abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89591051
quote:
6s.gif Op maandag 6 december 2010 16:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee.
Omdat ... ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 6 december 2010 @ 16:15:59 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89591099
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 16:14 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Omdat ... ?
[A] alle Marokkanen stinken
[B] klap op je gat
[C] iets anders, nl. ....
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_89591138
quote:
6s.gif Op maandag 6 december 2010 16:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

[A] alle Marokkanen stinken
[B] klap op je gat
[C] iets anders, nl. ....
Triest mannetje ben je .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 16:19:18 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_89591220
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 16:05 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Bron

Die problemen in de Diamantbuurt loste Cohen op door de treiteraars er te laten wonen, de getreiterden moesten maar verhuizen.
Ja, het IS een oplossing, alleen de omgekeerde wereld, maar dat zijn we zo langzamerhand gewend :')
pi_89591226
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:26 schreef Sarkar het volgende:
Begrijpend lezen is zeker een zeldzaamheid geworden in Nederland, hij zegt niet dat ze moeten verhuizen omdat hij dat wil maar omdat de politiek niks kan doen tegen de haat van Marokkanen jegens ''bewuste joden''. Helaas moeten wij constateren dat ''bewuste joden'' behalve in de VS en Israël niet meer over straat kunnen zonder lastig gevallen worden door mensen van Noord Afrikaanse/ Arabische achtergrond.
Zo helaas vinden velen dat niet, de zionisten niet en andere moslimhaters constateren dat maar wat graag. Maar vertel eens, hoe ben jij/jullie tot die constatering gekomen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 6 december 2010 @ 16:22:47 #146
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89591363
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo helaas vinden velen dat niet, de zionisten niet en andere moslimhaters constateren dat maar wat graag. Maar vertel eens, hoe ben jij/jullie tot die constatering gekomen?
Zionisten :')
_O- _O-
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_89591818
quote:

[..]

Jij vindt het niet erg dat Orthodoxe Joden oprotten uit Nederland?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_89592033
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2010 09:22 schreef Scorpie het volgende:
Tja, an sich heeft hij een punt. De joden, homo`s, lesbienne`s en alle andere groepen die door de islam aangemerkt zijn als duivelsgebroed gaan het slecht krijgen in Nederland de aankomende 30 jaar. Ik zou ook niet graag tot 1 van die groepen willen horen, je bent doelwit van asociale kutventjes die ook nog eens gebombardeerd worden tot slachtoffer :')
Ben je niet-moslim? Want dan heb je ook pech.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_89592274
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
Die opmerking was in de jaren negentig al niet grappig meer.
Hij is ook niet grappig, maar kan realiteit worden
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_89592280
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 16:35 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Jij vindt het niet erg dat Orthodoxe Joden oprotten uit Nederland?
Ik vind het in het algemeen niet erg dat orthodoxe gelovigen oprotten, of ophouden orthodox gelovig te zijn. Dus op zich graag, probleem met orthodoze joden is dat ze naar Israel zullen gaan om daar iemand van een wat minder uitverkoren ras van zijn land te verjagen. Het is hier immers zo gevaarlijk met al dat antisemitisme dat ze wel Palestijnen met bulldozers en helicopters te lijf moeten. Stel je voor dat er geen antisemitisme meer is, dan is het idee dat het ene ras om die reden recht heeft op het land van een ander van een inferieur ras de enige basis voor de staat Israel.

Maar waar komt nou die constatering vandaan dat het hier te gevaarlijk is? De laatste orthodoxe jood die groot onrecht werd aangedaan was de damschreeuwer volgens mij.
  maandag 6 december 2010 @ 16:50:44 #151
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89592490
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 16:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het in het algemeen niet erg dat orthodoxe gelovigen oprotten, of ophouden orthodox gelovig te zijn. Dus op zich graag, probleem met orthodoze joden is dat ze naar Israel zullen gaan om daar iemand van een wat minder uitverkoren ras van zijn land te verjagen. Het is hier immers zo gevaarlijk met al dat antisemitisme dat ze wel Palestijnen met bulldozers en helicopters te lijf moeten. Stel je voor dat er geen antisemitisme meer is, dan is het idee dat het ene ras om die reden recht heeft op het land van een ander van een inferieur ras de enige basis voor de staat Israel.

Maar waar komt nou die constatering vandaan dat het hier te gevaarlijk is? De laatste orthodoxe jood die groot onrecht werd aangedaan was de damschreeuwer volgens mij.
De erkenning door de Verenigde Naties in 1949 is de enige basis voor de staat Israel. Praat aub niet zoveel onzin.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_89592685
De helft van de Amsterdamse orthodoxe gemeenschap is de laatste tien jaar al vertrokken dus het gaat rap, Mohammed zou trots zijn op Nederland.
pi_89595018
quote:

[..]

Het gaan niet om de orthodoxe joden het gaan erom dat mensen die tot een bepaalde groep horen die op een zwart lijstje staan van onze Marokkaanse vrienden het heel moeilijk gaan krijgen. Nu zijn het de orthodoxe joodse Nederlanders die belaagd worden, straks zijn het de Homo's, vrouwen (al dan niet Islamitisch zonder hoofdoek ) daarna de openlijke christenen you name it they will hate it.
'There are no Rights and Wrongs. Only Power' - Sarkar
pi_89600082
tsja, wat dat betreft krijgt ie langzaam wel gelijk, het gebeurt steeds vaker dat joden met geweld geconfronteerd worden, het is in Sommige Franse steden al gesignaleerd, in Antwerpen, en het kan hier ook niet uitblijven. Wat Bolkestijn roept zit gewoon waarheid in, net zoals er ook waarheid zat in hetgeen hij zei toen een aantal jaren geleden half Nederland over hem heenviel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_89600311
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 16:50 schreef Viajero het volgende:

[..]

De erkenning door de Verenigde Naties in 1949 is de enige basis voor de staat Israel. Praat aub niet zoveel onzin.
De staat Israel was toen wel wat kleiner dan nu. .... Er wordt steeds meer land aan Israel toegevoegd. Heeft niets meer te maken met het verdrag van 1949....
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_89601350
Bolkestein heeft de discussie leuk op gang gebracht. Een welbewust 'bommetje', zodat iedereen uiteindelijk verontwaardigd is, wat ertoe leidt dat er (eindelijk) eens wat harder wordt opgetreden tegen Marokkaans straattuig, dat heel bewust groepen als Joden en homo's het leven zuur maakt. En toevallig is dan de kordate VVD-minister Opstelten degene die het beleid vorm mag geven.

Agendasetting. VVD brengt probleem onder de aandacht en levert zelf de oplossing. Gevolg: kiezers vinden VVD geweldig, etc.
pi_89604464
Wat zijn de cijfers dan precies, door Marokkanen gepeste Joden?
pi_89604611
Roepen dat de Palestijnen geen toekomst hebben in Palestina omdat ze constant door Joodse checkpoints moeten, ingesloten worden en moeten lijden onder een boycot zou antisemitisch zijn.
pi_89604764
Joden _O_ prachtig netwerk
pi_89604879
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:05 schreef Lindstrøm. het volgende:
Joden _O_ prachtig netwerk
Weer in mijn AT.
pi_89613460
quote:
Op maandag 6 december 2010 16:55 schreef WammesWaggel het volgende:
De helft van de Amsterdamse orthodoxe gemeenschap is de laatste tien jaar al vertrokken dus het gaat rap, Mohammed zou trots zijn op Nederland.
Waar baseer je dit op? De omvang van de orthodox joodse gemeenschap is al jaren constant op het hoge niveau van ongeveer 2.500 mensen
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 7 december 2010 @ 00:23:22 #162
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_89618020
Wat zou Cohen hiervan vinden?
Sisco Certified
pi_89618033
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:56 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op? De omvang van de orthodox joodse gemeenschap is al jaren constant op het hoge niveau van ongeveer 2.500 mensen
Interview met de directeur van de Joodse school in Het Parool, en jij?
Hoezo is 2.500 zielen een hoog aantal?
pi_89618162
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 00:23 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Interview met de directeur van de Joodse school in Het Parool, en jij?
Hoezo is 2.500 zielen een hoog aantal?
Bekendheid met het aantal leden van onze gemeente. Wat ie misschien bedoelde is dat veel jongeren weggaan. Dat is inderdaad waar. Maar 50%? Er komen er ook zo af en toe wat bij uit het buitenland, het houdt zichzelf daardoor grosso modo in stand.

Ik beweer trouwens niet dat 2.500 veel is, dat was sarcastisch bedoeld. (Een collega van mij dacht ooit dat er 250.000 joden in Amsterdam zouden zijn. Ik wist niet of ik moest lachen of huilen.)
bron
pi_89619672
In plaats van het probleem bij de bron aan te pakken zegt hij dat de slachtoffers beter weg moeten. Wat een gestoord persoon.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_89619737
Frits Barend voelt zich bedreigd, zei hij bij P&W. Binnenkort Frits Bolkestein aan tafel voor uitleg.
pi_89619871
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:54 schreef Sarkar het volgende:

Het gaan niet om de orthodoxe joden het gaan erom dat mensen die tot een bepaalde groep horen die op een zwart lijstje staan van onze Marokkaanse vrienden het heel moeilijk gaan krijgen. Nu zijn het de orthodoxe joodse Nederlanders die belaagd worden, straks zijn het de Homo's, vrouwen (al dan niet Islamitisch zonder hoofdoek ) daarna de openlijke christenen you name it they will hate it.
Ik moet nog de eerste Marokkaans-Nederlandse politicus tegenkomen die zich hatelijk opstelt tegenover de groepen die jij hebt opgenoemd. Daar tegenover staan zionisten als Wilders die zich hatelijk opstellen tegenover Marokkanen en moslims. Bolkestein is nog zo'n haatzaaiende zionist.
pi_89620663
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 01:25 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Ik moet nog de eerste Marokkaans-Nederlandse politicus tegenkomen die zich hatelijk opstelt tegenover de groepen die jij hebt opgenoemd. Daar tegenover staan zionisten als Wilders die zich hatelijk opstellen tegenover Marokkanen en moslims. Bolkestein is nog zo'n haatzaaiende zionist.
Een Marokkaanse politicus die zich zo zo uitlaten zo ook niet lang politicus zijn, maar een paria die bij het grof vuil gezet zal worden, net zoals ze met die "hamas" schreeuwende gasten moeten doen. En Bolkestein een haatzaaiende zionist noemen getuigt er domweg van dat jij precies net zo'n schreeuwende randdebiel bent.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_89620778
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 02:41 schreef Hathor het volgende:

Een Marokkaanse politicus die zich zo zo uitlaten zo ook niet lang politicus zijn, maar een paria die bij het grof vuil gezet zal worden
Aangezien zo'n politicus niet bestaat zou je Wilders en Bolkestein bij het grofvuil moeten zetten, tenminste als je consequent bent. Anders ben je niets meer dan een zionist zonder manieren.
  dinsdag 7 december 2010 @ 04:14:54 #170
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_89620981
quote:
11s.gif Op maandag 6 december 2010 09:16 schreef DrDentz het volgende:
'Geen toekomst in Nederland voor orthodoxe joden'
Uitgegeven: 6 december 2010 06:51
Laatst gewijzigd: 6 december 2010 08:35
RIJSWIJK - Voor ''bewuste'' joden is er geen toekomst in Nederland, denkt VVD-prominent Frits Bolkestein. Dat zegt hij in een interview met dagblad De Pers op maandag.
© NU.nl/Alphons Nieuwenhuis

Bolkestein meldt in het dagblad dat hij met ''bewuste'' joden doelt op joden die als zodanig herkenbaar zijn, zoals orthodoxe joden.

De oud-eurocommissaris ziet geen rooskleurige toekomst in Nederland voor hen ''vanwege het antisemitisme onder vooral Marokkaanse Nederlanders, die in aantal blijven toenemen''.

Weinig vertrouwen

Hij meent dat deze groep joden hun kinderen moet aanraden om te emigreren naar Amerika of Israël, omdat hij weinig vertrouwen heeft in de huidige plannen om het antisemitisme te bestrijden.

Bolkestein had een dergelijke uitlating eerder ook al gedaan in Het Verval, een recent verschenen boek over het jodendom in Nederland van Manfred Gerstenberg.
© ANP

Eigenlijk vind ik dit wel triest. Omdat Marokkanen niet met Joden willen samenleven moeten ze maar weg. Hoe lang nog tot ze ons, Nederlanders, niet meer tolereren in dit land? ;(

Homoseksuelen kunnen nu ook al beter emigreren.
Geweldig stukje anti-Moslim en pro-PVV (verlengstuk van de VVD) propaganda van dhr. Bolkesteijn. Meesterlijke zet ontsproten uit een kwaad brein.
pi_89623160
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:54 schreef Sarkar het volgende:

[..]

Het gaan niet om de orthodoxe joden het gaan erom dat mensen die tot een bepaalde groep horen die op een zwart lijstje staan van onze Marokkaanse vrienden het heel moeilijk gaan krijgen. Nu zijn het de orthodoxe joodse Nederlanders die belaagd worden,
Is dat zo? Volgens mij werd er een aantal week geleden zo'n incident gemeld, maar bleek dat om kattekwaad te gaan wat helemaal niets met het uitverkoren volk te maken had. Nou ben ik een groot voorstander van tolerantie (niet te verwarren met enthousiaste omarming), ook bij puberenden en ook bij allochtone puberenden, maar als Marokkaanse jongeren orthodoxe joden gaan uitschelden dan mag het CIDI dat zichzelf aanrekenen. Als je kritiek op Israel met antisemitisme vereenzelvigt, dan moet je niet raar opkijken als dat andersom ook gaat werken. Maar het CIDI is dan ook blij met antisemitisme.
pi_89623300
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is dat zo? Volgens mij werd er een aantal week geleden zo'n incident gemeld, maar bleek dat om kattekwaad te gaan wat helemaal niets met het uitverkoren volk te maken had. Nou ben ik een groot voorstander van tolerantie (niet te verwarren met enthousiaste omarming), ook bij puberenden en ook bij allochtone puberenden, maar als Marokkaanse jongeren orthodoxe joden gaan uitschelden dan mag het CIDI dat zichzelf aanrekenen. Als je kritiek op Israel met antisemitisme vereenzelvigt, dan moet je niet raar opkijken als dat andersom ook gaat werken. Maar het CIDI is dan ook blij met antisemitisme.
Ben jij ook van mening dat moslims zichzelf Wilders mogen aanrekenen? Ik snap jou echt niet. CIDI blij met antisemitisme. Lees je eens in wat ze erover schrijven zonder je vooringenomen bril.

http://www.cidi.nl/Wat-is-antisemitisme.html
bron
pi_89623341
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 07-12-2010 10:13:23 (doe normaal) ]
pi_89623381
Iedereen moet met respect met elkaar omgaan ongeacht geloof, afkomst, nationaliteit, enz.
Je zal altijd wel personen er tussen hebben die dat niet doen, OOK in Amerika en Israel dus de redenering van Bolkestein vind ik nergens op slaan.

In Brooklyn ligt een wijk genaamt "Crown Heights" die onder andere bekent staat om verdeeldheid tussen de zwarte gemeenschap en de (orthodox) Joodse gemeenschap daar, waar destijds een dode bij gevallen is.

http://en.wikipedia.org/wiki/Crown_Heights_Riot

quote:
The Crown Heights Riot was a three-day riot that occurred in August 1991 in the Crown Heights neighborhood in the New York City borough of Brooklyn. The community was and is majority West Indian and African American and has a large minority of Jews. The riots began on August 19, 1991 after the child of two Guyanese immigrants was accidentally struck and killed by an automobile in the motorcade of a prominent Hasidic rabbi. During the riot an Orthodox Jew was killed. The riot unveiled long simmering tensions between Crown Heights' black and Jewish communities, had an impact on the 1993 mayoral race and ultimately led to a successful outreach program between black and Jewish leaders that helped improve race relations in the city.
Ook in 2008 is daar een Joodse jongen in elkaar geslagen en beroofd:

Dus Bolkestein zou ook Amerika weg moeten strepen volgens zijn eigen logica.

Bolkestein impliceert dat de groei van de Islamitische/Marokkaanse gemeenschap bij voorbaat slecht nieuws is voor orthodoxe Joden... daarmee gaat hij zelf uit van het slechte in mensen en draagt hij 0,0 bij aan de situatie .
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
pi_89624891
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een groot voorstander van tolerantie, behalve wanneer het om Joden gaat. Zo kom je in ieder geval over :').
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_89625373
Weltschmerz heeft het bij het juiste eind.

Herzl wrote that Zionism offered the world a welcome final solution of the Jewish question. In his Diaries, page 19, Herzl stated Anti-Semites will become our surest friends, anti-Semitic countries our allies.

On November 17, 2003 Zionist leader, Ariel Sharon, the Israeli prime minister, told Jews in Italy the best way to escape "a great wave of anti-Semitism" is to move and settle in the state of Israel. This has been the Zionist ideology from the beginning to the present time. "The best solution to anti-Semitism is immigration to Israel. It is the only place on Earth where Jews can live as Jews," he said.
http://www.jewsagainstzio(...)/zionismpromotes.cfm
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:23:45 #177
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89625493
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:20 schreef Politicoloog het volgende:
Weltschmerz heeft het bij het juiste eind.

Herzl wrote that Zionism offered the world a welcome final solution of the Jewish question. In his Diaries, page 19, Herzl stated Anti-Semites will become our surest friends, anti-Semitic countries our allies.

On November 17, 2003 Zionist leader, Ariel Sharon, the Israeli prime minister, told Jews in Italy the best way to escape "a great wave of anti-Semitism" is to move and settle in the state of Israel. This has been the Zionist ideology from the beginning to the present time. "The best solution to anti-Semitism is immigration to Israel. It is the only place on Earth where Jews can live as Jews," he said.
http://www.jewsagainstzio(...)/zionismpromotes.cfm
Wat wil je hier nou mee zeggen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:28:26 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89625658
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

ik denk dat hij blij is iemand te kunnen citeren die er ook een kwalijke kijk op nahoudt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_89625949
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:23 schreef eriksd het volgende:

Dat zionisten baat hebben bij antisemitisme. Als er geen antisemitisme is, dan creëren ze het zelf. En als er sprake is van een paar antisemitische daden, dan doen ze net of het dagelijkse kost is om het erger te doen lijken dan het is. De staat Israël wil Joden wereldwijd angst aanpraten, omdat ze meer inwoners nodig hebben om andermans land te kunnen koloniseren.
pi_89625971
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:28 schreef zoalshetis het volgende:

ik denk dat hij blij is iemand te kunnen citeren die er ook een kwalijke kijk op nahoudt.
Herzl is niet zo maar iemand. :')
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:43:03 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89626182
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:37 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Herzl is niet zo maar iemand. :')
mwoa...

ik zou me er maar niet te hard aan vastklampen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_89626343
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:36 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Dat zionisten baat hebben bij antisemitisme. Als er geen antisemitisme is, dan creëren ze het zelf. En als er sprake is van een paar antisemitische daden, dan doen ze net of het dagelijkse kost is om het erger te doen lijken dan het is. De staat Israël wil Joden wereldwijd angst aanpraten, omdat ze meer inwoners nodig hebben om andermans land te kunnen koloniseren.
Kijk, hier ga je weer. Wat je hier zegt is standaard anti-zionistische propaganda. Gespeend van enige waarheid uiteraard.
bron
pi_89626471
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:04 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Een groot voorstander van tolerantie, behalve wanneer het om Joden gaat. Zo kom je in ieder geval over :').
Ik ben niet blij met gelovigen, maar die tolereer ik. Ik hou niet van zwarte kousen, keppeltjes en hoofddoekjes, ik heb daar echt wel wat tegen, maar het is mijn leven niet en ik ga niet over andermans leven, dus tolereer ik dat. Niet in mijn woonkamer en zeker niet in mijn slaapkamer, maar wel in mijn samenleving. Gelovige bemoeizucht en het opleggen van religieuze normen aan anderen tolereer ik niet, maar daar hebben orthodoxe joden volgens mij niet zoveel neiging toe itt tot veel andere gelovigen.

De joodse cultuur, daar valt voor mij niet zoveel aan te tolereren aangezien er niks aan is om tegen te zijn. Als mijn buurman keihard klezmer draait dan tolereer ik dat slechts bij bijzondere gelegenheden en bepaalde tijdstippen, maar dat heeft niet zoveel met cultuur te maken maar meer met het tolereren van geluidsoverlast in het algemeen.

Wat betreft het joodse ras, ik maak geen onderscheid naar ras, en ik spuug op degenen die dat wel doen, nl elke zionist en iedereen die het voor de racistische staat Israel opneemt. Daar is dus helemaal niks aan te tolereren.

Zionisme is een racistische ideologie, daar kun je voor kiezen en daar kun je tegen kiezen, als jood en als goj. Op die keuze reken ik mensen wel af.
pi_89626576
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:49 schreef PhysicsRules het volgende:

Kijk, hier ga je weer. Wat je hier zegt is standaard anti-zionistische propaganda. Gespeend van enige waarheid uiteraard.
Voorlopig ben ik degene geweest die met een citaat van de vader van het zionisme en de staat Israël is gekomen, terwijl het enige wat jij kunt doen is mij ervan beschuldigen een alu-hoedje te zijn of propaganda te spuien.
pi_89627590
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben niet blij met gelovigen, maar die tolereer ik. Ik hou niet van zwarte kousen, keppeltjes en hoofddoekjes, ik heb daar echt wel wat tegen, maar het is mijn leven niet en ik ga niet over andermans leven, dus tolereer ik dat. Niet in mijn woonkamer en zeker niet in mijn slaapkamer, maar wel in mijn samenleving. Gelovige bemoeizucht en het opleggen van religieuze normen aan anderen tolereer ik niet, maar daar hebben orthodoxe joden volgens mij niet zoveel neiging toe itt tot veel andere gelovigen.
Interessant. Want joden hebben juist helemaal niet de neiging om hun geloof aan anderen op te dringen. ben dus benieuwd waar jij dat beeld vandaan hebt.
quote:
De joodse cultuur, daar valt voor mij niet zoveel aan te tolereren aangezien er niks aan is om tegen te zijn. Als mijn buurman keihard klezmer draait dan tolereer ik dat slechts bij bijzondere gelegenheden en bepaalde tijdstippen, maar dat heeft niet zoveel met cultuur te maken maar meer met het tolereren van geluidsoverlast in het algemeen.

Wat betreft het joodse ras, ik maak geen onderscheid naar ras, en ik spuug op degenen die dat wel doen, nl elke zionist en iedereen die het voor de racistische staat Israel opneemt. Daar is dus helemaal niks aan te tolereren.

Zionisme is een racistische ideologie, daar kun je voor kiezen en daar kun je tegen kiezen, als jood en als goj. Op die keuze reken ik mensen wel af.
De volk en rasdiscussie hebben wij al eerder gehad. Wat je schrijft klopt niet en is pertinent onjuist. De enigen die joden een ras noemden waren de nazi's, ik weet dat je je niet aan hen wilt spiegelen.
bron
pi_89627743
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:56 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Voorlopig ben ik degene geweest die met een citaat van de vader van het zionisme en de staat Israël is gekomen, terwijl het enige wat jij kunt doen is mij ervan beschuldigen een alu-hoedje te zijn of propaganda te spuien.
Er is niets mis met je citaat, wel met je interpretatie, wat trouwens niet jouw interpretatie is, want dit verhaal heb ik al 100x eerder gehoord.

Maar goed, laten we het eens proberen. ik ben het met de cynische constatering eens dat zionisme gedijt onder antisemitisme. Dat betekent nog niet dat zionisme het antisemitisme zou aanmoedigen. Als je dat zo letterlijk leest in zijn citaat mis je de cynische ondertoon in zijn opmerking.
bron
pi_89628339
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:14 schreef Ryan3 het volgende:
Hier wat cijfers:
http://nos.nl/artikel/168(...)erland-neemt-af.html
Geweld: 2 in 2008, 4 in 2009, t/m juni 2010 0.
Bedreiging: 2 in 2008, 3 in 2009, t/m juni 2010 1.
Antisemitische bekladding: 7 in 2008, 16 in 2009, t/m juni 2010 3.
Bekladding: 2 in 2008, 3 in 2009, t/m juni 2010 4.
Schelden: 17 in 2008, 20 in 2009, t/m juni 2010 6.
Antisemitische e-mails: 30 in 2008, 50 in 2009, t/m juni 2010 37.
Volgens Donselaar, van monitor Rassendiscriminatie, is er een sprake van een daling van antisemitische uitlatingen/uitingen, zeker tov 2002.
Cijfers hierboven zijn van CIDI, en bij mijn weten zijn die niet uitgesplitst naar dader- en slachtoffergroep. Dus mbt dadergroep zitten er ook andere daders dan Marokkanen in. En mbt slachtoffers ook andere groepen dan orthodoxe Joden.
I´m back.
pi_89628471
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:31 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Maar goed, laten we het eens proberen. ik ben het met de cynische constatering eens dat zionisme gedijt onder antisemitisme.
Niet alleen gedijt zionisme onder antisemitisme, het heeft zelfs geen bestaansrecht zonder antisemitisme. Als er geen antisemitische daden worden gepleegd in een bepaald land, dan is de Mossad zelfs bereid om zelf antisemitische daden te plegen of indirect via tussenpersonen te steunen zonder dat de daders op de hoogte zijn van het feit dat ze de Mossad een plezier doen met hun acties. Israël heeft meer Joodse inwoners nodig, als de Joden in het buitenland niet vrijwillig daar naar toe vertrekken, dan zullen ze op andere manieren gedwongen moeten worden om naar Israël te emigreren.

The Jews of Iraq -- How the Mossad Caused the Flight of Many Jewish Iraqis (by Naeim Giladi, a Jew from Iraq)
http://www.indybay.org/newsitems/2002/10/01/1526411.php
pi_89628541
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Niet alleen gedijt zionisme onder antisemitisme, het heeft zelfs geen bestaansrecht zonder antisemitisme. Als er geen antisemitische daden worden gepleegd in een bepaald land, dan is de Mossad zelfs bereid om zelf antisemitische daden te plegen of indirect via tussenpersonen te steunen zonder dat de daders op de hoogte zijn van het feit dat ze de Mossad een plezier doen met hun acties.

The Jews of Iraq -- How the Mossad Caused the Flight of Many Jewish Iraqis (by Naeim Giladi, a Jew from Iraq)
http://www.indybay.org/newsitems/2002/10/01/1526411.php
Waarom heeft zionisme geen bestaansrecht zonder antisemitisme?
bron
pi_89628609
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:27 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Interessant. Want joden hebben juist helemaal niet de neiging om hun geloof aan anderen op te dringen. ben dus benieuwd waar jij dat beeld vandaan hebt.
Dat stond er dus al.

quote:
De volk en rasdiscussie hebben wij al eerder gehad. Wat je schrijft klopt niet en is pertinent onjuist. De enigen die joden een ras noemden waren de nazi's, ik weet dat je je niet aan hen wilt spiegelen.
Nee hoor. Israel doet het ook. Als je joods bloed hebt en uit een geslacht van varkensslagers komt en de echte hiphopper uithangt terwijl je met je voorhuid zit te spelen mag je naar Israel komen om daar met grof geweld de plek in te nemen van een verjaagde familie die daar al eeuwen woonde. Als je geen joods bloed hebt moet je eerst 10 jaar de kabbala bestuderen en rabbijn worden voor je aan de toelatingsprocedure mag beginnen.
pi_89628837
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat stond er dus al.
Jup, over een essentieel woordje gelezen. Sorry.
quote:
[..]

Nee hoor. Israel doet het ook. Als je joods bloed hebt en uit een geslacht van varkensslagers komt en de echte hiphopper uithangt terwijl je met je voorhuid zit te spelen mag je naar Israel komen om daar met grof geweld de plek in te nemen van een verjaagde familie die daar al eeuwen woonde. Als je geen joods bloed hebt moet je eerst 10 jaar de kabbala bestuderen en rabbijn worden voor je aan de toelatingsprocedure mag beginnen.
Volk =/= ras. Maar deze discussie ga ik niet opnieuw met je voeren, daar komen wij toch niet uit.
bron
pi_89628975
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:00 schreef PhysicsRules het volgende:

Volk =/= ras. Maar deze discussie ga ik niet opnieuw met je voeren, daar komen wij toch niet uit.
Klopt, maar als de cultuur er niet toe doet en de plek van wonen en je achtergrond er niet toe doet, maar je bloed er wel toe doet, dan gaat het dus over ras en nergens anders over.
pi_89629040
Ik snap deze hele discussie niet.
Als je hier al over kunt discussiëren dan moet je naar kern gaan van de boodschap van Bolkestein. Als je de cijfers erbij haalt kun je volgens mij zeggen dat een trend moeilijk vast te stellen is, dat we zeker niet kunnen spreken van zeg maar een tsunami aan antisemitisme en dat over de toekomst al helemaal niets met enige betrouwbaarheid valt te zeggen, eenvoudigweg extrapoleren van een trend (die er niet eens is) is dus onmogelijk.
I´m back.
pi_89629078
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, maar als de cultuur er niet toe doet en de plek van wonen en je achtergrond er niet toe doet, maar je bloed er wel toe doet, dan gaat het dus over ras en nergens anders over.
Nee, de vraag is alleen hoe je je volk definieert. Het probleem met ras is dat je daarmee per definitie iedereen uitsluit die geen bloedlijn heeft en dat is gewoon niet het geval, zoals je zelf al eerder opmerkt. Een niet-jood kan jood worden, en daarmee gaat het dus niet om ras.
bron
pi_89629197
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:06 schreef Ryan3 het volgende:
Ik snap deze hele discussie niet.
Als je hier al over kunt discussiëren dan moet je naar kern gaan van de boodschap van Bolkestein. Als je de cijfers erbij haalt kun je volgens mij zeggen dat een trend moeilijk vast te stellen is, dat we zeker niet kunnen spreken van zeg maar een tsunami aan antisemitisme en dat over de toekomst al helemaal niets met enige betrouwbaarheid valt te zeggen, eenvoudigweg extrapoleren van een trend (die er niet eens is) is dus onmogelijk.
Die cijfers zijn natuurlijk het halve verhaal. Ik heb ook geen melding gemaakt toen een Fokker een paar maanden geleden volledig over de schreef ging. Die cijfers zijn een onderschatting. Ik ben het trouwens met je eens dat er niet echt een trend is. De enige trend die te zien is, is een verband tussen het aantal incidenten en de toestand in Israel/Palestina.
bron
pi_89629346
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:11 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Die cijfers zijn natuurlijk het halve verhaal. Ik heb ook geen melding gemaakt toen een Fokker een paar maanden geleden volledig over de schreef ging. Die cijfers zijn een onderschatting. Ik ben het trouwens met je eens dat er niet echt een trend is. De enige trend die te zien is, is een verband tussen het aantal incidenten en de toestand in Israel/Palestina.
Het geeft iig een indicatie, lijkt me. In deze cijfers zijn natuurlijk wel begrepen de antisemitische uitingen van ook niet-Marokkanen of -moslims. Als er echter al sprake zou zijn van een tsunami van antisemitisme neemt de bereidwilligheid om antisemitisme te melden wel toe, denk ik.
En idd als er een nieuwe Rabin op staat in Israël, die niet vermoord wordt, dan zul je helemaal niet kunnen voorspellen waar het met antisemitische uitingen naar toe gaat.
I´m back.
pi_89629412
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het geeft iig een indicatie, lijkt me. In deze cijfers zijn natuurlijk wel begrepen de antisemitische uitingen van ook niet-Marokkanen of -moslims. Als er echter al sprake zou zijn van een tsunami van antisemitisme neemt de bereidwilligheid om antisemitisme te melden wel toe, denk ik.
En idd als er een nieuwe Rabin op staat in Israël, die niet vermoord wordt, dan zul je helemaal niet kunnen voorspellen waar het met antisemitische uitingen naar toe gaat.
Helaas zou een nieuwe Rabin ook niets uitmaken zolang de andere Arabische staten de joden en Israël nog nodig hebben als gemeenschappelijke vijand. Hooguit iets minder verontwaardiging maar de oplossing zal niet alleen komen door een ander bewind in Israël eerder door ander bewind in de Arabische staten.
pi_89629471
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:52 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Waarom heeft zionisme geen bestaansrecht zonder antisemitisme?
Zonder antisemitisme is er geen noodzaak tot een Joodse staat op islamitisch grondgebied.
Hitler was een Godsgeschenk voor veel zionisten.
pi_89629509
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:19 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Zonder antisemitisme is er geen noodzaak tot een Joodse staat op islamitisch grondgebied.
Weet jij hoelang Joden al dromen van een eigen Joodse staat in hun eigen Joodse land?
bron
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:26:55 #200
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_89629710
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:21 schreef PhysicsRules het volgende:
Weet jij hoelang Joden al dromen van een eigen Joodse staat in hun eigen Joodse land?
Ongeveer 6.000 jaar? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_89629713
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:21 schreef PhysicsRules het volgende:

De joodse wet (halacha), verbiedt een joodse staat vóór de komst van de Messias.
Dat land heeft geen bestaansrecht volgens de joodse wet.
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:27:26 #202
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89629730
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:19 schreef Politicoloog het volgende:
Islamitisch grondgebied? Wat lachwekkend. Islamitisch grondgebied dat met de zwaard veroverd is, bedoel je? Jullie woestijnbewoners horen daar niet thuis.
pi_89629829
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:26 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ongeveer 6.000 jaar? :D
al sinds deze 2000 jaar geleden werd verwoest door de Romeinen. Iets langer dan het zionisme of antisemitisme bestaat (alhoewel sommigen zullen beweren dat de Romeinen ook antisemieten waren :P )

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:26 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

De joodse wet (halacha), verbiedt een joodse staat vóór de komst van de Messias.
Dat land heeft geen bestaansrecht volgens de joodse wet.
Dat is slechts één interpretatie.
bron
pi_89630133
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:07 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Nee, de vraag is alleen hoe je je volk definieert. Het probleem met ras is dat je daarmee per definitie iedereen uitsluit die geen bloedlijn heeft en dat is gewoon niet het geval, zoals je zelf al eerder opmerkt. Een niet-jood kan jood worden, en daarmee gaat het dus niet om ras.
Jawel, want de een moet er dus heel veel moeite voor doen, moet religieus worden en nog zal diens integriteit dan uitgebreid getoetst woden voordat die een Palestijn uit zijn huis mag laten schoppen. Terwijl als je alleen maar en ook alleen maar een joodse bloedlijn hebt, je niet religieus hoeft te zijn, je cultureel helemaal niks joods hoeft te hebben en je niet getoetst wordt. Dus gaat het om ras, dat maakt het verschil.
pi_89630235
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:27 schreef AryaMehr het volgende:

Islamitisch grondgebied? Wat lachwekkend. Islamitisch grondgebied dat met de zwaard veroverd is, bedoel je? Jullie woestijnbewoners horen daar niet thuis.
Dat gebied is inderdaad islamitisch grondgebied, net zoals Iran dat altijd zal blijven.
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:42:44 #206
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89630309
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:40 schreef Politicoloog het volgende:
Dat gebied is inderdaad islamitisch grondgebied, net zoals Iran dat altijd zal blijven.
Blijf door dromen. Israel zal tot de eeuwigheid blijven bestaan, en Iran zal met de dag de-islamiseren. :W
pi_89630451
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:42 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Blijf door dromen. Israel zal tot de eeuwigheid blijven bestaan, en Iran zal met de dag de-islamiseren. :W
Wishful thinking van jouw kant. Maar moslims hebben God aan hun zijde, eens islamitisch grondgebied, altijd islamitisch grondgebied, dat weet je zelf ook wel. De Perzische ongelovigen zullen door Perzische moslims worden verslagen, en niet eens moslims uit het buitenland.
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:51:47 #208
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89630681
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:46 schreef Politicoloog het volgende:
Wishful thinking van jouw kant. Maar moslims hebben God aan hun zijde, eens islamitisch grondgebied, altijd islamitisch grondgebied, dat weet je zelf ook wel. De Perzische ongelovigen zullen door Perzische moslims worden verslagen, en niet eens moslims uit het buitenland.
Iran de-islamiseert nu al. Slechts 1.4% van de bevolking bezoekt nog het vrijdaggebed. Duizenden mensen die zich per jaar tot het christendom bekeren of het geloof helemaal in hun bestaan laten verdwijnen. Wat de sjah met zijn modernistische koers voor elkaar kreeg, namelijk een groter islamitisch besef, krijgen de ayatollahs met hen islamitische koers ook precies het tegenovergestelde voor elkaar. Namelijk een groter aversie tegen alles wat met het geloof te maken heeft. Iran is namelijk enigszins uniek van alle islamitische landen; het pre-islamitische besef en het in stand houden van de oude Perzische cultuur. De grootste festiviteit in Iran is nog steeds niet-islamitisch van aard. :W

[ Bericht 0% gewijzigd door AryaMehr op 07-12-2010 14:00:35 ]
pi_89630864
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:51 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Iran de-islamiseert nu al. Slechts 1.4% van de bevolking bezoekt nog het vrijdaggebed. Duizenden mensen die zich per jaar tot het christendom bekeren of het geloof helemaal in hun bestaan laten verdwijnen. Wat de sjah met zijn modernistische koers voor elkaar kreeg, namelijk een groter islamitisch besef, krijgen de ayatollahs met hen islamitische koers ook precies het tegenovergestelde voor elkaar. Namelijk een groter aversie tegen alles wat met geloof te maken heeft. Iran is namelijk enigszins uniek van alle islamitische landen; de pre-islamitische besef en het in stand houden van de oude Perzische cultuur. De grootste festiviteit in Iran is nog steeds niet-islamitisch van aard. :W
De opvolgers van het huidige Iraanse regime zullen zich gaan misdragen. Dat staat vast. En dat kan ik met zekerheid zeggen omdat alle politici die niet volgens de islam maar met man-made-laws regeren hopeloos zullen falen.

De roep om de islamitische staat zal alleen maar toenemen naarmate steeds meer politici zich misdragen en niet kunnen leveren wat ze de massa hebben beloofd.

En nee, de islamitische staat bestaat op dit moment niet, ook niet in Iran.
  dinsdag 7 december 2010 @ 14:15:22 #210
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_89631620
Wat heeft de al dan niet heilige echte moslim staat met orthodoxe joden in Nederland te maken? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')