abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 december 2010 @ 14:38:08 #1
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89632506

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
RTL Z (streaming TV)
[[url=mms://media2.bloomberg.com/btv_US200.asf]Bloomberg TV[/url]] (streaming TV)

AEX

Europese Indices

Amerikaanse Indices & Futures
Google Finance - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage

Wereldwijde Indices

Intraday Euro-Dollar

Intraday grondstoffen

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

De Beursvloer # 172 Straks de double dip? Of toch niet?
De Beursvloer # 173 Na 10 maanden 2010 weer terug bij af
De Beursvloer # 174 Waar we verder ouwehoeren
De Beursvloer #175 Met QE2, G20, Currency wars &overheden zonder geld

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
Bedankt Hans.
  dinsdag 7 december 2010 @ 14:39:54 #2
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89632574
Prachtige OP. Jammer dat de plaatjes het niet doen. :')

Edit: zo is het beter.
Bedankt Hans.
pi_89633367
Hoop nog op een terugval vanwege de hoge rentes voor de PIIGS landen. Dan koop ik even opnieuw in.
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:04:00 #4
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_89633403
Turkije doet het niet slecht dit jaar: http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=XU100:IND

Zo'n beetje de best presterende beurs na Chili.

En de stijgers/dalers dit jaar voor de NL beurs, de DOW en de EuroStoxx 50:

http://www.beleggersbelan(...)erliezers-2010-34915

[ Bericht 18% gewijzigd door JimmyJames op 07-12-2010 16:14:16 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 december 2010 @ 17:56:43 #5
862 Arcee
Look closer
pi_89640174
S&P stond even op 1.235.05, het hoogste punt sinds de kredietcrisis begon.

Overigens is dat slechts 21% onder de absolute top van 1.565.15 van 9 oktober 2007.

(en 83% hoger dan het dieptepunt van maart 2009)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_89640592
quote:
Overigens is dat slechts 21% onder de absolute top van 1.565.15 van 9 oktober 2007.
Die overigens maar een fractie hoger was dan de top van jan 2000. Nog even voor inflatie corrigeren en het papier lijkt het niet al te best gedaan te hebben afgelopen periode. Om de daling van 21% goed te maken moet er overigens meer gestegen worden, en dan hebben we het over inflatie nog niet gehad. Al met al is er nog wel wat werk aan de winkel voor de papierliefhebbers.
pi_89652666
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:56 schreef Arcee het volgende:
S&P stond even op 1.235.05, het hoogste punt sinds de kredietcrisis begon.
Het is misschien leuk om te vermelden hoe de verschillende sectoren daar aan bijgedragen hebben. Verschillende users voorspelden dat de financials het slechtst zouden presteren, die voorspelling is gedeeltelijk waar gebleken met een jaarlijkse groei van 5.03%. Health Care kwam het slechtst uit de bus met een krimp van -1.58%. Consumer Discretionary deed het het best met een groei van 25.25%. Zelf vind ik de stijging van materials wel weer opmerkelijk.

Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:48:09 #8
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_89656049
Duitse 10-jaars 0.06 procentpunt van de 3% af. Kan nog leuk worden als ze daar overheen gaan.

Ps. Weet iemand of het legaal is als je bijvoorbeeld een flinke CFD-positie op aandeel X neemt en vervolgens voor een beste hoeveelheid aandelen koopt van datzelfde aandeel X. Dat zou je dus goedkoper een grote positie in kunnen nemen / meer aandeeltjes en invloed voor je geld krijgen.
The more debt, the better
pi_89656189
Even offtopic: de FOK-verkiezingen staan weer voor de deur. Bij uitstek de gelegenheid om onze modjes te bedanken en de algemene waardering voor dit forumonderdeel uit te spreken.

http://verkiezingen.fok.nl
Greece
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:53:02 #10
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89656368
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:48 schreef flyguy het volgende:
Duitse 10-jaars 0.06 procentpunt van de 3% af. Kan nog leuk worden als ze daar overheen gaan.

Ps. Weet iemand of het legaal is als je bijvoorbeeld een flinke CFD-positie op aandeel X neemt en vervolgens voor een beste hoeveelheid aandelen koopt van datzelfde aandeel X. Dat zou je dus goedkoper een grote positie in kunnen nemen / meer aandeeltjes en invloed voor je geld krijgen.
Met enkel een CDF heb je toch al een grotere positie voor minder geld?
pi_89656395
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:48 schreef flyguy het volgende:
Dat zou je dus goedkoper een grote positie in kunnen nemen / meer aandeeltjes en invloed voor je geld krijgen.
Ten eerste staat de broker flinke CFD-posities (wordt voor gewaarschuwd) niet toe omdat ze niet te veel exposure willen hebben naar insidetrading en ten tweede staat CFD-handel volledig los van de markt omdat je handelt tegen de broker. De enige invloed op het geheel is de leverage van het rendement.
Greece
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:54:43 #12
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_89656477
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:53 schreef Sokz het volgende:

[..]

Met enkel een CDF heb je toch al een grotere positie voor minder geld?
Ja, maar dat zou dus een manier zijn om die andere positie goedkoper te maken.
  woensdag 8 december 2010 @ 10:49:29 #13
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89667890
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Zie spoilers voor artikelen .. heb dit nog niet eerder meegemaakt. Kan iemand me de gevolgen vertellen en vertellen of dit op korte/lange termijn positief of negatief is voor 't aandeel?
  woensdag 8 december 2010 @ 10:51:31 #14
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89667956
Er staat dat de beurswaarde van het nieuwe onderdeel wordt geschat op 3,4 - 4,2 miljard. Echter met berekening van 1/20e deel waardeert men hetzelf op +- 2,1 miljard? Nieuwe uitgifte of heb ik dan nieuwe stuks gekregen die 50% van de boekwaarde noteren?
pi_89669078
quote:
Zelf vind ik de stijging van materials wel weer opmerkelijk.
Misschien het meest tasbaar. Zou zomaar de devaluatie van de USD kunnen signaleren.
  woensdag 8 december 2010 @ 20:16:37 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89691782
Vandaag heb ik nog een leuke strategie uitgeprobeerd, een aantal deep ITM, knp puts @16 euro DEC 2014 verkocht voor 7,10. Voor dat geld ASR-obligaties gekocht.
Als je de winst/verlies grafiek tekent moet KPN onder de 7 euro komen wil ik hierop verliezen (dankzij de hoge rente op de obligaties). Voor een zeer stabiel en dividend-genererend bedrijf als KPN lijkt me dat onwaarschijnlijk.
The End Times are wild
pi_89696419
De P van 12 dec 2014 is op zich ook wel ok met een tijdwaarde van 2.85 vs de 2.10 van jouw puts. In je overweging heb je dus blijkbaar ook een klein speculatiemotief meegenomen hopende op hogere koersen! ;)
Greece
  woensdag 8 december 2010 @ 21:52:11 #18
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89697133
haha SeLang ik las een artikel en zowaar nog een schiller believer.

"De ultieme tip was van een strateeg die vertelde dat het waarschijnlijk nog wel een goed jaar zou worden, maar dat het echte aankoopmoment pas komt als de Shiller p/e op de ultieme bodem komt.
Dat is bij een S&P 500 van 700 ergens in de komende jaren. Dan zitten we waarschijnlijk in de volgende wereldwijde recessie en de vraag is dan natuurlijk of u dan nog wilt of kunt kopen."
  woensdag 8 december 2010 @ 22:00:41 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89697632
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:39 schreef Mendeljev het volgende:
De P van 12 dec 2014 is op zich ook wel ok met een tijdwaarde van 2.85 vs de 2.10 van jouw puts. In je overweging heb je dus blijkbaar ook een klein speculatiemotief meegenomen hopende op hogere koersen! ;)
Eigenlijk niet. Het gaat me vooral om de rente die ik krijg op het geld. Door ze zo deep te schrijven krijg ik relatief veel geld tov het aantal aandelen (dus neerwaarts risico)
Uitgaande van de effectieve markt is mijn winst het verschil tussen het (lage) rentetarief die in de put zit en de hoge rente die ik krijg als ik het geld wegzet.
The End Times are wild
pi_89698270
De kans is groot dat we morgen en overmorgen omhoog exploderen. Koopgoud.nl en koop zilver!
pi_89699535
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:00 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk niet. Het gaat me vooral om de rente die ik krijg op het geld. Door ze zo deep te schrijven krijg ik relatief veel geld tov het aantal aandelen (dus neerwaarts risico)
Uitgaande van de effectieve markt is mijn winst het verschil tussen het (lage) rentetarief die in de put zit en de hoge rente die ik krijg als ik het geld wegzet.
Klinkt goed, de grootste exposure komt dan bij je ASR-obligatie terecht waar men toch al van een inefficiente coupon spreekt. :)
Greece
  woensdag 8 december 2010 @ 22:37:37 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89699714
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:34 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Klinkt goed, de grootste exposure komt dan bij je ASR-obligatie terecht waar men toch al van een inefficiente coupon spreekt. :)
Ja, als ik 100% zeker was van die ASRn dan gooide ik mijn porto helemaal om. Dan verkocht ik gewoon al mijn aandelen, schreef naar verhouding puts daarvoor en kocht voor al het geld dat ik dan had ASR-obligaties. Dan haal je zó 15% rendement bij gelijkblijvende koersen.
Maar dat durf ik toch niet, ook niet met de NL-se staat die achter ASR staat.
The End Times are wild
pi_89703326
Heb een turbo starbucks gekocht. Was niet zo'n goed idee achteraf gezien.
-Turbo is genoteerd op de AEX, VS gaat pas om 1530 open en AEX sluit om 1730 al.
-Currency staat niet duidelijk genoteerd in Binck.
pi_89708736
ASML record order intake.

En dan te bedenken dat dit een mega profiteur was van de deeltijd WW maatregelen vorig jaar....
  donderdag 9 december 2010 @ 09:22:14 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89708782
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ASML record order intake.

En dan te bedenken dat dit een mega profiteur was van de deeltijd WW maatregelen vorig jaar....
Zulke maatregelen bevoordelen cyclische bedrijven enorm.
The End Times are wild
pi_89708968
ASML noteert een stuk bovende pre krediet crisis top van 2008. Imtech ook trouwens, Ten Cate ook bijna.... gaat het weer zo goed in industrieland dan?
  donderdag 9 december 2010 @ 09:38:50 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89709129
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ASML noteert een stuk bovende pre krediet crisis top van 2008. Imtech ook trouwens, Ten Cate ook bijna.... gaat het weer zo goed in industrieland dan?
Met ASML in ieder geval wel. Ik sprak een paar weken terug op een feestje bij iemand die daar werkte en de zei dat ze het enorm druk hadden. Verloven werden uitgesteld, extra bonussen als je op zaterdag werkte, personeel van 'kantoor' dat op de fabrieksvloer mee moest helpen inpakken, gewoon niet genoeg mensen kunnen krijgen voor al het werk.
The End Times are wild
  donderdag 9 december 2010 @ 13:03:17 #28
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_89715416
quote:
ASML heeft een enorme exposure aan emergingmarkets. Dat trekt dus wel aan. Sowieso hebben Nederlandse bedrijven over het algemeen gesproken een bovengemiddelde exposure aan die markten.
pi_89717572
Wat is er eigenlijk allemaal in India aan de hand. De afgelopen tijd is de Sesex alleen maar gedaald. Ik las ergens iets van een telecom schandaal?
pi_89718311
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is er eigenlijk allemaal in India aan de hand. De afgelopen tijd is de Sesex alleen maar gedaald. Ik las ergens iets van een telecom schandaal?
Dat, http://www.businesstimes.(...)4574,415948,00.html? , men dreigt 2G licensies terug te draaien, maar is slechts 1 van de vele corruptieschandalen in de afgelopen maanden. Parlementsleden die omkoopbaar zijn (en bloc), twijfelachtige IPO's met voorkeursbehandelingen voor sommigen, etc etc.

Indiers zijn gewend dat de power-that-be corrupt to the core zijn, maar buitenlandse investors kennelijk nog niet. En het is met name het buitenlandse kapitaal wat de Indiase beurzen zo enorm heeft doen stijgen, plus een volstrekt oververhitte locale economie, waar de overheid ook wanhopig probeert wat water op te gooien.

Plus dat in toenemende mate wat locale burgeroorlogen woeden, waarbij locale bevolking toemenend aansluit bij zg. naxals (communisten), wat uiteindelijk trouwens vooral ook een economische achtergrond heeft (m.n. grondstoffen, en wie daar over kan beschikken/exploiteren).

Kortom, India is nou niet bepaald een lekker stabiel beleggingsland. Er zou best wat risico ingeprijsd mogen worden, en dat gebeurt nu kennelijk.
pi_89719709
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kortom, India is nou niet bepaald een lekker stabiel beleggingsland. Er zou best wat risico ingeprijsd mogen worden, en dat gebeurt nu kennelijk.
Er zitten kennelijk wat inefficienties in het systeem daar. Zo waren er vorig jaar verkiezingen en steeg de Sensex met 15-18% door een positieve verkiezingsuitslag voor buitenlandse beleggers. Absurd natuurlijk aangezien je de verkiezingsuitslag vooraf redelijk kunt inschatten met behulp van enquetes. Het is zo absurd dat het misschien zelfs de moeite waard kan zijn om een retourtje India te boeken voor een éénmalige livetrade nadat je vooraf wat marktonderzoek gedaan hebt. Het zou zomaar je vermogen kunnen verdubbelen binnen een paar minuten. :')
Greece
pi_89719853
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:42 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Er zitten kennelijk wat inefficienties in het systeem daar. Zo waren er vorig jaar verkiezingen en steeg de Sensex met 15-18% door een positieve verkiezingsuitslag voor buitenlandse beleggers. Absurd natuurlijk aangezien je de verkiezingsuitslag vooraf redelijk kunt inschatten met behulp van enquetes. Het is zo absurd dat het misschien zelfs de moeite waard kan zijn om een retourtje India te boeken voor een éénmalige livetrade nadat je vooraf wat marktonderzoek gedaan hebt. Het zou zomaar je vermogen kunnen verdubbelen binnen een paar minuten. :')
weinig live trade, want je mag niet rechtstreeks in India beleggen, wel via een toegelaten beleggingsinstelling :+

Sterker nog, als je geld overmaakt naar een Indiase bankrekening -zo je die onder omstandigheden mag hebben-, wordt je voor elke inward remitance ondervraagd waar die voor bedoeld is, zo bang is de centrale bank de regie te verliezen.....
pi_89720156
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
weinig live trade, want je mag niet rechtstreeks in India beleggen, wel via een toegelaten beleggingsinstelling :+

Sterker nog, als je geld overmaakt naar een Indiase bankrekening -zo je die onder omstandigheden mag hebben-, wordt je voor elke inward remitance ondervraagd waar die voor bedoeld is, zo bang is de centrale bank de regie te verliezen.....
Wow! Ik dacht dat India gewoon een vrije markt had? Zijn er consequenties verbonden aan de inward remittances of is het puur bedoeld voor de administratie van de centrale banken?
Het lijkt me namelijk zonde om dergelijke kansen niet aan te grijpen, vooral als je bedenkt dat op den duur ook de Sensex efficient zal worden.
Greece
pi_89720291
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:51 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Wow! Ik dacht dat India gewoon een vrije markt had? Zijn er consequenties verbonden aan de inward remittances of is het puur bedoeld voor de administratie van de centrale banken?
Het lijkt me namelijk zonde om dergelijke kansen niet aan te grijpen, vooral als je bedenkt dat op den duur ook de Sensex efficient zal worden.
Als foreigner mag je er niet beleggen anders dan via institutiionele instellingen. Zelfs als resident foreigner stikt het van de beperkingen.

Even los van het feit dat 'vrije markt' in India nogal relatief is. Er is nou niet echt een 'level playing field', alles hangt van de corruptie en connecties aan elkaar.... en laten we zeggen dat er andere zakennormen heersen dan die wij gewend zijn hier..... :)
pi_89720922
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Als foreigner mag je er niet beleggen anders dan via institutiionele instellingen. Zelfs als resident foreigner stikt het van de beperkingen.

Even los van het feit dat 'vrije markt' in India nogal relatief is. Er is nou niet echt een 'level playing field', alles hangt van de corruptie en connecties aan elkaar.... en laten we zeggen dat er andere zakennormen heersen dan die wij gewend zijn hier..... :)
Daarnaast ook nog die kasten. Of merk je daar niet zo veel van in het zakendoen?
  donderdag 9 december 2010 @ 15:20:59 #36
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_89721574
quote:
Dat zijn ook wel de parrels van de Nederlandse beurs samen met ASMI, Arcadis, Boskalis en Fugro. Innoverende bedrijven die tot de absolute top horen in hun sectoren.
pi_89721638
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:20 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dat zijn ook wel de parrels van de Nederlandse beurs samen met ASMI, Arcadis, Boskalis en Fugro. Innoverende bedrijven die tot de absolute top horen in hun sectoren.
Maar zo cyclisch ;(
pi_89722007
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:05 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Daarnaast ook nog die kasten. Of merk je daar niet zo veel van in het zakendoen?
Alleen onder stress. Dan kijkt iedereen naar de heren met verticale strepen (brahims). Normaalgesproken merk ik er verder niet zo veel van. Maar ik doe er niet echt zaken. Als je het trouwens aan Indiers zelf vraagt, zijn Sikhs _de_ zakenmensen, ook gerespecteerd, want hard werkend en eerlijk. Moet zeggen dat ik die ook efficienter en to-the-point vind, niet echt een sterk punt van de gemiddelde Indiers zou ik zeggen op basis van mijn beperkte en gekleurde ervaring.

Maar het is een bijzonder land, met een enorme economische dynamiek. Als je een tijdje in India verblijft, doet je dat zeker anders naar zaken kijken :)
pi_89722141
Het mag weer zakken overigens, ik heb mijn positie geliquideerd :+

/edit/ nou ja, grootendeels dan ;) Heb alleen een plukje Alstom in ere gehouden :)
pi_89722414
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Ik heb een eenvoudig private account bij Today's Brokers (Interactive Brokers) en ik kan de aandelen, futures en opties van de National Stock Exchange of India (NSE) verhandelen. Ik heb dit uit nieuwsgierigheid aangezet en hoefde alleen wat dingen te ondertekenen, de aansluiting en zelfs de marketdata is gratis.
pi_89722547
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:41 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Ik heb een eenvoudig private account bij Today's Brokers (Interactive Brokers) en ik kan de aandelen, futures en opties van de National Stock Exchange of India (NSE) verhandelen. Ik heb dit uit nieuwsgierigheid aangezet en hoefde alleen wat dingen te ondertekenen, de aansluiting en zelfs de marketdata is gratis.
da's grappig, ik heb twee Indiase reguliere bankaccounts, en ik kan niet in enigerlei Indiase individuele aandelen handelen vanwege regeltjes van de Indiase centrale bank. Trust me, I tried.

Ga ik eens kijken of dat via een omweg kan dan, dank voor de tip.
  donderdag 9 december 2010 @ 15:46:40 #42
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_89722680
Ik zit er overigens aan te denken wat putjes aan te schaffen.

@Dinosaur_Sr Alstom vanwege de treinen of de kerncentrales?
pi_89723299
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:46 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zit er overigens aan te denken wat putjes aan te schaffen.

@Dinosaur_Sr Alstom vanwege de treinen of de kerncentrales?
Lang verhaal :)

Vanwege een paar redenen, en gebaseerd op iemand die in onlangs sprak die een aantal fabrieken voor Alstom aan het opzetten is:

Pro:
1. Hebben unieke technische kennis, niet eenvoudig vervangbaar
2. Actief in gebieden die ik als belangrijke trend in de toekomst zie: hydropower, electrische infrastructuur -je wil niet weten hoeveel ze in Inida daarin gaan moeten investeren-, CO2 reductie etc.
3. Mooi opgedeeld in divisies, power -zie bovenstaand-; transport -kwakkelt, maar wel een mooi snoepje voor een Chinees bedrijf-vanwege technische kennis waarnaar ze aan het vissen zijn-, of voor bijvoorbeeld Siemens; grid, joint venture met Schneider, artikel vorige week over hoeveel Europa in zijn electriciteits grid moet investeren, lijkt me vrij solide sector met veul lange termijn investeren, wel 1 van de laggards laatste kwartaal.
M.a.w. break up zou bonus kunnen zijn. Structuur leent zich er in ieder geval voor
4. Koers/winst 10 a 11, wat gezien bovenstaand niet overdreven is
5. Op niveau 2008, ik kan niet geheel duiden waarom, business is wel erg go/stop.
6. Zijn aan het offshoren, zie je nog niet in bottom line
7. Leek me bodem niveau, vroeg of laat scoren ze een grote order (go/stop), en dan komt er wel weer een positief rapport
8. CEO Krohn is PR mannetje (zie ook zijn bezoek aan India vorige week). Kan zijn zaak goed verkopen
9. Relatief laag gewaardeerd tov concurrenten (o.a. ABB, Mits. Heavy Industies)

Contra:
Politiek gedreven business. Chinese bedrijven hengelen naar techonologische kennis, Alstom weet nog niet hoe dit uit te buiten zonder het prijs te geven. Hebben wel de producten, maar of ze die daadwerkelijk kunnen vergelden in m.n. China? Deels afhankelijk van overheden, budgetten krimpen? Politieke invloed (zoals vraag Franse politiek om investingin Areva-kernenergie)

Niet helemaal zonder risico, zoals gebleken is (zakten naar onder 31 vorige week, thans weer op 35). Maar lange termijn zitten ze wel in themas die ik kansvol acht. Wel twijfel of ze dat kunnen vergelden, en dan met name Azie.

Wel lastig te timen, en bedrijf wat wel afhankelijk is van bezettingsgraadbenutting, lijkt me.

PS: koers liep de afgelopen dagen vooral omhoog op melding samenwerkingsovereenkomst t.a.v. treinen met Chinese overheid. Maar da's juist een beetje trikcy. Ze werken nu al samen in China, maar het probleem is juist hoe ze kunnen samenwerken met locale partners zonder hun technische kennis prijs te geven. Of ze daar uitkomen, is de sleutel, denk ik :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 09-12-2010 16:11:38 ]
  donderdag 9 december 2010 @ 16:11:00 #44
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_89723796
Interessant verhaal. Ik zal eens wat jaarverslagen van ze doornemen.
pi_89723885
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:11 schreef JimmyJames het volgende:
Interessant verhaal. Ik zal eens wat jaarverslagen van ze doornemen.
kijken of jij ze wel kan vinden op hun website :) Die hebben ze namelijk achterlijk goed verstopt :) Heb ze uiteindelijk maar bij IR opgevraagd :P
pi_89725244
quote:
Yes, it's true: If you buy a Porsche you can get a Federal tax credit.

Source: porsche.com
The Porsche Cayenne Hybrid for 2011.
--------------------------------------------------------------------------------

The 2011 Porsche Cayenne S Hybrid, Porsche's first production hybrid, has been certified as being eligible for the Alternative Motor Vehicle Tax Credit as a Qualified Hybrid Motor Vehicle.

That means that buyers who pick one up before the end of the year are eligible for an Alternative Motor Vehicle Tax Credit of $1,800 on their 2010 taxes.

The Cayenne S Hybrid accelerates from 0 to 60 mph in just 6.1 seconds and delivers an impressive EPA-certified 20 mpg city/24 highway.

It has a combined power output of 380 horsepower from the supercharged V6 combustion engine and an electric motor, giving it a performance nearly equal to the Cayenne S which has a 400-horsepower V8. The base price before the federal tax credit is $67,700 (excluding destination).
ofwel, we leven in een waanzinnige technocratische wereld.

bron: http://www.cnbc.com/id/40557768
  donderdag 9 december 2010 @ 17:36:22 #47
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89727144
Nog 5,2% stijging voor Arcelor en mn hele LT port staat sinds een jaar weer groen. *)
pi_89730740
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ofwel, we leven in een waanzinnige technocratische wereld.

Jammer dat dat ding zo slecht rijdt vergeleken met de normale :{
pi_89732781
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

If you buy a Porsche you can get a Federal tax credit.

Nogal tegenstrijdig lijkt me 8)7
  donderdag 9 december 2010 @ 21:31:44 #50
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_89737730
http://pragcap.com/sentiment-remains-wildly-bullish

quote:
No one thinks this market can meaningfully decline...
quote:
The more notable statistic this week may be the spread between bullish and bearish sentiment, which stands at +30.5 percentage points. Fewer than 15% of all bull-bear spreads throughout the surveys history have been wider.
contrair?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')