abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89795739
Wij hadden em met 12w1d. En alles was heel goed te zien. Ik weet eerlijk gezegd niet waarom het tussen de 9-11 weken het beste zou zijn.....In de volksmond wordt ie toch ook wel gewoon de 12-weken echo genoemd? Toch niet de tussen-de-9-en-de-11-weken-echo?
Ik zeg niet dat het niet klopt wat je zegt, maar ik heb er nog nooit van gehoord iig.
Misschien dat iemand met een medische baan het je beter uit kan leggen, poppejans bv of mefke.
  zaterdag 11 december 2010 @ 10:41:19 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89795799
Ach het zal wel goed zijn ook. Anders had ze m niet zo ingepland lijkt me!
pi_89796607
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 23:18 schreef Aventura het volgende:

[..]

Hier andersom, ik moet soms nog steeds aan het idee wennen. Gevoelsmatig is het te snel gegaan, 6 weken na pilstop. Zo denkt vriend er niet over, die reageerde heel nuchter toen ik de test liet zien. "Ehm ja we doen het toch zonder pil, wat had je dan verwacht". Ik heb het gevoel dat ik 'opeens' in het wereldje van echo's, verloskundige etc. ben beland. Al went het wel steeds meer!
Ik geloof dat ik meer op één lijn zit met je vriend. Als je voorbehoedsmiddelen de deur uitdoet dan weet je toch dat het elk moment raak kan zijn? Het maffe is dat het hier de tweede keer precies zo ging: idioot snel raak en mijn vriend weer volledig in shock. Je zou denken dat het de tweede keer iets minder als een verrassing komt. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89797378
Hihi Danic, ik heb heel geen medische baan. Nou ben ik wel de enige thuis die niet medisch is opgeleid, maar toch...

Heb je nog niet eerder een echo gehad dan? En combineer je deze echo met een nekplooimeting? Als dat laatste zo is, dan is het verklaarbaar, want die moeten dan weer tussen 11 en 13 weken. En als je al een vroege echo hebt gehad en je hebt een regelmatige cyclus dan zullen ze ook minder geneigd zijn het eerder te doen. Feit blijft natuurlijk dat de grootste kans op een miskraam of missed abortion weg is na 12 weken. Dus daarna kijken heeft ook zijn voordelen.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik eentje gehad met iets van 7 weken vanwege buikpijn en de echo erna was met iets van 12 weken (en dat bleek toen mis, maar dat had er verder niets mee te maken). Ik meen me wel te heugen dat er na een bepaalde termijn (vraag me niet welke termijn) de datum niet meer goed afgeleid kan worden uit de crl (kruin romp lengte) omdat dan de onderlinge verschillen tussen lengte van kinderen al een rol gaat spelen.

Ik heb het gisteren met mijn man ook nog even over de knuffels gehad. Tis zo raar, vorige keer hadden we rond deze termijn al een kinderwagen besteld en knuffels gekocht en gekregen en kleertjes gekocht. Maar ja, nu moeten we eerst nog drie kamers onderling verschuiven, opruimen, bezig zijn met Driekus en we willen weten wat het wordt, dat koopt ook lastiger. We gaan in het kerstvakantie een dagje naar Maastricht en hebben afgesproken dat we daar iig wat knuffels gaan halen voor Drieka. Twee Nijntjesknuffeldoekjes (eentje als reserve) en dan nog een lang konijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89797736
Oh Mefke, dacht dat jij in een ziekenhuis werkte, haal ik je nou met iemand anders door elkaar??
pi_89797814
ik werk ook wel in een ziekenhuis hoor, maar daar zijn ook genoeg niet-medische functies. En aangezien ik het wel heel interessant vind en er dus veel familie wel in de zorg zit, weet ik wel redelijk veel.
pi_89798106
Ha dus ik ben niet helemaal gek geworden gelukkig. Maar je hebt gelijk, er zijn natuurlijk zat niet-medische functies in een ziekenhuis. Maar snap nu ook wel waarom je zo veel weet hihi
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:01:33 #208
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89799427
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:55 schreef mefke79 het volgende:

Heb je nog niet eerder een echo gehad dan? En combineer je deze echo met een nekplooimeting? Als dat laatste zo is, dan is het verklaarbaar, want die moeten dan weer tussen 11 en 13 weken. En als je al een vroege echo hebt gehad en je hebt een regelmatige cyclus dan zullen ze ook minder geneigd zijn het eerder te doen. Feit blijft natuurlijk dat de grootste kans op een miskraam of missed abortion weg is na 12 weken. Dus daarna kijken heeft ook zijn voordelen.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik eentje gehad met iets van 7 weken vanwege buikpijn en de echo erna was met iets van 12 weken (en dat bleek toen mis, maar dat had er verder niets mee te maken). Ik meen me wel te heugen dat er na een bepaalde termijn (vraag me niet welke termijn) de datum niet meer goed afgeleid kan worden uit de crl (kruin romp lengte) omdat dan de onderlinge verschillen tussen lengte van kinderen al een rol gaat spelen.

Ik heb met 8w5d een echo gehad en toen was alles oke. Volgens mij deden ze die mede omdat mijn cyclusduur onzeker was. (1 cyclus van 22d gehad). Ben ook bijna een week vooruit gezet toen. Toen de afspraak voor 4 januari werd gemaakt ging ze nog van een kortere zwangerschapsduur uit. Vandaar dat-ie nu ook wat 'laat' uitvalt. Het is wel jammer dat het niet voor kerst is, want we gaan het goede nieuws dan brengen en een extra bevestiging dat het goed zit zou mooi geweest zijn.
We willen niet langer wachten. Ik ben op 25 december op 4 dagen na 12 weken: lang genoeg gezwegen.
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:04:10 #209
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89799506
Oeh vrijdag alweer de 20 weken echo, JEEJ *O*
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:08:11 #210
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89799633
Mijn pa is er iig klaar voor: hij bood laatst aan om de toiletrolhouder in ons vernieuwde haltoilet te bevestigen. Ik: 'Kijk dan wel uit. De muur is niet zo dik'. Pa: 'Als ik er doorheen boor, wordt dat een mooi kinderkapstokje' :D
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:08:36 #211
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89799651
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 13:04 schreef The_Tankgirl het volgende:
Oeh vrijdag alweer de 20 weken echo, JEEJ *O*
Mijlpaal!!!
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:12:45 #212
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89799790
Niet gisteren, maar de komende he :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:13:43 #213
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89799823
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 13:12 schreef The_Tankgirl het volgende:
Niet gisteren, maar de komende he :P
Ja snap ik :P Lijkt me zo mooi. Wil je het geslacht weten?
pi_89800789
Jore O+

Silke O+
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:41:56 #215
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89800873
Jaaaa, en we gaan het ook gelijk vertellen aan iedereen. Is veel makkelijker met kado's enzo, en ik werk met mijn familie samen dus dat wordt moeilijk geheimhouden he ;)
  zaterdag 11 december 2010 @ 14:30:53 #216
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_89802439
geheimhouden, tja lastig hier ook. De naam geheimhouden is al een probleem ansich hahahaha

Morgen alweer 33 weken. Nog 3 dagen werken.
En over 1.5 week komt ons bed! En al het meubilair van de kinderkamer, kan ik eindelijk gaan inrichten. Daar heb ik echt zin in, gewoon kleertjes wassen en alles uitzoeken wat ik nou eigenlijk al heb (of heb gekregen)

Oh en voor de derde keer verkouden zijn in 2 maanden is niet leuk, daar wordt je sjacho van. alleen mijn kids begrijpen het niet helemaal... helaas is er weinig behang te vinden hier in huis.
pi_89804914
Tankgirl, oeoeoe spannend!
Ik80lll nog effe werken en dan zit het er op. En weer verkouden zijn is niet leuk, praat me er niet van.
pi_89806218
Nog maar 3 dagen werken, lekker zeg ik80lll. Druk genoeg zo met al 2 kinderen in huis!
En verkouden, irritant he. Ik probeer er nu nog "even" af te komen voor de bevalling maar dat gaat nog niet zo goed helaas
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:05:59 #219
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_89806762
Ik ben bang dat hier de zoutoplossing ook maar weer tevoorschijn moet komen.
Gelukkig mocht ik stoppen met de ijzerbruistabletten.

Weerstand is echt niks meer...

ervan af komen voor de bevalling? succes!
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:10:35 #220
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_89806916
Ik80, lastig dat je verkouden bent!

Aventura, vier jaar geleden was het hier standaard om een echo te krijgen met 11 weken. Dat was de termijnecho, als je wilde werd je doorverwezen voor de NT-meting met 12 weken.
Alleen bij een zwangerschap na een miskraam kreeg je eerder een echo, met 9 weken.
Nu is het in mijn praktijk standaard dat je met 9 én 11 weken een echo krijgt, geen idee waarom ze dat gedaan hebben, maar ik vind het wel goed. Zeker omdat de intake al met 9 weken is, terwijl je dan nog niet de garantie hebt dat het goed zit.

Tankgirl, wat leuk, de 20 weken echo! Dan ben je op de helft!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_89807526
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 17:05 schreef ik80lll het volgende:

ervan af komen voor de bevalling? succes!
Kan het altijd hopen natuurlijk, hihi
pi_89814836
Spannend Tankgirl, de 20 weken echo... ik vond die zooo bijzonder bij Bas O+ ... Veel plezier alvast! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zondag 12 december 2010 @ 08:46:29 #223
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_89825381
Goedemorgen allemaal :W. Poeh, wat een weekend zeg.. We hebben besloten om het dit weekend beide ouders te vertellen en gisteren was mijn mams helemaal ontroerd O+. Vandaag zijn m'n schoonouders aan de beurt. Voor hun is het hun eerste kleinkind. Ik ben heeeeeel benieuwd.

Vertelden jullie het trouwens ook zo vroeg aan ouders? Oh, en wanneer zou ik het mijn baas het beste op de hoogte kunnen brengen van the news?
  zondag 12 december 2010 @ 09:15:08 #224
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89825536
PurpleDaisy: leuk die enthousiaste reacties! Wij hebben het ook erg snel verteld, nu wist iedereen dat wij er mee bezig waren omdat we er ook al mee in het ziekenhuis liepen.

ik80lll: je bent er bijna! Nog maar 3 daagjes werken *O*

Tankgirl, heerlijk he die 20-weken-grens over? :*

mrien ik hoop dat het gesnotter snel voorbij is!

Mefke: hoest met je buik?

Hier vanmorgen een emotioneel momentje in de Twensche bedstee: mijn O+ heeft ons meisje voor het eerst gevoeld. Gaaf! *; Ze bewoog ook echt met zijn hand mee wanneer hij die verplaatste. O+

Vandaag gaat week 25 van start (wat gaat het hard!!! :o ). Ik vind het ook zo'n verschil, voelde ik haar twee weken geleden voor het eerst echt heel duidelijk (daarvoor soms en dan heel subtiel), nu voel ik haar per dag echt heel vaak en goed. Ik zei vanmorgen ook tegen mijn vriend 'over 13 weken mag ze gewoon geboren worden' en dat vond ik zo'n gek besef, want 13 weken dat is helemaal niet lang meer!
  zondag 12 december 2010 @ 09:22:26 #225
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89825576
P_D
Wij hebben het mijn ouders de avond nadat ik een positieve test had verteld. Ik wilde dat mijn vriend het even geheim zou houden (wilde het face-to-face aan zijn ouders vertellen), maar hij was zo emotioneel dat hij het gelijk aan de telefoon eruit floepte :')
De rest van de schoonfamilie hebben we het rond 9 weken verteld omdat iedereen op een plek was voor de verjaardag van mijn schoonzus.

T_M: Eigenlijk ben ik vandaag 19 weken, dus eigenlijk is het een bijna-20-weken-echo :+
Maar het zit er zoooo dichtbij, en zeker als we de echo hebben vrijdag is het eigenlijk al bijna 20 weken :)

Wow, heb er niet bij stil gestaan dat als je eenmaal 25 weken bent het inderdaad wel erg hard gaat. En van 20 naar 25 gaat volgens mij ook erg snel ..
  zondag 12 december 2010 @ 09:27:13 #226
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89825607
Vraag mij af of ik weer zo geshockeerd ga worden zodra ik de kleine op het scherm zie, de vorige keer was het kindje zooo veranderd in die 4 weken (tussen 8 en 12 weken echo).

De eerste keer zagen we alleen een stil liggend kindje met kloppend hartje, en wij hadden niet verwacht dat de kleine met 12 weken al vrolijk door mijn baarmoeder aan het zwemmen was :+

Dus zat even zo naar het beeldscherm te kijken: :o :o :o
  zondag 12 december 2010 @ 09:32:05 #227
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89825632
Ik kon het in het begin echt niet geloven wanneer mensen riepen 'wacht maar, straks gaat het zo hard'. Ik vond de dagen namelijk voorbij kruipen die eerste weken. Maar nu, en dat is eigenlijk sinds de 20-weken echo, vind ik het ook heel hard gaan. Als je over de helft ben dan wordt het stukje dat je nog te gaan hebt gaandeweg vanzelf korter dan het stuk dat je al hebt afgelegd en dat vind ik zelf een heel fijn idee :) .

De 20-weken echo was voor ons ook echt genieten (vooraf nog wel spannend omdat het toch een belangrijke medische echo is), maar uiteindelijk voelde het gewoon drie kwartier lang baby-tv! O+ [sub]En wij zijn al heel erg verwend op echo-gebied, want ik geloof dat ik er nu een stuk of 11 heb gehad in de afgelopen 24 weken :@ ).
pi_89825652
Purple Daisy, wij hebben het aan de (schoon)ouders verteld na de eerste echo die goed was. Mijn baas heeft het MT officieel op de hoogte gesteld bij 11 weken als ik het goed heb(ze had het al eerder geraden, omdat ik zo misselijk was..)
pi_89825811
Wij hebben het binnen een dag na de positieve test verteld. Aan ouders, broers, zussen maar ook goeie vrienden.

quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 09:32 schreef twentemeisje het volgende:
Ik kon het in het begin echt niet geloven wanneer mensen riepen 'wacht maar, straks gaat het zo hard'. Ik vond de dagen namelijk voorbij kruipen die eerste weken.
Grappig, voor mij voelt het met 33 wk nog steeds redelijk traag.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 12 december 2010 @ 10:19:18 #230
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_89826050
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 09:34 schreef laiveneertiekje het volgende:
Purple Daisy, wij hebben het aan de (schoon)ouders verteld na de eerste echo die goed was. Mijn baas heeft het MT officieel op de hoogte gesteld bij 11 weken als ik het goed heb(ze had het al eerder geraden, omdat ik zo misselijk was..)
Mja, ik ben benieuwd of ik ook nog last krijg van ochtendmisselijkheid.
Het scheelt wel dat we over 2 weken vakantie hebben (werk op een school en we zijn 2 weken vrij). Dus mocht het dan tot stand komen, ben ik (hopelijk) in ieder geval eerst nog thuis. Al moet ik er niet aan denken dat ik op m'n werk moet kotsen :@. De wc's zijn af en toe zó smerig :r. Studenten. Zucht.

Ik denk dat als ik het niet volgende week vertel aan m'n baas, dan wel na de vakantie. Ik wil eerst een afspraak hebben gemaakt bij de verloskundige.

Ik moet zeggen dat ik al niet kan wachten tot een eerste echo :D. Ik ben zo nieuwsgierig :D.
pi_89826559
Wij hebben het bij Amélie met 6 weken en een beetje verteld, kwam toen toevallig mooi uit met Kerst en dat vonden we wel een leuk moment. De rest van de wereld hebben we het toen met ruim 9 weken verteld na de eerste echo.
Mn baas wist het met ehm ruim 23 weken geloof ik :') we liepen elkaar steeds mis, hij was steeds op conferentie of had andere verplichtingen in het buitenland en ik wilde het niet op de mail gooien.
Gelukkig had ik een superlieve baas en reageerde hij er niet minder blij om O+

Dit keer hebben we gewacht tot na de 12 weken, het voelde prettiger, kwam toevallig ook net uit met onze vakantie enzo, dat maakte het makkelijker om het stil te houden als je zelf 2 weken weg bent :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 12 december 2010 @ 11:00:04 #232
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89826650
Jee, hier weet alleen zus het. Als het aan mij lag wist de hele fam het al, maar vriend wou wachten tot 12 weken. Later bedacht hij zich en werd dat na eerste echo. Die hebben we vorige week al gehad, maar we hebben nog niemand van de familie irl gezien. We willen niet bellen maar persoonlijk vertellen. Dus wordt het kerst.
  zondag 12 december 2010 @ 11:01:42 #233
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_89826667
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:00 schreef Aventura het volgende:
Jee, hier weet alleen zus het. Als het aan mij lag wist de hele fam het al, maar vriend wou wachten tot 12 weken. Later bedacht hij zich en werd dat na eerste echo. Die hebben we vorige week al gehad, maar we hebben nog niemand van de familie irl gezien. We willen niet bellen maar persoonlijk vertellen. Dus wordt het kerst.
Kerst is ook een mooi moment toch? Naast de ouders weet mijn beste vriendin het. En dat is meer omdat ze zelf toevallig vrijdag sms'te of het nou al raak was :'). Daardoor begon het te kriebelen om te testen. Zonder dat smsje had ik misschien pas deze week getest. :D.
pi_89826818
Wij hebben het een dag na de positieve test aan de naaste familie verteld. Collega's en verder familie kregen het na de eerste echo met 8 weken te horen.

En inderdaad, ook hier vind ik het ineens snel gaan. Mijn buik groeit ook hard op het moment, krijg er iedere dag wel commentaar over, zo leuk!
Ik ben nog steeds erg moe, drukke weken op school, als ik thuiskom gaat het lampje snel uit. Nog 5 dagen en dan eerst twee weken kerstvakantie. Zo'n zin in en behoefte aan.
pi_89826928
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:13 schreef -Nienna- het volgende:

Ik ben nog steeds erg moe, drukke weken op school, als ik thuiskom gaat het lampje snel uit. Nog 5 dagen en dan eerst twee weken kerstvakantie. Zo'n zin in en behoefte aan.
Herkenbaar. Ik laat nu maar een heleboel spullen liggen voor de eerste week van de vakantie, en ik heb deze week nog een beetje geluk, maandag en dinsdag werken, woensdag studiedag, donderdag vrij, en vrijdag is er kerstmarkt, dus geen lessen.. Alleen jammer dat ik vrijdag nog een stapeltje toetsen in mijn postvakje vind, maar dat is nu eenmaal niet anders. Ik hik er nu tegenaan om de laatste loodjes werk voor maandag en dinsdag nog te verzetten, maar ook dat gaat me vandaag nog wel lukken..
pi_89828665
We zijn op zoek naar een mooie geboortekaartje!

Wie heeft internet-inspiratie?
  zondag 12 december 2010 @ 12:28:50 #237
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89828775
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:25 schreef Chooselife het volgende:
We zijn op zoek naar een mooie geboortekaartje!

Wie heeft internet-inspiratie?
Geboortekaartjes deel 16 ! :)
pi_89828906
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:28 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Geboortekaartjes deel 16 ! :)
Die zocht ik, dank je! :)
  zondag 12 december 2010 @ 12:34:15 #239
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89828982
quote:
14s.gif Op zondag 12 december 2010 11:01 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Kerst is ook een mooi moment toch? Naast de ouders weet mijn beste vriendin het. En dat is meer omdat ze zelf toevallig vrijdag sms'te of het nou al raak was :'). Daardoor begon het te kriebelen om te testen. Zonder dat smsje had ik misschien pas deze week getest. :D.
:D Nieuwsgierig aagje!
Ik wil het niet aan mijn vriendinnen vertellen: hun moeders kennen mijn moeder te goed. Ik wil niet het risico lopen dat e.e.a. via via bij mijn ouders komt. Of hoe je dingen ingewikkeld ka maken, word er zelf ook moe van!
pi_89831283
:o wat vertellen jullie het allemaal snel! (geen commentaar hoor, ik verbaas me gewoon). Ouders en broers/zussen wisten het na de eerste goede echo, met 8,5 weken. De rest pas na de nt meting met 12 weken. Nou heb ik ook makkelijk kletsen, ik heb nergens last van en nu, met 15 weken, zie je nog steeds niets. Ja, als ik iets heel straks aan doe misschien, maar dan is het nog niet duidelijk zwanger, kan ook een vertrolletje zijn.
Ik begin toch te merken dat de progesteron zijn werk begint te doen en dat ik een weekje binnen heb gezeten. Ik kon gisteren eigenlijk al niet meer op 1 been staan om mijn broek aan te doen :X Ik hoop dat ik er dat nog even uit krijg met fietsen en anders wordt het nu al naar de bekkenfysio.
pi_89834930
Ik verbaas me juist over het wachten. Waarom kies je daarvoor (bij naasten, op werk etc vind ik het wel logisch)?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 12 december 2010 @ 15:36:32 #242
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89835127
om niet naderhand met een verdrietig bericht te hoeven komen? Ik snap dat wel hoor.

We hebben vanmorgen dik uit kunnen slapen .. jan werd pas om kwart over negen wakker, nadat hij om een uur of zes was gaan slapen. t schaap is duidelijk niet zichzelf geweest de laatste dagen .. Ik word aardig verbouwd van binnen, en wat ik dan zó lief vind de laatste weken: Jan komt bij me staan, trekt m'n vest opzij en legt z'n handje (voor zijn doen heel voorzichtig O+ ) op mijn buik om te voelen. Dan smelt ik gewoonweg
</kwijlpost>
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89835212
Met de mensen met wie ik de blijdschap wil delen, wil ik dat verdriet ook graag kunnen delen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 12 december 2010 @ 15:43:03 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89835365
begrijpelijk, maar niet iedereen denkt er zo over ;) ik had zelf ook zoiets, ik maak het wel gewoon bekend, dan is het tenminste ook duidelijk als het misgaat wáárom ik verdrietig/chago ben. Maar anderen willen dat juis helemaal niet.. sja, ieder z'n keuze/mening :)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 12 december 2010 @ 16:02:39 #245
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89836122
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:38 schreef Vanyel het volgende:
Met de mensen met wie ik de blijdschap wil delen, wil ik dat verdriet ook graag kunnen delen.
Dus dat, mijn moeder en broer wisten het de dag vd test. Mijn beste vriendinnetje een paar dagen later. Mijn opa en oma twee weken later. De rest vd familie, bekenden en mijn werk met een week of 9 en 10. Ik vind het fijn om met mensen om mij heen zowel vreugde als evt verdriet te delen. En wie geeft mij de garantie dat het na 12 weken wel altijd goed gaat, ik vind het raar om mij aan standaard termijnen te houden, ik handel op graag op gevoel. In overleg met manlief, maar die werkt wel een beetje hetzelfde.
pi_89836303
Zulke dingen verschillen gewoon van persoon tot persoon. Net zoals dat de een na de bevalling het liefst gelijk de hele huiskamer vol visite heeft om het nieuwe kind te delen en de kaartjes dezelfde dag nog de deur uit doet, terwijl de ander de geboortekaartjes pas 3 weken later verstuurd en helemáál geen behoefte heeft aan bezoek en wil cocoonen.

Ieder doet waar ie zich prettig bij voelt.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89838714
Vaak zit daar dan wel een bepaalde gedachte achter. Daar ben ik dus benieuwd naar.
  zondag 12 december 2010 @ 17:21:53 #248
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89839005
Wij hebben het de eerste keer ook meteen verteld, gewoon uit enthousiasme en het willen delen met mensen.

Nu, de tweede keer, hebben we tot wel 15 wk gewacht, niet in het bijzonder op een echo, maar dat was gewoon omdat ik geen zin had om zwanger te zijn bij anderen :D... En na 15 wk wilde Manlief het toch echt vertellen.

En Mef rustig aan doen met je rug he. Herkenbaar hoor, dat niet meer je broek aan kunnen doen op één been. Ik word nu lekker drie keer in de week gemasseerd daarvoor, is heerlijk.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zondag 12 december 2010 @ 17:42:32 #249
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89839844
Het ligt vooral aan mijn vriend. Hij denkt dat voor 12 weken vertellen 'not done' is. Hij wil het graag nog even voor onszelf houden. Dat moet ik respecteren vind ik. Al vind ik dat wel moeilijk.
  zondag 12 december 2010 @ 17:44:05 #250
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_89839897
Mijn ouders, broer en schoonouders wisten het steeds zo'n beetje één dag na de positieve test. Bij de eerste twee wisten ze ook dat we graag een kindje wilden en bezig waren. Juist inderdaad om zowel de blijdschap als een eventueel later verdriet te kunnen delen.

En allemaal zijn ze gebeld op het moment dat ik met weeën naar het ziekenhuis ging en hebben we ze ongeveer 10 minuten na de bevalling gebeld.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_89841502
ik wilde eerst voor mezelf het gevoel hebben dat het goed zat, ik heb eerdere ervaringen dat het niet zo was en ik zou het vreselijk vinden om eerst te gaan vertellen dat je zwanger bent en twee dagen later alweer dat het over is.
We hebben samen ook de zwangerschap min of meer genegeerd tot die eerste echo onder het motto eerst zien dan geloven. Daar voelden we ons prima bij. Van mijn miskraam met 5 weken heeft ook iedereen nu pas gehoord, ik 'wist' al met testen dat het niet goed zat, dus hebben we toen al helemaal niets verteld.
De vorige keer was mijn zwangerschap geen verrassing door de miskraam er voor, nu was het dat wel, ook leuk om mee te maken.
  zondag 12 december 2010 @ 19:09:13 #252
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_89842861
Mijn familie en vrienden wisten het na de eerste echo. Op mijn werk heb ik alleen aan mijn leidinggevende verteld, de rest vertel ik het na de 20 weken echo. Ik heb niet zo zin in dat betuttelende gedoe en goedbedoeld advies. Ik kan me er al helemaal over opwinden als ik er aan denk wat me te wachten staat :X
  zondag 12 december 2010 @ 19:26:24 #253
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89843471
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:09 schreef krijtlijk het volgende:
Ik heb niet zo zin in dat betuttelende gedoe en goedbedoeld advies. Ik kan me er al helemaal over opwinden als ik er aan denk wat me te wachten staat :X
:D Herkenbaar!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_89843488
Het is ook een keuze die je maakt hoor, mij maakt het niet uit, ik verbaas me er alleen over dat ik de enige lijk die zo ' laat' is.
pi_89843507
Oja, krijtlijk en Takkembah, heel begrijpelijk.
pi_89843850
Toen ik het net wist heb ik mijn beste vriendin gebeld... ik was alleen thuis en moest het gewoon kwijt. Daarna pas heb ik het mijn man verteld (die was op zijn werk), en ben ik met Bas van te voren een trui met 'grote broer' gaan kopen. Toen naar het werk van (8> , die ik met een smoes naar beneden had gelokt (uiteindelijk zag hij aan de ingepakte zw.test dat ik zwanger was en niet aan de trui van Bas :D ). De dag erna hebben we het de opa's en oma's verteld en nog wat familie. Op school (ik ben juf) heb ik het afgelopen dinsdag aan het team verteld en a.s donderdag tijdens het kerstdiner op school wil ik het aan de klas vertellen... dan ben ik eerst op woensdag weer naar de vk geweest en hebben we hopelijk (met 12wk) het hartje horen kloppen...

Het verschilt idd per persoon. Toen ik zwanger was van Bas heb ik het gelijk iedereen verteld met 7wk. Dat kwam ook omdat iedereen op de hoogte was van het hele ziekenhuis gebeuren. Dat is nu dus niet het geval geweest en daarom zal ook niemand er nu naar vragen.
  zondag 12 december 2010 @ 19:41:58 #257
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_89844059
En er is een collega die ga ik het helemaal niet vertellen, die vond ik tijdens de vorige zwangerschap zo vervelend.
Die vroeg echt elke keer als ik hem zag: Weet je al wat t wordt? Ik:Nee dat weet ik niet. Hij:Maar mij kun je toch wel vertellen? Ik:Hoe moet ik het jou vertellen als ik het zelf geeneens weet...
Ik heb hem meerdere keren in jip en janneke taal uitgelegd dat je maar 1 echo krijgt waarbij ze evt het geslacht zouden kunnen zien bla bla. Maar hij bleef het maar elke weer vragen. Op een gegeven moment was hij gepikeerd toen ik een boos reageerde na de zoveelste keer. |:(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 12 december 2010 @ 21:00:05 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89847929
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:36 schreef Jose81 het volgende:
Toen ik het net wist heb ik mijn beste vriendin gebeld... ik was alleen thuis en moest het gewoon kwijt. Daarna pas heb ik het mijn man verteld (die was op zijn werk), en ben ik met Bas van te voren een trui met 'grote broer' gaan kopen. Toen naar het werk van (8> , die ik met een smoes naar beneden had gelokt (uiteindelijk zag hij aan de ingepakte zw.test dat ik zwanger was en niet aan de trui van Bas :D ). --
dit pik ik er even uit hoor :P Ik had voor Jan een shirtje besteld met Stoer ik word grote broer . Met shirt aan naar opa toe; opa kijkt naar jan en zegt: oh jij wordt een grote stoere boer ? ik: lees eens goed pa? hij: BROER?!?! je bent toch niet zwanger he }:| jullie lijken wel gek! enfin, toen woonden we nog in dat tweekamerkrot, dus zijn reactie was wel enigzins begrijpelijk _O- inmiddels verhuisd en we wonen in een vierkamerpaleisje (dankzij schoonpapa, en ook mede dankzij een aantal FOK!kers die voor mijn gevoel de finishing touch voor het echte thuisgevoel hebben gezorgd) en nu kan hij haast niet wachten tot z'n tweede kleinzoon geboren wordt O+

pi_89851960
Ik had een beetje hetzelfde gevoel als jou hoor mefke, ik zou het ook verschrikkelijk vinden om het eerst te vertellen, en dan even later te moeten vertellen dat het mis is gegaan. Dat is iets wat ik toch eerst zelf wil "verwerken" voordat ik het met anderen deel. Ik moet zeggen dat het mij uiteindelijk nog wel meeviel hoe moeilijk het was om mijn mond te houden.

Zelfs nu vind ik het nog spannend hoor, ik heb toch een beetje het verhaal van Take_a_Picture in mijn achterhoofd, en nu de controle dichterbij komt spookt het toch eens door mijn hoofd van "wat als".
Maar ik ga er maar wel gewoon vanuit dat ik donderdag weer een hartje hoor, en dat we dan de week erna eens goed kunnen kijken hoe hij/zij er uitziet.
pi_89852184
Nou precies zoals je zegt L'tiekje, ik wil het dan eerst even zelf verwerken en op een rijtje krijgen en dan pas de rest van de wereld. Tis onze droom die aan diggelen gaat, dat kost effe hoor.
Ik moet zeggen dat de grootste spanning wel weg is, ik voel gewoon dat het goed is, dus dat zal dan wel. En ik weet hoe het voelt als dat niet zo is, dat helpt. Ik geloofde daar nooit zo in, maar als je het twee keer meemaakt dan moet je het wel gaan geloven.
pi_89855547
DJMO... lachen zeg!! _O- En wat leuk dat hij er nu zo naar uit kijkt!! O+
pi_89862871
Oeh, 20 weken vandaag! *O*
pi_89863086
Op de helft Danic! Mijlpaal :D!!
  maandag 13 december 2010 @ 08:46:15 #264
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89863577
*O* voor de 20-weken mijlpaal van Danic!
  maandag 13 december 2010 @ 08:54:09 #265
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89863693
Wow Danic!

Zomereen naar chirurg, foto maken en gesprek over hoe nu verder. Best spannend.
  maandag 13 december 2010 @ 08:58:22 #266
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89863752
Succes Aventura! Hopelijk valt het vervolgtraject mee (wat is daar in eerste instantie over gezegd?)!
pi_89864234
Succes Aventura! Hoe laat moet je er zijn?
pi_89864498
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 07:21 schreef danic het volgende:
Wat ga je hard! :o

Succes straks Aventura!
  maandag 13 december 2010 @ 09:46:51 #269
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_89864726
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 07:21 schreef danic het volgende:
Oeh leuk *O*.

Valt nog niet mee hoor, om te gaan werken en niets te moeten/mogen/willen zeggen tegen collega's :').
pi_89866967
@danic mooie mijlpaal

Ik ben nu 13w1d en vind dat al een beetje een mijlpaal.
Vandaag bij de apotheek de rest van de medicatie opgehaald voor de AA je bent wel heel ziek of niet? omdat je zoveel krijgt.

Vrijdag moet ik op controle in het z-huis en vraag me af of ze dan nog een echo maken. Mijn moeder wilde al perse mee want een echo was toch wel iets dat ze graag wilde zien. Probeer haarenthousiasme wat te matige omdat ik helemaal niet weet of ze een echo maken.
pi_89868002
Bedenk je ook dat als ze een echo maken je maar net de juiste moet treffen.
Niet iedereen zal je een tour van de baby laten zien zeg maar.
Soms kijken ze echt alleen even snel.

Danic gefeliciteerd met je mijlpaal *O*
  maandag 13 december 2010 @ 12:18:13 #272
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89869182
Zo, ik weet meer. 17 januari gips eraf. Dan oefeningen doen. Heb weer een foto gehad en nieuw gips gekregen: knalrood!

Ik zat te denken: is het overdreven om de vk te bellen? Ten eerste om haar te informeren over mijn ongelukje, ten tweede om te vragen of er misschien even naar de baby gekeken kan worden.
Ik heb toch 2 foto's, 2x gips en een operatie achter de rug. Voel me verder prima, geen krampen ofzo maar toch...
pi_89869643
Aventura, kan me goed voorstellen dat je even die extra bevestiging wilt.
Bel haar maar gewoon, ze zal het echt wel begrijpen. En anders blijf je toch ook maar met die onzekerheid rondlopen, daar wordt je ook niet wijzer van.
Ik had dit een paar weken geleden ook: wilde even het hartje horen ter bevestiging, kon diezelfde dag nog (binnen een uur) terecht.
  maandag 13 december 2010 @ 12:36:55 #274
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89869686
@ Aventura
Ik zou me niet te snel zorgen maken bij geen klachten, al doen we dat allemaal wel eens. Vragen kan je doen als je graag de zekerheid wil hebben, nee heb je, ja kun je krijgen. Gewoon horen wat ze zeggen, wellicht kunnen ze ook alleen even luisteren of is het daar nog te vroeg voor?

Voor de rest, ik heb weer een sticker van de verloskundige, bloedruk was 120/60, met 12 weken was ie nog 120/80, dus mooi gezakt. Suiker 4,1, ijzergehalte 8,1. Verder geen rare dingen in het bloed gevonden, allemaal goed.
Het kindje schopte naar de doptone, (ik weet nu hoe een shopje voelt :) ) dus was even lastig om te luisteren, maar het lukte toch, een beweeglijk ukje weer, net als met de echo de vorige keer. Baarmoeder komt al tot vlak onder mijn navel, ook dat was prima. Ik dacht het zelf al te voelen, maar het leek me zo hoog voor bijna 16 weken. Dus ik ben weer helemaal blij.
Het weekend al wat ingericht op het kamertje en we hebben de kinderwagen in huis. Inmiddels ook al veel spullekes, dus ik krijg weer wat rust mijn lijf en hoofd, erg fijn. :)
pi_89878885
Leuk Juud!

Ik heb de afgelopen dagen ook wel eens wat gevoeld waarvan ik mij toch afvraag of het schopjes zijn, misschien dat ik donderdag ook wel wat hoor/voel als ze het hartje gaan luisteren.

Ik begin de tel kwijt te raken, voor mijn gevoel ben ik nog steeds net 12 weken zwanger, maar ik was gisteren al 15 weken onderweg! Ben wel blij dat het na morgen even rustiger wordt, ik weet niet of ik dit anders nog lang had volgehouden. Nu alleen erop letten dat ik niet mijn hele vakantie alsnog aan werk besteed.
  maandag 13 december 2010 @ 16:51:21 #276
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89879426
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:37 schreef laiveneertiekje het volgende:
Leuk Juud!

Ik heb de afgelopen dagen ook wel eens wat gevoeld waarvan ik mij toch afvraag of het schopjes zijn, misschien dat ik donderdag ook wel wat hoor/voel als ze het hartje gaan luisteren.

Ik begin de tel kwijt te raken, voor mijn gevoel ben ik nog steeds net 12 weken zwanger, maar ik was gisteren al 15 weken onderweg! Ben wel blij dat het na morgen even rustiger wordt, ik weet niet of ik dit anders nog lang had volgehouden. Nu alleen erop letten dat ik niet mijn hele vakantie alsnog aan werk besteed.
Ik voel een soort woelen in mijn buik, heel zachtjes. Een schopje voelt als een heeeeel zacht tikje aan de binnenkant, ik krijg het nu ook voor elkaar door zachtjes te drukken op mijn buik, zo 5 a 7 cm onder mijn navel. Gaat snel ineens he? Dat gevoel heb ik ook sinds 12 weken. Aanstaande woensdag alweer 16 weken. :o
pi_89879777
Poeh jullie gaat hard dames.
Wat leuk dat het al voelt Juud.
  maandag 13 december 2010 @ 17:12:07 #278
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89880241
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:51 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik voel een soort woelen in mijn buik, heel zachtjes. Een schopje voelt als een heeeeel zacht tikje aan de binnenkant, ik krijg het nu ook voor elkaar door zachtjes te drukken op mijn buik, zo 5 a 7 cm onder mijn navel. Gaat snel ineens he? Dat gevoel heb ik ook sinds 12 weken. Aanstaande woensdag alweer 16 weken. :o
Wat een contrast qua beleving met de eerste weken of niet? Toen dacht ik ook bij de dames die hier al op 20+ weken zaten 'was ik maar vast zo ver, want dat duurt nog zoooooo lang!'. En nu zit ik zelf alweer in week 25 :o . Het kindje voelen maakt voor mij een heel groot verschil in de beleving, het voelt nu nog zoveel intenser, helemaal toen mijn lief het gisteren ook voor het eerst voelde aan de buitenkant. O+
pi_89880325
Juud, ik voelde tijdens het autorijden iets onder mijn navel kleine plopjes, of iemand met een potlood ofzo van binnenuit duwde zeg maar... Mijn O+ probeert elke avond of hij al wat kan voelen, hij heeft wel heel soms het idee alsof er wat beweegt/langsschuift, maar vaak voelt hij ook helemaal niets..
pi_89880368
Wat leuk van het prille voelen!!

Ik vind de hele zwangerschap echt mega snel gaan, ook nu nog! Komt misschien ook doordat er al een meisje rondloopt..vandaag 38 weken.
Gisteravond wel weer wat gerommel (vorige week ook al een beetje) maar ik verwacht nog niet dat het snel wat wordt ;)
pi_89880499
Mijn baby was vannacht mijn buik aan het verbouwen, niet normaal :X Ik heb er een paar uur wakker van gelegen. Er zat ook een voetje of handje vast onder mijn ribben }:| :P
Overdag issie echt mega rustig maar 's nachts.... leuk ritme ;)

En deze week is het al week 33. Waar ik in het begin niet wist hoe ik die 9 maanden door moest komen, gaat het veels te hard nu. Mijn hoofd houdt het niet bij.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_89880563
quote:
Op maandag 13 december 2010 17:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn baby was vannacht mijn buik aan het verbouwen, niet normaal :X Ik heb er een paar uur wakker van gelegen. Er zat ook een voetje of handje vast onder mijn ribben }:| :P
Overdag issie echt mega rustig maar 's nachts.... leuk ritme ;)

En deze week is het al week 33. Waar ik in het begin niet wist hoe ik die 9 maanden door moest komen, gaat het veels te hard nu. Mijn hoofd houdt het niet bij.
"Fijn" is dat he..dat verbouwen. Hij lag toch in stuit of vergis ik me nu even?
33 weken alweer!
pi_89880905
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:21 schreef mrien het volgende:

[..]

"Fijn" is dat he..dat verbouwen. Hij lag toch in stuit of vergis ik me nu even?
33 weken alweer!
Nee niet meer, de laatste controle was hij gedraaid. Al zei dat volgens de vk niks. Het kan elke 10 minuten anders zijn. Maar ik kan geen touw vast knopen aan dat verbouwen dus ik heb geen flauw idee hoe hij nu precies ligt.

Is er ook nog steeds ruimte voor verbouwingen als je baby is ingedaald? Of is de jouwe nog niet ingedaald?
The way you rock'n'roll
pi_89881006
Nog even DML en hij is er echt.
Kun je nog een beetje wennen aan zijn ritme ;)
pi_89881040
Hij is nog niet ingedaald nee. Ene keer ligt hij met rug rechts en andere keer links (volgens kaart vk). Of er nog ruimte is, blijkbaar wel :)
Met 36 weken draaide Lotte bv nog van stuit naar hoofdligging, en die was bij geboorte ook geen kleintje (deze ook niet verwachten ze)
  maandag 13 december 2010 @ 17:48:08 #286
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89881484
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Juud, ik voelde tijdens het autorijden iets onder mijn navel kleine plopjes, of iemand met een potlood ofzo van binnenuit duwde zeg maar... Mijn O+ probeert elke avond of hij al wat kan voelen, hij heeft wel heel soms het idee alsof er wat beweegt/langsschuift, maar vaak voelt hij ook helemaal niets..
Ik voel haar ook heel vaak als ik het autorijden ben :).
Maar misschien komt dat ook omdat ik altijd heel hard en vals meezing met de autoradio... ;(

f_r slaat je medicatie een beetje aan meis?

mrien je bent er al bijna!

DML jij ook! Ben je dan nog beurs van zo'n nachtje verbouwingswerkzaamheden van je kleintje?
  maandag 13 december 2010 @ 17:49:14 #287
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89881534
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:58 schreef danic het volgende:
Wat een idioot van een echoscopist trouwens zeg!
Ik was van tevoren gewaarschuwd over het vrouwtje dat het bij ons in het ziekenhuis deed en dat was maar goed ook. Gelukkig zijn wij allemaal heeeel spontaan :r en ontdooide ze al gauw.
Volgende week ook weer bij haar, maar kan me niet voorstellen dat ze ons nog kent.

Ben wel heel benieuwd wat het wordt. Natuurlijk is het een medische echo en is het belangrijkste dat we horen dat er geen medische afwijkingen zijn, maar het geslacht vind ik toch ook wel héél erg leuk om te horen.
Het is me opgevallen dat iedereen hier wel post hoe de eerste gevoelens uit de buik aanvoelen. Het viel me op dat als men het gevoel omschreef als een 'plop' of een 'boink' dat ze dan later postten dat het een jongetje werd. Was het gevoel 'kriebelig' of 'vlinderachtig' dan bleek het een meisje te worden.
Ben benieuwd hoe dat bij ons uitwerkt, want bij mij was het een 'boink'.
Aan de andere kant hoorde ik van mijn schoonmoeder dat mijn vriend als klein kind de gave had van het juist voorspellen wat iemand kreeg. Hij aaide dan over haar wang (4 jaar hè wassie) en als ze een zacht gezicht had werd het een meisje, en bij een hard gezicht een jongetje.
Ik net naar hem toe: pak zijn hand en aai over mijn wang. Zonder verder uit te leggen waarom, zegt ie: ooh zacht!
Nou ja, heeft hij het nou goed, of ik met mijn conclusie over eerdere posten.
Ik laat het volgende week donderdag weten!
Danic, zou je voor de gein even deze test willen doen?
http://www.babyinfo.nl/fun/jongenofmeisje/
En dan het 'bereken het zelf!' gedeelte.

Bij mij komt er een meisje uit (iets wat mijn gevoel ook zegt), alleen iedereen zegt dat ik een jongen krijg :P

Zag op een ander forum veel zwangeren bij wie deze berekening klopte :P

Oh en ook anderen die al weten wat ze krijgen graag uitproberen, dan weet ik wat mijn kansen zijn vrijdag hihihi
pi_89881674
Volgens die test zou het een meisje worden the_tankgirl, klopt dus niet ;)
  maandag 13 december 2010 @ 17:55:44 #289
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_89881811
Volgens die test zou het bij ons een meisje worden; en ik heb geen flauw idee. Ik kan over ongeveer 17 weken aangeven of het goed was.
Veel mensen in mijn omgeving zeggen momenteel wel meisje. Eerst had ik heel erg jongetje in mijn hoofd, maar ik heb nu een paar keer meisje gedroomd. Maar geen idee dus. We zien in het april (vermoedelijk)

edit ook bij leeftijdtest zegt de test een meisje

[ Bericht 8% gewijzigd door J-net op 13-12-2010 18:10:33 ]
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_89882284
TM, ik heb er verder geen last van nu hoor. Het is alleen lastig als je wilt slapen. Maar lang leven niks hoeven. Ik slaap een gat in de dag. Mijn hele ritme is omgekeerd momenteel. Dat moet ik nog even terug draaien voor de bevalling wel.

Tankgirl, de test zegt bij mij een meisje en dat klopt niet :N
The way you rock'n'roll
pi_89882290
Als ik de vragen invul wordt het een j als ik de leeftijdstest doe een m
We zien het in juni wel
  maandag 13 december 2010 @ 18:15:21 #292
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89882492
Kgeloof niet in dat soort tests. We zien inderdaad wel.
pi_89882536
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:48 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Ik voel haar ook heel vaak als ik het autorijden ben :).
Maar misschien komt dat ook omdat ik altijd heel hard en vals meezing met de autoradio... ;(

f_r slaat je medicatie een beetje aan meis?

mrien je bent er al bijna!

DML jij ook! Ben je dan nog beurs van zo'n nachtje verbouwingswerkzaamheden van je kleintje?
Jammer genoeg merk ik er weinig van. Maar goed ik weet niet hoe het is als ik ermee stop.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 december 2010 @ 19:16:49 #294
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89885179
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:49 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Danic, zou je voor de gein even deze test willen doen?
http://www.babyinfo.nl/fun/jongenofmeisje/
En dan het 'bereken het zelf!' gedeelte.

Bij mij komt er een meisje uit (iets wat mijn gevoel ook zegt), alleen iedereen zegt dat ik een jongen krijg :P

Zag op een ander forum veel zwangeren bij wie deze berekening klopte :P

Oh en ook anderen die al weten wat ze krijgen graag uitproberen, dan weet ik wat mijn kansen zijn vrijdag hihihi
beide zeggen jongen, en ik krijg volgens de 20w. echo ook een knul, ook volgens m'n eigen gevoel wat al (weer) vanaf dag één zegt dat het een knul is :P

pi_89886718
De testen kloppen bij mij niet, de site zegt een jongen namelijk haha
  maandag 13 december 2010 @ 20:02:47 #296
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_89887642
Bij mij komt er een jongen uit bij de vragen en een meisje bij het rekenen, dus ik zou er niet blind op vertrouwen :D
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 13 december 2010 @ 20:13:17 #297
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89888298
Ja, maar bij die vragen he, vragen ze ook hoe de gesprongen ader in je linker oog eruit ziet :')

Buh, ik had op meer goede resultaten gehoopt :P
  maandag 13 december 2010 @ 20:14:46 #298
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89888390
Ik heb de test hierboven niet gedaan, de Chinese conceptiekalender klopte bij mij wel. Maar ja, is altijd 50/50 kans ;) .

Wat de bakerpraatjes betreft:
• Puntige buik? Een jongetje! Ronde buik? Een meisje! :Y
Draag je hoog? Dan krijg je een meisje. Ligt je kindje laag, dan wordt het een jongen. :Y
Wordt je gezicht dikker? Dan wordt het een meisje. Blijft je gezicht hetzelfde, dan krijg je een jongen. :Y
Heb je vaak een ochtendhumeur? Dan krijg je vast een meisje. Ben je juist heel vrolijk en lach je veel, dan wordt het een jongen. :N
• Last van koude voeten? Dan krijg je een jongen. Merk je helemaal geen verschil? Dan wordt het een meisje. :Y
• Heb je veel last van pukkeltjes? Dan wordt het een meisje! Een mooie, egale huid? Dan krijg je een jongetje. :Y (nou ja, veel, maar ik heb ineens wat puistjes terwijl ik die anders nooit heb).
pi_89889085
M.b.t de bakerpraatjes, bij Lotte had ik een ronde buik, nu is het meer een punt
Dus wat dat betreft ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 december 2010 @ 20:37:13 #300
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89889752
ik had bij allebei (y en j ) gewoon een dikke buik .. was nou niet echt te zeggen of het rond of een punt was, aangezien ik vrij tenger ben van mezelf en m'n buik gewoonweg explodeert _O- (nu ook weer trouwens :') )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')