Mja, ik had even een stukje doorgetrapt. Dan heb je nogal de neiging om in de 30-zone, waar nog wel ijs/sneeuw ligt, ook niet iets te hard te trappen.quote:Op zondag 5 december 2010 23:04 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Knap dat dat is gelukt
Ik heb meneer 106 met vleugeldeuren even geholpen.. Wat bleek: Geen benzine__!
Mocht een van hen benzine gaan halen met jerrycans... Ik kon niks doneren want ik heb nou eenmaal een diesel
En dan zat ik me vandaag op marktplaats te verlekkeren aan een Citroën AX 1.4 van ¤785quote:Op zondag 5 december 2010 23:25 schreef Dubish het volgende:
Afspraak gemaakt voor een proefrit in een Audi A8 4.2 bj 2005![]()
Woensdag is de dag
Heb je goed gedaanquote:Op zondag 5 december 2010 23:25 schreef Dubish het volgende:
Afspraak gemaakt voor een proefrit in een Audi A8 4.2 bj 2005![]()
Woensdag is de dag
Ik betaal geen verzekering of wegenbelasting want dat doet mijn vader voor mij omdat ik was geslaagd, dus ik hou wel wat meer over jaquote:
Ik betaal ook geen verzekering of wegenbelasting, puur omdat mijn vader de auto ook rijd en de auto al op zijn naam stond etc.quote:Op zondag 5 december 2010 23:39 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Ik betaal geen verzekering of wegenbelasting want dat doet mijn vader voor mij omdat ik was geslaagd, dus ik hou wel wat meer over ja
Ik betaal voorlopig alleen nog wegenbelasting.. Verzekering gaat via mijn oudersquote:Op zondag 5 december 2010 23:39 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Ik betaal geen verzekering of wegenbelasting want dat doet mijn vader voor mij omdat ik was geslaagd, dus ik hou wel wat meer over ja
Ik koop de A8 samen met mijn vader dus 50-50 betalen , de auto komt op zijn naam net als de verzekering. Ik heb het uitgerekend en hij hoeft maar 80p/m aan verzekering te betalen. Ik vind dat echt niet veel voor een auto van 145.000 nieuwwaarde. De wegenbelasting betalen we wel 50-50.quote:Op zondag 5 december 2010 23:43 schreef Purdey het volgende:
Ik zou financieel gezien niet eens een duurdere auto kunnen hebben. En dan is het niet alleen de uitgave van de auto, maar ook de terugkerende kosten. Enig idee hoeveel je als 18 jarige betaald voor het verzekeren van een Audi A8 uit 2005
Als 18 jarige een AX verzekeren is al veel geld. Je betaald per jaar wat je aan aanschafkosten voor de auto kwijt bentquote:Op zondag 5 december 2010 23:43 schreef Purdey het volgende:
Ik zou financieel gezien niet eens een duurdere auto kunnen hebben. En dan is het niet alleen de uitgave van de auto, maar ook de terugkerende kosten. Enig idee hoeveel je als 18 jarige betaald voor het verzekeren van een Audi A8 uit 2005
Specs van de A8quote:Op zondag 5 december 2010 23:46 schreef Dubish het volgende:
[..]
Ik koop de A8 samen met mijn vader dus 50-50 betalen , de auto komt op zijn naam net als de verzekering. Ik heb het uitgerekend en hij hoeft maar 80p/m aan verzekering te betalen. Ik vind dat echt niet veel voor een auto van 145.000 nieuwwaarde. De wegenbelasting betalen we wel 50-50.
Full options..quote:
quote:Op zondag 5 december 2010 23:51 schreef Dubish het volgende:
[..]
Full options..4.2 v8 benzine. Misschien word het een 3.0tdi, we weten het nog niet zeker. Er daarom gaan we ook proefrijden
Netjesquote:Op zondag 5 december 2010 23:51 schreef Dubish het volgende:
[..]
Full options..4.2 v8 benzine. Misschien word het een 3.0tdi, we weten het nog niet zeker. Er daarom gaan we ook proefrijden
En het onderhoud, want dat is bij een dergelijke auto natuurlijk ook niet goedkoop, en het zit op een gegeven moment eraan te komen.quote:Op zondag 5 december 2010 23:46 schreef Dubish het volgende:
[..]
Ik koop de A8 samen met mijn vader dus 50-50 betalen , de auto komt op zijn naam net als de verzekering. Ik heb het uitgerekend en hij hoeft maar 80p/m aan verzekering te betalen. Ik vind dat echt niet veel voor een auto van 145.000 nieuwwaarde. De wegenbelasting betalen we wel 50-50.
Als je kan kiezen dan zou ik voor de 3.0 TDI gaan, een perfecte motor voor de A8 en je bespaart t.o.v. de V8 benzine een sloot aan brandstofkosten. Heb in 2009 een tijdje met een A8 3.0 TDI (wel van na de facelift) gereden, vond het een buitengewoon aangename auto.quote:Op zondag 5 december 2010 23:51 schreef Dubish het volgende:
[..]
Full options..4.2 v8 benzine. Misschien word het een 3.0tdi, we weten het nog niet zeker. Er daarom gaan we ook proefrijden
Die je dan weer kwijt bent aan wegenbelastingquote:Op maandag 6 december 2010 00:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je kan kiezen dan zou ik voor de 3.0 TDI gaan, een perfecte motor voor de A8 en je bespaart t.o.v. de V8 benzine een sloot aan brandstofkosten. Heb in 2009 een tijdje met een A8 3.0 TDI (wel van na de facelift) gereden, vond het een buitengewoon aangename auto.
Onderhoud is niet zo'n groot probleem. Als de auto maar geen grote mankementen heeft zoals versnellingsbak kaduuk ben je al snel bij de 3000euro.quote:Op maandag 6 december 2010 00:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En het onderhoud, want dat is bij een dergelijke auto natuurlijk ook niet goedkoop, en het zit op een gegeven moment eraan te komen.
Heeft de wagen in kwestie trouwens al de singe-frame-grille?
Dan is het zeer zeker een prachtige wagen.
Zolang ik mijn 5-serie rijdt, dan jaquote:
Zo'n 3.0TDI is natuurlijk niet de zuinigste, maar met zo'n 4.2V8 verbruik je gerust het dubbele. Benzine is daarbij ook nog veel duurder, dus ik denk dat jet met die kilometers gerust goedkoper een diesel rijden kuntquote:Op maandag 6 december 2010 00:53 schreef Dubish het volgende:
[..]
Onderhoud is niet zo'n groot probleem. Als de auto maar geen grote mankementen heeft zoals versnellingsbak kaduuk ben je al snel bij de 3000euro.
Het is inderdaad de single-frame ,voor de facelift vind ik niet zo mooi
Maar ik denk toch dat het een benzine gaat worden, want er word ongeveer 15-20k p/j mee gereden, en dat vind ik best weinig om voor een diesel te gaan.
Lijkt me niet zo best, als je steeds benzine in je oliestoker gooit.quote:Op maandag 6 december 2010 07:21 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Zolang ik mijn 5-serie rijdt, dan jaIk heb alleen benzinekosten en onderhoudskosten
quote:Op maandag 6 december 2010 09:54 schreef von_Preussen het volgende:
Heeft ie ook die verwarmbare en koelbare bekerhouder? Een maat van me had die in zijn Q5, en dat vond ik nu echt een koningsoptie.
En als je even wacht en dan checkt of hij dicht zit? Of kan dat niet ?:Pquote:Op maandag 6 december 2010 09:52 schreef Bartholomeus het volgende:
Mijn pa heeft trouwens een full option Q5 3.0TDI gekocht, en ik heb er een heel irritant luxeprobleem aan ontdekt. Het heet keyless entry en is natuurlijk een geinige gadget, maar ik heb de gewoonte om na het afsluiten van de auto aan de klink te voelen of ie ook echt op slot is. En dan gaat het stomme ding weer open
Helaas. Je hebt die sleutel bij je, en zolang dat niet anders wordt gaat het ding gewoon open. Je moet de sleutel echt wegleggen, dan kan je voelenquote:Op maandag 6 december 2010 10:01 schreef monsterd. het volgende:
[..]
En als je even wacht en dan checkt of hij dicht zit? Of kan dat niet ?:P
Laten we eventjes gaan rekenen (alleen rekening houden met de benzinekosten), eerst het gemiddelde realistische verbruik voor een 3.0 TDI:quote:Op maandag 6 december 2010 09:50 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zo'n 3.0TDI is natuurlijk niet de zuinigste, maar met zo'n 4.2V8 verbruik je gerust het dubbele. Benzine is daarbij ook nog veel duurder, dus ik denk dat jet met die kilometers gerust goedkoper een diesel rijden kunt
oh naar zeg. Nouja, dan zit er niets op dan in goed vertrouwen van de auto af te lopen..quote:Op maandag 6 december 2010 10:02 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Helaas. Je hebt die sleutel bij je, en zolang dat niet anders wordt gaat het ding gewoon open. Je moet de sleutel echt wegleggen, dan kan je voelen
Je kan bij BMW & Mercedes met het systeem iig de auto gewoon dichtblieben met het knopje op de sleutel, en dan zelf door naar het pinnetje van de deur te kijken zien of ie dicht is.quote:Op maandag 6 december 2010 10:02 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Helaas. Je hebt die sleutel bij je, en zolang dat niet anders wordt gaat het ding gewoon open. Je moet de sleutel echt wegleggen, dan kan je voelen
Dat is dus het probleem, welke pinnetjesquote:Op maandag 6 december 2010 10:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je kan bij BMW & Mercedes met het systeem iig de auto gewoon dichtblieben met het knopje op de sleutel, en dan zelf door naar het pinnetje van de deur te kijken zien of ie dicht is.
Maar ben het verder wel met je eens dat het vreselijk irritant is, omdat ik zelf ook altijd nog eventjes aan de deur trek om te voelen of ie echt dicht zit.
Dat is geen onzinoptie, ik mis hem enorm op mijn eigen wagen.quote:Op maandag 6 december 2010 09:57 schreef Bartholomeus het volgende:
Edit: nog zo'n onzinoptie: electrisch openende en sluitende achterklep
Goed, dat kan natuurlijk, zat zelf al te denken of de Q5 wel of geen pinnetjes had. Heeft ie dan niet van die rode lampjes die gaan flitsen als je hem op slot doet?quote:Op maandag 6 december 2010 10:12 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem, welke pinnetjesDe verlichting gaat wel uit als ie op slot gaat, dus daar kan je het aan zien. Maar daar heb je overdag ook niks aan natuurlijk
Monsterd: ik dus ook
Zelfs op mijn golfje is de greep zo ontworpen dat de binnenkant schoonblijft. Eenmaal open zit er aan de binnenkant een handvat ten behoeve van het dichtslingeren. En als je dat dan ook vooral maar niet met al te veel liefde doet, gaat ie dicht ookquote:Op maandag 6 december 2010 10:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat is geen onzinoptie, ik mis hem enorm op mijn eigen wagen.
Niet alleen is het erg handig wanneer je met je handen vol spullen staat en je wilt iets achterin gooien, maar vooral als de auto vies is (en dat is ie in de herfst / winter erg vaak) dan hoef je nu niet meer met je handen 2x (open en dicht) op die smerige klep. En dat vind ik een enorm voordeel, geen smerige vingers meer (ben nogal "vies" van dingen op mijn lichaam) als je die klep open en dicht moet doen.
Een Golf, over wat voor klep hebben we het dan ook.quote:Op maandag 6 december 2010 10:15 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zelfs op mijn golfje is de greep zo ontworpen dat de binnenkant schoonblijft. Eenmaal open zit er aan de binnenkant een handvat ten behoeve van het dichtslingeren. En als je dat dan ook vooral maar niet met al te veel liefde doet, gaat ie dicht ook
Das lastig! Hij draait niet zo lekker meer rond?quote:Op maandag 6 december 2010 10:30 schreef Bartholomeus het volgende:
Over het golfje gesproken, ik moet een andere accu denk ik. Als het echt koud is krijg ik 'm maar amper aan de praat
Hij is wel eens enthousiaster geweest inderdaadquote:Op maandag 6 december 2010 11:17 schreef L0we het volgende:
[..]
Das lastig! Hij draait niet zo lekker meer rond?. Met mijn dieseltje heb ik nergens last van, hij start gelijk!
Afgelopen zaterdag trouwens nog aardig aan de klus geweest, was best wel koud... Maar met 3 shirts, een trui en overall was het best wel prima te doen
Kan zijn dat de gloeistiften niet de max temperatuur meer bereiken, dan kan je wel 2 keer voorgloeien, maar als ze dan tot maar 800 graden komen heb je er nog niet zoveel aanquote:Op maandag 6 december 2010 11:25 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Hij is wel eens enthousiaster geweest inderdaadEn aan de gloeistiften ligt het ook niet, twee keer voorgloeien helpt ook niet
Hoe kom ik er eigenlijk achter welke accus in dat ding passen? De huidige accu is smaller dan de steun waar hij in staat, dus daar moet een zwaardere accu in kunnen
Mooizo, nog noemenswaardige problemen?quote:Op maandag 6 december 2010 11:53 schreef Grielen het volgende:
Mag ik ook in de OP?
Misschien dat ik wel tijd heb voor die meet. In ieder geval wel de mogelijkheid, de wagen is nl. vandaag weer door de APK gekomen
Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 foto 1 foto 2
Oke, dat is nu ook allemaal gefixt neem ik aan?quote:Op maandag 6 december 2010 12:26 schreef Grielen het volgende:
Ik zal het rapport er even bijpakken![]()
Schokdemper met lekkage
Zichtbare mechanische delen van het remsysteem vertonen verregaande slijtage
Een stuur of fuseekogel heeft een speling van minder dan of gelijk aan 1 mm
De gordels hebben een gebruiksaanwijzing
M'n remlicht R-A moest gefixt worden, en ik had de banden achter verkeertesom
Nog veel te doen dus.quote:Op maandag 6 december 2010 12:48 schreef Grielen het volgende:
Het licht en de banden wel ja
Ik moet eens nieuwe remblokjes installeren, nieuwe stuurkogels en gordels vervangen (zijn ook gerafeld en rollen amper op).
Ik moet binnenkort trouwens ook maar eens een nieuwe distributieriem er op zetten en het kapotte contactdoosje van m'n trekhaak vervangen door 1tje die tenminste van na de 2e WO is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |