Ik ben blij dat te horen. Jammer dat je zo'n rotdag hebt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:35 schreef cafpow het volgende:
[..]
Nee plannen daar zou ik echt nooit aan beginnen hoor, ten eerste durf ik het niet, en ik zou dat anderen om me heen nooit aandoen.
Hallo alweer,quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:35 schreef gogosweden het volgende:
[..]
hmm, ik snap wat je bedoeld, zal eerst eventjes een paar dagen meelezen hier, even kijken of mijn problemen van het zelfde kaliber zijn en wat meer bekend worden met alle posters hier
Dat vind ik ondanks alles toch fijn om te horenquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:35 schreef cafpow het volgende:
[..]
Nee plannen daar zou ik echt nooit aan beginnen hoor, ten eerste durf ik het niet, en ik zou dat anderen om me heen nooit aandoen.
Ach, ik kom hier alleen af en toe om even te mekkeren.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:18 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ja,maar is het niet een beetje onbeschoft om hier gelijk met mijn probleempies binnen te vallen
Voorlopig ben ik niet echt de juiste persoon om op het meeste te reageren.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:43 schreef cafpow het volgende:
ach, het is niet zo dat ik het heel erg vindt, maar ik probeer altijd zo nuttig mogelijk op zo veel mogelijk personen hier te reageren, vindt dat wel netjes en leuk.
snap wat je bedoeldquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:16 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ach, ik kom hier alleen af en toe om even te mekkeren.
Maar dan kan ik het wel eventjes kwijt en dat doet goed
dat is ook niet de bedoeling hoor...dat je geband wordt van dit topicquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:27 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Voorlopig ben ik niet echt de juiste persoon om op het meeste te reageren.
Ik denk dat mensen daar of niet blijer van worden of dat ik nooit meer in dit topic mag posten
Sylvana, lief van jequote:Op vrijdag 10 december 2010 17:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Caroline, balen dat je zo'n pechdag had zeg. En helemaal als je al niet zo lekker in je vel zit kan zoiets "simpels" als een pasje wat niet op de goede plek zit al snel teveel zijn.
Tja, wel lastig zoveel vrijwilligersbaantjes dat zorgt ervoor dat je toch iets minder rust kunt krijgen. Ik zou zeggen geniet van je vrije dag.quote:Op zaterdag 11 december 2010 09:43 schreef caroline88 het volgende:
Misgaat, misgaat, dat is een groot woord. Ik heb gewoon een lastige week gehad met een hoop stress en als je moe bent dan werkt alles gewoon wat minder. Thuisblijven was geen optie want twee vrijwilligerbaantjes wachtten op mijn aanwezigheid.
Vandaag ben ik vrij en ik blijf lekker thuis!
Er was een goede training maar ik heb niet de puf om ervoor naar Utrecht te rijden en de avondwandeling vanavond is helaas gecanceled. Omdat de berg gisterochtend levensgevaarlijke ijsbergen waren (nu is hier overigens vrijwel alle sneeuw weggedooid dus achteraf had het best gekund maar ja mij hebben ze natuurlijk weer niets gevraagd)
Cafpow, volgens mij ben jij goed bezig! Ik hoop dat je lekker geslapen hebt.
Ik vind je erg dapper dat je richting op jezelf gaan wonen aan het plannen bent.
Hoe komt het dat je niet sociaal bent? Iedereen is wel een beetje sociaal.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:37 schreef GimmeGore het volgende:
Bleh, stomme zoektocht naar een bijbaantje.
Misschien moet ik daar maar eens mee ophouden, mijn zelfbeeld gaat er zwaar op achteruit...
Ben jij sociaal? NeeEen echte teamplayer? nee
commercieel ingesteld? nee
![]()
Dan zoeken wij jou! Mij niet dus
quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:40 schreef caroline88 het volgende:
Cafpow ik zal de sneeuw geen seconde missen. Jammer dat je van zo lang slapen nu met hoofdpijn zit, misschien is het toch handig om een wekker te zetten?
GimmeGore, ik ben ook geen teamspeler. Ben zo asociaal dat ik dus nu werkeloos thuis zit.
Hoewel... ga vanmiddag wel mijn eerste krachttrainingsessie doen.
Ik heb er lang mee geworsteld en al die goede adviezen en nu ga ik gewoon mijn eigen ding doen. Hullie hadden wel gelijk hoor maar mijn lijf ligt een beetje in de kreukels en het is dus gewoon slim om met een "rustig opbouw" schema rustig te gaan opbouwen :-)
Een wekker zetten is op zich meestal niet nodig, maar ik heb dagen waarin ik gewoon veel te veel slaap. Ik heb nogal aanleg om naar extremen te gaan, of ik slaap te weinig en of ik slaap te veel. Maar de hoofdpijn is inmiddels weg.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:33 schreef caroline88 het volgende:
Rustig opbouwschema, zei ze. Ok, het was dus 55 minuten werk. Inclusief opbouwen afbreken en lezen hoe het nu precies moet en zo. Van de 9 was er 1 oefening die ik niet zo vaak kon doen als ik gepland had, dat viel tegen maar het was ook de zwaarste oefening dus geen vrouw overboord. Maandag nog eens proberen of ik ze wel alle 2x15 kan doen.
Mijn rug is nu boos op mij. Dacht dat hij me er fijn overtuigd had van het hernia gevaar dat hij zijn hele leven niets meer hoefde te doen dus vandaag was een forse tegenvaller
Als kluizenaar een beroep zou zijn, zou ik er miljarden in kunnen verdienen.(niet de christelijke versie btw)quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:47 schreef cafpow het volgende:
Hoe komt het dat je niet sociaal bent? Iedereen is wel een beetje sociaal.
En mischien zoek je een bijbaantje in de verkeerde richting?
In ieder geval sterkte en succes ermeeen laat het je niet onderuit krijgen!
Oké, maar zou je zelf wat socialer willen zijn? Ik weet niet of je in behandeling bent of niet, maar anders zou mischien bijvoorbeeld een sociale vaardigheidstraining kunnn bespreken met je psycholoog?quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:17 schreef GimmeGore het volgende:
Maandag ga ik met mijn vriend naar zijn psych, ik weet eigenlijk nog niet of dat wel een goed idee is
[..]
Als kluizenaar een beroep zou zijn, zou ik er miljarden in kunnen verdienen.(niet de christelijke versie btw)
Ik ben eigenlijk opgehouden met bewust zoeken, ik hoop nu op wat dingen te kunnen bij klussen, maar bij de meeste bijbaantjes verwachten ze dat je toch een half jaar beschikbaar bent, maar ik moet in april op stage.
Ik krijg nu wel veel van die mailtjes van studentenwerk enzo.
Ik weet niet hoe het komt, ik ben gewoon niet zo sociaal, ik weet vaak niet wat ik moet/kan zeggen. Heb ook eigenlijk nooit veel vrienden gehad (ook niet toen ik klein was)
Ik ontwijk ook eigenlijk het liefst mensen.
Ik ga nu naar een psychiatrisch verpleegkundige (ivm de wachtlijsten) en ik moet gaan kiezen wat ik hierna wil.quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:57 schreef cafpow het volgende:
[..]
Oké, maar zou je zelf wat socialer willen zijn? Ik weet niet of je in behandeling bent of niet, maar anders zou mischien bijvoorbeeld een sociale vaardigheidstraining kunnn bespreken met je psycholoog?
Het is ook maar net wat jij wilt..
hmm, wel een lastige situatie. Het enige nuttige wat ik dus kan zeggen hierop is, als je beetje per beetje aan je sociale fobie werkt en de sociale contacten gaan wat beter met de tijd, helpt dat je zelfbeeld ook.quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:17 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ik ga nu naar een psychiatrisch verpleegkundige (ivm de wachtlijsten) en ik moet gaan kiezen wat ik hierna wil.
Maar ik weet niet zo goed wat ik wil. Nou ja, wat ik eerst wil...
Ik wil socialer zijn, ik wil minder bang zijn in sociale situaties, ik wil mijn zelfbeeld verbeteren.
Maar ik ben nu dus weer bang dat het allemaal niet werkt. Of dat ik de verkeerde keuze maak, zo van als ik eerst aan mijn zelfbeeld werk en ik ga dan aan die "sociale fobie" werken en dat tweede lukt dan niet meteen, dan ben ik bang dat mijn zelfbeeld er ook weer onder zal lijden.
Net wel eventjes lekker lopen mekkeren op mijn blog. Lucht wel enigszins op.
balen dat je gisteren toch bent ingestort. Maar ach, het kan gebeuren. En tja dat het een hele tijd goed ging betekend toch dat je vooruitgang boekt.quote:Op zondag 12 december 2010 17:37 schreef DaviniaHR het volgende:
Het is bijna weer maandag. Weer rust
Ben gister toch weer stevig ingestort, ondanks mijn vorige post dat het best goed ging.
Aan de ene kant kan ik met de tijd steeds beter relativeren, aan de andere kant blijft het zwaar irritant...
Geduld is een schone zaak. Zeggen ze...
Lastig, sterkte enzo.quote:Op zondag 12 december 2010 17:37 schreef DaviniaHR het volgende:
Het is bijna weer maandag. Weer rust
Ben gister toch weer stevig ingestort, ondanks mijn vorige post dat het best goed ging.
Aan de ene kant kan ik met de tijd steeds beter relativeren, aan de andere kant blijft het zwaar irritant...
Geduld is een schone zaak. Zeggen ze...
ach, als er ruzie van komt, moet je vooral kijken wat voor soort ruzie. Want soms kan het naar een psych gaan heel wat dingen losmaken in iemand.quote:Op zondag 12 december 2010 21:08 schreef GimmeGore het volgende:
Morgen met mijn vriend mee naar zijn psych.
Ik ben bang dat er weer ruzie van komt.
De buien van mijn vriend doen aan de andere kant mijn gevoel ook geen goed
Jammer dat je ziek bent. Maar je kan beter 2 daagjes goed uitzieken dan over een week nog ziek te zijnquote:Op maandag 13 december 2010 11:33 schreef Sylvana het volgende:
Goedemorgen
Vrijdag en zaterdag druk bezig geweest met de voorbereidingen van de verjaardag. Ging niet helemaal zoals we hadden afgesproken ( ik zou keuken schoonmaken en stoffen en vriend zou badkamer schoonmaken en stofzuigen en dan samen hapjes maken) Maar vriendlief deed zo lang over de badkamer schoonmaken dat ik ook alle hapjes heb gemaakt. Nouja, 's avonds kwam de visite en het was erg gezellig, maar de laatste gasten gingen pas om half 3 naar huis.
Zondag tot half 3 's middags geslapen, maar had nog totaal geen energie. Heb gisteren dus amper wat gedaan, alleen beetje geleerd voor tussentoets van recht die ik vandaag heb en verder gewoon gerelaxed. 's Avonds op tijd naar bed gegaan, voelde me niet zo lekker en ja hoor, vandaag ben ik ziek
Dus blijf maar een dagje thuis hangen, jammer van die tussentoets, maar morgen moet ik ook nog naar school en dan is 1 vak eigenlijk wel erg belangrijk, kan ik eigenlijk niet missen. Dus hopen dat ik me morgen beter voel en wel gewoon naar school ga. Desnoods ga ik alleen die 3 kwartier 's middags naar dat ene vak. Al heb ik dat vak van 's ochtends ook al een keer gemist, dus wil eigenlijk wel gaan. Nouja, vandaag dus maar een dagje rustig aan doen en dan zien we morgen wel verder.
Donderdag laatste keer therapie voor de vakantie, dan 2 weken geen therapie. En afgelopen week en aankomende donderdag hebben we interpersoonlijke therapie en geen cognitieve therapie. Dus dan zit ik een maand zonder cognitieve therapie en dat vind ik wel erg langWant heb het eigenlijk wel nodig om samen met iemand mijn gedachten onder de loep te nemen.
Ja, zag het idd in een voorstukje. Had de link al bij mn favorieten gezet, zodat ik het een keer kon kijken als ik tijd hadquote:Op maandag 13 december 2010 15:18 schreef Quickie_Butt het volgende:
Hier een linkje naar een interessante docu over de werking van het brein bij o.a. depressies. Vanaf 10 min gaat het over depressies, maar het is wel slim om het stuk daarvoor ook te bekijken. Ik vond het wel een openbaring!
http://beta.uitzendinggem(...)-brein-default-brain
Ik zet hem even bij mijn favorieten, misschien dat ik er binnenkort aan denk dat ik het ga kijken. Evengoed bedanktquote:Op maandag 13 december 2010 15:18 schreef Quickie_Butt het volgende:
Hier een linkje naar een interessante docu over de werking van het brein bij o.a. depressies. Vanaf 10 min gaat het over depressies, maar het is wel slim om het stuk daarvoor ook te bekijken. Ik vond het wel een openbaring!
Ga er nu even naar kijken.quote:Op maandag 13 december 2010 15:18 schreef Quickie_Butt het volgende:
Zie je, het was helemaal niet zo erg. En het heeft dus toch wat opgeleverdquote:Op maandag 13 december 2010 18:10 schreef GimmeGore het volgende:
Het is me eigenlijk best wel mee gevallen, maar nu is de vraag nog hoeveel er daadwerkelijk in praktijk wordt gebracht.
Ik ben wel blij dat we een en ander uitgesproken hebben.
ah, jammer dat je vandaag dus ook niet naar school kon. Maar wel lekker dat je niet veel meer aan werk hoeft te doen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:27 schreef Sylvana het volgende:
GimmeGore, fijn dat het meeviel en dat er dingen zijn uitgesproken
Cafpow, balen dat het nog steeds niet jouw dag is. Zolang achter elkaar niet goed slapen gaat idd zijn tol eisen ja. En rot dat die afspraak met die psych niet door gaat, een maand zonder is wel lang, helemaal als je verder weinig contacten hebt en het er niet over kunt hebben. *dikke knuffel*
Ik ben nog steeds ziek, dus vandaag weer niet naar school, wat betekent dat ik kerstvakantie heb ( nouja, moet nog 1 verslag maken van de week, maar verder niets meer) Ik baal er wel van, want mis nou wel erg veel, maarja, het is niet anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
ow, nou, ik hoop dat het morgen niet zo'n rotweer is, want ik moet om 8 uur de deur uit naar de huisarts.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:27 schreef caroline88 het volgende:
Ha lekker zonnetje buiten, ik word gelijk een beetje meer wakker![]()
Dinsdag wordt het 's avonds altijd veel te laat. Wil mezelf straks nog wel een keer de deur uit duwen om boodschappen en zo te doen omdat het morgen rotweer wordt.
Heel veel dingen zijn een circel en vooral het keuzes maken. En geloof ik heb daar last van. Ik gebruikte vroeger(tot een half jaar terug) meestal het "dobbelsten" methode. Kortom ik zei vantevoren, kom er een 3 uit doe ik X en komt er een 5 uit doe ik Y. En ik ging netzolang tot een van die 2 eruit kwam. En wat als eerste kwam deed ik. En nu met de psycholoog is er toch veel vooruitgang geweest kwa besluitvorming. Ik neem sommige besluiten zonde de dobbelsteen, maar meer bewust, ook al stel ik het tot ehet allerlaatste uit.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:37 schreef GimmeGore het volgende:
Pffffff, ik zit me nu helemaal op te vreten over dat ik morgen een keuze moet maken over wat ik hierna moet.
Nou lig ik daar weer een hele nacht wakker van
Vicieuze cirkel much?
Geod dat je vandaag weer dingen probeert te ondernemen. En ach..tnt , niks aan te doenquote:Op woensdag 15 december 2010 12:26 schreef Sylvana het volgende:
cafpow, veel succes met je gesprek op het werkplein vandaag! En fijn dat de vakantie nu geregeld is
Swietje, ja, ik heb ook erg last van een winterdip, vandaag is het mooi weer, dus probeer vandaag zoveel mogelijk naar buiten te gaan als je kunt!
GimmeGore, wat voor keuze heb je gemaakt?
Hier goed geslapen en begin al weer wat minder ziek te worden. Wil vandaag toch wel een paar dingen doen, zoals was opruimen en nieuwe was wassen en kerstkaarten schrijven en die op de bus doen. Hopelijk bezorgt TNT ze nog voor de kerstdagen, al die stakingen schieten niet echt op
Ik hoop dat je niet ver hoeft te reizen morgen. ANWB waarschuwt voor files en zo.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:24 schreef cafpow het volgende:
[..]
ow, nou, ik hoop dat het morgen niet zo'n rotweer is, want ik moet om 8 uur de deur uit naar de huisarts.
En is het booschappen doen nog gelukt?
tja, ze zeggen altijd dat de beste methode om je angsten te overwinnen het jezelf ermee confronteren is.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:46 schreef Foxgod het volgende:
Zelf heb ik 12 jaar last gehad van paniekaanvallen, opgelost met regressie.
Continu blijven doen waar ik bang voor was (pleinvrees), daardoor word het steeds wat minder.
Onbewust maak ik me druk over morgen, moet voor het eerst in maanden weer vroeg op half8 terwijl ik gewend ben om rond half 11 mijn bed uit te kruipen. En gezien het feit dat ik totaal niet moe ben nu, zal ik waarschijnlijk niet veel slapen wat tot niet veel goed kan leidenquote:Op woensdag 15 december 2010 17:53 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet ver hoeft te reizen morgen. ANWB waarschuwt voor files en zo.
Ja gelukkig heb ik mezelf de deur uit geduwd. Ik heb wel minder gedaan dan ik van plan was want ik wou niet zo lang wegblijven en voor donker weer terug thuis zijn. Dus heb ik nu b.v. geen kaas meer want de meeste kaas daar lust ik niet. Ze hadden nog een edammer die wil ik wel proberen maar zonder kaasschaaf vind ik het toch een beetje gevaarlijk.
Terug thuis valt het noodkacheltje om dus die heeft nu beide pootjes afgebroken. Niet zo makkelijk om een noodoplossing te bedenken want de onderkant van dat rotding is scheef en niet horizontaal. Kan hem in de achterkamer tegen de muur laten leunen en dan stutten met mijn -multifunctioneel inzetbare hahaha- gewichtschijven maar dan moet ik wel die kamer ook gaan verwarmen (doe ik nu niet want het is niet nodig en kost alleen maar extra stroom).
Plan B. Laat hem leunen tegen een lege verhuisdoos. Ik stem voor plan B en ga het zo uitvoeren![]()
Ja ik ben nog steeds blij met mijn eigen plekje maar het is wel iedere keer geknutsel en daar baal ik wel een beetje van.
Goed dat je je gesprek achter de rug hebt, ja vervelend wel dat je steeds weer je hele verhaal moet vertellen.
Ik begrijp waarom je verwachtte niet goed te slapen vannacht, hoop dat je toch nog een paar oogjes hebt kunnen dichtknijpen. En dat de ha straks met een effectieve oplossing komt voor je klachten.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:16 schreef cafpow het volgende:
[..]
Maar goed, balen van dat noodkacheltje vooral met dit weer, dan heb je hem nogal nodig.
Maar goed, nood is nood, plan b klinkt in ieder geval redelijk. EN een tip om het niet te duur te maken en toch redelijk structureel op te lossen, zoek een plank van de hoogte van de pootjes, meet de scheefheid op, en ik zou zeggen ga lekker zagen en dan heb je toch een betere oplossing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |