Ik ook, vandaar dat ik al in de eerste post om een onderbouwing vroeg.quote:
Brutaal vraagje... Wat heb je met die andere 17.500 euro gedaan?quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
6 jaar onderhoud is: twee keer de ketel na laten kijken, 1 keer de poort, en 1 keer zelf de buitenboel geschilderd (natuurlijk zelf, omdat dat kan). Moet een huurslaaf maar een keer om komen......
Ik heb er verstand van.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:33 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ok, maar hoe ben je aan die 3k gekomen?
Dan is NU het moment aangebroken dat te laten blijken.quote:
Zo'n huis kost hier nog niet eens de helftquote:Op zaterdag 4 december 2010 18:18 schreef Garagedeur het volgende:
Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.funda.nl/koop/delft/huis-47827289-van-rijslaan-20/
Zie je trouwens die mooie keuken?
Anti kraak hurenquote:Op zaterdag 4 december 2010 18:29 schreef Garagedeur het volgende:
[..]
Ik heb geen onderhoudskosten. Ik woon antikraak.
Feenstra komt hier ieder jaar de ketel checken, de afgelopen 5 jaar zijn ze drie keer langs geweest om de boel te repareren. Schilder is ook al twee keer langs geweest de afgelopen 10 jaar, laatst nog de voor en achterdeur opnieuw afgehangen. Dat soort dingetjes, binnenkort krijg ik zelfs een nieuwe badkamer en toilet, indien gewenst kun je tegen bijbetaling van de huur de boel laten 'pimpen' Oh ja..... heb ik je al verteld dat ik in het voorjaar een zonneboiler krijg.... gewoon omdat de verhuurder zo graag mee wil doen aan de klimaatdoelstellingen en onze overheid dat subsidieert. Tja..... als de kopers de kar van de economie niet meer trekken dan moeten de huurders het stokje maar even overnemen. Huren wtfquote:Op zaterdag 4 december 2010 18:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
6 jaar onderhoud is: twee keer de ketel na laten kijken, 1 keer de poort, en 1 keer zelf de buitenboel geschilderd (natuurlijk zelf, omdat dat kan). Moet een huurslaaf maar een keer om komen......
Dat heb je met WBV ketels....quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:47 schreef xenobinol het volgende:
Feenstra komt hier ieder jaar de ketel checken, de afgelopen 5 jaar zijn ze drie keer langs geweest om de boel te repareren.
Kun je allemaal zelf en kost vrijwel niets. In ieder geval geen rechtvaardiging voor 3000,- per jaar.quote:Schilder is ook al twee keer langs geweest de afgelopen 10 jaar, laatst nog de voor en achterdeur opnieuw afgehangen. Dat soort dingetjes
Wat je tegen 'bijbetaling' kunt laten doen doet volstrekt niet terzake. Dat zou hetzelfde zijn als een koper zijn hypotheek om die reden verhoogd.quote:, binnenkort krijg ik zelfs een nieuwe badkamer en toilet, indien gewenst kun je tegen bijbetaling van de huur de boel laten 'pimpen'
Zonneboiler....quote:Oh ja..... heb ik je al verteld dat ik in het voorjaar een zonneboiler krijg.... gewoon omdat de verhuurder zo graag mee wil doen aan de klimaatdoelstellingen en onze overheid dat subsidieert. Tja..... als de kopers de kar van de economie niet meer trekken dan moeten de huurders het stokje maar even overnemen. Huren wtf
Zo zie je maar dat die huurders, huurtoeslag of geen huurtoeslag, welzeker het hart op de goede plaats hebben!quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Feenstra komt hier ieder jaar de ketel checken, de afgelopen 5 jaar zijn ze drie keer langs geweest om de boel te repareren. Schilder is ook al twee keer langs geweest de afgelopen 10 jaar, laatst nog de voor en achterdeur opnieuw afgehangen. Dat soort dingetjes, binnenkort krijg ik zelfs een nieuwe badkamer en toilet, indien gewenst kun je tegen bijbetaling van de huur de boel laten 'pimpen' Oh ja..... heb ik je al verteld dat ik in het voorjaar een zonneboiler krijg.... gewoon omdat de verhuurder zo graag mee wil doen aan de klimaatdoelstellingen en onze overheid dat subsidieert. Tja..... als de kopers de kar van de economie niet meer trekken dan moeten de huurders het stokje maar even overnemen. Huren wtf
Dat ontkent ook niemand. Integendeel zelfs, elke maand een extra deel van je inkomen afstaan aan diegene die voor jou de hypotheek heeft afgesloten en het onderhoud doet getuigt van zeer grote liefde voor de medemens. Ik als koper ben wellicht wat egoïstischer en vind dat je zelf maar moet werken voor je geld.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:02 schreef Garagedeur het volgende:
Zo zie je maar dat die huurders, huurtoeslag of geen huurtoeslag, welzeker het hart op de goede plaats hebben!
Klopt het is zooiquote:Op zaterdag 4 december 2010 19:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat heb je met WBV ketels....
Klopt.... maar ik ben nu eenmaal lui en doe graag aan werkverschaffing.quote:Kun je allemaal zelf en kost vrijwel niets. In ieder geval geen rechtvaardiging voor 3000,- per jaar.
Maar een huurder betaald het in de vorm van een kleine huursverhoging.quote:Wat je tegen 'bijbetaling' kunt laten doen doet volstrekt niet terzake. Dat zou hetzelfde zijn als een koper zijn hypotheek om die reden verhoogd.
Ja.... echt.... schijnt uiteindelijk iets goedkoper te zijn.quote:Zonneboiler....
Jij werkt toch voornamelijk voor de bankquote:Op zaterdag 4 december 2010 20:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat ontkent ook niemand. Integendeel zelfs, elke maand een extra deel van je inkomen afstaan aan diegene die voor jou de hypotheek heeft afgesloten en het onderhoud doet getuigt van zeer grote liefde voor de medemens. Ik als koper ben wellicht wat egoïstischer en vind dat je zelf maar moet werken voor je geld.
Dat komt omdat een WBV het liefst 25 jaar doet met ketel die 15 jaar mee hoort te gaan.quote:
Dat is je goed recht. Daar betaal je immers ook naar. Dan zou ik ook in mijn luie stoel blijven zitten.quote:Klopt.... maar ik ben nu eenmaal lui en doe graag aan werkverschaffing.
Een koper in hetzelfde geval in de vorm van een kleine verhoging van de maandlasten.quote:Maar een huurder betaald het in de vorm van een kleine huursverhoging.
Ik wil het gratis nog niet op mijn dak hebben. (Maar ik vind die 50,- euro per jaar die ik kan besparen dan ook niet opwegen tegen de vervuiling van het uiterlijk van mijn huis.)quote:Ja.... echt.... schijnt uiteindelijk iets goedkoper te zijn.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij werkt toch voornamelijk voor de bank
Hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:11 schreef xenobinol het volgende:
Jij werkt toch voornamelijk voor de bank
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens werk jij EN voor de bank van de verhuurder EN voor de verhuurder. ;-)Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
Aangezien je nog steeds aanwezig bent....quote:
Edit: Tja, dan blijft het stilquote:Op zaterdag 4 december 2010 19:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dan is NU het moment aangebroken dat te laten blijken.
Post je onderbouwing maar. Gooi er gerust de meest ingewikkelde termen doorheen, van een beetje vaktaal zijn we hier echt niet vies.
Delft is natuurlijk wel wat gewilder dan die Flevopolder van je.quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zo'n huis kost hier nog niet eens de helft
Wat ik dan weer heel grappig vind:quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:18 schreef Garagedeur het volgende:
Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.funda.nl/koop/delft/huis-47827289-van-rijslaan-20/
Zie je trouwens die mooie keuken?
236m2 grond is toch maar gemiddeld, of nog lager? En zelfs met 650 euro m2 is dat dan 'maar' 172Kquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:23 schreef Bayswater het volgende:
Heeft 236 m2 grond en de grondprijs doet daar al 600-650 euro voor dit soort rijwoningen. Overigens wel overprijst, maar staat makelaar Bergklis bekend om.
236 m2 is veel hier voor een rijtjeshuis. Oppervlakte past meer bij een herenhuis maar die kosten dan al snel tusen de 4 en 6 ton, afhankelijk van de toestand. Het lijkt of dit huis zich daar, ten onrechte, onder wil scharen. Gaat dan om jaren 30 woningen altijd en dit is 70.quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
236m2 grond is toch maar gemiddeld, of nog lager? En zelfs met 650 euro m2 is dat dan 'maar' 172K
Waar is 'hier'?quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:36 schreef LXIV het volgende:
Hier zijn de prijzen ook hoog, maar niet zó hoog. Zoiets zou hier (rijtjeshuis met kleine tuin en verouderde badkamer en keuken) zo'n 280K ofzo opbrengen.
Brabant. Maar het hangt er vanaf waar je zit natuurlijk. In Groningen of Zuid-Limburg heb je zoiets voor 150Kquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waar is 'hier'?
Een prijs van 200K a 220K lijkt me redelijker namelijk. (Zonder verouderde badkamer en keuken)
Dat treft. Ik zit ook in Brabant.quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Brabant. Maar het hangt er vanaf waar je zit natuurlijk. In Groningen of Zuid-Limburg heb je zoiets voor 150K
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat treft. Ik zit ook in Brabant.![]()
En wil nooit meer weg...![]()
Ik zit in een buitenwijk van Breda. Lekker makkelijk, zit binnen 1 minuut op de Rijksweg, en binnen 25 minuten in Rotterdam of België, en veel groen om me heen. Parkeerplaats zat (kom morgen maar langs met 20 auto's en je hebt allemaal je eigen plekje) en bovendien nog zeer rustig ook. (Ik weet bij wijze van spreken niet eens meer hoe een scooter klinkt.)quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Maar ook in Brabant heb je nogal wat verschillen. West-Brabant en de Peel zijn wat goedkoper, rondom 's-Hertogenbosch (daar woon ik) en Eindhoven is het weer duurder.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:11 schreef Garagedeur het volgende:
Overigens, dan heb ik het alleen nog maar over de buitenkant. En nog niet eens over zaken als nieuwe keukens, badkamertjes en andere prullaria waar dames dol op zijn.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:12 schreef Garagedeur het volgende:
Maar die nieuwe keuken betaal je toch echt zelf.
In eerste instantie dacht ik ook dat hij uitging van een gemiddelde woning, maar tijdens het commentaar op zijn stelling heeft hij besloten om de lat wat hoger te leggen. Dus heeft hij een exorbitant dure woning uitgezocht om zijn stelling 'procentueel' gezien te kunnen verdedigen. Dat het zelfs voor zo'n woning niet gaat lukken blijkt wel uit het feit dat de onderbouwing nog steeds achterwege blijft.quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:07 schreef snabbi het volgende:
maar goed ik begreep al dat het bedrag niet helemaal gebaseerd was voor een normale woning.
Door strengere hypotheekregelgeving van zowel banken, Nationale Hypotheek Garantie (NHG), als overheid staat de groep mensen die rond 33.000 euro verdient voortaan als huizenkoper buitenspel.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb er wel een garage bijgebouwd. Telt dat ook?
Overigens zijn je stellingen volstrekt onzin. Je geeft blijk werkelijk niets te weten van huizenprijzen, laat staan de onderhoudskosten daarvan.
Je bent een open boek.......quote:Cognitieve dissonantie
Het doel van de cognitieve dissonantie is om de tegenstrijdige opvattingen te verwijderen, om zodoende het ego te beschermen. Zouden we geen cognitieve dissonantie hebben, dan zullen we nooit tevreden zijn met een keuze en altijd blijven tobben over wat we moeten doen. Nadat we de knoop hebben doorgehakt bij een beslissing zorgt de cognitieve dissonantie ervoor dat we tevreden zijn met onze gemaakte keuze, en niet achteraf toch liever de andere keuze hadden gemaakt. Vooral bij belangrijke beslissingen die veel invloed hebben op je leven is de cognitieve dissonantie een waardevolle ‘valkuil’, denk hiervoor bijvoorbeeld aan het aanschaffen van een huis, of een relatie beginnen.
Zal ook wel niet gebeuren. Je zit gevangen...quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat treft. Ik zit ook in Brabant.![]()
En wil nooit meer weg...![]()
quote:Op zondag 5 december 2010 04:49 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Zal ook wel niet gebeuren. Je zit gevangen...
Jealousy is a bitch.....quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:09 schreef Garagedeur het volgende:
[..]
Exact. En als je ook nog eens een veeleisend wijf hebt, dan kun je daar gerust het dubbele van maken.
Jij bent echt een autist met je cognitieve dissonantie. Je kan alleen stukje nieuws knippen en plakken en als iemand het niet met je eens is reageer je met een stukje wikipedia....quote:Op zondag 5 december 2010 04:47 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Door strengere hypotheekregelgeving van zowel banken, Nationale Hypotheek Garantie (NHG), als overheid staat de groep mensen die rond 33.000 euro verdient voortaan als huizenkoper buitenspel.
De mensen met een dergelijk inkomen kunnen straks 75.000 euro minder lenen om een huis te kopen. In plaats dus van te kunnen zoeken naar huizen tot 180.000 euro worden zij straks voor de schier onmogelijke taak gesteld een huis van maximaal 105.000 euro te vinden.
[..]
Je bent een open boek.......
Zet je huurderbril eens af. NVM, Kadaster en de TU niet serieus nemen en plots De vereniging Eigen Huis wel die het hardst voor eigen parochie schreeuwt?quote:Op zondag 5 december 2010 04:47 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
De mensen met een dergelijk inkomen kunnen straks 75.000 euro minder lenen om een huis te kopen. In plaats dus van te kunnen zoeken naar huizen tot 180.000 euro worden zij straks voor de schier onmogelijke taak gesteld een huis van maximaal 105.000 euro te vinden.
Het wordt inderdaad heftiger gebracht dan het uiteindelijk is. Maar hoe dan ook is het vermindering van de kreditering, en dat heeft in de Nederlandse huizenmarkt, die niet zozeer door vraag en aanbod (want de vraag is en blijft het aanbod overtreffen) gedreven wordt maar vooral wat er gemiddeld maximaal geleend kan worden, bepaald wordt, een negatief effect.quote:Op zondag 5 december 2010 11:16 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zet je huurderbril eens af. NVM, Kadaster en de TU niet serieus nemen en plots De vereniging Eigen Huis wel die het hardst voor eigen parochie schreeuwt?
Bovenstaande hoge getallen zijn gebaseerd op koopsubsidie en startersleningen die al sinds april dit jaar niet meer worden afgegeven. De meest extreme situatie die er kan ontstaan is voor tweeverdieners met een gezamenlijk totaalinkomen van onder de 33.000 euro (En moeten dan allebei de helft daarvan verdienen, bestaat dat eigenlijk wel?) die van 147.000 naar 105.000 zakken. Bij een éénverdiener met een inkomen van 33.000 is dit van 157.000 naar 150.000 gegaan.
http://www.eigenhuis.nl/d(...)eekverstrekkingsnorm
Yep. Maar godzijdank niet in een huurhuis.quote:Op zondag 5 december 2010 04:49 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 december 2010 04:49 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Die was grappiger.quote:Op zondag 5 december 2010 12:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep. Maar godzijdank niet in een huurhuis.
Geketend door de bank.... buk eensquote:Op zondag 5 december 2010 12:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep. Maar godzijdank niet in een huurhuis.
Hoe dat zo? Als ik vanmiddag mijn huis te koop zet voor het openstaande hypotheekbedrag ben ik hem voor de avond om is gegarandeerd kwijt. Maar al bied je me het dubbele van de huidige taxatie, dan nog blijf ik zitten waar ik zit.quote:
Wedden van niet?quote:Op zondag 5 december 2010 13:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Als ik vanmiddag mijn huis te koop zet voor het openstaande hypotheekbedrag ben ik hem voor de avond om is gegarandeerd kwijt.
quote:
Voor het geval je er overheen hebt gelezenquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik had nog een vraag openstaan aan 'Garagedeur'.
Die stelde dit:
[..]
Waarop ik reageerde met:
[..]
En Garagedeur weer reageerde met:
[..]
En ik weer met:
[..]
Ik hoop dat Garagedeur alsnog de moeite wil nemen zijn eigen cijfers te onderbouwen.
Kan alleen maar zeggen dat het een goede zaak is. Mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden, zeker met al die tophypotheken. Daarnaast kan je natuurlijk ook gewoon geld zelf inbrengen en dan kom je wel op een hoger bedrag uit.quote:Op zondag 5 december 2010 11:16 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zet je huurderbril eens af. NVM, Kadaster en de TU niet serieus nemen en plots De vereniging Eigen Huis wel die het hardst voor eigen parochie schreeuwt?
Bovenstaande hoge getallen zijn gebaseerd op koopsubsidie en startersleningen die al sinds april dit jaar niet meer worden afgegeven. De meest extreme situatie die er kan ontstaan is voor tweeverdieners met een gezamenlijk totaalinkomen van onder de 33.000 euro (En moeten dan allebei de helft daarvan verdienen, bestaat dat eigenlijk wel?) die van 147.000 naar 105.000 zakken. Bij een éénverdiener met een inkomen van 33.000 is dit van 157.000 naar 150.000 gegaan.
http://www.eigenhuis.nl/d(...)eekverstrekkingsnorm
confronterend héquote:Op zondag 5 december 2010 10:39 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jij bent echt een autist met je cognitieve dissonantie. Je kan alleen stukje nieuws knippen en plakken en als iemand het niet met je eens is reageer je met een stukje wikipedia....
Trouwens vind ik je usernaam niet terecht, je spamt alleen maar hier je eigen site. En dat siert je niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |