abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89625373
Weltschmerz heeft het bij het juiste eind.

Herzl wrote that Zionism offered the world a welcome final solution of the Jewish question. In his Diaries, page 19, Herzl stated Anti-Semites will become our surest friends, anti-Semitic countries our allies.

On November 17, 2003 Zionist leader, Ariel Sharon, the Israeli prime minister, told Jews in Italy the best way to escape "a great wave of anti-Semitism" is to move and settle in the state of Israel. This has been the Zionist ideology from the beginning to the present time. "The best solution to anti-Semitism is immigration to Israel. It is the only place on Earth where Jews can live as Jews," he said.
http://www.jewsagainstzio(...)/zionismpromotes.cfm
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:23:45 #177
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89625493
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:20 schreef Politicoloog het volgende:
Weltschmerz heeft het bij het juiste eind.

Herzl wrote that Zionism offered the world a welcome final solution of the Jewish question. In his Diaries, page 19, Herzl stated Anti-Semites will become our surest friends, anti-Semitic countries our allies.

On November 17, 2003 Zionist leader, Ariel Sharon, the Israeli prime minister, told Jews in Italy the best way to escape "a great wave of anti-Semitism" is to move and settle in the state of Israel. This has been the Zionist ideology from the beginning to the present time. "The best solution to anti-Semitism is immigration to Israel. It is the only place on Earth where Jews can live as Jews," he said.
http://www.jewsagainstzio(...)/zionismpromotes.cfm
Wat wil je hier nou mee zeggen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:28:26 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89625658
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

ik denk dat hij blij is iemand te kunnen citeren die er ook een kwalijke kijk op nahoudt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_89625949
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:23 schreef eriksd het volgende:

Dat zionisten baat hebben bij antisemitisme. Als er geen antisemitisme is, dan creëren ze het zelf. En als er sprake is van een paar antisemitische daden, dan doen ze net of het dagelijkse kost is om het erger te doen lijken dan het is. De staat Israël wil Joden wereldwijd angst aanpraten, omdat ze meer inwoners nodig hebben om andermans land te kunnen koloniseren.
pi_89625971
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:28 schreef zoalshetis het volgende:

ik denk dat hij blij is iemand te kunnen citeren die er ook een kwalijke kijk op nahoudt.
Herzl is niet zo maar iemand. :')
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:43:03 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89626182
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:37 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Herzl is niet zo maar iemand. :')
mwoa...

ik zou me er maar niet te hard aan vastklampen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_89626343
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:36 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Dat zionisten baat hebben bij antisemitisme. Als er geen antisemitisme is, dan creëren ze het zelf. En als er sprake is van een paar antisemitische daden, dan doen ze net of het dagelijkse kost is om het erger te doen lijken dan het is. De staat Israël wil Joden wereldwijd angst aanpraten, omdat ze meer inwoners nodig hebben om andermans land te kunnen koloniseren.
Kijk, hier ga je weer. Wat je hier zegt is standaard anti-zionistische propaganda. Gespeend van enige waarheid uiteraard.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_89626471
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:04 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Een groot voorstander van tolerantie, behalve wanneer het om Joden gaat. Zo kom je in ieder geval over :').
Ik ben niet blij met gelovigen, maar die tolereer ik. Ik hou niet van zwarte kousen, keppeltjes en hoofddoekjes, ik heb daar echt wel wat tegen, maar het is mijn leven niet en ik ga niet over andermans leven, dus tolereer ik dat. Niet in mijn woonkamer en zeker niet in mijn slaapkamer, maar wel in mijn samenleving. Gelovige bemoeizucht en het opleggen van religieuze normen aan anderen tolereer ik niet, maar daar hebben orthodoxe joden volgens mij niet zoveel neiging toe itt tot veel andere gelovigen.

De joodse cultuur, daar valt voor mij niet zoveel aan te tolereren aangezien er niks aan is om tegen te zijn. Als mijn buurman keihard klezmer draait dan tolereer ik dat slechts bij bijzondere gelegenheden en bepaalde tijdstippen, maar dat heeft niet zoveel met cultuur te maken maar meer met het tolereren van geluidsoverlast in het algemeen.

Wat betreft het joodse ras, ik maak geen onderscheid naar ras, en ik spuug op degenen die dat wel doen, nl elke zionist en iedereen die het voor de racistische staat Israel opneemt. Daar is dus helemaal niks aan te tolereren.

Zionisme is een racistische ideologie, daar kun je voor kiezen en daar kun je tegen kiezen, als jood en als goj. Op die keuze reken ik mensen wel af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_89626576
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:49 schreef PhysicsRules het volgende:

Kijk, hier ga je weer. Wat je hier zegt is standaard anti-zionistische propaganda. Gespeend van enige waarheid uiteraard.
Voorlopig ben ik degene geweest die met een citaat van de vader van het zionisme en de staat Israël is gekomen, terwijl het enige wat jij kunt doen is mij ervan beschuldigen een alu-hoedje te zijn of propaganda te spuien.
pi_89627590
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben niet blij met gelovigen, maar die tolereer ik. Ik hou niet van zwarte kousen, keppeltjes en hoofddoekjes, ik heb daar echt wel wat tegen, maar het is mijn leven niet en ik ga niet over andermans leven, dus tolereer ik dat. Niet in mijn woonkamer en zeker niet in mijn slaapkamer, maar wel in mijn samenleving. Gelovige bemoeizucht en het opleggen van religieuze normen aan anderen tolereer ik niet, maar daar hebben orthodoxe joden volgens mij niet zoveel neiging toe itt tot veel andere gelovigen.
Interessant. Want joden hebben juist helemaal niet de neiging om hun geloof aan anderen op te dringen. ben dus benieuwd waar jij dat beeld vandaan hebt.
quote:
De joodse cultuur, daar valt voor mij niet zoveel aan te tolereren aangezien er niks aan is om tegen te zijn. Als mijn buurman keihard klezmer draait dan tolereer ik dat slechts bij bijzondere gelegenheden en bepaalde tijdstippen, maar dat heeft niet zoveel met cultuur te maken maar meer met het tolereren van geluidsoverlast in het algemeen.

Wat betreft het joodse ras, ik maak geen onderscheid naar ras, en ik spuug op degenen die dat wel doen, nl elke zionist en iedereen die het voor de racistische staat Israel opneemt. Daar is dus helemaal niks aan te tolereren.

Zionisme is een racistische ideologie, daar kun je voor kiezen en daar kun je tegen kiezen, als jood en als goj. Op die keuze reken ik mensen wel af.
De volk en rasdiscussie hebben wij al eerder gehad. Wat je schrijft klopt niet en is pertinent onjuist. De enigen die joden een ras noemden waren de nazi's, ik weet dat je je niet aan hen wilt spiegelen.
bron
pi_89627743
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:56 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Voorlopig ben ik degene geweest die met een citaat van de vader van het zionisme en de staat Israël is gekomen, terwijl het enige wat jij kunt doen is mij ervan beschuldigen een alu-hoedje te zijn of propaganda te spuien.
Er is niets mis met je citaat, wel met je interpretatie, wat trouwens niet jouw interpretatie is, want dit verhaal heb ik al 100x eerder gehoord.

Maar goed, laten we het eens proberen. ik ben het met de cynische constatering eens dat zionisme gedijt onder antisemitisme. Dat betekent nog niet dat zionisme het antisemitisme zou aanmoedigen. Als je dat zo letterlijk leest in zijn citaat mis je de cynische ondertoon in zijn opmerking.
bron
pi_89628339
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:14 schreef Ryan3 het volgende:
Hier wat cijfers:
http://nos.nl/artikel/168(...)erland-neemt-af.html
Geweld: 2 in 2008, 4 in 2009, t/m juni 2010 0.
Bedreiging: 2 in 2008, 3 in 2009, t/m juni 2010 1.
Antisemitische bekladding: 7 in 2008, 16 in 2009, t/m juni 2010 3.
Bekladding: 2 in 2008, 3 in 2009, t/m juni 2010 4.
Schelden: 17 in 2008, 20 in 2009, t/m juni 2010 6.
Antisemitische e-mails: 30 in 2008, 50 in 2009, t/m juni 2010 37.
Volgens Donselaar, van monitor Rassendiscriminatie, is er een sprake van een daling van antisemitische uitlatingen/uitingen, zeker tov 2002.
Cijfers hierboven zijn van CIDI, en bij mijn weten zijn die niet uitgesplitst naar dader- en slachtoffergroep. Dus mbt dadergroep zitten er ook andere daders dan Marokkanen in. En mbt slachtoffers ook andere groepen dan orthodoxe Joden.
I´m back.
pi_89628471
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:31 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Maar goed, laten we het eens proberen. ik ben het met de cynische constatering eens dat zionisme gedijt onder antisemitisme.
Niet alleen gedijt zionisme onder antisemitisme, het heeft zelfs geen bestaansrecht zonder antisemitisme. Als er geen antisemitische daden worden gepleegd in een bepaald land, dan is de Mossad zelfs bereid om zelf antisemitische daden te plegen of indirect via tussenpersonen te steunen zonder dat de daders op de hoogte zijn van het feit dat ze de Mossad een plezier doen met hun acties. Israël heeft meer Joodse inwoners nodig, als de Joden in het buitenland niet vrijwillig daar naar toe vertrekken, dan zullen ze op andere manieren gedwongen moeten worden om naar Israël te emigreren.

The Jews of Iraq -- How the Mossad Caused the Flight of Many Jewish Iraqis (by Naeim Giladi, a Jew from Iraq)
http://www.indybay.org/newsitems/2002/10/01/1526411.php
pi_89628541
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Niet alleen gedijt zionisme onder antisemitisme, het heeft zelfs geen bestaansrecht zonder antisemitisme. Als er geen antisemitische daden worden gepleegd in een bepaald land, dan is de Mossad zelfs bereid om zelf antisemitische daden te plegen of indirect via tussenpersonen te steunen zonder dat de daders op de hoogte zijn van het feit dat ze de Mossad een plezier doen met hun acties.

The Jews of Iraq -- How the Mossad Caused the Flight of Many Jewish Iraqis (by Naeim Giladi, a Jew from Iraq)
http://www.indybay.org/newsitems/2002/10/01/1526411.php
Waarom heeft zionisme geen bestaansrecht zonder antisemitisme?
bron
pi_89628609
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:27 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Interessant. Want joden hebben juist helemaal niet de neiging om hun geloof aan anderen op te dringen. ben dus benieuwd waar jij dat beeld vandaan hebt.
Dat stond er dus al.

quote:
De volk en rasdiscussie hebben wij al eerder gehad. Wat je schrijft klopt niet en is pertinent onjuist. De enigen die joden een ras noemden waren de nazi's, ik weet dat je je niet aan hen wilt spiegelen.
Nee hoor. Israel doet het ook. Als je joods bloed hebt en uit een geslacht van varkensslagers komt en de echte hiphopper uithangt terwijl je met je voorhuid zit te spelen mag je naar Israel komen om daar met grof geweld de plek in te nemen van een verjaagde familie die daar al eeuwen woonde. Als je geen joods bloed hebt moet je eerst 10 jaar de kabbala bestuderen en rabbijn worden voor je aan de toelatingsprocedure mag beginnen.
pi_89628837
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat stond er dus al.
Jup, over een essentieel woordje gelezen. Sorry.
quote:
[..]

Nee hoor. Israel doet het ook. Als je joods bloed hebt en uit een geslacht van varkensslagers komt en de echte hiphopper uithangt terwijl je met je voorhuid zit te spelen mag je naar Israel komen om daar met grof geweld de plek in te nemen van een verjaagde familie die daar al eeuwen woonde. Als je geen joods bloed hebt moet je eerst 10 jaar de kabbala bestuderen en rabbijn worden voor je aan de toelatingsprocedure mag beginnen.
Volk =/= ras. Maar deze discussie ga ik niet opnieuw met je voeren, daar komen wij toch niet uit.
bron
pi_89628975
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:00 schreef PhysicsRules het volgende:

Volk =/= ras. Maar deze discussie ga ik niet opnieuw met je voeren, daar komen wij toch niet uit.
Klopt, maar als de cultuur er niet toe doet en de plek van wonen en je achtergrond er niet toe doet, maar je bloed er wel toe doet, dan gaat het dus over ras en nergens anders over.
pi_89629040
Ik snap deze hele discussie niet.
Als je hier al over kunt discussiëren dan moet je naar kern gaan van de boodschap van Bolkestein. Als je de cijfers erbij haalt kun je volgens mij zeggen dat een trend moeilijk vast te stellen is, dat we zeker niet kunnen spreken van zeg maar een tsunami aan antisemitisme en dat over de toekomst al helemaal niets met enige betrouwbaarheid valt te zeggen, eenvoudigweg extrapoleren van een trend (die er niet eens is) is dus onmogelijk.
I´m back.
pi_89629078
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, maar als de cultuur er niet toe doet en de plek van wonen en je achtergrond er niet toe doet, maar je bloed er wel toe doet, dan gaat het dus over ras en nergens anders over.
Nee, de vraag is alleen hoe je je volk definieert. Het probleem met ras is dat je daarmee per definitie iedereen uitsluit die geen bloedlijn heeft en dat is gewoon niet het geval, zoals je zelf al eerder opmerkt. Een niet-jood kan jood worden, en daarmee gaat het dus niet om ras.
bron
pi_89629197
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:06 schreef Ryan3 het volgende:
Ik snap deze hele discussie niet.
Als je hier al over kunt discussiëren dan moet je naar kern gaan van de boodschap van Bolkestein. Als je de cijfers erbij haalt kun je volgens mij zeggen dat een trend moeilijk vast te stellen is, dat we zeker niet kunnen spreken van zeg maar een tsunami aan antisemitisme en dat over de toekomst al helemaal niets met enige betrouwbaarheid valt te zeggen, eenvoudigweg extrapoleren van een trend (die er niet eens is) is dus onmogelijk.
Die cijfers zijn natuurlijk het halve verhaal. Ik heb ook geen melding gemaakt toen een Fokker een paar maanden geleden volledig over de schreef ging. Die cijfers zijn een onderschatting. Ik ben het trouwens met je eens dat er niet echt een trend is. De enige trend die te zien is, is een verband tussen het aantal incidenten en de toestand in Israel/Palestina.
bron
pi_89629346
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:11 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Die cijfers zijn natuurlijk het halve verhaal. Ik heb ook geen melding gemaakt toen een Fokker een paar maanden geleden volledig over de schreef ging. Die cijfers zijn een onderschatting. Ik ben het trouwens met je eens dat er niet echt een trend is. De enige trend die te zien is, is een verband tussen het aantal incidenten en de toestand in Israel/Palestina.
Het geeft iig een indicatie, lijkt me. In deze cijfers zijn natuurlijk wel begrepen de antisemitische uitingen van ook niet-Marokkanen of -moslims. Als er echter al sprake zou zijn van een tsunami van antisemitisme neemt de bereidwilligheid om antisemitisme te melden wel toe, denk ik.
En idd als er een nieuwe Rabin op staat in Israël, die niet vermoord wordt, dan zul je helemaal niet kunnen voorspellen waar het met antisemitische uitingen naar toe gaat.
I´m back.
pi_89629412
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het geeft iig een indicatie, lijkt me. In deze cijfers zijn natuurlijk wel begrepen de antisemitische uitingen van ook niet-Marokkanen of -moslims. Als er echter al sprake zou zijn van een tsunami van antisemitisme neemt de bereidwilligheid om antisemitisme te melden wel toe, denk ik.
En idd als er een nieuwe Rabin op staat in Israël, die niet vermoord wordt, dan zul je helemaal niet kunnen voorspellen waar het met antisemitische uitingen naar toe gaat.
Helaas zou een nieuwe Rabin ook niets uitmaken zolang de andere Arabische staten de joden en Israël nog nodig hebben als gemeenschappelijke vijand. Hooguit iets minder verontwaardiging maar de oplossing zal niet alleen komen door een ander bewind in Israël eerder door ander bewind in de Arabische staten.
pi_89629471
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:52 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Waarom heeft zionisme geen bestaansrecht zonder antisemitisme?
Zonder antisemitisme is er geen noodzaak tot een Joodse staat op islamitisch grondgebied.
Hitler was een Godsgeschenk voor veel zionisten.
pi_89629509
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:19 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Zonder antisemitisme is er geen noodzaak tot een Joodse staat op islamitisch grondgebied.
Hitler was een Godsgeschenk voor veel zionisten.
Weet jij hoelang Joden al dromen van een eigen Joodse staat in hun eigen Joodse land?
bron
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:26:55 #200
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_89629710
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:21 schreef PhysicsRules het volgende:
Weet jij hoelang Joden al dromen van een eigen Joodse staat in hun eigen Joodse land?
Ongeveer 6.000 jaar? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')