TS bezorgt 2x in de week de avond krant. Nu wil het geval dat het dus voor de kerst gebruikelijk is om langs de deuren te gaan en iedereen prettige feestdagen te wensen. In het overgrote deel van de gevallen krijg je dan geld van die mensen. Eigenlijk vind ik dit maar een stomme traditie, een beetje voor geld langs de deuren schooien. Maar het verdient enorm veel (ik kreeg bv. vorige jaar van een aantal mensen zelfs 10 euro

) dus ja waarom ook niet, toch leuk zo'n extra zakcentje

.
Nu hoorde ik vorig jaar tijdens het rondgaan dat Serious Request (die actie van 3FM met kerst) misschien naar Nijmegen zou komen, wat hier niet heel ver vandaan ligt. Het leek mij wel een goede daad om daar (een deel van het) geld aan te doneren wat ik ophaal met rondgaan. maar nu hoorde ik laatst dat ze naar Eindhoven gaan, en dat ligt een beetje uit de buurt
Nu wist ik niet zo goed wat ik moest tot dat ik dit subforum zag. mijn vraag is dan ook: wie heeft er hier iets heel hard nodig of wie kent zo iemand?
Misschien kan ik het dan voor je kopen van mijn opgehaalde centjes. het mag van alles zijn. iets voor de kerst, of iets anders. het mag iets zijn wat jij/de desbetreffende persoon heel hard nodig heeft omdat jij/hij weinig geld heeft. Maar het mag ook iets symbolisch zijn omdat de desbetreffende persoon het bijvoorbeeld moeilijk heeft. ook vind ik het prima dat als jij het cadeau wilt geven, dus als ik het aan jou geef of naar jou verzend dat jij het dan aan de eventueel des betreffende persoon geeft.
ik vraag alleen wel om met 2 dingen rekening te houden:
- ik heb geen auto, dus het moet of redelijk per post te verzenden zijn (pakketje) of het moet in de regio Nijmegen zijn.
- het rondgaan in mijn krantenwijk brengt niet genoeg op voor een nieuwe wasmachine of een grote beurt voor de auto of iets dergelijks...
en een motivatie hoeft niet, want ik wil mijn neus niet in andermans (prive) zaken steken, maar het is natuurlijk wel leuk om te weten waarvoor of voor wie je het doet
roept u maar!
samenvatting: geld over in verband met rond gaan in krantenwijk voor de kerst. wil graag iemand een plezier doen met de kerst door iets te schenken.
[ Bericht 3% gewijzigd door Shispeed op 07-12-2010 20:04:26 ]