Ik ook, vandaar dat ik al in de eerste post om een onderbouwing vroeg.quote:
Brutaal vraagje... Wat heb je met die andere 17.500 euro gedaan?quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
6 jaar onderhoud is: twee keer de ketel na laten kijken, 1 keer de poort, en 1 keer zelf de buitenboel geschilderd (natuurlijk zelf, omdat dat kan). Moet een huurslaaf maar een keer om komen......
Ik heb er verstand van.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:33 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ok, maar hoe ben je aan die 3k gekomen?
Dan is NU het moment aangebroken dat te laten blijken.quote:
Zo'n huis kost hier nog niet eens de helftquote:Op zaterdag 4 december 2010 18:18 schreef Garagedeur het volgende:
Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.funda.nl/koop/delft/huis-47827289-van-rijslaan-20/
Zie je trouwens die mooie keuken?
Anti kraak hurenquote:Op zaterdag 4 december 2010 18:29 schreef Garagedeur het volgende:
[..]
Ik heb geen onderhoudskosten. Ik woon antikraak.
Feenstra komt hier ieder jaar de ketel checken, de afgelopen 5 jaar zijn ze drie keer langs geweest om de boel te repareren. Schilder is ook al twee keer langs geweest de afgelopen 10 jaar, laatst nog de voor en achterdeur opnieuw afgehangen. Dat soort dingetjes, binnenkort krijg ik zelfs een nieuwe badkamer en toilet, indien gewenst kun je tegen bijbetaling van de huur de boel laten 'pimpen' Oh ja..... heb ik je al verteld dat ik in het voorjaar een zonneboiler krijg.... gewoon omdat de verhuurder zo graag mee wil doen aan de klimaatdoelstellingen en onze overheid dat subsidieert. Tja..... als de kopers de kar van de economie niet meer trekken dan moeten de huurders het stokje maar even overnemen. Huren wtfquote:Op zaterdag 4 december 2010 18:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
6 jaar onderhoud is: twee keer de ketel na laten kijken, 1 keer de poort, en 1 keer zelf de buitenboel geschilderd (natuurlijk zelf, omdat dat kan). Moet een huurslaaf maar een keer om komen......
Dat heb je met WBV ketels....quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:47 schreef xenobinol het volgende:
Feenstra komt hier ieder jaar de ketel checken, de afgelopen 5 jaar zijn ze drie keer langs geweest om de boel te repareren.
Kun je allemaal zelf en kost vrijwel niets. In ieder geval geen rechtvaardiging voor 3000,- per jaar.quote:Schilder is ook al twee keer langs geweest de afgelopen 10 jaar, laatst nog de voor en achterdeur opnieuw afgehangen. Dat soort dingetjes
Wat je tegen 'bijbetaling' kunt laten doen doet volstrekt niet terzake. Dat zou hetzelfde zijn als een koper zijn hypotheek om die reden verhoogd.quote:, binnenkort krijg ik zelfs een nieuwe badkamer en toilet, indien gewenst kun je tegen bijbetaling van de huur de boel laten 'pimpen'
Zonneboiler....quote:Oh ja..... heb ik je al verteld dat ik in het voorjaar een zonneboiler krijg.... gewoon omdat de verhuurder zo graag mee wil doen aan de klimaatdoelstellingen en onze overheid dat subsidieert. Tja..... als de kopers de kar van de economie niet meer trekken dan moeten de huurders het stokje maar even overnemen. Huren wtf
Zo zie je maar dat die huurders, huurtoeslag of geen huurtoeslag, welzeker het hart op de goede plaats hebben!quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Feenstra komt hier ieder jaar de ketel checken, de afgelopen 5 jaar zijn ze drie keer langs geweest om de boel te repareren. Schilder is ook al twee keer langs geweest de afgelopen 10 jaar, laatst nog de voor en achterdeur opnieuw afgehangen. Dat soort dingetjes, binnenkort krijg ik zelfs een nieuwe badkamer en toilet, indien gewenst kun je tegen bijbetaling van de huur de boel laten 'pimpen' Oh ja..... heb ik je al verteld dat ik in het voorjaar een zonneboiler krijg.... gewoon omdat de verhuurder zo graag mee wil doen aan de klimaatdoelstellingen en onze overheid dat subsidieert. Tja..... als de kopers de kar van de economie niet meer trekken dan moeten de huurders het stokje maar even overnemen. Huren wtf
Dat ontkent ook niemand. Integendeel zelfs, elke maand een extra deel van je inkomen afstaan aan diegene die voor jou de hypotheek heeft afgesloten en het onderhoud doet getuigt van zeer grote liefde voor de medemens. Ik als koper ben wellicht wat egoïstischer en vind dat je zelf maar moet werken voor je geld.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:02 schreef Garagedeur het volgende:
Zo zie je maar dat die huurders, huurtoeslag of geen huurtoeslag, welzeker het hart op de goede plaats hebben!
Klopt het is zooiquote:Op zaterdag 4 december 2010 19:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat heb je met WBV ketels....
Klopt.... maar ik ben nu eenmaal lui en doe graag aan werkverschaffing.quote:Kun je allemaal zelf en kost vrijwel niets. In ieder geval geen rechtvaardiging voor 3000,- per jaar.
Maar een huurder betaald het in de vorm van een kleine huursverhoging.quote:Wat je tegen 'bijbetaling' kunt laten doen doet volstrekt niet terzake. Dat zou hetzelfde zijn als een koper zijn hypotheek om die reden verhoogd.
Ja.... echt.... schijnt uiteindelijk iets goedkoper te zijn.quote:Zonneboiler....
Jij werkt toch voornamelijk voor de bankquote:Op zaterdag 4 december 2010 20:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat ontkent ook niemand. Integendeel zelfs, elke maand een extra deel van je inkomen afstaan aan diegene die voor jou de hypotheek heeft afgesloten en het onderhoud doet getuigt van zeer grote liefde voor de medemens. Ik als koper ben wellicht wat egoïstischer en vind dat je zelf maar moet werken voor je geld.
Dat komt omdat een WBV het liefst 25 jaar doet met ketel die 15 jaar mee hoort te gaan.quote:
Dat is je goed recht. Daar betaal je immers ook naar. Dan zou ik ook in mijn luie stoel blijven zitten.quote:Klopt.... maar ik ben nu eenmaal lui en doe graag aan werkverschaffing.
Een koper in hetzelfde geval in de vorm van een kleine verhoging van de maandlasten.quote:Maar een huurder betaald het in de vorm van een kleine huursverhoging.
Ik wil het gratis nog niet op mijn dak hebben. (Maar ik vind die 50,- euro per jaar die ik kan besparen dan ook niet opwegen tegen de vervuiling van het uiterlijk van mijn huis.)quote:Ja.... echt.... schijnt uiteindelijk iets goedkoper te zijn.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij werkt toch voornamelijk voor de bank
Hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:11 schreef xenobinol het volgende:
Jij werkt toch voornamelijk voor de bank
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens werk jij EN voor de bank van de verhuurder EN voor de verhuurder. ;-)Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
Aangezien je nog steeds aanwezig bent....quote:
Edit: Tja, dan blijft het stilquote:Op zaterdag 4 december 2010 19:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dan is NU het moment aangebroken dat te laten blijken.
Post je onderbouwing maar. Gooi er gerust de meest ingewikkelde termen doorheen, van een beetje vaktaal zijn we hier echt niet vies.
Delft is natuurlijk wel wat gewilder dan die Flevopolder van je.quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zo'n huis kost hier nog niet eens de helft
Wat ik dan weer heel grappig vind:quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:18 schreef Garagedeur het volgende:
Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.funda.nl/koop/delft/huis-47827289-van-rijslaan-20/
Zie je trouwens die mooie keuken?
236m2 grond is toch maar gemiddeld, of nog lager? En zelfs met 650 euro m2 is dat dan 'maar' 172Kquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:23 schreef Bayswater het volgende:
Heeft 236 m2 grond en de grondprijs doet daar al 600-650 euro voor dit soort rijwoningen. Overigens wel overprijst, maar staat makelaar Bergklis bekend om.
236 m2 is veel hier voor een rijtjeshuis. Oppervlakte past meer bij een herenhuis maar die kosten dan al snel tusen de 4 en 6 ton, afhankelijk van de toestand. Het lijkt of dit huis zich daar, ten onrechte, onder wil scharen. Gaat dan om jaren 30 woningen altijd en dit is 70.quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
236m2 grond is toch maar gemiddeld, of nog lager? En zelfs met 650 euro m2 is dat dan 'maar' 172K
Waar is 'hier'?quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:36 schreef LXIV het volgende:
Hier zijn de prijzen ook hoog, maar niet zó hoog. Zoiets zou hier (rijtjeshuis met kleine tuin en verouderde badkamer en keuken) zo'n 280K ofzo opbrengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |