abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:55:41 #1
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_89645515
TS bezorgt 2x in de week de avond krant. Nu wil het geval dat het dus voor de kerst gebruikelijk is om langs de deuren te gaan en iedereen prettige feestdagen te wensen. In het overgrote deel van de gevallen krijg je dan geld van die mensen. Eigenlijk vind ik dit maar een stomme traditie, een beetje voor geld langs de deuren schooien. Maar het verdient enorm veel (ik kreeg bv. vorige jaar van een aantal mensen zelfs 10 euro :D ) dus ja waarom ook niet, toch leuk zo'n extra zakcentje :) .

Nu hoorde ik vorig jaar tijdens het rondgaan dat Serious Request (die actie van 3FM met kerst) misschien naar Nijmegen zou komen, wat hier niet heel ver vandaan ligt. Het leek mij wel een goede daad om daar (een deel van het) geld aan te doneren wat ik ophaal met rondgaan. maar nu hoorde ik laatst dat ze naar Eindhoven gaan, en dat ligt een beetje uit de buurt -O-

Nu wist ik niet zo goed wat ik moest tot dat ik dit subforum zag. mijn vraag is dan ook: wie heeft er hier iets heel hard nodig of wie kent zo iemand?

Misschien kan ik het dan voor je kopen van mijn opgehaalde centjes. het mag van alles zijn. iets voor de kerst, of iets anders. het mag iets zijn wat jij/de desbetreffende persoon heel hard nodig heeft omdat jij/hij weinig geld heeft. Maar het mag ook iets symbolisch zijn omdat de desbetreffende persoon het bijvoorbeeld moeilijk heeft. ook vind ik het prima dat als jij het cadeau wilt geven, dus als ik het aan jou geef of naar jou verzend dat jij het dan aan de eventueel des betreffende persoon geeft.

ik vraag alleen wel om met 2 dingen rekening te houden:
- ik heb geen auto, dus het moet of redelijk per post te verzenden zijn (pakketje) of het moet in de regio Nijmegen zijn.
- het rondgaan in mijn krantenwijk brengt niet genoeg op voor een nieuwe wasmachine of een grote beurt voor de auto of iets dergelijks... :P

en een motivatie hoeft niet, want ik wil mijn neus niet in andermans (prive) zaken steken, maar het is natuurlijk wel leuk om te weten waarvoor of voor wie je het doet ;)

roept u maar! ^O^

samenvatting: geld over in verband met rond gaan in krantenwijk voor de kerst. wil graag iemand een plezier doen met de kerst door iets te schenken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Shispeed op 07-12-2010 20:04:26 ]
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:57:18 #2
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_89645602
Heb je ook een samenvatting?
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
pi_89645815
Wat dacht je van: overmaken naar bankrek.# serious request.. i.p.v. brengen..
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:04:39 #4
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_89646006
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:57 schreef Creeg het volgende:
Heb je ook een samenvatting?
samenvatting: geld over in verband met rond gaan in krantenwijk voor de kerst. wil graag iemand een plezier doen met de kerst door iets te schenken.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:05:57 #5
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_89646113
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:01 schreef Eelcotje84 het volgende:
Wat dacht je van: overmaken naar bankrek.# serious request.. i.p.v. brengen..
ja dat kan ook, maar dat vind ik een beetje onpersoonlijk, en ik vind dit eigenlijk een nog beter idee omdat ik zo iemand direct kan helpen die het nodig heeft ;)
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:18:28 #6
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_89646856
Koop er een leuke mand met spulletjes voor en geef deze aan iemand op het forum die het goed kan gebruiken?
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  One tough cookie dinsdag 7 december 2010 @ 20:19:20 #7
169210 liesje1979
pi_89646904
Wat een lief gebaar. _O_
pi_89647086
Beste TS.

Wat een prachtig initiatief. Je maakt me trots deel uit te maken van het menselijke ras.

Mocht je nog andere mogelijkheden zoeken om bij te dragen aan het welzijn van minder bedeelde medemensen zou je ook kunnen denken aan het volgende:

Vanwege het koude weer hebben veel thuis/daklozen het in het land zwaar. (Ben net een 10tal maanden weer uit dat circuit, dus ik weet waar ik het over heb.) Veel van hen worden (soms zelfs gedwongen) opgevangen bij bijvoorbeeld het Leger des Heils. Ook ontvluchten ze de koude, door het overdag frequent bezoeken van inloophuizen en diaconale centra, waar ze soms ook nog 1 of meerdere keren per week 's-avonds gratis een warme maaltijd kunnen krijgen. Misschien kun je eens gaan vragen bij het LdH of bij een van de inloophuizen of diaconale centra, waar je ze mee zou helpen. Of misschien hebben ze bij een van de voedselbanken momenteel veel behoefte aan 1 specifiek iets.

Misschien maak je een van hen enorm blij met (weet ik veel) 20 blikken snert, of zoiets.
Misschien niet zo persoonlijk als je zou willen, maar je weet dan in ieder geval wel dat je geld goed wordt besteed. (Van een blik soep zal niet echt iets aan de spreekwoordelijke strijkstok blijven plakken.)

Nou ja, je snapt het idee achter mijn verhaal. Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Met complimenten,

Imzadi.
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk vaak groter dan in theorie.
pi_89647244
Shispeed, ik vin jou een skatje :*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89647336
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:19 schreef liesje1979 het volgende:
Wat een lief gebaar. _O_
Dit!!!

_O_ O+ _O_
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_89648289
Echt een heel lief gebaar O+
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:59:02 #12
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89649158
Nog een eventueel mooi initiatief, vraag bij de kinderafdeling van het/een plaatselijk ziekenhuis of zij nog iets kunnen gebruiken qua speelgoed wat je dan eventueel zou kunnen aanschaffen en doneren! O+
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_89649430
Of de dierenambulance of een asiel in de omgeving, misschien ook nog een goed idee :)
  One tough cookie dinsdag 7 december 2010 @ 21:03:41 #14
169210 liesje1979
pi_89649469
Zullen we eerst eens kijken of hij er misschien een Fok!ker heel blij mee kan maken?
pi_89651620
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:03 schreef liesje1979 het volgende:
Zullen we eerst eens kijken of hij er misschien een Fok!ker heel blij mee kan maken?
Lieve Liesje.

(Nee, dit is zeker geen Mod-bashing, dus beschouw het alsjeblieft ook niet als zodanig.)
[Misschien had ik dit beter in een PM kunnen doen, ik weet het.]

Ik realiseer me dat het topic in FOK!kers helpen FOK!kers is gepost, en dat je reactie daar waarschijnlijk vanuit is gekomen. De insteek van de TS was, de OP lezend, absoluut niet daartoe beperkt.
Als Mod heb je voor mij, en zeer waarschijnlijk ook voor veel andere Fok!ers, een status die zeer serieus genomen wordt. (Je hebt bij iedere reactie die je schrijft alleen al een extra 'status-aanduiding', die jouw reactie, mits serieus, een extra lading geeft.)

Door de manier waarop je hier reageert, tezamen met de je duidelijke status, komt jouw reactie
("Zullen we eerst eens kijken of hij er misschien een Fok!ker heel blij mee kan maken?") [bijna] over als een verbod op andere goede doelen dan TS en de reageerders aanbrengen.

Ik merk dat ik het zelf nogal zorgelijk vind. Er is tenslotte altijd een kans dat iemand met een idee komt dat iemand die het veel slechter heeft dan dé Fok!er die het het slechts heeft, hierdoor zijn idee niet zal uiten.

Ik weet niet wie het ooit gezegd heeft, maar "With great power, comes great responsibility.".

Mocht dit me toch een ban opleveren; Sorry & So be it. Ik moest het gewoon even kwijt.

Imzadi.
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk vaak groter dan in theorie.
  dinsdag 7 december 2010 @ 21:44:02 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_89651931
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:19 schreef liesje1979 het volgende:
Wat een lief gebaar. _O_
  dinsdag 7 december 2010 @ 21:46:58 #17
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89652087
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:03 schreef liesje1979 het volgende:
Mijn "kinderafdeling-idee" kwam voort uit het feit dat begin dit jaar mijn neefje (12 jaar) is overlden na een langdurig ziekbed en langdurige periode's in het ziekenhuis gelegen te hebben met lymfklierkanker. TS geeft zelf aan:

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:55 schreef Shispeed het volgende:

Misschien kan ik het dan voor je kopen van mijn opgehaalde centjes. het mag van alles zijn. iets voor de kerst, of iets anders. het mag iets zijn wat jij/de desbetreffende persoon heel hard nodig heeft omdat jij/hij weinig geld heeft. Maar het mag ook iets symbolisch zijn omdat de desbetreffende persoon het bijvoorbeeld moeilijk heeft. ook vind ik het prima dat als jij het cadeau wilt geven, dus als ik het aan jou geef of naar jou verzend dat jij het dan aan de eventueel des betreffende persoon geeft.

Voor mijn neefje kan ik niets meer doen ( :'( ) maar indirect wel voor andere kindjes die misschien hetzelfde mee moeten maken. Vandaar dus mijn 'kinderziekenhuis-idee' :)

No hard feelings :)
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  One tough cookie dinsdag 7 december 2010 @ 21:51:11 #18
169210 liesje1979
pi_89652367
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:38 schreef Imzadi het volgende:

[..]

Lieve Liesje.

(Nee, dit is zeker geen Mod-bashing, dus beschouw het alsjeblieft ook niet als zodanig.)
[Misschien had ik dit beter in een PM kunnen doen, ik weet het.]

Ik realiseer me dat het topic in FOK!kers helpen FOK!kers is gepost, en dat je reactie daar waarschijnlijk vanuit is gekomen. De insteek van de TS was, de OP lezend, absoluut niet daartoe beperkt.
Als Mod heb je voor mij, en zeer waarschijnlijk ook voor veel andere Fok!ers, een status die zeer serieus genomen wordt. (Je hebt bij iedere reactie die je schrijft alleen al een extra 'status-aanduiding', die jouw reactie, mits serieus, een extra lading geeft.)

Door de manier waarop je hier reageert, tezamen met de je duidelijke status, komt jouw reactie
("Zullen we eerst eens kijken of hij er misschien een Fok!ker heel blij mee kan maken?") [bijna] over als een verbod op andere goede doelen dan TS en de reageerders aanbrengen.

Ik merk dat ik het zelf nogal zorgelijk vind. Er is tenslotte altijd een kans dat iemand met een idee komt dat iemand die het veel slechter heeft dan dé Fok!er die het het slechts heeft, hierdoor zijn idee niet zal uiten.

Ik weet niet wie het ooit gezegd heeft, maar "With great power, comes great responsibility.".

Mocht dit me toch een ban opleveren; Sorry & So be it. Ik moest het gewoon even kwijt.

Imzadi.
Natuurlijk levert dit je geen ban op, maar misschien kunnen we de discussie beter in FB FHF Feedback, hulpverzoeken alleen voor FOK!kers onderling voortzetten, ik zal daar op je post reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')