Yep, en om het zelf te doen ben ik te onhandigquote:Op maandag 29 november 2010 11:03 schreef BrandX het volgende:
als je het geld had om je woonkamer profi te laten schilderen had je het wel gedaan lijkt me.
Das idd breder. Ook leuke manier nieuwe kennissen te makenquote:Op maandag 29 november 2010 11:06 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk dat juist ook die vriendendiensten (jij doet wat voor mij, ik doe wat voor jou) dit forum zouden kunnen laten draaien
quote:Op maandag 29 november 2010 11:11 schreef BrandX het volgende:
we hebben het er achter even over gehad, en dit is wat ons betreft niet de bedoeling van dit forum.
Er zit toch een commercieel verhaal achter. En het is onmogelijk een grens te leggen vwb kortingen ed. We houden op vrijwilligheid, gratis en wederdiensten. Dat is voor iedereen duidelijk.
Dus deze gaat op slot.
Vooralsnog zien we van dat soort financiele initiatieven af.quote:Op maandag 29 november 2010 11:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Das idd breder. Ook leuke manier nieuwe kennissen te maken.
Mogen mensen met eigen bedrijven trouwens kortingen aanbieden? Belastinginvullen 20 procent korting, auto repareren 100 euro korting, etc.
Ik kan bv een huwelijksreportage aanbieden tegen een FOK!vriendelijke prijs.
Prima beslissing.quote:Op maandag 29 november 2010 11:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
Vooralsnog zien we van dat soort financiele initiatieven af.
Het is wat ons betreft niet de bedoeling van dit forum. Er zit toch een commercieel verhaal achter. En het is onmogelijk een grens te leggen vwb kortingen ed. We houden op vrijwilligheid, gratis en wederdiensten. Dat is voor iedereen duidelijk.
Zeker. Juist het noncommerciele karakter vind ik leuk zo rond kerst.quote:
Ben het met je eens. Anders kunnen we net zo goed op Marktplaats gaan zitten.quote:Op maandag 29 november 2010 11:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
Vooralsnog zien we van dat soort financiele initiatieven af.
Het is wat ons betreft niet de bedoeling van dit forum. Er zit toch een commercieel verhaal achter. En het is onmogelijk een grens te leggen vwb kortingen ed. We houden op vrijwilligheid, gratis en wederdiensten. Dat is voor iedereen duidelijk.
Probleem is dat het niet te controleren valt.quote:Op maandag 29 november 2010 11:22 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ben het met je eens. Anders kunnen we net zo goed op Marktplaats gaan zitten.
Maar idee van Stefan is ook wel iets Bruidrapportage tegen kostprijs.
Het is logisch dat Stefan onkosten heeft aan die rapportage. Die zouden toch wel betaald kunnen worden? Zolang je maar 0 euro voor je dienst rekent.
Komt er ook nog database / pagina met overzicht van aanbiedingen?
Ja, maar als ik iets zoek en vind betekent dat niet dat ik niet welwillend ben. Maar ik kan ook anderen helpen, hoeft toch niet per se degene zijn die mij helpt?quote:Op maandag 29 november 2010 11:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
FOK!kers helpen FOK!kers
Zou alleen maar leuk zijn als je er iets tegenover zet, gewoon iets.
Het gebaar, eens vriendelijk tegen elkaar.
Mijn idee was gewoon feelgood charity, iets doen waar je je lekker bij voelt, een lange neus trekken naar iedereen die het heeft over een kille maatschappij, als je iets krijgt van iemand is het toch gewoon vriendelijk als je die bedankt, met een cake of een dikke kus? Weet ik veel.quote:Op maandag 29 november 2010 11:49 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, maar als ik iets zoek en vind betekent dat niet dat ik niet welwillend ben. Maar ik kan ook anderen helpen, hoeft toch niet per se degene zijn die mij helpt?
Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op maandag 29 november 2010 11:00 schreef Stefan het volgende:
Vraagje: moet je per se in nood zitten om hulp te vragen? Of is het gewoon ook bedoeld voor vriendendiensten onder FOK!kers gewoon omdat het kan? Dat iemand zegt: joh, ik kan goed schilderen, ik kom een middagje je woonkamer doen. En dat je niet in nood zit maar wel een lelijke woonkamer.
Of dat je gewoon aanbied: ik ga koken voor max 8 FOK!kers. Wie wil. Of dat je een trui breit voor wie hegt koud heeft.
Ja, dat is ook de beste insteek. Maar feelgood kan ook al zijn iemand een fiets geven of je dvd collectie.quote:Op maandag 29 november 2010 11:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Mijn idee was gewoon feelgood charity, iets doen waar je je lekker bij voelt, een lange neus trekken naar iedereen die het heeft over een kille maatschappij, als je iets krijgt van iemand is het toch gewoon vriendelijk als je die bedankt, met een cake of een dikke kus? Weet ik veel.
Dit moet je niet teveel uitkauwen, dit moet je doen.
Nee, ik stel kadersquote:Op maandag 29 november 2010 11:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
JahaaaaaaaaaaaaaaaaaaJe kauwt het uit
Op tijd om hulp vragen kan voorkomen dat je in nood raakt, in sommige situaties. Als het al te laat is zegt met 'had hij maar eerder... enz'quote:Op maandag 29 november 2010 11:00 schreef Stefan het volgende:
Vraagje: moet je per se in nood zitten om hulp te vragen? Of is het gewoon ook bedoeld voor vriendendiensten onder FOK!kers gewoon omdat het kan? Dat iemand zegt: joh, ik kan goed schilderen, ik kom een middagje je woonkamer doen. En dat je niet in nood zit maar wel een lelijke woonkamer.
Of dat je gewoon aanbied: ik ga koken voor max 8 FOK!kers. Wie wil. Of dat je een trui breit voor wie hegt koud heeft.
had ik ook over een hulpbehoevend gezin in Ericaquote:Op zaterdag 4 december 2010 03:50 schreef dan13lv het volgende:
toch wel vreemd, als ik een topic open om mijn neefjes en nichtjes, die het niet makkelijk hebben, te steunen word deze wel dicht gemaakt
Dat valt meequote:Op zaterdag 4 december 2010 10:39 schreef seasushi het volgende:
Het is wel verdomde moeilijk om om hulp te vragen, al is het op een anoniem forum als Fok!
Of valt dat wel mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |