Met ASML in ieder geval wel. Ik sprak een paar weken terug op een feestje bij iemand die daar werkte en de zei dat ze het enorm druk hadden. Verloven werden uitgesteld, extra bonussen als je op zaterdag werkte, personeel van 'kantoor' dat op de fabrieksvloer mee moest helpen inpakken, gewoon niet genoeg mensen kunnen krijgen voor al het werk.quote:Op donderdag 9 december 2010 09:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ASML noteert een stuk bovende pre krediet crisis top van 2008. Imtech ook trouwens, Ten Cate ook bijna.... gaat het weer zo goed in industrieland dan?
ASML heeft een enorme exposure aan emergingmarkets. Dat trekt dus wel aan. Sowieso hebben Nederlandse bedrijven over het algemeen gesproken een bovengemiddelde exposure aan die markten.quote:Op donderdag 9 december 2010 09:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ASML noteert een stuk bovende pre krediet crisis top van 2008. Imtech ook trouwens, Ten Cate ook bijna.... gaat het weer zo goed in industrieland dan?
Dat, http://www.businesstimes.(...)4574,415948,00.html? , men dreigt 2G licensies terug te draaien, maar is slechts 1 van de vele corruptieschandalen in de afgelopen maanden. Parlementsleden die omkoopbaar zijn (en bloc), twijfelachtige IPO's met voorkeursbehandelingen voor sommigen, etc etc.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is er eigenlijk allemaal in India aan de hand. De afgelopen tijd is de Sesex alleen maar gedaald. Ik las ergens iets van een telecom schandaal?
Er zitten kennelijk wat inefficienties in het systeem daar. Zo waren er vorig jaar verkiezingen en steeg de Sensex met 15-18% door een positieve verkiezingsuitslag voor buitenlandse beleggers. Absurd natuurlijk aangezien je de verkiezingsuitslag vooraf redelijk kunt inschatten met behulp van enquetes. Het is zo absurd dat het misschien zelfs de moeite waard kan zijn om een retourtje India te boeken voor een éénmalige livetrade nadat je vooraf wat marktonderzoek gedaan hebt. Het zou zomaar je vermogen kunnen verdubbelen binnen een paar minuten.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kortom, India is nou niet bepaald een lekker stabiel beleggingsland. Er zou best wat risico ingeprijsd mogen worden, en dat gebeurt nu kennelijk.
weinig live trade, want je mag niet rechtstreeks in India beleggen, wel via een toegelaten beleggingsinstellingquote:Op donderdag 9 december 2010 14:42 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Er zitten kennelijk wat inefficienties in het systeem daar. Zo waren er vorig jaar verkiezingen en steeg de Sensex met 15-18% door een positieve verkiezingsuitslag voor buitenlandse beleggers. Absurd natuurlijk aangezien je de verkiezingsuitslag vooraf redelijk kunt inschatten met behulp van enquetes. Het is zo absurd dat het misschien zelfs de moeite waard kan zijn om een retourtje India te boeken voor een éénmalige livetrade nadat je vooraf wat marktonderzoek gedaan hebt. Het zou zomaar je vermogen kunnen verdubbelen binnen een paar minuten.
Wow! Ik dacht dat India gewoon een vrije markt had? Zijn er consequenties verbonden aan de inward remittances of is het puur bedoeld voor de administratie van de centrale banken?quote:Op donderdag 9 december 2010 14:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
weinig live trade, want je mag niet rechtstreeks in India beleggen, wel via een toegelaten beleggingsinstelling
Sterker nog, als je geld overmaakt naar een Indiase bankrekening -zo je die onder omstandigheden mag hebben-, wordt je voor elke inward remitance ondervraagd waar die voor bedoeld is, zo bang is de centrale bank de regie te verliezen.....
Als foreigner mag je er niet beleggen anders dan via institutiionele instellingen. Zelfs als resident foreigner stikt het van de beperkingen.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:51 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Wow! Ik dacht dat India gewoon een vrije markt had? Zijn er consequenties verbonden aan de inward remittances of is het puur bedoeld voor de administratie van de centrale banken?
Het lijkt me namelijk zonde om dergelijke kansen niet aan te grijpen, vooral als je bedenkt dat op den duur ook de Sensex efficient zal worden.
Daarnaast ook nog die kasten. Of merk je daar niet zo veel van in het zakendoen?quote:Op donderdag 9 december 2010 14:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Als foreigner mag je er niet beleggen anders dan via institutiionele instellingen. Zelfs als resident foreigner stikt het van de beperkingen.
Even los van het feit dat 'vrije markt' in India nogal relatief is. Er is nou niet echt een 'level playing field', alles hangt van de corruptie en connecties aan elkaar.... en laten we zeggen dat er andere zakennormen heersen dan die wij gewend zijn hier.....
Dat zijn ook wel de parrels van de Nederlandse beurs samen met ASMI, Arcadis, Boskalis en Fugro. Innoverende bedrijven die tot de absolute top horen in hun sectoren.quote:Op donderdag 9 december 2010 09:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maar zo cyclischquote:Op donderdag 9 december 2010 15:20 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dat zijn ook wel de parrels van de Nederlandse beurs samen met ASMI, Arcadis, Boskalis en Fugro. Innoverende bedrijven die tot de absolute top horen in hun sectoren.
Alleen onder stress. Dan kijkt iedereen naar de heren met verticale strepen (brahims). Normaalgesproken merk ik er verder niet zo veel van. Maar ik doe er niet echt zaken. Als je het trouwens aan Indiers zelf vraagt, zijn Sikhs _de_ zakenmensen, ook gerespecteerd, want hard werkend en eerlijk. Moet zeggen dat ik die ook efficienter en to-the-point vind, niet echt een sterk punt van de gemiddelde Indiers zou ik zeggen op basis van mijn beperkte en gekleurde ervaring.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Daarnaast ook nog die kasten. Of merk je daar niet zo veel van in het zakendoen?
Dit klopt niet. Ik heb een eenvoudig private account bij Today's Brokers (Interactive Brokers) en ik kan de aandelen, futures en opties van de National Stock Exchange of India (NSE) verhandelen. Ik heb dit uit nieuwsgierigheid aangezet en hoefde alleen wat dingen te ondertekenen, de aansluiting en zelfs de marketdata is gratis.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Als foreigner mag je er niet beleggen anders dan via institutiionele instellingen. Zelfs als resident foreigner stikt het van de beperkingen.
da's grappig, ik heb twee Indiase reguliere bankaccounts, en ik kan niet in enigerlei Indiase individuele aandelen handelen vanwege regeltjes van de Indiase centrale bank. Trust me, I tried.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:41 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Ik heb een eenvoudig private account bij Today's Brokers (Interactive Brokers) en ik kan de aandelen, futures en opties van de National Stock Exchange of India (NSE) verhandelen. Ik heb dit uit nieuwsgierigheid aangezet en hoefde alleen wat dingen te ondertekenen, de aansluiting en zelfs de marketdata is gratis.
Lang verhaalquote:Op donderdag 9 december 2010 15:46 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zit er overigens aan te denken wat putjes aan te schaffen.
@Dinosaur_Sr Alstom vanwege de treinen of de kerncentrales?
kijken of jij ze wel kan vinden op hun websitequote:Op donderdag 9 december 2010 16:11 schreef JimmyJames het volgende:
Interessant verhaal. Ik zal eens wat jaarverslagen van ze doornemen.
ofwel, we leven in een waanzinnige technocratische wereld.quote:Yes, it's true: If you buy a Porsche you can get a Federal tax credit.
Source: porsche.com
The Porsche Cayenne Hybrid for 2011.
--------------------------------------------------------------------------------
The 2011 Porsche Cayenne S Hybrid, Porsche's first production hybrid, has been certified as being eligible for the Alternative Motor Vehicle Tax Credit as a Qualified Hybrid Motor Vehicle.
That means that buyers who pick one up before the end of the year are eligible for an Alternative Motor Vehicle Tax Credit of $1,800 on their 2010 taxes.
The Cayenne S Hybrid accelerates from 0 to 60 mph in just 6.1 seconds and delivers an impressive EPA-certified 20 mpg city/24 highway.
It has a combined power output of 380 horsepower from the supercharged V6 combustion engine and an electric motor, giving it a performance nearly equal to the Cayenne S which has a 400-horsepower V8. The base price before the federal tax credit is $67,700 (excluding destination).
Jammer dat dat ding zo slecht rijdt vergeleken met de normalequote:Op donderdag 9 december 2010 16:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ofwel, we leven in een waanzinnige technocratische wereld.
bron: http://www.cnbc.com/id/40557768
Nogal tegenstrijdig lijkt mequote:Op donderdag 9 december 2010 16:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
If you buy a Porsche you can get a Federal tax credit.
bron: http://www.cnbc.com/id/40557768
quote:No one thinks this market can meaningfully decline...
contrair?quote:The more notable statistic this week may be the spread between bullish and bearish sentiment, which stands at +30.5 percentage points. Fewer than 15% of all bull-bear spreads throughout the surveys history have been wider.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |