abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89523860
quote:
Op zaterdag 4 december 2010 17:44 schreef tjoptjop het volgende:
1 a 2 procent van de opstal dan (ik denk dat je puur qua bouwkosten met E70k wel aardig zit)?
Dan kom je op 700 tot 1050 per jaar. Lijkt me een stuk aannemelijker dan de niet onderbouwde 3000,- per jaar.

quote:
Ik heb er serieus geen idee van wat onderhoud kost aan zo'n pand. Als ik even wat bedenk is het onderhoud en vervaning CV eens in de zoveel tijd, vervanging keuken/badkamer eens in de 20 jaar, kozijnen, schilderwerkzaamheden, tuinonderhoud e.d.
Ligt helemaal aan je huis. Ik heb bv geen CV-ketel, dus vervangen wordt lastig. (Strikt genomen heb ik er wel 1, maar die is niet te betalen :P) Heb je daarentegen een huis die aan de buitenzijde voor een flink deel is afgewerkt met hout (de horror...) dan heb je wel erg veel schilderwerk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 04-12-2010 17:56:01 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_89524426
quote:
Op zaterdag 4 december 2010 17:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

1 a 2 procent van de opstal dan (ik denk dat je puur qua bouwkosten met E70k wel aardig zit)?

Ik heb er serieus geen idee van wat onderhoud kost aan zo'n pand. Als ik even wat bedenk is het onderhoud en vervaning CV eens in de zoveel tijd, vervanging keuken/badkamer eens in de 20 jaar, kozijnen, schilderwerkzaamheden, tuinonderhoud e.d.

Edit: Ligt natuurlijk ook wel aan het huis, dat snap ik. Een woning uit 1900 vergt meer onderhoud dan eentje uit 2000
Ligt inderdaad aan het huis. Ik ging er vanuit dat iedereen die hier over z'n huis zit te pochen ook echt in een huis woont, en niet in een kleine rijtjescontainer of alleenstaandenappartementje van 50m2. Maar blijkbaar was die aanname, gezien de wat lage bedragen, onjuist.

Met een huis bedoel ik iets dat 2 jaar geleden nog 4 ton kostte. Laat daar een halve ton aan grond in zitten, dan hebben we het dus over 1% van 3,5 ton. Overigens stond er laatst een staatje in één van deze topics, waaruit heel goed bleek dat de grondkosten relatief laag zijn vergeleken met de rest.

Opstalverzekeringen gaan trouwens uit van herbouwwaarde. Die is vaak een stuk hoger dan marktwaarde.
pi_89524459
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:10 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

Ligt inderdaad aan het huis. Ik ging er vanuit dat iedereen die hier over z'n huis zit te pochen ook echt in een huis woont, en niet in een kleine rijtjescontainer of alleenstaandenappartementje van 50m2. Maar blijkbaar was die aanname, gezien de wat lage bedragen, onjuist.

Met een huis bedoel ik iets dat 2 jaar geleden nog 4 ton kostte. Laat daar een halve ton aan grond in zitten, dan hebben we het dus over 1% van 3,5 ton. Overigens stond er laatst een staatje in één van deze topics, waaruit heel goed bleek dat de grondkosten relatief laag zijn vergeleken met de rest.

Opstalverzekeringen gaan trouwens uit van herbouwwaarde. Die is vaak een stuk hoger dan marktwaarde.
Beetje onzinige aanname van jouw defintie "huis". Een gemiddeld huis in NL is gewoon een rijtjeshuis, het is dus aannemelijk dat dat als standaard wordt gehouden. En niet een vrijstaande woning.
pi_89524476
Had ik toch een huis moeten kopen ipv een boot. Boot heeft onderhoud van ongeveer 10% aanschafwaarde :')
pi_89524544
quote:
Op zaterdag 4 december 2010 18:12 schreef tjoptjop het volgende:
Had ik toch een huis moeten kopen ipv een boot. Boot heeft onderhoud van ongeveer 10% aanschafwaarde :')
Een boot is zo ongeveer de minst goede belegging die ik ken. Ik heb ook nog een mooi handgebouwd bootje uit een erfenis, raak ik momenteel aan de straatstenen niet kwijt. Ja, mensen willen er wel graag in varen. Maar betalen, homaar. :')
pi_89524563
quote:
Op zaterdag 4 december 2010 18:11 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Beetje onzinige aanname van jouw defintie "huis". Een gemiddeld huis in NL is gewoon een rijtjeshuis, het is dus aannemelijk dat dat als standaard wordt gehouden. En niet een vrijstaande woning.
Ik heb het niet over een vrijstaande woning, die zijn waar ik woon een stuk duurder. Ik heb het over een fatsoenlijk huis ipv een blokkendoos.
pi_89524641
Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.funda.nl/koop/delft/huis-47827289-van-rijslaan-20/

Zie je trouwens die mooie keuken? ;)
pi_89524644
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:15 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

Een boot is zo ongeveer de minst goede belegging die ik ken. Ik heb ook nog een mooi handgebouwd bootje uit een erfenis, raak ik momenteel aan de straatstenen niet kwijt. Ja, mensen willen er wel graag in varen. Maar betalen, homaar. :')
If it floats, flies or fucks... Rent it! :P
pi_89524669
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:18 schreef Garagedeur het volgende:
Zoiets bijvoorbeeld:

Wat is hier niet "rijtjeshuis" aan? Ik zie een hele gemiddelde woning voor een iets meer dan gemiddelde prijs.
pi_89524681
quote:
Op zaterdag 4 december 2010 18:18 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

If it floats, flies or fucks... Rent it! :P
LOL geniaal, die kende ik nog niet! :o

Maar het is dus echt zo. :')
pi_89524734
quote:
Op zaterdag 4 december 2010 18:19 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Wat is hier niet "rijtjeshuis" aan? Ik zie een hele gemiddelde woning voor een iets meer dan gemiddelde prijs.
Nouja, deze is toch bijna 4 ton? Dat klopt dan toch?

Bij de term 'rijtjescontainer', waar de gemiddelde koper op fok dus in lijkt te wonen, denk ik meer aan
http://www.funda.nl/koop/(...)liza-dorusstraat-26/

:)
pi_89524786
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:21 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

Nouja, deze is toch bijna 4 ton? Dat klopt dan toch?

Bij de term 'rijtjescontainer', waar de gemiddelde koper op fok dus in lijkt te wonen, denk ik meer aan
http://www.funda.nl/koop/(...)liza-dorusstraat-26/

:)
Dat zijn arbeiderswoninkjes

Waarbij die van jou nog het meest in de defintie "container" past :P

Maar dit gaat een beetje offtopic
pi_89524872
quote:
Op zaterdag 4 december 2010 18:23 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat zijn arbeiderswoninkjes

Waarbij die van jou nog het meest in de defintie "container" past :P

Maar dit gaat een beetje offtopic
Nouja, dit dan, een ECHTE rijtjescontainer:
http://www.funda.nl/koop/delft/huis-47634945-edelhertlaan-3/

Maarja, die komt ook al op bijna 2 ton. Dus hoe Bijvlagenzinvol aan die lage bedragen komt is me werkelijk een raadsel. Die woont dan zeker in een garage.
pi_89524936
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:26 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

Maarja, die komt ook al op bijna 2 ton. Dus hoe Bijvlagenzinvol aan die lage bedragen komt is me werkelijk een raadsel. Die woont dan zeker in een garage.
Hoe zien jouw onderhoudskosten eruit?
pi_89524941
quote:

[..]

gewoon jejat van de koophuizenhaters.... :-)

zegguthetmaar dat het niet waar is :)
pi_89524980
quote:
Op zaterdag 4 december 2010 18:28 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoe zien jouw onderhoudskosten eruit?
Ik heb geen onderhoudskosten. Ik woon antikraak.
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:29:21 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_89524984
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:18 schreef Garagedeur het volgende:
Zoiets bijvoorbeeld:

wat een afgeleefde doos zeg en dan heb ik het niet over de buurvrouw
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_89524998
quote:
Ik heb er wel een garage bijgebouwd. Telt dat ook?

Overigens zijn je stellingen volstrekt onzin. Je geeft blijk werkelijk niets te weten van huizenprijzen, laat staan de onderhoudskosten daarvan.
pi_89525027
6 jaar onderhoud is: twee keer de ketel na laten kijken, 1 keer de poort, en 1 keer zelf de buitenboel geschilderd (natuurlijk zelf, omdat dat kan). Moet een huurslaaf maar een keer om komen......
pi_89525042
quote:
Op zaterdag 4 december 2010 18:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik heb er wel een garage bijgebouwd. Telt dat ook?

Overigens zijn je stellingen volstrekt onzin. Je geeft blijk werkelijk niets te weten van huizenprijzen, laat staan de onderhoudskosten daarvan.
Heel hard roepen dat iets onzin is, maakt het nog geen onzin hoor.
pi_89525066
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:31 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

fijn dat je dat beseft :)
pi_89525121
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:29 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

Ik heb geen onderhoudskosten. Ik woon antikraak.
Ok, maar hoe ben je aan die 3k gekomen?
pi_89525126
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:31 schreef Garagedeur het volgende:
klopt, maar dit soort uitspraken helpen je niet echt:

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:10 schreef Garagedeur het volgende:
pi_89525161
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ok, maar hoe ben je aan die 3k gekomen?
Moet je dat nog vragen?

* Mompelt iets over 'klok en klepel', 'duim' en 'dobbelsteen'
pi_89525260
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Moet je dat nog vragen?

* Mompelt iets over 'klok en klepel', 'duim' en 'dobbelsteen'
Ben ik wel benieuwd naar ja.

Ik kwam bij wat rekenen met een vrijstaandhuis van E500k tot iets van E15000 per jaar :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')