abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89416370

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco

Vorige topic: Football Manager #61 En we hebben de Champions League!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_89416405
Ik speel met Ajax en ik kan vrijwel altijd goede spelers scouten(meer dan 3 sterren) alleen vallen de Nederlanders steeds af na 1 of 2 jaar op de bank

Bijvoorbeeld

Zuiverloon
Huntelaar
Linssen
Willem Janssen
Dost
Schilder

Ik zou graag met meer Nederlanders spelen maar mijn team bestaat nu vooral uit Oost-Europeanen, Zweden, Afrikanen en Zuid Amerikanen
pi_89416415
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 02:48 schreef PietPietPiet het volgende:
Ik speel met Ajax en ik kan vrijwel altijd goede spelers scouten(meer dan 3 sterren) alleen vallen de Nederlanders steeds af na 1 of 2 jaar op de bank

Bijvoorbeeld

Zuiverloon
Huntelaar
Linssen
Willem Janssen
Dost
Schilder

Ik zou graag met meer Nederlanders spelen maar mijn team bestaat nu vooral uit Oost-Europeanen, Zweden, Afrikanen en Zuid Amerikanen
Ik ben echt van van Zuid-Amerika, Mexico en de Balkan. Heb ook wel vaak Scandinaviërs maar meestal meer voor in de breedte, vaak transfervrij in de winterstop.

NLse spelers vind ik meestal gewoon veel te duur. Maar er zijn toch genoeg goede? :)

Gewoon goed scouten bij subtopclubs enzo. Alhoewel daar ook veel buitenlanders spelen...
pi_89416428
Welke aankopen worden bij jou dan basisspelers die uit Nederland komen en met welke ploeg speel je?
pi_89416442
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 02:54 schreef PietPietPiet het volgende:
Welke aankopen worden bij jou dan basisspelers die uit Nederland komen en met welke ploeg speel je?
Ik speel met Feyenoord. Dat is nog niet voorgekomen (heb het net opgezocht). Maar ik haal vrijwel nooit spelers uit de NL competitie omdat die te duur zijn, wel regelmatig transfervrij voor in de breedte (Toivonen, Jonathas).

Het zal heus wel mogelijk zijn toch? Maar ik ga geen 6 miljoen betalen voor een middenvelder van Utrecht als ik een Joegoslaaf kan halen van 900k die net zo goed is.

Trouwens nog een tip, zeker als je club nog te arm en/of klein is om uitgebreid te scouten: haal trainers van buitenlandse komaf, want dan profiteer je van de kennis uit hun netwerk over diverse voetballanden.

[ Bericht 9% gewijzigd door heiden6 op 02-12-2010 03:02:43 ]
pi_89416469
Linssen 2,6
Janssen 0,75
Zuiverloon 0
Dost 4,0
Drenthe 0
Schilder 0
Quincy 0
Huntelaar 0

IK scout mijn versterkingen altijd en ze krijgen eigenlijk zonder uitzondering meer dan 3 sterren
pi_89416476
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 03:02 schreef PietPietPiet het volgende:
Linssen 2,6
Janssen 0,75
Zuiverloon 0
Dost 4,0
Drenthe 0
Schilder 0
Quincy 0
Huntelaar 0

IK scout mijn versterkingen altijd en ze krijgen eigenlijk zonder uitzondering meer dan 3 sterren
Ja, dat is niet duur op zich, maar het grootste deel speelde ook niet in Nederland toch? Raar dat jongens als Drenthe en Huntelaar gratis wegmogen. 8)7

Geen idee waarom ze floppen. Presteren ze gewoon niet goed? OF blijken ze minder goed dan gedacht?

Het draait bij mij nu erg goed, maar als Ajax zo doorgaat wordt het nog knap lastig om kampioen te worden! :')

Het zou natuurlijk wel geniaal zijn als ze ongeslagen blijven maar toch tweede worden. _O_

[ Bericht 22% gewijzigd door heiden6 op 02-12-2010 06:50:17 ]
pi_89417042
3 sterren vind ik trouwens niet goed. Dat is middelmatig.
pi_89419516
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 03:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, dat is niet duur op zich, maar het grootste deel speelde ook niet in Nederland toch? Raar dat jongens als Drenthe en Huntelaar gratis wegmogen. 8)7

Geen idee waarom ze floppen. Presteren ze gewoon niet goed? OF blijken ze minder goed dan gedacht?

Het draait bij mij nu erg goed, maar als Ajax zo doorgaat wordt het nog knap lastig om kampioen te worden! :')

[ afbeelding ]

Het zou natuurlijk wel geniaal zijn als ze ongeslagen blijven maar toch tweede worden. _O_
Ondanks dat ik voor Ajax bent, is dat idd wel vet. Dan baal je als dat in het echt gebeurt. Gewoon niet verliezen maar toch 2e worden haha
Vici, Vidi, Veni!
pi_89421511
Heldenspel

Net aan het einde v seizoen 2 en alles gewonnen wat er te winnen valt met MCity.
1e geworden met 100 punten en iets van 120 om 30 qua doelsaldo _O_
pi_89421703
Zit in een periode dat ik om de haverklap met een nieuwe game begin :P
Zo ben ik nu met Met Police in de 8e divisie van Engeland begonnen. Wel met een andere update dan waarmee ik eerst op level 10 begon. Deze update gaat maar tot level 8(de levels met de meeste competities ontbreken dus) en al die regionale bekers zitten er niet in. Het zou dus iets sneller moeten gaan. Als ik dit nog te traag vind gaan start ik een nieuwe game met de Engelse competitie zoals die in de game zit en begin ik in de League One bij Hartlepool :P

Bij Met Police, ben begonnen als zondag-amateur, is in ieder geval de prognose dat ik 11e wordt. Na 3 duels sta ik 1e met 9 punten :)
Het begin is dus veelbelovend, hopelijk kan ik dat voortzetten!
pi_89422192
Meh gaat in de competitie slecht... In de laatste 8 wedstrijden in de Eredivisie maar 8 punten gepakt en nu moet ik zelfs nog erg m'n best doen wil ik tweede worden :')

In de Champions League derde geworden in een poule met Kopenhagen, Werder en AC Milan, daarna in de 1st Knockout Round (Europa League) Sevilla verslagen met 2-1 en 0-2 (uit). Leverkusen in de 2nd Knockout Round 3-2 verloren uit en thuis met 4-1 gewonnen. Aston Villa is de komende tegenstander, als ik daarvan win is de halve finale tegen Tottenham of Schalke. Al met al geen onmogelijke loting dus.

In de beker moet ik de halve finale spelen tegen De Graafschap en de mogelijke finale tegen NEC of Groningen.

Hopelijk kan ik door de beker te winnen en goed te presteren in de Europa League in ieder geval wat credit opbouwen bij het bestuur.
pi_89422751
Gaat prima met Sparta, plek 7 en halve finale van de beker. Thuis tegen Roda, moet kunnen.

Ik haat echt sommige spelers. Ik wil graag echt een topspits aantrekken want Timmermans is een groot talent maar bakt er niks van, Curiel is niet echt een spits net als Ricky van den Bergh en Voskamp is goed maar kan het niveau bijna niet meer aan en als hij geblesseerd is heb ik een probleempje.

Eerst naar Danny Koef die bij Bordeaux voetbalt, krijgt daar 18K per week, ik heb totaal 90K per week te verdelen en ik heb nog 26K over dus ik kan zijn salaris bieden. Bordeaux keurt het bod goed en Danny wil niet onderhandelen :( Echt al 3 keer geprobeerd (zomer, winter, zomer transferwindow) maar hij wil gewoon niet.

Dan Bas Dost. Die gozer speelt nooit bij Heerenveen en ik bood 3,5 miljoen. Was een goed bod en werd aangenomen. Komt Zenit ST petersburg en die leggen eventjes 10 miljoen neer..

Dan Mads Junker die bij Ajax voetbalt, in het 2e wel te verstaan. Voor een paar ton mag ik hem overnemen, komen zijn eisen:

50K per week, 10K wedstrijdpremie, 500K na 5( :')__!) goals en dan nog 1 miljoen tekengeld en nog 1,5 miljoen voor zijn zaakwaarnemer. En oja, 30% van de komende transferwinst.

En zo staat nu al 3 jaar Voskamp in de spits.
pi_89423355
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:44 schreef Snuf. het volgende:
Gaat prima met Sparta, plek 7 en halve finale van de beker. Thuis tegen Roda, moet kunnen.

Ik haat echt sommige spelers. Ik wil graag echt een topspits aantrekken want Timmermans is een groot talent maar bakt er niks van, Curiel is niet echt een spits net als Ricky van den Bergh en Voskamp is goed maar kan het niveau bijna niet meer aan en als hij geblesseerd is heb ik een probleempje.

Eerst naar Danny Koef die bij Bordeaux voetbalt, krijgt daar 18K per week, ik heb totaal 90K per week te verdelen en ik heb nog 26K over dus ik kan zijn salaris bieden. Bordeaux keurt het bod goed en Danny wil niet onderhandelen :( Echt al 3 keer geprobeerd (zomer, winter, zomer transferwindow) maar hij wil gewoon niet.

Dan Bas Dost. Die gozer speelt nooit bij Heerenveen en ik bood 3,5 miljoen. Was een goed bod en werd aangenomen. Komt Zenit ST petersburg en die leggen eventjes 10 miljoen neer..

Dan Mads Junker die bij Ajax voetbalt, in het 2e wel te verstaan. Voor een paar ton mag ik hem overnemen, komen zijn eisen:

50K per week, 10K wedstrijdpremie, 500K na 5( :')__!) goals en dan nog 1 miljoen tekengeld en nog 1,5 miljoen voor zijn zaakwaarnemer. En oja, 30% van de komende transferwinst.

En zo staat nu al 3 jaar Voskamp in de spits.
Volledig van de pot gerukt. Wat gebeurt er als je een veel lager bod doet? Ik pas altijd gewoon alles flink aan, in dit geval bvb 250k na 20 goals , 500k tekengeld voor hem, 350k voor zijn zaakwaarnemer en de helft van het salaris. :D Meestal komt er dan wel een tegenbod waar je mee verder kan is mijn ervaring. Maar ik weet niet hoe oud en hoe goed die junker is, en wat je voor hem over hebt. :)

Supperspannende wedstrijd net:

_O_
pi_89424790
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Volledig van de pot gerukt. Wat gebeurt er als je een veel lager bod doet? Ik pas altijd gewoon alles flink aan, in dit geval bvb 250k na 20 goals , 500k tekengeld voor hem, 350k voor zijn zaakwaarnemer en de helft van het salaris. :D Meestal komt er dan wel een tegenbod waar je mee verder kan is mijn ervaring. Maar ik weet niet hoe oud en hoe goed die junker is, en wat je voor hem over hebt. :)

Supperspannende wedstrijd net:

[ afbeelding ]

_O_
Er valt niet goed te onderhandelen. Hij wil minstens 30K per week, de duurste speler krijgt nu 7000 per week volgens mij, dus daar ga ik niet beginnen. Dan eet hij in zijn eentje al 33% van mijn salarisbegroting op. En de andere kosten wil hij ook niet laten dalen. Het is een goede speler maar ook niet de echte topper ofzo, dus dit is niet normaal.

Ik had erg veel problemen met mijn keepers. Had Seliga en Levita maar Levita wil de ene week weg en de volgende week weer niet. Duarte, Van den Bergh, Bentem en Strootman hadden ruzie met Seliga en hun spel leidde eronder, dus die heb ik voor 24K verhuurd aan Liverpool en dan een optie tot koop voor 750K. Zelf zat hij ook constant te zeiken dus hij moest gewoon weg.

Maar heb nu een goede Peruaanse keeper gehaald waar mijn scout mee kwam. 19 jaar, bijna net zo goed als Seliga en is episch in 1 tegen 1 situaties. In de lucht is hij voorlopig wat minder maar dat heeft nog niet tot problemen geleid.

Wat wel tot problemen heeft geleid is Rick Stuy van den Herik. Een talent, kan iets beter worden dan Strootman maar wilde al weg voordat hij had gedebuteerd. Speelde in het begin wel aardig maar is heel wisselvallig. Kopte net een prachtig eigen doelpunt binnen.

28 wedstrijden gespeeld, 5e plek. 5 punten achter op AZ, maar van de komende 6 wedstrijden moet ik er sowieso 5 kunnen winnen want dat zijn allemaal clubs van 11 t/m 18. Alleen Ajax daartussen, die staan 1e. In de Arena misschien een puntje halen. Hopen dat AZ punten gaat verliezen en ik 4e kan worden.

Ik wil echt Europa in. Gewoon omdat ik Sparta tegen een Europeese club wil zien spelen.
pi_89424875
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:42 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Er valt niet goed te onderhandelen. Hij wil minstens 30K per week, de duurste speler krijgt nu 7000 per week volgens mij, dus daar ga ik niet beginnen. Dan eet hij in zijn eentje al 33% van mijn salarisbegroting op. En de andere kosten wil hij ook niet laten dalen. Het is een goede speler maar ook niet de echte topper ofzo, dus dit is niet normaal.

Ik had erg veel problemen met mijn keepers. Had Seliga en Levita maar Levita wil de ene week weg en de volgende week weer niet. Duarte, Van den Bergh, Bentem en Strootman hadden ruzie met Seliga en hun spel leidde eronder, dus die heb ik voor 24K verhuurd aan Liverpool en dan een optie tot koop voor 750K. Zelf zat hij ook constant te zeiken dus hij moest gewoon weg.

Maar heb nu een goede Peruaanse keeper gehaald waar mijn scout mee kwam. 19 jaar, bijna net zo goed als Seliga en is episch in 1 tegen 1 situaties. In de lucht is hij voorlopig wat minder maar dat heeft nog niet tot problemen geleid.

Wat wel tot problemen heeft geleid is Rick Stuy van den Herik. Een talent, kan iets beter worden dan Strootman maar wilde al weg voordat hij had gedebuteerd. Speelde in het begin wel aardig maar is heel wisselvallig. Kopte net een prachtig eigen doelpunt binnen.

28 wedstrijden gespeeld, 5e plek. 5 punten achter op AZ, maar van de komende 6 wedstrijden moet ik er sowieso 5 kunnen winnen want dat zijn allemaal clubs van 11 t/m 18. Alleen Ajax daartussen, die staan 1e. In de Arena misschien een puntje halen. Hopen dat AZ punten gaat verliezen en ik 4e kan worden.

Ik wil echt Europa in. Gewoon omdat ik Sparta tegen een Europeese club wil zien spelen.
Als spelers weg willen negeer ik dat gewoon tenzij hun contract nog maar een jaar doorloopt. :P

Je moet zeker Europa in! Atlético Madrid, Tottenham of Lazio ontvangen op het Kasteel. :D ^O^
pi_89425606
Seizoen 1 met de standaard 11 spelers van Ajax gespeeld. Sindsdien geen 1 competitie/amstel cup wedstrijd verloren. Verloor in de CL groepsfase van Manchester twee keer en won verrassend van Valencia. In de kwart finale CL weer tegen Man U en natuurlijk weer twee keer verloren. Toch een treble met landelijke titels verzameld.

Seizoen 2 aan het begon veel inkomsten gehad om club schuld af te lossen. V.d Wiel, Mounir el hamdioui en nog een paar verkocht. Toen twee man op huur basis aangetrokken en 2 talenten gekocht. Weer ongeslagen het seizoen afgesloten in de competitie en amstel cup. En de treble geprolongeerd. In de CL verloor ook AC Milan twee keer van me Ajax. Eindigde als eerste in de groepsfase en wist via o.a. Inter Milan en Chelsea de finale te bereiken. Nipt verloren tegen Real Madrid. Lading inkomsten ontvangen en de gehele schuld afbetaald. Zorgde er voor dat het volgende seizoen met meer transfer/loon gelden begonnen kan worden.

Nu begin seizoen 3. Suarez, Emanuelson, Vertonghen, Alderweirld en zo verkocht. Heel veel van het oude Ajax zijn er niet meer. Vervolgens wat jonge talentvolle verdedigers uit Oekraïne aangetrokken en een goede Braziliaanse vleugel speler en Roemeense spits. 1 van de gehuurde krachten ook in vaste basis aangenomen. De Johan Cruyff schaal is al weer binnen na een easy overwinning tegen Feyenoord. In de competitie gaat het prima, maar internationaal laat ik opeens punten liggen.

Hopelijk win ik de CL dit seizoen om de volgende te presteren in de Euro Super Cup en Wereld Cup voor clubs. Daarna eens kijken om interland coach te worden.

Daarnaast eerste Seizoen met Feyenoord begonnen. Eerst maar eens de competitie goed presteren en lading spelers verkopen. Volgende seizoenen dan eens investeren in nieuwe spelers.
pi_89426103
Met ARC Europa in dit jaar _O_ Loting wordt vanavond bekend, ben benieuwd. Krijgen we Atletico Madrid op Sportpark Zegersloot _O-
pi_89426139
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:21 schreef Scorpie het volgende:
Met ARC Europa in dit jaar _O_ Loting wordt vanavond bekend, ben benieuwd. Krijgen we Atletico Madrid op Sportpark Zegersloot _O-
Haha netjes, hoeveel man kun je daar ontvangen?
pi_89426202
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:22 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Haha netjes, hoeveel man kun je daar ontvangen?
9000 :D
pi_89426338
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als spelers weg willen negeer ik dat gewoon tenzij hun contract nog maar een jaar doorloopt. :P

Je moet zeker Europa in! Atlético Madrid, Tottenham of Lazio ontvangen op het Kasteel. :D ^O^
Ja dat zou prachtig zijn! Alleen erg jammer dat we geen nieuw/groter stadion krijgen want dat wil het bestuurd niet omdat ze denken dat we het niet vol krijgen. Vet weird want van de 14 thuiswedstrijden waren er volgens mij 12 uitverkocht..

Maar ik sta in de finale van de beker! 1-0 gewonnen van Roda, maar het had wel 8-0 kunnen zijn. Ballen voor het lege doel werden misgeschoten etc. Maar moet zeggen dat ik er vertrouwen in had want Roda bakte er niets van. Roda mistte wel 8 basisspelers :')

Er waren namelijk interlands tijdens die wedstrijd, waardoor mijn 2 keepers wegwaren. Ik kon ze niet terugroepen! Ik dacht er nog aan om Seliga terug te halen uit Liverpool maar ook hij had een interlandverplichting. Toen heeft Donatz zijn professionele debuut gemaakt, maar hij had eigenlijk niets te doen.
pi_89426503
Brazillie is trouwens wel weer zwaar oververtegenwoordigd in de talentenpool. Had een jochie gescout van 16 die voor 9 miljoen naar Rusland ging, hij was nu al beter dan Sneijder bijna :')
  donderdag 2 december 2010 @ 13:33:31 #23
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_89426581
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:31 schreef Scorpie het volgende:
Brazillie is trouwens wel weer zwaar oververtegenwoordigd in de talentenpool. Had een jochie gescout van 16 die voor 9 miljoen naar Rusland ging, hij was nu al beter dan Sneijder bijna :')
ieder team heeft er wel een stuk of 5 rondlopen na een paar siezoenen idd
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_89427101
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 02:37 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Very nice!

Ik zit net even naar de spelersratings te kijken in het huidige seizoen (het is nu half januari), en die heb ik nog nooit zo hoog gezien!

League:

[ afbeelding ]

Overall:

[ afbeelding ]

(Er past een handvol spelers niet op.)

Het duo Guarch/Pérez voorin is echt geweldig bezig! En de rest eigenlijk ook.

Na 12 wedstrijden zonder tegendoelpunt (11x gewonnen) verloor ik net met 4-3 van PSV, vervolgens weer 5-0 gewonnen van Heerenveen. _O_

@Hamilcar: zo'n vreemdelingenlegioen is toch juist tof? :D Wat een achterlijke naam heeft die keeper... FC Groningen heeft bij mij al enige tijd de Braziliaan Michel Platini onder contract. :') Ik heb naast de 'echte' Robinho nog een Romário gehuurd (backup rechtsback van AC Milan) en ik krijg nog een jong talent binnen wat die ook Robinho heet. :') Nu nog een Ronaldo!

Ik ben wel echt blij met Wijnaldum hoor, hij heeft geen basisplek maar valt wel heel erg vaak in, doet het altijd redelijk tot goed, is overal inzetbaar (DM, MLCR, AMC en eventueel zelfs in de spits) en homegrown. Misschien probeer ik hem wel gewoon nog jarenlang te behouden. _O_

Nieuw topic: Football Manager #62 Spanning, sensatie en zeikende zaakwaarnemers
Ik blijf het echt vet vinden hoe jij speelt, jouw managementstijl wijkt er zwaar af van de mijne. Als ik jouw verslagen lees, wil ik meteen zoveel mogelijk talentjes uit alle hoeken van de wereld halen, maar het druist tegen mijn gewoonten in dus meestal blijf ik toch maar alleen kopen wat ik echt nodig heb :D

Ik heb nu Biseswar en Drenthe als vleugelbacks, Juhasz en Insaurralde als centerbacks, een middenveld met box-to-box Fer en playmakers Van Haaren en Yttergard Jensen, voorin snelle jongens als Cissé, Castaignos en Wijnaldum, met hun mentality op 20 zodat ze altijd zo diep mogelijk staan. Bij vlagen zie ik precies wat ik wil zien, maar die verrekte dipjes in het seizoen, waarin ik ineens 5 wedstrijden 1-1/0-0 speel of gewoon drie keer achter elkaar verlies, zorgen dat ik maar niet boven Ajax kan eindigen. Oh ja, en het hoogste aantal goals in een seizoen dat ik tot nu toe heb gehaald is 70. Ook in de jaren dat ik kampioen werd (dat was in andere games).

Misschien moet ik het na dit seizoen toch maar eens anders gaan doen, à la heiden6 :D
pi_89427701
Ik hou van box-to-box midfielders, zeker in combinatie met een verdediging die ver naar voren staat. Zet er dan een trequartista en een targetman voor en je speelt de meeste teams redelijk zoek :D

Behalve teams met hele snelle spitsen :<
pi_89427945
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:46 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Ik blijf het echt vet vinden hoe jij speelt, jouw managementstijl wijkt er zwaar af van de mijne. Als ik jouw verslagen lees, wil ik meteen zoveel mogelijk talentjes uit alle hoeken van de wereld halen, maar het druist tegen mijn gewoonten in dus meestal blijf ik toch maar alleen kopen wat ik echt nodig heb :D
:D

Ik koop gewoon spelers die ik niet nodig heb als ze kwalitatief van waarde kunnen zijn, niet te duur en niet te oud. :P En dan verkoop ik wel weer een andere speler voor die positie, of ik verhuur er een.

quote:
Ik heb nu Biseswar en Drenthe als vleugelbacks, Juhasz en Insaurralde als centerbacks, een middenveld met box-to-box Fer en playmakers Van Haaren en Yttergard Jensen, voorin snelle jongens als Cissé, Castaignos en Wijnaldum, met hun mentality op 20 zodat ze altijd zo diep mogelijk staan. Bij vlagen zie ik precies wat ik wil zien, maar die verrekte dipjes in het seizoen, waarin ik ineens 5 wedstrijden 1-1/0-0 speel of gewoon drie keer achter elkaar verlies, zorgen dat ik maar niet boven Ajax kan eindigen. Oh ja, en het hoogste aantal goals in een seizoen dat ik tot nu toe heb gehaald is 70. Ook in de jaren dat ik kampioen werd (dat was in andere games).

Misschien moet ik het na dit seizoen toch maar eens anders gaan doen, à la heiden6 :D
Dat zou ik dus ook echt nooit doen, Biseswar als wing back. Ik gebruik sowieso alleen spelers in de basis op hun natural positie, en bij voorkeur ook als ze invallen, wel regelmatig accomplished maar ik heb nooit iets geels op mijn veld. :')

Maar het gaat bij mij lang niet altijd goed hoor. :)

Ik ben net trouwens 4-0 afgedroogd door Excelsior, tweede nederlaag van het seizoen en het waren 4 van de 10 tegendoelpunten tot dan toe (na 26 wedstrijden). ( :') ) En dat terwijl Excelsior normaal gesproken acht man in de basis heeft die van mij geleend zijn, net als de helft van de bank, en die mochten dus allemaal niet meedoen. Ik speelde zelf wel ook met een B-team, oeps! :P

Ik was meteen de koppositie in de competitie kwijt voor het eerst dit seizoen, aan het nog altijd ongeslagen Ajax (!). Maar een paar dagen later heb ik die meteen terugveroverd met een epische 2-1 overwinning in een onderlinge confrontatie. _O_

Het blijft ontzettend spannend, deze titanenstrijd! :7

Vraagje: letten jullie erop of centale verdedigers links- of rechtsbenig zijn? Ik deed dat nooit maar probeer het nu wel te doen. Ik heb geen idee of het echt zoden aan de dijk zet, maar kwaad zal het niet kunnen. :D
pi_89428187
Inmiddels aardig onderweg met mijn Aston Villa game.

De opstelling :

GK Michel Vorm

DR Gregory vd Wiel
DC James Collins
DC Matias Caruzzo
DL Steven Warnock

ML Ibrahim Affelay
MC Mahamadou Diarra
MC Stilyan Petrov
MR Ashley Young

SC Gabby Agbonlahor
SC Nolan Roux

Speel erg aanvallend, wat al leuke resultaten heeft opgeleverd. (6-1 verlies bij Tottenham bv. :') )
Creëer enorm veel kansen, soms meer dan 20 shots, maar verdedigend zit het nog niet lekker.

Sta 9e geloof ik na een wedstrijd of 10, en 2e in mijn EL Poule (met Leverkusen, Barca en Dinamo Zagreb)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 2 december 2010 @ 14:17:22 #28
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89428286
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:14 schreef PBateman1978 het volgende:
Inmiddels aardig onderweg met mijn Aston Villa game.

De opstelling :

GK Michel Vorm

DR Gregory vd Wiel
DC James Collins
DC Matias Caruzzo
DL Steven Warnock

ML Ibrahim Affelay
MC Mahamadou Diarra
MC Stilyan Petrov
MR Ashley Young

SC Gabby Agbonlahor
SC Nolan Roux

Speel erg aanvallend, wat al leuke resultaten heeft opgeleverd. (6-1 verlies bij Tottenham bv. :') )
Creëer enorm veel kansen, soms meer dan 20 shots, maar verdedigend zit het nog niet lekker.

Sta 9e geloof ik na een wedstrijd of 10, en 2e in mijn EL Poule (met Leverkusen, Barca en Dinamo Zagreb)
Lekkere mix van vooral Engelsen en Nederlanders.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_89428358
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:17 schreef heloef het volgende:

[..]

Lekkere mix van vooral Engelsen en Nederlanders.
Alle aankopen doen het ook goed, vooral Roux, dat is een beest in de spits ! (8 goals in 10 wedstrijden, uit mijn hoofd...)
pi_89428480
32 wedstrijden gespeeld, plek 5 en ben zeker van Europees voetbal play offs en nog de bekerfinale.

Maar weet iemand hoe dit zit?

AZ gaat 1 plek hoger eindigen dan ik, 4e dus. Dan hebben ze ECC. Maar ik speel ook tegen hun de bekerfinale. Stel zij winnen, dan hebben ze 2 keer ECC. Waar gaat dan 1 van die plekken heen? Naar de nummer 2 van de beker, of naar de nummer 5? Nummer 2 van de beker ben ik sowieso, maar misschien ook wel de 5e in de Eredivisie.
pi_89428488
Ik ben qua het kopen van spelers ook heel erg van het kopen, kopen, kopen :P
Alleen qua opstelling ben ik heel erg van de favoriete spelers :P
Dus als ik spelers beoordeel van 1 tot en met 10 en Toivonen heeft een 7 en een willekeurige aankoop die niet bekend is verder een 8 staat Toivonen nog steeds in de basis :P Pas als die aankoop een 9 blijkt te zijn zet ik die in de basis ten koste van Toivonen.
Zo zijn er ook spelers die ik vanwege de naam of prestaties in het echt niet naar PSV zou halen, ook al krijg ik ze gratis en zijn ze de beste speler van de wereld. Bijvoorbeeld Gatusso, Ambrosini, Materazzi, Suarez
  donderdag 2 december 2010 @ 14:22:00 #32
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89428498
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:19 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Alle aankopen doen het ook goed, vooral Roux, dat is een beest in de spits ! (8 goals in 10 wedstrijden, uit mijn hoofd...)
Ja inderdaad was in FM 11 ook al goed, speelde bij WBA en schoot er daar samen met Macheda zeker 35 in.
C'est la vie
pi_89428542
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:21 schreef Snuf. het volgende:
32 wedstrijden gespeeld, plek 5 en ben zeker van Europees voetbal play offs en nog de bekerfinale.

Maar weet iemand hoe dit zit?

AZ gaat 1 plek hoger eindigen dan ik, 4e dus. Dan hebben ze ECC. Maar ik speel ook tegen hun de bekerfinale. Stel zij winnen, dan hebben ze 2 keer ECC. Waar gaat dan 1 van die plekken heen? Naar de nummer 2 van de beker, of naar de nummer 5? Nummer 2 van de beker ben ik sowieso, maar misschien ook wel de 5e in de Eredivisie.
Volgens mij naar de eerstvolgende in de competitie..
pi_89428615
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:22 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Volgens mij naar de eerstvolgende in de competitie..
O oke dan zal ik toch nog even moeten zorgen dan ik 5e wordt, thanks!
pi_89428668
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:24 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Gewoon beker winnen, maakt het niet uit of je 5e of 6e wordt ;)
pi_89428671
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:24 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat het in het echt was dat dan de KNVB beker finalist de positie kreeg.
Vici, Vidi, Veni!
pi_89428770
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:26 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat het in het echt was dat dan de KNVB beker finalist de positie kreeg.
Volgens mij ook (slaat echt nergens op imho).
pi_89428822
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:26 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:

[..]

Volgens wikipedia ook zie ik.. Maar weet niet hoe het in fm zit.. en anders moet hij maar gewoon 5e worden en 2e in de beker, dan gaat hij sowieso europa in en weten we nog niet hoe het zit :P
pi_89430276
Ah kutje bekerfinale verloren :'( En hoe!

Na 22 seconden schoot Ricky van Den Bergh de bal op de lat.
AZ was wat beter en creerde wat kansen. Toen kregen ze een corner en ze kregen een penalty na een kopduel. WTF.

Gelukkig had ik van den Bergh die nog geen 2 minuten later de bal van rand 16 in de kruising joeg. Daarna schoot ik nog op de lat, maar het werd verlengen. In totaal 16 gele kaarten, 1 rode voor Alan Patrick, AZ Speelde met 10.

Toen penalty's en mijn eerste 3 spelers wisten te raken, die eerste 2 van AZ ook, de derde niet! Toen kwam Kevin Strootman en die schoot de bal richting de maastunnel. Vervolgens raakte de speler van AZ wel, 3-3. Anthony Bentem mistte toen ook en Holman schoot via de binnenkant van beide palen binnen...

Ik zal eens kijken of ik nu toch ECC heb.
pi_89431674
Nou, 5e plek gehaald en AZ dus 4e. Toch moet ik gewoon meedoen aan de play-offs om Europees voetbal...

In de regels van de beker staat: De verliezer van de bekerfinale mag meedoen aan de EURO CUP als de winnaar zich heeft geplaatst voor de Champions cup. Volgens mij heeft AZ zich gewoon voor de EURO CUP geplaatst dus dan hebben ze zich daar 2 keer voor geplaatst, via de beker en via de competitie.

Als ik de play offs niet win ga ik huilen :'(
pi_89431724
Joh ik heb vorig seizoen de playoffs om niks gespeeld en gewonnen :')
4 extra wedstrijden en geen beloning _O-
pi_89432284
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:40 schreef Scorpie het volgende:
Joh ik heb vorig seizoen de playoffs om niks gespeeld en gewonnen :')
4 extra wedstrijden en geen beloning _O-
Inkomsten uit kaartverkoop, niet onderschatten!
pi_89432696
Hoe speel je dan play offs om niks? Huh?

Eerste wedstrijd thuis tegen Go Ahead, 0-0..
pi_89433080
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:39 schreef Snuf. het volgende:
Nou, 5e plek gehaald en AZ dus 4e. Toch moet ik gewoon meedoen aan de play-offs om Europees voetbal...

In de regels van de beker staat: De verliezer van de bekerfinale mag meedoen aan de EURO CUP als de winnaar zich heeft geplaatst voor de Champions cup. Volgens mij heeft AZ zich gewoon voor de EURO CUP geplaatst dus dan hebben ze zich daar 2 keer voor geplaatst, via de beker en via de competitie.

Als ik de play offs niet win ga ik huilen :'(
Meestal is het zo dat nummer 1 en 2 CL hebben, nummer 3, 4, beker winnaar en winnaar play-offs EL. Als de nummer 3 of 4 de beker wint gaat die EL in als beker winnaar en krijgt de nummer 5 de plaats van nummer 4. De playoff winnaar blijft het zelfde.

Dus of:
- Ondanks play-offs ga je de EL in
- Winnaar play-offs pakt EL van nummer 4 en verliezend play-off finalist gaat namens de play-offs de EL in.
  donderdag 2 december 2010 @ 16:11:38 #45
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89433189
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:02 schreef Snuf. het volgende:
Hoe speel je dan play offs om niks? Huh?

Eerste wedstrijd thuis tegen Go Ahead, 0-0..
Als Nederland een Europese plaats kwijtraakt in het spel zijn die play-offs niks waard.
C'est la vie
pi_89433306
Oh oke maar ik weet niet of ze hun plekken kwijt zijn. Als dat zo is word ik boos. Echt boos. Heel erg boos.
pi_89433799
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:13 schreef Snuf. het volgende:
Oh oke maar ik weet niet of ze hun plekken kwijt zijn. Als dat zo is word ik boos. Echt boos. Heel erg boos.
Dat kan je zien:
Europa -> Awards
en dan Landen -> Coefficienten
Daar kan je de coefficienten per land zien, en op de knop ernaast de plaatsen in de toernooien.
pi_89435931
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:11 schreef heloef het volgende:

[..]

Als Nederland een Europese plaats kwijtraakt in het spel zijn die play-offs niks waard.
Dat gaat pas een seizoen later in hè, je weet voordat het seizoen altijd wat wel of niet recht op deelname geeft. Nederland is dus nu al zeker van de plekken voor het Europese seizoen 2011/2012. :)
pi_89436466
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 07:37 schreef Scorpie het volgende:
3 sterren vind ik trouwens niet goed. Dat is middelmatig.
Ga ook voor 3,5 sterren minimaal

Ik moet wel zeggen dat ik vaak mijn reserves verkoop om aan geld te komen voor versterkingen. De meeste van die namen zijn wel bankspelers maar ze groeien niet door.

Wat voor Nederlandse spelers kun je met een topclub halen en voegen ook wat toe?
pi_89436661
Ik zie dat Nederland 11e staat wat recht geeft op 2 plekken in de Champions Cup en 3 in de Euro Cup. Dan zouden de play offs dus nergens om kunnen gaan maar dit keer wel denk ik :)
  donderdag 2 december 2010 @ 17:00:34 #51
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89436705
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:55 schreef PietPietPiet het volgende:

[..]

Ga ook voor 3,5 sterren minimaal

Ik moet wel zeggen dat ik vaak mijn reserves verkoop om aan geld te komen voor versterkingen. De meeste van die namen zijn wel bankspelers maar ze groeien niet door.

Wat voor Nederlandse spelers kun je met een topclub halen en voegen ook wat toe?
Strootman van Sparta toch wel.
C'est la vie
pi_89436777
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:59 schreef Snuf. het volgende:
Ik zie dat Nederland 11e staat wat recht geeft op 2 plekken in de Champions Cup en 3 in de Euro Cup. Dan zouden de play offs dus nergens om kunnen gaan maar dit keer wel denk ik :)
De meerderheid daarvan is alleen voor kwalificatierondes. :)

Als je het haalt, houd er dan rekening mee dat je extreem vroeg in het seizoen al aan de bak moet voor hele belangrijke wedstrijden. Anders ben je het hele jaar bezig om Europees te halen en dan verknal je het in een wedstrijdje meteen en mag je alsnog niet meedoen aan het toernooi, net als Feyenoord irl.
pi_89436800
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:00 schreef heloef het volgende:

[..]

Zit bij Ajax in mijn game. :)
pi_89436805
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:00 schreef heloef het volgende:

[..]

Heb ik niet voorbij zien komen bij mijn scouts, maar bij welke ploeg heb je hem gehaald, voor hoeveel en hoe doet hij het?
  donderdag 2 december 2010 @ 17:04:20 #55
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89436901
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:02 schreef PietPietPiet het volgende:

[..]

Heb ik niet voorbij zien komen bij mijn scouts, maar bij welke ploeg heb je hem gehaald, voor hoeveel en hoe doet hij het?
Ik heb hem zelf niet gehaald maar had 3,5 ster, volgens de scouts van Roda.
C'est la vie
pi_89437055
In mijn game zit Kees Kwakman bij Benfica. Geen idee hoe goed hij is.
pi_89437332
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:07 schreef heiden6 het volgende:
In mijn game zit Kees Kwakman bij Benfica. Geen idee hoe goed hij is.
Bij mij nog bij Augsburg en daar zijn gemiddelden wel ok.

Strootman heeft in 2013 of zo een transfer gemaakt bij Twente en zit daar nog. Eredivisie voetballer

Zit in 2016
pi_89437383
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat zou ik dus ook echt nooit doen, Biseswar als wing back. Ik gebruik sowieso alleen spelers in de basis op hun natural positie, en bij voorkeur ook als ze invallen, wel regelmatig accomplished maar ik heb nooit iets geels op mijn veld. :')

Vraagje: letten jullie erop of centale verdedigers links- of rechtsbenig zijn? Ik deed dat nooit maar probeer het nu wel te doen. Ik heb geen idee of het echt zoden aan de dijk zet, maar kwaad zal het niet kunnen. :D
Oh, ik gebruik spelers ook alleen maar op natural en accomplished positions hoor, kijk maar :)

Ik probeer het wel zo veel mogelijk: een links- en een rechtsbenige centrale verdediger. Daarom ben ik ook zo blij met Insaurralde, hij is linksbenig, haalbaar en verschrikkelijk goed! Maar als er op de markt niets toereikends beschikbaar is, speel ik net zo lief met twee rechtsbenige centrale verdedigers.

Zojuist in de kwartfinale van de Europa League Manchester City getroffen. Ik had mezelf vooraf geen schijn van kans gegeven, maar ik won de thuiswedstrijd verrassend met 2-1. Had dus wel enigszins hoop voor de uitwedstrijd, hopen op een gelijkspel... maar ja, dan ga je gewoon kansloos met 4-0 de boot in :')
pi_89437395
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De meerderheid daarvan is alleen voor kwalificatierondes. :)

Als je het haalt, houd er dan rekening mee dat je extreem vroeg in het seizoen al aan de bak moet voor hele belangrijke wedstrijden. Anders ben je het hele jaar bezig om Europees te halen en dan verknal je het in een wedstrijdje meteen en mag je alsnog niet meedoen aan het toernooi, net als Feyenoord irl.
Mja ik zal er wel vrij snel uitgeknikkerd worden maar is toch leuk om mee te doen :)

Ik heb Go Ahead verslagen, 0-0 thuis 0-1 uit dus nu tegen Vitesse! Alleen mis mijn beste verdediger omdat hij geblesseerd terugkeerde van het Italiaanse Elftal onder 21.

Landzaat en Touzani zijn ook mietjes, stoppen met voetbal omdat ze op de bank zitten.
pi_89437440
Christian Benítez kan je in het begin van het spel goedkoop wegplukken bij z'n club. DOEN DOEN DOEN mensen ;)

Benitez met een voorwaards streepje op de i overigens.
pi_89438914
Ik ben op zoek naar een goede rechter aanvallende middenvelder. Iemand suggesties?
pi_89439554
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:55 schreef TheArt het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede rechter aanvallende middenvelder. Iemand suggesties?
Welke club, welk jaar, hoeveel geld?
pi_89439610
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:12 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Welke club, welk jaar, hoeveel geld?
Ben net begonnen bij Nantes. Ik zoek een spelertje voor max ongeveer 1,2 miljoen.
pi_89439984
Ricky van den Bergh is niet een super goede maar natuurlijk wel een cultheld.
pi_89440840
Leeds speelt volgend jaar in de Premier League :)

Leicester uitgeschakeld in de dubbel confrontatie, daarna moest Hull er aan geloven.

Finale:

Transfers 10-11:

Nieuwe seizoen:
Zezinho (AML), moet Dave van den Berg doen vergeten op de linkerflank.
Van Eijden (DC), voor prikje op kunnen halen bij NEC (degradatie) en is nu al evengoed als Watta!

Garra Dembele komt waarschijnlijk ook.
pi_89441120
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:13 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ben net begonnen bij Nantes. Ik zoek een spelertje voor max ongeveer 1,2 miljoen.
Ik heb in mijn eerste jaar met Feyenoord Rajiv van la Parra gehuurd, die speelt ergens in Frankrijk, misschien is dat wel wat?
pi_89441532
Ik loop nu een verdediger te zoeken en zit vast in Frankrijk, waar ik verdwaald ben geraakt in een bos van Afrikaanse bomen. Al die gozers zijn 1.90, hebben strength 18+ en een hoge tackling+marking maar kunnen geen bal raken xD
pi_89442079
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:03 schreef Hamilcar het volgende:
Ik loop nu een verdediger te zoeken en zit vast in Frankrijk, waar ik verdwaald ben geraakt in een bos van Afrikaanse bomen. Al die gozers zijn 1.90, hebben strength 18+ en een hoge tackling+marking maar kunnen geen bal raken xD
Zijn nette echte negers
pi_89442583

Ik heb deze jongen gescoord als vervanger voor Jaliens :D

.. brede gozert van 185 ;D
pi_89444466
Thuis 0-0 gespeeld tegen Vitesse, kwam in de uitwedstrijd snel op 1-0. 75e minuut wissel ik voor de derde keer, 76e minuut moet Bentem er geblesseerd af... Werd toen nog 1-1 maar ik dacht dat ik Europa in ging!

Moet er nog een derde wedstrijd gespeeld worden :') We speelden donderdagavond, zondagmiddag en nu weer dinsdagavond, veel spelers zijn kapot.
  donderdag 2 december 2010 @ 20:19:38 #71
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89445558
Na dat ik Utrecht uit de beker knikkerde wonnen we met 1-0 van Emmen en met 1-2 bij AGOVV en spelen we in de kwartfinale thuis tegen Feyenoord, zal de penningmeester leuk vinden. ^O^

Oh ja trouwens ik sta na 23 wedstrijden al 7 punten voor in de Jupiler League op nummer 2 Veendam.
C'est la vie
  donderdag 2 december 2010 @ 20:22:53 #72
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89445750

IK BEN HIER DE MANAGER! ALS IK ZEG DAT JE GOED SPEELT DAN IS DAT ZO! :D
Ik wens je een dolfijne dag
pi_89445910
Dat zeg ik altijd als ze het niet eens zijn :P

Maar we hebben Vitesse verslagen met 1-0! Met hangen en wurgen is het gelukt! We gaan Europa in!

Penders, Landzaat en Touzani stoppen ermee, dus er is nu echt een salarisbegrotingsoverschot van 40K per week!

Nu wat leuke spelers zoeken.
pi_89446134
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:22 schreef Pinterman het volgende:
[ afbeelding ]

IK BEN HIER DE MANAGER! ALS IK ZEG DAT JE GOED SPEELT DAN IS DAT ZO! :D
_O- .. ik ken het .. ik had steeds mot met Stijn Schaars, die na de transfer een boekje open deed over 'mijn gedrag'.
  donderdag 2 december 2010 @ 20:36:13 #75
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89446537
Soms vraag ik me af waarom ik uberhaubt nog op de training let:

Dit overkomt me best vaak. Dan zie je ook dat in de loop van het seizoen langzaam weer wat attributen omhoog gaan, maarja, meer dan één puntje gaan ze niet snel omhoog in één seizoen, dus waar zijn we dan aan het eind van het seizoen? Hoogstens precies waar we begonnen :')
pi_89446931
Nou, dat is natuurlijk niet <helemaal> waar. Er staat nog een cijfer achter de komma, die je dus niet ziet :) als je naar speler -> training -> schermdingetje gaat, zie je volgens mij grofweg wat er achter de komma staat.
pi_89447446
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:29 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

_O- .. ik ken het .. ik had steeds mot met Stijn Schaars, die na de transfer een boekje open deed over 'mijn gedrag'.
Ik maakte de fout om enkele vermoeide spelers te vertellen dat ze rust kregen tijdens een onbelangrijke wedstrijd omdat ze zo belangrijk voor me waren, maar het merendeel werd woedend. :')
  donderdag 2 december 2010 @ 20:56:04 #78
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89447752
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:43 schreef Hamilcar het volgende:
Nou, dat is natuurlijk niet <helemaal> waar. Er staat nog een cijfer achter de komma, die je dus niet ziet :) als je naar speler -> training -> schermdingetje gaat, zie je volgens mij grofweg wat er achter de komma staat.
Cijfer achter de komma? Dat wist ik niet... Ik kan het alleen niet vinden. Bij speler -> training heb je wel een grafiekje maar die gaat alleen per maand een omhoog of omlaag, en training levels gaat over hoe hard de speler heeft getraind volgens mij... Dan kun je 'm daarop aanspreken, als het bagger is. Maarja, die Kerr bijvoorbeeld, heeft stevig getraind maar is toch achteruit gegaan
pi_89448569
Ik dacht wel dat het zo werkte .. maar ik kan het mis hebben.
pi_89449510
Oke, we kunnen dus op 7 juli al een leuk wedstrijdje gaan spelen voor de EURO CUP. De club had meer dan 8 miljoen winst gemaakt dit jaar, 49% van de omzet _O_

Had vorig jaar niemand gekocht bijna dus had een leuk bedrag om jongens aan te schaffen. Heb Timmermans sowieso verkocht aan AZ, zou een superieure spits worden en heb hem 2 jaar terug gekocht voor 50K ofzo van MVV, maar die gozer bakte er 2 jaar lang helemaal niets van. Heb nu 1 miljoen euro voor hem gekregen :P had misschien wel meer kunnen zijn maar AZ vroeg hoeveel ik wilde, zijn waarde was 800K dus ik vond een miljoentje wel leuk, accepten ze het :P

Seliga keerde terug van Liverpool met de mededeling dat het de meest verschrikkelijke tijd uit zijn cariere was en heb hem gelijk doorgesluisd naar Anderlecht voor 600K.

Aankopen heb ik ook gedaan, een Braziliaan van 21, spits. Nu al beter dan Johan Voskamp en kan beter worden. Voskamp als back-up, prima dus! 6 ton voor neergelegd

Een super talent uit Argentinie, centrale verdediger. 3,5 miljoen heb ik ervoor betaalt maar ik voel dat dat het waard gaat worden. Is pas 18 jaar, maar kan echt een hele goede worden (is nu al de een na beste centrale verdediger van de team)

Die Argentijnse gozer spreekt ook dezelfde taal als mijn Peruaanse keeper van 18 die ik net heb gekocht, dus dat is handig.

Zit nu wel 8K per week over het budget, maar Touzani, Penders en Landzaat zijn nog niet weg, als die weg zijn dan is dat weer weggewerkt. Ik ga denk ik niemand meer kopen.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:51:13 #81
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_89450996
Na die 5-0 tegen Ajax is in de slot van het seizoen echt alles verkeerd gegaan.
Eerst beide van mijn centrale verdedigers geblesseerd . Toen mijn Rechtsback en daarnaast ook nog diverse schorsingen. Ben uiteindelijk met Feyenoord 5e geworden. Terwijl ik 2e stond.
Met Ajax hoe zuur ook als Landskampioen. Het bestuur wou op ten duur zelfs bijna van me af ondanks het halen van de kwart finale ! van de Euro Cup.!

Nu is het zomerstop helaas Vlaar voor 10 miljoen kwijtgeraakt aan Manchester City maar die wou al sinds de winterstop weg dus kon er niets meer aan doen.

Wel als vervanger voor een prikkie Marcellis gekocht even afwachten dus hoe dat gaat.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_89452186
Zojuist ontslaat de club Burnham hun manager en op de zelfde dag de manager Barnham ontslagen. Op 1 dag een speler en club in het nieuws die slechts 1 lelter schelen.

Nadat ik met Met Police de eerste 4 duels won, pakte ik in de volgende 4 duels slechts 1 punt. Duel 9 en 10 won ik echter weer. Sta na 10 duels dus op 19 punten en net buiten de play-off plaatsen.
In de Isthmian League Cup in de 2e ronde(1e ronde was ik vrij) uitgeschakeld. Maar dat maakt niet uit.. heb namelijk niet zo'n hele brede selectie en moet regelmatig zowel op woensdag als zaterdag spelen.
Overigens zit er gemiddeld per wedstrijd maar 96 man in mijn stadionnetje..
pi_89452957
Loting voor de UEFA cup, Kaunas uit Litouwen of Rhyl uit Wales.

Prachtig toch _O_
pi_89456413
Het bestuur gaf me 3,5 miljoen extra om spelers aan te schaffen en wat extra salarisbudget. Heb nu Grafite gehaald, goede spits voor erbij.
pi_89456938
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_89457383
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 23:40 schreef Nick-GizMo het volgende:

Geweldige goal :')!!!
:')_!

Eerste wedstrijd gespeeld tegen FC Kaunas 3-0 gewonnen :) Ging lekker, Grafite mocht debuteren (30 minuten spelen) en hij schoot er gelijk 1 binnen. Verder van den Bergh en Strootman met een wereldgoal. Volgende ronde wel zo goed als gehaald dus.

RKC zit ook in deze ronde via het fairplay klassement :P

Ik zit nu erg te twijfelen, 4-4-2 met een ruit of 4-3-3 met de punt naar voren. 4-3-3 speelde ik altijd, maar nu zit ik met Grafite & Voskamp en die andere jongen. Allemaal goede spitsen die ik graag daar wil laten spelen. Alleen aan de andere kant heb ik ook Boerrigter en Duarte en Maachi voor op de buitenkant die ik dan niet benut.

ik ga het nu gewoon een beetje uitproberen. Heerlijke voorbereiding dit, eindelijk wedstrijden die nog ergens om gaan. Normaal speel ik van die nietszeggende oefenwedstrijden maar dit is veel prettiger!
pi_89457744
Ik heb echt heel m'n team verbouwd met het geld dat Moreno, Schaars, Romero en Kew Jaliens hebben opgeleverd. Het is zo erg dat ik de helft van de namen niet meer herken haha :')

.. en lekkere goal, zo moetie er meer maken :')
pi_89458200
Kampioen met Feyenoord in seizoen drie, na tweemaal een 4de klassering. Desalniettemin slechts 67 punten en maar 59 doelpunten voor. Er moet toch meer inzitten?!

De zomer maar eens gebruikt om flink actief te zijn: Inkoom, Kalitvintsev, Privat en zelfs Defederico en Muntari naar Rotterdam gehaald. Volop versterkt, zou je dus zeggen, aangezien van de basisspelers alleen Cisse is vertrokken. Fer wilde weg, maar niemand wilde Fer (verkopen blijft te lastig, vind ik). Seizoen begonnen: 1-0, 1-0, 0-1, 2-0, 0-0, 0-1... Ik word daar zo gek van, want ik speel al behoorlijk aanvallend.
pi_89458973
Aanvallend spelen betekent niet dat je automatisch veel goals gaat maken. Ik weet niet wat voor soort aanvallers/middenvelders je hebt, maar je moet iets verzinnen dat het beste uit hun haalt maar ook dat effectief is tegen de manier van spelen van de tegenstanders.

Zelf roteer ik tussen een 4-4-1-1 zonder wingers met een defensive midfielder+ballwinning midfielder + 2 box to box midfielders aan beide kanten van de ballwinning midfielder. Daarvoor een AMC of Trequartista en dan een Complete Forward. Doorgaans speel ik redelijk ver vooruit en laat ik alleen de verdedigers en de DM lange passes geven, de rest moet combineren. Zo lijk ik en meer balbezit te hebben doorgaans maar ook minimaal 3 a 4x per wedstrijd er doorheen te combineren. Voeg daar vrije trappen en corners aan toe en het is best goed. Tegen teams met echt snelle spelers moet ik dieper gaan spelen en zet ik de box to box middenvelders vaak neer als wide midfielders.

Apart, want doorgaans speel ik altijd met mensen op de vleugels maar in FM2011 niet ^^
pi_89459991
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 00:26 schreef Hamilcar het volgende:
Aanvallend spelen betekent niet dat je automatisch veel goals gaat maken. Ik weet niet wat voor soort aanvallers/middenvelders je hebt, maar je moet iets verzinnen dat het beste uit hun haalt maar ook dat effectief is tegen de manier van spelen van de tegenstanders.

Zelf roteer ik tussen een 4-4-1-1 zonder wingers met een defensive midfielder+ballwinning midfielder + 2 box to box midfielders aan beide kanten van de ballwinning midfielder. Daarvoor een AMC of Trequartista en dan een Complete Forward. Doorgaans speel ik redelijk ver vooruit en laat ik alleen de verdedigers en de DM lange passes geven, de rest moet combineren. Zo lijk ik en meer balbezit te hebben doorgaans maar ook minimaal 3 a 4x per wedstrijd er doorheen te combineren. Voeg daar vrije trappen en corners aan toe en het is best goed. Tegen teams met echt snelle spelers moet ik dieper gaan spelen en zet ik de box to box middenvelders vaak neer als wide midfielders.

Apart, want doorgaans speel ik altijd met mensen op de vleugels maar in FM2011 niet ^^
En hoe zit het met de goals in jouw systeem (en met welke club speel je ook alweer)? Het klinkt wel interessant.

Ik begin me wel langzamerhand te realiseren dat ik minder voldoening haal uit het spelen met Feyenoord dan in de voorgaande FM-edities. Ligt niet aan het spel, denk ik. Ik denk dat ik gewoon een nieuwe uitdaging nodig heb. Denk toch maar PSG :D
pi_89460063
Ik speel met AZ en die box-to-box werkt vooral als je niet breed wilt spelen en tegenstanders het daar rot tegen hebben .. m'n goals komen veelal vanaf rechts via Elm of vanaf het midden door opkomende middenvelders en de AMC die de spits bedienen.

Eerlijk is eerlijk, ik scoor niet echt veel maar ik win m'n wedstrijden.
pi_89460866
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 00:59 schreef Hamilcar het volgende:
Ik speel met AZ en die box-to-box werkt vooral als je niet breed wilt spelen en tegenstanders het daar rot tegen hebben .. m'n goals komen veelal vanaf rechts via Elm of vanaf het midden door opkomende middenvelders en de AMC die de spits bedienen.

Haha, ok. Ik win mijn wedstrijden ook wel, alleen ik zou graag wat meer goals maken in een seizoen en zoveel mogelijk van die hatelijke 0-0 en 1-0 wedstrijden afwillen. Ik heb ook pas één keer een topscorer van de competitie gehad en dat was Cardozo (in de Eredivisie, vind je het gek!). Ik speel nu een 4-3-3:

Biseswar - Juhasz - Insaurralde - Drenthe
wing back - central def - central def - wingback

Fer - Muntari - Kalitvintsev
central mid (att) - box to box - central midd (att)

Defederico - Privat - Wijnaldum
inside forward - poacher - inside forward

Het voetbal dat wordt gespeeld is wat ik graag wil zien: drie voorhoede spelers die veel bewegen, ruimtes opzoeken en tegen de buitenspellijn aan zitten, met middenvelders die loeren op de steekpass. As I speak gaat het trouwens wel wat beter, sinds mijn vorige post heb ik geen 0-0 of 1-0 meer meegemaakt. Wellicht heeft de klasse van mijn spelers nu toch zijn uitwerking.
pi_89461692
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 00:59 schreef Hamilcar het volgende:

Ik speel al 2 seizoenen met Ajax 4-2-2-2 met de 2 centrale verdedigers op defend, fullbacks op support. 1 ball winning middenvelder op defend en 1 advanced playmaker op support. Dan 2 attacking wingers en 1 complete forward op attack en 1 deep lying forward op support.

Beide seizoen rond de 90 goals uit mijn hoofd en 30 tegen. In de eredivisie is dit geen probleem alleen in Europese wedstrijden is dit wat te aanvallend, dan worden de wingers defensive wingers. In het 2e seizoen halve finale CL gehaald tegen Real Madrid, maar deze met 2x 2-1 verloren. Dus ik zoek nog wel een tactiek tegen sterkere tegenstanders, maar tegen de kleintjes/gelijk werkt deze vrij aanvallende tactiek goed.
Ja, schrok je toch even he!
pi_89461800

Alleen nu willen 4 basisspelers weg omdat ze niet met elkaar kunnen opschieten, of hun contract niet willen verlengen :')
  vrijdag 3 december 2010 @ 02:37:40 #95
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_89462073
Spelers huren is echt frustrerend. Ajax (ik zit in 2016) betaalt belachelijk goede 20-jarige jeugdspelers makkelijk 40,000 euro per week maar als ik met NEC max 70% kan betalen op een salaris van 7000 per week dan betaalt Ajax die speler liever het hele salaris terwijl 'ie wegrot in de reserves.
Tranquillo
pi_89468432
Nou ik had nog wat geld over dus heb nog een talentje uit Argentinie gehaald, nu is het geld echt op. FC Kaunas uitgeschakeld, 3-0 gewonnen thuis, 0-0 uit. Nu tegen Maccabi Tel Aviv, dat wordt een lastige!
pi_89468843
Dzeko naar Bayern gehaald,als vervanger van Klose..
Top spits..

Daarnaast is Aron Gunnarsson toch ook wel een must have!
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_89472042
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 23:40 schreef Nick-GizMo het volgende:

Geweldige goal :')!!!

Dit is wel een geweldige goal :D ^O^
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_89473353
OMG moest tegen Maccabi Tel Aviv, niemand gaf me vooraf een kans. We begonnen de uitwedstrijd en werden helemaal van de mat gespeeld. Het werd gelukkig pas na 30 minuten 1-0, toen greep ik in met een wissel. Boerrigter voor Rutjes, aanvallender dus. 1-4 gewonnen toen! Net voor rust kwam de kans op 1-1, maar die vloog er niet in. In de laatste seconden van de eerste helft trapte Strootman een afgeslagen corner van 30 meter in de kruising.

De tweede helft ging het los, mijn nieuwe aankoop met een ontzettend moeilijke dubbele naam maakte er 2 en Boerrigter maakte het feest compleet door net voor tijd het net nog 1 keer te laten bollen.

Als ik dit nu niet haal stop ik met FM :P
pi_89473466
pi_89475216
Het draait een beetje wisselvallig. Ik win van de nummer 11 en 14 maar verlies van de nummer 8 en 20... en vervolgens win ik met 4-1 in eigen huis van nummer 1 Walton Casuals.

Na 14 van de 42 duels(op 1/3e dus) sta ik 8e met 25 punten. De nummer 1(rechtstreekse promotie) staat 8 punten voor. De play-off plaatsen staan momenteel op 33, 27, 27 en 26 punten.
De prognose is 11e maar daar sta ik momenteel 4 punten boven.
pi_89477579
Geweldig! Zondagmiddag werd FC Emmen in Emmen met 1-4 te kijk gezet, waardoor ik 9 punten heb na 3 wedstrijden en bovenaan sta. Donderdag was de grote wedstrijd, thuis tegen Leverkusen. Na 90 minuten zijn Ballack en de zijnen huilend uit het Kasteel gelopen, ze hadden 1-0 verloren. Boerrigter maakte de enige goal en het had zelfs nog 2 of 3-0 kunnen worden, Leverkusen kwam er nauwelijks aan te pas.

Alleen jammer dat Grafite er met 2 keer geel vanaf moest. Maar ja, nu 1 goaltje maken in Leverkusen en met zijn allen voor de goal gaan staan!

Dit had ik niet verwacht maar ik hoop echt dat ik de groepsfase kan halen.
pi_89477757
pi_89478573
quote:
Zo'n goal had ik nog niet gezien in FM :P
Heb wel een paar keer een te ver uitkomende keeper gezien, maar die wist dan de bal iedere keer buiten te trappen :P

Wel mooi dat hij dan uitgerekend tegen Ajax zo scoort :)
pi_89479963
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 15:31 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Zo'n goal had ik nog niet gezien in FM :P
Heb wel een paar keer een te ver uitkomende keeper gezien, maar die wist dan de bal iedere keer buiten te trappen :P

Wel mooi dat hij dan uitgerekend tegen Ajax zo scoort :)
2-0 gewonnen van Ajax is nooit verkeerd :D.. Europees wil het dit jaar niet lukken, in de competitie nog niks verloren :)
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:15:39 #106
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89480671
C'est la vie
pi_89483430
Ik ben nu een spel met FSV Frankfurt begonnen in de Duitse 2de bundesliga, maar jezus allemachtig wat zijn DIE SLECHT :D

Ik heb 0 euro's voor transfers, maar gelukkig wel een 6.5 miljoen budget voor spelersloon. We hebben wel al 900 seizoenskaarten verkocht!~!1~!!! :')
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:24:24 #108
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89483767
Zo juist even de hoop op de titel van Sparta kapot gemaakt. Ze stonden 7 punten achter op ons en dat is nu 10 met nog 7 wedstrijden te gaan. Niflore speelde vandaag weergaloos (trouwens gehaald vanwege de lovende woorden van Pinterman) scoorde 3 keer. Wel een beetje klunzig dat we het dan bij een 0-3 voorsprong laten komen tot 2-3. Maar in ieder geval Sparta doet niet meer mee en nummer 2 Veendam verloor ook nog even met 4-1 bij Almere City en daar staan we vijf punten op voor.

We gaan dus recht af op het kampioenschap! ^O^
C'est la vie
pi_89484729
Hier een heel ander verhaal met Sparta. Na Kaunas en Maccabi Tel Aviv werd ook Bayern Leverkusen uit de EURO CUP geknikkerd. Ik werd in de uitwedstrijd van de mat gevoetbald maar het bleef 1-0 voor hun tot de rust. 1 minuut na de rust kopte de nieuwe spits van mij en bal binnen en ik heb 45 minuten lang met zijn allen voor het eigen doel gehangen. Het bleef 1-1 en dus ben ik door na de 1-0 thuis overwinning. Loting volgde:

Dinamo Kiev
Frankfurt
Maccabi Haifa
Sparta Rotterdam

Er jammer want ik hoopte eigenlijk op Inter Milan, Kopenhagen & Dordtmunt, dat leek me prachtig. Dit is ook wel oke maar zijn toch minder aansprekende clubs. Ik moet wel zeggen dat ik denk dat ik een kansje maak op 2e te eindigen. Ik heb tenslotte nog niet verloren Europees en ik denk dat Maccabi Haifa en Frankfurt wel te vergelijken zijn met Maccabi Tel Aviv en Leverkusen.
pi_89485388
De tering, nooit echt een fan geweest van Hutchinson, maar nu scoort er ineens 3 en geeft ie ook nog eens een mooie assist :D

goal of the match :

En de mooie assist :

(goal mag er opzich ook wel zijn :P)
pi_89485561
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:09 schreef Nick-GizMo het volgende:
De tering, nooit echt een fan geweest van Hutchinson, maar nu scoort er ineens 3 en geeft ie ook nog eens een mooie assist :D

goal of the match :

En de mooie assist :

(goal mag er opzich ook wel zijn :P)
Is Kezman een beetje een aanrader of kan je beter Jeroen Verhoeven aantrekken en die in de spits zetten?
pi_89485838
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:14 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Is Kezman een beetje een aanrader of kan je beter Jeroen Verhoeven aantrekken en die in de spits zetten?
Je zou hem even op proef kunnen nemen he? Ik kan hem iig wel gebruiken, hij scoort regelmatig en nu Reis en Kadlec een blessure hebben staat ie in de basis :)
pi_89485885
Hoe maken jullie tactieken? Ik bak er bijna nooit wat van met een zelfgemaakte tactiek.
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:47:58 #114
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89486818
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:23 schreef TheArt het volgende:
Hoe maken jullie tactieken? Ik bak er bijna nooit wat van met een zelfgemaakte tactiek.
Kijken naar het materiaal, en hoe lager het niveau hoe minder instructies ik mee geef.

[ Bericht 0% gewijzigd door heloef op 03-12-2010 18:54:01 ]
C'est la vie
pi_89486870
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:22 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Je zou hem even op proef kunnen nemen he? Ik kan hem iig wel gebruiken, hij scoort regelmatig en nu Reis en Kadlec een blessure hebben staat ie in de basis :)
Ik denk dat hij niet naar mijn Met Police wilt komen ;)
pi_89487501
Tering 2 rode kaarten, 2 spelers eraf met blessure en dan nog 1-1 spelen tegen Twente :P
  vrijdag 3 december 2010 @ 19:24:21 #117
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_89488215
Yaya Sanogo ligt bij mij prima op de Coen Dillen index. 18 wedstrijden 36 competitiegoals, 26 wedstrijden 47 goals totaal _O_ _O_ _O_ .
pi_89489841
Welke role/duty geven jullie doorgaans aan een spits die alleen voorin staat? En aan twee spitsen die samen voorin spelen?

Theoretisch zou je denken dat een poacher goed moet werken met een deep lying forward (support) of een target man (support) ernaast. Maar vooral m.b.t. een enkele spits voorin vraag ik me af wat jullie theorieën zijn. Zit nu te etteren met Guillaume Hoarau en ik kan niet kiezen :P

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2010 19:59:33 ]
pi_89490192
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:23 schreef TheArt het volgende:
Gewoon een beetje proberen. Eerst speelde ik 4-3-3 omdat ik 2 goede buitenspelers had, maar nu heb ik ander spelers materiaal en speel ik 4-3-3 maar dan zonder echte buitenspelers. Verder is het heel veel schaven.

Zelf uitvinden vind ik tof aan FM, een tactiek downloaden zou ik nooit doen.
  vrijdag 3 december 2010 @ 20:11:48 #120
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89490371

Hij had er eventjes zin in denk ik. :') 7x, voordat ie neergetrapt wordt in het strafschopgebied. :') 5 weken eruit.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_89490611
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:11 schreef Lindgren. het volgende:
[ afbeelding ]
Hij had er eventjes zin in denk ik. :') 7x, voordat ie neergetrapt wordt in het strafschopgebied. :') 5 weken eruit.
En terecht, hij is schandalig goed :p
  vrijdag 3 december 2010 @ 20:28:04 #122
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89491089
Jeej mijn ploeg heeft last van kampioensstress, we hebben de laatste 3 wedstrijden niet gewonnen we mogen van geluk spreken dat Veendam ook loopt te prutsen en vier minpunten heeft.
C'est la vie
  vrijdag 3 december 2010 @ 20:52:04 #123
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89492277
Nou het gaat lekker met Cambuur verlies mijn kampioenwedstrijd met 1-2 van Emmen. :') :') :')

Veendam kreeg rode kaarten en verloor met 0-1 van Eindhoven, het is nog maar de vraag als we de laatste wedstrijd van het seizoen wel winnen. Jezus wat een gekloot van dit elftal zeg. :')
C'est la vie
  vrijdag 3 december 2010 @ 21:19:01 #124
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89494004
Messi's rentree. Ramt er gelijk weer 3 in. :')
pi_89494416
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:52 schreef heloef het volgende:
Nou het gaat lekker met Cambuur verlies mijn kampioenwedstrijd met 1-2 van Emmen. :') :') :')

Veendam kreeg rode kaarten en verloor met 0-1 van Eindhoven, het is nog maar de vraag als we de laatste wedstrijd van het seizoen wel winnen. Jezus wat een gekloot van dit elftal zeg. :')
Ik ook, verloor de kampioenswedstrijd van FC Eindhoven. Godzijdank verloor GAE ook want anders was ik geen kampioen geweest..
  vrijdag 3 december 2010 @ 21:30:18 #126
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89494658
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:26 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Ik ook, verloor de kampioenswedstrijd van FC Eindhoven. Godzijdank verloor GAE ook want anders was ik geen kampioen geweest..
Nou het lijkt na tien minuten al zeker dat ik kampioen wordt Veendam 1-0 achter en wij 2-0 voor.
C'est la vie
  vrijdag 3 december 2010 @ 21:32:36 #127
268260 Dr.Mikey
pi_89494797
Ajax heeft nu bij mij een belachelijke sterke aanval .
Zowel Van Wolfswinkel als Roy Beerens is ze gewoon aangeboden voor bijna niets .
en Suarez en die andere hebben ze ook nog steeds gevolg is dat ik ze regelmatige met 4-0 zie winnen.
R.I.P DTS.
pi_89495043
Ik heb bij Sparta die Grafite die eerst bij Wolfsburg zat :)
  vrijdag 3 december 2010 @ 21:38:11 #129
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89495182
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:36 schreef Snuf. het volgende:
Ik heb bij Sparta die Grafite die eerst bij Wolfsburg zat :)
:') _O-
  vrijdag 3 december 2010 @ 21:39:05 #130
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89495239
Messi (inc. voorbereiding) 4 wedstrijden, 12 goals. :')
pi_89495474
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:38 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

:') _O-
hij heeft ook een jaar bij NAC gevoetbald :')
  vrijdag 3 december 2010 @ 21:47:05 #132
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89495728
Nou ben gewoon kampioen van de Eerste Divisie geworden en op wat een manier als de druk het hoogst gewoon even 0-5 voorkomen bij Den Bosch, Vind het wel ontzettend jammer dat het uiteindelijk 3-6 is geworden, 0-5 staat net wat leuker. :P
C'est la vie
  vrijdag 3 december 2010 @ 21:49:37 #133
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89495897
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:47 schreef heloef het volgende:Vind het wel ontzettend jammer dat het uiteindelijk 3-6 is geworden
Ach, wees blij dat je kampioen geworden bent.
  vrijdag 3 december 2010 @ 21:51:26 #134
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89496030
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:49 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Ach, wees blij dat je kampioen geworden bent.
Ben ik ook hoor.
C'est la vie
pi_89497403
Het begint nu (eind november) eindelijk te lopen met Aston Villa, eerst won ik thuis van Barca met 1-0 (Affelay), daarna 5-1 tegen Birmingham City, en inmiddels nog 2 keer winst, bij Everton (0-1) en thuis tegen Wigan. (3-1)

6e plek nu na 14 wedstrijden, en 1e in mijn EL poule.

Roux is de man.

pi_89499632
Ik begin steeds meer een fan te worden van composure+first touch. Voeg daar techniek, dribbling en finishing enzo aan toe en je hebt een speler die elke kans er gewoon in kan knallen. Composure <3
pi_89499971
Net kampioen geworden en beker gepakt met AZ. Helaas klaagt Romero nu dat hij weg wilt :')
  vrijdag 3 december 2010 @ 23:33:16 #138
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_89501483
Het was een vreemd eerste jaar met mijn Roda game. Ik win van PSV met 2-0, speel gelijk bij de Graafschap, win bij Ajax, verlies van Volendam in de beker en verlies van Utrecht.

Ben uiteindelijk hier geeindigd.

Met deze held. Speelt niet goed, maar hij heet FUCKING JARI LITMANEN!

Excelsior speelde verrassend

Opmerkelijke screens:

Lekkere prijs :')

Lens weer terug :')
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
  vrijdag 3 december 2010 @ 23:35:05 #139
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89501584
Roda O+
C'est la vie
  vrijdag 3 december 2010 @ 23:36:54 #140
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_89501694
Tweede seizoen begonnen met onderstaande transfers:

Waardoor ik speel met deze opstelling

En Groningen probeert al zijn spelers te verkopen :')
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
  vrijdag 3 december 2010 @ 23:54:45 #141
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89502751
Ik wist dat de Eredivisie in FM onrealistisch was maar nu is het wel erg bont. Tweten degradeert gewoon in seizoen 1 uit de Eredivisie. :')
C'est la vie
pi_89502757
De eerste wedstrijd in de groepsfase van de UEFA Cup is gespeeld. Thuis gewonnen met 2-1 van Maccabi Haifa! Kiev won van Frankfurt, dus goede start. Ik hoop dat Kiev alles wint van hun, dan kunnen wij met zijn drieen vechten om die tweede plek.

Wel de 6e wedstrijd in de Eredivisie voor het eerst niet gewonnen. 1-1 tegen PSV, 16 punten uit 6 wedstrijden nu. Gaat lekker.
pi_89502807
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 23:54 schreef heloef het volgende:
Ik wist dat de Eredivisie in FM onrealistisch was maar nu is het wel erg bont. Tweten degradeert gewoon in seizoen 1 uit de Eredivisie. :')
Wtf :')

Hier is het best realistisch eigenlijk! Alleen ik (Sparta) verpest het realisme een beetje en GAE doet het super goed.
pi_89506636
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:58 schreef Kevillac het volgende:
Welke role/duty geven jullie doorgaans aan een spits die alleen voorin staat? En aan twee spitsen die samen voorin spelen?

Theoretisch zou je denken dat een poacher goed moet werken met een deep lying forward (support) of een target man (support) ernaast. Maar vooral m.b.t. een enkele spits voorin vraag ik me af wat jullie theorieën zijn. Zit nu te etteren met Guillaume Hoarau en ik kan niet kiezen :P
Toen ik laatst mijn tactiek omgegooid heb ben ik juist met de spitsen enorm gaan experimenteren (lees: ik heb gewoon zelf iets verzonnen en gebruik dat nu bijna een 'jaar').

Ik heb voor de gein maar mijn hele tactiek geüpload, inclusief spelersinstructies.

Feedback welkom!

Opstelling + teaminstructies die in principe grotendeels genegeerd worden volgens mij:

Spelerinstructies:

Keeper:

Beide centrale verdedigers:

Beide backs:

Verdedigende middenvelder:

Linkermiddenvelder/linksbuiten:

Rechtermiddenvelder/rechtsbuiten (deze wijkt alleen af van ML bij de instructies voor set pieces):

Playmaker:

Bikkelende spits:

Goaltjesdief:

Ik had verwacht dat er misschien een gat tussen het verdedigende en het aanvallende blok zou vallen, maar dat lijkt niet echt aan de orde te zijn. Ook twijfelde ik aan wat ik met de spitsen had zitten klooien (zie grote verschillen in creative freedom en andere dingen), maar beide spitsen doen het juist echt belachelijk goed:

Taufic Guarch en Marco Pérez staan vrijwel altijd in de basis, ik wissel ze gewoon om van rol zonder problemen. Robinho is de vaste backup en valt regelmatig in of speelt als een van beiden niet kan spelen of rust krijgt. Robinho is dan de poacher want die andere rol werkt niet voor hem uiteraard. De rest is backup en/of talent, en Kuijt is mijn derde keus op MR en absoluut niet goed genoeg als spits om ooit speeltijd daar te krijgen.

Belangrijk in deze is tactiek als geheel is dat iedereen zich aan zijn rol houdt en voor de meeste spelers betekent dat om in een vast deel van het veld te blijven. De AMC hoeft niet te verdedigen, de verdedigers doen niet echt aan opbouwen ofzo. Het omgekeerde van total football. Omdat Cruijff een lul is. :D :P

Wat vinden jullie hiervan? Iemand iets vergelijkbaars? Hoe werkt dat? Doe ik nog dingen die sowieso niet goed zijn? Het kan namelijk best ondanks dat goed draaien aangezien je 1001 dingen kunt instellen en ik sowieso een goede ploeg heb. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door heiden6 op 04-12-2010 01:38:48 ]
pi_89509199
Won ik eerst in eigen huis met 4-1 van toenmalige nummer 1 Walton Casuals. Nu won ik uit met 1-2 van de huidige nummer 1 Whitehawk :)
Ben momenteel gestegen naar een schitterende 4e plaats, die aan het einde van de rit recht geeft op play-offs. Maar er zijn nog 24 duels te gaan..
pi_89509942
Ik zit met African Warriors in de voorbereiding op mijn eerste seizoen in de South African Premier League, na de promotie van afgelopen seizoen.

De club is door de promotie volledig geprofessionaliseerd, waardoor de reputatie van de club ook direct een boost kreeg. Het is nog altijd lastig om goede spelers naar de club te lokken, maar met goed en vooral lang zoeken lukt het toch aardig.
Ik heb 11 nieuwe spelers gehaald, waarvan er 5 direct in de basis komen te staan. Twee nieuwe centrale verdedigers, twee nieuwe middenvelders en een nieuwe spits. Vooral die spits, Lungisani Ndlela, ben ik reuze blij mee. Een 31 jarige boom van 2.01 meter, afkomstig van Swallows. Voor African Warriors begrippen echt een topspits. Ook buitenspeler Papi Mngomezulu is een aanwinst.
Mijn drie toptalenten heb ik tot nu toe weten te behouden, maar er wordt flink aan ze getrokken. Althans, in de media dan, want tot nu toe is er nog geen enkel bod binnengekomen. Aangezien ik het geld wel kan gebruiken, valt er over een goed bod altijd te praten.

Doelstelling dit seizoen is heel simpel: niet degraderen, en ook geen playoffs spelen. Dus: 14e van de 16 worden :)
pi_89510434
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 01:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Toen ik laatst mijn tactiek omgegooid heb ben ik juist met de spitsen enorm gaan experimenteren (lees: ik heb gewoon zelf iets verzonnen en gebruik dat nu bijna een 'jaar').

Ik heb voor de gein maar mijn hele tactiek geüpload, inclusief spelersinstructies.

(...)

Taufic Guarch en Marco Pérez staan vrijwel altijd in de basis, ik wissel ze gewoon om van rol zonder problemen. Robinho is de vaste backup en valt regelmatig in of speelt als een van beiden niet kan spelen of rust krijgt. Robinho is dan de poacher want die andere rol werkt niet voor hem uiteraard. De rest is backup en/of talent, en Kuijt is mijn derde keus op MR en absoluut niet goed genoeg als spits om ooit speeltijd daar te krijgen.

Belangrijk in deze is tactiek als geheel is dat iedereen zich aan zijn rol houdt en voor de meeste spelers betekent dat om in een vast deel van het veld te blijven. De AMC hoeft niet te verdedigen, de verdedigers doen niet echt aan opbouwen ofzo. Het omgekeerde van total football. Omdat Cruijff een lul is. :D :P

Wat vinden jullie hiervan? Iemand iets vergelijkbaars? Hoe werkt dat? Doe ik nog dingen die sowieso niet goed zijn? Het kan namelijk best ondanks dat goed draaien aangezien je 1001 dingen kunt instellen en ik sowieso een goede ploeg heb. :)

Ik denk niet dat er voor FM een universele waarheid is voor wat goed en slecht is, want elk team is anders, elke speler is anders en elke tegenstander is anders. Wat ik erg interessant vind is dat je kiest voor 'rigid'. Ik ben ook geneigd hiervoor te kiezen, met in beginsel een beperkte creatieve vrijheid, die ik dan hoger zet voor de aanvallende middenvelder/aanvallers d.m.v. individuele instructies. Echter, 'fluid' lijkt - zo zijn mijn ervaringen - beter te werken met het oog op resultaten, in ieder geval met Feyenoord.

Als ik een 4-4-2 diamond tactiek zie met buitenste middenvelders als wingers, vraag ik me altijd af of er voldoende balans is, aangezien de wingers maar weinig achter de bal te vinden zijn. Dan hangt er veel af van je backs en je controlerende middenvelder. Een mogelijkheid is om met defensive wingers of wide midfielders te spelen, wellicht is er dan meer evenwicht. Maar de vraag is wat dat met je aanvallers doet, want daarvoor zijn de aanvallende wingers waarschijnlijk essentieel. En als je kijkt hoe goed jouw spitsen het doen, zou ik zeggen: laat het lekker zo :D

Mijn beste resultaat so far heb ik gehaald met een 4-3-3 opstelling:
fluid + control
shorter passing
default creative freedom
high closing down
agressive tackling
zonal marking
drilled crossing
stick to position.

Kenmerkend is dat ik de slider voor mentality en creative freedom van de drie aanvallers helemaal naar rechts heb geschoven en dat zij alledrie heel veel 'roamen'. Crossing heb ik voor alledrie helemaal uitgezet, zodat ze alleen zouden combineren.
- Privat en Defederico zijn advanced forwards, Vossen is een poacher.
- Muntari gebruikte ik als box-to-box'er, Fer en Wijnaldum als central midfielder (support)
- De backs zijn wing backs (automatic) en de centrale verdedigers gewoon central defenders, Saiz als cover, Insaurralde als stopper.

Ik moet zeggen dat dit heel aardig werkte en ik denk ook dat ik in nieuwe tactieken hierop ga voortbouwen. Maar het probleem van three men up front is dat het lastig is om een spits te hebben met +30 goals, aangezien de goals zich over de drie spitsen lijken te verdelen.

Tot slot, set pieces als corners en free kicks richt ik altijd op de tweede paal, waar ik zowel de rechter- als de linker centrale verdedigers naartoe stuur. De spits mag de goalkeeper challengen en de beste trapper zet ik op de rand van de 16.
pi_89511049
Ik ben een game begonnen met SVV Scheveningen in de hoofdklasse. Ik dacht eigenlijk dat het heel zwaar zou worden, maar ik heb een prima team en na een goede voorbereiding en planning van de tactiek verpletter ik nu elke tegenstander die op m'n pad komt.

Het belangrijkste in de lagere divisies vind ik het inzetten van spelers met goede fysieke en redelijke mentale eigenschappen. Het technische vlak moet je niet teveel aan kutten bij dit soort teams vind ik. Na eens goed de selectie door te spitten heb ik nog enkele versterkingen opgepikt die dus fysiek iets toevoegen aan het team. Ik speel 4-4-2 met een DM, MC en 2 wide midfielders, waarin de backs een puur verdedigende rol hebben en de MC een aanvallende rol. Voorin heb ik een supporting spits en een trequartista. De 2 wide midfielders hebben ook een support rol.

Gecombineerd met m'n fysiek sterke selectie pakt dit systeem heel goed uit. De doelpunten gaan als warme broodjes over de toonbank, en ik krijg er bijna geen tegen. Het bestuur is al akkoord gegaan op m'n verzoek om de club prof te laten worden, dat gebeurt volgend seizoen. Komt mooi uit, want dan is ook de promotie naar de topklasse binnen. :)
pi_89514297
Toch maar voor een andere skin gegaan, bij CM11 skin zie ik amper de eigenschappen die nodig zijn voor bepaalde posities :)

Nu use ik : Singular EX
pi_89514687
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 11:26 schreef Denninho het volgende:
Ik ben een game begonnen met SVV Scheveningen in de hoofdklasse. Ik dacht eigenlijk dat het heel zwaar zou worden, maar ik heb een prima team en na een goede voorbereiding en planning van de tactiek verpletter ik nu elke tegenstander die op m'n pad komt.

Het belangrijkste in de lagere divisies vind ik het inzetten van spelers met goede fysieke en redelijke mentale eigenschappen. Het technische vlak moet je niet teveel aan kutten bij dit soort teams vind ik. Na eens goed de selectie door te spitten heb ik nog enkele versterkingen opgepikt die dus fysiek iets toevoegen aan het team. Ik speel 4-4-2 met een DM, MC en 2 wide midfielders, waarin de backs een puur verdedigende rol hebben en de MC een aanvallende rol. Voorin heb ik een supporting spits en een trequartista. De 2 wide midfielders hebben ook een support rol.

Gecombineerd met m'n fysiek sterke selectie pakt dit systeem heel goed uit. De doelpunten gaan als warme broodjes over de toonbank, en ik krijg er bijna geen tegen. Het bestuur is al akkoord gegaan op m'n verzoek om de club prof te laten worden, dat gebeurt volgend seizoen. Komt mooi uit, want dan is ook de promotie naar de topklasse binnen. :)
Zit Sjaak Polak daarbij?
  zaterdag 4 december 2010 @ 13:37:03 #151
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89514877
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:31 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Zit Sjaak Polak daarbij?
Volgens mij wel, ik had hem met Spakenburg opgehaald bij Scheveningen.
C'est la vie
pi_89515656
T blijft een moeilijk spel soms. Maar goed, na 18 wedstrijden sta ik eerste in Zwitserland. Nu alleen nog zien mijn beste spits vast te houden. Kan zijn salaris niet verhogen omdat ik geen geld heb.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_89515947
Is er voor FM 2011 al een extra uitbreiding met andere competities en amateurs etc??
  zaterdag 4 december 2010 @ 14:09:43 #154
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89515979
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 december 2010 14:08 schreef marcb1974 het volgende:
Is er voor FM 2011 al een extra uitbreiding met andere competities en amateurs etc??
Ja voor Engeland en Nederland heb ik al wat gezien.
C'est la vie
pi_89515998
Ik zoek vooral dingen als luxemburg, de baltische staten etc :)
pi_89516296
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 december 2010 14:08 schreef marcb1974 het volgende:
even op ManUTD kijken, staan er genoeg :)

Mooi, Buonanotte komt aan het einde van het jaar gratis binnen :D
  zaterdag 4 december 2010 @ 14:47:58 #157
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89517119
Ik blijf toch altijd een beetje kwakkelen met eenzame spitsen. In mijn ervaring is het bijna noodzakelijk om met slechts één spits te spelen in mijn tactieken: ik kan gewoon geen mannetjes op het middenveld missen, maar ik krijg mijn spitsen niet consistent aan de praat. Ze scoren niet nooit, maar vaak is het zeker niet. Mijn vleugelspelers doen het geweldig (AML en AMR) en ik heb een AMC tussen die drie in staan die ballen rondstrooit, maarja. Mijn ST komt gewoon om in een zee van verdedigers van de tegenstander, maakt eigenlijk niet zoveel uit welke instellingen ik 'm meegeef...
  zaterdag 4 december 2010 @ 14:51:08 #158
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89517229
Weet er nog iemand een leuke spits voor Cambuur seizoen 2 Eredivisie en 5 ton TB?
C'est la vie
pi_89517290
Nou ik denk zet bij Doedelzak 15mil dat ik er minimaal voor wil hebben, en jawel Manu bied dat ook meteen.
Dus is ook meteen geaccepteerd.. nu eens kijken of ik daar een vervanger voor kan fixen :(!
pi_89520146
Wat is die Séssegnon toch een matige speler :r Weinig rendement en zelden een beoordeling boven de 7.0.
pi_89521902
Daarnet Athletic de Bilbao verslagen in de 4e voorronde van de EL met FC Groningen _O_
Uit kwam al snel 0-1 voor door Collins John (enorme held is die man zeg _O_ heb hem aan het begin van het eerste seizoen gehaald en is de eerste 2 seizoenen meteen topscorer van de eredivisie geworden _O_ zit nu aan het begin van seizoen 3 btw). We hielden stand, maar zij scoorden in de laatste 10 minuten helaas nog 2 keer.

Thuis kwam ik na een half uur 0-1 achter. Vlak voor rust gelukkig nog 1-1, vlak erna 2-1. Vervolgens een zenuwslopende 2e helft met kansen over en weer. Geen goals. Verlenging: precies hetzelfde. Penaltyserie. Ik begon met een misser, zij scoren. Gelukkig haalt Luciano (heldige keeper trouwens :Y ) er dan weer 2 uit, maar mis ik ook weer. 3-3 na 5 penalty's dus. Vervolgens scoren ik en zij de hele tijd waardoor het na een tijdje 7-7 na 9 penalty's ieder. Toen moest m'n keeper Luciano. Die schiet de bal het stadion uit. Toen konden zij het dus beslissen, maar Luciano maakt z'n fout goed en houdt de bal eruit. Toen moest m'n rechtsback Gary Medel met maar liefst 4 bij de skill penalty's :')
Ondanks dat scoort ie en houdt Luciano hun doelman van scoren af met een heerlijke redding _O_ _O_ _O_

Danko Lazovic zit trouwens weer bij Feyenoord :')
pi_89523104
Hm, heb het even wat anders neergezet en nu speelt Séssegnon beduidend beter.

Wat een onzin met die shirts van PSG trouwens! Speel ik uit tegen Bordeaux, die spelen in het donkerblauw, speel ik ook in het donkerblauw. Speel ik uit tegen Rode Ster Belgrado, die spelen in het rood, speel ik ook in het rood :X
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:00:46 #163
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89524213
Hebben jullie trouwens meestal een goed beeld van de reden dat het fout gaat, als het fout gaat?

Ik speel met Lincoln zo ontzettend wisselvallig op het moment. De ene wedstrijd winnen we ruim, dan winnen we maar net, dan verliezen we, dan weer een gelijkspel, dan weer ruim verlies, en dan ineens ruime winst - en het maakt geen zier uit of het nou tegen goede of slechte tegenstanders is. Het lijkt echt een complete gok te zijn, ieder resultaat is mogelijk. Mijn tactiek lijkt er volledig niet toe te doen.
pi_89525403
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:00 schreef Pinterman het volgende:
Hebben jullie trouwens meestal een goed beeld van de reden dat het fout gaat, als het fout gaat?

Ik speel met Lincoln zo ontzettend wisselvallig op het moment. De ene wedstrijd winnen we ruim, dan winnen we maar net, dan verliezen we, dan weer een gelijkspel, dan weer ruim verlies, en dan ineens ruime winst - en het maakt geen zier uit of het nou tegen goede of slechte tegenstanders is. Het lijkt echt een complete gok te zijn, ieder resultaat is mogelijk. Mijn tactiek lijkt er volledig niet toe te doen.
Ik kan me hier bij vlagen in herkennen, er valt soms geen pijl op te trekken wat je team gaat doen. Dan zit je een wedstrijd te kijken, bijvoorbeeld met PSG thuis tegen Stade Brestois. Je verwacht dat je de betere ploeg zal zijn en dat de goals vanzelf komen, maar dan sta je binnen een half uur ineens met 0-2 achter omdat je verdedigers bij standaardsituaties compleet lucht staan te dekken. Kijk je in je set pieces instellingen, dan zie je dat alles klopt. Dan zijn het dus persoonlijke fouten, als je een oorzaak moet noemen. Maar waarom die fouten worden gemaakt? Tja...

Ik weet niet of Lincoln een topteam, middenmoter of degradatiekandidaat is? Als het een middenmoter is, zijn jouw resultaten eigenlijk inherent aan de status van de club. Kijk naar een club als NAC Breda in Nederland, daar zou ik echt geen stuiver op inzetten. Het is dan aan jou als manager om de resultaten te stabiliseren in de loop der jaren, door middel van schaven aan de tactiek en het aantrekken van de juiste spelers.
  zaterdag 4 december 2010 @ 20:20:36 #165
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89528810
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:42 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Ik kan me hier bij vlagen in herkennen, er valt soms geen pijl op te trekken wat je team gaat doen. Dan zit je een wedstrijd te kijken, bijvoorbeeld met PSG thuis tegen Stade Brestois. Je verwacht dat je de betere ploeg zal zijn en dat de goals vanzelf komen, maar dan sta je binnen een half uur ineens met 0-2 achter omdat je verdedigers bij standaardsituaties compleet lucht staan te dekken. Kijk je in je set pieces instellingen, dan zie je dat alles klopt. Dan zijn het dus persoonlijke fouten, als je een oorzaak moet noemen. Maar waarom die fouten worden gemaakt? Tja...

Ik weet niet of Lincoln een topteam, middenmoter of degradatiekandidaat is? Als het een middenmoter is, zijn jouw resultaten eigenlijk inherent aan de status van de club. Kijk naar een club als NAC Breda in Nederland, daar zou ik echt geen stuiver op inzetten. Het is dan aan jou als manager om de resultaten te stabiliseren in de loop der jaren, door middel van schaven aan de tactiek en het aantrekken van de juiste spelers.
Tja, Lincoln was eigenlijk een degradatiekandidaat, en we doen het wat dat betreft helemaal niet zo slecht (we zweven tussen de 2e en 7e plaats). Maargoed, daar ben je ook de 'menselijke speler' voor, toch, om het beter te doen dan de computer? Op zich heb ik spelers gehaald van een kaliber dat de rest van de competitie zwaar overtreft. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit als we verliezen, zolang het maar een reden heeft. Soms zijn het zoals je zegt persoonlijke fouten van spelers, dan denk ik, oké, swah, hij heeft dan ook een 4 voor concentration :') Maar andere keren is het gewoon zo dat niemand een bal bij zich houdt; dat ieder schot het stadion uitschiet; en dat je verdediging er een sport van maakt om zo ver mogelijk van de tegenstander weg te blijven. Dan zit het team als collectief zo hard te falen, zonder tactische problemen, dat je zou zeggen dat ik hard heb zitten falen in de Team Talk of dat het moraal super slecht is, maarja, dat is ook niet zo - die dingen heb ik wel door na 5 jaar FM.

Ik ga er voorlopig maar vanuit dat de wisselvalligheid komt door het feit dat mijn spelers niet om kunnen gaan met de relatief hoge positie die we in de ranglijst innemen. Dat ze de druk voelen ofzo. Maar het is jammer dat ik dat zelf moet bedenken - want het spel zegt het niet. Super moraal, niet overmoedig, team talks zijn dik in orde, en ze mogen elkaar + mij.
  zaterdag 4 december 2010 @ 21:15:15 #166
268260 Dr.Mikey
pi_89530786
De periode vlak voor het einde van het seizoen is altijd het moeilijkst hebben jullie dat ook?
Ik verspil nu bijna 2 seizoen op rij de kop positie in de laatste paar wedstrijden.
R.I.P DTS.
pi_89531009
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 20:20 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Tja, Lincoln was eigenlijk een degradatiekandidaat, en we doen het wat dat betreft helemaal niet zo slecht (we zweven tussen de 2e en 7e plaats). Maargoed, daar ben je ook de 'menselijke speler' voor, toch, om het beter te doen dan de computer? Op zich heb ik spelers gehaald van een kaliber dat de rest van de competitie zwaar overtreft. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit als we verliezen, zolang het maar een reden heeft. Soms zijn het zoals je zegt persoonlijke fouten van spelers, dan denk ik, oké, swah, hij heeft dan ook een 4 voor concentration :') Maar andere keren is het gewoon zo dat niemand een bal bij zich houdt; dat ieder schot het stadion uitschiet; en dat je verdediging er een sport van maakt om zo ver mogelijk van de tegenstander weg te blijven. Dan zit het team als collectief zo hard te falen, zonder tactische problemen, dat je zou zeggen dat ik hard heb zitten falen in de Team Talk of dat het moraal super slecht is, maarja, dat is ook niet zo - die dingen heb ik wel door na 5 jaar FM.

Ik ga er voorlopig maar vanuit dat de wisselvalligheid komt door het feit dat mijn spelers niet om kunnen gaan met de relatief hoge positie die we in de ranglijst innemen. Dat ze de druk voelen ofzo. Maar het is jammer dat ik dat zelf moet bedenken - want het spel zegt het niet. Super moraal, niet overmoedig, team talks zijn dik in orde, en ze mogen elkaar + mij.
Dat zou kunnen. Maar goed, ik vind niet dat er per se een verklaring voor hoeft te zijn. Ik bedoel, hoe onvoorspelbaar is voetbal? FM is een computerspel, dus ben je geneigd te denken dat je alles in de hand moet kunnen hebben. Het feit dat dit niet zo is, is mijns inziens een blijk van het ongekende realisme van het spel. Wellicht gaat het hier en daar wat te ver, wat dat betreft zal men van mening verschillen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook vaak genoeg frustrerend. Maar ik probeer me erbij neer te leggen en de uitdaging ervan te zien, anders ga je dwangmatig naar verklaringen zoeken die er niet eens zijn. We zijn gebonden aan de opties van het spel en daarom zijn we gelimiteerd in het benoemen en oplossen van problemen, ten opzichte van 'real life'.

Ik heb nu ook weer een serie van zeer matige resultaten met PSG, nadat het een hele tijd crescendo ging. Tactiek, opstelling, moraal, allemaal hetzelfde. Geen idee waar het aan ligt, maar we gaan gewoon verder en we tweaken totdat het weer goed gaat :D
  zaterdag 4 december 2010 @ 21:51:30 #168
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89532022
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 21:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
De periode vlak voor het einde van het seizoen is altijd het moeilijkst hebben jullie dat ook?
Ik verspil nu bijna 2 seizoen op rij de kop positie in de laatste paar wedstrijden.
Ja dat had ik ook met Cambuur stond ruim bovenaan en dan winnen ze maar 1 van de laatste drie wedstrijden waardoor het alsnog spannend werd.
C'est la vie
pi_89532621
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 21:21 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Maar goed, ik vind niet dat er per se een verklaring voor hoeft te zijn. Ik bedoel, hoe onvoorspelbaar is voetbal? FM is een computerspel, dus ben je geneigd te denken dat je alles in de hand moet kunnen hebben. Het feit dat dit niet zo is, is mijns inziens een blijk van het ongekende realisme van het spel. Wellicht gaat het hier en daar wat te ver, wat dat betreft zal men van mening verschillen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook vaak genoeg frustrerend. Maar ik probeer me erbij neer te leggen en de uitdaging ervan te zien, anders ga je dwangmatig naar verklaringen zoeken die er niet eens zijn. We zijn gebonden aan de opties van het spel en daarom zijn we gelimiteerd in het benoemen en oplossen van problemen, ten opzichte van 'real life'.

Ik heb nu ook weer een serie van zeer matige resultaten met PSG, nadat het een hele tijd crescendo ging. Tactiek, opstelling, moraal, allemaal hetzelfde. Geen idee waar het aan ligt, maar we gaan gewoon verder en we tweaken totdat het weer goed gaat :D
Natural fitness, stamina, blessure gevoeligheid en dan de hoeveelheid gespeelde wedstrijden zijn van groot belang. Als je op de speler drukt en dan naar training gaat, zie je ook hoe 'belast' hij is. Zo moeten sommige spelers nu en dan een wedstrijd overslaan. Dat zie niet alleen aan de conditie rating jammer genoeg.

Daarnaast heb je concentration, decisions en composure. Ik ben steeds meer en meer een fan van deze drie aan het worden omdat het betekent dat je spelers betrouwbaarder zijn. Ook al heeft hij dan 1 of 3 punten minder in een andere stat, hij doet iig het juiste :X
  zaterdag 4 december 2010 @ 22:12:00 #170
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_89532815
Met Woking FC gepromoveerd naar de npower league 2. Ik had gehoopt dat ik nu iets meer geld te besteden zou hebben maar niets van dat alles. De plaatselijke groenteboer die het zooitje overnam vorig seizoen weigert er extra geld in te pompen. En tot overmaat van ramp is Geert Den Ouden ook nog met pensioen gegaan :')
  zaterdag 4 december 2010 @ 22:31:50 #171
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89533502
Wat een idioot is die zeg, Hese wil naar een grotere club :') ehm... welke topclub wil er een dertigjarige verdediger die heeft gespeeld bij clubs als Helmond Sport en De Graafschap? :')
C'est la vie
  zondag 5 december 2010 @ 01:24:57 #172
268260 Dr.Mikey
pi_89540159
Die Vincent Enyeama is trouwens ook maar een vage keeper.
Uitstekend in het veld tot zelfs doelman van het jaar maar wat een lastpak zeg bah.
Eerst al lopen zeuren dat ik niet streng genoeg ben tegen mijn spelers tot een paar keer toe.
Vervolgens wil meneer wel blijven maar maakt hij ruzie met de derde keeper.
Zie ik dat Manchester interesse in hem heeft dus bied ik hem daar aan is het voor meneer weer niet goed .

Wacht het wordt nog mooier ManU bied vervolgens 2 miljoen minder wat ik dus logisch gezien afwijs is meneer weer ontevreden :')
R.I.P DTS.
pi_89540815
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 01:24 schreef Dr.Mikey het volgende:
Die Vincent Enyeama is trouwens ook maar een vage keeper.
Uitstekend in het veld tot zelfs doelman van het jaar maar wat een lastpak zeg bah.
Eerst al lopen zeuren dat ik niet streng genoeg ben tegen mijn spelers tot een paar keer toe.
Vervolgens wil meneer wel blijven maar maakt hij ruzie met de derde keeper.
Zie ik dat Manchester interesse in hem heeft dus bied ik hem daar aan is het voor meneer weer niet goed .

Wacht het wordt nog mooier ManU bied vervolgens 2 miljoen minder wat ik dus logisch gezien afwijs is meneer weer ontevreden :')
_O-

Bij dat soort gasten moet je gewoon het contract verscheuren.
pi_89542466
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:31 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Zit Sjaak Polak daarbij?
Ja, Sjaak is de trotse aanvoerder en toekomstig scout van m'n team. :)
pi_89543513
In de winterstop toch nog kunnen versterken :)

Annan, De Bruyne, Mahamadou Diarra (was transfervrij in de winterstop :? ) en Mamadou Sakho (PSG bied hem ineens aan :D)

Zezinho en Tiago Alves nog kunnen huren met optie tot koop :)

In de winterstop 3 spelers verkocht, Lens, Doedelzak en Ruben Suarez :).

Nu maar hopen dat ik van die 6de plek af kom
pi_89543810
Wat doen jullie als het tijdens een wedstrijd niet helemaal lekker loopt? Gaan jullie schuiven met de teaminstellingen (dus: aanvallender of juist verdedigender spelen), of wissels toepassen, of zelfs een compleet ander systeem spelen?

Over teaminstellingen, veranderen jullie die voor of tijdens de wedstrijd, of ga je altijd uit van eigen kracht? Ik begin bijna elke wedstrijd op Standard, behalve als ik zeker weet dat ik veel beter ben (meestal Control, soms zelfs Attacking) of veel minder goed ben (meestal Counter, soms Defensive). Daarnaast, 2-0 voorsprong 10 minuten voor tijd is bijna altijd Contain bij mij. Binnenharken die winst en nergens meer over praten.
pi_89544398
Waar kun je ergens je doelstellingen veranderen?
pi_89544902
Ik begin veel wedstrijden op Control, maar als ik speel tegen een wat lager team altijd aanvallend. Ook aanvallend als ik een uitwedstrijd speel in Europa en ik een bal erin moet knallen.
pi_89545041
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:20 schreef Nick-GizMo het volgende:
Waar kun je ergens je doelstellingen veranderen?
Bij de start van elk seizoen kun je ze instellen, en halverwege het seizoen kun je ze bijstellen. Volgens mij kun je op andere tijden je doelstellingen niet veranderen, maar misschien heb ik het mis.
  zondag 5 december 2010 @ 13:18:27 #180
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89547658
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 21:21 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk, ik heb gewoon te veel de neiging om het resultaat van wedstrijden als een volledig berekenbaar iets te zien. Ik probeer altijd te doorgronden waar iets door komt, maar in FM komt het soms misschien gewoon nergens door :P Net als in het echt natuurlijk, dus wat dat betreft moet ik mijn instelling gewoon een beetje aanpassen.

Heeft er ook een klein beetje mee te maken dat ik gemiddeld 2 weken real time over één seizoen doe, dus zeker bij kleine clubjes wil ik dan zsm promoveren om nog voor FM 2012 in de hoogste divisie te spelen :P
pi_89547676
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:52 schreef CarlosJacques het volgende:

[..]

Bij de start van elk seizoen kun je ze instellen, en halverwege het seizoen kun je ze bijstellen. Volgens mij kun je op andere tijden je doelstellingen niet veranderen, maar misschien heb ik het mis.
Hmm ben al voorbij de winterstop maar heb geen melding gekregen hoor :)
  zondag 5 december 2010 @ 13:31:47 #182
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89548061
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 10:45 schreef VonHinten het volgende:
Wat doen jullie als het tijdens een wedstrijd niet helemaal lekker loopt? Gaan jullie schuiven met de teaminstellingen (dus: aanvallender of juist verdedigender spelen), of wissels toepassen, of zelfs een compleet ander systeem spelen?

Over teaminstellingen, veranderen jullie die voor of tijdens de wedstrijd, of ga je altijd uit van eigen kracht? Ik begin bijna elke wedstrijd op Standard, behalve als ik zeker weet dat ik veel beter ben (meestal Control, soms zelfs Attacking) of veel minder goed ben (meestal Counter, soms Defensive). Daarnaast, 2-0 voorsprong 10 minuten voor tijd is bijna altijd Contain bij mij. Binnenharken die winst en nergens meer over praten.
Ik gooi altijd bij een achterstand met Cambuur het roer volledig om:

Team instellingen op aanvallen of vol op de aanval

Zijlijn instructies:

-Meer druk naar voren
-Flanken benutten
-Bal naar voren
-Meer druk naar voren

En schuif ik mijn twee vleugelspelers wat naar voren.

Meestal werkte het in de eerste divisie voortreffelijk en bogen we in 8 van 10 gevallen een achterstand om in een overwinning.
C'est la vie
pi_89548114
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:31 schreef heloef het volgende:

Meestal werkte het in de eerste divisie voortreffelijk en bogen we in 8 van 10 gevallen een achterstand om in een overwinning.
Waarom begin je er dan niet mee?
  zondag 5 december 2010 @ 13:35:00 #184
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89548155
quote:
10s.gif Op zondag 5 december 2010 13:33 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Waarom begin je er dan niet mee?
Omdat dat we de meeste wedstrijden op een controlerende wijze ook wonnen, en het weinig zin heeft om 90 minuten vol de aanval te spelen heb ik gemerkt.
C'est la vie
  zondag 5 december 2010 @ 14:32:24 #185
268260 Dr.Mikey
pi_89550261
Ik heb gister dus een heel seizoen niet verloren en toch ben ik 2e geëindigd achter Ajax . :'(
R.I.P DTS.
pi_89550633
quote:
13s.gif Op zondag 5 december 2010 14:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik heb gister dus een heel seizoen niet verloren en toch ben ik 2e geëindigd achter Ajax . :'(
34 keer gelijk gespeeld?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_89553963
Kun je de keeper ook helpen met het opstellen van een muurtje bij een vrije trap? Goeiemorgen, deze stond zo scheef dat de tegenstander de bal met een lullig schuivertje over de grond langs de muur schoot, zo in de korte hoek :')
pi_89554348
Zit met Groningen in de EL in een poule met Bayer Leverkusen, AEK Athene en Le Mans. Eerste wedstrijd uit bij Athene al met 1-3 gewonnen ^O^
Ben sowieso nog ongeslagen dit seizoen. Alleen in de voorronde EL uit van Bilbao verloren maar dat werd thuis rechtgezet dus dat tel ik niet mee :+
pi_89555252
Hmm ik sta op de lijst van Deportivo La Coruna :), denk niet dat ik daar heen ga :D
pi_89555889
Laatste wedstrijd, Groningen word sowieso kampioen, Ik kan 2de worden maar dan moet Ajax verliezen van Utrecht.

Nu met rust sta ik 1-0 voor, en Ajax met 2-0 achter.. spannend :D
pi_89556057
Moooooooooooooooi !!

Utrecht - Ajax 4-1
Heracles - Groningen 2-3 (ook al verloren ze waren ze kampioen, alleen Ajax kon ze nog inhalen :D)
PSV - Twente 1-0 :D
  zondag 5 december 2010 @ 17:38:57 #192
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_89556240
Ik ben erg tevreden over FM2011 en heb net mijn eerste seizoen af en werd kampioen met Feyenoord. We stonden 10 wedstrijden voor het einde al 12 punten voor, maar toch werden wij pas de ene laatste speeldag kampioen. Was dus erg spannend.

Die zaakwaarnemers zijn een stel zeikerds idd. Ik kijk nu wel uit met zeggen dat de rest van de clubs hun handen moeten afhouden van mijn spelers, want dan is het gelijk geouwehoer met zaakwaarnemers. Aangezien je club maar weinig wil betalen aan die klootzakken, krijg je vaak een conflict met de zaakwaarnemer en de speler zelf.

Toch ben ik blij dat het er in zit, omdat het nu nog moeilijker is om spelers aan te trekken. En moeite doen voor de juiste speler vind ik erg tof.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 5 december 2010 @ 17:39:41 #193
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_89556260
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:12 schreef Nick-GizMo het volgende:
Hmm ik sta op de lijst van Deportivo La Coruna :), denk niet dat ik daar heen ga :D
Best een leuke uitdaging toch?
pi_89556394
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Best een leuke uitdaging toch?
Uitdaging wel, want ze staan nu 16de maar kunnen nog zelfs degraderen :). Maar nu kan ik met PSV de CL in :)
pi_89556486
Ik kreeg net van de sint dit pareltje in mijn jeugd, maar welke positie is het best voor hem??
pi_89556500
Dat zie je toch? En anders kun je het ook zien in een verslag over hem :)
pi_89556516
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:48 schreef Nick-GizMo het volgende:
Dat zie je toch? En anders kun je het ook zien in een verslag over hem :)
ja maar zie er ook wel een goede middenvelder in, ik wil hem misschien omtrainen, wat lijkt jullie zijn beste positie?
pi_89556534
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:49 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:

[..]

ja maar zie er ook wel een goede middenvelder in, ik wil hem misschien omtrainen, wat lijkt jullie zijn beste positie?
Middenvelder is sowieso een goeie plek voor hem, alleen jammer dat ze snelheid en eerste meters iets minder zijn.
pi_89556627
Moet ik tegen Real Madrid, scoort Ronaldo even 4x :')
pi_89556670
Kijken jullie ooit naar de jeugdteams? Hier is het 2de en onder 19 kampioen geworden, wat volgens wel vaker gebeurt als je ergens de manager bent
  zondag 5 december 2010 @ 18:41:06 #201
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_89558204
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:54 schreef Nick-GizMo het volgende:
Kijken jullie ooit naar de jeugdteams? Hier is het 2de en onder 19 kampioen geworden, wat volgens wel vaker gebeurt als je ergens de manager bent
Ik houd wel in de gaten welke talentjes er zijn bij de club. Maar meestal verhuur ik die talenten aan andere clubs waar hun prestaties worden bijgehouden door mijn scouts.

[ Bericht 0% gewijzigd door Moron op 05-12-2010 20:00:41 ]
I picture your face.. In the back of my eyes
pi_89559778
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:47 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Ik kreeg net van de sint dit pareltje in mijn jeugd, maar welke positie is het best voor hem??[ afbeelding ]
Jesus,dat maak ik echt nooit mee :P
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  zondag 5 december 2010 @ 19:57:00 #203
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_89560842
Heb Histon (Blue Square Bet Premier league) aan het voetballen gekregen, 6 wedstrijden op rij gewonnen al _O_ sta 13de ^O^
  zondag 5 december 2010 @ 21:09:02 #204
268260 Dr.Mikey
pi_89564002
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:25 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Jesus,dat maak ik echt nooit mee :P
Ik wel vorig seizoen 1 van Bakel linksback van 16 jaar.
Die nu 17 jaar is regelmatige zijn wedstrijdjes bij Feyenoord mee pakt .
En waar Chelsea Madrid en Inter 4 miljoen voor over hebben.
R.I.P DTS.
pi_89565303
wtf is dit, m'n tegenstander z'n verdediging schiet de bal lukraak naar voren, in het niets. Er staat niemand, ook geen verdediging van mij (kwam uit een corner). Sprint m'n keeper naar de bal toe en maakt ie een omhaal in eigen goal :') :') :')
  zondag 5 december 2010 @ 22:08:44 #206
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_89567269
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:44 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Uitdaging wel, want ze staan nu 16de maar kunnen nog zelfs degraderen :). Maar nu kan ik met PSV de CL in :)
Ja dan moet je inderdaad blijven. :)
  zondag 5 december 2010 @ 23:37:12 #207
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89571658
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:47 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Ik kreeg net van de sint dit pareltje in mijn jeugd, maar welke positie is het best voor hem??[ afbeelding ]
Perfect als playmaker centraal op CM of AMC. Iemand die niet te veel loopt, maar als centraal aanspeelpunt de ballen over de aanval verdeelt. Hij is ook sterk, dus je kunt hem de bal laten vasthouden, en met zijn creativiteit, passing, techniek en balaanname is hij perfect om steekpasses te geven voor snelle aanvallers, of voorzetten voor kopsterke. Ik zou hem onmiddelijk de PPM "Tries killer balls" leren. Ik weet niet hoe dat in het Nederlands heet.
pi_89573806
Even een update vanuit de Ligue 1 met PSG. Ik wil een team creëren met op den duur uitsluitend Fransen en Frans sprekende Afrikanen. Ik heb daartoe alle spelers uit Afrika geladen, niet alleen voor eventuele bruikbare spelers op de korte termijn, maar ook voor meer talentvolle regens uit deze regio.

De oudere en relatief duurdere krachten als Coupet, Makelélé, Giuly, Kezman, Rothen, Sammy Traoré en na het eerste seizoen (vijfde plaats) Clément, Ceará, Luyindula en Armand heb ik subtiel de deur gewezen. Vertrekpunten van mijn team zijn Aréola, Sakho, Tiéné, Jallet, Bodmer, Chantôme, Séssegnon en Hoarau, daar wil ik een overwegend jong en fris elftal omheen bouwen.

Ik ben nu anderhalf jaar onderweg en heb de volgende aankopen gedaan - ik ben benieuwd of mensen bekend zijn met jong Frans/Afrikaans talent:
Mamadou Wagué (DC, Le Mans), Zargo Touré (DM, USBCO), Sambou Yatabaré (AMC, Stade Malherbe Caen), Alexandre Coeff (MC, RC Lens), Sebastién Corchia (DR, Le Mans), Kevin Monnet-Paquet (AMR, FC Lorient).
Daarnaast heb ik de meer bekende Sebastién Bassong van de transferlijst van Spurs kunnen plukken en heb ik Gaël Kakuta gehuurd. Als het even kan, wil ik die op termijn definitief overnemen.
Als extra toevoeging heb ik uit de Nigeriaanse competitie Terna Suswam (DC, 18 jaar oud) en uit de Tunesische competitie Khaled Korbi (24, DM) vastgelegd.

Tel hierbij de talenten uit eigen kweek van PSG op: Younousse Sankharé, Granddi Ngoyi, Tripy Makonda en een leeftijdscategorie lager Adama Touré, Alassane També, Alvin Arrondel en Alexis Sainrimat en er staat al een geweldige basis voor mijn doelstelling. Overigens heeft Manchester United één van mijn grootste talenten, Abdullah Yaisien, 'gestolen'. Maar goed, ik heb nog zat over en heb een mooie compensatie gekregen

Het liefst houd ik deze groep zolang mogelijk bij elkaar en creëer ik ondertussen een ondervang met talentvolle regens uit Afrika en Frankrijk. Wellicht vervang ik eerder nog spelers als Bodmer en Séssegnon, aangezien zij de 30 naderen.
Ik heb nog twee spelers die niet Frans/Afrikaans zijn, namelijk Nêne en Mevlüt Erdinç. Nêne is echt bizar goed trouwens. Hij doet het op zijn 30ste zo fantastisch dat AC Milan hem al heeft vastgelegd voor het komende seizoen, voor ¤7m! Erdinç doet het ook geweldig, dus daar zal ook nog wel een club voor komen. Als vervanger van Nêne zou ik ongelooflijk graag Antoine Griezmann van Real Sociedad willen, maar zij willen nu al ¤20m hebben...

Ik ben in ieder geval zeer tevreden met de vorderingen tot nu toe en het zou fantastisch zijn als ik met (in grote lijnen) dit team successen kan boeken. Voorlopig sta ik op een derde plek in december seizoen 2.
pi_89573824
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:35 schreef Irritatie100 het volgende:
wtf is dit, m'n tegenstander z'n verdediging schiet de bal lukraak naar voren, in het niets. Er staat niemand, ook geen verdediging van mij (kwam uit een corner). Sprint m'n keeper naar de bal toe en maakt ie een omhaal in eigen goal :') :') :')
Dit vraagt echt zo verschrikkelijk om een filmpje :D Maar jij speelt nog FM10 toch? Zonde!
pi_89574085
Kevil, kijk anders eens naar Henri Saivet :).

Bij PSV heb ik 2 oud PSVers kunnen halen, Ruud en Mark komen komen weer terug. Diarra heeft 10 wedstrijden meegedaan en is weer verkocht voor 3.6 miljoen. Ibi is ook vertrokken voor 7.5 miljoen :).

Nu maar hopen dat Kadlec dit jaar ook in het eerste gaat presteren :)
pi_89574286
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 00:39 schreef Nick-GizMo het volgende:
Kevil, kijk anders eens naar Henri Saivet :).

Bij PSV heb ik 2 oud PSVers kunnen halen, Ruud en Mark komen komen weer terug. Diarra heeft 10 wedstrijden meegedaan en is weer verkocht voor 3.6 miljoen. Ibi is ook vertrokken voor 7.5 miljoen :).

Nu maar hopen dat Kadlec dit jaar ook in het eerste gaat presteren :)
Dat zou eventueel een mooie vervanger van Séssegnon kunnen zijn! Maar een kenmerk van mij is dat ik eerst tientallen spelers scout en beoordeel voordat ik een keuze maak (soort van FM meets rational choice theory, that's me :P), dus pin me er niet op vast!

Mocht je trouwens een leuk spitsie zoeken voor PSV (stel dat Kadlec er niks van bakt), in mijn game met Feyenoord hadden ze Javier Orozco lopen, scoorde erop los!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2010 00:48:21 ]
pi_89577936
quote:
Lijkt me een puike AMC. Die hoeven niet heel snel te zijn, vooral technisch voor in de kleine ruimte.
pi_89578707
Had net na 23 duels de 1e plaats te pakken met Met Police. weliswaar gedeeld, maar ik stond eerste!
Het vertrouwen van het bestuur in mijn prestaties in de competitie was op dat moment 100% :)
Nadat ik het 24e duel (onnodig) verloor en meteen naar de 3e plaats zakte, zakte het vertrouwen ook meteen met 15% naar 85% :P
Met nog 18 duels te gaan doe ik dus nog mee voor de titel, en dat terwijl ik op plaats 7 tot en met 10 gegokt/gehoopt had :)

Maar even afwachten hoe en of ik het vol kan houden :)
pi_89579057
De start met African Warriors is vrij aardig in de Premier League :)
De eerste drie wedstrijden gingen vrij moeizaam, 2 verliespartijen en één gelijkspel. Maar daarna kreeg ik zowel Kaizer Chiefs als Orlando Pirates op bezoek, twee topclubs uit Zuid Afrika. En ik wist beide wedstrijden te winnen met respectievelijk 1-0 en 4-1(!!). Vooral de overwinning op Orlando Pirates is geweldig. Het is de huidige kampioen, en als je die met zulke cijfers naar huis stuurt is dat natuurlijk prachtig.
Dus ik sta nu met 7 uit 6 in de middenmoot, met 6 punten voorsprong op de nummer laatst.
Het is nog vroeg, héél erg vroeg, maar toch, deze start is wel lekker... :)
pi_89579359
Heuj, met ARC Europa League gespeeld tegen Werder Bremen, Sporting CP en nog een onbetekenend clubje. Met pure mazzel 6 punten gehaald wat genoeg was om op doelsaldo door te gaan samen met Sporting. Nu tegen 1 of ander russisch clubje waarvan ik de naam niet onthouden heb. Ik ben favoriet :')

In de competitie op de 1e en 2e plek aan het afwisselen met Vitesse en Ajax als outsider op plek 3.
Bestuur lyrisch, spelers beginnen zwaar goed te draaien en weg te willen :')
  maandag 6 december 2010 @ 10:49:01 #216
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_89579475

:') :')
pi_89580750
Ik heb bij een game die ik samen met een maat van me speel een spits gehaald die Babi heet. Ik heb hem nummer 66 gegeven, nummer 66 Babi Pangang. :')
  maandag 6 december 2010 @ 11:38:20 #218
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_89580780
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:37 schreef CarlosJacques het volgende:
Ik heb bij een game die ik samen met een maat van me speel een spits gehaald die Babi heet. Ik heb hem nummer 66 gegeven, nummer 66 Babi Pangang. :')
:')
pi_89581267
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:37 schreef CarlosJacques het volgende:
Zo moest ik me inhouden om bij de game die ik kort met het team South Park FC gespeeld heb, om de zwaarste van de selectie geen Eric Cartman als bijnaam te geven :P
  maandag 6 december 2010 @ 12:17:01 #220
268260 Dr.Mikey
pi_89582024
Wat worden spelers je door clubs trouwens makkelijk in de schoot geworpen zeg.
Zo heb ik nu seizoen 3 bij feyenoord onderranden : Dries Mertens, Bakkal , Granqist , Marcellis en Wout Brama lopen. Daar komt na de winterstop zelf door psv aangeboden voor 1 miljoen ook nog eens Toivonen bij. inmiddels zijn alleen de europa wedstrijden en de wedstrijden tegen Ajax nog interessant om te doen.

Met als vaste wissels , Bruins , De Vrij, Bakkal, Koevermans, Laudrup _O_

[ Bericht 25% gewijzigd door Dr.Mikey op 06-12-2010 12:29:50 ]
R.I.P DTS.
pi_89582687
quote:
Op maandag 6 december 2010 10:44 schreef Scorpie het volgende:
Heuj, met ARC Europa League gespeeld tegen Werder Bremen, Sporting CP en nog een onbetekenend clubje. Met pure mazzel 6 punten gehaald wat genoeg was om op doelsaldo door te gaan samen met Sporting. Nu tegen 1 of ander russisch clubje waarvan ik de naam niet onthouden heb. Ik ben favoriet :')

In de competitie op de 1e en 2e plek aan het afwisselen met Vitesse en Ajax als outsider op plek 3.
Bestuur lyrisch, spelers beginnen zwaar goed te draaien en weg te willen :')
Wow, heb je dit binnen drie/vier jaar geflikt? Dan ga je echt keihard!

Screentje van je selectie?
  maandag 6 december 2010 @ 12:46:31 #222
268260 Dr.Mikey
pi_89583080
Mijn al eerder genoemde super talent
R.I.P DTS.
pi_89583470
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:35 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Wow, heb je dit binnen drie/vier jaar geflikt? Dan ga je echt keihard!

Screentje van je selectie?
Haha, nee ik zit nu in 2018/2019 qua seizoen ! Screens komen vanavond :)
pi_89583598
Bij deze even een screen van mijn toptalent én topscorer, de pas 17-jarige Thabiso Makhubo.

Een ventje uit de eigen jeugd(!) van African Warriors. Zo'n klein clubje, en dan zo'n talent in je schoot geworpen krijgen!
Hij staat uiteraard in de basis en scoort veelvuldig. Hij is daarnaast ook basisklant bij South Africa U20, samen met de onlangs naar Sevilla vertrokken Dino Ndlovu(géén regen).
Makhubo kan met gemak een veel hoger niveau aan, maar ik hoop dat ik hem nog jaren weet te behouden :Y

Overigens was Makhubo echt een toevalstreffer, want afgelopen zomer kwamen er echt alleen maar prutsers door via de jeugdopleiding...
pi_89584970
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 00:31 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Dit vraagt echt zo verschrikkelijk om een filmpje :D Maar jij speelt nog FM10 toch? Zonde!
Als ik vanavond thuis ben zal ik eens kijken hoe ik een filmpje moet maken :D Ben nogal een leek met computers :P
En ik speel inderdaad nog FM2010. Heb een heerlijke game met Groningen namelijk, ben ik nog lang niet op uit gekeken. En bovendien heb ik de MU Update voor dit seizoen, dus qua selecties zit ik nog wel prima :P
Ik hoor ook nog wel veel bugs in 2011 die ik totaal niet heb in 2010 (topspelers die na een paar jaar voor lage bedragen op de TL komen bijvoorbeeld..) en daarom denk ik dat ik 2010 voorlopig nog wel blijf spelen :Y
  maandag 6 december 2010 @ 14:47:57 #226
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89587380
Zo juist uitgeschakeld in de beker door Telstar :')
C'est la vie
pi_89587620
Ik ben het kampioenschap een beetje aan het verprutsen met Ajax :')
Stond 13punten voor maar met nog 6 wedstrijden te gaan nog maar 1.
En ik moet nog uit naar Psv en Twente.
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  maandag 6 december 2010 @ 16:14:45 #228
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_89591044
Uiteindelijk toch nog de 3e plaats gepakt in de 2.Bundesliga. Ik vermaak me best in Duitsland, het is een leuke competitie waar iedereen van iedereen kan winnen. Frankfurt stak er wel bovenuit maar ze verspeelden de titel in de laatste 2 ronden met 2 verliespartijen. Key win voor mij was een 1-0 overwinning op Hertha in de 32e speelronde en Hertha verloor de week erop waardoor ik aan een gelijkspel genoeg had om 3e te blijven.

Leuke blessuregolf vlak voor de play-offs tegen Karlsruhe :(.

2 goals uit dode spelmomenten van mijn kopsterke centrale verdediger en dan heb je geen spits nodig :D

Thuiswedstrijd was helemaal makkelijk.

Volgend seizoen dus Bundesliga, hopelijk kan ik wat versterkingen halen, ik ga sowieso flink opruimen, van de 25 1e elftal spelers hebben er maar 9 een doorlopend contract en de rest mag allemaal weg.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_89591939
En ik ben kampioen, psv verslagen in hun stadion.
pi_89592639
Zojuist voor het tweede opeenvolgende seizoen uitgeschakeld in de achtste finales van de Europa League, door dezelfde tegenstander: Dortmund. Daar word je niet vrolijk van.

In de competitie ging het na de winterstop voor de wind, met 9 overwinningen op rij. Ik heb even mogen proeven van de koppositie, maar slechte resultaten tegen AS Saint-Etienne en Montpellier hebben me weer naar de 3de plek gebracht. Het verschil met Lyon en Bordeaux is miniem, spannend dus!

Ik sta wel in de finale van de Coup de la Ligue, tegen Lyon (edit: 1-0 gewonnen!). In de Coup de France ben ik met 4-0 op m'n bek gegaan tegen AS Saint-Etienne, in de achtste finales.

Oh, en de naar Milan vertrekkende Nenê heeft inmiddels (halverwege maart) al 25 assists op zijn naam staan. Ik ben levensgevaarlijk bij standaardsituaties :D

Edit:

3de geworden. Ook al was mijn doelstelling bij de eerste drie te eindigen, ik kan hier niet blij mee zijn. Na de slechte resultaten tegen AS Saint-Etienne en Montpellier ging ik namelijk door met winnen... Tot de laatste twee uitwedstrijden, die gingen verloren. Als ik in deze wedstrijden 4 punten had gehaald, was ik kampioen :'( Ik stond daarnaast zes punten los van Bordeaux, maar die twee wedstrijden die ik heb verloren hebben zij gewonnen. En laat hun doelsaldo nou +36 zijn en dat van mij +35...

Nenê geëindigd met 47 w 11 g en 32 ass! Ik ben benieuwd of zijn vervanger Mbark Boussoufa (end of contract) dat beter kan. Denk eerlijk gezegd van niet :P

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2010 18:13:35 ]
pi_89594261
Wat echt irritant is dat na veel onderhandelen je een contractverlenging hebt kunnen regelen voor een speler voor een paar jaar en dat die speler dan na 2 a 3 maand begint te zeuren dat hij weg wil :{
  maandag 6 december 2010 @ 18:08:53 #232
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89595460
FM is hier weer lekker bezig dus ik zet Hese op de transferlijst omdat hij me aardig de keel begint uit te hangen. Wil Olympique Marseille hem. :')
C'est la vie
pi_89595518
Ik had een paar spelers en die wilden meer speeltijd, dit was echt net voor de vakantie zeg maar.
Dus ik gezegd ja je krijg je kans, gasten helemaal blij.
2 weken later wilden ze allemaal weg omdat ik mn beloftes niet na kwam :')
Hoe moet ik dat doen in de vakantie dan?
  maandag 6 december 2010 @ 18:19:35 #234
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89595822
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:10 schreef stevenmac26 het volgende:
Ik had een paar spelers en die wilden meer speeltijd, dit was echt net voor de vakantie zeg maar.
Dus ik gezegd ja je krijg je kans, gasten helemaal blij.
2 weken later wilden ze allemaal weg omdat ik mn beloftes niet na kwam :')
Hoe moet ik dat doen in de vakantie dan?
Hendig. :') _O- Spelers meer speeltijd beloven als de competitie af is.
pi_89595925
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2010 18:19 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Hendig. :') _O- Spelers meer speeltijd beloven als de competitie af is.
Ik dacht dat die gasten het zelf wel zouden snappen dat het vakantie is :')
pi_89595989
Suk kan Real Madrid nadat ik hem een seizoen had uitgeleend aan Volendam :')
Almere City ofzo zit nu in de Eredivisie :')
  maandag 6 december 2010 @ 18:25:42 #237
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89596054
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:22 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ik dacht dat die gasten het zelf wel zouden snappen dat het vakantie is :')
Ja. FM. :')
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:23 schreef stevenmac26 het volgende:
Suk kan Real Madrid nadat ik hem een seizoen had uitgeleend aan Volendam :')
Almere City ofzo zit nu in de Eredivisie :')
Suk is een groot talent in FM. FM :').
pi_89596261
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2010 18:25 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Ja. FM. :')

[..]

Suk is een groot talent in FM. FM :').
Op naar seizoen 2 met Suarez in Suk in de spits dan maar :')
pi_89596299
Ik heb nu drie van zulke wedstrijden achter elkaar gehad:
00:30 - Yellow card for <insert name 1>
02:00 - <insert name 2> picked up a knock
04:30 - <insert name 3> picks up a knock and leaves the pitch for treatment
06:00 - <insert name 4> is being booked!
09:00 - <insert name 5> picks up a knock and needs to be substituted

Hodverdehodver! Er gebeurt geen zak op het veld, maar binnen 10 minuten worden 3 spelers van me min 35% condition geschopt en twee verdedigers pakken gelijk geel. Kut schoppende tegenstander :r en kut scheids :r.
pi_89596767
Omdat zowel Volendam als Almere City zijn gepromoveerd heb ik geen sattelietclub meer en het bestuur wilt er ook geen 1 nieuwe zoeken voor mij :')
  maandag 6 december 2010 @ 18:46:08 #241
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89596817
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:45 schreef stevenmac26 het volgende:
Omdat zowel Volendam als Almere City zijn gepromoveerd heb ik geen sattelietclub meer en het bestuur wilt er ook geen 1 nieuwe zoeken voor mij :')
Dat had ik ook regelmatig met Ajax. :') Je hebt ze te goed gemaakt.
pi_89597008
Mijn ongeslagen reeks van dit seizoen 15 wedstrijden is abrupt geeindigd. 4-0 verloren uit bij Frankfurt, 3 dagen later 3-1 bij Groningen. Hopen dat het nu niet helemaal misgaat..

Tegen Frankfurt is wel kutje want het kan wel eens op doelsaldo uitkomen en dan werkt een 4-0 verlies niet mee.
pi_89597168
quote:
9s.gif Op maandag 6 december 2010 18:46 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Dat had ik ook regelmatig met Ajax. :') Je hebt ze te goed gemaakt.
Ik heb al mijn spelers teruggehaald van Excelsior nadat ze play-offs voor Europees voetbal dreigden te gaan winnen, daarna verloren ze meteen. :') Als ze de Europa League in gaan en ik leen spelers uit dan mogen ze niet meer voor mij uitkomen als ik ze terughaal. En daarnaast als de status van de club te hoog wordt wordt het samenwerkingsverband verbroken. Dat is nu gek genoeg nog niet gebeurd, ondanks dat Excelsior vijfde is geworden. :D
pi_89597713
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:55 schreef heiden6 het volgende:
Als ze de Europa League in gaan en ik leen spelers uit dan mogen ze niet meer voor mij uitkomen als ik ze terughaal.
Dat zag ik aan het begin van het seizoen es over het hoofd. Speelden al mijn wisselspelers mee met het reserveteam in de voorronde van de beker, kon ik ze zelf niet mee gebruiken. Leuk spelen dan zo'n bekerwedstrijd zonder wisselspelers. Ik vloog er toen gelijk in de eerste ronde uit. Hele wedstrijd 1-0 voor, toen 1-1 vlak voor tijd, extra tijd spelen (nog steeds geen wissels, iedereen op 65% condition) en toen kreeg ik in de 118e minuut de 1-2 tegen.

Resultaat van dit alles: uit de beker gevlogen, alle spelers op 50% condition en dan 3 dagen later weer een competitiewedstrijd _O_ Soms FM :') (Al was dit mijn eigen fout natuurlijk.)
pi_89597847
Godzijdank. Ik moest Frankfurt uit, Groningen uit, Ajax thuis (ajax is 1e ik 2e), ik dacht dat het fout ging maar gelukkig 2-0 gewonnen van Ajax.

Donderdagavond Sparta - Dinamo Kiev :7

3-3 tegen Kiev! We stonden 2-0 achter maar toen kwam Boerrigter en die knalde even 2 ballen in het doel. Het werd vervelend 3-2 door een corner maar toen werd het 3-3 door Dudu Cearence. Prachtige goal. Toen had het gewoon 4-3 moeten worden maar een geweldige redding van Cassio Ramos voorkwam dat wij wonnen. Toch een punt waar ik niet op rekende :)

[ Bericht 43% gewijzigd door Snuf. op 06-12-2010 19:33:34 ]
pi_89601218
Huppaaaa! Mijn eerste grote succes met African Warriors: de Knockout Cup heb ik gewonnen :D
Na een thriller van een wedstrijd, werkelijk.

Kaizer Chiefs komt vlák voor tijd op 0-1, en ik besluit dan maar vol op de aanval te gaan. Met succes, want invaller en clubheld Sibusio Ntuli maakt in blessuretijd de gelijkmaker. Dan volgt er een zeer spannende verlenging, met kansen over en weer. Ik blijf vol op de aanval spelen, onder het mom van alles of niets. Als je dan verliest, dan met opgeheven hoofd.
Het lijken penalties te worden, dus ik besluit alvast Wayne Motale in te brengen. Hij is mijn beste penalty-nemer. En wat doet Motale? Die maakt gewoon de winnende treffer!
African Warriors heeft een beker gewonnen :D In Soccer City, onder het oog van maarliefst 87.600 toeschouwers :D

pi_89605583

Altijd leuk :)
  maandag 6 december 2010 @ 21:17:28 #248
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_89605824
Ga als een trein met Histon!

Na een slechte start waar ik maar niet kon scoren win ik nu aan lopende band. Ben al 13 wedstrijden ongeslagen met deze degradatie kandidaat. Heb net zelfs koploper Luton met 2-1 naar huis gestuurd.

Mijn doel was om niet te degraderen maar nu de playoffs binnen handbereik lijken te liggen stel ik dit als nieuw doel.

Fun :Y
  maandag 6 december 2010 @ 21:35:14 #249
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_89607354
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 20:14 schreef Winski05 het volgende:
Huppaaaa! Mijn eerste grote succes met African Warriors: de Knockout Cup heb ik gewonnen :D
Na een thriller van een wedstrijd, werkelijk.

Kaizer Chiefs komt vlák voor tijd op 0-1, en ik besluit dan maar vol op de aanval te gaan. Met succes, want invaller en clubheld Sibusio Ntuli maakt in blessuretijd de gelijkmaker. Dan volgt er een zeer spannende verlenging, met kansen over en weer. Ik blijf vol op de aanval spelen, onder het mom van alles of niets. Als je dan verliest, dan met opgeheven hoofd.
Het lijken penalties te worden, dus ik besluit alvast Wayne Motale in te brengen. Hij is mijn beste penalty-nemer. En wat doet Motale? Die maakt gewoon de winnende treffer!
African Warriors heeft een beker gewonnen :D In Soccer City, onder het oog van maarliefst 87.600 toeschouwers :D

[ link | afbeelding ]
Leuk om je verhalen te lezeen ^O^
  maandag 6 december 2010 @ 21:36:14 #250
268260 Dr.Mikey
pi_89607449
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:47 schreef heloef het volgende:
Zo juist uitgeschakeld in de beker door Telstar :')
Herkenbaar tegen amateurs heb ik het ook altijd moeilijk.
R.I.P DTS.
pi_89610094
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:36 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Herkenbaar tegen amateurs heb ik het ook altijd moeilijk.
Inderdaad! Ik had het heel moeilijk tegen GAE Kampen en nu had ik een verlenging nodig om AZ B te verslaan..
  dinsdag 7 december 2010 @ 01:30:47 #252
268260 Dr.Mikey
pi_89619968
Zuur zuur zuurst. Ik had het met Feyenoord geschopt tot de kwart finale van de uefa cup.
Moest tegen Inter Milaan. Dus oke voorbaat denk je shit !

Maar het wonder geschiet en uit wordt het 2-2 ! Prima geweldig natuurlijk. Maar helaas bij de return thuis komt Inter snel op de 0-1 voorsprong. Maar wonder boven wonder vlak voor rust maakt Toivonen voor Feyenoord de 1-1 euferie in de kuip ! Maar nog geen paar minuten later wordt Fer er afgestuurd met een overtreding op Eto. Dus met 10 man verder. Aahfijn alles op het verdedigen gezet . tegenstanders hinderen etc. En dat ging geweldig tot ! let wel de 93ste minuut ! Maicon haalt uit van ver en ja hoor . 1-2 voor Inter en Feyenoord een illusie armer , Wat een wedstrijd wat een sensatie ik ben trots op me jongens maar ben zuur van de uitschakeling.
R.I.P DTS.
pi_89620564
Met Scheveningen gaat het nog steeds goed. Na 11 hoofdklasse wedstrijden nog steeds ongeslagen met 10 overwinningen en 1 gelijkspel. Een speler genaamd Frankel is international geworden van het Surinaams elftal en onder andere Almere City heeft nu interesse. De club is nog semi-prof dus alle spelers hebben amateur contracten, in principe is ie dus weg als hij dat zelf wil. Ik hoop dat ie nog blijft want het bestuur is al akkoord gegaan om de club prof te laten worden volgend seizoen. Dan kan ik m dus voor een bepaalde tijd vast leggen en er na 1 seizoen een mooi bedrag voor vangen.
pi_89621732
Jaaaaaaa totaal onverwacht kampioen geworden met ARC, in de 32e speelronde stonden er 4 ploegen met 67 punten bovenaan :') waaronder ARC, in de 33e speelronde maar 1 punt gepakt dus mij al neergelegd bij een daling, blijkt Heerenveen op 70 punten te staan, Ajax en Vitesse nog op 67 (die hadden dus blijkbaar niet gewonnen).

34e speelronde moest ik tegen Almere City die op de 12e plek stonden, en Heerenveen, mijn concurrent, tegen Utrecht, dat op de 16e plek stond. Ik gaf onszelf dus weinig kans, zeker toen tijdens de wedstrijd na 28 minuten Utrecht met 10 man stond :') Wij maakte ondertussen gemakkelijk de 0-1 waardoor deze wedstrijd voor ons in de pocket zat. Ondertussen natuurlijk met een schuin oog naar de live scores te kijken, toen in de 45e minuut Heerenveen ook een rode kaart kreeg _O- 10 vs 10 en nog steeds 0-0 bij Utrecht, zou het dan toch gebeuren? In de rust vernomen dat Utrecht met 9 man kwam te staan door een 2e rode kaart voor Amarilla :') 9 tegen 10, ik kon het dus wel vergeten, ook al stond het nog steeds 0-0.

De 2e helft van Almere City - ARC was niet boeiend meer, die wedstrijd zat in de pocket, dus de gehele tweede helft nagelbijtend gekeken naar wat er in Utrecht zou gebeuren en dat kleine beetje hoop wat je hebt wordt dan steeds groter en groter naarmate de tijd verstrijkt...op doelsaldo stond ARC nu virtueel eerste, dus als Heerenveen ook maar meer dan 1 punt zou pakken zou het feestje over zijn......tot de 85e minuut was het bloedstollend totdat de Utrechtse held Tokaya de 1-0 maakte voor Utrecht!! FEEST!! ARC was bij deze stand met 2 punten voorsprong kampioen! Grote domper was de 1-1 in de 88e minuut van Diaz, waardoor ik weer in zak & as kwam te zitten, maar Utrecht hield vol en zo is voor het eerst in de geschiedenis van de Nederlandse Eredivisie dat ARC landskampioen is geworden _O_ Screens komen vanavond wel!
pi_89623056
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 08:16 schreef Scorpie het volgende:
en zo is voor het eerst in de geschiedenis van de Nederlandse Eredivisie dat ARC landskampioen is geworden!
Knappe prestatie, congrats!
pi_89623319
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:46 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Knappe prestatie, congrats!
Thanks! Het was niet de bedoeling want mijn team is eigenlijk veel te zwak voor wedstrijden tegen Real Madrid of Barcelona _O-
  dinsdag 7 december 2010 @ 10:05:04 #257
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89623456
Vanavond nog maar eens een video uploaden. Ja je moet wat met zo'n Youtube-account. Ik snap nog steeds niet dat ik ná de release Footballmanager2011 & 2012 heb kunnen registreren :')

Klik
  dinsdag 7 december 2010 @ 10:05:33 #258
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89623469
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 08:16 schreef Scorpie het volgende:
Jaaaaaaa totaal onverwacht kampioen geworden met ARC, in de 32e speelronde stonden er 4 ploegen met 67 punten bovenaan :') waaronder ARC, in de 33e speelronde maar 1 punt gepakt dus mij al neergelegd bij een daling, blijkt Heerenveen op 70 punten te staan, Ajax en Vitesse nog op 67 (die hadden dus blijkbaar niet gewonnen).

34e speelronde moest ik tegen Almere City die op de 12e plek stonden, en Heerenveen, mijn concurrent, tegen Utrecht, dat op de 16e plek stond. Ik gaf onszelf dus weinig kans, zeker toen tijdens de wedstrijd na 28 minuten Utrecht met 10 man stond :') Wij maakte ondertussen gemakkelijk de 0-1 waardoor deze wedstrijd voor ons in de pocket zat. Ondertussen natuurlijk met een schuin oog naar de live scores te kijken, toen in de 45e minuut Heerenveen ook een rode kaart kreeg _O- 10 vs 10 en nog steeds 0-0 bij Utrecht, zou het dan toch gebeuren? In de rust vernomen dat Utrecht met 9 man kwam te staan door een 2e rode kaart voor Amarilla :') 9 tegen 10, ik kon het dus wel vergeten, ook al stond het nog steeds 0-0.

De 2e helft van Almere City - ARC was niet boeiend meer, die wedstrijd zat in de pocket, dus de gehele tweede helft nagelbijtend gekeken naar wat er in Utrecht zou gebeuren en dat kleine beetje hoop wat je hebt wordt dan steeds groter en groter naarmate de tijd verstrijkt...op doelsaldo stond ARC nu virtueel eerste, dus als Heerenveen ook maar meer dan 1 punt zou pakken zou het feestje over zijn......tot de 85e minuut was het bloedstollend totdat de Utrechtse held Tokaya de 1-0 maakte voor Utrecht!! FEEST!! ARC was bij deze stand met 2 punten voorsprong kampioen! Grote domper was de 1-1 in de 88e minuut van Diaz, waardoor ik weer in zak & as kwam te zitten, maar Utrecht hield vol en zo is voor het eerst in de geschiedenis van de Nederlandse Eredivisie dat ARC landskampioen is geworden _O_ Screens komen vanavond wel!
:D VET!
pi_89624190
Pfff. Ik baal als een stekker.

Ieder jaar ga ik, als het 15 januari is geweest, de nieuwe lichting talenten in heel Afrika doorspitten, op zoek naar talent. En je komt af en toe ontzettend leuke spelers tegen, maar 90% wil niet komen of kan ik met African Warriors simpelweg niet betalen.
Maar zo af en toe heb je ook wel eens geluk. Want ik kwám me toch een talent tegen, zeg! In Kenia nog wel. Normaal gesproken een land dat louter topatleten voortbrengt en niet bepaald bekend staat om talentvolle voetballers. Maar nu is er een 18 jarige spits opgestaan, die het Keniaanse voetbal plots meer aanzien kan geven.

Het triese is: deze speler wil dolgraag voor mijn club spelen, maar hij krijgt alsmaar geen werkvergunning :(
Dus die wordt binnenkort opgepikt door een topclub en dan zal ik altijd blijven denken: die had bij mij moeten spelen...

Ik probeer nu voor de 3e keer een work permit te krijgen, maar ik weet dat het tevergeefs is. Helaas...
pi_89624415
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 10:38 schreef Winski05 het volgende:
Pfff. Ik baal als een stekker.

Ieder jaar ga ik, als het 15 januari is geweest, de nieuwe lichting talenten in heel Afrika doorspitten, op zoek naar talent. En je komt af en toe ontzettend leuke spelers tegen, maar 90% wil niet komen of kan ik met African Warriors simpelweg niet betalen.
Maar zo af en toe heb je ook wel eens geluk. Want ik kwám me toch een talent tegen, zeg! In Kenia nog wel. Normaal gesproken een land dat louter topatleten voortbrengt en niet bepaald bekend staat om talentvolle voetballers. Maar nu is er een 18 jarige spits opgestaan, die het Keniaanse voetbal plots meer aanzien kan geven.

Het triese is: deze speler wil dolgraag voor mijn club spelen, maar hij krijgt alsmaar geen werkvergunning :(
Dus die wordt binnenkort opgepikt door een topclub en dan zal ik altijd blijven denken: die had bij mij moeten spelen...

[ link | afbeelding ]

Ik probeer nu voor de 3e keer een work permit te krijgen, maar ik weet dat het tevergeefs is. Helaas...
Thanks for the tip, al zit ik al in Juni. Heeft iemand nog zo'n lijstje met die datums :)?
pi_89625985
Begin Januari komt er ook altijd een nieuwe lichting Scandinavische spelers. Eind Juni, wanneer jij ook je nieuwe lichting jeugd krijgt komen er overal nieuwe regens bij in Europa. Niet helemaal zeker hoe het met de regens in Noord/Zuid Amerika en Azië zit.

Winski, je kunt zeker geen werkvergunning feederclub krijgen in Afrika? In mijn Engelse games had ik altijd een feederclub in een land (Belgie/Oost europa/Nederland) waar spelers geen werkvergunning nodig hebben. Je kunt de speler dan ondanks dat ze geen werkvergunning krijgen halen, om ze vervolgens uit te lenen aan je feederclub. Na een jaartje of drie krijg ie dan een tweede paspoort waarna ie geen werkvergunning meer nodig hebt, maar als de speler het bij die club goed doet krijgt ie vaak al eerder een werkvergunning (als je hem een nieuw contract aanbiedt) voor jou club.
pi_89627923
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:37 schreef CarlosJacques het volgende:
Winski, je kunt zeker geen werkvergunning feederclub krijgen in Afrika?
Mijn bestuur wil überhaupt niet dat er een feeder danwel parent club komt. Om de zoveel maanden dien ik weer een verzoek in, maar iedere keer komt dan de mededeling dat ze geen geschikte club kunnen vinden :(

Die optie heb ik overigens wel, een feeder club voor work permits, maar het bestuur kan dus alsmaar geen geschikte club vinden...
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:42:03 #263
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_89628169
Ik ben met mijn spannendste seizoen tot nu toe bezig bij de Spurs. Zit in seizoen 3 en Arsenal is mijn aartsrivaal! Met nog 3 wedstrijden te gaan in de competitie, sta ik 2 punten achter op Arsenal. En ik moet de een na laatste wedstrijd bij ze op bezoek. :9 De nummer 3 staat op 14 punten achterstand, dus niks meer van te duchten.
Verder kwam ik Arsenal tegen in de halve finale FA Cup. Wonderbaarlijk genoeg gewonnen met 0-1. :') Ik kom na 01:30 minuut op voorsprong door een enorme poepgoal (eerst schiet mijn spits tegen de keeper, een andere speler tegen de paal waarna weer een andere speler hem erin piest). Daarna is het Arsenal die keihard aanvalt, maar hem er niet inkrijgt.. Heb dus niet verdiend gewonnen, maar ach.. Nu moet ik de finale tegen Brighton :?

In de Champions Cup sta ik in de halve finale tegen.. hee wat verrassend, Arsenal :') Eerste uitwedstrijd op 0-0 kunnen houden, waardoor ik goede kans heb om het thuis af te maken.
Dus ik ben benieuwd of Arsenal nog punten laat liggen. Ben echter bang van niet, want zij moeten tegen Liverpool, mij en West Brom. Ik moet tegen Everton, Arsenal en Wolves.

Maar we zullen zien. ^O^
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:04:01 #264
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_89628962
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:42 schreef Moron het volgende:
Dus ik ben benieuwd of Arsenal nog punten laat liggen. Ben echter bang van niet, want zij moeten tegen Liverpool, mij en West Brom. Ik moet tegen Everton, Arsenal en Wolves.
En Arsenal verliest met 2-1 bij Liverpool en ik win, door een geweldige Aaron Lennon (2 goals + 1 assists) met 4-0 van Everton. *O*
Nu deze 1 punt voorsprong weten te behouden.
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:14:11 #265
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89629303
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 10:47 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Thanks for the tip, al zit ik al in Juni. Heeft iemand nog zo'n lijstje met die datums :)?
1 January Chile
2 January Brazil
5 January Iceland
5 January Ireland
7 January Finland
10 January Columbia
15 January Ivory Coast
15 January Tunisia
15 January Algeria
15 January Morocco
15 January Cameroon
15 January Senegal
15 January Nigeria
15 January Egypt
20 January Norway
28 January Peru

14 February Belarus

7 June Bosnia
7 June Montenegro
7 June New Zealand
20 June Northern Ireland
20 June Israel
20 June Croatia
20 June Switzerland
20 June Ukraine
20 June Wales
20 June Greece
20 June Hungary
20 June Turkey
20 June France
20 June Germany
20 June Portugal
20 June Australia
20 June Scotland
25 June England
25 June Austria
29 June Slovakia
30 June Czech Republic
30 June Poland
30 June Belgium
30 June Italy

1 July Bulgaria
1 July Slovenia
1 July Roumania
7 July Denmark
7 July Holland
10 July Serbia
10 July Spain
15 July South Africa
20 July Mexico

1 August Uruguay
1 August Argentina

19 September Barbados
19 September Trinidad & Tobago
19 September Paraguay
19 September Ecuador
19 September Bolivia

9 December Japan
26 December U.S.A
27 December Sweden
27 December Russia
27 December China

:)
pi_89629409
Zo, zet je de thuisclub mooi even te kijk :D :D

Wát een overwinning, Makhubo=held!

dinsdag 7 december 2010 @ 13:19:19 #267
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89629456
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:18 schreef Winski05 het volgende:
Zo, zet je de thuisclub mooi even te kijk :D :D

Wát een overwinning, Makhubo=held!

[ link | afbeelding ]
Ik ben verliefd/jaloers op jouw game. Jij hebt er tenminste echt plezier in. O+ Ik denk dat ik vanmiddag ook LLLLLLLLM ga beginnen :P Zeker tof omdat leaguereputation.
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:20:07 #268
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89629480
Bestaat er iets van een tutorial over hoe je het best je tactiek kunt opbouwen? Of afstemmen op je team? Ik vind 't nog steeds lastig.
pi_89629668
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:19 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Ik ben verliefd/jaloers op jouw game. Jij hebt er tenminste echt plezier in. O+ Ik denk dat ik vanmiddag ook LLLLLLLLM ga beginnen :P Zeker tof omdat leaguereputation.
Leuk compliment :)

Ik heb er inderdaad heel veel plezier in. Met dit soort clubjes haal ik echt de meeste voldoening uit FM. Je moet wel wat geduld hebben, want het loopt natuurlijk niet gelijk allemaal op rolletjes en vooral het vinden van spelers is lastig. Maar juist het opbouwen van een nietszeggend clubje vind ik echt hartstikke leuk om te doen.

Ik sta overigens 3e in de Premier League van Zuid Afrika, een plek bij de eerste vier geeft recht op, eh, Continentaal Voetbal, zal ik maar zeggen :P
Stel je eens voor zeg, in mijn debuutseizoen in de PL direct zoiets weten te bereiken. Nog 6 wedstrijden te gaan :Y
pi_89632114
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:14 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

1 January Chile
2 January Brazil
5 January Iceland
5 January Ireland
7 January Finland
10 January Columbia
15 January Ivory Coast
15 January Tunisia
15 January Algeria
15 January Morocco
15 January Cameroon
15 January Senegal
15 January Nigeria
15 January Egypt
20 January Norway
28 January Peru

14 February Belarus

7 June Bosnia
7 June Montenegro
7 June New Zealand
20 June Northern Ireland
20 June Israel
20 June Croatia
20 June Switzerland
20 June Ukraine
20 June Wales
20 June Greece
20 June Hungary
20 June Turkey
20 June France
20 June Germany
20 June Portugal
20 June Australia
20 June Scotland
25 June England
25 June Austria
29 June Slovakia
30 June Czech Republic
30 June Poland
30 June Belgium
30 June Italy

1 July Bulgaria
1 July Slovenia
1 July Roumania
7 July Denmark
7 July Holland
10 July Serbia
10 July Spain
15 July South Africa
20 July Mexico

1 August Uruguay
1 August Argentina

19 September Barbados
19 September Trinidad & Tobago
19 September Paraguay
19 September Ecuador
19 September Bolivia

9 December Japan
26 December U.S.A
27 December Sweden
27 December Russia
27 December China

:)
Dus je moet eigenlijk voor elk van die landen een scout paraat hebben staan.
pi_89632296
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je moet eigenlijk voor elk van die landen een scout paraat hebben staan.
Of zelf keer op keer de landen doorspitten.. al zal dat voor mij(Met Police, level 8 van het Engelse league systeem) niet nodig zijn :P
pi_89635715
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:20 schreef Lindgren. het volgende:
Bestaat er iets van een tutorial over hoe je het best je tactiek kunt opbouwen? Of afstemmen op je team? Ik vind 't nog steeds lastig.
Proberen proberen proberen. En neem de tijd om werkelijk te zien waar je spelers goed in zijn (en geef ze dan een rol in het veld die alleen die attributen benadrukt) en waar je spelers knalhard in zuigen. Heb je 3-4 belachelijk goede, verdedigend ingestelde spelers? Speel dan een systeem waarin al deze spelers in de basis staan. Gouden tip: de beste formatie is de formatie die bij je spelersmateriaal past. Als je nog geen 2 normale spitsen hebt, moet je geen 4-3-3 gaan spelen.

En blijf vervolgens tweaken aan je tactieken! Als je veel partijen op rij verliest, dan zit er iets flink mis in je team.

Voorbeeld: in mijn game met Espanyol stond ik na 9 wedstrijden op de 3e plaats (7 winst, 2 verlies). Vervolgens won ik 10 wedstrijden op rij niet meer en zakte ik naar 12e plaats. Ik paste vervolgens drie kleine dingen aan:
- Vleugelspelers op support ipv attack
- Verdedigende MC die op closing down van 'all over the pitch' naar 'own area' ging
- Playmaker van attack op support

Oftewel, het hele middenveld iets verdedigender ingesteld.

En hups, gelijk win ik van de laatste 5 wedstrijden weer 4 partijen (waaronder Espanyol 1-0 Real Madrid), en speel ik 1x gelijk.

_O_
pi_89636756
Bij mij staat WBA op de een na laatste plaats in de Premier League. Ze zijn echter wel als eerste club zeker van Europees voetbal voor het volgende seizoen :P Met dank aan de winst in de League Cup.

De seizoensontknoping nadert. Met nog 7 duels te gaan staat mijn Met Police op een 2e plaats, 1 punt achter Whyteleafe.
Ik heb tot nu toe 3x 1e gestaan, maar iedere keer pakte ik de 1e plaats, verloor het duel erna en was het dus weer kwijt :P Dus ik denk dat ik er voor zorg dat ik na het 7e duel pas 1e sta :P
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:38:23 #274
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89637108
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:03 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Proberen proberen proberen. En neem de tijd om werkelijk te zien waar je spelers goed in zijn (en geef ze dan een rol in het veld die alleen die attributen benadrukt) en waar je spelers knalhard in zuigen. Heb je 3-4 belachelijk goede, verdedigend ingestelde spelers? Speel dan een systeem waarin al deze spelers in de basis staan. Gouden tip: de beste formatie is de formatie die bij je spelersmateriaal past. Als je nog geen 2 normale spitsen hebt, moet je geen 4-3-3 gaan spelen.

En blijf vervolgens tweaken aan je tactieken! Als je veel partijen op rij verliest, dan zit er iets flink mis in je team.

Voorbeeld: in mijn game met Espanyol stond ik na 9 wedstrijden op de 3e plaats (7 winst, 2 verlies). Vervolgens won ik 10 wedstrijden op rij niet meer en zakte ik naar 12e plaats. Ik paste vervolgens drie kleine dingen aan:
- Vleugelspelers op support ipv attack
- Verdedigende MC die op closing down van 'all over the pitch' naar 'own area' ging
- Playmaker van attack op support

Oftewel, het hele middenveld iets verdedigender ingesteld.

En hups, gelijk win ik van de laatste 5 wedstrijden weer 4 partijen (waaronder Espanyol 1-0 Real Madrid), en speel ik 1x gelijk.

_O_
Thanks!

Mijn verdediging staat in ieder geval. :D
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:08:09 #275
268260 Dr.Mikey
pi_89638446
Ik ben eindelijk kampioen geworden met Feyennord .
Van Hanegem had gelijk binnen drie jaar jawel in seizoen 3 kampioen geworden met Feyenoord *O*
Missie voltooit de Champions league wacht. ^O^ Alleen nu heb ik een probleem.
Ik heb namelijk een geweldig bassis elftal vind ik zelf plus geweldige wissels maar mij is altijd verteld dat je bij FM spelers moet kopen omdat anders de tegestander zich gaat aanpassen aan je tactiek
Maar ik heb helemaal geen zin om nieuwe spelers te kopen -O-
R.I.P DTS.
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:21:17 #276
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_89638928
Seizoen 2015/2016 eindelijk de CL gewonnen met Ajax, na 2 keer de finale en 2 keer de halve finale te hebben gehaald. Grote baas was Yaya Sanogo met 91 treffers in totaal, waarvan 63 in de competitie.
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:23:06 #277
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_89639000
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik ben eindelijk kampioen geworden met Feyennord .
Van Hanegem had gelijk binnen drie jaar jawel in seizoen 3 kampioen geworden met Feyenoord *O*
Missie voltooit de Champions league wacht. ^O^ Alleen nu heb ik een probleem.
Ik heb namelijk een geweldig bassis elftal vind ik zelf plus geweldige wissels maar mij is altijd verteld dat je bij FM spelers moet kopen omdat anders de tegestander zich gaat aanpassen aan je tactiek
Maar ik heb helemaal geen zin om nieuwe spelers te kopen -O-
Dan pas je toch je tactiek een beetje aan.
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:39:40 #278
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_89639577
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:23 schreef Biels het volgende:

[..]

Dan pas je toch je tactiek een beetje aan.
Idd. Het klopt dat je tegenstander zich een beetje gaat aanpassen als je een tactiek lang genoeg gebruikt, maar kleine veranderingen kunnen dit al verhelpen.
pi_89640436
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:21 schreef Biels het volgende:
Grote baas was Yaya Sanogo met 91 treffers in totaal, waarvan 63 in de competitie.
wut? :')

Doe es screen van em :Y
pi_89643690
Stond op de laatste speeldag 2e, 1 punt achter de nummer 1, en gelijk met de nummer 3.. De nummer 1 moest op de laatste speeldag tegen de nummer 3. De nummer 1 won waardoor ik Met Police geen kampioen wist te maken.. Met het gelijkspel in mijn laatste competitieduel had ik sowieso geen kampioen geworden..

Play-offs here we come.
Is nog steeds meer dan ik aan het begin van de competitie verwacht had :)
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:33:10 #281
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_89644245
Kampioen!! *O* Toch nog kampioen met de Spurs geworden in het 3e seizoen. De competitiewedstrijd van Arsenal gewonnen met 0-1.
Heb de halve finale van de Champions Cup wel verloren van Arsenal (0-0 uit, 1-1 thuis), dus dat was wel een beetje zuur. Maar Arsenal verloor ook nog hun laatste wedstrijd, waardoor ik ruim kampioen geworden ben.
FA Cup ook gewonnen. Brighton afgedroogd met 5-0! ^O^

Dr is toch nog wel triest nieuws te melden:

Helden _O_
En het is pas 2013.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:41:22 #282
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89648136
Zo juist via een briljante comeback de play-offs voor degradatie ontlopen. Stond bijna het hele seizoen 16de met een flink gat op de nummer 15 (Excelsior) nou die raakten in een crisis. En zowaar lieten wij eens zie dat we konden voetballen. Nou de grafiek laat wel zien hoeveel geluk we hebben dat we alsnog vijftiende zijn geworden.

C'est la vie
pi_89650074
Ik heb een probleempje met FM. Sinds kort geeft m'n FM een foutmelding, iedere keer dat ik een profiel van een speler wil bekijken. Om deze error gaat het: Football Manager 2011 11.0.0f151865 werkt niet meer, er komt een melding wanneer het probleem is opgelost. Alleen komt die melding nooit.

Ik heb gezien dat meerdere mensen soortgelijke problemen hebben, alleen is het bij hen als ze een bepaalde wedstrijd starten. Zij kunnen dan op vakantie gaan en dan is het probleem opgelost, alleen werkt dat bij mij niet. Iemand die een oplossing weet?
pi_89651260
Als nummer 2 startte ik de play-offs tegen nummer 5 Eastbourne Town. 3 Duels voor het einde had ik nog van ze verloren. Thuis won ik makkelijk met 2-0. Uit kwam ik na 3 minuten met 0-1 voor waardoor ik vrijwel zeker door was. Uiteindelijk verloor ik die wedstrijd met 2-1.

In de finale wachtte nummer 4 Dulwich Hamlet. Ik won met 1-0 door een goal al in de 1e minuut. Ik helemaal blij.. bleek dat deze finale over 2 duels gingen :P Gelukkig won ik thuis ook met 1-0, en dus promoveert Met Police naar de Southern League Premier Division. :D
pi_89653695
MMUFC ^O^

Mijn Espanyol staat eerste seizoen 6e, terwijl de Media Prediction 12e was. Ik heb echter nog 7 competitiewedstrijden te gaan, waaronder tegen de nummers 1, 3, 4, 5, 7... :') Dat worden dus een heel stel finales achter elkaar. Do or die, arriba Espanyol!

P.S. t/m plek 7 is Europees voetbal. Dat halen in het eerste seizoen zou wel heel hard boneren zijn.
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:50:36 #286
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89656209
Ik wil even wat attentie oproepen voor de beste aankoop van mij in FM 11 tot nu toe: Simon Cziommer.

Deze man is voor een groot deel verantwoordelijk voor de handhaving van Cambuur door in 20 wedstrijden 5 goals en 8 assists te produceren, hij had dus in 13 goals een direct aandeel (van 31 in totaal) en de goals die hij maakte waren vaak pareltjes:

Cziommer _O_ _O_ _O_
C'est la vie
pi_89656735
Lol, zie em peunen van afstand die keahl
  dinsdag 7 december 2010 @ 23:01:09 #288
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89656884
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:58 schreef VonHinten het volgende:
Lol, zie em peunen van afstand die keahl
:D!
  dinsdag 7 december 2010 @ 23:03:29 #289
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_89657013
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:04 schreef VonHinten het volgende:

[..]

wut? :')

Doe es screen van em :Y
  dinsdag 7 december 2010 @ 23:04:05 #290
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89657047
FM :')
C'est la vie
pi_89657710
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:03 schreef Biels het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
nee dat geloof ik wel, maar van z'n attributes.
pi_89657837
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Madness!
  dinsdag 7 december 2010 @ 23:22:47 #293
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_89658117
quote:

[..]

[ afbeelding ]
:') :') :')..
  woensdag 8 december 2010 @ 08:23:23 #294
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_89664251
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:15 schreef VonHinten het volgende:

[..]

nee dat geloof ik wel, maar van z'n attributes.
pi_89664603
31 wedstrijden onderweg met Villa in seizoen 1, en het gaat niet echt best.

Sta 11e en kan met geen mogelijkheid meer aanhaken bij de subtop, dus Europees voetbal komend seizoen zit er niet in. (in de FA en League cup allang uitgeschakeld)

In Europees verband ging het iets beter, groepswinnaar geworden van mijn EL poule, daarna Sampdoria verslagen in de eerste knockout-ronde. (1-2 thuis, 2-5 uit :') ) In de volgende ronde verloor ik helaas van Sporting Lissabon. (0-1 thuis, 2-1 uit)

Hoop dat het bestuur vertrouwen houdt, want ik wil komend seizoen toch wel stukken beter gaan presteren.
pi_89664637
quote:
6s.gif Op woensdag 8 december 2010 08:23 schreef Biels het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo zie je maar weer, enige wat belangrijk is voor een spit is Eerste Meters, Snelheid en Afwerken.
pi_89664782
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 08:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer, enige wat belangrijk is voor een spit is Eerste Meters, Snelheid en Afwerken.
Oneens, Composure is imo het meest belangrijk voor een spits.
pi_89665264
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 08:58 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Oneens, Composure is imo het meest belangrijk voor een spits.
Lang niet zo belangrijk als Eerste Meters en Snelheid. Ik heb een spits die met 17/17 op die 2 en Composure op 10 nog steeds topscoorder van de Eredivisie wordt, met 2 vingers in zijn neus. Hij loopt zo ongeveer elke verdediger er vierkant uit :') 1 diepe bal en floep, weg istie.

Wat is de nederlandse vertaling voor composure eigenlijk :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2010 09:18:37 ]
pi_89665324
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lang niet zo belangrijk als Eerste Meters en Snelheid. Ik heb een spits die met 17/17 op die 2 en Composure op 10 nog steeds topscoorder van de Eredivisie wordt, met 2 vingers in zijn neus. Hij loopt zo ongeveer elke verdediger er vierkant uit :') 1 diepe bal en floep, weg istie.

Wat is de nederlandse vertaling voor composure eigenlijk :')
Tsja, als ik een spits met laag composure heb mist ie de grootste kansen.

Geen idee wat de NL vertaling is, gebruikt iemand de NL taal dan ? :D
pi_89665391
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:20 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Tsja, als ik een spits met laag composure heb mist ie de grootste kansen.

Geen idee wat de NL vertaling is, gebruikt iemand de NL taal dan ? :D
Het enige waar ik merk dat composure echt invloed op heeft is Penalty`s nemen, die worden altijd gemist door de grote faalhazen :') ik laat mijn spits ook nooit penalties nemen. Owja, en composure is handig als hij weer eens wordt genoemd door de trainer van de tegenstander als superman.
pi_89665414
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het enige waar ik merk dat composure echt invloed op heeft is Penalty`s nemen, die worden altijd gemist door de grote faalhazen :') ik laat mijn spits ook nooit penalties nemen. Owja, en composure is handig als hij weer eens wordt genoemd door de trainer van de tegenstander als superman.
Composure = Zelfbeheersing ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')