quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:20 schreef Metatron het volgende:
Ik zit trouwens naar puntje A op de kaart te kijken, en naar de benamingen bij de prikkertjes in de oude kaart, en ik vraag me af of ik iets gemist heb...
Ah. Je komt even niet en meteen is alles geshuffeld.quote:
Oh, dan heb ik het kennelijk al langer geleden gemist, en viel het nu pas op nav de kaartquote:Op vrijdag 10 december 2010 11:23 schreef Isegrim het volgende:
Even? Bijna anderhalf jaar inmiddels.
quote:
Groot vooral. Maar dat is ook wel weer lekker. Nu alleen nog meubels om het te vullen, aangezien ik zowat alles wat ik had maar eens heb weggekieptquote:
Normaal zijn er wel iets minder negers dan met het zomercarnaval jaquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:11 schreef Zwollesjappie het volgende:
Ik ben een keer in mijn leven in Rotterdam geweest...
toevalig op een avond, we zouden naar de hollywood music hall gaan.
En wat ik aantrof toen in de trein uitstapte.....
Een grote ghetto.. negers met goude tanden, pet op...
blijkt dat het zomercarnaval was.
Ik heb nu een trauma mijn leven lang![]()
Is jullie stad altijd zo uh.. multicultureel, of loopt er ook wel is een nederlander door heen..
foto's van Ise als Dries R.quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:40 schreef Isegrim het volgende:
Net mijn haar weer eens in de henna gezet. Wegens gebrek aan latex handschoentjes met mijn blote handen. Die zien er dus nu uit alsof ik ze heb ingesmeerd met snelbruiner ofzo.
Je aluhoedje is niet eens gaan lekken?quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mijn gezicht heb ik niet ingesmeerd met henna.
Ik heb minder water erin en huishoudfolie ipv alu.quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je aluhoedje is niet eens gaan lekken?
Ik was rond een uur of 10 in de avond in Rotterdam aangekomen, en er heerste echt een rare sfeer, opeens zagen we ook mensen weg rennen er was een beetje paniek.quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oh ik vermaak mij altijd prima op het zomercarnaval. Hollywood is wel erg triest ja
quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:27 schreef Zwollesjappie het volgende:
[..]
Ik was rond een uur of 10 in de avond in Rotterdam aangekomen, en er heerste echt een rare sfeer, opeens zagen we ook mensen weg rennen er was een beetje paniek.
Ik was echt bang geworden, en ik vroeg aan iemand waar de HMH was, en die jongen ging helemaal uit z'n dak.. Wat kom je hier doen?!! heb je geld?? ik zei dus nee.. Wat kom je hier doen zonder geld doen dan? lopen dan!! ga lopen, en hij wou dat ik naast hem bleef lopen, gelukkig kwamen mijn vrienden eraan en hebben mij weer meegenomen.
toen naar de mcdonalds gegaan, en daar zaten allemaal negerinnen met friet te gooien.
Toen snel de hollywood music hall in gevlucht. Eindelijk een plek waar ik mij wel veilig voelde. En de enigste plek waar ik ook blanken zag lopen.
Het was echt een verschikkelijke dag voor mij..
Ik heb nooit een onveilig gevoel.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:29 schreef Zwollesjappie het volgende:
Hebben jullie nooit een onveilig gevoel?
Nu wel gelukt, mijn bijdrage aan de oorlog om de vrijheid van informatie.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:26 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb een scoop. Ik kan geen geld overmaken aan WikiLeaks via ING internetbankieren.
Wat waren de andere plekken waar je blanken zag lopen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:27 schreef Zwollesjappie het volgende:
En de enigste plek waar ik ook blanken zag lopen.
Veel te intelligente grap.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:38 schreef Breuls het volgende:
[..]
Wat waren de andere plekken waar je blanken zag lopen?
Hej, hij zegt 'enigste' en 'ook'. Da's gewoon een inkoppertje.quote:
Piekfijn is niet handig. Moet alles gedemonteerd op begane grond klaarstaan, en dna nemen ze 2 kastjes mee en mag je de rest nog steeds zelf naar de Roteb brengen. Ik schakel er gewoon een bedrijf voor in. Ik haal zelf alles weg wat ik mee wil nemen, en dan geef ik hun de sleutel en regelen ze het verder, incl. oplevering naar de woningbouw. Kost wat, maar ik ben tenminste van het gezeik af.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:57 schreef Breuls het volgende:
Nieuw beginnen met meubels is cool. Dat heb ik bij m'n laatste verhuizing (Curaçao niet meegerekend) ook gedaan; Piekfijn laten komen voor de oude troep en hard naar IKEA gerend voor nieuw spul.
En dat baseer je op één bezoekje aan mogelijk de grootste bagger-tent van de stad tijdens één van de grootste openbare evenementenquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:12 schreef Zwollesjappie het volgende:
trouwens ik discrimineer niet, ben zelf ook half turks...
alleen in rotterdam is het gewoon een ghetto.
Bij mij namen ze alles mee, inclusief een dikke zware salontafel die ze eigenlijk niet hadden mogen dragen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:51 schreef Metatron het volgende:
[..]
Piekfijn is niet handig. Moet alles gedemonteerd op begane grond klaarstaan, en dna nemen ze 2 kastjes mee en mag je de rest nog steeds zelf naar de Roteb brengen. Ik schakel er gewoon een bedrijf voor in. Ik haal zelf alles weg wat ik mee wil nemen, en dan geef ik hun de sleutel en regelen ze het verder, incl. oplevering naar de woningbouw. Kost wat, maar ik ben tenminste van het gezeik af.
Apart. Bij mijn buren was er sprake van bovenstaand gezeur. En dat was voor mij de reden om me de tijd te besparen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:57 schreef Breuls het volgende:
[..]
Bij mij namen ze alles mee, inclusief een dikke zware salontafel die ze eigenlijk niet hadden mogen dragen.
Volgens mij kan jij gewoon niet veranderingen omgaan ?quote:Op vrijdag 10 december 2010 07:57 schreef SingleCoil het volgende:
En inderdaad, dat icoon is verdwenen en komt nooit meer terug. Goed gedaan, jongens.
Heb jij zo recentelijk nog eens door de binnenstad van Rotterdam gelopen, en is het je opgevallen hoeveel gezelligheid die degelijke stijlvolle nieuwbouw brengt? Ik denk het niet, eerlijk gezegd.
Waarom ik nu gelijk ergens anders moet gaan wonen is mij een raadsel, ik hou gewoon niet van die duffe vinex-toestanden. Dat mij dat in jouw ogen een azijnzeiker maakt zegt meer over jou dan over mij.
Dus krijg ff vlug de tering met je stedelijke vernieuwing zeg
Ik dacht dat het meer in de buurt van 20 lag?quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb nooit een onveilig gevoel.En ik kom uit een Fries dorpje met 200 inwoners.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik dacht dat het meer in de buurt van 20 lag?
Maar dat heeft ook even geduurd.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:31 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nooit een onveilig gevoel.En ik kom uit een Fries dorpje met 200 inwoners.
Voordat ik nooit een onveilig gevoel had?quote:
Nee, verandering, help! Ik moet er niet aan denken! Brrr...quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:03 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Volgens mij kan jij gewoon niet veranderingen omgaan ?
Zoals de pestbende aan de Lijnbaan en de Hoogstraat die ein-de-lijk gesloopt is ? De panden met echt historische waarde hebben al jaren een beschermde status man .
En een nieuw CS .... Tjaaa ... Het oude was gewoon aan vervanging toe . En bovendien ook spuuglelijk . Zoals dat hele stuk rondom Engels dat in die sobere jaren 50 stijl gebouwd is lelijk en grauw is . Opdoeken die handel dus en gewoon vervangen door strakke , lichte en functionele gebouwen .
Nieuwe hoge torens die op de planning staan , een nieuwe Kuip , de Markthal , nieuwe Postkantoor, nieuw CS Laat maar komen die plannen
quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:16 schreef Isegrim het volgende:
Voordat ik nooit een onveilig gevoel had?
Gelukkig is het veranderd!quote:Hmja, misschien dat ik me wel eens onveilig voelde toen ik hier nog niet woonde maar hier wel regelmatig kwam.
Kwestie van smaak, denk ik. Veel vernieuwing is ook daadwerkelijk een verbetering. Het is alleen jammer dat veel moderne architecten zo overtuigd zijn van zichzelf dat ieder stuk schreeuwt om de aandacht van de stedeling. Zo wordt het wel wat luidruchtig in mijn hoofd. Het kan ook allemaal wat harmonieuzer. En een mer klassieke bouwstijk is niet per definitie gelijk ook lelijk, zoals iets moderns ook niet per definitie van glas en staal hoeft te zijn. In al hun vooruitstrevendheid zijn veel moderne stadsarchitecten vooral een herhaling van hetzelfde thema en en persiflage op zichzelf. 1 City is genoeg, daar hoeven geen 30 kopieen van op de wereld te staan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:16 schreef Breuls het volgende:
De vernieuwingen in de binnenstad zijn de laatste jaren erg gericht op de aankleding en de sfeer, om ervoor te zorgen dat het een mooie stad wordt. Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe bestrating in de Karel Doormanstraat; geen standaardtegels, maar mooie chique bredere tegels. Die komen ook op de Meent. En rondom de Laurenskerk; het plein is helemaal opgeknapt, het pand van Fit For Free/Kruidvat is opgeknapt, het pand van Footlocker ook. De brug over de Delftsevaart is vervangen, de Vlasmarkt heeft ook nieuwe bestrating..
Het meeste hiervan heeft als doel de uitstraling van de stad te verbeteren. En ik vind het geslaagd.
Ik weet niet of het aan Rotterdam lag dat ik destijds wel eens een onveilig gevoel had. Volgens mij zou ik datzelfde in elke totaal nieuwe omgeving hebben gehad.quote:
Een beetje vernieuwing had ook gekunt met wat meer respect voor het werk van de oorspronkelijke architect. Tegenwoordig is vernieuwen gelijk zoiets als "slopen en iets eigentijds neerzetten". Waardoor veel historische belangwekkende gebouwen plaats meoten maken voor sfeerlozen kolossen van glas, beton en staal. Dat is gewoon jammer. Waarom het oude station niet gewoon mooi gerenoveerd? Zoals bijvoorbeeld in Antwerpen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:49 schreef Breuls het volgende:
Het oude CS was mooi, maar begon steeds meer een oud stuk vreten te worden. Lelijke ouderwetse stationshal, kille aankleding. Beetje vernieuwing is helemaal niet mis.
En bovendien totaal niet meer berekend op zijn taak . De reizigersaantallen lagen eind jaren 50 eenmaal compleet anders dan nu .quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:49 schreef Breuls het volgende:
Het oude CS was mooi, maar begon steeds meer een oud stuk vreten te worden. Lelijke ouderwetse stationshal, kille aankleding. Beetje vernieuwing is helemaal niet mis.
Misschien dat dat voor andere zich onveilig voelenden ook wel net zo geldt, maar ja - Waarom zou je naar Nijland gaan oid?quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:53 schreef Isegrim het volgende:
Ik weet niet of het aan Rotterdam lag dat ik destijds wel eens een onveilig gevoel had. Volgens mij zou ik datzelfde in elke totaal nieuwe omgeving hebben gehad.
Dan nog hoef je het niet te slopen..quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:58 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
En bovendien totaal niet meer berekend op zijn taak . De reizigersaantallen lagen eind jaren 50 eenmaal compleet anders dan nu .
Nijland?quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien dat dat voor andere zich onveilig voelenden ook wel net zo geldt, maar ja - Waarom zou je naar Nijland gaan oid?
Marianne Vaatstra kwam uit Zwaagwesteinde. Meindert Tjoelker werd in Leeuwarden doodgemept. Ik maak me geen illusies.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Of een willekeurig ander "veilig" dorp.
Die oude bende renoveren ? Alsjeblieft zeg . Er zat trouwens ook betonrot in dus de geraamde kosten zouden voor renovatie waarschijnlijk duurder uitvallen dan bij nieuwbouw gezien het enorme aantal aanpassingen dat plaats zou moeten vinden. Als het überhaupt al haalbaar was aangezien veel van die aanpassingen ondergronds plaatsvinden (denk aan Randstadrail) .quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan nog hoef je het niet te slopen..
Maar dan nog gaat niemand zomaar die kant op en bij Rotterdam weer wel.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:07 schreef Isegrim het volgende:
Marianne Vaatstra kwam uit Zwaagwesteinde. Meindert Tjoelker werd in Leeuwarden doodgemept. Ik maak me geen illusies.
Wellicht dat het iets duurder zou zijn, maar dan had je wel iets moois gehad wat bovendien recht doet aan de historische achtergrond.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:08 schreef Stokstaart het volgende:
Die oude bende renoveren ? Alsjeblieft zeg . Er zat trouwens ook betonrot in dus de geraamde kosten zouden voor renovatie waarschijnlijk duurder uitvallen dan bij nieuwbouw gezien het enorme aantal aanpassingen dat plaats zou moeten vinden. Als het überhaupt al haalbaar was aangezien veel van die aanpassingen ondergronds plaatsvinden (denk aan Randstadrail) .
Dat verschilt per project; het ene zal wat meer van het oorspronkelijke bouwwerk meenemen, het andere niet. CS wordt bijvoorbeeld nieuw, maar de letters van het oude station worden er weer op geplaatst. Da's een gebaar richting het oude station.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:58 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Een beetje vernieuwing had ook gekunt met wat meer respect voor het werk van de oorspronkelijke architect. Tegenwoordig is vernieuwen gelijk zoiets als "slopen en iets eigentijds neerzetten". Waardoor veel historische belangwekkende gebouwen plaats meoten maken voor sfeerlozen kolossen van glas, beton en staal. Dat is gewoon jammer. Waarom het oude station niet gewoon mooi gerenoveerd? Zoals bijvoorbeeld in Antwerpen?
Ik heb vaak de indruk dat het vooral de betonboeren zijn die ons stedelijk architectuurbeleid bepalen.
Ravenstein heeft enkele pareltjes ontworpen ja . Denk aan onze diergaarde . Maar het oude CS was gewoon een lelijke betonnen bak die bovendien ernstig in verval geraakt was . In andere plaatsen zou men wellicht allerlei halfbakken renovatietoestanden aangaan , Rotterdam pleurt er gewoon een heel nieuw CS tegen aan .quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wellicht dat het iets duurder zou zijn, maar dan had je wel iets moois gehad wat bovendien recht doet aan de historische achtergrond.
Precies. En de vervoerstypen verschillen ook; het CS-gebied is een OV-hub van trein, metro, tram, bus en taxi, en daar moet het op ingericht zijn. Er is immers ook intussen een metrolijn bijgekomen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:58 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
En bovendien totaal niet meer berekend op zijn taak . De reizigersaantallen lagen eind jaren 50 eenmaal compleet anders dan nu .
Sinds de bouw van het station zijn er twee metrolijnen bijgekomenquote:Op vrijdag 10 december 2010 15:13 schreef Breuls het volgende:
[..]
Precies. En de vervoerstypen verschillen ook; het CS-gebied is een OV-hub van trein, metro, tram, bus en taxi, en daar moet het op ingericht zijn. Er is immers ook intussen een metrolijn bijgekomen.
All good things take time.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:19 schreef rubje het volgende:
wanneer is dat station nu eindelijk klaar daar in het centrum van rotterdam?![]()
Randstadrail en Erasmuslijn. Even opzoeken hoe dat tegenwoordig heet.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:16 schreef Breuls het volgende:
Bedoel je de bouw van het nu in aanbouw zijnde station? Want dan heb ik iets gemist, volgens mij.
Welke lijnen zijn dat?
De Erasmuslijn is er al jaren, dus die tel ik niet mee. Ik doelde inderdaad op de Randstadrail.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Randstadrail en Erasmuslijn. Even opzoeken hoe dat tegenwoordig heet.
Ik moest er even aan wennen, maar vind het nu idd overzichtelijker.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:23 schreef Breuls het volgende:
[..]
De Erasmuslijn is er al jaren, dus die tel ik niet mee. Ik doelde inderdaad op de Randstadrail.
Overigens hebben die lijnen nu letters, da's ergens gebeurd toen ik in Curaçao zat. Wat vinden jullie daarvan? Aan de ene kant is het wel overzichtelijk, aan de andere kant vind ik namen voor lijnen juist zo leuk.
Die namen vond ik ook leuker, en bovendien duidelijker. Je kom toen in 1 oogopslag zien dat de Calandlijn 1 lijn met verschillende aftakkingen is, in plaats van 3 lijnen met andere bestemmingen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:23 schreef Breuls het volgende:
[..]
De Erasmuslijn is er al jaren, dus die tel ik niet mee. Ik doelde inderdaad op de Randstadrail.
Overigens hebben die lijnen nu letters, da's ergens gebeurd toen ik in Curaçao zat. Wat vinden jullie daarvan? Aan de ene kant is het wel overzichtelijk, aan de andere kant vind ik namen voor lijnen juist zo leuk.
London heeft namen, geen letters.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:27 schreef Stokstaart het volgende:
Die letters zijn vooral voor toeristen en buitenlandse forenzen een stuk prettiger .
Zelfde concept als Londen en NY .
Erg jammer, en dat alleen omdat 020'ers het anders niet snappen. Eerst hoefde je alleen te onthouden 'blauw' of 'rood' en de eindbestemming en je kwam op je plek. Systeem werkt oa. in Londen perfect.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:23 schreef Breuls het volgende:
[..]
De Erasmuslijn is er al jaren, dus die tel ik niet mee. Ik doelde inderdaad op de Randstadrail.
Overigens hebben die lijnen nu letters, da's ergens gebeurd toen ik in Curaçao zat. Wat vinden jullie daarvan? Aan de ene kant is het wel overzichtelijk, aan de andere kant vind ik namen voor lijnen juist zo leuk.
Nee, daar is wel een verschil: de Calandlijn had in het oosten drie eindbestemmingen, en aan de naam van de lijn was niet te zien waar je uitkwam; je moest daar extra op letten. Dat onderscheid vind ik juist goed, en is wat ze, zoals ik hierboven al zei, in London ook hebben. Maar de RET had ook twee nieuwe namen erbij kunnen bedenken; zelfde onderscheid, leukere naamgeving.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Erg jammer, en dat alleen omdat 020'ers het anders niet snappen. Eerst hoefde je alleen te onthouden 'blauw' of 'rood' en de eindbestemming en je kwam op je plek. Systeem werkt oa. in Londen perfect.
Misschien moet je het ook wel zo zien: de Calandlijn was eigenlijk drie lijnen.quote:Zo lijkt het wel alsof we meer metrolijnen hebben.
In Londen hebben metrolijnen gewoon een naam hoor..quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:27 schreef Stokstaart het volgende:
Die letters zijn vooral voor toeristen en buitenlandse forenzen een stuk prettiger .
Zelfde concept als Londen en NY .
Onderverdeeld in zones met letters en cijfers . Ben er 2 weken geleden nog geweest .quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
In Londen hebben metrolijnen gewoon een naam hoor..
Een zone is iets anders dan een metrolijn. In Rotterdam hadden zones een 4-cijferig nummer. Sinds de OV-chipkaart is dat niet meer nodig.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Onderverdeeld in zones met letters en cijfers . Ben er 2 weken geleden nog geweest .
[ afbeelding ]
MIjn god...het schaap weet het verschil niet tussen lijnen en zones...quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Onderverdeeld in zones met letters en cijfers . Ben er 2 weken geleden nog geweest .
[ afbeelding ]
Kijk eens bij "Key to lines and symbols"?quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Onderverdeeld in zones met letters en cijfers . Ben er 2 weken geleden nog geweest .
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |