Tja... wie moet je dan geloven he? Ik heb hem gevraagd of het daadwerkelijk van één ip afkomstig was en of hij anders je account weer wilde open zetten. Ik ga er van uit dat dat dan ook gebeurt en dan valt je vooropgesteldemeningsverhaal nog verder in het water.quote:Goudisnep2 & kritischgoud werden geblokkeerd omdat het hier de user GOUDISNEP betrof. Ik zie niet in waarom iemand zich moet gaan registreren onder 3 aliassen.
Als het daarmee gaat zoals met al je geschreeuw - ik verwacht niet anders - gaat helemaal niemand ooit weten wat jij hiermee bedoelt.quote:Alle info is opgeslagen. Tegen die tijd zul je wel weten wat ik hiermee bedoel.
Kijk eens aan.quote:Heb blijkbaar een foutje gemaakt, ze hebben me ook een mail gestuurd die ik je heb doorgestuurd.
mvg
Admin
(Admin en Martijn zijn verschillende gebruikers)quote:Ondertussen krijg ik een email van de Admin die mijn account weer zal activeren. Al blijft het een zeer mystrieus gebeuren, is voor mij de zaak afgedaan.
Graag gedaan, het komt vast goed met dat posten. We zullen zien of je de discussie kan smaken.quote:Ik kan weer posten op het forum, zij het via een omweg. De admin was wel meewerkend maar kon ook niet echt vertellen wat er aan de hand was. In ieder geval bedankt voor de moeite.
Er word moedwillig aangestuurd op hyperinflatie want deflatie is geen optie. De hoge bazen zien dit in hun elitaire wereld al aankomen, kennis die wij allang hadden.quote:Op zondag 12 december 2010 14:35 schreef GoudIsEcht het volgende:
http://www.reuters.com/article/idUSTRE6932NR20101004
Ach, nu gaan er vast weer allerlij mensen roepen dat het echt in een bubbel is enzo... Of dat er deflatie gaat komen en dat we papier moeten verzamelen.
Dat is een politieke keuze of juist het gebrek aan een keuze. De uitkomst staat niet vast.quote:Op zondag 12 december 2010 22:46 schreef Baltazar69 het volgende:
[..]
Er word moedwillig aangestuurd op hyperinflatie want deflatie is geen optie. De hoge bazen zien dit in hun elitaire wereld al aankomen, kennis die wij allang hadden.
Goud en andere commoditys zal de enige belegging van waarde blijven.
Vooropgesteld dat niets zeker is lijkt het me toch de meest waarschijnlijke uitkomst. De hyperinflatie (forse dollardevaluatie is een beter woord) zit tot op zekere zin al in het systeem.quote:Dat is een politieke keuze of juist het gebrek aan een keuze. De uitkomst staat niet vast.
Natuurlijk. Goud is de enige thermometer van tegoeden/schulden. Papier is dat niet.quote:Het ongecontroleerd printen van tegoedbonnen die men dollars of euro's noemt, om consumptiegoederen uit china te kopen is ook een bubble
Als ik mijn salaris in Euro's om kon ruilen tegen voortaan een vast gewicht in Goud op basis van de huidige prijs, zou ik het doenquote:Op maandag 13 december 2010 13:49 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Natuurlijk. Goud is de enige thermometer van tegoeden/schulden. Papier is dat niet.
Dergelijke uitspraken zul je mij niet horen doen. Macht en geld zijn dan wel verbonden, maar kennen ook een eigen dynamiek (waar bijvoorbeeld geweld ook bij hoort).quote:Die nu goud of andere waardevolle metalen in handen heeft zullen de nieuwe heersers in de nieuwe wereld worden.
quote:Op maandag 13 december 2010 15:30 schreef Baltazar69 het volgende:
De papieren wereld staat inderdaad op knappen, overal hangen derivaatzeepbellen. Normale schuldafbouw is geen optie en zal men alle tijden voorkomen. De inflatie zal mensen tot honger en armoede maken, behalve zij die hun geld in waarde hebben gestoken zoals goud en zilver.
Die nu goud of andere waardevolle metalen in handen heeft zullen de nieuwe heersers in de nieuwe wereld worden.
Zilver word nog wel gezien als comodity. Dat gaat op termijn veranderen, maar wanneer is de vraag... Bij een nieuwe crisis zie ik zilver nog wel even een flinke klap maken vanwaaruit het de hyperinflatie zal betreden en de echte rally mag beginnen.quote:Op donderdag 16 december 2010 07:32 schreef Blandigan het volgende:
http://www.zerohedge.com/(...)ic-human-nature-and-
Mooie opsomming en het geeft in vogelvlucht aan waar mijn vertrouwen in zilver op is gebaseerd.
Ik vond het grappig te lezen dat hij hetzelfde voorbeeld aanhaalde over het aandeel Apple als ik al eens eerder deed op FOK.
Ik heb al mijn papieren posities "verzilverd" en stap er nog eens extra in.
Eerst een vraag. Heb je het over fysiek goud of over een ETF of bullion fonds?quote:Op zaterdag 18 december 2010 12:29 schreef iamcj het volgende:
Een overdenking:
Bij de laatste perikelen over de euro en de schulden, schoot Goud de lucht in (in euro's).
Het is mijn inziens onvermijdelijk dat er landen deels moeten defaulten op hun schulden.
Dit zou betekenen voorlopig nog long op Gold en het past ook in het Parabolisch verloop van de goud grafiek. Dat zou een logisch moment zijn om te spiken en dus ook om in die dagen juist uit goud te stappen.
Of de val van de US-dollar, maar dat zie ik op korte termijn nog niet gebeuren. Alhoewel, dat is juist waar niemand nu echt rekening mee houdt, terwijl het van de Eurolanden wel wordt verwacht.
Meningen?
Default is deflatoir. Immers de equity van banken krimpt dan (ze moeten schulden afschrijven) en daarmee (maal een multiplier) de hoeveelheid krediet die kan worden verstrekt. In een krediet gebaseerd geldsysteem zoals wij hebben betekent dat effectief dat de hoeveelheid geld afneemt met een factor die een veelvoud is van de waarde van de defaults. Een belegging in goud of alles wat geen cash equivalent is is in zo'n scenario een vreemde keuze.quote:Op zaterdag 18 december 2010 12:29 schreef iamcj het volgende:
Het is mijn inziens onvermijdelijk dat er landen deels moeten defaulten op hun schulden.
Niet als je de volgende stap incalculeert..quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:19 schreef SeLang het volgende:
Default is deflatoir. Immers de equity van banken krimpt dan (ze moeten schulden afschrijven) en daarmee (maal een multiplier) de hoeveelheid krediet die kan worden verstrekt. In een krediet gebaseerd geldsysteem zoals wij hebben betekent dat effectief dat de hoeveelheid geld afneemt met een factor die een veelvoud is van de waarde van de defaults. Een belegging in goud of alles wat geen cash equivalent is is in zo'n scenario een vreemde keuze.
Wat dacht je van oorlog? Niet een geheel onrealistische gedachte. Niet de meest voor de hand liggende, maar het zou me niet verbazen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:18 schreef dvr het volgende:
[..]
Niet als je de volgende stap incalculeert..![]()
Zover zal het nooit komen want een grootschalig bankenfaillissement zou rampzalig zijn. Niet alleen vanwege de afschrijvingen bij pensioenfondsen en andere beleggers, of de tienduizenden werklozen, of de verdwenen (en deels door de staat te compenseren) banktegoeden, maar vooral omdat de massale terugtrekking van krediet aan het bedrijfsleven meteen tot het faillissement van tienduizenden andere bedrijven zou leiden en de economie effectief stil zou vallen. Er zouden teveel onmisbare schakels verdwijnen, teveel mensen werkloos worden, en niemand zou meer krediet aan zijn afnemers durven te geven. Dat is een klap die alleen nog te boven te komen zou zijn, op langere termijn, door een wettelijke algemene schuldkwijting (iedereen schuldenvrij verklaard..
Ik zie het zo:quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Default is deflatoir. Immers de equity van banken krimpt dan (ze moeten schulden afschrijven) en daarmee (maal een multiplier) de hoeveelheid krediet die kan worden verstrekt. In een krediet gebaseerd geldsysteem zoals wij hebben betekent dat effectief dat de hoeveelheid geld afneemt met een factor die een veelvoud is van de waarde van de defaults. Een belegging in goud of alles wat geen cash equivalent is is in zo'n scenario een vreemde keuze.
wheat is bijna verdubbeld in een jaar, dat is waarquote:Op zondag 19 december 2010 14:17 schreef SeLang het volgende:
Ik pleit trouwens voor een nieuwe reserve currency op basis van kippen. Kippen zijn de laatste 3 decennia de beste "store of value" gebleken met verrassend weinig variatie in koopkracht. Chicken are money. Got chicken?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zijn absoluut krachten die daar op aansturen.quote:Wat dacht je van oorlog? Niet een geheel onrealistische gedachte. Niet de meest voor de hand liggende, maar het zou me niet verbazen
Ik pleit nergens voor maar verwacht een reserve-currency die volledig fiat is en haar kracht/waardering krijgt uit gebruik. De dollar was altijd 'as-good-as-gold' en de link goud=doom komt ook vooral daar vandaan. Goud is immers in zekere zin in competitie met de dollar, daarom hoor je ook altijd mensen roepen over hou je 'goud niet kan eten'; die lui verwachten een opkomst van goud gelijk gaat met een klap van de dollar.quote:Ik pleit trouwens voor een nieuwe reserve currency op basis van kippen. Kippen zijn de laatste 3 decennia de beste "store of value" gebleken met verrassend weinig variatie in koopkracht. Chicken are money. Got chicken?
ik had eerder gedacht dat je iets zou zeggen over het feit dat volgens deze grafiek iemand die in 1980 in goud belegde nu een rendement van -/- 40% gehad zou hebben, en op geen enkel moment in deze tijdsspanne boven water zou hebben gestaan....quote:Op zondag 19 december 2010 17:07 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Er zijn absoluut krachten die daar op aansturen.
Kijk naar de Korea's en wat daarhoom gebeurt. Hoe de VS daar provocatief oefenen, hoe Japan zijn leger verplaatst en China tot boeman probeert te maken (Japan en de VS zijn twee handen...).
Kijk naar hoe Israël de vredesbesprekingen laat doodvallen, kijk naar de Amerikaanse retoriek omtrent Iran - die overigens verrassend goed wordt ondersteund door de wiki-'leaks'.
/
[..]
Ik pleit nergens voor maar verwacht een reserve-currency die volledig fiat is en haar kracht/waardering krijgt uit gebruik. De dollar was altijd 'as-good-as-gold' en de link goud=doom komt ook vooral daar vandaan. Goud is immers in zekere zin in competitie met de dollar, daarom hoor je ook altijd mensen roepen over hou je 'goud niet kan eten'; die lui verwachten een opkomst van goud gelijk gaat met een klap van de dollar.
De euro is - althans volgens Duisenberg - de eerste munt die 'volledig is losgekoppeld van goud' (en van de 'nation state').
Die loskoppeling lijkt me een verstandige invulling. Dan heb je een fiat-munt voor de handel, en goud met een reservefunctie; de 'store of wealt'.
Een goudstandaard is een barbaric relic en niet houdbaar; dat heeft de geschiedenis ons al meerdere keren laten zien. Voor een 'kippenstandaard' lijkt me hetzelfde te spelen.
Jij bent degene die hier het wordt speculatie weer aan de haren bij wil slepen op basis van een grafiek; mij hoor je dergelijke kort-door-de-bocht uitspraken niet doen.quote:ik had eerder gedacht dat je iets zou zeggen over het feit dat volgens deze grafiek iemand die in 1980 in goud belegde nu een rendement van -/- 40% gehad zou hebben, en op geen enkel moment in deze tijdsspanne boven water zou hebben gestaan....
(in tegenstelling tot metals die de facto ergens voor gebruikt worden, anders dan speculatie)
KFC=Bling Blingquote:Op zondag 19 december 2010 14:17 schreef SeLang het volgende:
Ik pleit trouwens voor een nieuwe reserve currency op basis van kippen. Kippen zijn de laatste 3 decennia de beste "store of value" gebleken met verrassend weinig variatie in koopkracht. Chicken are money. Got chicken?
Kippen moet je voeren, je hebt een nachtverblijf en grond nodig, je hebt kans op ziektes en ze gaan dood.quote:Op zondag 19 december 2010 14:17 schreef SeLang het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |