Komop zeg, laat niet over je heen lopen door mensen die 11 jaar over hun studie geschiedenis hebben gedaan en knetterrechts wiens papa miljoenen heeft gegraaid met witwassen en die nu loopt te zeiken dat niet ieders pa een crimineel is.
Ik blijf er overigens bij dat ik minder problemen met deze maatregel zal hebben als die personen zelf ook de betreffende boete betalen (incl. rente), maar aangezien ze dat ongetwijfeld niet zullen doen moeten ze de huidige en toekomstige studenten ook met rust laten. Waarom zouden de huidige studenten (die relatief veel belasting op gaan leveren na hun studie, in tegenstelling tot de uitkeringstrekkers die 'ziek' thuis zitten) niet van dezelfde rechten mogen genieten als waar zij zelf van hebben genoten (nogmaals: Verhagen heeft 11 jaar gestudeerd voor de ontzettend belangrijker studie geschiedenis, kan het nog belachelijker).
Tja, de heren en dames studenten van tegenwoordig hebben het te druk met hun bijbaantjes en moeten snel afstuderen. Het zijn niet meer de babyboomer-lamzakken van de jaren '60 en '70 die twaalf jaar sosjologie of filosofie konden studeren en zeeën van vrije tijd hadden, die ze - buiten blowen en zuipen - gebruikten of af en toe de boel aan gort te schoppen . Dus ergens snap ik het wel.
Deze generatie laat inderdaad wel erg makkelijk over zich heen lopen. De generatie Rutte-Verhagen heeft het langstuderen nota bene uitgevonden en verbied vervolgens de huidige generaties om ook maar een jaartje uit te lopen. En iedereen om me heen lijkt het maar als zoete koek te slikken.
Hebben de babyboomers het toch beter begrepen, als aan hun hobbietjes gekomen wordt (cultuur) gaan ze al massaal de straat op. Zij hebben het actievoeren tenminste nog in hun bloed zitten. De huidige generatie laat over zich heen lopen, loopt netjes nominaal, combineert dit met allerlei nevenactiviteiten want dat verwacht de werkgever, is kuis en reeds gestresst als aan het werkende leven begonnen wordt. Stelletje slappe zakken! Tijd voor Revolutie!!! We hebben recht op vrijheid, tijd en levensgenot!
Vrijdag is jullie laatste kans op de Dam, 13.00 - 16.00
Waar men in Frankrijk gebouwen in brand steekt en men in Engeland relt, doen studenten hier liever aan zuipen
http://www.facebook.com/event.php?eid=177994625560767en kom niet klagen dat de opleidingen hier makkelijk zijn en goedkoop, vraag maar eens aan lui die voor een jaar naar Amerika gaan, die halen dikke A's voor hun toetsen, ga maar in Australië stage lopen en men ontvangt een 9,5 voor zuipen en feesten tijdens het werk. Allemaal met niet eens de helft van de moeite die ze hier in stoppen.
En dat zijn nog landen waar je DIK betaald krijgt, ipv de zielige 2000 euro startsalaris (bruto) waar je je vaste lasten nauwelijks mee kan betalen

waarom moeten studenten die om een goede reden uitloop hebben (handicap, ziekte, bestuurswerk, studiekeuze, persoonlijke omstandigheden, etc) meer betalen? Waarom moeten onderwijsinstellingen een boete betalen voor iedere langstudeerder met als effect de InHolland toestanden?
Waarom pakken we nu net die mensen die we nodig hebben voor onze kenniseconomie? Ja, als die meer gaan verdienen betalen ze meer belasting, dat is absoluut logisch. Maar werp dan geen extra drempels op tijdens hun studie.
Ik ben er in ieder geval aanwezig, nadat ik vanuit Amsterdam naar TU Delft ben gereisd om colleges te volgen en terug te komen om niet te zwichten voor dit rechts ellendig kutkabinet waar 8 miljoen stemmers TEGEN zijn

Studenten protesteren tenminste nog... De rest van de laffe kantoormenschen, ambtenaren, babyboomers of weetikveelwat hebben geen ruggengraat. Die slikken alles maar wat er gebeurt.
Nee, mensen zoals:
Mark Rutte (7 jaar, Geschiedenis)
Edith Schippers (8 jaar, Politicologie)
Halbe Zeilstra (7 jaar, Sociologie)
Maxime Verhagen (11 jaar, Geschiedenis)
Gert Leers ( 7 jaar, Planologie)
Piet Hein Donner (6 jaar, Rechten)
Maar ook:
Alexander Pechtold (11 jaar, Kunstgeschiedenis)
Fambot Halsema (8 jaar, criminologie)
hebben echt recht van spreken als het gaat om effectief studeren.

klacht: laffe kutstudenten en laffe FOK!kende internethelden die mij gaan uitschelden omdat ze te dom waren om zelf te studeren