Omdat ik superlief ben.quote:Op zondag 5 december 2010 21:25 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waarom ben jij dan nog niet geschorst?
Das kapitalquote:Op zondag 5 december 2010 21:30 schreef Arglist het volgende:
De Bijbel is een redelijk boek. Vooral het OT. Het NT vind ik maar saai, volgens mij speelde dat zich ook in de jaren 60 en 70 af. Echter zijn er veel betere boeken.
Nope. Twee keer in mn leven een kerkdienst bijgewoond en daar waren mn ouwelui niet bij. Die zijn allebei atheistisch.quote:Op zondag 5 december 2010 21:31 schreef phpmystyle het volgende:
Ojah, vergeten dat Koosje van de Veluwe komt. Koos kom jij uit een SGP nest?
Waarom dan een chr basisschool?quote:Op zondag 5 december 2010 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. Twee keer in mn leven een kerkdienst bijgewoond en daar waren mn ouwelui niet bij. Die zijn allebei atheistisch.
Das Kapital is er bijvoorbeeld een van inderdaad. Prima handwerk. Maar jij leest alleen boeken die in jouw straatje passen? Dat is niet erg handig kan ik je verzekeren.quote:
Maar trek jij er wijze lessen uit dan?quote:Op zondag 5 december 2010 21:33 schreef Arglist het volgende:
[..]
Das Kapital is er bijvoorbeeld een van inderdaad. Prima handwerk.
Dat is misschien wel waar.quote:
Wijze lessen heb je Jezus niet voor nodig.quote:Op zondag 5 december 2010 21:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er staat een hele berg ellende in de bijbel. Maar het meeste wordt gefilterd voor het kleine grut. Zoals ik al zei; wat mij bij staat zijn de verhalen over Jezus die zijn dicipelen leerde om te delen enzo. Het kan geen kwaad om kinderen dergelijke lessen bij te brengen.
Uit elk boek kan je wijze lessen trekken. Dat je er geen wijze lessen uit kan trekken kan ook een wijze les zijn. Bij wijze van spreken dan.quote:Op zondag 5 december 2010 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar trek jij er wijze lessen uit dan?
Waarom niet? De school in kwestie bevond zich op steenworp afstand van mijn huis. Waarom dan kiezen voor een andere school. Christenen vreten je niet op.quote:Op zondag 5 december 2010 21:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom dan een chr basisschool?
72 maagden voldoen ook prima.quote:Op zondag 5 december 2010 21:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wijze lessen heb je Jezus niet voor nodig.
Historisch determinisme is door Marx als eerste omschreven om maar specifiek te zijnquote:Op zondag 5 december 2010 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar trek jij er wijze lessen uit dan?
Filosofischquote:Op zondag 5 december 2010 21:35 schreef Arglist het volgende:
[..]
Uit elk boek kan je wijze lessen trekken. Dat je er geen wijze lessen uit kan trekken kan ook een wijze les zijn. Bij wijze van spreke dan.
Maar goed, er staan zinnige dingen in Das Kapital ja, ook voor die tijd, zeker.
Klopt. Maar het kon in ieder geval geen kwaad. Voor mij niet in ieder geval.quote:Op zondag 5 december 2010 21:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wijze lessen heb je Jezus niet voor nodig.
Of door Malthus.quote:Op zondag 5 december 2010 21:36 schreef JoaC het volgende:
[..]
Historisch determinisme is door Marx als eerste omschreven om maar specifiek te zijn
Dat zei ik ook niet.quote:Op zondag 5 december 2010 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom niet? De school in kwestie bevond zich op steenworp afstand van mijn huis. Waarom dan kiezen voor een andere school. Christenen vreten je niet op.
link?quote:
Voornamelijk een demografische theorie, die ook niet geheel nieuw was:quote:
Ik ookquote:
Same, al was het wel katholiekquote:Op zondag 5 december 2010 21:44 schreef TomLievense het volgende:
Ik heb trouwens net als Koos op een christelijke school gezeten. De nadruk ligt niet op het indoctrineren van kinderen, maar op het doorgeven van (vrijwel) algemene waarden. Ik heb op goede scholen gezeten.
Misschien zou Ibn Khaldoen een beter voorbeeld zijn geweest, al komt diens determinisme niet overeen met dat van Marx.quote:Op zondag 5 december 2010 21:42 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Voornamelijk een demografische theorie, die ook niet geheel nieuw was:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Robert_Malthus
Ik heb op een RK les gehad, ik heb daar iets anders meegemaakt dan goede normen en waarden.quote:Op zondag 5 december 2010 21:44 schreef TomLievense het volgende:
Ik heb trouwens net als Koos op een christelijke school gezeten. De nadruk ligt niet op het indoctrineren van kinderen, maar op het doorgeven van (vrijwel) algemene waarden. Ik heb op goede scholen gezeten.
Zouden we Ibn Khaldun als rechts of links kunnen typeren?quote:Op zondag 5 december 2010 21:47 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Misschien zou Ibn Khaldoen een beter voorbeeld zijn geweest, al komt diens determinisme niet overeen met dat van Marx.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |