Ik heb nergens meegekregen dat Rothstein voor Torrio werkte. Waaruit bleek dat volgens jou?quote:Op maandag 21 februari 2011 09:13 schreef Nielsch het volgende:
Toffe aflevering weer. Alleen die verhaallijn over mevrouw Darmody en haar lesbische vriendin van de fotozaak kan me niet zo heel veel boeien. Laat ze lekker naar Parijs gaan met elkaar ofzo.
Ik vind een ding wel vaag: zowel Rothstein / Luciano als Capone / Darmody (voorheen) werken voor Torrio. Enerzijds is Torrio bevriend met Nucky, anderzijds lijkt er oorlog te ontstaan tussen Nucky / Darmody en Rothstein / Luciano. Moet Torrio dat dan niet gaan oplossen? Of heb ik iets gemist en hebben Rothstein / Luciano zich inmiddels afgesplitst van Torrio?
De eerste aflevering van de serie toen Torrio, Rothstein en Luciano een meeting hadden met Thompson, en later toen Rothstein een telefoontje kreeg van Torrio om te vragen hoe Luciano zijn "onderzoek" ging in Atlantic City.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:02 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik heb nergens meegekregen dat Rothstein voor Torrio werkte. Waaruit bleek dat volgens jou?
Heel seizoen 1 speelt zich toch al af in 1920?quote:Op maandag 21 februari 2011 12:05 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
De serie is nu in 1920 belandt, in de aflevering van 20 februari kregen de vrouwen in Amerika stemrecht.
zie ook:http://en.wikipedia.org/wiki/Women's_suffrage
Ik ben benieuwd of deze gebeurtenis ook wordt verfimd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_City_Conference
Nog 2 afleveringen te gaan, de serie is nu al epic!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ik er zo overna denk, lijkt het me wel cool als ze serie 2 in 1929 beginnen en dan die conferentie laten plaatsvinden. 1929 is sowieso een interessant jaar voor de maffia, de politiek en de economie in natuurlijk in verband met de inauguratie van Herbert Hoover als president, the St. Valentine's Day Massacre, The Wickersham Commission, Atlantic City Conference, Teapot Dome schandaal, The Wall Street Crash en het begin van The Great Depression. Allemaal gebeurtenissen aangaande personages uit de serie of die het verhaal mooi omlijsten.
Stel je eens voor wat een geweldige openingsscene dat zou kunnen zijn; die St. Valentine's Day Massacre!
[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2011 14:16:58 ]
Net even gekeken via UG. Die van Alden!quote:Op maandag 21 februari 2011 08:56 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
De aflevering van 20 februari was wel dik ok![]()
- FBI agent van Alden die zondigt
- Nucky/Jimmy die de Allesio broers uit Philly "aanpakken"
- Al Capone die wat volwassener wordt
- Invoeren vrouwenstemrecht in Amerika.
Rothstein/Luciano zijn nu weer aan zet, ik vermoedt dat ze het op een akkoordje gooien met Nucky met als bemiddelaar Meyer Lansky.
Hij was niet echt geweldig, weinig actie. Behalve natuurlijk die meesterlijke scene met die godsdienstwaanzinnige Van Alden die wel even Sebso's zonden zou gaan afwassen in de rivierquote:Op maandag 28 februari 2011 14:55 schreef fratsman het volgende:
Ben ik de enige die de aflevering van gisteravond een beetje saai vond? Ik kon mn aandacht niet echt vasthouden.
Die van Alden is echt knettergek!quote:Op maandag 28 februari 2011 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hij was niet echt geweldig, weinig actie. Behalve natuurlijk die meesterlijke scene met die godsdienstwaanzinnige Van Alden die wel even Sebso's zonden zou gaan afwassen in de rivier
Ik vind beide componenten juist erg gaaf. De balans is goed zo. Als de serie zich alleen zou richting op de actie van de maffia zou ik het denk ik te eenzijdig vinden. De opkomst van de Italiaanse maffia in de VS in de jaren '20 is ook eigenlijk niet los te zien van de Amerikaanse corrupte politiek. Door mannen als Nucky Johnson / Thompson konden mannen als Luciano en Capone juist grote crime lords worden. Ik hoop dan ook echt dat ze het jaar 1929 nog gaan verwerken in de serie, met de Atlantic City Conference.quote:Op maandag 7 maart 2011 07:39 schreef Spaulding het volgende:
Kijk uit naar seizoen 2. Hoop op veel meer Rothstein/Luciano/Capone, want dat vind ik toch wel veel toffer dan de politiek in AC.
Het leent zich er inderdaad uitstekend voor. Ik heb het alleen niet nodig als extra lijntje in BE, tenzij het briljant wordt uitgevoerd.quote:Op maandag 7 maart 2011 17:51 schreef Nielsch het volgende:
Oh nee, dat was pas 2 jaar later. De IRA uit 1921 streed tegen de Britse overheersing in heel Ierland en het bij wet ernstige discrimineren van katholieken ten opzichte van protestanten. Een just cause wat mij betreft en niet te vergelijken met de IRA uit de jaren '70. Ik weet niet in welke tijd Sons of Anarchy speelt. The Wind That Shakes The Barley vond ik wel een mooie film over de strijd in de jaren '20 en de navolgende burgeroorlog.
Ben blij dat ik heb besloten om na het eerste seizoen Boardwalk Empire niet meer op BNN te gaan volgen maar te downloaden. Iets met vooruitziende blik...quote:Op woensdag 9 november 2011 23:06 schreef fratsman het volgende:
Ik heb BNN een tijdje geleden getweet/gemaild/geFB't met deze vraag en nog geen enkel antwoord gehad. BNN
Komt wel goed schatjequote:Op woensdag 9 november 2011 23:06 schreef fratsman het volgende:
Ik heb BNN een tijdje geleden getweet/gemaild/geFB't met deze vraag en nog geen enkel antwoord gehad. BNN
Nog niet wat Nederlands/BNN betreft, in de VS was deel 9 afgelopen zondag, ik denk dat ik ze maar gewoon zonder ondertiteling ga kijken ...quote:
http://www.bierdopje.com/shows/boardwalk-empire/episodes/season/2quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:25 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nog niet wat Nederlands/BNN betreft, in de VS was deel 9 afgelopen zondag, ik denk dat ik ze maar gewoon zonder ondertiteling ga kijken ...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Boardwalk_Empire_episodes
Ik kan geen enkel bestand openenquote:Op dinsdag 22 november 2011 23:34 schreef 22223333 het volgende:
[..]
http://www.bierdopje.com/shows/boardwalk-empire/episodes/season/2
succes
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |