Bij deze.quote:Op zondag 5 december 2010 17:53 schreef marcel-o het volgende:
@ Gouda is alles zowat weggesmolten, en er lag flink veel gister.
vannacht heeft t dan ook langdurig geregend.
als t nu zou gaan vriezen, wordt t n gladde puinzooi aan drek-resten
-edit-
kan iemand n topic openen? ff druk bezig
Kan zomaar kloppen.quote:Op zondag 5 december 2010 17:59 schreef junkiexp het volgende:
Volgens KNMI zou Maastricht al de hele middag sneeuw krijgen ?
Maar dat is geen Maastrichtquote:Op zondag 5 december 2010 18:07 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kan zomaar kloppen.
De atmosfeer staat op ontploffen #379 Sneeuw en ijzel teisteren sint
Klopt. maar dr staat daar wel een linkje naar een webcam in Maastricht dus kan je t zelf ff checken.quote:
Wie heeft die gepost ?quote:Op zondag 5 december 2010 18:09 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Klopt. maar dr staat daar wel een linkje naar een webcam in Maastricht dus kan je t zelf ff checken.
Hier vlakbij is t nog 3 graden. Ben benieuwd hoe het morgen (begin middag) is.quote:Op zondag 5 december 2010 18:27 schreef appelsientje het volgende:
Begint weer langzaam te vriezen.. zal morgen wel spannend worden op de fiets....
Dan zal ook jouw sneeuw wel verdwijnenquote:Op zondag 5 december 2010 18:37 schreef INViCTuS het volgende:
Hier weer rond 0 en sneeuw ligt er ook nog. Hopelijk blijft dat liggenzoals het er nu naar uitziet weer verscherping van de kou na volgend weekend maar dan eerst dikke plustemps. in het weekend.
Die sneeuw is gewoon weg wanneer je 1/2 dagen een dikke plus hebtquote:Op zondag 5 december 2010 18:37 schreef INViCTuS het volgende:
Hier weer rond 0 en sneeuw ligt er ook nog. Hopelijk blijft dat liggenzoals het er nu naar uitziet weer verscherping van de kou na volgend weekend maar dan eerst dikke plustemps. in het weekend.
Hier in Kop van Noord-Holland lijkt het ook zo. Kon op mn schoenen een aardig eindje glijden over de straat. Moet ik er wel bij zeggen dat dit klinkers betreft. Met de auto is het in orde zolang je daar rechtuit gaat, maar rem je dan glij je vrijwel direct. Op de snelweg zie ik iedereen nog wel normaal voorbij zoeven.quote:Op zondag 5 december 2010 20:16 schreef tralalala het volgende:
Hier in Ede is het 1 grote ijsbaan buiten.
Je woont aan een 80km weg of dorpsweg die belangrijk is voor het verkeer?quote:Op zondag 5 december 2010 20:45 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
De fietsers vallen hier bij bosjes. Broer en tante al onderuit gegaan. Ondanks herhaaldelijke waarschuwingen van mijn kant dat de weg een ijsbaan is.
Nog geen strooiwagen gezien. Werkelijk stuitend. Als er een laagje sneeuw ligt, wat helemaal niet glad/gevaarlijk is zie je strooiwagens af en aan rijden. Waar zijn ze, nu ze echt nodig zijn?
Ik ben net een rondje wezen rijden door het dorp. Alle wegen waren spekglad. Daar wordt doorgaans wel gewoon gestrooid.quote:Op zondag 5 december 2010 20:47 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je woont aan een 80km weg of dorpsweg die belangrijk is voor het verkeer?
Tja dan valt het tegen idd..quote:Op zondag 5 december 2010 20:48 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik ben net een rondje wezen rijden door het dorp. Alle wegen waren spekglad. Daar wordt doorgaans wel gewoon gestrooid.
We hebben genoeg winters meegemaakt waarin de temperatuur zoals zaterdag wordt voorspeld de normale trend was voor de hele December en Januari maanden.quote:Op zondag 5 december 2010 22:35 schreef INViCTuS het volgende:
deze er maar even bij voor oost...het kan beter meer de termijn is goed. eind van de week en het weekend is helemaal niet en nergens koud in NL.
[ afbeelding ]
Nou leukquote:Op maandag 6 december 2010 10:15 schreef kahaarin het volgende:
Goedemorgen! Wat een weer zeg, schaatsen op sommige wegen is zeer goed mogelijk.
Is het geen sneeuw, dan is het wel ijs!quote:Op maandag 6 december 2010 10:15 schreef kahaarin het volgende:
Goedemorgen! Wat een weer zeg, schaatsen op sommige wegen is zeer goed mogelijk.
Idd, het lijkt wel winter deze herfst.quote:Op maandag 6 december 2010 10:35 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Is het geen sneeuw, dan is het wel ijs!
Uh check even het nieuws in Noord-Holland.quote:Op maandag 6 december 2010 10:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Idd, het lijkt wel winter deze herfst.Nou ja, gelukkig geen dodelijke ongelukken door het weer.
quote:Op maandag 6 december 2010 11:01 schreef Drassss het volgende:
[..]
Uh check even het nieuws in Noord-Holland.![]()
http://www.nu.nl/binnenla(...)raging-schiphol.html
Je bedoelt in Monnickendam? Hmm, dat had ik idd gehoord op de radio, heel sneu... Lijkt me ontzettend eng om onderwater vast te zitten. Ik bedoelde door botsingen op de snelweg en niet dit eenzijdige ongeval. Snap ook niet zo goed waarom ze er niet uit konden komen. Misschien gaan ze dat nog onderzoeken.quote:Op maandag 6 december 2010 11:01 schreef Drassss het volgende:
[..]
Uh check even het nieuws in Noord-Holland.![]()
http://www.nu.nl/binnenla(...)raging-schiphol.html
Spuit 11.quote:Op maandag 6 december 2010 11:08 schreef aloa het volgende:
Twee doden door gladheid
[kinp] .... [/knip]
@NOS
Bleek dat de cabine naar beneden werkt gedrukt door de rest van de combinatie.. als ratten in de val vrees ik.quote:Op maandag 6 december 2010 11:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Je bedoelt in Monnickendam? Hmm, dat had ik idd gehoord op de radio, heel sneu... Lijkt me ontzettend eng om onderwater vast te zitten. Ik bedoelde door botsingen op de snelweg en niet dit eenzijdige ongeval. Snap ook niet zo goed waarom ze er niet uit konden komen. Misschien gaan ze dat nog onderzoeken.
Bahhh....quote:Op maandag 6 december 2010 11:26 schreef Drassss het volgende:
[..]
Bleek dat de cabine naar beneden werkt gedrukt door de rest van de combinatie.. als ratten in de val vrees ik.
Dat had ik gehoord idd, en bekneld las ik later, bah, kippenvel. Niet veel aan te doen ook.quote:Op maandag 6 december 2010 11:26 schreef Drassss het volgende:
[..]
Bleek dat de cabine naar beneden werkt gedrukt door de rest van de combinatie.. als ratten in de val vrees ik.
Gave beelden!quote:Op maandag 6 december 2010 11:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een weertje zeg 4december, ben naar de dijk gelopen en krijg onderweg de zwaarste sneeuwval over me heen van die dag. Kijk en geniet![]()
Ook @Speedy, mooie beelden, helaas was het gisterochtend alweer bijna weg, nu ligt er alleen nog sneeuw in het veld en de tuinen.quote:Op maandag 6 december 2010 12:18 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Gave beelden!![]()
Ik had nog wat foto's van 4 december beloofd.
Mn pa had het pad in de tuin opgegraven. :
[ afbeelding ]
Hier ben ik aan t graven geweest om t de mensen makkelijker te maken de winkel in en uit te komen. :
[ afbeelding ]
Het fietsen rek op mn werk. :
[ afbeelding ]
Al met al aardig wat sneeuw gevallen dus. All1 zo jammer dat t al weer weg is...
Vader en zoon in die vrachtwagen.....quote:Volgens Jan Dulles van de 3JS (via Twitter)
Wat erg voor de nabestaanden van de 2 chauffeurs van Klaas Puul (mijn oude werkgever). Marokkaanse vader+zoon moesten nog 5 min. rijden. JD
De temperaturen zijn nauwelijks boven nul, dat wil zeggen dat het aan de grond op veel plaatsen nog gewoon vriest:quote:Op maandag 6 december 2010 12:48 schreef rubje het volgende:
wat een gezeur...de dooi is bijna overal in het land ingezet en alles loopt weer enigszins redelijk en de meesten blijven dan doorzeuren...
![]()
Ga dan lekker op een eiland wonen..
Ja, de wereld is een beetje klein.quote:Op maandag 6 december 2010 13:10 schreef Drassss het volgende:
Poe zo'n slecht weer bij jou Kahaarin. Hier zie ik soms blauwe lucht, maar wel nog fris ( +2 ).
Geen weer om buiten te zijn idd.quote:Op maandag 6 december 2010 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Binnenwegen zijn hier echt een ijsbaan.. geen wonder dat er zoveel ongelukken zijn gebeurd vanmorgen.
Het zal dus wel meevallenquote:Op maandag 6 december 2010 17:45 schreef horned_reaper het volgende:
Als bovenstaande kaarten precies zo zouden uitkomen komt de halve noordpool naar beneden zakken!![]()
Met tot 2 meter sneeuw in de belgische ardennen
Dat hoop ik wel, die kaart lijkt -10 overdag te geven, dat is wel een beetje frisjes....quote:
Unk, laten we dat maar niet doenquote:Op maandag 6 december 2010 17:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat hoop ik wel, die kaart lijkt -10 overdag te geven, dat is wel een beetje frisjes....
Ik kan me dat vorige bericht ook nog herinneren van deze pub. Ach er zijn ergere plekken om vast te zittenquote:Op maandag 6 december 2010 17:51 schreef LaTourette het volgende:
Het kan altijd lekkerder.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G2V339862
Ja, dat zag ik ook. Kan raar lopen in het leven.quote:Op maandag 6 december 2010 17:56 schreef pietkanarie het volgende:
Grappig verhaal om te lezen! Een pub is niet de meest vervelende plek om ingesneeuwd te raken.
Het verhaal dat verder daaronder staat is dan weer minder leuk. Juffrouw overleden na val op speelplein
Inderdaad! Meestal houd je aan een val op je hoofd niet veel meer over dan iets van een bult/gat/hersenschudding. Ook vervelend natuurlijk, maar redelijk onschuldig.quote:Op maandag 6 december 2010 17:59 schreef LaTourette het volgende:
[..]
Ja, dat zag ik ook. Kan raar lopen in het leven.
Het begin van de IJstijd!quote:Op maandag 6 december 2010 17:45 schreef horned_reaper het volgende:
Als bovenstaande kaarten precies zo zouden uitkomen komt de halve noordpool naar beneden zakken!![]()
Laten we het hopen, alles met vorst en sneeuw is goedquote:Op maandag 6 december 2010 17:45 schreef horned_reaper het volgende:
Precies maar geen sneeuw in Friesland he! Er moet daar wel geschaatst gaan worden.quote:Op maandag 6 december 2010 19:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Laten we het hopen, alles met vorst en sneeuw is goed
Het ijs ziet er momenteel knap beroerd uit. Het moet eerst even goed gaan dooien.quote:Op maandag 6 december 2010 19:17 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Precies maar geen sneeuw in Friesland he! Er moet daar wel geschaatst gaan worden.![]()
Mja dat zit er niet in denk... Maar goed als het 2 weken lang maar goed vriest is t ijs wel dik genoeg denk.quote:Op maandag 6 december 2010 19:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Het ijs ziet er momenteel knap beroerd uit. Het moet eerst even goed gaan dooien.
quote:Op maandag 6 december 2010 19:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Het ijs ziet er momenteel knap beroerd uit. Het moet eerst even goed gaan dooien.
Dit weekend wordt het in Friesland 8 graden boven nul johquote:Op maandag 6 december 2010 19:30 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Mja dat zit er niet in denk... Maar goed als het 2 weken lang maar goed vriest is t ijs wel dik genoeg denk.
Dat dusquote:Op maandag 6 december 2010 19:32 schreef Asgard het volgende:
Damn, ineens ZEER dichte mist in Rotterdam.
Zo snel ging het hier ook vanmiddag inderdaad.quote:Op maandag 6 december 2010 20:03 schreef Asgard het volgende:
Echt freaky.
Ik liep naar de keuken (nog geen mist), smeerde een broodje, liep terug naar mijn kamer, at het broodje. En toen ik weer naar de keuken liep om m'n bord weg te zeggen zie ik ineens dat ik niet eens de overkant van m'n straat kan zien.
Ja hier in vorm van motregen leek het wel en voelde iig behoorlijk nat aanquote:Op maandag 6 december 2010 20:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Idem hier, maar wel in vorm van motsneeuw
Hier ook. Mooi is dat hequote:Op dinsdag 7 december 2010 09:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is hier compleet wit van de rijp..
Hier is er vanuit mijn appartement weinig van te zien....quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:02 schreef kahaarin het volgende:
Lol, hier een laagje uitgesneeuwde mist.Errug fijn op de autoruiten....
Hmm, is het dan niet zo mistig bij jou? Hier valt het tussen de huizen nu wel mee maar boven het veld is het soep.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:07 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hier is er vanuit mijn appartement weinig van te zien....
Oh en ik heb de scooter rit zaterdag overleeft. Al zag ik bar weinig en was t erg glad.
quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vannochtend het weerbericht gezien maar tot en met zondag alleen maar oplopende temperaturen... zondag 2 tot 7 graden.. wordt het daarna weer kouder?
Net zo betrouwbaar als het Haags kwartiertje.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zijn die kaarten betrouwbaar?
Het is tot 3 kwartier geleden erg mistig geweest. Nu niet meer. Het vriest nog wel maar ik heb niet veel bomen ed in mn omgeving om mooie plaatjes te schieten vanaf mn balkon.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, is het dan niet zo mistig bij jou? Hier valt het tussen de huizen nu wel mee maar boven het veld is het soep.
Het is wel overal lekker koud, 12 uur geweest en overal onder 0 behalve op het zeeplatform: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Haha, dan heb je geluk gehad, er zijn heel veel mensen gevallen volgens het journaal van gisteren.
Oh inderdaad! Niet weer zoals een paar jaar terug, je kon geen vuurwerk zien en er kwam niemand opdagen omdat het zulk verschrikkelijk weer was.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:18 schreef Frutsel het volgende:
Wat een puinhoop vanochtend op de weg![]()
Ben blij dat ik toch gisteravond naar huis ben gegaan, toen was het al extreem mistig op de A7
Volgende week weer terug naar de kou dus. Maakt me tot nu toe niet uit, zolang het oudjaarsavond maar droog is en MISTVRIJ
Het is hier nog gewoon wit.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:29 schreef Outpost76 het volgende:
Het is tot 3 kwartier geleden erg mistig geweest. Nu niet meer. Het vriest nog wel maar ik heb niet veel bomen ed in mn omgeving om mooie plaatjes te schieten vanaf mn balkon.
Ook gister ben ik veilig heen en weer geweest. Tja je kan rijden of niet he.![]()
WAAROM ALLEEN LIMBURGquote:Op dinsdag 7 december 2010 13:37 schreef meteo-online het volgende:
10-15 centimeter sneeuw verwacht morgen in Limburg volgens Meteo-Consult
Omdat de rest van Nederland al genoeg heeft gehad?quote:
Die waardeer ik dan wel weerquote:Op dinsdag 7 december 2010 13:28 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Net zo betrouwbaar als het Haags kwartiertje.
Dus pin je er niet op vast
Dat klopt heulemaal niet!quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:13 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Omdat de rest van Nederland al genoeg heeft gehad?![]()
quote:Ik moest zonet even iets ophalen, ligt hier overal ijs en (natte) sneeuw maar op het bruggetje zag ik helemaal niks, dus ik denk van, even lekker hard doorlopen op het bruggetje. Ik gleed van de ene kant van de brug naar de andere kant en kon mij nog net vasthouden aan de reling
Ik wist wel dat bruggen glad waren maar ik zag er helemaal niks op liggen dus ik dacht van , de brug is gepekeld, blijkbaar niet .quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat klopt heulemaal niet!
[..]
Gelukkig dat je niet gevallen bent dan.
![]()
Niet gefilmd door iemand trouwens? Lijkt me wel grappig om te zien.
Je weet toch wel dat bruggen heel snel glad zijn?
Oei, als dat ijs gaat kruien dan heel graag! Dat is zo'n vreemd geluid.quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier staan wat foto's van rijp/ ijsschotsen van vanmorgen.
Momenteel nog steeds erg mistig, en het lijkt erop dat de mist voorlopig nog wel even aanhoud, ik zal zo nog wel even een paar foto's schieten achter huis
Oja ook nog een dikke vette ijsdag hieractueel -4.1gr.
Nouja weer een wijze les voor de volgende keer.quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:45 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Ik wist wel dat bruggen glad waren maar ik zag er helemaal niks op liggen dus ik dacht van , de brug is gepekeld, blijkbaar niet .
He jammer.quote:En er was niemand in de buurt volgens mij dus helaas niet gefilmd
Laat het maar goed vast vriezenquote:Op dinsdag 7 december 2010 14:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oei, als dat ijs gaat kruien dan heel graag! Dat is zo'n vreemd geluid.
Mist blijft wel hangen denk ik, het is al bijna 3 uur, de zon kan het nu echt niet meer wegbranden en wind moet je ook met een kaarsje zoeken.
Geregeld.quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:12 schreef Drassss het volgende:
Svp geen sneeuw meer dit jaar en volgend jaarDank!
Het is erg afhankelijk van hoe het hoog terecht zal komen.... we moeten nog even 2 uurtjes wachten tot we de kaarten van vandaag weer helemaal kunnen uitpluizenquote:Op dinsdag 7 december 2010 19:22 schreef INViCTuS het volgende:
Horned reaper, zijn de kaarten die je gister poste nog ongeveer hetzelfde?
Waar bevroren mist niet goed voor is.quote:Op woensdag 8 december 2010 09:39 schreef garnage-patrick het volgende:
het is weer prachtig wit in groningen!
in de wijken in vinkhuizen is het wel glijden geblazen,.. alleen maar ijsquote:Op woensdag 8 december 2010 10:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Waar bevroren mist niet goed voor is.Al zou ik het niet erg vinden als er een keertje wat opklaringen zouden komen, die nevel/mist de hele tijd is ook niets....
op t treinstation vielen er spinnewebben naar benedenquote:Op woensdag 8 december 2010 10:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een wereld, nog mooier dan gisteren. Echter maar goed dat de wind erin gaat komen, takken bezwijken gewoon door het gewicht van de rijp. Vanmorgen trap tegen een boom gegeven, maar ivp dat er rijp naar beneden komt...vallen er gewoon takken. Echt bizar om dit mee te maken, zo extreem heb ik het nog niet gezien.
Joh echt? Ik woon in de Held.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:42 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
in de wijken in vinkhuizen is het wel glijden geblazen,.. alleen maar ijs
Mooi hoor, Anton Pieck is er niets bij.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
Deel 1 van de rijp foto's
Need say more?
Deel 2 komt vanavondlicht omstandigheden zijn nu beter
Mooie foto's.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
Deel 1 van de rijp foto's
Need say more?
Deel 2 komt vanavondlicht omstandigheden zijn nu beter
Nederlands en Fries.quote:Op woensdag 8 december 2010 13:54 schreef Asgard het volgende:
[..]
Mooie foto's.
Alleen waarom staat er op de plaatsnaambord "Holwerd" en "Holwert"?![]()
zit op de diamantlaan, was ook op de weg in de wijken oppassen,.. maargoed dooi komt eraan...quote:Op woensdag 8 december 2010 11:49 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Joh echt? Ik woon in de Held.En idd, het is bloedjelink op de stoep, wij hebben netjes geveegd en zout gestrooid maar dat doet niet iedereen idd.
Hmm voor eventjes denk ik, maar goed, als de ergste zooi maar eerst weg is....quote:Op woensdag 8 december 2010 16:53 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
zit op de diamantlaan, was ook op de weg in de wijken oppassen,.. maargoed dooi komt eraan...
Die ellende komt juist door dooi. Lekker 3 maanden hele dagen temperaturen onder 0 \o/quote:Op woensdag 8 december 2010 17:56 schreef INViCTuS het volgende:
Ik ben wel blij dat het even gaat dooien. Zoveel genieten was het hier niet van die sneeuw. Het is nog steeds een gesloten dek maar verder is het op de stoepen en daar waar niet gestrooid of geschoven is zeg maar 1 grote hobbelige ijsbaan. Mijn straat is echt alleen maar ijs...
Hoeft niet. Plat getrapte sneeuw is ook fokking glad!quote:Op woensdag 8 december 2010 17:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Die ellende komt juist door dooi. Lekker 3 maanden hele dagen temperaturen onder 0 \o/
Als het niet dooit en de sneeuw is na 2 a 3 dagen helemaal plat gelopen dan is dat ook een ijsbaan.quote:Op woensdag 8 december 2010 18:12 schreef INViCTuS het volgende:
daarom wil ik ook juist GEEN dooi maar gewoon vorst en sneeuw. Dat is prima maar zodra het dooit en gelijk weer vriest krijg je alleen maar prut en dikke plakken met ijs. Dus komend weekend is juist wel ff goed zodat dat tenminste weg is en we opnieuw kunnen beginnen
Spikes kopen.quote:Op woensdag 8 december 2010 18:24 schreef tralalala het volgende:
Hier valt niet normaal op straat te lopen, ben het wel een beetje zat...
De weg is hier zo glad dat het zelfs met winterbanden en vierwielaandrijving een beetje lullig is allemaal. Lopen en fietsen is al helemaal een uitdaging...quote:Op woensdag 8 december 2010 18:24 schreef tralalala het volgende:
Hier valt niet normaal op straat te lopen, ben het wel een beetje zat...
Het gaat ook weer sneeuwen . Welliswaar maar een paar mm per dag , helemaal vrij van die bende zullen we dus niet geraken ben ik bang .quote:Op woensdag 8 december 2010 19:04 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Nou ja..als die ijstroep op de weg dan maar is verdwenen...
Als het nu maar eerst eens hard genoeg gaat dooien dat de ijslaag weg is, droog koud weer heb ik niet zoveel problemen mee, deze sneeuw/ijs/ijzel prut op de weg is gewoon vervelend.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:02 schreef Stokstaart het volgende:
Volgende week gaan we overdag ook weer onder nul
Idd . Dan kunnen we tenminste schaatsen . Al die sneeuw op het ijs voorkomt dat het fatsoenlijk en gelijkmatig kan aangroeien .quote:Op woensdag 8 december 2010 19:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als het nu maar eerst eens hard genoeg gaat dooien dat de ijslaag weg is, droog koud weer heb ik niet zoveel problemen mee, deze sneeuw/ijs/ijzel prut op de weg is gewoon vervelend.
Inderdaad, het ijs had een stuk verder kunnen zijn zonder sneeuwdeken.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:13 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Idd . Dan kunnen we tenminste schaatsen . Al die sneeuw op het ijs voorkomt dat het fatsoenlijk en gelijkmatig kan aangroeien .
Het gaat 4 dagen dooien dus dat zal toch wel.... Hier ligt al bijna niets meer.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het gaat ook weer sneeuwen . Welliswaar maar een paar mm per dag , helemaal vrij van die bende zullen we dus niet geraken ben ik bang .
quote:Op woensdag 8 december 2010 19:22 schreef Drassss het volgende:
Paar keer bijna op mijn muil gegaan door die ijs platen( fiets/lopend ) Weg met die rotzooi
quote:Op woensdag 8 december 2010 19:22 schreef Drassss het volgende:
Paar keer bijna op mijn muil gegaan door die ijs platen( fiets/lopend ) Weg met die rotzooi
http://www.nu.nl/binnenla(...)onderdagochtend.htmlquote:ANWB geeft spitsalarm voor donderdagochtend
Uitgegeven: 8 december 2010 19:49
Laatst gewijzigd: 8 december 2010 19:55
DEN HAAG - De ANWB geeft een spitsalarm af voor donderdagochtend voor de Randstad en het midden van het land wegens sneeuw en gladheid. Dat heeft ANWB woensdagavond laten weten.
İ ANP
De verkeersdienst waarschuwt voor een 'ernstige ontwrichting' van het verkeer in de ochtendspits. Automobilisten die donderdagochtend de weg opgaan kunnen extreem lange reistijden verwachten, aldus een woordvoerder van de ANWB.
hier in het park in gouda vlak bij het station is t ook ene ijsplaat. Je kan nergens fatsoenlijk lopen zonder weg te glibberen.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:22 schreef Drassss het volgende:
quote:Morgen in de middag op nadering en passage van het aflopertje een toenemende neerslagkans. In grote delen gaat de neerslag over in regen, aan de koude kant van het golfje (in het noorden en oosten) is de kans groot dat de neerslag in de vorm van sneeuw valt. Zou daar zomaar weer enkele centimeters kunnen opleveren.
Iets noordelijker op de Noordzee hangen toch best wat buien moet ik zeggenquote:Op woensdag 8 december 2010 20:33 schreef INViCTuS het volgende:
Zijn dat geen verdwaalde buien? Er staat weinig tot geen neerslag op de prognose... Ik hoef morgen niet per se sneeuw te hebben gezien het feit dat het toch gaat dooienals het zo moet dan laat maar
Almere ook weer wit .quote:Op woensdag 8 december 2010 20:56 schreef themauster het volgende:
Het heeft hier net gesneeuwd aan de Groningse kust ligt weer een klein laagje
Nee, ik wil gewoon 10 graden en al het sneeuw wegquote:Op woensdag 8 december 2010 22:45 schreef Flappekz het volgende:
Potver. Ik wil sneeuw en ijs. En een echte echte winter, niet van dat halfbakken gedoe
Ga lekker zwemmen in je vijver man .quote:
quote:Op woensdag 8 december 2010 22:45 schreef Flappekz het volgende:
Potver. Ik wil sneeuw en ijs. En een echte echte winter, niet van dat halfbakken gedoe
Tja ik wil 30 graden en palmbomen.......quote:Op woensdag 8 december 2010 22:45 schreef Paul het volgende:
[..]
Nee, ik wil gewoon 10 graden en al het sneeuw weg
Hohoho het is hier inm weer aan t vriezen!quote:Op woensdag 8 december 2010 21:58 schreef Outpost76 het volgende:
Het wordt hier all1 maar warmer!
Toen ik thuis kwam (rond 17.30) was t -3 Na een uurtje of 2 was t -2 en nu 0 graden....
De (door vele gewenste) dooi is in aantocht!
hmm, ik heb nog nooit problemen gehad met deze site.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Lekker geregeld daaro.
[ afbeelding ]
ik weet het niet maar zoals je op de cams kunt zien hebben we die 2 cm al ruimschoots gehaald.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:27 schreef Stokstaart het volgende:
Komt er nou nog meer sneeuw aan of niet ? Teleweer geeft maar 2mm aan . Aanzienlijk ander beeld dan ik krijg op Buienradar .
Het is gewoon een beschermingsmaatregel van Java die ff vraagt of je dat sciptje wel vertrouwd . Verder niks aan de hand .quote:Op woensdag 8 december 2010 23:41 schreef kahaarin het volgende:
[..]
hmm, ik heb nog nooit problemen gehad met deze site.
Ja maar, ja maar, we hoeven niet meer, echt niet, de bedoeling was eerst de ijszooi weg dooien en dan gewoon koud.....quote:Op woensdag 8 december 2010 23:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het is gewoon een beschermingsmaatregel van Java die ff vraagt of je dat sciptje wel vertrouwd . Verder niks aan de hand .
En idd al een aardig pak dat daar ligt
Ik met andere in dit topic geposte webcams ook niet....quote:Op woensdag 8 december 2010 23:41 schreef kahaarin het volgende:
[..]
hmm, ik heb nog nooit problemen gehad met deze site.
Misschien net een Java update gehad? Wat Stokstaart zegt klinkt logisch.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:47 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik met andere in dit topic geposte webcams ook niet....
Niet dat ik weet.....quote:Op woensdag 8 december 2010 23:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Misschien net een Java update gehad? Wat Stokstaart zegt klinkt logisch.
Hihi, mijn laptop heeft linux, da's wel fijn.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:55 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Niet dat ik weet.....
Dat wel maar ik ga niet alles zomaar accepteren. Natuurlijk is een weer webcam wat anders dan 1 of andere andere webcam maar toch.Ik kreeg vannavond nog een maleware waarschuwing door een Fok! topic dus overal ligt t op de loer...
En binnen t uur weer veranderd naar +4quote:Op woensdag 8 december 2010 23:07 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hohoho het is hier inm weer aan t vriezen!
Tja had ik maar zoveel verstand van computers.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hihi, mijn laptop heeft linux, da's wel fijn.* heb ik niet zelf verzonnen, wederhelft is IT-er * Geen vuurmuur of andere onzin, heerlijk.
Temperatuur in Groningen is nog -0.5, en sneeuw dus, ik snap best dat ze waarschuwen voor de spits morgenvroeg, als dit landelijk wordt dan maak je borst maar nat.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:57 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
En binnen t uur weer veranderd naar +4
Hoe bedoel je t weer spoort niet atm.
Ik heb weer eens wat gemist.... Waar waarschuwen ze voor dan?quote:Op donderdag 9 december 2010 00:04 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Temperatuur in Groningen is nog -0.5, en sneeuw dus, ik snap best dat ze waarschuwen voor de spits morgenvroeg, als dit landelijk wordt dan maak je borst maar nat.
* Ik ben heel blij met een IT-er in huis.*
http://www.anwb.nl/verkee(...)m-door-gladheid.htmlquote:Op donderdag 9 december 2010 00:08 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb weer eens wat gemist.... Waar waarschuwen ze voor dan?
Ja dat snap ik.
Goffer ik ben ff weg en ze gaan meteen gek doen.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:10 schreef kahaarin het volgende:
[..]
http://www.anwb.nl/verkee(...)m-door-gladheid.html
Tja, wat moet je er van zeggen.....
Lol, mis je alles nu? Wees er blij mee.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:12 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Goffer ik ben ff weg en ze gaan meteen gek doen.Ziet er wel ernstig uit. Hopen maar dat t mee valt.
Volgens mij zat er een error oid bij Rotterdam-Denhaag airport want nu is t weer -1quote:Op woensdag 8 december 2010 23:57 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
En binnen t uur weer veranderd naar +4
Hoe bedoel je t weer spoort niet atm.
Hehehehe daar lijkt t wel op.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, mis je alles nu? Wees er blij mee.
Lol, deze geeft -0.8: http://www.buienradar.nl/quote:Op donderdag 9 december 2010 00:16 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Volgens mij zat er een error oid bij Rotterdam-Denhaag airport want nu is t weer -1
Daar lijkt t dan idd wel op.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:18 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, deze geeft -0.8: http://www.buienradar.nl/
Zal wel een foutje zijn geweest idd.Ga zo slapen trouwens. Zie de resultaten van de buien morgen wel.
Welterusten!
Somber? Het is hier nog gewoon mooi... http://www.buienradar.nl/sneeuw.aspxquote:Op donderdag 9 december 2010 08:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo was de wereld nog prachtig, zelfs te prachtig dat er schade was ontstaan aan sommige bomen...en nu, somberwat kan het toch hard gaan
Komt wel goed, het dooit bijna overal nu:quote:Op donderdag 9 december 2010 10:20 schreef Paul het volgende:
Het zou toch gaan dooien ?
ER ligt nou nog meer sneeuw!!!!!!!!!!!!
Weg sneeuw weg sneeuwquote:Op donderdag 9 december 2010 10:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Komt wel goed, het dooit bijna overal nu:
[ afbeelding ]
Nog niet bij mij, waai eens wat warme lucht deze kant op!
Schaatsenquote:Op donderdag 9 december 2010 11:27 schreef Burnie88 het volgende:
Heerlijk die dooiLaat alle rotzooi maar snel wegsmelten, kunnen we vanaf volgende week weer genieten van een nieuwe winterperiode met een schone lei. Hopelijk nu eens een kouperiode met weinig neerslag en veel vorst zodat er serieus geschaatst kan worden.
Geniet er maar van, want in het weekend is het zo wegquote:Op donderdag 9 december 2010 18:46 schreef horned_reaper het volgende:
Ik heb zojuist even twee foto's gemaakt van het dekje hier![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yup... Het is nog steeds een ijsbaan hier... net ff flink wat zout wezen strooien.quote:Op donderdag 9 december 2010 18:16 schreef junkiexp het volgende:
Het is wel goed te merken dat de vorst nog in de grond zit....
Extreme Koudequote:
Lijkt wel mee te vallen die horrorwinter . Moet alleen wel droog blijven .quote:Op donderdag 9 december 2010 23:17 schreef horned_reaper het volgende:
Maandag duiken we gewoon weer de kou in![]()
[ afbeelding ]
Even een adempauze dit weekend!
inderdaad, bikken op je raam,.. dat mocht je doen..quote:Op vrijdag 10 december 2010 07:24 schreef horned_reaper het volgende:
Hier is alles ook behoorlijk dik bevroren!![]()
De ramen krabben ging nog nooit zo moeilijk
Inderdaad. Hier precies hetzelfde, en dan niet een rechte ijsbaan, nee ook gwn echt een hobbelige baan met stukken ijs waar je niet eens fatsoenlijk op kunt lopen zonder uit te glijden of een voet te bezeren.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:40 schreef aloa het volgende:
De stoepen zijn echt een ramp. 1 grote ijsvlakte.
De mensen gaan op straat lopen, de stoep is te gevaarlijk.
Op dagen als vandaag ben ik blij dat ik in het zuidwesten woonquote:Op vrijdag 10 december 2010 08:46 schreef JDude het volgende:
Instappen en wegrijden hier in het zuidwesten!
Hoop het. Dat bagger ijs moet even weg dooien zodat we volgende week mooi glad ijs kunnen krijgenquote:Op vrijdag 10 december 2010 13:08 schreef kahaarin het volgende:
Met de huidige temperaturen smelt de ijslaag hier ook niet:
[ afbeelding ]
Het wordt nog een beetje warmer toch?
Dinsdag gaat het weer sneeuwen. Zeg maar dag tegen dat mooie gladde ijs.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:18 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Hoop het. Dat bagger ijs moet even weg dooien zodat we volgende week mooi glad ijs kunnen krijgen
Dan maar hopen op heul veul sneeuw!quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Dinsdag gaat het weer sneeuwen. Zeg maar dag tegen dat mooie gladde ijs.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Van mij mag het uitkomenmaar dan ook écht uitkomen
Het is nog niet zo ver. Is t maandag nog niet weg kan je altijd nog met je föhn de tuin in.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja hoor, hier ligt de hele tuin nog vol met aangekoekte sneeuw en ijs, dat mag eerst wel weg.....
Mijn parkeerplaats was vanochtend een glijbaan en op mijn auto kon je schaatsenquote:Op vrijdag 10 december 2010 15:30 schreef INViCTuS het volgende:
Het sneeuwdek begint hier nu wel te breken dus gesloten is het niet meerdat zal na het weekend nergens meer zo zijn denk ik. Zelfs bij horned reaper niet want met de regen gaat het des te sneller.
Ben blij dat ik weer kan fietsen door de straat want het was echt alleen maar ijs. Maandag weer opnieuw beginnen met de kou en dinsdag t/m donderdag al goede kans op nieuwe sneeuw.
Veel sneeuw in Oostenrijkquote:Op vrijdag 10 december 2010 13:42 schreef aloa het volgende:
Dinsdag 10 cm op sommige plekken en vrijdag ligt er alweer 26 cm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sneeeuw!quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:42 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afgelopen zaterdag bij jou niets gevallen dan?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:58 schreef Burnie88 het volgende:
Haha ga toch weg met die achterlijke sneeuwkaarten. Alsof hier 2 weken geleden tot vorige week 20 cm lag. Bij een sneeuwverwachting van een poederlaagje slaat die berekening achter die kaarten al op hol.
Die kaartjes kloppen nooit (en zeker niet op zo'n lange termijn), voorspelde hier de afgelopen weken op sommige dagen ook 20cm of meer, maar uiteindelijk viel er in totaal amper 10cm.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:42 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien kloppen ze deze keer ook niet, maar dan dat ze te weinig sneeuw voorspellenquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:24 schreef Woogy het volgende:
[..]
Die kaartjes kloppen nooit (en zeker niet op zo'n lange termijn), voorspelde hier de afgelopen weken op sommige dagen ook 20cm of meer, maar uiteindelijk viel er in totaal amper 10cm.
Jawel, 5-10 cm, zeker geen 20 cm sneeuwdek. Was wel 'voorspeld'.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:02 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag bij jou niets gevallen dan?
Fuck!quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:04 schreef marcel-o het volgende:
goed, vrijdag rijden er dus geen treinen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |