abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89486674
Boardwalk Empire, HBO.

afbeelding

In de US is de serie bijna afgelopen, maar vanaf zondag 5 december zendt BNN de serie op de Nederlandse TV uit. Daarom een apart topic voor die kijkertjes.

De eerste aflevering is zeker aan te raden: Extra lang en geregisseerd door sterregisseur Martin Scorsese, die voor het eerst iets voor TV regisseert. En zichzelf een beetje nadoet, maar goed.

De serie speelt zich af in 1920 ten tijde van het begin van de drooglegging, in de kustplaats Atlantic City.
Boardwalk Empire is losjes gebaseerd op bestaande historische figuren zoals het hoofdpersonage Nucky Thompson (gespeeld door Steve Buscini), zonder hun levensverhaal feitelijk te volgen.
Het geeft een mooi tijdsbeeld van de periode kort na WO1 in de VS: De opkomende moderne tijd met muziek, mode en films; de eveneens opkomende georganiseerde misdaad met Al Capone, Charlie 'lucky' Luciano en Arnold Rothstein; de corruptie op elk niveau; het vrouwenkiesrecht; immigratie van allochtone criminelen: het komt er allemaal in voor.
In een Volkskrant-interview van afgelopen week vertelde de schrijver dat als hij de serie tien jaar ervoor had gesitueerd de kijkers een totaal andere wereld te zien zouden krijgen: juist in de jaren twintig zag je alle moderne elementen waar een hedendaags publiek zich mee kan identificeren al zoals film, telefoon en radio. Dingen die dus tot voor kort ontbraken en de identificatie wat moeilijker maken.
Atlantic City is een toeristische badplaats (met een grote 'boardwalk') die geregeerd wordt door een totaal corrupt bestuur. Nucky Thompson is daar de grote man achter de schermen die beslist wie er burgemeester wordt en wie de rest van de belangrijke baantjes krijgt. Samen met alle ander notabelen van de stad klinken ze het glas op de invoering van de drooglegging en op "those magnificent bastards' in Washington die daarvoor gezorgd hebben. Voor een kustplaats kan dranksmokkel uiteraard veel betekenen.
De eerste gesmokkelde partij drank is bestemd voor de op dat moment grootste gangster van het land, Arnold Rothstein uit New York. Die wordt echter geroofd door James "Jimmy" Darmody ( de protege van Nucky, en een hoofdpersoon uit de serie) en de negentienjarige nobody Al Capone die vanuit New York naar Chicago gevlucht c.q. gestuurd is. De roof loopt een beetje mis en de gevolgen daarvan duren zeker dertien afleveringen.
Het is een HBO serie en dus gelukkig meer dan alleen het in het oog springende full-frontal nudity (van Paz de la Huerta) en zinloos expliciet geweld: het heeft verschillende diepere lagen weetjewel.

Het is zeker niet de beste HBO-serie moet ik bekennen ( want dat is The Wire), maar desondanks de moeite waard, als is het alleen maar om Scorcese's TV-debuut te zien.
Kijk ernaar of neem het op als je 5 december niet kunt kijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door NoCigar op 04-12-2010 03:43:47 ]
anonieme razernist
pi_89487503
HBO _O_

Had al over deze serie gehoord, helaas niet kunnen volgen. Nu maar doen dan. :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_89547093
Vanavond maar even kijken :).
  zondag 5 december 2010 @ 13:42:17 #4
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_89548442
En gewoon om 20:30uur. Kijk je mee, VARA? Zo doe je dat bij topseries...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  zondag 5 december 2010 @ 14:55:55 #5
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_89551079
Eindelijk weer eens briljante tv op primetime. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_89554694
Heb er zin an!
  zondag 5 december 2010 @ 19:39:52 #7
67174 Dos37
Come on Twente
pi_89560250
Ik ga ook kijken ondanks dat ik het al heb gezien. :Y
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 5 december 2010 @ 21:54:55 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89566418
Ik ben verkocht.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_89566771
Niet goed kunnen volgen vanwege volk over de vloer, maar zag er veelbelovend uit.
  zondag 5 december 2010 @ 22:03:12 #10
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_89566935
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 21:54 schreef Dagonet het volgende:
Ik ben verkocht.
:Y
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_89567300
Geweldige serie! goed sfeertje! En Steve Buscemi met z'n wezelhoofd is natuurlijk helemaal baas! :D Klein detail; toen die kleine dikkerd zich voorstelde als Al Capone zat ik helemaal Sopranos-style "Ooooowwww!!!" :D _O_
  zondag 5 december 2010 @ 22:12:00 #12
67174 Dos37
Come on Twente
pi_89567448
Ja dat was echt een WTF moment net als Lucky Luciano ook wel een grote gangster naam uit het verleden.
pi_89568950
Toffe episode; had al van een collega gehoord dat het tof was en heb zodoende al 7 afleveringen op dvd gebrand (zonder het uberhaupt te kijken :P), nu ga ik toch snel maar de volgende afleveringen kijken
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 5 december 2010 @ 22:42:20 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89569087
Tof ook hoe een paar shots bijna gelijk waren aan shots uit The Sopranos (een paar van de droomscenes van Tony).
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_89569461
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 22:42 schreef Dagonet het volgende:
Tof ook hoe een paar shots bijna gelijk waren aan shots uit The Sopranos (een paar van de droomscenes van Tony).
Echt?!? Welke dan? (tijdje geleden dat ik alle Sopranos-seizoenen heb gezien.) :)
pi_89569530
Vandaag de eerste twee gekeken. Vond het nog niet echt pakkend ofzo.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zondag 5 december 2010 @ 22:59:08 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89569898
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:50 schreef fratsman het volgende:

Echt?!? Welke dan? (tijdje geleden dat ik alle Sopranos-seizoenen heb gezien.) :)
Ze staren allebei over de zee uit vanaf de boardwalk, zelfde kleuren, zelfde setup, er zit nog wel meer in.
pi_89573779
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:09 schreef fratsman het volgende:
Geweldige serie! goed sfeertje! En Steve Buscemi met z'n wezelhoofd is natuurlijk helemaal baas! :D Klein detail; toen die kleine dikkerd zich voorstelde als Al Capone zat ik helemaal Sopranos-style "Ooooowwww!!!" :D _O_
De serie is niet echt historisch accuraat bij die personages, en dat doet er natuurlijk helemaal niet toe.
Maar, ik heb pas een biografie van Capone gelezen en daarom vind ik het dus leuk om hier even te melden dat Scarface in het echt een potige kerel was die kort daarvoor als uitsmijter had gewerkt in een of andere gore kroeg. En dus in werkelijkheid niet zo'n klein mannetje was, maar eens stevige vechtersbaas.

Wat me wel al eerder opviel, was zijn leeftijd: al die zaken waardoor hij wereldwijd berucht geworden is heeft ie allemaal voor zijn dertigste gedaan. Het was eigenlijk best een broekie dus toen ie van, zeg 1925 tot 1930, eigenaar was van Chicago. Ik dacht altijd dat dat ik hem er zo oud uit vond zien aan de mode lag of aan het tijdsverschil tussen mij en de jaren twintig totdat ik in die biografie las dat ze hem er toen ook al vijftien jaar ouder vonden uitzien. Het lag dus gewoon aan zijn oude kop.
Een andere bijnaam destijds, die ie liever hoorde, was trouwens 'Snorky'. Daar werden daarmee mensen aangeduid die veel aandacht aan hun kleding en verzorging schonken. Zoiets als Dandy dus. Hij scheen toen ie wat meer geld had altijd belachelijk dure pakken te dragen met als favoriete kleuren kanariegeel en blauw.
Het is maar dat jullie het even weten :P .

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 06-12-2010 00:49:55 ]
anonieme razernist
pi_89574321
(sorry, dubbel)
anonieme razernist
pi_89589069
Wat een vette serie :).

Hoop op meer screentijd voor Omar straks, hij had nu maar 1 zin :').
pi_89589465
Voor de mensen die het hebben gemist de aflevering staat ook op uitzendinggemist:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1016669
pi_89698777
Vette eerste aflevering. Kon niet tot zondag wachten, dus heb maar de hele serie binnengehaald. :)
pi_89703370
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 00:29 schreef NoCigar het volgende:

[..]

De serie is niet echt historisch accuraat bij die personages, en dat doet er natuurlijk helemaal niet toe.
Maar, ik heb pas een biografie van Capone gelezen en daarom vind ik het dus leuk om hier even te melden dat Scarface in het echt een potige kerel was die kort daarvoor als uitsmijter had gewerkt in een of andere gore kroeg. En dus in werkelijkheid niet zo'n klein mannetje was, maar eens stevige vechtersbaas.

Wat me wel al eerder opviel, was zijn leeftijd: al die zaken waardoor hij wereldwijd berucht geworden is heeft ie allemaal voor zijn dertigste gedaan. Het was eigenlijk best een broekie dus toen ie van, zeg 1925 tot 1930, eigenaar was van Chicago. Ik dacht altijd dat dat ik hem er zo oud uit vond zien aan de mode lag of aan het tijdsverschil tussen mij en de jaren twintig totdat ik in die biografie las dat ze hem er toen ook al vijftien jaar ouder vonden uitzien. Het lag dus gewoon aan zijn oude kop.
Een andere bijnaam destijds, die ie liever hoorde, was trouwens 'Snorky'. Daar werden daarmee mensen aangeduid die veel aandacht aan hun kleding en verzorging schonken. Zoiets als Dandy dus. Hij scheen toen ie wat meer geld had altijd belachelijk dure pakken te dragen met als favoriete kleuren kanariegeel en blauw.
Het is maar dat jullie het even weten :P .
Wat heeft Al Capone met Scarface te maken?
  vrijdag 10 december 2010 @ 03:09:15 #24
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89750006
quote:
12s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:52 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Wat heeft Al Capone met Scarface te maken?
Dat was zijn bijnaam.
Bedankt Hans.
pi_89764423
Oke wist ik niet. Moet eigenlijk aan Tony Montana denken dan.
pi_89767463
En er destijds een film gemaakt met dezelfde naam, waarp later Scarface met Tony Montana losjes is gebaseerd, vandaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door NoCigar op 10-12-2010 16:44:47 ]
anonieme razernist
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:28:32 #27
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_89768168
_O_ Eddie _O_
pi_89768534
Toffe serie!

Beste HBO serie is trouwens niet The Wire, maar The Sopranos.
PWBF
pi_89771818
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:50 schreef fratsman het volgende:

[..]

Sowieso, Nucky komt in een later leven terug als Tony Blundetto.
PWBF
pi_89846157
Zometeen aflevering 2! :)
  zondag 12 december 2010 @ 20:55:52 #31
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_89847631
Ik snap hem niet :') Ik ben het verhaal nu alweer kwijt :@ (heb nu ook het eerste half uur gemist van deze 2de aflevering) Het gaat tot nu toe over het stoken van drank, en ze hadden in de eerste aflevering problemen met de New York afdeling van de mafia ofzo?

Zag ik in deel 1 nou goed dat Jimmy zijn andere 'medechauffeur' Al Capone was?
  zondag 12 december 2010 @ 20:58:36 #32
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_89847816
Aaaaah :) Daar gaat ie alweer verder (ik moet even weer de cast hun gezichten en namen bij elkaar plaatsen :@ )
  zondag 12 december 2010 @ 21:01:23 #33
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_89848025
quote:
jup :Y
pi_89849525
Al's "verklaring" aan die journalist! :D _O_

Als ik het een beetje in kan schatten dan gaan die weduwe en die belastingsinspecteur(?) Nucky in de problemen brengen. :)
  zondag 12 december 2010 @ 22:21:34 #35
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_89852800
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:25 schreef fratsman het volgende:
Al's "verklaring" aan die journalist! :D _O_

Als ik het een beetje in kan schatten dan gaan die weduwe en die belastingsinspecteur(?) Nucky in de problemen brengen. :)
die inspecteur is wel een vuigerd ja! Ik ben benieuwd! (Volgende week maar wel ff op tijd inzappen)
pi_89863769
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:55 schreef RickoKun het volgende:
Ik snap hem niet :') Ik ben het verhaal nu alweer kwijt :@ (heb nu ook het eerste half uur gemist van deze 2de aflevering) Het gaat tot nu toe over het stoken van drank, en ze hadden in de eerste aflevering problemen met de New York afdeling van de mafia ofzo?

Er zijn nu ongeveer 3 "groepen" die een rol spelen:

- Nucky en Jimmy in Atlantic City
- Torrio en Capone in Chicago
- Rothstein en Luciano in New York

(Formeel werken Rothstein en Luciano echter ook voor Torrio).

Capone en Jimmy hebben het transport van drank dat bedoeld was voor Rothstein en Luciano gekaapt. Aangezien Nucky deze drank aan Rothstein zou leveren, is er nu wat wrijving tussen die twee, aangezien Rothstein denkt dat Nucky de opdracht heeft gegeven om het dranktransport te overvallen. Dit is echter niet zo, Jimmy en Capone hebben zelfstandig gehandeld.

Hoewel er nu wat wrijving is, zal het ongetwijfeld goed komen tussen al deze heren (afgaande op de werkelijke geschiedenis). Lucky Luciano zal later de eerste Don worden van de Genovese Crime Family uit New York en op aandringen van Torrio het overlegorgaan The Commission opzetten, waarin naast de Five Families uit New York ook Al Capone's clan uit Chicago lid van is.
PWBF
pi_89955190
Mooie serie :)

Alles klopt eraan en ook een heerlijk jaren 20 sfeertje is er in verwerkt :)

Ik zou best wel een gangster in de tijd willen zijn :D ;)
pi_89955953
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:21 schreef Ruder het volgende:
Mooie serie :)

Alles klopt eraan en ook een heerlijk jaren 20 sfeertje is er in verwerkt :)

Ik zou best wel een gangster in de tijd willen zijn :D ;)
:D Ik zie het zo voor me! :')
pi_89960193
Twee afleveringen gezien ondertussen.. Beste serie sinds The Sopranos
pi_89963399
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:29 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Twee afleveringen gezien ondertussen.. Beste serie sinds The Sopranos
Noujah wel voor in mijn top 5 :)

01 Shameless (Engelse serie, echt ondergewaardeerd hier in NL)
02 The Sopranos
03 Californication (ik weet het, smaken verschillen :P )
04 How I Met Your Mother
05 Boardwalk Empire

Maar hij is pas net begonnen, dus hij kan nog stijgen :P ;)

Ik vind alles van HBO wat ik gezien heb wel goed trouwens.

Entourage, wat ik er van gezien heb was leuk. Six Feet Under was geniaal, maar je moet er wel van houden en het ook volgen om het te snappen. Carnivale, tikkeltje vreemd maar wel erg spannend om naar te kijken. The Wire, niet veel van gezien, maar wat ik heb gezien zat erg goed in elkaar.

HBO en Showtime in de VS en Kudos en BBC in de UK zijn gewoon dé seriemakers, wat mij betreft :)
  woensdag 15 december 2010 @ 18:45:15 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89968138
Vergeet Deadwood niet. :P.
pi_89968973
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:43 schreef Ruder het volgende:

[..]

Noujah wel voor in mijn top 5 :)

01 Shameless (Engelse serie, echt ondergewaardeerd hier in NL)
02 The Sopranos
03 Californication (ik weet het, smaken verschillen :P )
04 How I Met Your Mother
05 Boardwalk Empire

Maar hij is pas net begonnen, dus hij kan nog stijgen :P ;)

Ik vind alles van HBO wat ik gezien heb wel goed trouwens.

Entourage, wat ik er van gezien heb was leuk. Six Feet Under was geniaal, maar je moet er wel van houden en het ook volgen om het te snappen. Carnivale, tikkeltje vreemd maar wel erg spannend om naar te kijken. The Wire, niet veel van gezien, maar wat ik heb gezien zat erg goed in elkaar.

HBO en Showtime in de VS en Kudos en BBC in de UK zijn gewoon dé seriemakers, wat mij betreft :)
Jouw top 5 bestaat uit 4 series die in mijn top 5 staan.. Ik ken Shameless niet en aangezien jouw smaak uit de kunst is moet ik die ook maar eens gaan kijken.
pi_89970694
Shameless was inderdaad een geweldige serie!

PWBF
pi_89972683
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:43 schreef Nielsch het volgende:
Shameless was inderdaad een geweldige serie!

:') vanavond maar ff binnenhalen dan
pi_89974098
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:23 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

:') vanavond maar ff binnenhalen dan
Echt een aanrader. Het is comedy, drama, soap alles in een. en vooral erg veel Engelse scheldwoorden, veel sex, beetje geweld, mooie dames, voor ieder wat wils :)

Deadwood heb ik helaas maar 2 afleveringen van gezien, ook erg leuk, ben al sinds mijn stage bij FRS erover aan t twijfelen om deze serie ns te halen haha :P

Wist trouwens niet dat Deadwood ook van HBO is :P
pi_89974534
Shameless! _O_ Familie Flodder X1000 :P
pi_90144075
Was weer een goeie aflevering. ^O^ Moet wel zeggen dat dat fanatisme van Van Alden een beetje eng begint te worden... :X Ben ook benieuwd wat Jimmy nu gaat doen, en waar was Al? Vragen vragen vragen... :)
pi_90168496
Niveau blijft hoog van deze serie...

Jammer genoeg geen Capone deze aflevering maar wel Omar, of Chulky _O_. Ben erg benieuwd naar het verdere verloop van Jimmy aangezien hij naar Chicago gaat zal hij wel samen met Capone verder gaan.

Oh en wat een lekkere wijven spelen er even goed in deze serie mee, die van Jimmy helemaal
pi_90317455
Afl 6 gister gekeken, zometeen 7 bekijken.. krijg geen genoeg van deze serie!
  zondag 26 december 2010 @ 19:28:47 #50
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_90465922
Geen uitzending vanavond. ;(.
  zondag 26 december 2010 @ 21:08:05 #51
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_90469153
quote:
9s.gif Op zondag 26 december 2010 19:28 schreef Dagonet het volgende:
:'(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_90484561
quote:
Ik had me er al een substantieel gedeelte van de dag op zitten verheugen, totdat ik zag dat er allemaal kerstmeuk op tv kwam...
PWBF
  maandag 27 december 2010 @ 11:08:37 #53
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90486542
quote:
:@ ben ik blij om, want anders was ik hem vergeten of te bezopen om de aflevering mee te krijgen :')
pi_90607157
Wanneer komt aflevering 4 op de NLse buis?
-
pi_90610336
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:20 schreef M-Bozz het volgende:
Wanneer komt aflevering 4 op de NLse buis?
You're Welcome :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Easily op 30-12-2010 00:28:00 (Foutje) ]
pi_90755707
Vanavond weer op Ned. 3
PWBF
pi_90755746
*O*
pi_90765383
Hele sterke aflevering weer! :)
pi_90765565
Wat een superaflevering :)

Lekker veel Capone, Mevrouw Schroeder die eindelijk ns wat dichter bij Norky in de buurt komt, klux klux klux clan, alles zat er in gewoon :)

Geen seconde saai.

Ik kijk al uit naar volgende week :)
pi_90766338
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:30 schreef Ruder het volgende:
Wat een superaflevering :)

Lekker veel Capone, Mevrouw Schroeder die eindelijk ns wat dichter bij Norky in de buurt komt, klux klux klux clan, alles zat er in gewoon :)

Geen seconde saai.

Ik kijk al uit naar volgende week :)
Dat lieve hoertje wat met dat mes bewerkt werd... ;(
Ik heb ze allemaal binnengetrokken, Dus ik denk dat ik dadelijk maar eens aflevering 5 ga kijken. :)
pi_90781154
Hoeveel afleveringen zitten er eigenlijk in het eerste seizoen? Stuk of 12?

Gister was weer top... de KKK ook :D
  maandag 3 januari 2011 @ 13:49:59 #62
27648 Weakling
available in strong mint
pi_90790530
Erg toffe serie! Maar ehm, ben ik de enige die zich af en toe zit te ergeren aan de overdreven accenten van sommige spelers? Te overdreven italiaans of zwart etc.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_90791582
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:49 schreef Weakling het volgende:
Erg toffe serie! Maar ehm, ben ik de enige die zich af en toe zit te ergeren aan de overdreven accenten van sommige spelers? Te overdreven italiaans of zwart etc.
Je moet het ook in dat tijdsbeeld bekijken he, Veel mensen waren rond de eeuwwisseling vanuit Europa geëmigreerd naar Amerika, dus dan blijf je die sterke accenten houden. :)
pi_90791912
Leuke serie inderdaad :Y
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90792572
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:13 schreef fratsman het volgende:

[..]

Je moet het ook in dat tijdsbeeld bekijken he, Veel mensen waren rond de eeuwwisseling vanuit Europa geëmigreerd naar Amerika, dus dan blijf je die sterke accenten houden. :)
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:49 schreef Weakling het volgende:
En kijk maar eens naar Cake Boss op Discovery... Die Italianen spreken ook nog steeds met een accent, terwijl we daar al zo'n 100 jaar verder zijn...
PWBF
  maandag 3 januari 2011 @ 15:30:04 #66
27648 Weakling
available in strong mint
pi_90795214
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:37 schreef Nielsch het volgende:
En kijk maar eens naar Cake Boss op Discovery... Die Italianen spreken ook nog steeds met een accent, terwijl we daar al zo'n 100 jaar verder zijn...
Ik verwacht ook geen beschaafd Amerikaans/Engels te horen, maar soms komt het op mijn ietwat over-the-top over. Nou ja, dat minpuntje voor mij wordt ruimschoots gecompenseerd door de grote hoeveelheid pluspunten in de serie (en dat mag je opvatten zo je wil :P)
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_90795432
Eerste generatie immigrantenkinderen uit sociaal-economisch zwakkere laag. Vergelijk het eens met Nederland, wolla.
anonieme razernist
pi_90795651
De hele setting en sfeer klopt ook gewoon bij deze serie. Dat lijkt me trouwens wel een gave baan, om voor zo'n historisch drama uit te mogen zoeken welke auto's er rond moeten rijden, welke posters er op de muur kunnen, welke muziek wordt geluisterd, welke kleding er gedragen moet worden en welke sport- en nieuwsberichten er van belang zijn.
PWBF
pi_90796803
quote:
3s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:34 schreef NoCigar het volgende:
Eerste generatie immigrantenkinderen uit sociaal-economisch zwakkere laag. Vergelijk het eens met Nederland, wolla.
Dit inderdaad.

Weet iemand overigens de kijkcijfers? Er kijken godverdomme 3.7 miljoen mensen naar de emotie-porno van BzV, en dit topic zit na 4 afleveringen pas op 2 pagina's. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door fratsman op 03-01-2011 16:12:10 ]
pi_90797234
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:00 schreef fratsman het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Weet iemand overigens de kijkcijfers? Er kijken godverdomme 3.5 miljoen mensen naar de emotie-porno van BzV, en dit topic zit na 4 afleveringen pas op 2 pagina's. ;(
Ach er is een reden waarom kwaliteitserie's als The Sopranos altijd zo laat uitgezonden werden...
pi_90797922
Krijg via Twitter net dit linkje;

http://kottke.org/11/01/boardwalk-empire-visual-effects

Let op! Kleine spoilers!

Ongelooflijk! Wat een vakwerk! _O_
  maandag 3 januari 2011 @ 19:10:03 #72
27648 Weakling
available in strong mint
pi_90805214
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:20 schreef fratsman het volgende:
Krijg via Twitter net dit linkje;

http://kottke.org/11/01/boardwalk-empire-visual-effects

Let op! Kleine spoilers!

Ongelooflijk! Wat een vakwerk! _O_
Wauw! Bij een aantal scenes zou ik echt niet geweten hebben dat ze grotendeels uit CGI bestaan.
pi_90805454
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:00 schreef fratsman het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Weet iemand overigens de kijkcijfers? Er kijken godverdomme 3.7 miljoen mensen naar de emotie-porno van BzV, en dit topic zit na 4 afleveringen pas op 2 pagina's. ;(
Nederlanders hebben geen smaak op het gebied van televisie kijken,

Daarom scoren die wanstaltige RTL programma's zoals Ik houd van Holland, De TV Kantine, Oh Oh Cherso, The Voice etc. allemaal zo goed...
pi_90814562
Wat een briljante serie weer!
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 3 januari 2011 @ 23:07:45 #75
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_90818403
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 08:02 schreef Spaulding het volgende:
Hoeveel afleveringen zitten er eigenlijk in het eerste seizoen? Stuk of 12?

Gister was weer top... de KKK ook :D
Ze hadden het over "coons" dat deed me even aan Cartman denken. :)
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_90820894
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:10 schreef Weakling het volgende:

[..]

Wauw! Bij een aantal scenes zou ik echt niet geweten hebben dat ze grotendeels uit CGI bestaan.
idd, enige wat opvalt is dat de beelden vaak wat grauw zijn, maar dat kon ook aan de noordelijke US oostkust liggen ;) Maar blijkt dus allemaal CGI te zijn. Best indrukwekkend. Vooral die WO1-veteraan met zn verminkte gezicht. Dacht daadwerkelijk dat ze iemand gecast hadden met zo'n gezicht ;)
pi_91077555
Vanavond weer op Ned. 3 :)
  zondag 9 januari 2011 @ 20:04:42 #78
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_91081270
Wordt het ook ergens herhaald?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 9 januari 2011 @ 20:46:35 #79
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_91084219
via uitzendinggemist.nl terug te kijken of de bnn pagina :)
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_91087432
Hahaha! Die broer! Wat een eikel! :D Verder zag je het wel aankomen dat dat lieve hoertje zich van kant zou maken ;( En je vraagt je nu af wat er door die romance allemaal gaat gebeuren! :9
pi_91087553
Leuke aflevering weer :D
pi_91087959
quote:
5s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:04 schreef Dagoduck het volgende:
Wordt het ook ergens herhaald?
Het is tot een week na uitzending terug te kijken via uitzendinggemist of BNN.
PWBF
pi_91088008
Die toespraak van die broer, briljant! Up the 'RA!

Ik ben trouwens in Kilmainham Jail geweest, waar hij het over had. Erg indrukwekkend.
PWBF
  zondag 16 januari 2011 @ 21:25:00 #84
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_91433122
WTF @ het einde?
pi_91433823
quote:
5s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:25 schreef Dagoduck het volgende:
WTF @ het einde?
Die kerel is geschift. echt. :N

Die kill van Jimmy en Al was dan wel weer baas! :D _O_
  zondag 16 januari 2011 @ 21:45:09 #86
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_91434778
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:33 schreef fratsman het volgende:

[..]

Die kerel is geschift. echt. :N

Waarom doet ie dat? :o
pi_91435513
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:45 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo'n streng gelovige malloot.
pi_91437608
Je mag niet zomaar verliefd worden op vrouwen die je onderzoekt ivm grootschalige corruptieschandalen
pi_91449766
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:45 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

zelfkastijding omdat hij verliefd is op een andere vrouw.
PWBF
pi_91449776
Lucky Luciano is trouwens echt baas! Beetje de moeder van Jimmy afwerken en daarnaast een beetje lopen stelen van Nucky. Hoe hij ook tegenover hem zat met die grijns op z'n smoel. Nouja, het wordt niet voor niets een van de meeste innovatieve maffialeden ooit!
PWBF
pi_91450241
Gister één van de beste afleveringen tot nu toe!

Veel Jimmy en Al actie en veel humor ook (die Duitse assistent van Nucky "Knock like a man!" :D)
pi_91451515
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 07:24 schreef Nielsch het volgende:
Lucky Luciano is trouwens echt baas! Beetje de moeder van Jimmy afwerken en daarnaast een beetje lopen stelen van Nucky. Hoe hij ook tegenover hem zat met die grijns op z'n smoel. Nouja, het wordt niet voor niets een van de meeste innovatieve maffialeden ooit!
Ik vind het wel een beetje ongeloofwaardig dat het z'n moeder is, dan zou ze toch tenminste 16 jaar ouder moeten zijn, en zo ziet ze er niet uit. IRL zijn ze overigens inderdaad ongeveer even oud (allebei 30).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_91451651
Golden Globe gewonnen voor beste dramaserie! *O*
pi_91454676
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:35 schreef fratsman het volgende:
Golden Globe gewonnen voor beste dramaserie! *O*
En Steve Buscemi voor beste acteur in een dramaserie!
PWBF
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:49:13 #95
256240 Papa-roach
Skate or die...!
pi_91559672
Ik wil dat gouden sigarettendoosje uit de intro :o
En zouden die Filterloze sigaretten lekker smaken? :P
ik vind papa-roach niet goed meer heur.......
Skating is a way of life, not just how you dress yourself...
pi_91559771
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:49 schreef Papa-roach het volgende:
Ik wil dat gouden sigarettendoosje uit de intro :o
En zouden die Filterloze sigaretten lekker smaken? :P
Pakje Caballero zonder filter kopen.
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:56:17 #97
256240 Papa-roach
Skate or die...!
pi_91559997
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:51 schreef Rectum het volgende:

[..]

Pakje Caballero zonder filter kopen.
Verkopen ze die nog dan :o
Ik dacht dat die al lang uit de verkoop waren ivm gezondheidsredenen enzo :P
pi_91561633
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:56 schreef Papa-roach het volgende:

[..]

Verkopen ze die nog dan :o
Ik dacht dat die al lang uit de verkoop waren ivm gezondheidsredenen enzo :P
Die bietste ik altijd van mijn opa toen ik nog rookte. Krijg je op den duur ook zo'n lekker hese stem van. :r
pi_91562121
Ik wil die schoenen uit de intro!
PWBF
  woensdag 19 januari 2011 @ 18:06:58 #100
256240 Papa-roach
Skate or die...!
pi_91571464
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 14:29 schreef fratsman het volgende:

[..]

Die bietste ik altijd van mijn opa toen ik nog rookte. Krijg je op den duur ook zo'n lekker hese stem van. :r
Jah dat zal best :P
Maar zijn ze lekkerder als filters, of niet?
pi_91592389
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:06 schreef Papa-roach het volgende:

[..]

Jah dat zal best :P
Maar zijn ze lekkerder als filters, of niet?
mwah niet echt.

Ik ken ze nog uit de tijd dat er sigaretten op de tafel stonden bij sommige mensen als er bezoek kwam. Vreemd dat ze dat nooit meer doen :P ;)

Nothing beats Lucky Strike, vandaar ook dat mooie reclamebord bij Boardwalkempire :P
pi_91592840
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:26 schreef Ruder het volgende:

[..]

mwah niet echt.

Ik ken ze nog uit de tijd dat er sigaretten op de tafel stonden bij sommige mensen als er bezoek kwam. Vreemd dat ze dat nooit meer doen :P ;)

Nothing beats Lucky Strike, vandaar ook dat mooie reclamebord bij Boardwalkempire :P
Dat moet jij nog weten? :D Dat werd al minder toen ik klein was, laat staan dat dat in jouw jeugd nog werd gedaan. :P

Enne Caballero 30, met filter welteverstaan. ;)
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:53:33 #103
256240 Papa-roach
Skate or die...!
pi_91610286
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:26 schreef Ruder het volgende:

[..]

mwah niet echt.

Ja, dat bord is idd gaaf :P
De tijd met de sigaretten op tafel heb ik niet meegemaakt, maar wel een verjaardag van mijn moeder, volledig in een soort van 50's stijl. Toen had me moeder ook glaasjes met sigaretten op tafel gezet :P

Ik wil de gezellige sigarettenreclames op tv en gezellige muziek op straat terug ;(
pi_91624543
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:34 schreef fratsman het volgende:

[..]

Dat moet jij nog weten? :D Dat werd al minder toen ik klein was, laat staan dat dat in jouw jeugd nog werd gedaan. :P

Enne Caballero 30, met filter welteverstaan. ;)
Ik heb het nog wel gezien bij een paar mensen. Vooral in volksbuurtjes :P ;)

Was wel toen ik een jaar of 10/11 was :P

Toen waren de sigaretten wil nog redelijk betaalbaar :P

Maar idd vroegah was het bij iedereen vaste prik :P
pi_91771784
Wow, deze aflevering was ook weer erg sterk! Die verminkte veteraan, wat een baas! _O_ Dat gedoe waar Luciano mee bezig is gaat gedonder opleveren, let maar op. :Y En als het Lucky niet is, dan is het Chalky wel! :Y

Mr. Thompson? Nee nee! Ome Nucky! :D _O- :')
pi_91772823
Hehe, het lijkt erop alsof Luciano eindelijk z'n eigen crew gaat maken. Nog even en hij staat aan het hoofd van La Cosa Nostra (okee, dat zal nog wel even duren). Meyer Lansky er nu ook bij, de accountant van de maffia!
PWBF
pi_91772878
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:54 schreef Nielsch het volgende:
Hehe, het lijkt erop alsof Luciano eindelijk z'n eigen crew gaat maken. Nog even en hij staat aan het hoofd van La Cosa Nostra (okee, dat zal nog wel even duren). Meyer Lansky er nu ook bij, de accountant van de maffia!
Jaaaaaaa! :D Zie je wel dat die naam me al bekend voorkwam! ^O^
pi_91772903
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:41 schreef fratsman het volgende:
Wow, deze aflevering was ook weer erg sterk! Die verminkte veteraan, wat een baas! _O_ Dat gedoe waar Luciano mee bezig is gaat gedonder opleveren, let maar op. :Y En als het Lucky niet is, dan is het Chalky wel! :Y

Mr. Thompson? Nee nee! Ome Nucky! :D _O- :')
Darmody komt ook eindelijk een beetje in z'n rol.
PWBF
pi_91773008
Die klassieke muziek na die sniper-kill, was dat nou uit the Phantom of the Opera? :P
pi_91773116
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:56 schreef fratsman het volgende:
Die klassieke muziek na die sniper-kill, was dat nou uit the Phantom of the Opera? :P
geen idee...
PWBF
pi_91776257
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:56 schreef fratsman het volgende:
Volgens mij was dat de Toccata in D Mineur van Bach.............
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  maandag 24 januari 2011 @ 00:07:16 #113
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_91780793
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij was dat de Toccata in D Mineur van Bach.............
Precies. Het origineel is van Bach - Tocatta and Fugue.

en is het laatste nummer van de aflevering. Don't leave me daddy geschreven door Joe Verges.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_91781279
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:07 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Precies. Het origineel is van Bach - Tocatta and Fugue.

en is het laatste nummer van de aflevering. Don't leave me daddy geschreven door Joe Verges.
Toch fantastisch dat nummers van 95 jaar oud op die manier nog eens terugkomen! _O_
  maandag 24 januari 2011 @ 00:36:04 #115
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_91781726
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:22 schreef fratsman het volgende:

[..]

Toch fantastisch dat nummers van 95 jaar oud op die manier nog eens terugkomen! _O_
Zeker!
Ben nu allemaal muziek aan het checken van die tijd. Geeft een mooie sfeer. Je zou er bijna van gaan roken.
And that is the news.''
pi_91781813
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:36 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Zeker!
Ben nu allemaal muziek aan het checken van die tijd. Geeft een mooie sfeer. Je zou er bijna van gaan roken.
Het is eng, maar iedere aflevering weer heb ik trek in een peuk als ik die serie kijk. Ik ben er al bijna 3 jaar vanaf, maar toch... :P Roken is cool in BE. :)
pi_91785809
Wie waren die twee wijven die met elkaar in bed lagen? Was die ene de vrouw/vriendin van Jimmy?
pi_91786655
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2011 07:50 schreef Spaulding het volgende:
Wie waren die twee wijven die met elkaar in bed lagen? Was die ene de vrouw/vriendin van Jimmy?
Ja, dat was de vrouw van Jimmy inderdaad. Die andere vrouw is volgens mij die vrouw van de fotozaak op de Boardwalk. Jimmy had eerder vermoedens dat zijn vrouw het met die man van de fotozaak deed toen hij in Frankrijk was, maar blijkbaar was het dus de vrouw.
PWBF
pi_91787964
Ohja inderdaad ja. Iemand anders hier ook die de verhaallijn van Jimmy in Chicago eigenlijk interessanter vind die van Nucky in AC? Alhoewel het beide erg goed is.
pi_91788536
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:07 schreef Spaulding het volgende:
Ohja inderdaad ja. Iemand anders hier ook die de verhaallijn van Jimmy in Chicago eigenlijk interessanter vind die van Nucky in AC? Alhoewel het beide erg goed is.
De afgelopen afleveringen vroeg ik me inderdaad een beetje af waar het nu precies heen moest gaan met de verhaallijn rondom Nucky Thompson. Nu Lucky Luciano samen met Meyer Lansky een gang aan het oprichten is om Nucky's monopoliepositie aan te pakken, moet ik zeggen dat ik erg uitkijk naar de verhaallijn rond Atlantic City in de komende weken. Ik vond James Darmody erg sterk in de afgelopen aflevering, een stuk sterker dan in de vorige aflevering. Ik ben benieuwd of Darmody en Capone uiteindelijk de strijd aan zullen gaan met Van Alden. Dat lijkt me wel interessant.

Persoonlijk vind ik het leven van Charles Luciano een stuk interessanter dan dat van Al Capone. Ik hoop dan ook dat de serie zich hier in de toekomst wat meer op zal richten, bijvoorbeeld door aandacht te besteden aan de Castellammarese War.
PWBF
  zondag 30 januari 2011 @ 21:18:16 #121
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_92098180
Leuke aflevering weer, maar in het begin kreeg die FBI gelovige vent geld binnen waar kwam dat vandaan/ is dat voor?
pi_92098563
quote:
5s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:18 schreef Dagoduck het volgende:
Leuke aflevering weer, maar in het begin kreeg die FBI gelovige vent geld binnen waar kwam dat vandaan/ is dat voor?
Jimmy die geld naar zijn vrouwtje probeert te sturen?
pi_92098637
quote:
5s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:18 schreef Dagoduck het volgende:
Het geld zat bij onderschepte brieven die Jimmy naar zijn vrouw stuurde. En wat een LUL die Van Alden! :( Ik dacht echt, er zit toch een greintje menselijkheid in die vent en hij geeft zijn vrouw 270 dollar voor die behandeling. Niet dus. :r

Verder was het voornamelijk een Nucky-aflevering. Ik mag het wel, dat geniepige spelletje wat hij speelt. Met de juiste pionnen schuiven om er zelf beter van te worden. :7 Maar er gaat nog wel het een en ander gebeuren. Hij haalt Jimmy niet voor niets terug. :)
  zondag 30 januari 2011 @ 21:24:32 #124
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_92098736
Wie is die vrouw die altijd bij de vrouw van Jimmy komt? Zij haalt brieven weg, maar wie is dat?
Is dat zn moeder?
pi_92099094
quote:
6s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:24 schreef Dagoduck het volgende:
Wie is die vrouw die altijd bij de vrouw van Jimmy komt? Zij haalt brieven weg, maar wie is dat?
De moeder van Jimmy, toch? En welke brieven haalt ze weg? Is me een beetje ontgaan.
  zondag 30 januari 2011 @ 21:29:29 #126
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_92099158
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:28 schreef fratsman het volgende:

[..]

De moeder van Jimmy, toch? En welke brieven haalt ze weg? Is me een beetje ontgaan.
Die met dat geld voor Jimmy's vrouw oid?
pi_92099405
quote:
6s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:29 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Die met dat geld voor Jimmy's vrouw oid?
Die brieven met geld zijn op het postkantoor toch al onderschept?
  zondag 30 januari 2011 @ 21:37:15 #128
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_92099788
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:32 schreef fratsman het volgende:

[..]

Die brieven met geld zijn op het postkantoor toch al onderschept?
Geen idee, maar die moeder van Jimmy is ook een raar type... volgens mij heeft die er ook nog wel wat mee te maken..
pi_92100274
quote:
6s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:37 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Geen idee, maar die moeder van Jimmy is ook een raar type... volgens mij heeft die er ook nog wel wat mee te maken..
Sowieso, die moeder is een stripper. Leuk beeld moet je dan van dr hebben :{ :P
pi_92114286
quote:
6s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:24 schreef Dagoduck het volgende:
Is dat zn moeder?
Jimmy stuurt vanuit Chicago geld naar z'n vrouw in Atlantic City. Deze brieven met geld werden door die FBI-agent Van Alden tegengehouden op het postkantoor.

Die vrouw die vaak bij de vrouw van Jimmy is, dat is de moeder van Jimmy. Zij doet het met Lucky Luciano, maar verder heeft zij niets met die brieven te maken.
PWBF
pi_92114341
Gave aflevering trouwens! Ben benieuwd naar de strijd tussen Nucky en Luciano en de rol die Torrio en Capone daarin gaat spelen (if any).

Leuke wending, zo'n conventie. Ik vind het erg tof dat ze waargebeurde events in het verhaal verwerken. Die Harding is uiteindelijk ook nog president geworden.

http://en.wikipedia.org/wiki/1920_Republican_National_Convention
PWBF
pi_92114415
Van wiki:

quote:
Harding's nomination, said to have been secured in negotiations among party bosses in a "smoke-filled room," was engineered by Harry M. Daugherty, Harding's political manager who after Harding's election became United States Attorney General.
Daar zat Nucky dus ook bij. Niet in het echt natuurlijk, maar wel leuk gedaan in de serie.
PWBF
pi_92467730
Wat een stilte hier zeg! Of zat iedereen gisteravond Boer Zoekt Vrouw te kijken?
pi_92467984
Nee, natuurlijk heb ik gekeken. Gave aflevering! Leuke knipoog naar hoe Charles Luciano zijn bijnaam Lucky heeft gekregen. Ook tof om te zien hoe de eerste maffiaoorlog nu echt op uitbreken staat, met de aanslag op Nucky.

Ik zal wel naief zijn, maar ik zag echt niet aankomen dat het hulpje van Van Alden eigenlijk voor Nucky werkt.
PWBF
  maandag 7 februari 2011 @ 18:05:11 #135
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_92467987
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een stilte hier zeg! Of zat iedereen gisteravond Boer Zoekt Vrouw te kijken?
Ben je gek :P

Ik had ze ook nog niet eerder over de vader van Jimmy gehoord...
pi_92468099
Ik denk eigenlijk nog altijd dat Nucky de (geheime) biologische vader van Jimmy is...
PWBF
pi_92468222
Ineens kwam ik erachter dat Margaret Schroeder (Kelly MacDonald) ook in Trainspotting speelt, toen ze nog een heel stuk jonger was:

http://www.dailymotion.co(...)1-trainspotting_sexy

nsfw
PWBF
pi_92469351
Dadelijk ff terugkijken via UG. Had een verjaardag. :)
pi_92709668
Vanavond geen uitzending ivm dat @%^#^#*! schaatsen. :( :r
pi_92709895
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 11:13 schreef fratsman het volgende:
Vanavond geen uitzending ivm dat @%^#^#*! schaatsen. :( :r
godver :(
PWBF
pi_92710545
Kut :(
pi_92726710
Jammer; inderdaad geen aflevering vanavond...
(heb net maar ter vervanging met plezier een aantal wikipedia documenten over de karakters opgezocht..)
  zondag 13 februari 2011 @ 20:39:45 #143
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_92734785
Stomme schaatsen gvd, bij die publieke omroepen denkt men dat we allemaal zitten te wachten op dat schaatsen. Zet dat dat schaatsen op NL2 ipv van dat moslim programma van de VPRO. NL 3 op zondag is normaal gesproken de moeite waard met 3 op Reis en BWE.
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
  maandag 14 februari 2011 @ 07:15:37 #144
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_92755546
Niet alleen schaatsen, het is ook weleens opgeschort voor een andere domme sport.
Ze willen gewoon dat je de serie niet op tv kijkt lijkt wel.
pi_92758161
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:12 schreef Rory78 het volgende:
Jammer; inderdaad geen aflevering vanavond...
(heb net maar ter vervanging met plezier een aantal wikipedia documenten over de karakters opgezocht..)
The real life counterparts dan neem ik aan? Al Capone, Charles Luciano, Arnold Rothstein en Meyer Lanski hebben allemaal echt bestaan. Nucky Thompson is gebaseerd op Enoch "Nucky" Johnson.
PWBF
  maandag 14 februari 2011 @ 13:42:51 #146
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_92765979
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 07:15 schreef Dagonet het volgende:
Niet alleen schaatsen, het is ook weleens opgeschort voor een andere domme sport.
Ze willen gewoon dat je de serie niet op tv kijkt lijkt wel.
Dat was met kerst toen..
pi_93019946
Komt het zondag weer?
(ben te lui om het op te zoeken)
pi_93020627
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:32 schreef Rory78 het volgende:
Komt het zondag weer?
(ben te lui om het op te zoeken)
Jep! :Y
pi_93026766
Fijn!
Dank je; weet ik dat ook weer..
  maandag 21 februari 2011 @ 08:56:07 #150
51063 Son-Of-A-Gun
pi_93091177
De aflevering van 20 februari was wel dik ok ^O^
- FBI agent van Alden die zondigt
- Nucky/Jimmy die de Allesio broers uit Philly "aanpakken"
- Al Capone die wat volwassener wordt
- Invoeren vrouwenstemrecht in Amerika.

Rothstein/Luciano zijn nu weer aan zet, ik vermoedt dat ze het op een akkoordje gooien met Nucky met als bemiddelaar Meyer Lansky.
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
pi_93091463
Toffe aflevering weer. Alleen die verhaallijn over mevrouw Darmody en haar lesbische vriendin van de fotozaak kan me niet zo heel veel boeien. Laat ze lekker naar Parijs gaan met elkaar ofzo.

Ik vind een ding wel vaag: zowel Rothstein / Luciano als Capone / Darmody (voorheen) werken voor Torrio. Enerzijds is Torrio bevriend met Nucky, anderzijds lijkt er oorlog te ontstaan tussen Nucky / Darmody en Rothstein / Luciano. Moet Torrio dat dan niet gaan oplossen? Of heb ik iets gemist en hebben Rothstein / Luciano zich inmiddels afgesplitst van Torrio?
PWBF
pi_93091487
Oplossing lijkt me om de terreinen te verdelen:

Chicago voor Capone
New York voor Luciano
AC voor Thompson
PWBF
pi_93092544
quote:
Op maandag 21 februari 2011 09:13 schreef Nielsch het volgende:
Toffe aflevering weer. Alleen die verhaallijn over mevrouw Darmody en haar lesbische vriendin van de fotozaak kan me niet zo heel veel boeien. Laat ze lekker naar Parijs gaan met elkaar ofzo.

Ik vind een ding wel vaag: zowel Rothstein / Luciano als Capone / Darmody (voorheen) werken voor Torrio. Enerzijds is Torrio bevriend met Nucky, anderzijds lijkt er oorlog te ontstaan tussen Nucky / Darmody en Rothstein / Luciano. Moet Torrio dat dan niet gaan oplossen? Of heb ik iets gemist en hebben Rothstein / Luciano zich inmiddels afgesplitst van Torrio?
Ik heb nergens meegekregen dat Rothstein voor Torrio werkte. Waaruit bleek dat volgens jou?
anonieme razernist
pi_93092856
quote:
5s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:02 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ik heb nergens meegekregen dat Rothstein voor Torrio werkte. Waaruit bleek dat volgens jou?
De eerste aflevering van de serie toen Torrio, Rothstein en Luciano een meeting hadden met Thompson, en later toen Rothstein een telefoontje kreeg van Torrio om te vragen hoe Luciano zijn "onderzoek" ging in Atlantic City.
PWBF
pi_93092902
Maar misschien zijn ze ook wel gewoon meer partners in crime dan dat ze voor hem werken...
PWBF
pi_93092983
Okee, Rothstein en Luciano werken dus inderdaad niet voor Torrio, ik was in de war. Heb de wiki-pagina van Torrio er ook even op nageslagen. Later (in de jaren '30) zal hij Luciano wel adviseren om de moderne maffia te stichten... maar dat is pas veel later...
PWBF
  maandag 21 februari 2011 @ 12:05:10 #157
51063 Son-Of-A-Gun
pi_93095989
De serie is nu in 1920 belandt, in de aflevering van 20 februari kregen de vrouwen in Amerika stemrecht.

zie ook:http://en.wikipedia.org/wiki/Women's_suffrage

Ik ben benieuwd of deze gebeurtenis ook wordt verfimd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_City_Conference

Nog 2 afleveringen te gaan, de serie is nu al epic!!
pi_93097718
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:05 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
De serie is nu in 1920 belandt, in de aflevering van 20 februari kregen de vrouwen in Amerika stemrecht.

zie ook:http://en.wikipedia.org/wiki/Women's_suffrage

Ik ben benieuwd of deze gebeurtenis ook wordt verfimd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_City_Conference

Nog 2 afleveringen te gaan, de serie is nu al epic!!
Heel seizoen 1 speelt zich toch al af in 1920?

Op 17 januari 1920 ging namelijk de Prohibition in, op 17 maart 1920 was het St. Patrick's Day, op 8 juni 1920 begon de Republican National Convention en op 18 augustus 1920 ratificeerde Tennessee het 19de amendement, waardoor vrouwen kiesrecht kregen. Allemaal gebeurtenissen die chronologisch in de serie zijn opgenomen. De enige twee chronologische inconsistenties die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is de moord op Big Jim Colosimo door Al Capone, welke zich al in aflevering 1 afspeelde (dus ver voor de aflevering waarin ze St. Patrick's Day vieren). In werkelijkheid was deze moord op 11 mei 1920, zeer waarschijnlijk door Al Capone. Daarnaast opende The Ritz in AC pas in 1921, al is het in de serie reeds het hotel waar Nucky woont.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 21-02-2011 13:05:00 ]
PWBF
pi_93097799
Atlantic City Conference is nog aardig wat jaartjes weg, maar wie weet. Geen idee in welk jaar serie 2 gaat beginnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ik er zo overna denk, lijkt het me wel cool als ze serie 2 in 1929 beginnen en dan die conferentie laten plaatsvinden. 1929 is sowieso een interessant jaar voor de maffia, de politiek en de economie in natuurlijk in verband met de inauguratie van Herbert Hoover als president, the St. Valentine's Day Massacre, The Wickersham Commission, Atlantic City Conference, Teapot Dome schandaal, The Wall Street Crash en het begin van The Great Depression. Allemaal gebeurtenissen aangaande personages uit de serie of die het verhaal mooi omlijsten.

Stel je eens voor wat een geweldige openingsscene dat zou kunnen zijn; die St. Valentine's Day Massacre!

[ Bericht 32% gewijzigd door Nielsch op 21-02-2011 14:16:58 ]
PWBF
pi_93388359
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 08:56 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
De aflevering van 20 februari was wel dik ok ^O^
- FBI agent van Alden die zondigt
- Nucky/Jimmy die de Allesio broers uit Philly "aanpakken"
- Al Capone die wat volwassener wordt
- Invoeren vrouwenstemrecht in Amerika.

Rothstein/Luciano zijn nu weer aan zet, ik vermoedt dat ze het op een akkoordje gooien met Nucky met als bemiddelaar Meyer Lansky.
Net even gekeken via UG. Die van Alden! :D Moraalridder. :') Vond die scene in de synagoge wel mooi. Je ziet aan Capone dat hij de woorden van die oude jood op zich in laat werken. :)

En tot slot; Chalky! :D _O_ wat een Boss Nigger! _O_ Gewoon met de blote handen! Ben benieuwd naar vanavond. :Y
pi_93388845
Gister The Godfather 2 weer eens gekeken, daar wordt op een gegeven moment ook naar Arnold Rothstein en z'n omkopingen in de World Series gerefereerd :).

En natuurlijk Junior als Johnny Ola (Sopranos)
pi_93440871
Ben ik de enige die de aflevering van gisteravond een beetje saai vond? Ik kon mn aandacht niet echt vasthouden. :{
pi_93446498
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:55 schreef fratsman het volgende:
Ben ik de enige die de aflevering van gisteravond een beetje saai vond? Ik kon mn aandacht niet echt vasthouden. :{
Hij was niet echt geweldig, weinig actie. Behalve natuurlijk die meesterlijke scene met die godsdienstwaanzinnige Van Alden die wel even Sebso's zonden zou gaan afwassen in de rivier _O-
pi_93448472
Was gister één van de minste tot nu toe inderdaad.

Geen Rothstein, Lucky Luciano, Torrio of Capone... Dan wordt het al snel wat saaier vind ik. Al blijf ik Jimmy een fantastisch karakter vinden.
pi_93452019
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hij was niet echt geweldig, weinig actie. Behalve natuurlijk die meesterlijke scene met die godsdienstwaanzinnige Van Alden die wel even Sebso's zonden zou gaan afwassen in de rivier _O-
Die van Alden is echt knettergek! :D :Y
  maandag 28 februari 2011 @ 20:25:23 #166
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_93458276
Ik vond het juist wel een leuke aflevering, en die actie van van Alden zag je natuurlijk al aan het begin van de uitzending aankomen...
pi_93537710
Hoeveel afleveringen zijn er dit BNN-seizoen nog te gaan?
pi_93538903
Nog eentje.
pi_93602444
Dacht al een aankomende climax te bespeuren..
  zondag 6 maart 2011 @ 21:38:12 #170
51063 Son-Of-A-Gun
pi_93744590
Vandaag (zondag 6 maart) was de laatste aflevering. Leuk open einde.
- Jimmy,Commodore en Nucky z'n broer spannen samen tegen Nucky.
- Margret kiest toch voor Nucky
- Rothstein en Nucky zijn nu een soort bondgenoten.

Op naar deel 2.
pi_93752400
Kut! Door carnaval laatste deel gemist. Morgen ff terug kijken. :)
pi_93757710
Kijk uit naar seizoen 2. Hoop op veel meer Rothstein/Luciano/Capone, want dat vind ik toch wel veel toffer dan de politiek in AC.
pi_93757801
quote:
Op maandag 7 maart 2011 07:39 schreef Spaulding het volgende:
Kijk uit naar seizoen 2. Hoop op veel meer Rothstein/Luciano/Capone, want dat vind ik toch wel veel toffer dan de politiek in AC.
Ik vind beide componenten juist erg gaaf. De balans is goed zo. Als de serie zich alleen zou richting op de actie van de maffia zou ik het denk ik te eenzijdig vinden. De opkomst van de Italiaanse maffia in de VS in de jaren '20 is ook eigenlijk niet los te zien van de Amerikaanse corrupte politiek. Door mannen als Nucky Johnson / Thompson konden mannen als Luciano en Capone juist grote crime lords worden. Ik hoop dan ook echt dat ze het jaar 1929 nog gaan verwerken in de serie, met de Atlantic City Conference.

Iemand al nieuws over serie 2? Zijn ze bijvoorbeeld al aan het filmen?
PWBF
  maandag 7 maart 2011 @ 08:52:11 #174
67174 Dos37
Come on Twente
pi_93758443
pi_93761103
Uit castingnotes voor seizoen 2 is af te leiden dat in seizoen 2 de broer van Margaret Schroeder - een IRA-lid uit Belfast genaamd Declan - en de befaamde Joodse gangster Benjamin "Bugsy" Siegel worden geïntroduceerd. Daarnaast zal de rol van Chalky White worden uitgebreid, aangezien voor hem een vrouw en zoon zijn gecast. Ook de KKK komt terug, aangezien er voor een bepaalde afleveringen blanke mannen zijn gevraagd om clanleden te spelen.
PWBF
  maandag 7 maart 2011 @ 16:58:59 #176
232909 Kneivster
Let's hug it out, bitch!
pi_93775730
Kwam gisteravond er tot mijn grote schrik achter dat het de season finale was en dat het tweede seizoen nog niet af is. Gelukkig heb ik dit topic gevonden ;)
Die castingnotes klinken goed! Wil graag meer zien van Chalky, ik hou wel van zijn stijl 8-) Zat er sowieso op te wachten totdat de connectie Ierse immigranten <-> IRA gelegd zou worden, dus het tweede seizoen beloofd ook weer leuk te worden...

Helaas is nu m'n ideale zondagavond serieavond, met boardwalk empire en Sons of Anarchy, voorlopig opgebroken..
King is much more than the weight of a crown
Natural patent of nobility
pi_93777273
Het is te hopen dat ze de IRA-verhaallijn beter uitwerken dan hoe dat in Sons of Anarchy is gedaan...
Kattentrapper...
pi_93777503
Was er in 1920 geen burgeroorlog gaande in Ierland, tussen de troepen van DeValera die tegen het akkoord met Groot Brittanie waren en de troepen van Michael Collins die voor het akkoord waren?
PWBF
pi_93777742
Oh nee, dat was pas 2 jaar later. De IRA uit 1921 streed tegen de Britse overheersing in heel Ierland en het bij wet ernstige discrimineren van katholieken ten opzichte van protestanten. Een just cause wat mij betreft en niet te vergelijken met de IRA uit de jaren '70. Ik weet niet in welke tijd Sons of Anarchy speelt. The Wind That Shakes The Barley vond ik wel een mooie film over de strijd in de jaren '20 en de navolgende burgeroorlog.
PWBF
pi_93810909
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:51 schreef Nielsch het volgende:
Oh nee, dat was pas 2 jaar later. De IRA uit 1921 streed tegen de Britse overheersing in heel Ierland en het bij wet ernstige discrimineren van katholieken ten opzichte van protestanten. Een just cause wat mij betreft en niet te vergelijken met de IRA uit de jaren '70. Ik weet niet in welke tijd Sons of Anarchy speelt. The Wind That Shakes The Barley vond ik wel een mooie film over de strijd in de jaren '20 en de navolgende burgeroorlog.
Het leent zich er inderdaad uitstekend voor. Ik heb het alleen niet nodig als extra lijntje in BE, tenzij het briljant wordt uitgevoerd.

SoA speelt zich overigens af in de huidige tijd.
Kattentrapper...
  maandag 4 april 2011 @ 16:17:19 #181
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_95026964
Is er al iets bekend over serie 2?
pi_95027253
quote:
6s.gif Op maandag 4 april 2011 16:17 schreef Dagoduck het volgende:
Is er al iets bekend over serie 2?
Zie post 175...

Verder staat seizoen 2 geloof ik gepland voor de herfst van 2011.
PWBF
  woensdag 9 november 2011 @ 17:44:03 #183
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_104168438
Ik heb seizoen 1 en een beetje van 2 op vakantie gekeken toen ik de DVDs in een kasje vond, maar kan ik seizoen 1 nog steeds ergens terug kijken met Nederlandse ondertiteling?
En weet iemand al meer over seizoen 2?
geen.
  woensdag 9 november 2011 @ 22:47:14 #184
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_104184126
Op 25 september is seizoen 2 gestart in de VS.

Vorig jaar begon BNN met uitzenden op 5 december, toen was het in de VS begonnen op 19 september, dus misschien dat ze er nu op zondag 11 december mee beginnen? denk het niet trouwens want dan hadden we er wel wat over gehoord.
pi_104185224
Ik heb BNN een tijdje geleden getweet/gemaild/geFB't met deze vraag en nog geen enkel antwoord gehad. BNN :r
  donderdag 10 november 2011 @ 15:30:35 #186
232909 Kneivster
Let's hug it out, bitch!
pi_104203917
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:06 schreef fratsman het volgende:
Ik heb BNN een tijdje geleden getweet/gemaild/geFB't met deze vraag en nog geen enkel antwoord gehad. BNN :r
Ben blij dat ik heb besloten om na het eerste seizoen Boardwalk Empire niet meer op BNN te gaan volgen maar te downloaden. Iets met vooruitziende blik...
King is much more than the weight of a crown
Natural patent of nobility
  vrijdag 11 november 2011 @ 16:44:40 #187
343786 Isis20
pi_104251556
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:06 schreef fratsman het volgende:
Komt wel goed schatje
geen.
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:16:43 #188
51063 Son-Of-A-Gun
pi_104697821
Al wat bekend over S2??
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:25:14 #189
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_104698443
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:16 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
Al wat bekend over S2??
Nog niet wat Nederlands/BNN betreft, in de VS was deel 9 afgelopen zondag, ik denk dat ik ze maar gewoon zonder ondertiteling ga kijken ...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Boardwalk_Empire_episodes
pi_104702686
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:25 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Nog niet wat Nederlands/BNN betreft, in de VS was deel 9 afgelopen zondag, ik denk dat ik ze maar gewoon zonder ondertiteling ga kijken ...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Boardwalk_Empire_episodes
http://www.bierdopje.com/shows/boardwalk-empire/episodes/season/2

succes :)
  zaterdag 26 november 2011 @ 22:29:03 #191
343786 Isis20
pi_104859376
quote:
Ik kan geen enkel bestand openen :'(
geen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties