dat is wel de bedoeling idd. Maar ik hoop dat we er van uit mogen gaan als een FOK!ker voor zichzelf of familie in de eerste graad, wel weet of de hulp gewenst isquote:Op zondag 5 december 2010 17:22 schreef Maanvis het volgende:
Ik weet niet of dit al besproken was, maar willen jullie als je hulp vraagt voor een ander jezelf er van vergewissen dat deze hulp ook daadwerkelijk gewenst is. Mijn zusje heeft een ziekte waardoor ze een groot deel van haar jeugd in het ziekenhuis heeft doorgebracht. Uiteindelijk kregen we ineens kerstpakketten van de rotary club, alsof we arme sloebers zouden zijn
. Dat was dus duidelijk een gevalletje van hulp niet gewenst
.
Dan heb ik daar de vervolg-vragen gesteld. Carry on!quote:Op zondag 5 december 2010 17:27 schreef BrandX het volgende:
nah, de discussie in dat andere topic is prima, gaat specifiek over de hulpvraag.
Hier komen ook andere (gangbare) FB vragen langs, die dan zouden ondersneeuwen. Dus prima zo.
Ja. Niets erger dan 'hulp' krijgen waar je niet op zit te wachtenquote:Op zondag 5 december 2010 17:22 schreef Maanvis het volgende:
Ik weet niet of dit al besproken was, maar willen jullie als je hulp vraagt voor een ander jezelf er van vergewissen dat deze hulp ook daadwerkelijk gewenst is.
Dan lees je gewoon niet goed.quote:Op zondag 5 december 2010 17:51 schreef 9611Niels het volgende:
Dat heb ik al gedaan, maar ik begrijp het nog steeds niet.
Het is niet nodig om in een apart topic aandacht te vragen voor andere topics, die de user in kwestie zelf heeft geopend. Gewoon niet nodig.quote:Op zondag 5 december 2010 17:51 schreef 9611Niels het volgende:
Dat heb ik al gedaan, maar ik begrijp het nog steeds niet.
quote:Op zondag 5 december 2010 17:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dan lees je gewoon niet goed.
Ik ga er écht geen serieuzer antwoord op geven dan: lees de faq, doe normaal en ga ergens anders grappig proberen te zijn. FHF is niet de plek.
Ik zal het aanpassenquote:Op zondag 5 december 2010 17:54 schreef Janetje het volgende:
Uit de FAQ:
enigzins
is FHF niet voor bedoelt
Mag dit pretty please 'enigszins' en 'bedoeld' worden?
De sluiten de topics die afgehandeld zijn niet, die zakken vanzelf wel afquote:Op dinsdag 7 december 2010 16:39 schreef YskaFredriksson het volgende:
Lieve modjes,
Op deze mogen slotjes
[aangeboden] 2GB mp3 speler
Ja maar het voordeel van sluiten is dat er ook topics helemaal wegzakken die nog niet afgehandeld zijn. Voor het overzicht zeg maar. In een week tijd zijn er al meer dan 50 topics volgens mijquote:Op dinsdag 7 december 2010 17:16 schreef smegmanus het volgende:
[..]
De sluiten de topics die afgehandeld zijn niet, die zakken vanzelf wel af
Die zijn niet gesloten omdat het afgehandeld is hoorquote:Op dinsdag 7 december 2010 17:49 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ja maar het voordeel van sluiten is dat er ook topics helemaal wegzakken die nog niet afgehandeld zijn. Voor het overzicht zeg maar. In een week tijd zijn er al meer dan 50 topics volgens mijen er zijn een aantal topics die wel afgehandeld zijn en gesloten zodoende
toevallig is een topic van mij die helemaal compleet afgehandeld is gesloten :p maar goed doesn't matterquote:Op dinsdag 7 december 2010 17:55 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Die zijn niet gesloten omdat het afgehandeld is hoor
Snap je punt maar dit is momenteel de afspraak.
Fijn dat je begrip ervoor hebt. Dit forum is nieuw en de helft van de mods is nieuw. Dus we lopen nu vaker tegen zaken aan waarover we ons moeten beraden. Maar uiteindelijk komt alles goed.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:02 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
toevallig is een topic van mij die helemaal compleet afgehandeld is gesloten :p maar goed doesn't matter
Natuurlijk is er een kans dat er iemand het slechter heeft dan een Fok!ker, sterker nog het lijkt mij waarschijnlijk dat wij juist nu net die de allerschrijnendste gevallen bereiken. En dat is jammer maar toch hebben we gekozen om het vooralsnog te houden bij Fok!kers en hun heel directe familie. We krijgen veel feedback ook van mensen die aan ons vragen hoe we allemaal wel niet controleren of iemand het wel echt nodig heeft etc, en nee dat kunnen we niet. Door het voor nu eerst bij Fok!kers te laten is dit nog redelijk controleerbaar allemaal. Ik snap je heel goed, het is gewoon een lastige materie en we moeten ergens een grens trekken. Je hebt gelijk dat ik reageer vanuit het idee dat het Fok!kers helpen Fok!kers is. Als TS een topic had geopend met ik heb geld, aan welk goede doel zal ik het schenken had dit topic helaas niet in FHF gepast. Het lastige is dat TS dus én vraagt naar Fok!kers die het goed kunnen gebruiken én hij vraagt of iemand andere goede doelen heeft. En ja dan kijk naar het idee van FHF.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:38 schreef Imzadi het volgende:
[..]
Lieve Liesje.
(Nee, dit is zeker geen Mod-bashing, dus beschouw het alsjeblieft ook niet als zodanig.)
[Misschien had ik dit beter in een PM kunnen doen, ik weet het.]
Ik realiseer me dat het topic in FOK!kers helpen FOK!kers is gepost, en dat je reactie daar waarschijnlijk vanuit is gekomen. De insteek van de TS was, de OP lezend, absoluut niet daartoe beperkt.
Als Mod heb je voor mij, en zeer waarschijnlijk ook voor veel andere Fok!ers, een status die zeer serieus genomen wordt. (Je hebt bij iedere reactie die je schrijft alleen al een extra 'status-aanduiding', die jouw reactie, mits serieus, een extra lading geeft.)
Door de manier waarop je hier reageert, tezamen met de je duidelijke status, komt jouw reactie
("Zullen we eerst eens kijken of hij er misschien een Fok!ker heel blij mee kan maken?") [bijna] over als een verbod op andere goede doelen dan TS en de reageerders aanbrengen.
Ik merk dat ik het zelf nogal zorgelijk vind. Er is tenslotte altijd een kans dat iemand met een idee komt dat iemand die het veel slechter heeft dan dé Fok!er die het het slechts heeft, hierdoor zijn idee niet zal uiten.
Ik weet niet wie het ooit gezegd heeft, maar "With great power, comes great responsibility.".
Mocht dit me toch een ban opleveren; Sorry & So be it. Ik moest het gewoon even kwijt.
Imzadi.
Lieve Liesje.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een kans dat er iemand het slechter heeft dan een Fok!ker, sterker nog het lijkt mij waarschijnlijk dat wij juist nu net die de allerschrijnendste gevallen bereiken. En dat is jammer maar toch hebben we gekozen om het vooralsnog te houden bij Fok!kers en hun heel directe familie. We krijgen veel feedback ook van mensen die aan ons vragen hoe we allemaal wel niet controleren of iemand het wel echt nodig heeft etc, en nee dat kunnen we niet. Door het voor nu eerst bij Fok!kers te laten is dit nog redelijk controleerbaar allemaal. Ik snap je heel goed, het is gewoon een lastige materie en we moeten ergens een grens trekken. Je hebt gelijk dat ik reageer vanuit het idee dat het Fok!kers helpen Fok!kers is. Als TS een topic had geopend met ik heb geld, aan welk goede doel zal ik het schenken had dit topic helaas niet in FHF gepast. Het lastige is dat TS dus én vraagt naar Fok!kers die het goed kunnen gebruiken én hij vraagt of iemand andere goede doelen heeft. En ja dan kijk naar het idee van FHF.
Ik heb op geen enkele manier de bedoeling gehad mijn `macht` te misbruiken ofzo.
Je zou een goede Schrijver des Vaderlands, ambtenaar of jurist zijnquote:Op dinsdag 7 december 2010 22:57 schreef Imzadi het volgende:
Lieve Liesje.
Dank je wel voor je uitgebreide en feitelijke reactie. (Behoudens het bold weergeven woord in je reactie.) Ik gun je in dit geval met liefde de uitspraak van de ondertussen wat verzwakte conferencier Freek de J.: "Daar waar woorden nodig zijn, is het gezegde vaak ondergeschikt aan het bedoelde."
Ik ken (nog steeds, en misschien moet ik me ondertussen schamen) niet alle forum/sub-forums op Fok!. Misschien had deze OP een betere plaats gehad op een wat minder specifiek op Fok!users gericht forum/sub-forum. Ik begrijp daarom (en dat gaf ik hopelijk duidelijk genoeg al aan in mij oorspronkelijke reactie) de intentie van je reactie. Misschien had een verwijzing/verplaatsing naar een beter ander forum (als dat bestaat) minder hard over gekomen. Maar zoals gezegd, geen idee naar welk forum dat dan had moeten zijn.
Bottom line:
Nee, ik beschuldig je niet van machtsmisbruik!
Je bent Mod. en bent jezelf bewust (hoop ik) dat mensen anders naar je kijken dan naar andere 'common' gebruikers?
Kun je je voorstellen dat users die jouw reactie - die ik hier niet nogmaals zal herhalen - (vanuit welk goed bedoelde overtuiging dan ook) beschouwen als een 'verbod om over andere mogelijkheden te discussiëren' zien?
Omdat ik ondertussen daar zelf al heel erg aan toe ben, wens ik je vast een heel fijn weekend!
PS, het feit dat ik mijn reactie in het oorspronkelijke forum plaatste was ook ingegeven door het ervaringsfeit dat ik in de diverse fora nooit terug-meldingen (als de jouwe) van moderatoren zie. Wat dat betreft nog een extra compliment van mijn kant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |