abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89795739
Wij hadden em met 12w1d. En alles was heel goed te zien. Ik weet eerlijk gezegd niet waarom het tussen de 9-11 weken het beste zou zijn.....In de volksmond wordt ie toch ook wel gewoon de 12-weken echo genoemd? Toch niet de tussen-de-9-en-de-11-weken-echo?
Ik zeg niet dat het niet klopt wat je zegt, maar ik heb er nog nooit van gehoord iig.
Misschien dat iemand met een medische baan het je beter uit kan leggen, poppejans bv of mefke.
  zaterdag 11 december 2010 @ 10:41:19 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89795799
Ach het zal wel goed zijn ook. Anders had ze m niet zo ingepland lijkt me!
pi_89796607
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 23:18 schreef Aventura het volgende:

[..]

Hier andersom, ik moet soms nog steeds aan het idee wennen. Gevoelsmatig is het te snel gegaan, 6 weken na pilstop. Zo denkt vriend er niet over, die reageerde heel nuchter toen ik de test liet zien. "Ehm ja we doen het toch zonder pil, wat had je dan verwacht". Ik heb het gevoel dat ik 'opeens' in het wereldje van echo's, verloskundige etc. ben beland. Al went het wel steeds meer!
Ik geloof dat ik meer op één lijn zit met je vriend. Als je voorbehoedsmiddelen de deur uitdoet dan weet je toch dat het elk moment raak kan zijn? Het maffe is dat het hier de tweede keer precies zo ging: idioot snel raak en mijn vriend weer volledig in shock. Je zou denken dat het de tweede keer iets minder als een verrassing komt. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89797378
Hihi Danic, ik heb heel geen medische baan. Nou ben ik wel de enige thuis die niet medisch is opgeleid, maar toch...

Heb je nog niet eerder een echo gehad dan? En combineer je deze echo met een nekplooimeting? Als dat laatste zo is, dan is het verklaarbaar, want die moeten dan weer tussen 11 en 13 weken. En als je al een vroege echo hebt gehad en je hebt een regelmatige cyclus dan zullen ze ook minder geneigd zijn het eerder te doen. Feit blijft natuurlijk dat de grootste kans op een miskraam of missed abortion weg is na 12 weken. Dus daarna kijken heeft ook zijn voordelen.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik eentje gehad met iets van 7 weken vanwege buikpijn en de echo erna was met iets van 12 weken (en dat bleek toen mis, maar dat had er verder niets mee te maken). Ik meen me wel te heugen dat er na een bepaalde termijn (vraag me niet welke termijn) de datum niet meer goed afgeleid kan worden uit de crl (kruin romp lengte) omdat dan de onderlinge verschillen tussen lengte van kinderen al een rol gaat spelen.

Ik heb het gisteren met mijn man ook nog even over de knuffels gehad. Tis zo raar, vorige keer hadden we rond deze termijn al een kinderwagen besteld en knuffels gekocht en gekregen en kleertjes gekocht. Maar ja, nu moeten we eerst nog drie kamers onderling verschuiven, opruimen, bezig zijn met Driekus en we willen weten wat het wordt, dat koopt ook lastiger. We gaan in het kerstvakantie een dagje naar Maastricht en hebben afgesproken dat we daar iig wat knuffels gaan halen voor Drieka. Twee Nijntjesknuffeldoekjes (eentje als reserve) en dan nog een lang konijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89797736
Oh Mefke, dacht dat jij in een ziekenhuis werkte, haal ik je nou met iemand anders door elkaar??
pi_89797814
ik werk ook wel in een ziekenhuis hoor, maar daar zijn ook genoeg niet-medische functies. En aangezien ik het wel heel interessant vind en er dus veel familie wel in de zorg zit, weet ik wel redelijk veel.
pi_89798106
Ha dus ik ben niet helemaal gek geworden gelukkig. Maar je hebt gelijk, er zijn natuurlijk zat niet-medische functies in een ziekenhuis. Maar snap nu ook wel waarom je zo veel weet hihi
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:01:33 #208
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89799427
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:55 schreef mefke79 het volgende:

Heb je nog niet eerder een echo gehad dan? En combineer je deze echo met een nekplooimeting? Als dat laatste zo is, dan is het verklaarbaar, want die moeten dan weer tussen 11 en 13 weken. En als je al een vroege echo hebt gehad en je hebt een regelmatige cyclus dan zullen ze ook minder geneigd zijn het eerder te doen. Feit blijft natuurlijk dat de grootste kans op een miskraam of missed abortion weg is na 12 weken. Dus daarna kijken heeft ook zijn voordelen.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik eentje gehad met iets van 7 weken vanwege buikpijn en de echo erna was met iets van 12 weken (en dat bleek toen mis, maar dat had er verder niets mee te maken). Ik meen me wel te heugen dat er na een bepaalde termijn (vraag me niet welke termijn) de datum niet meer goed afgeleid kan worden uit de crl (kruin romp lengte) omdat dan de onderlinge verschillen tussen lengte van kinderen al een rol gaat spelen.

Ik heb met 8w5d een echo gehad en toen was alles oke. Volgens mij deden ze die mede omdat mijn cyclusduur onzeker was. (1 cyclus van 22d gehad). Ben ook bijna een week vooruit gezet toen. Toen de afspraak voor 4 januari werd gemaakt ging ze nog van een kortere zwangerschapsduur uit. Vandaar dat-ie nu ook wat 'laat' uitvalt. Het is wel jammer dat het niet voor kerst is, want we gaan het goede nieuws dan brengen en een extra bevestiging dat het goed zit zou mooi geweest zijn.
We willen niet langer wachten. Ik ben op 25 december op 4 dagen na 12 weken: lang genoeg gezwegen.
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:04:10 #209
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89799506
Oeh vrijdag alweer de 20 weken echo, JEEJ *O*
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:08:11 #210
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89799633
Mijn pa is er iig klaar voor: hij bood laatst aan om de toiletrolhouder in ons vernieuwde haltoilet te bevestigen. Ik: 'Kijk dan wel uit. De muur is niet zo dik'. Pa: 'Als ik er doorheen boor, wordt dat een mooi kinderkapstokje' :D
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:08:36 #211
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89799651
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 13:04 schreef The_Tankgirl het volgende:
Oeh vrijdag alweer de 20 weken echo, JEEJ *O*
Mijlpaal!!!
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:12:45 #212
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89799790
Niet gisteren, maar de komende he :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:13:43 #213
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89799823
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 13:12 schreef The_Tankgirl het volgende:
Niet gisteren, maar de komende he :P
Ja snap ik :P Lijkt me zo mooi. Wil je het geslacht weten?
pi_89800789
Jore O+

Silke O+
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:41:56 #215
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89800873
Jaaaa, en we gaan het ook gelijk vertellen aan iedereen. Is veel makkelijker met kado's enzo, en ik werk met mijn familie samen dus dat wordt moeilijk geheimhouden he ;)
  zaterdag 11 december 2010 @ 14:30:53 #216
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_89802439
geheimhouden, tja lastig hier ook. De naam geheimhouden is al een probleem ansich hahahaha

Morgen alweer 33 weken. Nog 3 dagen werken.
En over 1.5 week komt ons bed! En al het meubilair van de kinderkamer, kan ik eindelijk gaan inrichten. Daar heb ik echt zin in, gewoon kleertjes wassen en alles uitzoeken wat ik nou eigenlijk al heb (of heb gekregen)

Oh en voor de derde keer verkouden zijn in 2 maanden is niet leuk, daar wordt je sjacho van. alleen mijn kids begrijpen het niet helemaal... helaas is er weinig behang te vinden hier in huis.
pi_89804914
Tankgirl, oeoeoe spannend!
Ik80lll nog effe werken en dan zit het er op. En weer verkouden zijn is niet leuk, praat me er niet van.
pi_89806218
Nog maar 3 dagen werken, lekker zeg ik80lll. Druk genoeg zo met al 2 kinderen in huis!
En verkouden, irritant he. Ik probeer er nu nog "even" af te komen voor de bevalling maar dat gaat nog niet zo goed helaas
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:05:59 #219
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_89806762
Ik ben bang dat hier de zoutoplossing ook maar weer tevoorschijn moet komen.
Gelukkig mocht ik stoppen met de ijzerbruistabletten.

Weerstand is echt niks meer...

ervan af komen voor de bevalling? succes!
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:10:35 #220
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_89806916
Ik80, lastig dat je verkouden bent!

Aventura, vier jaar geleden was het hier standaard om een echo te krijgen met 11 weken. Dat was de termijnecho, als je wilde werd je doorverwezen voor de NT-meting met 12 weken.
Alleen bij een zwangerschap na een miskraam kreeg je eerder een echo, met 9 weken.
Nu is het in mijn praktijk standaard dat je met 9 én 11 weken een echo krijgt, geen idee waarom ze dat gedaan hebben, maar ik vind het wel goed. Zeker omdat de intake al met 9 weken is, terwijl je dan nog niet de garantie hebt dat het goed zit.

Tankgirl, wat leuk, de 20 weken echo! Dan ben je op de helft!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_89807526
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 17:05 schreef ik80lll het volgende:

ervan af komen voor de bevalling? succes!
Kan het altijd hopen natuurlijk, hihi
pi_89814836
Spannend Tankgirl, de 20 weken echo... ik vond die zooo bijzonder bij Bas O+ ... Veel plezier alvast! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zondag 12 december 2010 @ 08:46:29 #223
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_89825381
Goedemorgen allemaal :W. Poeh, wat een weekend zeg.. We hebben besloten om het dit weekend beide ouders te vertellen en gisteren was mijn mams helemaal ontroerd O+. Vandaag zijn m'n schoonouders aan de beurt. Voor hun is het hun eerste kleinkind. Ik ben heeeeeel benieuwd.

Vertelden jullie het trouwens ook zo vroeg aan ouders? Oh, en wanneer zou ik het mijn baas het beste op de hoogte kunnen brengen van the news?
  zondag 12 december 2010 @ 09:15:08 #224
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89825536
PurpleDaisy: leuk die enthousiaste reacties! Wij hebben het ook erg snel verteld, nu wist iedereen dat wij er mee bezig waren omdat we er ook al mee in het ziekenhuis liepen.

ik80lll: je bent er bijna! Nog maar 3 daagjes werken *O*

Tankgirl, heerlijk he die 20-weken-grens over? :*

mrien ik hoop dat het gesnotter snel voorbij is!

Mefke: hoest met je buik?

Hier vanmorgen een emotioneel momentje in de Twensche bedstee: mijn O+ heeft ons meisje voor het eerst gevoeld. Gaaf! *; Ze bewoog ook echt met zijn hand mee wanneer hij die verplaatste. O+

Vandaag gaat week 25 van start (wat gaat het hard!!! :o ). Ik vind het ook zo'n verschil, voelde ik haar twee weken geleden voor het eerst echt heel duidelijk (daarvoor soms en dan heel subtiel), nu voel ik haar per dag echt heel vaak en goed. Ik zei vanmorgen ook tegen mijn vriend 'over 13 weken mag ze gewoon geboren worden' en dat vond ik zo'n gek besef, want 13 weken dat is helemaal niet lang meer!
  zondag 12 december 2010 @ 09:22:26 #225
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89825576
P_D
Wij hebben het mijn ouders de avond nadat ik een positieve test had verteld. Ik wilde dat mijn vriend het even geheim zou houden (wilde het face-to-face aan zijn ouders vertellen), maar hij was zo emotioneel dat hij het gelijk aan de telefoon eruit floepte :')
De rest van de schoonfamilie hebben we het rond 9 weken verteld omdat iedereen op een plek was voor de verjaardag van mijn schoonzus.

T_M: Eigenlijk ben ik vandaag 19 weken, dus eigenlijk is het een bijna-20-weken-echo :+
Maar het zit er zoooo dichtbij, en zeker als we de echo hebben vrijdag is het eigenlijk al bijna 20 weken :)

Wow, heb er niet bij stil gestaan dat als je eenmaal 25 weken bent het inderdaad wel erg hard gaat. En van 20 naar 25 gaat volgens mij ook erg snel ..
  zondag 12 december 2010 @ 09:27:13 #226
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_89825607
Vraag mij af of ik weer zo geshockeerd ga worden zodra ik de kleine op het scherm zie, de vorige keer was het kindje zooo veranderd in die 4 weken (tussen 8 en 12 weken echo).

De eerste keer zagen we alleen een stil liggend kindje met kloppend hartje, en wij hadden niet verwacht dat de kleine met 12 weken al vrolijk door mijn baarmoeder aan het zwemmen was :+

Dus zat even zo naar het beeldscherm te kijken: :o :o :o
  zondag 12 december 2010 @ 09:32:05 #227
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89825632
Ik kon het in het begin echt niet geloven wanneer mensen riepen 'wacht maar, straks gaat het zo hard'. Ik vond de dagen namelijk voorbij kruipen die eerste weken. Maar nu, en dat is eigenlijk sinds de 20-weken echo, vind ik het ook heel hard gaan. Als je over de helft ben dan wordt het stukje dat je nog te gaan hebt gaandeweg vanzelf korter dan het stuk dat je al hebt afgelegd en dat vind ik zelf een heel fijn idee :) .

De 20-weken echo was voor ons ook echt genieten (vooraf nog wel spannend omdat het toch een belangrijke medische echo is), maar uiteindelijk voelde het gewoon drie kwartier lang baby-tv! O+ [sub]En wij zijn al heel erg verwend op echo-gebied, want ik geloof dat ik er nu een stuk of 11 heb gehad in de afgelopen 24 weken :@ ).
pi_89825652
Purple Daisy, wij hebben het aan de (schoon)ouders verteld na de eerste echo die goed was. Mijn baas heeft het MT officieel op de hoogte gesteld bij 11 weken als ik het goed heb(ze had het al eerder geraden, omdat ik zo misselijk was..)
pi_89825811
Wij hebben het binnen een dag na de positieve test verteld. Aan ouders, broers, zussen maar ook goeie vrienden.

quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 09:32 schreef twentemeisje het volgende:
Ik kon het in het begin echt niet geloven wanneer mensen riepen 'wacht maar, straks gaat het zo hard'. Ik vond de dagen namelijk voorbij kruipen die eerste weken.
Grappig, voor mij voelt het met 33 wk nog steeds redelijk traag.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 12 december 2010 @ 10:19:18 #230
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_89826050
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 09:34 schreef laiveneertiekje het volgende:
Purple Daisy, wij hebben het aan de (schoon)ouders verteld na de eerste echo die goed was. Mijn baas heeft het MT officieel op de hoogte gesteld bij 11 weken als ik het goed heb(ze had het al eerder geraden, omdat ik zo misselijk was..)
Mja, ik ben benieuwd of ik ook nog last krijg van ochtendmisselijkheid.
Het scheelt wel dat we over 2 weken vakantie hebben (werk op een school en we zijn 2 weken vrij). Dus mocht het dan tot stand komen, ben ik (hopelijk) in ieder geval eerst nog thuis. Al moet ik er niet aan denken dat ik op m'n werk moet kotsen :@. De wc's zijn af en toe zó smerig :r. Studenten. Zucht.

Ik denk dat als ik het niet volgende week vertel aan m'n baas, dan wel na de vakantie. Ik wil eerst een afspraak hebben gemaakt bij de verloskundige.

Ik moet zeggen dat ik al niet kan wachten tot een eerste echo :D. Ik ben zo nieuwsgierig :D.
pi_89826559
Wij hebben het bij Amélie met 6 weken en een beetje verteld, kwam toen toevallig mooi uit met Kerst en dat vonden we wel een leuk moment. De rest van de wereld hebben we het toen met ruim 9 weken verteld na de eerste echo.
Mn baas wist het met ehm ruim 23 weken geloof ik :') we liepen elkaar steeds mis, hij was steeds op conferentie of had andere verplichtingen in het buitenland en ik wilde het niet op de mail gooien.
Gelukkig had ik een superlieve baas en reageerde hij er niet minder blij om O+

Dit keer hebben we gewacht tot na de 12 weken, het voelde prettiger, kwam toevallig ook net uit met onze vakantie enzo, dat maakte het makkelijker om het stil te houden als je zelf 2 weken weg bent :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 12 december 2010 @ 11:00:04 #232
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89826650
Jee, hier weet alleen zus het. Als het aan mij lag wist de hele fam het al, maar vriend wou wachten tot 12 weken. Later bedacht hij zich en werd dat na eerste echo. Die hebben we vorige week al gehad, maar we hebben nog niemand van de familie irl gezien. We willen niet bellen maar persoonlijk vertellen. Dus wordt het kerst.
  zondag 12 december 2010 @ 11:01:42 #233
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_89826667
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:00 schreef Aventura het volgende:
Jee, hier weet alleen zus het. Als het aan mij lag wist de hele fam het al, maar vriend wou wachten tot 12 weken. Later bedacht hij zich en werd dat na eerste echo. Die hebben we vorige week al gehad, maar we hebben nog niemand van de familie irl gezien. We willen niet bellen maar persoonlijk vertellen. Dus wordt het kerst.
Kerst is ook een mooi moment toch? Naast de ouders weet mijn beste vriendin het. En dat is meer omdat ze zelf toevallig vrijdag sms'te of het nou al raak was :'). Daardoor begon het te kriebelen om te testen. Zonder dat smsje had ik misschien pas deze week getest. :D.
pi_89826818
Wij hebben het een dag na de positieve test aan de naaste familie verteld. Collega's en verder familie kregen het na de eerste echo met 8 weken te horen.

En inderdaad, ook hier vind ik het ineens snel gaan. Mijn buik groeit ook hard op het moment, krijg er iedere dag wel commentaar over, zo leuk!
Ik ben nog steeds erg moe, drukke weken op school, als ik thuiskom gaat het lampje snel uit. Nog 5 dagen en dan eerst twee weken kerstvakantie. Zo'n zin in en behoefte aan.
pi_89826928
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:13 schreef -Nienna- het volgende:

Ik ben nog steeds erg moe, drukke weken op school, als ik thuiskom gaat het lampje snel uit. Nog 5 dagen en dan eerst twee weken kerstvakantie. Zo'n zin in en behoefte aan.
Herkenbaar. Ik laat nu maar een heleboel spullen liggen voor de eerste week van de vakantie, en ik heb deze week nog een beetje geluk, maandag en dinsdag werken, woensdag studiedag, donderdag vrij, en vrijdag is er kerstmarkt, dus geen lessen.. Alleen jammer dat ik vrijdag nog een stapeltje toetsen in mijn postvakje vind, maar dat is nu eenmaal niet anders. Ik hik er nu tegenaan om de laatste loodjes werk voor maandag en dinsdag nog te verzetten, maar ook dat gaat me vandaag nog wel lukken..
pi_89828665
We zijn op zoek naar een mooie geboortekaartje!

Wie heeft internet-inspiratie?
  zondag 12 december 2010 @ 12:28:50 #237
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89828775
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:25 schreef Chooselife het volgende:
We zijn op zoek naar een mooie geboortekaartje!

Wie heeft internet-inspiratie?
Geboortekaartjes deel 16 ! :)
pi_89828906
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:28 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Geboortekaartjes deel 16 ! :)
Die zocht ik, dank je! :)
  zondag 12 december 2010 @ 12:34:15 #239
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89828982
quote:
14s.gif Op zondag 12 december 2010 11:01 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Kerst is ook een mooi moment toch? Naast de ouders weet mijn beste vriendin het. En dat is meer omdat ze zelf toevallig vrijdag sms'te of het nou al raak was :'). Daardoor begon het te kriebelen om te testen. Zonder dat smsje had ik misschien pas deze week getest. :D.
:D Nieuwsgierig aagje!
Ik wil het niet aan mijn vriendinnen vertellen: hun moeders kennen mijn moeder te goed. Ik wil niet het risico lopen dat e.e.a. via via bij mijn ouders komt. Of hoe je dingen ingewikkeld ka maken, word er zelf ook moe van!
pi_89831283
:o wat vertellen jullie het allemaal snel! (geen commentaar hoor, ik verbaas me gewoon). Ouders en broers/zussen wisten het na de eerste goede echo, met 8,5 weken. De rest pas na de nt meting met 12 weken. Nou heb ik ook makkelijk kletsen, ik heb nergens last van en nu, met 15 weken, zie je nog steeds niets. Ja, als ik iets heel straks aan doe misschien, maar dan is het nog niet duidelijk zwanger, kan ook een vertrolletje zijn.
Ik begin toch te merken dat de progesteron zijn werk begint te doen en dat ik een weekje binnen heb gezeten. Ik kon gisteren eigenlijk al niet meer op 1 been staan om mijn broek aan te doen :X Ik hoop dat ik er dat nog even uit krijg met fietsen en anders wordt het nu al naar de bekkenfysio.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')