Ik maakte ooit de stomme fout: You can speak in his voicemail!quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zakelijk Engels is heel moeilijkGelukkig heb ik daar op school veel van meegekregen en ik kan dan ook zeggen dat ik wel goed Engels kan. But still, ook met zakelijk Engels heb ik nog wel eens moeite.
Nou, wij doen voor 20 euro, het moet leuk blijven is het motto van pa en maquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:54 schreef oshiro het volgende:
[..]
Dat vond ik ook altijd het leukste gedeelte ja. Had altijd de mooiste gemaakt 8).
Maar van die trutcadeautjes van 3 euro, dat vind ik helemaal niks. Kun je geen flikker voor kopen.
Klopt! Hahahaquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:56 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik maakte ooit de stomme fout: You can speak in his voicemail!
Die fout maak je maar 1 keer.
Wil je mijn hulp niet?quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:48 schreef Samzz het volgende:
Ik ben gedichten aan het schrijven. En ik ben er al weer achter dat ik voor geen flikker kan rijmen
Ik zei eens: 'I'm waiting on my friend.'quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:56 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja daar ging het toch over, wat ik zei?quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:54 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, maar met de rest van Europa heb ik niks te maken. In Afrika spreken ze in sommige landen ook geen engels. ;')
Ook leuk, ik moest ooit een adres met postcode doorgeven en zulks aan iemand in Zuid-Afrika, die weer niet zo goed engels sprak. Heel veel gedoe, maar het pakketje kwam wel aan gelukkig.quote:
"Please leave a message on his answering machine" zou beter zijn geweest ja.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:56 schreef Kluts het volgende:
Ik bedoel meer dat mijn kennis van de Engelse taal niet afhankelijk is van hoe geweldig ze het elders spreken.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:57 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja daar ging het toch over, wat ik zei?
Gemiddeld gezien spreken de Nederlandsers DUS goed (of iig beter) Engels.
Plus:
Als je met de rest van Europa niets te maken hebt... waarom zou je dan in godsnaam Engels gaan praten?Voor Amerika alleen?
Een beetje laat maar ik ben epic met gedichtenquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nou, wij doen voor 20 euro, het moet leuk blijven is het motto van pa en ma
Heb ik jaren gerookt, is lekkere wiet. Sowieso, er zit een vestiging van de Bazar in Amersfoort, (the Zoo). Zelfde wiet.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:58 schreef rival het volgende:
Kluts stuur mij eens een zakje santa-maria van de bazar
Want biowiet geniet wel mijn voorkeur dus ben benieuwd
En dan een kleine letter i typen..2x!quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:58 schreef oshiro het volgende:
My professional English is quite adequate, if i may say so myself.
However, when casual speaking is allowed, i do prefer that.
Dar daar relatief heel veel toeristen zijn dat vind ik inderdaad vrij normaal zoals ik al aangeef. Het zijn de drie grootste toeristische straten in Amsterdam.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat doet toch niets af aan het feit dat ik zei dat het heel veel toeristen waren?
Dat laatste moet je ook maar net wetenquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ook leuk, ik moest ooit een adres met postcode doorgeven en zulks aan iemand in Zuid-Afrika, die weer niet zo goed engels sprak. Heel veel gedoe, maar het pakketje kwam wel aan gelukkig.
Zegt mijn manager: het is een zuid-afrikaan, als je het in NL had gedaan was het ook wel goed gekomen.
En dan typ je i ipv I?quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:58 schreef oshiro het volgende:
My professional English is quite adequate, if i may say so myself.
However, when casual speaking is allowed, i do prefer that.
Daar kun je nog wel iets voorquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nou, wij doen voor 20 euro, het moet leuk blijven is het motto van pa en ma
Jes jes, ferry naais.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:00 schreef rival het volgende:
My english is very well, nog not zo snel but that komt nog wel!
Ik heb in de jaren ook toffe surprises gemaaktquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:01 schreef oshiro het volgende:
[..]
Daar kun je nog wel iets voor. Maar het knutselen blijft nog steeds het leukste imho.
Een keer een legoblok gemaak voor m'n broertje. Moest ie eerst een nopje open maken, toen kreeg ie een nieuwe aanwijzing. Zo een paar keer, uiteraard alle nopjes afgaan, en nog door het huis zoeken, en uiteindelijk het cadeautje. Best leuk.
En voor m'n pa een motorfietsuitlaat een keer, was best tof.
Ik heb heel lang een soort faalangst gehad om engels te spreken. (perfectionistisch, dus ik vind van mezelf dat ik het net zo accentloos moet spreken als iemand die ermee opgegroeid is.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:00 schreef Ripley het volgende:
Ik spreek redelijk Engels, werk nu 9 jaar in internationale bedrijven en reis regelmatig, dus dan moet je wel. Mijn accent is niet geweldig en ik maak wel eens foutjes, maar als tweede taal is het prima
Er is nergens voorgeschreven dat het met een hoofdletter moet. Sterker nog: ik vind het lichtelijk uit de hoogte overkomen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:59 schreef Boudibou het volgende:
[..]
En dan een kleine letter i typen..2x!
Dat is zorgwekkend voor de wereld wellicht, maar niet voor Nedeerland. Ik vind dat Nederlanders veelal voorop staan om mensne te heklpen in een taal die niet hun voertaal is. Ook in eigen land. En Nederlanders kunnen zich in het buitenland meestal het beste verstaanbaar maken in andere talen dan hun voertaal.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat mijn kennis van de Engelse taal niet afhankelijk is van hoe geweldig ze het elders spreken.
Het is vooral zorgwekkend dat wij blijkbaar het beste engels spreken.
Toen mijn oom het huis uit ging heeft mijn moeder hem een shitload aan schroeven en spijkers enz gegeven. Ook verstopt door het hele huis en de hints in dichtvorm. Hij ging echt van keuken naar zolder naar schuur naar woonkamer naar zolder enz.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:01 schreef oshiro het volgende:
[..]
Daar kun je nog wel iets voor. Maar het knutselen blijft nog steeds het leukste imho.
Een keer een legoblok gemaak voor m'n broertje. Moest ie eerst een nopje open maken, toen kreeg ie een nieuwe aanwijzing. Zo een paar keer, uiteraard alle nopjes afgaan, en nog door het huis zoeken, en uiteindelijk het cadeautje. Best leuk.
En voor m'n pa een motorfietsuitlaat een keer, was best tof.
Dan heb ik dat toch echt altijd TOTAAL anders begrepen?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef oshiro het volgende:
[..]
Er is nergens voorgeschreven dat het met een hoofdletter moet. Sterker nog: ik vind het lichtelijk uit de hoogte overkomen.
Ik spreek echt Engels Engelsquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:00 schreef Ripley het volgende:
Ik spreek redelijk Engels, werk nu 9 jaar in internationale bedrijven en reis regelmatig, dus dan moet je wel. Mijn accent is niet geweldig en ik maak wel eens foutjes, maar als tweede taal is het prima
Hihi jij zei butquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:00 schreef rival het volgende:
My english is very well, nog not zo snel but that komt nog wel!
Dat percentage was op die avond in die straten NIET overdreven. Of engelstalige mensen ouwehoeren gewoon meer... maar wat ik hoorde was 90% engels. En veelal met Spaansig accent trouwensquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:59 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dar daar relatief heel veel toeristen zijn dat vind ik inderdaad vrij normaal zoals ik al aangeef. Het zijn de drie grootste toeristische straten in Amsterdam.
Ik vind net als Rip je percentage flink overdreven maar goed...
Die fouten zijn wel leuk idd ja.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat is zorgwekkend voor de wereld wellicht, maar niet voor Nedeerland. Ik vind dat Nederlanders veelal voorop staan om mensne te heklpen in een taal die niet hun voertaal is. Ook in eigen land. En Nederlanders kunnen zich in het buitenland meestal het beste verstaanbaar maken in andere talen dan hun voertaal.
Hier in dit bedrijf is de voertaal ook grotendeels engels, met vestigingen in Georgia en Hong Kong. De directie e.d. spreekt allemaal engels en ik kan me ooit van binnen ziek lachen om de "I always get my sin" fouten, maar dan nog...... het is al vele malen beter dan andere landen. Wij KUNNEN ons tenminste nog verstaanbaar maken, al dan niet met wat technische fouten (die veelal uit TE letterlijke vertalingen van NL zinnen komen).
quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef oshiro het volgende:
[..]
Er is nergens voorgeschreven dat het met een hoofdletter moet. Sterker nog: ik vind het lichtelijk uit de hoogte overkomen.
Ja, ik ook... i is bij ons een dikke rode streep.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:03 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dan heb ik dat toch echt altijd TOTAAL anders begrepen?
Since when?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef oshiro het volgende:
[..]
Er is nergens voorgeschreven dat het met een hoofdletter moet.
Mijn engels leraar zei altijd: But is prut, je moet "bat" zeggen!quote:
Ja, ik ben ook maar een dropout, maar ik heb laatst nog een vriend van me uitgelachen die I als kleine letter op zijn shirt had staan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, ik ook... i is bij ons een dikke rode streep.
Since when?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef oshiro het volgende:
Lol whut?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:03 schreef Kluts het volgende:
[..]
Die fouten zijn wel leuk idd ja.You can take advantage of the maid!
Stond ooit een keer op een bordje bij een hotel waar mijn manager was.quote:
Mijn leraar Engels zei altijd dat ik nooit mijn diploma zou halen want Engels is een verplicht vak en ik stond daar een 3 voor.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:04 schreef Kluts het volgende:
[..]
Mijn engels leraar zei altijd: But is prut, je moet "bat" zeggen!
Ik weet het nu nog.
Ik ken dat. Ik deed alleen geen fuck op school, maar weet nog dat ik voor economie een 9.45 stond. En dus net geen 10 had. Dat had briljant gestaan tussen al die onvoldoendes.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:05 schreef Ripley het volgende:
Ik had een 9,45 op mijn eindexamen voor Engels en werd daar zo streberig van dat ik eigenlijk wilde herkansen voor een 10. Maar aangezien ik al geslaagd was vond ik het achteraf te sneu voor woorden
Hahaha, zo herkenbaar!quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:04 schreef Kluts het volgende:
[..]
Mijn engels leraar zei altijd: But is prut, je moet "bat" zeggen!
Ik weet het nu nog.
Maintenance-afdeling? Kan dat niet gewoon helemaal in het Nederlands?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:06 schreef oshiro het volgende:
Bweh, de maintenance-afdeling is saai vandaag. Ik wil weekend, verdammt!
Dat laatste is Duitsquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:06 schreef oshiro het volgende:
Bweh, de maintenance-afdeling is saai vandaag. Ik wil weekend, verdammt!
Amerikaans bedrijfquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:07 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Maintenance-afdeling? Kan dat niet gewoon helemaal in het Nederlands?
Ja und?quote:
Ja, die verkrachting van de Nederlandse taal snap ik ook niet echt! Maar goed, ik ben dan ook maar de Taalnazizwartepietquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:07 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Maintenance-afdeling? Kan dat niet gewoon helemaal in het Nederlands?
Nu weet ik dat de kwaliteit van het onderwijs er niet beter op is geworden de laatste jaren, maar "i" i.p.v. "I" schrijven is altijd not done geweest.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:03 schreef Samzz het volgende:
Ja, ik ook... i is bij ons een dikke rode streep.
Das isst Klar, ja.quote:
Nou, dan hebben we blijkbaar verschillende dingen geleerd.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:08 schreef Techno het volgende:
[..]
Nu weet ik dat de kwaliteit van het onderwijs er niet beter op is geworden de laatste jaren, maar "i" i.p.v. "I" schrijven is altijd not done geweest.
quote:
Ik welquote:
Ik ook niet en dat vind ik best jammer nu de Duitsers dichterbij wonen dan den Hollanders. Leker goedkoop tanken en zulks!quote:
Ik heb 11 jaar voor een Brits bedrijf gewerkt, dan leer je dat soort dingen wel.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:10 schreef oshiro het volgende:
Nou, dan hebben we blijkbaar verschillende dingen geleerd.
Wie?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:09 schreef oshiro het volgende:
[..]
Das isst Klar, ja.
Nu moet ik denken aan Bernie und Ert..
Ik weet nog wel dat ik ooit tegen een collega over een engelsman zei: Dit keer kon ik hem goed verstaan, want hij praatte langzamer! Mijn collega; Hij is schots, die moet net zoveel moeite doen als jij om verstaanbaar engels te spreken.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:08 schreef stbabylon het volgende:
Mijn Engels
Het Engels van mijn collega's uit Estland
Het Engels van sommige Engelse/Schotse collega's inclusief zwaar accent![]()
Wat jij hebt geleerd klopt echt niet hoor.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:10 schreef oshiro het volgende:
[..]
Nou, dan hebben we blijkbaar verschillende dingen geleerd.
Klopt...Oshiro verkondigt jibber jabber hier.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:08 schreef Techno het volgende:
[..]
Nu weet ik dat de kwaliteit van het onderwijs er niet beter op is geworden de laatste jaren, maar "i" i.p.v. "I" schrijven is altijd not done geweest.
Als je er erg mee zit stel ik voor dat je m'n docenten aanspreektquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:10 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik heb 11 jaar voor een Brits bedrijf gewerkt, dan leer je dat soort dingen wel.
Een ontzettend foute Duitse parodie op Bert en Ernie dus.quote:
Ik had vorige week een seminar met allemaal nederlanders die engelstalige presentaties gaven. Ik moest een beetje heel veel huilen. Zulke slimme mensen en dan zulk slechts engels spreken.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:08 schreef stbabylon het volgende:
Mijn Engels
Het Engels van mijn collega's uit Estland
Het Engels van sommige Engelse/Schotse collega's inclusief zwaar accent![]()
x2quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:11 schreef Kluts het volgende:
[..]
Wat jij hebt geleerd klopt echt niet hoor.
Jij kent jouw docenten beter dan ik, dus wees wat assertiever zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:11 schreef oshiro het volgende:
Als je er erg mee zit stel ik voor dat je m'n docenten aanspreekt.
Dat is juist de grap, dwaasquote:
Ja, zoiets dacht ik alquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:12 schreef oshiro het volgende:
[..]
Een ontzettend foute Duitse parodie op Bert en Ernie dus.
Ik heb geen Engels meerquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:12 schreef Techno het volgende:
[..]
Jij kent jouw docenten beter dan ik, dus wees wat assertiever zou ik zeggen.
Mijn ervaring is dat het niveau van het Engels omgekeerd evenredig is met de hoogte van de plek in het bedrijf.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik had vorige week een seminar met allemaal nederlanders die engelstalige presentaties gaven. Ik moest een beetje heel veel huilen. Zulke slimme mensen en dan zulk slechts engels spreken.!
Toch moet ik zeggen dat me met die WK-bid opviel dat Gullit best goed engels spreekt. Voor een voetballer.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik had vorige week een seminar met allemaal nederlanders die engelstalige presentaties gaven. Ik moest een beetje heel veel huilen. Zulke slimme mensen en dan zulk slechts engels spreken.!
Twee keer de helft.quote:
Hardop in de les aangeven dat de docent geen gelijk heeft is ook niet het allerbeste ideequote:Op vrijdag 3 december 2010 12:13 schreef Techno het volgende:
Sowieso, er blind vanuit gaan dat de docent altijd gelijk heeft lijkt me ook niet al te snugger.
Ik had juist altijd discussies.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:13 schreef Techno het volgende:
Sowieso, er blind vanuit gaan dat de docent altijd gelijk heeft lijkt me ook niet al te snugger.
Maar dat was wel heel leuk altijd.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:14 schreef stbabylon het volgende:
Hardop in de les aangeven dat de docent geen gelijk heeft is ook niet het allerbeste idee
Als ik dat had gedaan bij Wiskunde , zou 2+4 uitkomen op 24..quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:13 schreef Techno het volgende:
quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ken dat. Ik deed alleen geen fuck op school, maar weet nog dat ik voor economie een 9.45 stond. En dus net geen 10 had. Dat had briljant gestaan tussen al die onvoldoendes.
Fucking briljant!quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:06 schreef Kluts het volgende:
[..]
Stond ooit een keer op een bordje bij een hotel waar mijn manager was.
Die heeft ook een tijd in engeland gewoond natuurlijk en doet commentaar voor de engelse tv.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:13 schreef Kluts het volgende:
[..]
Toch moet ik zeggen dat me met die WK-bid opviel dat Gullit best goed engels spreekt. Voor een voetballer.
Tenzij je er zeker van bent en de uitspraak kunt weerleggen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Hardop in de les aangeven dat de docent geen gelijk heeft is ook niet het allerbeste idee
Klopt!quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:15 schreef Ripley het volgende:
[..]
Die heeft ook een tijd in engeland gewoond natuurlijk en doet commentaar voor de engelse tv.
Jensen spreekt ook aardig engels trouwens
Fransquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:15 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik had een 10 voor engels, die haalde die 4 voor frans weer wat op
Ik weet nog wel dat ik een keer met een 6 voor NL thuis kwam. Dat ik allemaal onvoldoendes had was 1 ding, maar zelfs voor NL, daar heb ik echt een preek over gehad.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:15 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik had een 10 voor engels, die haalde die 4 voor frans weer wat op
Hoezo?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Daar is bij mij echt verrassend veel van blijven hangen! De passé composé enzo.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
FransIk heb dan wel Frans bloed, maar daar kan ik echt niks van
Hoewel het zo'n mooie taal is!
Beetje docent is bereid best te luisteren waar je het over hebt en geeft indien hij weet van zijn ongelijk dit aan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik had ooit eens een situatie bij aardrijkskunde waarbij de vraag was hoe je het snelst een plek kon opzoeken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |