Die overigens maar een fractie hoger was dan de top van jan 2000. Nog even voor inflatie corrigeren en het papier lijkt het niet al te best gedaan te hebben afgelopen periode. Om de daling van 21% goed te maken moet er overigens meer gestegen worden, en dan hebben we het over inflatie nog niet gehad. Al met al is er nog wel wat werk aan de winkel voor de papierliefhebbers.quote:Overigens is dat slechts 21% onder de absolute top van 1.565.15 van 9 oktober 2007.
Het is misschien leuk om te vermelden hoe de verschillende sectoren daar aan bijgedragen hebben. Verschillende users voorspelden dat de financials het slechtst zouden presteren, die voorspelling is gedeeltelijk waar gebleken met een jaarlijkse groei van 5.03%. Health Care kwam het slechtst uit de bus met een krimp van -1.58%. Consumer Discretionary deed het het best met een groei van 25.25%. Zelf vind ik de stijging van materials wel weer opmerkelijk.quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:56 schreef Arcee het volgende:
S&P stond even op 1.235.05, het hoogste punt sinds de kredietcrisis begon.
Met enkel een CDF heb je toch al een grotere positie voor minder geld?quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:48 schreef flyguy het volgende:
Duitse 10-jaars 0.06 procentpunt van de 3% af. Kan nog leuk worden als ze daar overheen gaan.
Ps. Weet iemand of het legaal is als je bijvoorbeeld een flinke CFD-positie op aandeel X neemt en vervolgens voor een beste hoeveelheid aandelen koopt van datzelfde aandeel X. Dat zou je dus goedkoper een grote positie in kunnen nemen / meer aandeeltjes en invloed voor je geld krijgen.
Ten eerste staat de broker flinke CFD-posities (wordt voor gewaarschuwd) niet toe omdat ze niet te veel exposure willen hebben naar insidetrading en ten tweede staat CFD-handel volledig los van de markt omdat je handelt tegen de broker. De enige invloed op het geheel is de leverage van het rendement.quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:48 schreef flyguy het volgende:
Dat zou je dus goedkoper een grote positie in kunnen nemen / meer aandeeltjes en invloed voor je geld krijgen.
Ja, maar dat zou dus een manier zijn om die andere positie goedkoper te maken.quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:53 schreef Sokz het volgende:
[..]
Met enkel een CDF heb je toch al een grotere positie voor minder geld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie spoilers voor artikelen .. heb dit nog niet eerder meegemaakt. Kan iemand me de gevolgen vertellen en vertellen of dit op korte/lange termijn positief of negatief is voor 't aandeel?![]()
Er staat dat de beurswaarde van het nieuwe onderdeel wordt geschat op 3,4 - 4,2 miljard. Echter met berekening van 1/20e deel waardeert men hetzelf op +- 2,1 miljard? Nieuwe uitgifte of heb ik dan nieuwe stuks gekregen die 50% van de boekwaarde noteren?![]()
Misschien het meest tasbaar. Zou zomaar de devaluatie van de USD kunnen signaleren.quote:Zelf vind ik de stijging van materials wel weer opmerkelijk.![]()
Vandaag heb ik nog een leuke strategie uitgeprobeerd, een aantal deep ITM, knp puts @16 euro DEC 2014 verkocht voor 7,10. Voor dat geld ASR-obligaties gekocht.
Als je de winst/verlies grafiek tekent moet KPN onder de 7 euro komen wil ik hierop verliezen (dankzij de hoge rente op de obligaties). Voor een zeer stabiel en dividend-genererend bedrijf als KPN lijkt me dat onwaarschijnlijk.The End Times are wild![]()
De P van 12 dec 2014 is op zich ook wel ok met een tijdwaarde van 2.85 vs de 2.10 van jouw puts. In je overweging heb je dus blijkbaar ook een klein speculatiemotief meegenomen hopende op hogere koersen!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece![]()
haha SeLang ik las een artikel en zowaar nog een schiller believer.
"De ultieme tip was van een strateeg die vertelde dat het waarschijnlijk nog wel een goed jaar zou worden, maar dat het echte aankoopmoment pas komt als de Shiller p/e op de ultieme bodem komt.
Dat is bij een S&P 500 van 700 ergens in de komende jaren. Dan zitten we waarschijnlijk in de volgende wereldwijde recessie en de vraag is dan natuurlijk of u dan nog wilt of kunt kopen."![]()
Eigenlijk niet. Het gaat me vooral om de rente die ik krijg op het geld. Door ze zo deep te schrijven krijg ik relatief veel geld tov het aantal aandelen (dus neerwaarts risico)quote:Op woensdag 8 december 2010 21:39 schreef Mendeljev het volgende:
De P van 12 dec 2014 is op zich ook wel ok met een tijdwaarde van 2.85 vs de 2.10 van jouw puts. In je overweging heb je dus blijkbaar ook een klein speculatiemotief meegenomen hopende op hogere koersen!
Uitgaande van de effectieve markt is mijn winst het verschil tussen het (lage) rentetarief die in de put zit en de hoge rente die ik krijg als ik het geld wegzet.The End Times are wild![]()
Klinkt goed, de grootste exposure komt dan bij je ASR-obligatie terecht waar men toch al van een inefficiente coupon spreekt.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:00 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk niet. Het gaat me vooral om de rente die ik krijg op het geld. Door ze zo deep te schrijven krijg ik relatief veel geld tov het aantal aandelen (dus neerwaarts risico)
Uitgaande van de effectieve markt is mijn winst het verschil tussen het (lage) rentetarief die in de put zit en de hoge rente die ik krijg als ik het geld wegzet.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece![]()
Ja, als ik 100% zeker was van die ASRn dan gooide ik mijn porto helemaal om. Dan verkocht ik gewoon al mijn aandelen, schreef naar verhouding puts daarvoor en kocht voor al het geld dat ik dan had ASR-obligaties. Dan haal je zó 15% rendement bij gelijkblijvende koersen.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:34 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Klinkt goed, de grootste exposure komt dan bij je ASR-obligatie terecht waar men toch al van een inefficiente coupon spreekt.
Maar dat durf ik toch niet, ook niet met de NL-se staat die achter ASR staat.The End Times are wild![]()
Heb een turbo starbucks gekocht. Was niet zo'n goed idee achteraf gezien.
-Turbo is genoteerd op de AEX, VS gaat pas om 1530 open en AEX sluit om 1730 al.
-Currency staat niet duidelijk genoteerd in Binck.![]()
ASML record order intake.
En dan te bedenken dat dit een mega profiteur was van de deeltijd WW maatregelen vorig jaar....![]()
Zulke maatregelen bevoordelen cyclische bedrijven enorm.quote:Op donderdag 9 december 2010 09:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ASML record order intake.
En dan te bedenken dat dit een mega profiteur was van de deeltijd WW maatregelen vorig jaar....The End Times are wild
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |