Omdat ... ?quote:
[A] alle Marokkanen stinkenquote:
Triest mannetje ben je .quote:Op maandag 6 december 2010 16:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
[A] alle Marokkanen stinken
[B] klap op je gat
[C] iets anders, nl. ....
Ja, het IS een oplossing, alleen de omgekeerde wereld, maar dat zijn we zo langzamerhand gewendquote:Op maandag 6 december 2010 16:05 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bron
Die problemen in de Diamantbuurt loste Cohen op door de treiteraars er te laten wonen, de getreiterden moesten maar verhuizen.
Zo helaas vinden velen dat niet, de zionisten niet en andere moslimhaters constateren dat maar wat graag. Maar vertel eens, hoe ben jij/jullie tot die constatering gekomen?quote:Op maandag 6 december 2010 14:26 schreef Sarkar het volgende:
Begrijpend lezen is zeker een zeldzaamheid geworden in Nederland, hij zegt niet dat ze moeten verhuizen omdat hij dat wil maar omdat de politiek niks kan doen tegen de haat van Marokkanen jegens ''bewuste joden''. Helaas moeten wij constateren dat ''bewuste joden'' behalve in de VS en Israël niet meer over straat kunnen zonder lastig gevallen worden door mensen van Noord Afrikaanse/ Arabische achtergrond.
Zionistenquote:Op maandag 6 december 2010 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zo helaas vinden velen dat niet, de zionisten niet en andere moslimhaters constateren dat maar wat graag. Maar vertel eens, hoe ben jij/jullie tot die constatering gekomen?
Jij vindt het niet erg dat Orthodoxe Joden oprotten uit Nederland?quote:Op maandag 6 december 2010 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zo helaas vinden velen dat niet, de zionisten niet en andere moslimhaters constateren dat maar wat graag. Maar vertel eens, hoe ben jij/jullie tot die constatering gekomen?
Ben je niet-moslim? Want dan heb je ook pech.quote:Op maandag 6 december 2010 09:22 schreef Scorpie het volgende:
Tja, an sich heeft hij een punt. De joden, homo`s, lesbienne`s en alle andere groepen die door de islam aangemerkt zijn als duivelsgebroed gaan het slecht krijgen in Nederland de aankomende 30 jaar. Ik zou ook niet graag tot 1 van die groepen willen horen, je bent doelwit van asociale kutventjes die ook nog eens gebombardeerd worden tot slachtoffer
Hij is ook niet grappig, maar kan realiteit wordenquote:Op maandag 6 december 2010 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
Die opmerking was in de jaren negentig al niet grappig meer.
Ik vind het in het algemeen niet erg dat orthodoxe gelovigen oprotten, of ophouden orthodox gelovig te zijn. Dus op zich graag, probleem met orthodoze joden is dat ze naar Israel zullen gaan om daar iemand van een wat minder uitverkoren ras van zijn land te verjagen. Het is hier immers zo gevaarlijk met al dat antisemitisme dat ze wel Palestijnen met bulldozers en helicopters te lijf moeten. Stel je voor dat er geen antisemitisme meer is, dan is het idee dat het ene ras om die reden recht heeft op het land van een ander van een inferieur ras de enige basis voor de staat Israel.quote:Op maandag 6 december 2010 16:35 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Jij vindt het niet erg dat Orthodoxe Joden oprotten uit Nederland?
De erkenning door de Verenigde Naties in 1949 is de enige basis voor de staat Israel. Praat aub niet zoveel onzin.quote:Op maandag 6 december 2010 16:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het in het algemeen niet erg dat orthodoxe gelovigen oprotten, of ophouden orthodox gelovig te zijn. Dus op zich graag, probleem met orthodoze joden is dat ze naar Israel zullen gaan om daar iemand van een wat minder uitverkoren ras van zijn land te verjagen. Het is hier immers zo gevaarlijk met al dat antisemitisme dat ze wel Palestijnen met bulldozers en helicopters te lijf moeten. Stel je voor dat er geen antisemitisme meer is, dan is het idee dat het ene ras om die reden recht heeft op het land van een ander van een inferieur ras de enige basis voor de staat Israel.
Maar waar komt nou die constatering vandaan dat het hier te gevaarlijk is? De laatste orthodoxe jood die groot onrecht werd aangedaan was de damschreeuwer volgens mij.
Het gaan niet om de orthodoxe joden het gaan erom dat mensen die tot een bepaalde groep horen die op een zwart lijstje staan van onze Marokkaanse vrienden het heel moeilijk gaan krijgen. Nu zijn het de orthodoxe joodse Nederlanders die belaagd worden, straks zijn het de Homo's, vrouwen (al dan niet Islamitisch zonder hoofdoek ) daarna de openlijke christenen you name it they will hate it.quote:Op maandag 6 december 2010 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De staat Israel was toen wel wat kleiner dan nu. .... Er wordt steeds meer land aan Israel toegevoegd. Heeft niets meer te maken met het verdrag van 1949....quote:Op maandag 6 december 2010 16:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
De erkenning door de Verenigde Naties in 1949 is de enige basis voor de staat Israel. Praat aub niet zoveel onzin.
Waar baseer je dit op? De omvang van de orthodox joodse gemeenschap is al jaren constant op het hoge niveau van ongeveer 2.500 mensenquote:Op maandag 6 december 2010 16:55 schreef WammesWaggel het volgende:
De helft van de Amsterdamse orthodoxe gemeenschap is de laatste tien jaar al vertrokken dus het gaat rap, Mohammed zou trots zijn op Nederland.
Interview met de directeur van de Joodse school in Het Parool, en jij?quote:Op maandag 6 december 2010 22:56 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? De omvang van de orthodox joodse gemeenschap is al jaren constant op het hoge niveau van ongeveer 2.500 mensen
Bekendheid met het aantal leden van onze gemeente. Wat ie misschien bedoelde is dat veel jongeren weggaan. Dat is inderdaad waar. Maar 50%? Er komen er ook zo af en toe wat bij uit het buitenland, het houdt zichzelf daardoor grosso modo in stand.quote:Op dinsdag 7 december 2010 00:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Interview met de directeur van de Joodse school in Het Parool, en jij?
Hoezo is 2.500 zielen een hoog aantal?
Ik moet nog de eerste Marokkaans-Nederlandse politicus tegenkomen die zich hatelijk opstelt tegenover de groepen die jij hebt opgenoemd. Daar tegenover staan zionisten als Wilders die zich hatelijk opstellen tegenover Marokkanen en moslims. Bolkestein is nog zo'n haatzaaiende zionist.quote:Op maandag 6 december 2010 17:54 schreef Sarkar het volgende:
Het gaan niet om de orthodoxe joden het gaan erom dat mensen die tot een bepaalde groep horen die op een zwart lijstje staan van onze Marokkaanse vrienden het heel moeilijk gaan krijgen. Nu zijn het de orthodoxe joodse Nederlanders die belaagd worden, straks zijn het de Homo's, vrouwen (al dan niet Islamitisch zonder hoofdoek ) daarna de openlijke christenen you name it they will hate it.
Een Marokkaanse politicus die zich zo zo uitlaten zo ook niet lang politicus zijn, maar een paria die bij het grof vuil gezet zal worden, net zoals ze met die "hamas" schreeuwende gasten moeten doen. En Bolkestein een haatzaaiende zionist noemen getuigt er domweg van dat jij precies net zo'n schreeuwende randdebiel bent.quote:Op dinsdag 7 december 2010 01:25 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Ik moet nog de eerste Marokkaans-Nederlandse politicus tegenkomen die zich hatelijk opstelt tegenover de groepen die jij hebt opgenoemd. Daar tegenover staan zionisten als Wilders die zich hatelijk opstellen tegenover Marokkanen en moslims. Bolkestein is nog zo'n haatzaaiende zionist.
Aangezien zo'n politicus niet bestaat zou je Wilders en Bolkestein bij het grofvuil moeten zetten, tenminste als je consequent bent. Anders ben je niets meer dan een zionist zonder manieren.quote:Op dinsdag 7 december 2010 02:41 schreef Hathor het volgende:
Een Marokkaanse politicus die zich zo zo uitlaten zo ook niet lang politicus zijn, maar een paria die bij het grof vuil gezet zal worden
Geweldig stukje anti-Moslim en pro-PVV (verlengstuk van de VVD) propaganda van dhr. Bolkesteijn. Meesterlijke zet ontsproten uit een kwaad brein.quote:Op maandag 6 december 2010 09:16 schreef DrDentz het volgende:
'Geen toekomst in Nederland voor orthodoxe joden'
Uitgegeven: 6 december 2010 06:51
Laatst gewijzigd: 6 december 2010 08:35
RIJSWIJK - Voor ''bewuste'' joden is er geen toekomst in Nederland, denkt VVD-prominent Frits Bolkestein. Dat zegt hij in een interview met dagblad De Pers op maandag.
© NU.nl/Alphons Nieuwenhuis
Bolkestein meldt in het dagblad dat hij met ''bewuste'' joden doelt op joden die als zodanig herkenbaar zijn, zoals orthodoxe joden.
De oud-eurocommissaris ziet geen rooskleurige toekomst in Nederland voor hen ''vanwege het antisemitisme onder vooral Marokkaanse Nederlanders, die in aantal blijven toenemen''.
Weinig vertrouwen
Hij meent dat deze groep joden hun kinderen moet aanraden om te emigreren naar Amerika of Israël, omdat hij weinig vertrouwen heeft in de huidige plannen om het antisemitisme te bestrijden.
Bolkestein had een dergelijke uitlating eerder ook al gedaan in Het Verval, een recent verschenen boek over het jodendom in Nederland van Manfred Gerstenberg.
© ANP
Eigenlijk vind ik dit wel triest. Omdat Marokkanen niet met Joden willen samenleven moeten ze maar weg. Hoe lang nog tot ze ons, Nederlanders, niet meer tolereren in dit land?
Homoseksuelen kunnen nu ook al beter emigreren.
Is dat zo? Volgens mij werd er een aantal week geleden zo'n incident gemeld, maar bleek dat om kattekwaad te gaan wat helemaal niets met het uitverkoren volk te maken had. Nou ben ik een groot voorstander van tolerantie (niet te verwarren met enthousiaste omarming), ook bij puberenden en ook bij allochtone puberenden, maar als Marokkaanse jongeren orthodoxe joden gaan uitschelden dan mag het CIDI dat zichzelf aanrekenen. Als je kritiek op Israel met antisemitisme vereenzelvigt, dan moet je niet raar opkijken als dat andersom ook gaat werken. Maar het CIDI is dan ook blij met antisemitisme.quote:Op maandag 6 december 2010 17:54 schreef Sarkar het volgende:
[..]
Het gaan niet om de orthodoxe joden het gaan erom dat mensen die tot een bepaalde groep horen die op een zwart lijstje staan van onze Marokkaanse vrienden het heel moeilijk gaan krijgen. Nu zijn het de orthodoxe joodse Nederlanders die belaagd worden,
Ben jij ook van mening dat moslims zichzelf Wilders mogen aanrekenen? Ik snap jou echt niet. CIDI blij met antisemitisme. Lees je eens in wat ze erover schrijven zonder je vooringenomen bril.quote:Op dinsdag 7 december 2010 09:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij werd er een aantal week geleden zo'n incident gemeld, maar bleek dat om kattekwaad te gaan wat helemaal niets met het uitverkoren volk te maken had. Nou ben ik een groot voorstander van tolerantie (niet te verwarren met enthousiaste omarming), ook bij puberenden en ook bij allochtone puberenden, maar als Marokkaanse jongeren orthodoxe joden gaan uitschelden dan mag het CIDI dat zichzelf aanrekenen. Als je kritiek op Israel met antisemitisme vereenzelvigt, dan moet je niet raar opkijken als dat andersom ook gaat werken. Maar het CIDI is dan ook blij met antisemitisme.
Ook in 2008 is daar een Joodse jongen in elkaar geslagen en beroofd:quote:The Crown Heights Riot was a three-day riot that occurred in August 1991 in the Crown Heights neighborhood in the New York City borough of Brooklyn. The community was and is majority West Indian and African American and has a large minority of Jews. The riots began on August 19, 1991 after the child of two Guyanese immigrants was accidentally struck and killed by an automobile in the motorcade of a prominent Hasidic rabbi. During the riot an Orthodox Jew was killed. The riot unveiled long simmering tensions between Crown Heights' black and Jewish communities, had an impact on the 1993 mayoral race and ultimately led to a successful outreach program between black and Jewish leaders that helped improve race relations in the city.
Een groot voorstander van tolerantie, behalve wanneer het om Joden gaat. Zo kom je in ieder geval overquote:Op dinsdag 7 december 2010 09:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij werd er een aantal week geleden zo'n incident gemeld, maar bleek dat om kattekwaad te gaan wat helemaal niets met het uitverkoren volk te maken had. Nou ben ik een groot voorstander van tolerantie (niet te verwarren met enthousiaste omarming), ook bij puberenden en ook bij allochtone puberenden, maar als Marokkaanse jongeren orthodoxe joden gaan uitschelden dan mag het CIDI dat zichzelf aanrekenen. Als je kritiek op Israel met antisemitisme vereenzelvigt, dan moet je niet raar opkijken als dat andersom ook gaat werken. Maar het CIDI is dan ook blij met antisemitisme.
Wat wil je hier nou mee zeggen?quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:20 schreef Politicoloog het volgende:
Weltschmerz heeft het bij het juiste eind.
Herzl wrote that Zionism offered the world a welcome final solution of the Jewish question. In his Diaries, page 19, Herzl stated Anti-Semites will become our surest friends, anti-Semitic countries our allies.
On November 17, 2003 Zionist leader, Ariel Sharon, the Israeli prime minister, told Jews in Italy the best way to escape "a great wave of anti-Semitism" is to move and settle in the state of Israel. This has been the Zionist ideology from the beginning to the present time. "The best solution to anti-Semitism is immigration to Israel. It is the only place on Earth where Jews can live as Jews," he said.
http://www.jewsagainstzio(...)/zionismpromotes.cfm
ik denk dat hij blij is iemand te kunnen citeren die er ook een kwalijke kijk op nahoudt.quote:
Dat zionisten baat hebben bij antisemitisme. Als er geen antisemitisme is, dan creëren ze het zelf. En als er sprake is van een paar antisemitische daden, dan doen ze net of het dagelijkse kost is om het erger te doen lijken dan het is. De staat Israël wil Joden wereldwijd angst aanpraten, omdat ze meer inwoners nodig hebben om andermans land te kunnen koloniseren.quote:
Herzl is niet zo maar iemand.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:28 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat hij blij is iemand te kunnen citeren die er ook een kwalijke kijk op nahoudt.
mwoa...quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:37 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Herzl is niet zo maar iemand.
Kijk, hier ga je weer. Wat je hier zegt is standaard anti-zionistische propaganda. Gespeend van enige waarheid uiteraard.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:36 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Dat zionisten baat hebben bij antisemitisme. Als er geen antisemitisme is, dan creëren ze het zelf. En als er sprake is van een paar antisemitische daden, dan doen ze net of het dagelijkse kost is om het erger te doen lijken dan het is. De staat Israël wil Joden wereldwijd angst aanpraten, omdat ze meer inwoners nodig hebben om andermans land te kunnen koloniseren.
Ik ben niet blij met gelovigen, maar die tolereer ik. Ik hou niet van zwarte kousen, keppeltjes en hoofddoekjes, ik heb daar echt wel wat tegen, maar het is mijn leven niet en ik ga niet over andermans leven, dus tolereer ik dat. Niet in mijn woonkamer en zeker niet in mijn slaapkamer, maar wel in mijn samenleving. Gelovige bemoeizucht en het opleggen van religieuze normen aan anderen tolereer ik niet, maar daar hebben orthodoxe joden volgens mij niet zoveel neiging toe itt tot veel andere gelovigen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:04 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Een groot voorstander van tolerantie, behalve wanneer het om Joden gaat. Zo kom je in ieder geval over.
Voorlopig ben ik degene geweest die met een citaat van de vader van het zionisme en de staat Israël is gekomen, terwijl het enige wat jij kunt doen is mij ervan beschuldigen een alu-hoedje te zijn of propaganda te spuien.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:49 schreef PhysicsRules het volgende:
Kijk, hier ga je weer. Wat je hier zegt is standaard anti-zionistische propaganda. Gespeend van enige waarheid uiteraard.
Interessant. Want joden hebben juist helemaal niet de neiging om hun geloof aan anderen op te dringen. ben dus benieuwd waar jij dat beeld vandaan hebt.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben niet blij met gelovigen, maar die tolereer ik. Ik hou niet van zwarte kousen, keppeltjes en hoofddoekjes, ik heb daar echt wel wat tegen, maar het is mijn leven niet en ik ga niet over andermans leven, dus tolereer ik dat. Niet in mijn woonkamer en zeker niet in mijn slaapkamer, maar wel in mijn samenleving. Gelovige bemoeizucht en het opleggen van religieuze normen aan anderen tolereer ik niet, maar daar hebben orthodoxe joden volgens mij niet zoveel neiging toe itt tot veel andere gelovigen.
De volk en rasdiscussie hebben wij al eerder gehad. Wat je schrijft klopt niet en is pertinent onjuist. De enigen die joden een ras noemden waren de nazi's, ik weet dat je je niet aan hen wilt spiegelen.quote:De joodse cultuur, daar valt voor mij niet zoveel aan te tolereren aangezien er niks aan is om tegen te zijn. Als mijn buurman keihard klezmer draait dan tolereer ik dat slechts bij bijzondere gelegenheden en bepaalde tijdstippen, maar dat heeft niet zoveel met cultuur te maken maar meer met het tolereren van geluidsoverlast in het algemeen.
Wat betreft het joodse ras, ik maak geen onderscheid naar ras, en ik spuug op degenen die dat wel doen, nl elke zionist en iedereen die het voor de racistische staat Israel opneemt. Daar is dus helemaal niks aan te tolereren.
Zionisme is een racistische ideologie, daar kun je voor kiezen en daar kun je tegen kiezen, als jood en als goj. Op die keuze reken ik mensen wel af.
Er is niets mis met je citaat, wel met je interpretatie, wat trouwens niet jouw interpretatie is, want dit verhaal heb ik al 100x eerder gehoord.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:56 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Voorlopig ben ik degene geweest die met een citaat van de vader van het zionisme en de staat Israël is gekomen, terwijl het enige wat jij kunt doen is mij ervan beschuldigen een alu-hoedje te zijn of propaganda te spuien.
Volgens Donselaar, van monitor Rassendiscriminatie, is er een sprake van een daling van antisemitische uitlatingen/uitingen, zeker tov 2002.quote:Op maandag 6 december 2010 15:14 schreef Ryan3 het volgende:
Hier wat cijfers:
http://nos.nl/artikel/168(...)erland-neemt-af.html
Geweld: 2 in 2008, 4 in 2009, t/m juni 2010 0.
Bedreiging: 2 in 2008, 3 in 2009, t/m juni 2010 1.
Antisemitische bekladding: 7 in 2008, 16 in 2009, t/m juni 2010 3.
Bekladding: 2 in 2008, 3 in 2009, t/m juni 2010 4.
Schelden: 17 in 2008, 20 in 2009, t/m juni 2010 6.
Antisemitische e-mails: 30 in 2008, 50 in 2009, t/m juni 2010 37.
Niet alleen gedijt zionisme onder antisemitisme, het heeft zelfs geen bestaansrecht zonder antisemitisme. Als er geen antisemitische daden worden gepleegd in een bepaald land, dan is de Mossad zelfs bereid om zelf antisemitische daden te plegen of indirect via tussenpersonen te steunen zonder dat de daders op de hoogte zijn van het feit dat ze de Mossad een plezier doen met hun acties. Israël heeft meer Joodse inwoners nodig, als de Joden in het buitenland niet vrijwillig daar naar toe vertrekken, dan zullen ze op andere manieren gedwongen moeten worden om naar Israël te emigreren.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:31 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Maar goed, laten we het eens proberen. ik ben het met de cynische constatering eens dat zionisme gedijt onder antisemitisme.
Waarom heeft zionisme geen bestaansrecht zonder antisemitisme?quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Niet alleen gedijt zionisme onder antisemitisme, het heeft zelfs geen bestaansrecht zonder antisemitisme. Als er geen antisemitische daden worden gepleegd in een bepaald land, dan is de Mossad zelfs bereid om zelf antisemitische daden te plegen of indirect via tussenpersonen te steunen zonder dat de daders op de hoogte zijn van het feit dat ze de Mossad een plezier doen met hun acties.
The Jews of Iraq -- How the Mossad Caused the Flight of Many Jewish Iraqis (by Naeim Giladi, a Jew from Iraq)
http://www.indybay.org/newsitems/2002/10/01/1526411.php
Dat stond er dus al.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:27 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Interessant. Want joden hebben juist helemaal niet de neiging om hun geloof aan anderen op te dringen. ben dus benieuwd waar jij dat beeld vandaan hebt.
Nee hoor. Israel doet het ook. Als je joods bloed hebt en uit een geslacht van varkensslagers komt en de echte hiphopper uithangt terwijl je met je voorhuid zit te spelen mag je naar Israel komen om daar met grof geweld de plek in te nemen van een verjaagde familie die daar al eeuwen woonde. Als je geen joods bloed hebt moet je eerst 10 jaar de kabbala bestuderen en rabbijn worden voor je aan de toelatingsprocedure mag beginnen.quote:De volk en rasdiscussie hebben wij al eerder gehad. Wat je schrijft klopt niet en is pertinent onjuist. De enigen die joden een ras noemden waren de nazi's, ik weet dat je je niet aan hen wilt spiegelen.
Jup, over een essentieel woordje gelezen. Sorry.quote:
Volk =/= ras. Maar deze discussie ga ik niet opnieuw met je voeren, daar komen wij toch niet uit.quote:[..]
Nee hoor. Israel doet het ook. Als je joods bloed hebt en uit een geslacht van varkensslagers komt en de echte hiphopper uithangt terwijl je met je voorhuid zit te spelen mag je naar Israel komen om daar met grof geweld de plek in te nemen van een verjaagde familie die daar al eeuwen woonde. Als je geen joods bloed hebt moet je eerst 10 jaar de kabbala bestuderen en rabbijn worden voor je aan de toelatingsprocedure mag beginnen.
Klopt, maar als de cultuur er niet toe doet en de plek van wonen en je achtergrond er niet toe doet, maar je bloed er wel toe doet, dan gaat het dus over ras en nergens anders over.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:00 schreef PhysicsRules het volgende:
Volk =/= ras. Maar deze discussie ga ik niet opnieuw met je voeren, daar komen wij toch niet uit.
Nee, de vraag is alleen hoe je je volk definieert. Het probleem met ras is dat je daarmee per definitie iedereen uitsluit die geen bloedlijn heeft en dat is gewoon niet het geval, zoals je zelf al eerder opmerkt. Een niet-jood kan jood worden, en daarmee gaat het dus niet om ras.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar als de cultuur er niet toe doet en de plek van wonen en je achtergrond er niet toe doet, maar je bloed er wel toe doet, dan gaat het dus over ras en nergens anders over.
Die cijfers zijn natuurlijk het halve verhaal. Ik heb ook geen melding gemaakt toen een Fokker een paar maanden geleden volledig over de schreef ging. Die cijfers zijn een onderschatting. Ik ben het trouwens met je eens dat er niet echt een trend is. De enige trend die te zien is, is een verband tussen het aantal incidenten en de toestand in Israel/Palestina.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:06 schreef Ryan3 het volgende:
Ik snap deze hele discussie niet.
Als je hier al over kunt discussiëren dan moet je naar kern gaan van de boodschap van Bolkestein. Als je de cijfers erbij haalt kun je volgens mij zeggen dat een trend moeilijk vast te stellen is, dat we zeker niet kunnen spreken van zeg maar een tsunami aan antisemitisme en dat over de toekomst al helemaal niets met enige betrouwbaarheid valt te zeggen, eenvoudigweg extrapoleren van een trend (die er niet eens is) is dus onmogelijk.
Het geeft iig een indicatie, lijkt me. In deze cijfers zijn natuurlijk wel begrepen de antisemitische uitingen van ook niet-Marokkanen of -moslims. Als er echter al sprake zou zijn van een tsunami van antisemitisme neemt de bereidwilligheid om antisemitisme te melden wel toe, denk ik.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:11 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Die cijfers zijn natuurlijk het halve verhaal. Ik heb ook geen melding gemaakt toen een Fokker een paar maanden geleden volledig over de schreef ging. Die cijfers zijn een onderschatting. Ik ben het trouwens met je eens dat er niet echt een trend is. De enige trend die te zien is, is een verband tussen het aantal incidenten en de toestand in Israel/Palestina.
Helaas zou een nieuwe Rabin ook niets uitmaken zolang de andere Arabische staten de joden en Israël nog nodig hebben als gemeenschappelijke vijand. Hooguit iets minder verontwaardiging maar de oplossing zal niet alleen komen door een ander bewind in Israël eerder door ander bewind in de Arabische staten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het geeft iig een indicatie, lijkt me. In deze cijfers zijn natuurlijk wel begrepen de antisemitische uitingen van ook niet-Marokkanen of -moslims. Als er echter al sprake zou zijn van een tsunami van antisemitisme neemt de bereidwilligheid om antisemitisme te melden wel toe, denk ik.
En idd als er een nieuwe Rabin op staat in Israël, die niet vermoord wordt, dan zul je helemaal niet kunnen voorspellen waar het met antisemitische uitingen naar toe gaat.
Zonder antisemitisme is er geen noodzaak tot een Joodse staat op islamitisch grondgebied.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:52 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Waarom heeft zionisme geen bestaansrecht zonder antisemitisme?
Weet jij hoelang Joden al dromen van een eigen Joodse staat in hun eigen Joodse land?quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:19 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Zonder antisemitisme is er geen noodzaak tot een Joodse staat op islamitisch grondgebied.
Hitler was een Godsgeschenk voor veel zionisten.
Ongeveer 6.000 jaar?quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:21 schreef PhysicsRules het volgende:
Weet jij hoelang Joden al dromen van een eigen Joodse staat in hun eigen Joodse land?
De joodse wet (halacha), verbiedt een joodse staat vóór de komst van de Messias.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:21 schreef PhysicsRules het volgende:
Weet jij hoelang Joden al dromen van een eigen Joodse staat in hun eigen Joodse land?
Islamitisch grondgebied? Wat lachwekkend. Islamitisch grondgebied dat met de zwaard veroverd is, bedoel je? Jullie woestijnbewoners horen daar niet thuis.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:19 schreef Politicoloog het volgende:
Zonder antisemitisme is er geen noodzaak tot een Joodse staat op islamitisch grondgebied.
Hitler was een Godsgeschenk voor veel zionisten.
al sinds deze 2000 jaar geleden werd verwoest door de Romeinen. Iets langer dan het zionisme of antisemitisme bestaat (alhoewel sommigen zullen beweren dat de Romeinen ook antisemieten warenquote:
Dat is slechts één interpretatie.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:26 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
De joodse wet (halacha), verbiedt een joodse staat vóór de komst van de Messias.
Dat land heeft geen bestaansrecht volgens de joodse wet.
Jawel, want de een moet er dus heel veel moeite voor doen, moet religieus worden en nog zal diens integriteit dan uitgebreid getoetst woden voordat die een Palestijn uit zijn huis mag laten schoppen. Terwijl als je alleen maar en ook alleen maar een joodse bloedlijn hebt, je niet religieus hoeft te zijn, je cultureel helemaal niks joods hoeft te hebben en je niet getoetst wordt. Dus gaat het om ras, dat maakt het verschil.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:07 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nee, de vraag is alleen hoe je je volk definieert. Het probleem met ras is dat je daarmee per definitie iedereen uitsluit die geen bloedlijn heeft en dat is gewoon niet het geval, zoals je zelf al eerder opmerkt. Een niet-jood kan jood worden, en daarmee gaat het dus niet om ras.
Dat gebied is inderdaad islamitisch grondgebied, net zoals Iran dat altijd zal blijven.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:27 schreef AryaMehr het volgende:
Islamitisch grondgebied? Wat lachwekkend. Islamitisch grondgebied dat met de zwaard veroverd is, bedoel je? Jullie woestijnbewoners horen daar niet thuis.
Blijf door dromen. Israel zal tot de eeuwigheid blijven bestaan, en Iran zal met de dag de-islamiseren.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:40 schreef Politicoloog het volgende:
Dat gebied is inderdaad islamitisch grondgebied, net zoals Iran dat altijd zal blijven.
Wishful thinking van jouw kant. Maar moslims hebben God aan hun zijde, eens islamitisch grondgebied, altijd islamitisch grondgebied, dat weet je zelf ook wel. De Perzische ongelovigen zullen door Perzische moslims worden verslagen, en niet eens moslims uit het buitenland.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Blijf door dromen. Israel zal tot de eeuwigheid blijven bestaan, en Iran zal met de dag de-islamiseren.![]()
Iran de-islamiseert nu al. Slechts 1.4% van de bevolking bezoekt nog het vrijdaggebed. Duizenden mensen die zich per jaar tot het christendom bekeren of het geloof helemaal in hun bestaan laten verdwijnen. Wat de sjah met zijn modernistische koers voor elkaar kreeg, namelijk een groter islamitisch besef, krijgen de ayatollahs met hen islamitische koers ook precies het tegenovergestelde voor elkaar. Namelijk een groter aversie tegen alles wat met het geloof te maken heeft. Iran is namelijk enigszins uniek van alle islamitische landen; het pre-islamitische besef en het in stand houden van de oude Perzische cultuur. De grootste festiviteit in Iran is nog steeds niet-islamitisch van aard.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:46 schreef Politicoloog het volgende:
Wishful thinking van jouw kant. Maar moslims hebben God aan hun zijde, eens islamitisch grondgebied, altijd islamitisch grondgebied, dat weet je zelf ook wel. De Perzische ongelovigen zullen door Perzische moslims worden verslagen, en niet eens moslims uit het buitenland.
De opvolgers van het huidige Iraanse regime zullen zich gaan misdragen. Dat staat vast. En dat kan ik met zekerheid zeggen omdat alle politici die niet volgens de islam maar met man-made-laws regeren hopeloos zullen falen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran de-islamiseert nu al. Slechts 1.4% van de bevolking bezoekt nog het vrijdaggebed. Duizenden mensen die zich per jaar tot het christendom bekeren of het geloof helemaal in hun bestaan laten verdwijnen. Wat de sjah met zijn modernistische koers voor elkaar kreeg, namelijk een groter islamitisch besef, krijgen de ayatollahs met hen islamitische koers ook precies het tegenovergestelde voor elkaar. Namelijk een groter aversie tegen alles wat met geloof te maken heeft. Iran is namelijk enigszins uniek van alle islamitische landen; de pre-islamitische besef en het in stand houden van de oude Perzische cultuur. De grootste festiviteit in Iran is nog steeds niet-islamitisch van aard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |