Ik ben echt van van Zuid-Amerika, Mexico en de Balkan. Heb ook wel vaak Scandinaviërs maar meestal meer voor in de breedte, vaak transfervrij in de winterstop.quote:Op donderdag 2 december 2010 02:48 schreef PietPietPiet het volgende:
Ik speel met Ajax en ik kan vrijwel altijd goede spelers scouten(meer dan 3 sterren) alleen vallen de Nederlanders steeds af na 1 of 2 jaar op de bank
Bijvoorbeeld
Zuiverloon
Huntelaar
Linssen
Willem Janssen
Dost
Schilder
Ik zou graag met meer Nederlanders spelen maar mijn team bestaat nu vooral uit Oost-Europeanen, Zweden, Afrikanen en Zuid Amerikanen
Ik speel met Feyenoord. Dat is nog niet voorgekomen (heb het net opgezocht). Maar ik haal vrijwel nooit spelers uit de NL competitie omdat die te duur zijn, wel regelmatig transfervrij voor in de breedte (Toivonen, Jonathas).quote:Op donderdag 2 december 2010 02:54 schreef PietPietPiet het volgende:
Welke aankopen worden bij jou dan basisspelers die uit Nederland komen en met welke ploeg speel je?
Ja, dat is niet duur op zich, maar het grootste deel speelde ook niet in Nederland toch? Raar dat jongens als Drenthe en Huntelaar gratis wegmogen.quote:Op donderdag 2 december 2010 03:02 schreef PietPietPiet het volgende:
Linssen 2,6
Janssen 0,75
Zuiverloon 0
Dost 4,0
Drenthe 0
Schilder 0
Quincy 0
Huntelaar 0
IK scout mijn versterkingen altijd en ze krijgen eigenlijk zonder uitzondering meer dan 3 sterren
Ondanks dat ik voor Ajax bent, is dat idd wel vet. Dan baal je als dat in het echt gebeurt. Gewoon niet verliezen maar toch 2e worden hahaquote:Op donderdag 2 december 2010 03:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, dat is niet duur op zich, maar het grootste deel speelde ook niet in Nederland toch? Raar dat jongens als Drenthe en Huntelaar gratis wegmogen.![]()
Geen idee waarom ze floppen. Presteren ze gewoon niet goed? OF blijken ze minder goed dan gedacht?
Het draait bij mij nu erg goed, maar als Ajax zo doorgaat wordt het nog knap lastig om kampioen te worden!
[ afbeelding ]
Het zou natuurlijk wel geniaal zijn als ze ongeslagen blijven maar toch tweede worden.
Volledig van de pot gerukt. Wat gebeurt er als je een veel lager bod doet? Ik pas altijd gewoon alles flink aan, in dit geval bvb 250k na 20 goals , 500k tekengeld voor hem, 350k voor zijn zaakwaarnemer en de helft van het salaris.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:44 schreef Snuf. het volgende:
Gaat prima met Sparta, plek 7 en halve finale van de beker. Thuis tegen Roda, moet kunnen.
Ik haat echt sommige spelers. Ik wil graag echt een topspits aantrekken want Timmermans is een groot talent maar bakt er niks van, Curiel is niet echt een spits net als Ricky van den Bergh en Voskamp is goed maar kan het niveau bijna niet meer aan en als hij geblesseerd is heb ik een probleempje.
Eerst naar Danny Koef die bij Bordeaux voetbalt, krijgt daar 18K per week, ik heb totaal 90K per week te verdelen en ik heb nog 26K over dus ik kan zijn salaris bieden. Bordeaux keurt het bod goed en Danny wil niet onderhandelenEcht al 3 keer geprobeerd (zomer, winter, zomer transferwindow) maar hij wil gewoon niet.
Dan Bas Dost. Die gozer speelt nooit bij Heerenveen en ik bood 3,5 miljoen. Was een goed bod en werd aangenomen. Komt Zenit ST petersburg en die leggen eventjes 10 miljoen neer..
Dan Mads Junker die bij Ajax voetbalt, in het 2e wel te verstaan. Voor een paar ton mag ik hem overnemen, komen zijn eisen:
50K per week, 10K wedstrijdpremie, 500K na 5(__!) goals en dan nog 1 miljoen tekengeld en nog 1,5 miljoen voor zijn zaakwaarnemer. En oja, 30% van de komende transferwinst.
En zo staat nu al 3 jaar Voskamp in de spits.
Er valt niet goed te onderhandelen. Hij wil minstens 30K per week, de duurste speler krijgt nu 7000 per week volgens mij, dus daar ga ik niet beginnen. Dan eet hij in zijn eentje al 33% van mijn salarisbegroting op. En de andere kosten wil hij ook niet laten dalen. Het is een goede speler maar ook niet de echte topper ofzo, dus dit is niet normaal.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volledig van de pot gerukt. Wat gebeurt er als je een veel lager bod doet? Ik pas altijd gewoon alles flink aan, in dit geval bvb 250k na 20 goals , 500k tekengeld voor hem, 350k voor zijn zaakwaarnemer en de helft van het salaris.Meestal komt er dan wel een tegenbod waar je mee verder kan is mijn ervaring. Maar ik weet niet hoe oud en hoe goed die junker is, en wat je voor hem over hebt.
![]()
Supperspannende wedstrijd net:
[ afbeelding ]
Als spelers weg willen negeer ik dat gewoon tenzij hun contract nog maar een jaar doorloopt.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:42 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Er valt niet goed te onderhandelen. Hij wil minstens 30K per week, de duurste speler krijgt nu 7000 per week volgens mij, dus daar ga ik niet beginnen. Dan eet hij in zijn eentje al 33% van mijn salarisbegroting op. En de andere kosten wil hij ook niet laten dalen. Het is een goede speler maar ook niet de echte topper ofzo, dus dit is niet normaal.
Ik had erg veel problemen met mijn keepers. Had Seliga en Levita maar Levita wil de ene week weg en de volgende week weer niet. Duarte, Van den Bergh, Bentem en Strootman hadden ruzie met Seliga en hun spel leidde eronder, dus die heb ik voor 24K verhuurd aan Liverpool en dan een optie tot koop voor 750K. Zelf zat hij ook constant te zeiken dus hij moest gewoon weg.
Maar heb nu een goede Peruaanse keeper gehaald waar mijn scout mee kwam. 19 jaar, bijna net zo goed als Seliga en is episch in 1 tegen 1 situaties. In de lucht is hij voorlopig wat minder maar dat heeft nog niet tot problemen geleid.
Wat wel tot problemen heeft geleid is Rick Stuy van den Herik. Een talent, kan iets beter worden dan Strootman maar wilde al weg voordat hij had gedebuteerd. Speelde in het begin wel aardig maar is heel wisselvallig. Kopte net een prachtig eigen doelpunt binnen.
28 wedstrijden gespeeld, 5e plek. 5 punten achter op AZ, maar van de komende 6 wedstrijden moet ik er sowieso 5 kunnen winnen want dat zijn allemaal clubs van 11 t/m 18. Alleen Ajax daartussen, die staan 1e. In de Arena misschien een puntje halen. Hopen dat AZ punten gaat verliezen en ik 4e kan worden.
Ik wil echt Europa in. Gewoon omdat ik Sparta tegen een Europeese club wil zien spelen.
Haha netjes, hoeveel man kun je daar ontvangen?quote:Op donderdag 2 december 2010 13:21 schreef Scorpie het volgende:
Met ARC Europa in dit jaarLoting wordt vanavond bekend, ben benieuwd. Krijgen we Atletico Madrid op Sportpark Zegersloot
9000quote:Op donderdag 2 december 2010 13:22 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Haha netjes, hoeveel man kun je daar ontvangen?
Ja dat zou prachtig zijn! Alleen erg jammer dat we geen nieuw/groter stadion krijgen want dat wil het bestuurd niet omdat ze denken dat we het niet vol krijgen. Vet weird want van de 14 thuiswedstrijden waren er volgens mij 12 uitverkocht..quote:Op donderdag 2 december 2010 12:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als spelers weg willen negeer ik dat gewoon tenzij hun contract nog maar een jaar doorloopt.
Je moet zeker Europa in! Atlético Madrid, Tottenham of Lazio ontvangen op het Kasteel.![]()
ieder team heeft er wel een stuk of 5 rondlopen na een paar siezoenen iddquote:Op donderdag 2 december 2010 13:31 schreef Scorpie het volgende:
Brazillie is trouwens wel weer zwaar oververtegenwoordigd in de talentenpool. Had een jochie gescout van 16 die voor 9 miljoen naar Rusland ging, hij was nu al beter dan Sneijder bijna
Ik blijf het echt vet vinden hoe jij speelt, jouw managementstijl wijkt er zwaar af van de mijne. Als ik jouw verslagen lees, wil ik meteen zoveel mogelijk talentjes uit alle hoeken van de wereld halen, maar het druist tegen mijn gewoonten in dus meestal blijf ik toch maar alleen kopen wat ik echt nodig hebquote:Op donderdag 2 december 2010 02:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Very nice!
Ik zit net even naar de spelersratings te kijken in het huidige seizoen (het is nu half januari), en die heb ik nog nooit zo hoog gezien!
League:
[ afbeelding ]
Overall:
[ afbeelding ]
(Er past een handvol spelers niet op.)
Het duo Guarch/Pérez voorin is echt geweldig bezig! En de rest eigenlijk ook.
Na 12 wedstrijden zonder tegendoelpunt (11x gewonnen) verloor ik net met 4-3 van PSV, vervolgens weer 5-0 gewonnen van Heerenveen.![]()
@Hamilcar: zo'n vreemdelingenlegioen is toch juist tof?Wat een achterlijke naam heeft die keeper... FC Groningen heeft bij mij al enige tijd de Braziliaan Michel Platini onder contract.
Ik heb naast de 'echte' Robinho nog een Romário gehuurd (backup rechtsback van AC Milan) en ik krijg nog een jong talent binnen wat die ook Robinho heet.
Nu nog een Ronaldo!
Ik ben wel echt blij met Wijnaldum hoor, hij heeft geen basisplek maar valt wel heel erg vaak in, doet het altijd redelijk tot goed, is overal inzetbaar (DM, MLCR, AMC en eventueel zelfs in de spits) en homegrown. Misschien probeer ik hem wel gewoon nog jarenlang te behouden.
Nieuw topic: Football Manager #62 Spanning, sensatie en zeikende zaakwaarnemers
quote:Op donderdag 2 december 2010 13:46 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Ik blijf het echt vet vinden hoe jij speelt, jouw managementstijl wijkt er zwaar af van de mijne. Als ik jouw verslagen lees, wil ik meteen zoveel mogelijk talentjes uit alle hoeken van de wereld halen, maar het druist tegen mijn gewoonten in dus meestal blijf ik toch maar alleen kopen wat ik echt nodig heb
Dat zou ik dus ook echt nooit doen, Biseswar als wing back. Ik gebruik sowieso alleen spelers in de basis op hun natural positie, en bij voorkeur ook als ze invallen, wel regelmatig accomplished maar ik heb nooit iets geels op mijn veld.quote:Ik heb nu Biseswar en Drenthe als vleugelbacks, Juhasz en Insaurralde als centerbacks, een middenveld met box-to-box Fer en playmakers Van Haaren en Yttergard Jensen, voorin snelle jongens als Cissé, Castaignos en Wijnaldum, met hun mentality op 20 zodat ze altijd zo diep mogelijk staan. Bij vlagen zie ik precies wat ik wil zien, maar die verrekte dipjes in het seizoen, waarin ik ineens 5 wedstrijden 1-1/0-0 speel of gewoon drie keer achter elkaar verlies, zorgen dat ik maar niet boven Ajax kan eindigen. Oh ja, en het hoogste aantal goals in een seizoen dat ik tot nu toe heb gehaald is 70. Ook in de jaren dat ik kampioen werd (dat was in andere games).
Misschien moet ik het na dit seizoen toch maar eens anders gaan doen, à la heiden6
Lekkere mix van vooral Engelsen en Nederlanders.quote:Op donderdag 2 december 2010 14:14 schreef PBateman1978 het volgende:
Inmiddels aardig onderweg met mijn Aston Villa game.
De opstelling :
GK Michel Vorm
DR Gregory vd Wiel
DC James Collins
DC Matias Caruzzo
DL Steven Warnock
ML Ibrahim Affelay
MC Mahamadou Diarra
MC Stilyan Petrov
MR Ashley Young
SC Gabby Agbonlahor
SC Nolan Roux
Speel erg aanvallend, wat al leuke resultaten heeft opgeleverd. (6-1 verlies bij Tottenham bv.)
Creëer enorm veel kansen, soms meer dan 20 shots, maar verdedigend zit het nog niet lekker.
Sta 9e geloof ik na een wedstrijd of 10, en 2e in mijn EL Poule (met Leverkusen, Barca en Dinamo Zagreb)
Alle aankopen doen het ook goed, vooral Roux, dat is een beest in de spits ! (8 goals in 10 wedstrijden, uit mijn hoofd...)quote:Op donderdag 2 december 2010 14:17 schreef heloef het volgende:
[..]
Lekkere mix van vooral Engelsen en Nederlanders.
Ja inderdaad was in FM 11 ook al goed, speelde bij WBA en schoot er daar samen met Macheda zeker 35 in.quote:Op donderdag 2 december 2010 14:19 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Alle aankopen doen het ook goed, vooral Roux, dat is een beest in de spits ! (8 goals in 10 wedstrijden, uit mijn hoofd...)
Volgens mij naar de eerstvolgende in de competitie..quote:Op donderdag 2 december 2010 14:21 schreef Snuf. het volgende:
32 wedstrijden gespeeld, plek 5 en ben zeker van Europees voetbal play offs en nog de bekerfinale.
Maar weet iemand hoe dit zit?
AZ gaat 1 plek hoger eindigen dan ik, 4e dus. Dan hebben ze ECC. Maar ik speel ook tegen hun de bekerfinale. Stel zij winnen, dan hebben ze 2 keer ECC. Waar gaat dan 1 van die plekken heen? Naar de nummer 2 van de beker, of naar de nummer 5? Nummer 2 van de beker ben ik sowieso, maar misschien ook wel de 5e in de Eredivisie.
O oke dan zal ik toch nog even moeten zorgen dan ik 5e wordt, thanks!quote:Op donderdag 2 december 2010 14:22 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Volgens mij naar de eerstvolgende in de competitie..
Gewoon beker winnen, maakt het niet uit of je 5e of 6e wordtquote:Op donderdag 2 december 2010 14:24 schreef Snuf. het volgende:
[..]
O oke dan zal ik toch nog even moeten zorgen dan ik 5e wordt, thanks!
Ik dacht juist dat het in het echt was dat dan de KNVB beker finalist de positie kreeg.quote:Op donderdag 2 december 2010 14:24 schreef Snuf. het volgende:
[..]
O oke dan zal ik toch nog even moeten zorgen dan ik 5e wordt, thanks!
Volgens mij ook (slaat echt nergens op imho).quote:Op donderdag 2 december 2010 14:26 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat het in het echt was dat dan de KNVB beker finalist de positie kreeg.
Volgens wikipedia ook zie ik.. Maar weet niet hoe het in fm zit.. en anders moet hij maar gewoon 5e worden en 2e in de beker, dan gaat hij sowieso europa in en weten we nog niet hoe het zitquote:Op donderdag 2 december 2010 14:26 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat het in het echt was dat dan de KNVB beker finalist de positie kreeg.
Inkomsten uit kaartverkoop, niet onderschatten!quote:Op donderdag 2 december 2010 15:40 schreef Scorpie het volgende:
Joh ik heb vorig seizoen de playoffs om niks gespeeld en gewonnen![]()
4 extra wedstrijden en geen beloning
Meestal is het zo dat nummer 1 en 2 CL hebben, nummer 3, 4, beker winnaar en winnaar play-offs EL. Als de nummer 3 of 4 de beker wint gaat die EL in als beker winnaar en krijgt de nummer 5 de plaats van nummer 4. De playoff winnaar blijft het zelfde.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:39 schreef Snuf. het volgende:
Nou, 5e plek gehaald en AZ dus 4e. Toch moet ik gewoon meedoen aan de play-offs om Europees voetbal...
In de regels van de beker staat: De verliezer van de bekerfinale mag meedoen aan de EURO CUP als de winnaar zich heeft geplaatst voor de Champions cup. Volgens mij heeft AZ zich gewoon voor de EURO CUP geplaatst dus dan hebben ze zich daar 2 keer voor geplaatst, via de beker en via de competitie.
Als ik de play offs niet win ga ik huilen
Als Nederland een Europese plaats kwijtraakt in het spel zijn die play-offs niks waard.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:02 schreef Snuf. het volgende:
Hoe speel je dan play offs om niks? Huh?
Eerste wedstrijd thuis tegen Go Ahead, 0-0..
Dat kan je zien:quote:Op donderdag 2 december 2010 16:13 schreef Snuf. het volgende:
Oh oke maar ik weet niet of ze hun plekken kwijt zijn. Als dat zo is word ik boos. Echt boos. Heel erg boos.
Dat gaat pas een seizoen later in hè, je weet voordat het seizoen altijd wat wel of niet recht op deelname geeft. Nederland is dus nu al zeker van de plekken voor het Europese seizoen 2011/2012.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:11 schreef heloef het volgende:
[..]
Als Nederland een Europese plaats kwijtraakt in het spel zijn die play-offs niks waard.
Ga ook voor 3,5 sterren minimaalquote:Op donderdag 2 december 2010 07:37 schreef Scorpie het volgende:
3 sterren vind ik trouwens niet goed. Dat is middelmatig.
Strootman van Sparta toch wel.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:55 schreef PietPietPiet het volgende:
[..]
Ga ook voor 3,5 sterren minimaal
Ik moet wel zeggen dat ik vaak mijn reserves verkoop om aan geld te komen voor versterkingen. De meeste van die namen zijn wel bankspelers maar ze groeien niet door.
Wat voor Nederlandse spelers kun je met een topclub halen en voegen ook wat toe?
De meerderheid daarvan is alleen voor kwalificatierondes.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:59 schreef Snuf. het volgende:
Ik zie dat Nederland 11e staat wat recht geeft op 2 plekken in de Champions Cup en 3 in de Euro Cup. Dan zouden de play offs dus nergens om kunnen gaan maar dit keer wel denk ik
Zit bij Ajax in mijn game.quote:
Heb ik niet voorbij zien komen bij mijn scouts, maar bij welke ploeg heb je hem gehaald, voor hoeveel en hoe doet hij het?quote:
Ik heb hem zelf niet gehaald maar had 3,5 ster, volgens de scouts van Roda.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:02 schreef PietPietPiet het volgende:
[..]
Heb ik niet voorbij zien komen bij mijn scouts, maar bij welke ploeg heb je hem gehaald, voor hoeveel en hoe doet hij het?
Bij mij nog bij Augsburg en daar zijn gemiddelden wel ok.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:07 schreef heiden6 het volgende:
In mijn game zit Kees Kwakman bij Benfica. Geen idee hoe goed hij is.
Oh, ik gebruik spelers ook alleen maar op natural en accomplished positions hoor, kijk maarquote:Op donderdag 2 december 2010 14:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat zou ik dus ook echt nooit doen, Biseswar als wing back. Ik gebruik sowieso alleen spelers in de basis op hun natural positie, en bij voorkeur ook als ze invallen, wel regelmatig accomplished maar ik heb nooit iets geels op mijn veld.
Vraagje: letten jullie erop of centale verdedigers links- of rechtsbenig zijn? Ik deed dat nooit maar probeer het nu wel te doen. Ik heb geen idee of het echt zoden aan de dijk zet, maar kwaad zal het niet kunnen.
Mja ik zal er wel vrij snel uitgeknikkerd worden maar is toch leuk om mee te doenquote:Op donderdag 2 december 2010 17:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De meerderheid daarvan is alleen voor kwalificatierondes.
Als je het haalt, houd er dan rekening mee dat je extreem vroeg in het seizoen al aan de bak moet voor hele belangrijke wedstrijden. Anders ben je het hele jaar bezig om Europees te halen en dan verknal je het in een wedstrijdje meteen en mag je alsnog niet meedoen aan het toernooi, net als Feyenoord irl.
Welke club, welk jaar, hoeveel geld?quote:Op donderdag 2 december 2010 17:55 schreef TheArt het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede rechter aanvallende middenvelder. Iemand suggesties?
Ben net begonnen bij Nantes. Ik zoek een spelertje voor max ongeveer 1,2 miljoen.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:12 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Welke club, welk jaar, hoeveel geld?
Ik heb in mijn eerste jaar met Feyenoord Rajiv van la Parra gehuurd, die speelt ergens in Frankrijk, misschien is dat wel wat?quote:Op donderdag 2 december 2010 18:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ben net begonnen bij Nantes. Ik zoek een spelertje voor max ongeveer 1,2 miljoen.
Zijn nette echte negersquote:Op donderdag 2 december 2010 19:03 schreef Hamilcar het volgende:
Ik loop nu een verdediger te zoeken en zit vast in Frankrijk, waar ik verdwaald ben geraakt in een bos van Afrikaanse bomen. Al die gozers zijn 1.90, hebben strength 18+ en een hoge tackling+marking maar kunnen geen bal raken xD
quote:Op donderdag 2 december 2010 20:22 schreef Pinterman het volgende:
[ afbeelding ]
IK BEN HIER DE MANAGER! ALS IK ZEG DAT JE GOED SPEELT DAN IS DAT ZO!
Ik maakte de fout om enkele vermoeide spelers te vertellen dat ze rust kregen tijdens een onbelangrijke wedstrijd omdat ze zo belangrijk voor me waren, maar het merendeel werd woedend.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:29 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
.. ik ken het .. ik had steeds mot met Stijn Schaars, die na de transfer een boekje open deed over 'mijn gedrag'.
Cijfer achter de komma? Dat wist ik niet... Ik kan het alleen niet vinden. Bij speler -> training heb je wel een grafiekje maar die gaat alleen per maand een omhoog of omlaag, en training levels gaat over hoe hard de speler heeft getraind volgens mij... Dan kun je 'm daarop aanspreken, als het bagger is. Maarja, die Kerr bijvoorbeeld, heeft stevig getraind maar is toch achteruit gegaanquote:Op donderdag 2 december 2010 20:43 schreef Hamilcar het volgende:
Nou, dat is natuurlijk niet <helemaal> waar. Er staat nog een cijfer achter de komma, die je dus niet zietals je naar speler -> training -> schermdingetje gaat, zie je volgens mij grofweg wat er achter de komma staat.
quote:
En hoe zit het met de goals in jouw systeem (en met welke club speel je ook alweer)? Het klinkt wel interessant.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:26 schreef Hamilcar het volgende:
Aanvallend spelen betekent niet dat je automatisch veel goals gaat maken. Ik weet niet wat voor soort aanvallers/middenvelders je hebt, maar je moet iets verzinnen dat het beste uit hun haalt maar ook dat effectief is tegen de manier van spelen van de tegenstanders.
Zelf roteer ik tussen een 4-4-1-1 zonder wingers met een defensive midfielder+ballwinning midfielder + 2 box to box midfielders aan beide kanten van de ballwinning midfielder. Daarvoor een AMC of Trequartista en dan een Complete Forward. Doorgaans speel ik redelijk ver vooruit en laat ik alleen de verdedigers en de DM lange passes geven, de rest moet combineren. Zo lijk ik en meer balbezit te hebben doorgaans maar ook minimaal 3 a 4x per wedstrijd er doorheen te combineren. Voeg daar vrije trappen en corners aan toe en het is best goed. Tegen teams met echt snelle spelers moet ik dieper gaan spelen en zet ik de box to box middenvelders vaak neer als wide midfielders.
Apart, want doorgaans speel ik altijd met mensen op de vleugels maar in FM2011 niet ^^
Haha, ok. Ik win mijn wedstrijden ook wel, alleen ik zou graag wat meer goals maken in een seizoen en zoveel mogelijk van die hatelijke 0-0 en 1-0 wedstrijden afwillen. Ik heb ook pas één keer een topscorer van de competitie gehad en dat was Cardozo (in de Eredivisie, vind je het gek!). Ik speel nu een 4-3-3:quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:59 schreef Hamilcar het volgende:
Ik speel met AZ en die box-to-box werkt vooral als je niet breed wilt spelen en tegenstanders het daar rot tegen hebben .. m'n goals komen veelal vanaf rechts via Elm of vanaf het midden door opkomende middenvelders en de AMC die de spits bedienen.
Eerlijk is eerlijk, ik scoor niet echt veel maar ik win m'n wedstrijden.
Ik speel al 2 seizoenen met Ajax 4-2-2-2 met de 2 centrale verdedigers op defend, fullbacks op support. 1 ball winning middenvelder op defend en 1 advanced playmaker op support. Dan 2 attacking wingers en 1 complete forward op attack en 1 deep lying forward op support.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:59 schreef Hamilcar het volgende:
Ik speel met AZ en die box-to-box werkt vooral als je niet breed wilt spelen en tegenstanders het daar rot tegen hebben .. m'n goals komen veelal vanaf rechts via Elm of vanaf het midden door opkomende middenvelders en de AMC die de spits bedienen.
Eerlijk is eerlijk, ik scoor niet echt veel maar ik win m'n wedstrijden.
quote:
Zo'n goal had ik nog niet gezien in FMquote:
2-0 gewonnen van Ajax is nooit verkeerdquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:31 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Zo'n goal had ik nog niet gezien in FM
Heb wel een paar keer een te ver uitkomende keeper gezien, maar die wist dan de bal iedere keer buiten te trappen
Wel mooi dat hij dan uitgerekend tegen Ajax zo scoort
Is Kezman een beetje een aanrader of kan je beter Jeroen Verhoeven aantrekken en die in de spits zetten?quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:09 schreef Nick-GizMo het volgende:
De tering, nooit echt een fan geweest van Hutchinson, maar nu scoort er ineens 3 en geeft ie ook nog eens een mooie assist
goal of the match :
En de mooie assist :
(goal mag er opzich ook wel zijn)
Je zou hem even op proef kunnen nemen he? Ik kan hem iig wel gebruiken, hij scoort regelmatig en nu Reis en Kadlec een blessure hebben staat ie in de basisquote:Op vrijdag 3 december 2010 18:14 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Is Kezman een beetje een aanrader of kan je beter Jeroen Verhoeven aantrekken en die in de spits zetten?
Kijken naar het materiaal, en hoe lager het niveau hoe minder instructies ik mee geef.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:23 schreef TheArt het volgende:
Hoe maken jullie tactieken? Ik bak er bijna nooit wat van met een zelfgemaakte tactiek.
Ik denk dat hij niet naar mijn Met Police wilt komenquote:Op vrijdag 3 december 2010 18:22 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Je zou hem even op proef kunnen nemen he? Ik kan hem iig wel gebruiken, hij scoort regelmatig en nu Reis en Kadlec een blessure hebben staat ie in de basis
Gewoon een beetje proberen. Eerst speelde ik 4-3-3 omdat ik 2 goede buitenspelers had, maar nu heb ik ander spelers materiaal en speel ik 4-3-3 maar dan zonder echte buitenspelers. Verder is het heel veel schaven.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:23 schreef TheArt het volgende:
Hoe maken jullie tactieken? Ik bak er bijna nooit wat van met een zelfgemaakte tactiek.
En terecht, hij is schandalig goed :pquote:Op vrijdag 3 december 2010 20:11 schreef Lindgren. het volgende:
[ afbeelding ]
Hij had er eventjes zin in denk ik.7x, voordat ie neergetrapt wordt in het strafschopgebied.
5 weken eruit.
Ik ook, verloor de kampioenswedstrijd van FC Eindhoven. Godzijdank verloor GAE ook want anders was ik geen kampioen geweest..quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:52 schreef heloef het volgende:
Nou het gaat lekker met Cambuur verlies mijn kampioenwedstrijd met 1-2 van Emmen.![]()
![]()
![]()
Veendam kreeg rode kaarten en verloor met 0-1 van Eindhoven, het is nog maar de vraag als we de laatste wedstrijd van het seizoen wel winnen. Jezus wat een gekloot van dit elftal zeg.![]()
Nou het lijkt na tien minuten al zeker dat ik kampioen wordt Veendam 1-0 achter en wij 2-0 voor.quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:26 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ik ook, verloor de kampioenswedstrijd van FC Eindhoven. Godzijdank verloor GAE ook want anders was ik geen kampioen geweest..
quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:36 schreef Snuf. het volgende:
Ik heb bij Sparta die Grafite die eerst bij Wolfsburg zat
Ach, wees blij dat je kampioen geworden bent.quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:47 schreef heloef het volgende:Vind het wel ontzettend jammer dat het uiteindelijk 3-6 is geworden
Ben ik ook hoor.quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:49 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ach, wees blij dat je kampioen geworden bent.
Wtfquote:Op vrijdag 3 december 2010 23:54 schreef heloef het volgende:
Ik wist dat de Eredivisie in FM onrealistisch was maar nu is het wel erg bont. Tweten degradeert gewoon in seizoen 1 uit de Eredivisie.
Toen ik laatst mijn tactiek omgegooid heb ben ik juist met de spitsen enorm gaan experimenteren (lees: ik heb gewoon zelf iets verzonnen en gebruik dat nu bijna een 'jaar').quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:58 schreef Kevillac het volgende:
Welke role/duty geven jullie doorgaans aan een spits die alleen voorin staat? En aan twee spitsen die samen voorin spelen?
Theoretisch zou je denken dat een poacher goed moet werken met een deep lying forward (support) of een target man (support) ernaast. Maar vooral m.b.t. een enkele spits voorin vraag ik me af wat jullie theorieën zijn. Zit nu te etteren met Guillaume Hoarau en ik kan niet kiezen![]()
Ik denk niet dat er voor FM een universele waarheid is voor wat goed en slecht is, want elk team is anders, elke speler is anders en elke tegenstander is anders. Wat ik erg interessant vind is dat je kiest voor 'rigid'. Ik ben ook geneigd hiervoor te kiezen, met in beginsel een beperkte creatieve vrijheid, die ik dan hoger zet voor de aanvallende middenvelder/aanvallers d.m.v. individuele instructies. Echter, 'fluid' lijkt - zo zijn mijn ervaringen - beter te werken met het oog op resultaten, in ieder geval met Feyenoord.quote:Op zaterdag 4 december 2010 01:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Toen ik laatst mijn tactiek omgegooid heb ben ik juist met de spitsen enorm gaan experimenteren (lees: ik heb gewoon zelf iets verzonnen en gebruik dat nu bijna een 'jaar').
Ik heb voor de gein maar mijn hele tactiek geüpload, inclusief spelersinstructies.
(...)
Taufic Guarch en Marco Pérez staan vrijwel altijd in de basis, ik wissel ze gewoon om van rol zonder problemen. Robinho is de vaste backup en valt regelmatig in of speelt als een van beiden niet kan spelen of rust krijgt. Robinho is dan de poacher want die andere rol werkt niet voor hem uiteraard. De rest is backup en/of talent, en Kuijt is mijn derde keus op MR en absoluut niet goed genoeg als spits om ooit speeltijd daar te krijgen.
Belangrijk in deze is tactiek als geheel is dat iedereen zich aan zijn rol houdt en voor de meeste spelers betekent dat om in een vast deel van het veld te blijven. De AMC hoeft niet te verdedigen, de verdedigers doen niet echt aan opbouwen ofzo. Het omgekeerde van total football. Omdat Cruijff een lul is.![]()
![]()
Wat vinden jullie hiervan? Iemand iets vergelijkbaars? Hoe werkt dat? Doe ik nog dingen die sowieso niet goed zijn? Het kan namelijk best ondanks dat goed draaien aangezien je 1001 dingen kunt instellen en ik sowieso een goede ploeg heb.
Zit Sjaak Polak daarbij?quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:26 schreef Denninho het volgende:
Ik ben een game begonnen met SVV Scheveningen in de hoofdklasse. Ik dacht eigenlijk dat het heel zwaar zou worden, maar ik heb een prima team en na een goede voorbereiding en planning van de tactiek verpletter ik nu elke tegenstander die op m'n pad komt.
Het belangrijkste in de lagere divisies vind ik het inzetten van spelers met goede fysieke en redelijke mentale eigenschappen. Het technische vlak moet je niet teveel aan kutten bij dit soort teams vind ik. Na eens goed de selectie door te spitten heb ik nog enkele versterkingen opgepikt die dus fysiek iets toevoegen aan het team. Ik speel 4-4-2 met een DM, MC en 2 wide midfielders, waarin de backs een puur verdedigende rol hebben en de MC een aanvallende rol. Voorin heb ik een supporting spits en een trequartista. De 2 wide midfielders hebben ook een support rol.
Gecombineerd met m'n fysiek sterke selectie pakt dit systeem heel goed uit. De doelpunten gaan als warme broodjes over de toonbank, en ik krijg er bijna geen tegen. Het bestuur is al akkoord gegaan op m'n verzoek om de club prof te laten worden, dat gebeurt volgend seizoen. Komt mooi uit, want dan is ook de promotie naar de topklasse binnen.
Volgens mij wel, ik had hem met Spakenburg opgehaald bij Scheveningen.quote:
Ja voor Engeland en Nederland heb ik al wat gezien.quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:08 schreef marcb1974 het volgende:
Is er voor FM 2011 al een extra uitbreiding met andere competities en amateurs etc??
even op ManUTD kijken, staan er genoegquote:Op zaterdag 4 december 2010 14:08 schreef marcb1974 het volgende:
Is er voor FM 2011 al een extra uitbreiding met andere competities en amateurs etc??
Ik kan me hier bij vlagen in herkennen, er valt soms geen pijl op te trekken wat je team gaat doen. Dan zit je een wedstrijd te kijken, bijvoorbeeld met PSG thuis tegen Stade Brestois. Je verwacht dat je de betere ploeg zal zijn en dat de goals vanzelf komen, maar dan sta je binnen een half uur ineens met 0-2 achter omdat je verdedigers bij standaardsituaties compleet lucht staan te dekken. Kijk je in je set pieces instellingen, dan zie je dat alles klopt. Dan zijn het dus persoonlijke fouten, als je een oorzaak moet noemen. Maar waarom die fouten worden gemaakt? Tja...quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:00 schreef Pinterman het volgende:
Hebben jullie trouwens meestal een goed beeld van de reden dat het fout gaat, als het fout gaat?
Ik speel met Lincoln zo ontzettend wisselvallig op het moment. De ene wedstrijd winnen we ruim, dan winnen we maar net, dan verliezen we, dan weer een gelijkspel, dan weer ruim verlies, en dan ineens ruime winst - en het maakt geen zier uit of het nou tegen goede of slechte tegenstanders is. Het lijkt echt een complete gok te zijn, ieder resultaat is mogelijk. Mijn tactiek lijkt er volledig niet toe te doen.
Tja, Lincoln was eigenlijk een degradatiekandidaat, en we doen het wat dat betreft helemaal niet zo slecht (we zweven tussen de 2e en 7e plaats). Maargoed, daar ben je ook de 'menselijke speler' voor, toch, om het beter te doen dan de computer? Op zich heb ik spelers gehaald van een kaliber dat de rest van de competitie zwaar overtreft. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit als we verliezen, zolang het maar een reden heeft. Soms zijn het zoals je zegt persoonlijke fouten van spelers, dan denk ik, oké, swah, hij heeft dan ook een 4 voor concentrationquote:Op zaterdag 4 december 2010 18:42 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Ik kan me hier bij vlagen in herkennen, er valt soms geen pijl op te trekken wat je team gaat doen. Dan zit je een wedstrijd te kijken, bijvoorbeeld met PSG thuis tegen Stade Brestois. Je verwacht dat je de betere ploeg zal zijn en dat de goals vanzelf komen, maar dan sta je binnen een half uur ineens met 0-2 achter omdat je verdedigers bij standaardsituaties compleet lucht staan te dekken. Kijk je in je set pieces instellingen, dan zie je dat alles klopt. Dan zijn het dus persoonlijke fouten, als je een oorzaak moet noemen. Maar waarom die fouten worden gemaakt? Tja...
Ik weet niet of Lincoln een topteam, middenmoter of degradatiekandidaat is? Als het een middenmoter is, zijn jouw resultaten eigenlijk inherent aan de status van de club. Kijk naar een club als NAC Breda in Nederland, daar zou ik echt geen stuiver op inzetten. Het is dan aan jou als manager om de resultaten te stabiliseren in de loop der jaren, door middel van schaven aan de tactiek en het aantrekken van de juiste spelers.
Dat zou kunnen. Maar goed, ik vind niet dat er per se een verklaring voor hoeft te zijn. Ik bedoel, hoe onvoorspelbaar is voetbal? FM is een computerspel, dus ben je geneigd te denken dat je alles in de hand moet kunnen hebben. Het feit dat dit niet zo is, is mijns inziens een blijk van het ongekende realisme van het spel. Wellicht gaat het hier en daar wat te ver, wat dat betreft zal men van mening verschillen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:20 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Tja, Lincoln was eigenlijk een degradatiekandidaat, en we doen het wat dat betreft helemaal niet zo slecht (we zweven tussen de 2e en 7e plaats). Maargoed, daar ben je ook de 'menselijke speler' voor, toch, om het beter te doen dan de computer? Op zich heb ik spelers gehaald van een kaliber dat de rest van de competitie zwaar overtreft. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit als we verliezen, zolang het maar een reden heeft. Soms zijn het zoals je zegt persoonlijke fouten van spelers, dan denk ik, oké, swah, hij heeft dan ook een 4 voor concentrationMaar andere keren is het gewoon zo dat niemand een bal bij zich houdt; dat ieder schot het stadion uitschiet; en dat je verdediging er een sport van maakt om zo ver mogelijk van de tegenstander weg te blijven. Dan zit het team als collectief zo hard te falen, zonder tactische problemen, dat je zou zeggen dat ik hard heb zitten falen in de Team Talk of dat het moraal super slecht is, maarja, dat is ook niet zo - die dingen heb ik wel door na 5 jaar FM.
Ik ga er voorlopig maar vanuit dat de wisselvalligheid komt door het feit dat mijn spelers niet om kunnen gaan met de relatief hoge positie die we in de ranglijst innemen. Dat ze de druk voelen ofzo. Maar het is jammer dat ik dat zelf moet bedenken - want het spel zegt het niet. Super moraal, niet overmoedig, team talks zijn dik in orde, en ze mogen elkaar + mij.
Ja dat had ik ook met Cambuur stond ruim bovenaan en dan winnen ze maar 1 van de laatste drie wedstrijden waardoor het alsnog spannend werd.quote:Op zaterdag 4 december 2010 21:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
De periode vlak voor het einde van het seizoen is altijd het moeilijkst hebben jullie dat ook?
Ik verspil nu bijna 2 seizoen op rij de kop positie in de laatste paar wedstrijden.
Natural fitness, stamina, blessure gevoeligheid en dan de hoeveelheid gespeelde wedstrijden zijn van groot belang. Als je op de speler drukt en dan naar training gaat, zie je ook hoe 'belast' hij is. Zo moeten sommige spelers nu en dan een wedstrijd overslaan. Dat zie niet alleen aan de conditie rating jammer genoeg.quote:Op zaterdag 4 december 2010 21:21 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar goed, ik vind niet dat er per se een verklaring voor hoeft te zijn. Ik bedoel, hoe onvoorspelbaar is voetbal? FM is een computerspel, dus ben je geneigd te denken dat je alles in de hand moet kunnen hebben. Het feit dat dit niet zo is, is mijns inziens een blijk van het ongekende realisme van het spel. Wellicht gaat het hier en daar wat te ver, wat dat betreft zal men van mening verschillen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook vaak genoeg frustrerend. Maar ik probeer me erbij neer te leggen en de uitdaging ervan te zien, anders ga je dwangmatig naar verklaringen zoeken die er niet eens zijn. We zijn gebonden aan de opties van het spel en daarom zijn we gelimiteerd in het benoemen en oplossen van problemen, ten opzichte van 'real life'.
Ik heb nu ook weer een serie van zeer matige resultaten met PSG, nadat het een hele tijd crescendo ging. Tactiek, opstelling, moraal, allemaal hetzelfde. Geen idee waar het aan ligt, maar we gaan gewoon verder en we tweaken totdat het weer goed gaat
quote:Op zondag 5 december 2010 01:24 schreef Dr.Mikey het volgende:
Die Vincent Enyeama is trouwens ook maar een vage keeper.
Uitstekend in het veld tot zelfs doelman van het jaar maar wat een lastpak zeg bah.
Eerst al lopen zeuren dat ik niet streng genoeg ben tegen mijn spelers tot een paar keer toe.
Vervolgens wil meneer wel blijven maar maakt hij ruzie met de derde keeper.
Zie ik dat Manchester interesse in hem heeft dus bied ik hem daar aan is het voor meneer weer niet goed .
Wacht het wordt nog mooier ManU bied vervolgens 2 miljoen minder wat ik dus logisch gezien afwijs is meneer weer ontevreden![]()
Bij de start van elk seizoen kun je ze instellen, en halverwege het seizoen kun je ze bijstellen. Volgens mij kun je op andere tijden je doelstellingen niet veranderen, maar misschien heb ik het mis.quote:Op zondag 5 december 2010 11:20 schreef Nick-GizMo het volgende:
Waar kun je ergens je doelstellingen veranderen?
Ja, je hebt gelijk, ik heb gewoon te veel de neiging om het resultaat van wedstrijden als een volledig berekenbaar iets te zien. Ik probeer altijd te doorgronden waar iets door komt, maar in FM komt het soms misschien gewoon nergens doorquote:Op zaterdag 4 december 2010 21:21 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar goed, ik vind niet dat er per se een verklaring voor hoeft te zijn. Ik bedoel, hoe onvoorspelbaar is voetbal? FM is een computerspel, dus ben je geneigd te denken dat je alles in de hand moet kunnen hebben. Het feit dat dit niet zo is, is mijns inziens een blijk van het ongekende realisme van het spel. Wellicht gaat het hier en daar wat te ver, wat dat betreft zal men van mening verschillen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook vaak genoeg frustrerend. Maar ik probeer me erbij neer te leggen en de uitdaging ervan te zien, anders ga je dwangmatig naar verklaringen zoeken die er niet eens zijn. We zijn gebonden aan de opties van het spel en daarom zijn we gelimiteerd in het benoemen en oplossen van problemen, ten opzichte van 'real life'.
Ik heb nu ook weer een serie van zeer matige resultaten met PSG, nadat het een hele tijd crescendo ging. Tactiek, opstelling, moraal, allemaal hetzelfde. Geen idee waar het aan ligt, maar we gaan gewoon verder en we tweaken totdat het weer goed gaat
Hmm ben al voorbij de winterstop maar heb geen melding gekregen hoorquote:Op zondag 5 december 2010 11:52 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Bij de start van elk seizoen kun je ze instellen, en halverwege het seizoen kun je ze bijstellen. Volgens mij kun je op andere tijden je doelstellingen niet veranderen, maar misschien heb ik het mis.
Ik gooi altijd bij een achterstand met Cambuur het roer volledig om:quote:Op zondag 5 december 2010 10:45 schreef VonHinten het volgende:
Wat doen jullie als het tijdens een wedstrijd niet helemaal lekker loopt? Gaan jullie schuiven met de teaminstellingen (dus: aanvallender of juist verdedigender spelen), of wissels toepassen, of zelfs een compleet ander systeem spelen?
Over teaminstellingen, veranderen jullie die voor of tijdens de wedstrijd, of ga je altijd uit van eigen kracht? Ik begin bijna elke wedstrijd op Standard, behalve als ik zeker weet dat ik veel beter ben (meestal Control, soms zelfs Attacking) of veel minder goed ben (meestal Counter, soms Defensive). Daarnaast, 2-0 voorsprong 10 minuten voor tijd is bijna altijd Contain bij mij. Binnenharken die winst en nergens meer over praten.
Waarom begin je er dan niet mee?quote:Op zondag 5 december 2010 13:31 schreef heloef het volgende:
Meestal werkte het in de eerste divisie voortreffelijk en bogen we in 8 van 10 gevallen een achterstand om in een overwinning.
Omdat dat we de meeste wedstrijden op een controlerende wijze ook wonnen, en het weinig zin heeft om 90 minuten vol de aanval te spelen heb ik gemerkt.quote:
34 keer gelijk gespeeld?quote:Op zondag 5 december 2010 14:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik heb gister dus een heel seizoen niet verloren en toch ben ik 2e geëindigd achter Ajax .
Best een leuke uitdaging toch?quote:Op zondag 5 december 2010 17:12 schreef Nick-GizMo het volgende:
Hmm ik sta op de lijst van Deportivo La Coruna, denk niet dat ik daar heen ga
Uitdaging wel, want ze staan nu 16de maar kunnen nog zelfs degraderenquote:
ja maar zie er ook wel een goede middenvelder in, ik wil hem misschien omtrainen, wat lijkt jullie zijn beste positie?quote:Op zondag 5 december 2010 17:48 schreef Nick-GizMo het volgende:
Dat zie je toch? En anders kun je het ook zien in een verslag over hem
Middenvelder is sowieso een goeie plek voor hem, alleen jammer dat ze snelheid en eerste meters iets minder zijn.quote:Op zondag 5 december 2010 17:49 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
ja maar zie er ook wel een goede middenvelder in, ik wil hem misschien omtrainen, wat lijkt jullie zijn beste positie?
Ik houd wel in de gaten welke talentjes er zijn bij de club. Maar meestal verhuur ik die talenten aan andere clubs waar hun prestaties worden bijgehouden door mijn scouts.quote:Op zondag 5 december 2010 17:54 schreef Nick-GizMo het volgende:
Kijken jullie ooit naar de jeugdteams? Hier is het 2de en onder 19 kampioen geworden, wat volgens wel vaker gebeurt als je ergens de manager bent
Jesus,dat maak ik echt nooit meequote:Op zondag 5 december 2010 17:47 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Ik kreeg net van de sint dit pareltje in mijn jeugd, maar welke positie is het best voor hem??[ afbeelding ]
Ik wel vorig seizoen 1 van Bakel linksback van 16 jaar.quote:Op zondag 5 december 2010 19:25 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Jesus,dat maak ik echt nooit mee
Ja dan moet je inderdaad blijven.quote:Op zondag 5 december 2010 17:44 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Uitdaging wel, want ze staan nu 16de maar kunnen nog zelfs degraderen. Maar nu kan ik met PSV de CL in
Perfect als playmaker centraal op CM of AMC. Iemand die niet te veel loopt, maar als centraal aanspeelpunt de ballen over de aanval verdeelt. Hij is ook sterk, dus je kunt hem de bal laten vasthouden, en met zijn creativiteit, passing, techniek en balaanname is hij perfect om steekpasses te geven voor snelle aanvallers, of voorzetten voor kopsterke. Ik zou hem onmiddelijk de PPM "Tries killer balls" leren. Ik weet niet hoe dat in het Nederlands heet.quote:Op zondag 5 december 2010 17:47 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Ik kreeg net van de sint dit pareltje in mijn jeugd, maar welke positie is het best voor hem??[ afbeelding ]
Dit vraagt echt zo verschrikkelijk om een filmpjequote:Op zondag 5 december 2010 21:35 schreef Irritatie100 het volgende:
wtf is dit, m'n tegenstander z'n verdediging schiet de bal lukraak naar voren, in het niets. Er staat niemand, ook geen verdediging van mij (kwam uit een corner). Sprint m'n keeper naar de bal toe en maakt ie een omhaal in eigen goal![]()
![]()
Dat zou eventueel een mooie vervanger van Séssegnon kunnen zijn! Maar een kenmerk van mij is dat ik eerst tientallen spelers scout en beoordeel voordat ik een keuze maak (soort van FM meets rational choice theory, that's mequote:Op maandag 6 december 2010 00:39 schreef Nick-GizMo het volgende:
Kevil, kijk anders eens naar Henri Saivet.
Bij PSV heb ik 2 oud PSVers kunnen halen, Ruud en Mark komen komen weer terug. Diarra heeft 10 wedstrijden meegedaan en is weer verkocht voor 3.6 miljoen. Ibi is ook vertrokken voor 7.5 miljoen.
Nu maar hopen dat Kadlec dit jaar ook in het eerste gaat presteren
Lijkt me een puike AMC. Die hoeven niet heel snel te zijn, vooral technisch voor in de kleine ruimte.quote:Op zondag 5 december 2010 17:47 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
quote:Op maandag 6 december 2010 11:37 schreef CarlosJacques het volgende:
Ik heb bij een game die ik samen met een maat van me speel een spits gehaald die Babi heet. Ik heb hem nummer 66 gegeven, nummer 66 Babi Pangang.
Zo moest ik me inhouden om bij de game die ik kort met het team South Park FC gespeeld heb, om de zwaarste van de selectie geen Eric Cartman als bijnaam te gevenquote:Op maandag 6 december 2010 11:37 schreef CarlosJacques het volgende:
Ik heb bij een game die ik samen met een maat van me speel een spits gehaald die Babi heet. Ik heb hem nummer 66 gegeven, nummer 66 Babi Pangang.
Wow, heb je dit binnen drie/vier jaar geflikt? Dan ga je echt keihard!quote:Op maandag 6 december 2010 10:44 schreef Scorpie het volgende:
Heuj, met ARC Europa League gespeeld tegen Werder Bremen, Sporting CP en nog een onbetekenend clubje. Met pure mazzel 6 punten gehaald wat genoeg was om op doelsaldo door te gaan samen met Sporting. Nu tegen 1 of ander russisch clubje waarvan ik de naam niet onthouden heb. Ik ben favoriet
In de competitie op de 1e en 2e plek aan het afwisselen met Vitesse en Ajax als outsider op plek 3.
Bestuur lyrisch, spelers beginnen zwaar goed te draaien en weg te willen
Haha, nee ik zit nu in 2018/2019 qua seizoen ! Screens komen vanavondquote:Op maandag 6 december 2010 12:35 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Wow, heb je dit binnen drie/vier jaar geflikt? Dan ga je echt keihard!
Screentje van je selectie?
Als ik vanavond thuis ben zal ik eens kijken hoe ik een filmpje moet makenquote:Op maandag 6 december 2010 00:31 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Dit vraagt echt zo verschrikkelijk om een filmpjeMaar jij speelt nog FM10 toch? Zonde!
Hendig.quote:Op maandag 6 december 2010 18:10 schreef stevenmac26 het volgende:
Ik had een paar spelers en die wilden meer speeltijd, dit was echt net voor de vakantie zeg maar.
Dus ik gezegd ja je krijg je kans, gasten helemaal blij.
2 weken later wilden ze allemaal weg omdat ik mn beloftes niet na kwam
Hoe moet ik dat doen in de vakantie dan?
Ik dacht dat die gasten het zelf wel zouden snappen dat het vakantie isquote:Op maandag 6 december 2010 18:19 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Hendig.![]()
Spelers meer speeltijd beloven als de competitie af is.
Ja. FM.quote:Op maandag 6 december 2010 18:22 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik dacht dat die gasten het zelf wel zouden snappen dat het vakantie is
Suk is een groot talent in FM. FMquote:Op maandag 6 december 2010 18:23 schreef stevenmac26 het volgende:
Suk kan Real Madrid nadat ik hem een seizoen had uitgeleend aan Volendam
Almere City ofzo zit nu in de Eredivisie
Op naar seizoen 2 met Suarez in Suk in de spits dan maarquote:Op maandag 6 december 2010 18:25 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ja. FM.![]()
[..]
Suk is een groot talent in FM. FM.
Dat had ik ook regelmatig met Ajax.quote:Op maandag 6 december 2010 18:45 schreef stevenmac26 het volgende:
Omdat zowel Volendam als Almere City zijn gepromoveerd heb ik geen sattelietclub meer en het bestuur wilt er ook geen 1 nieuwe zoeken voor mij
Ik heb al mijn spelers teruggehaald van Excelsior nadat ze play-offs voor Europees voetbal dreigden te gaan winnen, daarna verloren ze meteen.quote:Op maandag 6 december 2010 18:46 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Dat had ik ook regelmatig met Ajax.Je hebt ze te goed gemaakt.
Dat zag ik aan het begin van het seizoen es over het hoofd. Speelden al mijn wisselspelers mee met het reserveteam in de voorronde van de beker, kon ik ze zelf niet mee gebruiken. Leuk spelen dan zo'n bekerwedstrijd zonder wisselspelers. Ik vloog er toen gelijk in de eerste ronde uit. Hele wedstrijd 1-0 voor, toen 1-1 vlak voor tijd, extra tijd spelen (nog steeds geen wissels, iedereen op 65% condition) en toen kreeg ik in de 118e minuut de 1-2 tegen.quote:Op maandag 6 december 2010 18:55 schreef heiden6 het volgende:
Als ze de Europa League in gaan en ik leen spelers uit dan mogen ze niet meer voor mij uitkomen als ik ze terughaal.
Leuk om je verhalen te lezeenquote:Op maandag 6 december 2010 20:14 schreef Winski05 het volgende:
Huppaaaa! Mijn eerste grote succes met African Warriors: de Knockout Cup heb ik gewonnen
Na een thriller van een wedstrijd, werkelijk.
Kaizer Chiefs komt vlák voor tijd op 0-1, en ik besluit dan maar vol op de aanval te gaan. Met succes, want invaller en clubheld Sibusio Ntuli maakt in blessuretijd de gelijkmaker. Dan volgt er een zeer spannende verlenging, met kansen over en weer. Ik blijf vol op de aanval spelen, onder het mom van alles of niets. Als je dan verliest, dan met opgeheven hoofd.
Het lijken penalties te worden, dus ik besluit alvast Wayne Motale in te brengen. Hij is mijn beste penalty-nemer. En wat doet Motale? Die maakt gewoon de winnende treffer!
African Warriors heeft een beker gewonnenIn Soccer City, onder het oog van maarliefst 87.600 toeschouwers
![]()
[ link | afbeelding ]
Herkenbaar tegen amateurs heb ik het ook altijd moeilijk.quote:Op maandag 6 december 2010 14:47 schreef heloef het volgende:
Zo juist uitgeschakeld in de beker door Telstar
Inderdaad! Ik had het heel moeilijk tegen GAE Kampen en nu had ik een verlenging nodig om AZ B te verslaan..quote:Op maandag 6 december 2010 21:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Herkenbaar tegen amateurs heb ik het ook altijd moeilijk.
Knappe prestatie, congrats!quote:Op dinsdag 7 december 2010 08:16 schreef Scorpie het volgende:
en zo is voor het eerst in de geschiedenis van de Nederlandse Eredivisie dat ARC landskampioen is geworden!
Thanks! Het was niet de bedoeling want mijn team is eigenlijk veel te zwak voor wedstrijden tegen Real Madrid of Barcelonaquote:
quote:Op dinsdag 7 december 2010 08:16 schreef Scorpie het volgende:
Jaaaaaaa totaal onverwacht kampioen geworden met ARC, in de 32e speelronde stonden er 4 ploegen met 67 punten bovenaanwaaronder ARC, in de 33e speelronde maar 1 punt gepakt dus mij al neergelegd bij een daling, blijkt Heerenveen op 70 punten te staan, Ajax en Vitesse nog op 67 (die hadden dus blijkbaar niet gewonnen).
34e speelronde moest ik tegen Almere City die op de 12e plek stonden, en Heerenveen, mijn concurrent, tegen Utrecht, dat op de 16e plek stond. Ik gaf onszelf dus weinig kans, zeker toen tijdens de wedstrijd na 28 minuten Utrecht met 10 man stondWij maakte ondertussen gemakkelijk de 0-1 waardoor deze wedstrijd voor ons in de pocket zat. Ondertussen natuurlijk met een schuin oog naar de live scores te kijken, toen in de 45e minuut Heerenveen ook een rode kaart kreeg
10 vs 10 en nog steeds 0-0 bij Utrecht, zou het dan toch gebeuren? In de rust vernomen dat Utrecht met 9 man kwam te staan door een 2e rode kaart voor Amarilla
9 tegen 10, ik kon het dus wel vergeten, ook al stond het nog steeds 0-0.
De 2e helft van Almere City - ARC was niet boeiend meer, die wedstrijd zat in de pocket, dus de gehele tweede helft nagelbijtend gekeken naar wat er in Utrecht zou gebeuren en dat kleine beetje hoop wat je hebt wordt dan steeds groter en groter naarmate de tijd verstrijkt...op doelsaldo stond ARC nu virtueel eerste, dus als Heerenveen ook maar meer dan 1 punt zou pakken zou het feestje over zijn......tot de 85e minuut was het bloedstollend totdat de Utrechtse held Tokaya de 1-0 maakte voor Utrecht!! FEEST!! ARC was bij deze stand met 2 punten voorsprong kampioen! Grote domper was de 1-1 in de 88e minuut van Diaz, waardoor ik weer in zak & as kwam te zitten, maar Utrecht hield vol en zo is voor het eerst in de geschiedenis van de Nederlandse Eredivisie dat ARC landskampioen is gewordenScreens komen vanavond wel!
Thanks for the tip, al zit ik al in Juni. Heeft iemand nog zo'n lijstje met die datumsquote:Op dinsdag 7 december 2010 10:38 schreef Winski05 het volgende:
Pfff. Ik baal als een stekker.
Ieder jaar ga ik, als het 15 januari is geweest, de nieuwe lichting talenten in heel Afrika doorspitten, op zoek naar talent. En je komt af en toe ontzettend leuke spelers tegen, maar 90% wil niet komen of kan ik met African Warriors simpelweg niet betalen.
Maar zo af en toe heb je ook wel eens geluk. Want ik kwám me toch een talent tegen, zeg! In Kenia nog wel. Normaal gesproken een land dat louter topatleten voortbrengt en niet bepaald bekend staat om talentvolle voetballers. Maar nu is er een 18 jarige spits opgestaan, die het Keniaanse voetbal plots meer aanzien kan geven.
Het triese is: deze speler wil dolgraag voor mijn club spelen, maar hij krijgt alsmaar geen werkvergunning
Dus die wordt binnenkort opgepikt door een topclub en dan zal ik altijd blijven denken: die had bij mij moeten spelen...
[ link | afbeelding ]
Ik probeer nu voor de 3e keer een work permit te krijgen, maar ik weet dat het tevergeefs is. Helaas...
Mijn bestuur wil überhaupt niet dat er een feeder danwel parent club komt. Om de zoveel maanden dien ik weer een verzoek in, maar iedere keer komt dan de mededeling dat ze geen geschikte club kunnen vindenquote:Op dinsdag 7 december 2010 11:37 schreef CarlosJacques het volgende:
Winski, je kunt zeker geen werkvergunning feederclub krijgen in Afrika?
En Arsenal verliest met 2-1 bij Liverpool en ik win, door een geweldige Aaron Lennon (2 goals + 1 assists) met 4-0 van Everton.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:42 schreef Moron het volgende:
Dus ik ben benieuwd of Arsenal nog punten laat liggen. Ben echter bang van niet, want zij moeten tegen Liverpool, mij en West Brom. Ik moet tegen Everton, Arsenal en Wolves.
1 January Chilequote:Op dinsdag 7 december 2010 10:47 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Thanks for the tip, al zit ik al in Juni. Heeft iemand nog zo'n lijstje met die datums?
Ik ben verliefd/jaloers op jouw game. Jij hebt er tenminste echt plezier in.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:18 schreef Winski05 het volgende:
Zo, zet je de thuisclub mooi even te kijk![]()
Wát een overwinning, Makhubo=held!
[ link | afbeelding ]
Leuk complimentquote:Op dinsdag 7 december 2010 13:19 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ik ben verliefd/jaloers op jouw game. Jij hebt er tenminste echt plezier in.Ik denk dat ik vanmiddag ook LLLLLLLLM ga beginnen
Zeker tof omdat leaguereputation.
Dus je moet eigenlijk voor elk van die landen een scout paraat hebben staan.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:14 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
1 January Chile
2 January Brazil
5 January Iceland
5 January Ireland
7 January Finland
10 January Columbia
15 January Ivory Coast
15 January Tunisia
15 January Algeria
15 January Morocco
15 January Cameroon
15 January Senegal
15 January Nigeria
15 January Egypt
20 January Norway
28 January Peru
14 February Belarus
7 June Bosnia
7 June Montenegro
7 June New Zealand
20 June Northern Ireland
20 June Israel
20 June Croatia
20 June Switzerland
20 June Ukraine
20 June Wales
20 June Greece
20 June Hungary
20 June Turkey
20 June France
20 June Germany
20 June Portugal
20 June Australia
20 June Scotland
25 June England
25 June Austria
29 June Slovakia
30 June Czech Republic
30 June Poland
30 June Belgium
30 June Italy
1 July Bulgaria
1 July Slovenia
1 July Roumania
7 July Denmark
7 July Holland
10 July Serbia
10 July Spain
15 July South Africa
20 July Mexico
1 August Uruguay
1 August Argentina
19 September Barbados
19 September Trinidad & Tobago
19 September Paraguay
19 September Ecuador
19 September Bolivia
9 December Japan
26 December U.S.A
27 December Sweden
27 December Russia
27 December China
Of zelf keer op keer de landen doorspitten.. al zal dat voor mij(Met Police, level 8 van het Engelse league systeem) niet nodig zijnquote:Op dinsdag 7 december 2010 14:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je moet eigenlijk voor elk van die landen een scout paraat hebben staan.
Proberen proberen proberen. En neem de tijd om werkelijk te zien waar je spelers goed in zijn (en geef ze dan een rol in het veld die alleen die attributen benadrukt) en waar je spelers knalhard in zuigen. Heb je 3-4 belachelijk goede, verdedigend ingestelde spelers? Speel dan een systeem waarin al deze spelers in de basis staan. Gouden tip: de beste formatie is de formatie die bij je spelersmateriaal past. Als je nog geen 2 normale spitsen hebt, moet je geen 4-3-3 gaan spelen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:20 schreef Lindgren. het volgende:
Bestaat er iets van een tutorial over hoe je het best je tactiek kunt opbouwen? Of afstemmen op je team? Ik vind 't nog steeds lastig.
Thanks!quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:03 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Proberen proberen proberen. En neem de tijd om werkelijk te zien waar je spelers goed in zijn (en geef ze dan een rol in het veld die alleen die attributen benadrukt) en waar je spelers knalhard in zuigen. Heb je 3-4 belachelijk goede, verdedigend ingestelde spelers? Speel dan een systeem waarin al deze spelers in de basis staan. Gouden tip: de beste formatie is de formatie die bij je spelersmateriaal past. Als je nog geen 2 normale spitsen hebt, moet je geen 4-3-3 gaan spelen.
En blijf vervolgens tweaken aan je tactieken! Als je veel partijen op rij verliest, dan zit er iets flink mis in je team.
Voorbeeld: in mijn game met Espanyol stond ik na 9 wedstrijden op de 3e plaats (7 winst, 2 verlies). Vervolgens won ik 10 wedstrijden op rij niet meer en zakte ik naar 12e plaats. Ik paste vervolgens drie kleine dingen aan:
- Vleugelspelers op support ipv attack
- Verdedigende MC die op closing down van 'all over the pitch' naar 'own area' ging
- Playmaker van attack op support
Oftewel, het hele middenveld iets verdedigender ingesteld.
En hups, gelijk win ik van de laatste 5 wedstrijden weer 4 partijen (waaronder Espanyol 1-0 Real Madrid), en speel ik 1x gelijk.
Dan pas je toch je tactiek een beetje aan.quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik ben eindelijk kampioen geworden met Feyennord .
Van Hanegem had gelijk binnen drie jaar jawel in seizoen 3 kampioen geworden met Feyenoord
Missie voltooit de Champions league wacht.Alleen nu heb ik een probleem.
Ik heb namelijk een geweldig bassis elftal vind ik zelf plus geweldige wissels maar mij is altijd verteld dat je bij FM spelers moet kopen omdat anders de tegestander zich gaat aanpassen aan je tactiek
Maar ik heb helemaal geen zin om nieuwe spelers te kopen
Idd. Het klopt dat je tegenstander zich een beetje gaat aanpassen als je een tactiek lang genoeg gebruikt, maar kleine veranderingen kunnen dit al verhelpen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:23 schreef Biels het volgende:
[..]
Dan pas je toch je tactiek een beetje aan.
wut?quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:21 schreef Biels het volgende:
Grote baas was Yaya Sanogo met 91 treffers in totaal, waarvan 63 in de competitie.
quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:58 schreef VonHinten het volgende:
Lol, zie em peunen van afstand die keahl
Madness!quote:
quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:15 schreef VonHinten het volgende:
[..]
nee dat geloof ik wel, maar van z'n attributes.
Zo zie je maar weer, enige wat belangrijk is voor een spit is Eerste Meters, Snelheid en Afwerken.quote:
Oneens, Composure is imo het meest belangrijk voor een spits.quote:Op woensdag 8 december 2010 08:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, enige wat belangrijk is voor een spit is Eerste Meters, Snelheid en Afwerken.
Lang niet zo belangrijk als Eerste Meters en Snelheid. Ik heb een spits die met 17/17 op die 2 en Composure op 10 nog steeds topscoorder van de Eredivisie wordt, met 2 vingers in zijn neus. Hij loopt zo ongeveer elke verdediger er vierkant uitquote:Op woensdag 8 december 2010 08:58 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Oneens, Composure is imo het meest belangrijk voor een spits.
Tsja, als ik een spits met laag composure heb mist ie de grootste kansen.quote:Op woensdag 8 december 2010 09:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lang niet zo belangrijk als Eerste Meters en Snelheid. Ik heb een spits die met 17/17 op die 2 en Composure op 10 nog steeds topscoorder van de Eredivisie wordt, met 2 vingers in zijn neus. Hij loopt zo ongeveer elke verdediger er vierkant uit1 diepe bal en floep, weg istie.
Wat is de nederlandse vertaling voor composure eigenlijk
Het enige waar ik merk dat composure echt invloed op heeft is Penalty`s nemen, die worden altijd gemist door de grote faalhazenquote:Op woensdag 8 december 2010 09:20 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Tsja, als ik een spits met laag composure heb mist ie de grootste kansen.
Geen idee wat de NL vertaling is, gebruikt iemand de NL taal dan ?
Composure = Zelfbeheersingquote:Op woensdag 8 december 2010 09:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het enige waar ik merk dat composure echt invloed op heeft is Penalty`s nemen, die worden altijd gemist door de grote faalhazenik laat mijn spits ook nooit penalties nemen. Owja, en composure is handig als hij weer eens wordt genoemd door de trainer van de tegenstander als superman.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |