Ik geloof dat ik meer op één lijn zit met je vriend. Als je voorbehoedsmiddelen de deur uitdoet dan weet je toch dat het elk moment raak kan zijn? Het maffe is dat het hier de tweede keer precies zo ging: idioot snel raak en mijn vriend weer volledig in shock. Je zou denken dat het de tweede keer iets minder als een verrassing komt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:18 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hier andersom, ik moet soms nog steeds aan het idee wennen. Gevoelsmatig is het te snel gegaan, 6 weken na pilstop. Zo denkt vriend er niet over, die reageerde heel nuchter toen ik de test liet zien. "Ehm ja we doen het toch zonder pil, wat had je dan verwacht". Ik heb het gevoel dat ik 'opeens' in het wereldje van echo's, verloskundige etc. ben beland. Al went het wel steeds meer!
Ik heb met 8w5d een echo gehad en toen was alles oke. Volgens mij deden ze die mede omdat mijn cyclusduur onzeker was. (1 cyclus van 22d gehad). Ben ook bijna een week vooruit gezet toen. Toen de afspraak voor 4 januari werd gemaakt ging ze nog van een kortere zwangerschapsduur uit. Vandaar dat-ie nu ook wat 'laat' uitvalt. Het is wel jammer dat het niet voor kerst is, want we gaan het goede nieuws dan brengen en een extra bevestiging dat het goed zit zou mooi geweest zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:55 schreef mefke79 het volgende:
Heb je nog niet eerder een echo gehad dan? En combineer je deze echo met een nekplooimeting? Als dat laatste zo is, dan is het verklaarbaar, want die moeten dan weer tussen 11 en 13 weken. En als je al een vroege echo hebt gehad en je hebt een regelmatige cyclus dan zullen ze ook minder geneigd zijn het eerder te doen. Feit blijft natuurlijk dat de grootste kans op een miskraam of missed abortion weg is na 12 weken. Dus daarna kijken heeft ook zijn voordelen.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik eentje gehad met iets van 7 weken vanwege buikpijn en de echo erna was met iets van 12 weken (en dat bleek toen mis, maar dat had er verder niets mee te maken). Ik meen me wel te heugen dat er na een bepaalde termijn (vraag me niet welke termijn) de datum niet meer goed afgeleid kan worden uit de crl (kruin romp lengte) omdat dan de onderlinge verschillen tussen lengte van kinderen al een rol gaat spelen.
Mijlpaal!!!quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:04 schreef The_Tankgirl het volgende:
Oeh vrijdag alweer de 20 weken echo, JEEJ
Ja snap ikquote:Op zaterdag 11 december 2010 13:12 schreef The_Tankgirl het volgende:
Niet gisteren, maar de komende he
Kan het altijd hopen natuurlijk, hihiquote:Op zaterdag 11 december 2010 17:05 schreef ik80lll het volgende:
ervan af komen voor de bevalling? succes!
Grappig, voor mij voelt het met 33 wk nog steeds redelijk traag.quote:Op zondag 12 december 2010 09:32 schreef twentemeisje het volgende:
Ik kon het in het begin echt niet geloven wanneer mensen riepen 'wacht maar, straks gaat het zo hard'. Ik vond de dagen namelijk voorbij kruipen die eerste weken.
Mja, ik ben benieuwd of ik ook nog last krijg van ochtendmisselijkheid.quote:Op zondag 12 december 2010 09:34 schreef laiveneertiekje het volgende:
Purple Daisy, wij hebben het aan de (schoon)ouders verteld na de eerste echo die goed was. Mijn baas heeft het MT officieel op de hoogte gesteld bij 11 weken als ik het goed heb(ze had het al eerder geraden, omdat ik zo misselijk was..)
Kerst is ook een mooi moment toch? Naast de ouders weet mijn beste vriendin het. En dat is meer omdat ze zelf toevallig vrijdag sms'te of het nou al raak wasquote:Op zondag 12 december 2010 11:00 schreef Aventura het volgende:
Jee, hier weet alleen zus het. Als het aan mij lag wist de hele fam het al, maar vriend wou wachten tot 12 weken. Later bedacht hij zich en werd dat na eerste echo. Die hebben we vorige week al gehad, maar we hebben nog niemand van de familie irl gezien. We willen niet bellen maar persoonlijk vertellen. Dus wordt het kerst.
Herkenbaar. Ik laat nu maar een heleboel spullen liggen voor de eerste week van de vakantie, en ik heb deze week nog een beetje geluk, maandag en dinsdag werken, woensdag studiedag, donderdag vrij, en vrijdag is er kerstmarkt, dus geen lessen.. Alleen jammer dat ik vrijdag nog een stapeltje toetsen in mijn postvakje vind, maar dat is nu eenmaal niet anders. Ik hik er nu tegenaan om de laatste loodjes werk voor maandag en dinsdag nog te verzetten, maar ook dat gaat me vandaag nog wel lukken..quote:Op zondag 12 december 2010 11:13 schreef -Nienna- het volgende:
Ik ben nog steeds erg moe, drukke weken op school, als ik thuiskom gaat het lampje snel uit. Nog 5 dagen en dan eerst twee weken kerstvakantie. Zo'n zin in en behoefte aan.
Geboortekaartjes deel 16 !quote:Op zondag 12 december 2010 12:25 schreef Chooselife het volgende:
We zijn op zoek naar een mooie geboortekaartje!
Wie heeft internet-inspiratie?
quote:Op zondag 12 december 2010 11:01 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Kerst is ook een mooi moment toch? Naast de ouders weet mijn beste vriendin het. En dat is meer omdat ze zelf toevallig vrijdag sms'te of het nou al raak was. Daardoor begon het te kriebelen om te testen. Zonder dat smsje had ik misschien pas deze week getest.
.
Dus dat, mijn moeder en broer wisten het de dag vd test. Mijn beste vriendinnetje een paar dagen later. Mijn opa en oma twee weken later. De rest vd familie, bekenden en mijn werk met een week of 9 en 10. Ik vind het fijn om met mensen om mij heen zowel vreugde als evt verdriet te delen. En wie geeft mij de garantie dat het na 12 weken wel altijd goed gaat, ik vind het raar om mij aan standaard termijnen te houden, ik handel op graag op gevoel. In overleg met manlief, maar die werkt wel een beetje hetzelfde.quote:Op zondag 12 december 2010 15:38 schreef Vanyel het volgende:
Met de mensen met wie ik de blijdschap wil delen, wil ik dat verdriet ook graag kunnen delen.
quote:Op zondag 12 december 2010 19:09 schreef krijtlijk het volgende:
Ik heb niet zo zin in dat betuttelende gedoe en goedbedoeld advies. Ik kan me er al helemaal over opwinden als ik er aan denk wat me te wachten staat
dit pik ik er even uit hoorquote:Op zondag 12 december 2010 19:36 schreef Jose81 het volgende:
Toen ik het net wist heb ik mijn beste vriendin gebeld... ik was alleen thuis en moest het gewoon kwijt. Daarna pas heb ik het mijn man verteld (die was op zijn werk), en ben ik met Bas van te voren een trui met 'grote broer' gaan kopen. Toen naar het werk van, die ik met een smoes naar beneden had gelokt (uiteindelijk zag hij aan de ingepakte zw.test dat ik zwanger was en niet aan de trui van Bas
). --
Oeh leukquote:
Ik voel een soort woelen in mijn buik, heel zachtjes. Een schopje voelt als een heeeeel zacht tikje aan de binnenkant, ik krijg het nu ook voor elkaar door zachtjes te drukken op mijn buik, zo 5 a 7 cm onder mijn navel. Gaat snel ineens he? Dat gevoel heb ik ook sinds 12 weken. Aanstaande woensdag alweer 16 weken.quote:Op maandag 13 december 2010 16:37 schreef laiveneertiekje het volgende:
Leuk Juud!
Ik heb de afgelopen dagen ook wel eens wat gevoeld waarvan ik mij toch afvraag of het schopjes zijn, misschien dat ik donderdag ook wel wat hoor/voel als ze het hartje gaan luisteren.
Ik begin de tel kwijt te raken, voor mijn gevoel ben ik nog steeds net 12 weken zwanger, maar ik was gisteren al 15 weken onderweg! Ben wel blij dat het na morgen even rustiger wordt, ik weet niet of ik dit anders nog lang had volgehouden. Nu alleen erop letten dat ik niet mijn hele vakantie alsnog aan werk besteed.
Wat een contrast qua beleving met de eerste weken of niet? Toen dacht ik ook bij de dames die hier al op 20+ weken zaten 'was ik maar vast zo ver, want dat duurt nog zoooooo lang!'. En nu zit ik zelf alweer in week 25quote:Op maandag 13 december 2010 16:51 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik voel een soort woelen in mijn buik, heel zachtjes. Een schopje voelt als een heeeeel zacht tikje aan de binnenkant, ik krijg het nu ook voor elkaar door zachtjes te drukken op mijn buik, zo 5 a 7 cm onder mijn navel. Gaat snel ineens he? Dat gevoel heb ik ook sinds 12 weken. Aanstaande woensdag alweer 16 weken.
"Fijn" is dat he..dat verbouwen. Hij lag toch in stuit of vergis ik me nu even?quote:Op maandag 13 december 2010 17:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn baby was vannacht mijn buik aan het verbouwen, niet normaalIk heb er een paar uur wakker van gelegen. Er zat ook een voetje of handje vast onder mijn ribben
![]()
![]()
Overdag issie echt mega rustig maar 's nachts.... leuk ritme
En deze week is het al week 33. Waar ik in het begin niet wist hoe ik die 9 maanden door moest komen, gaat het veels te hard nu. Mijn hoofd houdt het niet bij.
Nee niet meer, de laatste controle was hij gedraaid. Al zei dat volgens de vk niks. Het kan elke 10 minuten anders zijn. Maar ik kan geen touw vast knopen aan dat verbouwen dus ik heb geen flauw idee hoe hij nu precies ligt.quote:Op maandag 13 december 2010 17:21 schreef mrien het volgende:
[..]
"Fijn" is dat he..dat verbouwen. Hij lag toch in stuit of vergis ik me nu even?
33 weken alweer!
Ik voel haar ook heel vaak als ik het autorijden benquote:Op maandag 13 december 2010 17:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Juud, ik voelde tijdens het autorijden iets onder mijn navel kleine plopjes, of iemand met een potlood ofzo van binnenuit duwde zeg maar... Mijnprobeert elke avond of hij al wat kan voelen, hij heeft wel heel soms het idee alsof er wat beweegt/langsschuift, maar vaak voelt hij ook helemaal niets..
Danic, zou je voor de gein even deze test willen doen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:58 schreef danic het volgende:
Wat een idioot van een echoscopist trouwens zeg!
Ik was van tevoren gewaarschuwd over het vrouwtje dat het bij ons in het ziekenhuis deed en dat was maar goed ook. Gelukkig zijn wij allemaal heeeel spontaanen ontdooide ze al gauw.
Volgende week ook weer bij haar, maar kan me niet voorstellen dat ze ons nog kent.
Ben wel heel benieuwd wat het wordt. Natuurlijk is het een medische echo en is het belangrijkste dat we horen dat er geen medische afwijkingen zijn, maar het geslacht vind ik toch ook wel héél erg leuk om te horen.
Het is me opgevallen dat iedereen hier wel post hoe de eerste gevoelens uit de buik aanvoelen. Het viel me op dat als men het gevoel omschreef als een 'plop' of een 'boink' dat ze dan later postten dat het een jongetje werd. Was het gevoel 'kriebelig' of 'vlinderachtig' dan bleek het een meisje te worden.
Ben benieuwd hoe dat bij ons uitwerkt, want bij mij was het een 'boink'.
Aan de andere kant hoorde ik van mijn schoonmoeder dat mijn vriend als klein kind de gave had van het juist voorspellen wat iemand kreeg. Hij aaide dan over haar wang (4 jaar hè wassie) en als ze een zacht gezicht had werd het een meisje, en bij een hard gezicht een jongetje.
Ik net naar hem toe: pak zijn hand en aai over mijn wang. Zonder verder uit te leggen waarom, zegt ie: ooh zacht!
Nou ja, heeft hij het nou goed, of ik met mijn conclusie over eerdere posten.
Ik laat het volgende week donderdag weten!
Jammer genoeg merk ik er weinig van. Maar goed ik weet niet hoe het is als ik ermee stop.quote:Op maandag 13 december 2010 17:48 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik voel haar ook heel vaak als ik het autorijden ben.
Maar misschien komt dat ook omdat ik altijd heel hard en vals meezing met de autoradio...![]()
f_r slaat je medicatie een beetje aan meis?
mrien je bent er al bijna!
DML jij ook! Ben je dan nog beurs van zo'n nachtje verbouwingswerkzaamheden van je kleintje?
beide zeggen jongen, en ik krijg volgens de 20w. echo ook een knul, ook volgens m'n eigen gevoel wat al (weer) vanaf dag één zegt dat het een knul isquote:Op maandag 13 december 2010 17:49 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Danic, zou je voor de gein even deze test willen doen?
http://www.babyinfo.nl/fun/jongenofmeisje/
En dan het 'bereken het zelf!' gedeelte.
Bij mij komt er een meisje uit (iets wat mijn gevoel ook zegt), alleen iedereen zegt dat ik een jongen krijg
Zag op een ander forum veel zwangeren bij wie deze berekening klopte
Oh en ook anderen die al weten wat ze krijgen graag uitproberen, dan weet ik wat mijn kansen zijn vrijdag hihihi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |