten in de vrieskou.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:41 schreef Sachertorte het volgende:
Ik stel voor dat we wat huizen van linksen onteigenen, kunnen die uitgewezen asielzoekers daar in verblijven.
Probleem opgelost.
Daar gaan we weer (ik wil een reactie, het liefst een boze)quote:Op woensdag 8 december 2010 21:41 schreef Sachertorte het volgende:
Probleem opgelost.
Kijk boven jequote:Op woensdag 8 december 2010 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar gaan we weer (ik wil een reactie, het liefst een boze)
Ik stel voor dat de buitengrenzen van Europa veel strenger bewaakt gaan worden en dat niemand zonder dat de identiteit duidelijk is vastgesteld en zeker gesteld en vastgesteld meer binnen komt, dat i.v.m. eventuele uitzetting. Verder lijkt het mij dat de asielprocedures sterk ingekort moeten worden. Na afwijzing van asielaanvraag een beroep binnen 3 maanden afwikkelen en de gronden waarop in beroep kan worden gegaan sterk beperken.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:41 schreef Sachertorte het volgende:
Probleem opgelost.
Natuurlijk wel. Betyar is niet verantwoordelijk voor deze mensen. Dat zijn de instanties die ze uit willen zetten. Die horen te zorgen voor een aantal basale voorwaarden terwijl ze mensen uitzetten. Het feit dat ze dat niet doen, maakt dat het een probleem van anderen wordt: Vluchtelingenwerk, kerken en particulieren. En die wijzen dan terecht naar degenen die dit veroorzaken in tegenspraak met de regelgeving.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi, maar ga dan andere niet de maat nemen omdat ze asielzoekers uit willen zetten conform de regels.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |