Jes jes, ferry naais.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:00 schreef rival het volgende:
My english is very well, nog not zo snel but that komt nog wel!
Ik heb in de jaren ook toffe surprises gemaaktquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:01 schreef oshiro het volgende:
[..]
Daar kun je nog wel iets voor. Maar het knutselen blijft nog steeds het leukste imho.
Een keer een legoblok gemaak voor m'n broertje. Moest ie eerst een nopje open maken, toen kreeg ie een nieuwe aanwijzing. Zo een paar keer, uiteraard alle nopjes afgaan, en nog door het huis zoeken, en uiteindelijk het cadeautje. Best leuk.
En voor m'n pa een motorfietsuitlaat een keer, was best tof.
Ik heb heel lang een soort faalangst gehad om engels te spreken. (perfectionistisch, dus ik vind van mezelf dat ik het net zo accentloos moet spreken als iemand die ermee opgegroeid is.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:00 schreef Ripley het volgende:
Ik spreek redelijk Engels, werk nu 9 jaar in internationale bedrijven en reis regelmatig, dus dan moet je wel. Mijn accent is niet geweldig en ik maak wel eens foutjes, maar als tweede taal is het prima
Er is nergens voorgeschreven dat het met een hoofdletter moet. Sterker nog: ik vind het lichtelijk uit de hoogte overkomen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:59 schreef Boudibou het volgende:
[..]
En dan een kleine letter i typen..2x!
Dat is zorgwekkend voor de wereld wellicht, maar niet voor Nedeerland. Ik vind dat Nederlanders veelal voorop staan om mensne te heklpen in een taal die niet hun voertaal is. Ook in eigen land. En Nederlanders kunnen zich in het buitenland meestal het beste verstaanbaar maken in andere talen dan hun voertaal.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat mijn kennis van de Engelse taal niet afhankelijk is van hoe geweldig ze het elders spreken.
Het is vooral zorgwekkend dat wij blijkbaar het beste engels spreken.
Toen mijn oom het huis uit ging heeft mijn moeder hem een shitload aan schroeven en spijkers enz gegeven. Ook verstopt door het hele huis en de hints in dichtvorm. Hij ging echt van keuken naar zolder naar schuur naar woonkamer naar zolder enz.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:01 schreef oshiro het volgende:
[..]
Daar kun je nog wel iets voor. Maar het knutselen blijft nog steeds het leukste imho.
Een keer een legoblok gemaak voor m'n broertje. Moest ie eerst een nopje open maken, toen kreeg ie een nieuwe aanwijzing. Zo een paar keer, uiteraard alle nopjes afgaan, en nog door het huis zoeken, en uiteindelijk het cadeautje. Best leuk.
En voor m'n pa een motorfietsuitlaat een keer, was best tof.
Dan heb ik dat toch echt altijd TOTAAL anders begrepen?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef oshiro het volgende:
[..]
Er is nergens voorgeschreven dat het met een hoofdletter moet. Sterker nog: ik vind het lichtelijk uit de hoogte overkomen.
Ik spreek echt Engels Engelsquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:00 schreef Ripley het volgende:
Ik spreek redelijk Engels, werk nu 9 jaar in internationale bedrijven en reis regelmatig, dus dan moet je wel. Mijn accent is niet geweldig en ik maak wel eens foutjes, maar als tweede taal is het prima
Hihi jij zei butquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:00 schreef rival het volgende:
My english is very well, nog not zo snel but that komt nog wel!
Dat percentage was op die avond in die straten NIET overdreven. Of engelstalige mensen ouwehoeren gewoon meer... maar wat ik hoorde was 90% engels. En veelal met Spaansig accent trouwensquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:59 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dar daar relatief heel veel toeristen zijn dat vind ik inderdaad vrij normaal zoals ik al aangeef. Het zijn de drie grootste toeristische straten in Amsterdam.
Ik vind net als Rip je percentage flink overdreven maar goed...
Die fouten zijn wel leuk idd ja.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat is zorgwekkend voor de wereld wellicht, maar niet voor Nedeerland. Ik vind dat Nederlanders veelal voorop staan om mensne te heklpen in een taal die niet hun voertaal is. Ook in eigen land. En Nederlanders kunnen zich in het buitenland meestal het beste verstaanbaar maken in andere talen dan hun voertaal.
Hier in dit bedrijf is de voertaal ook grotendeels engels, met vestigingen in Georgia en Hong Kong. De directie e.d. spreekt allemaal engels en ik kan me ooit van binnen ziek lachen om de "I always get my sin" fouten, maar dan nog...... het is al vele malen beter dan andere landen. Wij KUNNEN ons tenminste nog verstaanbaar maken, al dan niet met wat technische fouten (die veelal uit TE letterlijke vertalingen van NL zinnen komen).
quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef oshiro het volgende:
[..]
Er is nergens voorgeschreven dat het met een hoofdletter moet. Sterker nog: ik vind het lichtelijk uit de hoogte overkomen.
Ja, ik ook... i is bij ons een dikke rode streep.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:03 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dan heb ik dat toch echt altijd TOTAAL anders begrepen?
Since when?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef oshiro het volgende:
[..]
Er is nergens voorgeschreven dat het met een hoofdletter moet.
Mijn engels leraar zei altijd: But is prut, je moet "bat" zeggen!quote:
Ja, ik ben ook maar een dropout, maar ik heb laatst nog een vriend van me uitgelachen die I als kleine letter op zijn shirt had staan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, ik ook... i is bij ons een dikke rode streep.
Since when?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef oshiro het volgende:
Lol whut?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:03 schreef Kluts het volgende:
[..]
Die fouten zijn wel leuk idd ja.You can take advantage of the maid!
Stond ooit een keer op een bordje bij een hotel waar mijn manager was.quote:
Mijn leraar Engels zei altijd dat ik nooit mijn diploma zou halen want Engels is een verplicht vak en ik stond daar een 3 voor.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:04 schreef Kluts het volgende:
[..]
Mijn engels leraar zei altijd: But is prut, je moet "bat" zeggen!
Ik weet het nu nog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |