Precies. En de vervoerstypen verschillen ook; het CS-gebied is een OV-hub van trein, metro, tram, bus en taxi, en daar moet het op ingericht zijn. Er is immers ook intussen een metrolijn bijgekomen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:58 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
En bovendien totaal niet meer berekend op zijn taak . De reizigersaantallen lagen eind jaren 50 eenmaal compleet anders dan nu .
Sinds de bouw van het station zijn er twee metrolijnen bijgekomenquote:Op vrijdag 10 december 2010 15:13 schreef Breuls het volgende:
[..]
Precies. En de vervoerstypen verschillen ook; het CS-gebied is een OV-hub van trein, metro, tram, bus en taxi, en daar moet het op ingericht zijn. Er is immers ook intussen een metrolijn bijgekomen.
All good things take time.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:19 schreef rubje het volgende:
wanneer is dat station nu eindelijk klaar daar in het centrum van rotterdam?![]()
Randstadrail en Erasmuslijn. Even opzoeken hoe dat tegenwoordig heet.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:16 schreef Breuls het volgende:
Bedoel je de bouw van het nu in aanbouw zijnde station? Want dan heb ik iets gemist, volgens mij.
Welke lijnen zijn dat?
De Erasmuslijn is er al jaren, dus die tel ik niet mee. Ik doelde inderdaad op de Randstadrail.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Randstadrail en Erasmuslijn. Even opzoeken hoe dat tegenwoordig heet.
Ja.quote:
Ik moest er even aan wennen, maar vind het nu idd overzichtelijker.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:23 schreef Breuls het volgende:
[..]
De Erasmuslijn is er al jaren, dus die tel ik niet mee. Ik doelde inderdaad op de Randstadrail.
Overigens hebben die lijnen nu letters, da's ergens gebeurd toen ik in Curaçao zat. Wat vinden jullie daarvan? Aan de ene kant is het wel overzichtelijk, aan de andere kant vind ik namen voor lijnen juist zo leuk.
Die namen vond ik ook leuker, en bovendien duidelijker. Je kom toen in 1 oogopslag zien dat de Calandlijn 1 lijn met verschillende aftakkingen is, in plaats van 3 lijnen met andere bestemmingen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:23 schreef Breuls het volgende:
[..]
De Erasmuslijn is er al jaren, dus die tel ik niet mee. Ik doelde inderdaad op de Randstadrail.
Overigens hebben die lijnen nu letters, da's ergens gebeurd toen ik in Curaçao zat. Wat vinden jullie daarvan? Aan de ene kant is het wel overzichtelijk, aan de andere kant vind ik namen voor lijnen juist zo leuk.
London heeft namen, geen letters.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:27 schreef Stokstaart het volgende:
Die letters zijn vooral voor toeristen en buitenlandse forenzen een stuk prettiger .
Zelfde concept als Londen en NY .
Erg jammer, en dat alleen omdat 020'ers het anders niet snappen. Eerst hoefde je alleen te onthouden 'blauw' of 'rood' en de eindbestemming en je kwam op je plek. Systeem werkt oa. in Londen perfect.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:23 schreef Breuls het volgende:
[..]
De Erasmuslijn is er al jaren, dus die tel ik niet mee. Ik doelde inderdaad op de Randstadrail.
Overigens hebben die lijnen nu letters, da's ergens gebeurd toen ik in Curaçao zat. Wat vinden jullie daarvan? Aan de ene kant is het wel overzichtelijk, aan de andere kant vind ik namen voor lijnen juist zo leuk.
Nee, daar is wel een verschil: de Calandlijn had in het oosten drie eindbestemmingen, en aan de naam van de lijn was niet te zien waar je uitkwam; je moest daar extra op letten. Dat onderscheid vind ik juist goed, en is wat ze, zoals ik hierboven al zei, in London ook hebben. Maar de RET had ook twee nieuwe namen erbij kunnen bedenken; zelfde onderscheid, leukere naamgeving.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Erg jammer, en dat alleen omdat 020'ers het anders niet snappen. Eerst hoefde je alleen te onthouden 'blauw' of 'rood' en de eindbestemming en je kwam op je plek. Systeem werkt oa. in Londen perfect.
Misschien moet je het ook wel zo zien: de Calandlijn was eigenlijk drie lijnen.quote:Zo lijkt het wel alsof we meer metrolijnen hebben.
In Londen hebben metrolijnen gewoon een naam hoor..quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:27 schreef Stokstaart het volgende:
Die letters zijn vooral voor toeristen en buitenlandse forenzen een stuk prettiger .
Zelfde concept als Londen en NY .
Onderverdeeld in zones met letters en cijfers . Ben er 2 weken geleden nog geweest .quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
In Londen hebben metrolijnen gewoon een naam hoor..
Een zone is iets anders dan een metrolijn. In Rotterdam hadden zones een 4-cijferig nummer. Sinds de OV-chipkaart is dat niet meer nodig.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Onderverdeeld in zones met letters en cijfers . Ben er 2 weken geleden nog geweest .
[ afbeelding ]
MIjn god...het schaap weet het verschil niet tussen lijnen en zones...quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Onderverdeeld in zones met letters en cijfers . Ben er 2 weken geleden nog geweest .
[ afbeelding ]
Kijk eens bij "Key to lines and symbols"?quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Onderverdeeld in zones met letters en cijfers . Ben er 2 weken geleden nog geweest .
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop