abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2010 @ 12:22:42 #126
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89470182
Ik kan het allemaal passief wel redelijk. En zo vaak krijg ik geen Fransman aan de lijn! :P
pi_89470184
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:21 schreef oshiro het volgende:

[..]

Nederlands was mijn slechtste vak, en met name letterkunde. Dat boeide me echt geen flikker, zaken zoals tekstanalyse en samenvatten :P.
Ik ben goed in NL als in dat ik er gevoel voor heb en een grote woordenschat heb. Maar ik ben te chaotisch om op dt-tjes te letten en ontleden zegt me niks, ik WEET gewoon hoe het moet, afgezien van die regeltjes.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_89470189
quote:
Op vrijdag 3 december 2010 12:19 schreef oshiro het volgende:

[..]

"Vriendelijk doch dringend aangeven" stelden ze bij mij alleen maar op prijs, nooit represailles voor gehad of zo.

Ik moet nu bepaalde tekeningen in het Frans maken, dat vind ik dan wel ietsje lastiger.
Ecrou et boulon zijn zaken die nog in de verte iets op Nederlands lijken, maar wanneer je het hebt over tuyauterie en dat soort dingen raak ik het spoor zonder woordenboek aardig bijster.
Ik ook niet hoor, laatste was meer als een grap voor babs bedoeld. ;)

En Frans ben ik bijster slecht in, maar iets in de winkel vragen of afrekenen lukt dan weer net wel.. :P

Fransen moeten maar Engels leren!
pi_89470196
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:19 schreef Memento-Mori het volgende:
en toch denk ik dat men zich hier redelijk overschat qua het Engels beheersen, want jullie doen nu alsof jullie allemaal vloeiend Engels spreken :')
Woord MeMo!
pi_89470234
quote:
Op vrijdag 3 december 2010 12:20 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is wel heel sad ja :')
Precies! :')

Ging bij sommigen echt nergens over. :P
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:24:04 #131
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_89470235
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:19 schreef Memento-Mori het volgende:
en toch denk ik dat men zich hier redelijk overschat qua het Engels beheersen, want jullie doen nu alsof jullie allemaal vloeiend Engels spreken :')
Ik heb een C2 in schrijven, spreken en lezen. Dus ja, ik wil wel zeggen dat ik Engels goed beheers :7
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_89470238
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:21 schreef STING het volgende:

[..]

Ik denk dat je daarin een onderscheid moet maken tussen prive en zakelijke communicatie. Privé gebruik je toch vaker slang en heb je een breder vocabulair nodig.
Nee dus. Of iig, die spreektaal beheers je al door tv te kijken. Maar de gemiddelde nederlander kan geen engelse zakelijke brief schrijven hoor.
pi_89470250
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik kan het allemaal passief wel redelijk. En zo vaak krijg ik geen Fransman aan de lijn! :P
Ach ja, als je me een artikel geeft uit een Italiaanse krant kan ik daar met enige moeite waarschijnlijk ook nog wel de essentie uithalen :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:24:59 #134
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_89470260
Geef mij maar gewoon natuurkunde (met dus mechanica, statica, stromingsleer, thermodynamica, en vooral design en machining), scheikunde, wiskunde (tot op zekere hoogte). Da's meer mijn vakgebied.

Ik geef als bijbaan bijles natuurkunde, best leuk om te horen dat klant van een 3 naar een 7 gaat met 4 lesjes :D. Dat soort dingen doen me goed.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2010 @ 12:25:02 #135
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89470263
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:24 schreef Kluts het volgende:

[..]

Nee dus. Of iig, die spreektaal beheers je al door tv te kijken. Maar de gemiddelde nederlander kan geen engelse zakelijke brief schrijven hoor.
De gemiddelde Amerikaan kan anders ook geen echt goede zakelijke brief schrijven net zo min als de gemiddelde Nederlander een fatsoenlijke brief op papier kan knallen. :P
pi_89470267
quote:

[..]

De gemiddelde Nederlander kan geen zakelijke brief schrijven, punt :P
pi_89470272
quote:

[..]

Dan is dat bij mij anders. Zakelijk communiceren in het Engels gaat me prima af, maar al die Engelse slang in privé communicatie ontgaat me soms ;)
pi_89470274
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:24 schreef oshiro het volgende:
Geef mij maar gewoon natuurkunde (met dus mechanica, statica, stromingsleer, thermodynamica, en vooral design en machining), scheikunde, wiskunde (tot op zekere hoogte). Da's meer mijn vakgebied.

Ik geef als bijbaan bijles natuurkunde, best leuk om te horen dat klant van een 3 naar een 7 gaat met 4 lesjes :D. Dat soort dingen doen me goed.
Eindelijk iemand.
Beter onethisch dan oneetbaar
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2010 @ 12:25:39 #139
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89470279
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:25 schreef stbabylon het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander kan geen zakelijke brief schrijven, punt :P
Wat lees ik daar Babs? Het moet niet gekker worden! :)
pi_89470282
quote:
Op vrijdag 3 december 2010 12:21 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik heb maar tot half 3 mavo Frans gehad, toen ging ik van school af. :') Daarvoor wel 2 jaar op VWO-niveau frans gehad. :')
Nare shit ouwe,,afzakken van VWO naar Mavo..

Hie kwam dat?

En bovendien, zou ik adviseren je kind bij een VWO advies niet naar een scholengemeenschap sturen..
pi_89470293
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:25 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

De gemiddelde Amerikaan kan anders ook geen echt goede zakelijke brief schrijven net zo min als de gemiddelde Nederlander een fatsoenlijke brief op papier kan knallen. :P
Ik heb het dan over het taalgebruik, niet de opmaak en zo.
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:26:47 #142
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_89470321
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:25 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Eindelijk iemand.
Ook werkbouwtuig?
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_89470327
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:25 schreef stbabylon het volgende:
De gemiddelde Nederlander kan geen zakelijke fatsoenlijke brief schrijven, punt :P
Nuance. ;)
pi_89470333
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:26 schreef oshiro het volgende:

[..]

Ook werkbouwtuig?
Ik ben geen fietsenmaker.
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:27:20 #145
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_89470346
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:24 schreef oshiro het volgende:

:@ oj daar snap ik echt niks van
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_89470359
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:25 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Hie kwam dat?

En bovendien, zou ik adviseren je kind bij een VWO advies niet naar een scholengemeenschap sturen..
Hier ook van VWO naar MAVO, 8en voor NA, SK, WIS, etc. 4en voor talen. Daarna nooit meer hoeven leren (jammer genoeg, want daar heb ik nu ernstig last van)
pi_89470362
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:27 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Terwijl wiskunde nu juist een elegante taal is waar je zoveel meer mee kunt!
pi_89470368
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:27 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Bijles nemen dan, je ziet dat oshi garant staat voor succes :7
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_89470370
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:25 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Hie kwam dat?

Ik ben zelfs begonnen op het gymnasium. Ik voerde gewoon geen reet uit. In de brugklas moest ik daardoor naar de MAVO en heb ik nog 2 maanden geblokt waarna ik met glans over ging, maar die aanpak werkte niet elk jaar.

Spijt als haren op mijn hoofd kan ik je vertellen. Toen ik uiteindelijk op de MAVO zat had ik 0.0 aansluiting met mijn klasgenoten, want ik ben al een late leerling, bleef zitten, dus was al ouder. En daarbij is mavo-volk heel wat anders dan vwo-volk. Ik was er op een gegeven moment helemaal zat van en ben toen gaan werken en 1 dag in de week naar school gegaan.

Als ik het allemaal over kon doen...
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:28:21 #150
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_89470377
Engels praten met een Japanner is ook leuk ;')
En dan een gesprek over een defect aan de flowmeter.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')