Das kapitalquote:Op zondag 5 december 2010 21:30 schreef Arglist het volgende:
De Bijbel is een redelijk boek. Vooral het OT. Het NT vind ik maar saai, volgens mij speelde dat zich ook in de jaren 60 en 70 af. Echter zijn er veel betere boeken.
Nope. Twee keer in mn leven een kerkdienst bijgewoond en daar waren mn ouwelui niet bij. Die zijn allebei atheistisch.quote:Op zondag 5 december 2010 21:31 schreef phpmystyle het volgende:
Ojah, vergeten dat Koosje van de Veluwe komt. Koos kom jij uit een SGP nest?
Waarom dan een chr basisschool?quote:Op zondag 5 december 2010 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. Twee keer in mn leven een kerkdienst bijgewoond en daar waren mn ouwelui niet bij. Die zijn allebei atheistisch.
Das Kapital is er bijvoorbeeld een van inderdaad. Prima handwerk. Maar jij leest alleen boeken die in jouw straatje passen? Dat is niet erg handig kan ik je verzekeren.quote:
Maar trek jij er wijze lessen uit dan?quote:Op zondag 5 december 2010 21:33 schreef Arglist het volgende:
[..]
Das Kapital is er bijvoorbeeld een van inderdaad. Prima handwerk.
Dat is misschien wel waar.quote:
Wijze lessen heb je Jezus niet voor nodig.quote:Op zondag 5 december 2010 21:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er staat een hele berg ellende in de bijbel. Maar het meeste wordt gefilterd voor het kleine grut. Zoals ik al zei; wat mij bij staat zijn de verhalen over Jezus die zijn dicipelen leerde om te delen enzo. Het kan geen kwaad om kinderen dergelijke lessen bij te brengen.
Uit elk boek kan je wijze lessen trekken. Dat je er geen wijze lessen uit kan trekken kan ook een wijze les zijn. Bij wijze van spreken dan.quote:Op zondag 5 december 2010 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar trek jij er wijze lessen uit dan?
Waarom niet? De school in kwestie bevond zich op steenworp afstand van mijn huis. Waarom dan kiezen voor een andere school. Christenen vreten je niet op.quote:Op zondag 5 december 2010 21:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom dan een chr basisschool?
72 maagden voldoen ook prima.quote:Op zondag 5 december 2010 21:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wijze lessen heb je Jezus niet voor nodig.
Historisch determinisme is door Marx als eerste omschreven om maar specifiek te zijnquote:Op zondag 5 december 2010 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar trek jij er wijze lessen uit dan?
Filosofischquote:Op zondag 5 december 2010 21:35 schreef Arglist het volgende:
[..]
Uit elk boek kan je wijze lessen trekken. Dat je er geen wijze lessen uit kan trekken kan ook een wijze les zijn. Bij wijze van spreke dan.
Maar goed, er staan zinnige dingen in Das Kapital ja, ook voor die tijd, zeker.
Klopt. Maar het kon in ieder geval geen kwaad. Voor mij niet in ieder geval.quote:Op zondag 5 december 2010 21:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wijze lessen heb je Jezus niet voor nodig.
Of door Malthus.quote:Op zondag 5 december 2010 21:36 schreef JoaC het volgende:
[..]
Historisch determinisme is door Marx als eerste omschreven om maar specifiek te zijn
Dat zei ik ook niet.quote:Op zondag 5 december 2010 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom niet? De school in kwestie bevond zich op steenworp afstand van mijn huis. Waarom dan kiezen voor een andere school. Christenen vreten je niet op.
link?quote:
Voornamelijk een demografische theorie, die ook niet geheel nieuw was:quote:
Ik ookquote:
Same, al was het wel katholiekquote:Op zondag 5 december 2010 21:44 schreef TomLievense het volgende:
Ik heb trouwens net als Koos op een christelijke school gezeten. De nadruk ligt niet op het indoctrineren van kinderen, maar op het doorgeven van (vrijwel) algemene waarden. Ik heb op goede scholen gezeten.
Misschien zou Ibn Khaldoen een beter voorbeeld zijn geweest, al komt diens determinisme niet overeen met dat van Marx.quote:Op zondag 5 december 2010 21:42 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Voornamelijk een demografische theorie, die ook niet geheel nieuw was:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Robert_Malthus
Ik heb op een RK les gehad, ik heb daar iets anders meegemaakt dan goede normen en waarden.quote:Op zondag 5 december 2010 21:44 schreef TomLievense het volgende:
Ik heb trouwens net als Koos op een christelijke school gezeten. De nadruk ligt niet op het indoctrineren van kinderen, maar op het doorgeven van (vrijwel) algemene waarden. Ik heb op goede scholen gezeten.
Zouden we Ibn Khaldun als rechts of links kunnen typeren?quote:Op zondag 5 december 2010 21:47 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Misschien zou Ibn Khaldoen een beter voorbeeld zijn geweest, al komt diens determinisme niet overeen met dat van Marx.
Dat is inderdaad minder jaquote:Op zondag 5 december 2010 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
De familie Wikileaks-oprichter Assange wordt nu ook al bedreigdIk vind dat echt bijzonder ziek.
Vandaar ook dat mijn hart uitgaat naar de onverwrikbare taalkunde.quote:
Hij wordt gedemoniseerd, dus dit viel te verwachten.quote:Op zondag 5 december 2010 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
De familie Wikileaks-oprichter Assange wordt nu ook al bedreigdIk vind dat echt bijzonder ziek.
Waarom ben je een landverrader als je documenten lekt? Sterker, ik zie het eerder als een vorm van vaderlandsliefde.quote:Op zondag 5 december 2010 22:22 schreef Picchia het volgende:
Assange is slechts een boodschapper. Waarschijnlijk één of andere libertaire ICT gekkie. Ik vind het een beetje zwak om juist hem aan te pakken, aangezien iedere andere niet-Amerikaanse journalist of klokkenluider tot publicatie had kunnen overgaan. De enige reden om hem aan te pakken is om een voorbeeld te stellen.
Het eigenlijke probleem is natuurlijk de inadequate beveiliging van zulke documenten en dat Amerika last heeft van een landverraders die documenten lekken. Daar kunnen zij zich beter op richten.
Het is in de regel niet aan reguliere ambtenaren om de staat te controleren of te ondermijnen. Het wordt een beetje een zooitje als de regering niet meer kan rekenen op de integriteit van haar ambtenaren, wanneer zij het oneens zijn met de huidige politiek.quote:Op zondag 5 december 2010 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom ben je een landverrader als je documenten lekt? Sterker, ik zie het eerder als een vorm van vaderlandsliefde.
Als overheden wat meer openheid van zaken zouden geven, dan was er voor de ambtenaren in kwestie geen reden om documenten door te spelen.quote:Op zondag 5 december 2010 22:34 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het is in de regel niet aan reguliere ambtenaren om de staat te controleren of te ondermijnen. Het wordt een beetje een zooitje als de regering niet meer kan rekenen op de integriteit van haar ambtenaren, wanneer zij het oneens zijn met de huidige politiek.
Als je openbaarheid van geheime documenten wilt, dan stap je toch naar de hoofdverantwoordelijke?quote:Op zondag 5 december 2010 22:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als overheden wat meer openheid van zaken zouden geven, dan was er voor de ambtenaren in kwestie geen reden om documenten door te spelen.
Ja, en dan? Dan word je verzoek geweigerd. Next!quote:Op zondag 5 december 2010 22:37 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als je openbaarheid van geheime documenten wilt, dan stap je toch naar de hoofdverantwoordelijke?
Die persoon kun je naar huis sturen. Als dat niet gebeurd is er blijkbaar geen consensus dat zulke documenten openbaar horen te zijn. En dan gaat het feest niet door in een democratie.quote:Op zondag 5 december 2010 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en dan? Dan word je verzoek geweigerd. Next!
Met betrekking tot de verstrekking van informatie is er veeal sprake van een schijndemocratie.Als de hoge heren niet willen dat iets bekend wordt gemaakt, dan gebeurt dat ook niet.quote:Op zondag 5 december 2010 22:40 schreef Picchia het volgende:
[..]
Die persoon kun je naar huis sturen. Als dat niet gebeurd is er blijkbaar geen consensus dat zulke documenten openbaar horen te zijn. En dan gaat het feest niet door in een democratie.
De redenen om transparantie te eisen zijn wel legitiem in mijn ogen. De overheid staat immers in dienst van het volk. Een passende vergelijking is een werknemer die documenten geheim houdt voor zijn werkgever. Of - in mindere mate - doctoren die aandoeningen verborgen houden voor hun cliënt.quote:Op zondag 5 december 2010 22:48 schreef Schnappieter het volgende:
Waarom zou je überhaupt alles perse openbaar willen hebben? Sommige dingen zijn nou eenmaal geheim. Dokters en notarissen hebben beroepsgeheim, anders kunnen ze niet functioneren. Voor diplomaten geld hetzelfde lijkt me. Als je er niet meer op kunt vertrouwen dat je informatie geheim blijft, kun je nauwelijks nog iets mailen naar je collega's op een andere ambassade.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)010657121/index.htmlquote:
Hoe is dat een passende vergelijking? Een patiënt moet erop kunnen vertrouwen dat zijn dokter de informatie geheimhoudt. Als een medewerker in Washington nu iets naar Kabul mailt over spion X, kan dat eigenlijk niet meer omdat die spion dan nu een veel groter risico loopt omdat die mails mogelijk openbaar gemaakt worden.quote:Op zondag 5 december 2010 22:52 schreef Picchia het volgende:
[..]
De redenen voor openbaarheid zijn wel legitiem in mijn ogen. De overheid staat immers in dienst van het volk. Een passende vergelijking is een werknemer die documenten geheim houdt voor zijn werkgever. Of - in mindere mate - doctoren die aandoeningen verborgen houden voor hun cliënt.
Pessimismequote:Op zondag 5 december 2010 22:55 schreef Reya het volgende:
Hoe meer ik over Schopenhauer lees, hoe meer ik mezelf in hem ga herkennen.
A ja, spioneren op overheden is wel gerechtvaardigd, maar transparantie niet.quote:Op zondag 5 december 2010 22:54 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Hoe is dat een passende vergelijking? Een patiënt moet erop kunnen vertrouwen dat zijn dokter de informatie geheimhoudt. Als een medewerker in Washington nu iets naar Kabul mailt over spion X, kan dat eigenlijk niet meer omdat die spion dan nu een veel groter risico loopt omdat die mails mogelijk openbaar gemaakt worden.
Ziet er interessant uit, hoewel ik eigenlijk liever een biografie heb nadat iemand zijn werk gedaan heeft, kun je op het totaal terugblikken zeg maar. Maar het is natuurlijk wel leuk om een inzicht te krijgen in de persoon Rutte.quote:Op zondag 5 december 2010 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/n(...)010657121/index.html
Serieus, hoe meer ik over Rutte lees, hoe meer ik mezelf in hem gaan herkennen. Alhoewel Rutte 100 keer slimmer is natuurlijk.
Ik begreep inderdaad dat vrouwen jou ook niet zo liggen.quote:Op zondag 5 december 2010 22:55 schreef Reya het volgende:
Hoe meer ik over Schopenhauer lees, hoe meer ik mezelf in hem ga herkennen.
Geheime diensten moeten toch hun werk kunnen doen? En waar zeg ik spioneren op overheden? Ik bedoel meer in de zin van een Amerikaanse spion die bij de Taliban/ Al Queda geïnfiltreerd is en mogelijk zijn leven niet meer zeker is dankzij WikiLeaks, dat vind ik toch echt te ver gaan.quote:Op zondag 5 december 2010 22:57 schreef Picchia het volgende:
[..]
A ja, spioneren op overheden is wel gerechtvaardigd, maar transparantie niet.
Geldt hetzelfde voor Ruttequote:Op zondag 5 december 2010 22:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik begreep inderdaad dat vrouwen jou ook niet zo liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |