Dan kom je op 700 tot 1050 per jaar. Lijkt me een stuk aannemelijker dan de niet onderbouwde 3000,- per jaar.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:44 schreef tjoptjop het volgende:
1 a 2 procent van de opstal dan (ik denk dat je puur qua bouwkosten met E70k wel aardig zit)?
Ligt helemaal aan je huis. Ik heb bv geen CV-ketel, dus vervangen wordt lastig. (Strikt genomen heb ik er wel 1, maar die is niet te betalenquote:Ik heb er serieus geen idee van wat onderhoud kost aan zo'n pand. Als ik even wat bedenk is het onderhoud en vervaning CV eens in de zoveel tijd, vervanging keuken/badkamer eens in de 20 jaar, kozijnen, schilderwerkzaamheden, tuinonderhoud e.d.
Ligt inderdaad aan het huis. Ik ging er vanuit dat iedereen die hier over z'n huis zit te pochen ook echt in een huis woont, en niet in een kleine rijtjescontainer of alleenstaandenappartementje van 50m2. Maar blijkbaar was die aanname, gezien de wat lage bedragen, onjuist.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:44 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
1 a 2 procent van de opstal dan (ik denk dat je puur qua bouwkosten met E70k wel aardig zit)?
Ik heb er serieus geen idee van wat onderhoud kost aan zo'n pand. Als ik even wat bedenk is het onderhoud en vervaning CV eens in de zoveel tijd, vervanging keuken/badkamer eens in de 20 jaar, kozijnen, schilderwerkzaamheden, tuinonderhoud e.d.
Edit: Ligt natuurlijk ook wel aan het huis, dat snap ik. Een woning uit 1900 vergt meer onderhoud dan eentje uit 2000
Beetje onzinige aanname van jouw defintie "huis". Een gemiddeld huis in NL is gewoon een rijtjeshuis, het is dus aannemelijk dat dat als standaard wordt gehouden. En niet een vrijstaande woning.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:10 schreef Garagedeur het volgende:
[..]
Ligt inderdaad aan het huis. Ik ging er vanuit dat iedereen die hier over z'n huis zit te pochen ook echt in een huis woont, en niet in een kleine rijtjescontainer of alleenstaandenappartementje van 50m2. Maar blijkbaar was die aanname, gezien de wat lage bedragen, onjuist.
Met een huis bedoel ik iets dat 2 jaar geleden nog 4 ton kostte. Laat daar een halve ton aan grond in zitten, dan hebben we het dus over 1% van 3,5 ton. Overigens stond er laatst een staatje in één van deze topics, waaruit heel goed bleek dat de grondkosten relatief laag zijn vergeleken met de rest.
Opstalverzekeringen gaan trouwens uit van herbouwwaarde. Die is vaak een stuk hoger dan marktwaarde.
Een boot is zo ongeveer de minst goede belegging die ik ken. Ik heb ook nog een mooi handgebouwd bootje uit een erfenis, raak ik momenteel aan de straatstenen niet kwijt. Ja, mensen willen er wel graag in varen. Maar betalen, homaar.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:12 schreef tjoptjop het volgende:
Had ik toch een huis moeten kopen ipv een boot. Boot heeft onderhoud van ongeveer 10% aanschafwaarde
Ik heb het niet over een vrijstaande woning, die zijn waar ik woon een stuk duurder. Ik heb het over een fatsoenlijk huis ipv een blokkendoos.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Beetje onzinige aanname van jouw defintie "huis". Een gemiddeld huis in NL is gewoon een rijtjeshuis, het is dus aannemelijk dat dat als standaard wordt gehouden. En niet een vrijstaande woning.
If it floats, flies or fucks... Rent it!quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:15 schreef Garagedeur het volgende:
[..]
Een boot is zo ongeveer de minst goede belegging die ik ken. Ik heb ook nog een mooi handgebouwd bootje uit een erfenis, raak ik momenteel aan de straatstenen niet kwijt. Ja, mensen willen er wel graag in varen. Maar betalen, homaar.
Wat is hier niet "rijtjeshuis" aan? Ik zie een hele gemiddelde woning voor een iets meer dan gemiddelde prijs.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:18 schreef Garagedeur het volgende:
Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.funda.nl/koop/delft/huis-47827289-van-rijslaan-20/
Zie je trouwens die mooie keuken?
LOL geniaal, die kende ik nog niet!quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:18 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
If it floats, flies or fucks... Rent it!
Nouja, deze is toch bijna 4 ton? Dat klopt dan toch?quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat is hier niet "rijtjeshuis" aan? Ik zie een hele gemiddelde woning voor een iets meer dan gemiddelde prijs.
Dat zijn arbeiderswoninkjesquote:Op zaterdag 4 december 2010 18:21 schreef Garagedeur het volgende:
[..]
Nouja, deze is toch bijna 4 ton? Dat klopt dan toch?
Bij de term 'rijtjescontainer', waar de gemiddelde koper op fok dus in lijkt te wonen, denk ik meer aan
http://www.funda.nl/koop/(...)liza-dorusstraat-26/
Nouja, dit dan, een ECHTE rijtjescontainer:quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:23 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat zijn arbeiderswoninkjes
Waarbij die van jou nog het meest in de defintie "container" past
Maar dit gaat een beetje offtopic
Hoe zien jouw onderhoudskosten eruit?quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:26 schreef Garagedeur het volgende:
[..]
Nouja, dit dan, een ECHTE rijtjescontainer:
http://www.funda.nl/koop/delft/huis-47634945-edelhertlaan-3/
Maarja, die komt ook al op bijna 2 ton. Dus hoe Bijvlagenzinvol aan die lage bedragen komt is me werkelijk een raadsel. Die woont dan zeker in een garage.
gewoon jejat van de koophuizenhaters.... :-)quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:26 schreef Garagedeur het volgende:
[..]
Nouja, dit dan, een ECHTE rijtjescontainer:
http://www.funda.nl/koop/delft/huis-47634945-edelhertlaan-3/
Maarja, die komt ook al op bijna 2 ton. Dus hoe Bijvlagenzinvol aan die lage bedragen komt is me werkelijk een raadsel. Die woont dan zeker in een garage.
Ik heb geen onderhoudskosten. Ik woon antikraak.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoe zien jouw onderhoudskosten eruit?
wat een afgeleefde doos zeg en dan heb ik het niet over de buurvrouwquote:Op zaterdag 4 december 2010 18:18 schreef Garagedeur het volgende:
Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.funda.nl/koop/delft/huis-47827289-van-rijslaan-20/
Zie je trouwens die mooie keuken?
Ik heb er wel een garage bijgebouwd. Telt dat ook?quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:26 schreef Garagedeur het volgende:
Heel hard roepen dat iets onzin is, maakt het nog geen onzin hoor.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb er wel een garage bijgebouwd. Telt dat ook?
Overigens zijn je stellingen volstrekt onzin. Je geeft blijk werkelijk niets te weten van huizenprijzen, laat staan de onderhoudskosten daarvan.
fijn dat je dat beseftquote:Op zaterdag 4 december 2010 18:31 schreef Garagedeur het volgende:
[..]
Heel hard roepen dat iets onzin is, maakt het nog geen onzin hoor.
Ok, maar hoe ben je aan die 3k gekomen?quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:29 schreef Garagedeur het volgende:
[..]
Ik heb geen onderhoudskosten. Ik woon antikraak.
klopt, maar dit soort uitspraken helpen je niet echt:quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:31 schreef Garagedeur het volgende:
Heel hard roepen dat iets onzin is, maakt het nog geen onzin hoor.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:10 schreef Garagedeur het volgende:
Met een huis bedoel ik iets dat 2 jaar geleden nog 4 ton kostte. Laat daar een halve ton aan grond in zitten, dan hebben we het dus over 1% van 3,5 ton. Overigens stond er laatst een staatje in één van deze topics, waaruit heel goed bleek dat de grondkosten relatief laag zijn vergeleken met de rest.
Moet je dat nog vragen?quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:33 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ok, maar hoe ben je aan die 3k gekomen?
Ben ik wel benieuwd naar ja.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Moet je dat nog vragen?
* Mompelt iets over 'klok en klepel', 'duim' en 'dobbelsteen'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |