http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
quote:De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
Daarnaastquote:Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.[/
============PERSBERICHT=============quote:Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
www.ns.nl/uitgestudeerdquote:Op woensdag 1 december 2010 15:17 schreef SubSun het volgende:
Niet direct ontopic, maar weet zo snel niet waar ik het anders kwijt en een nieuw topic is ook zo overdreven
Ik ben inmiddels klaar met mijn studie en heb het studentenreisproduct stop gezet. Een tijdje geleden kreeg ik bericht dat je van de NS (gratis of met korting) het voordeelabonnement kon krijgen, dus reizen met korting. Aanbieding/actie gold voor ex-studenten.
Nu kan ik hem niet meer vinden, iemand een idee waar ik deze kan ophalen of ie de actie niet meer geldig?
Ja fijn dat ik dus ook. Handig ook dat de buschauffeur er niks van zegt...quote:Op woensdag 1 december 2010 15:02 schreef Susi het volgende:
Misschien handig te zeggen dat Connexxion vannacht nieuwe software heeft geïnstalleerd, dat fout is gegaan waardoor alle studenten die normaliter gratis doordeweeks konden reizen, nu moeten betalen. Ik schrok me een ongeluk vanochtend.
Ik fiks de OP zo eventjes hoor, maar ik kon geen nieuwe vinden en ik heb een vraag.
Moet ik een studentenreisproduct 2011 bestellen ?
In de min staan is niet zo heel erg, maar als je in het weekend gaat reizen moet je wel weer uit het rood zijn, zodat je kunt inchecken.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:32 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Ja fijn dat ik dus ook. Handig ook dat de buschauffeur er niks van zegt...
Maar nu sta ik dus in de min, is dat erg?
Hier staat wel het formulier waarmee je het geld terug kan vragen. http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/22647
Fijn, geen rompslomp voor ons.quote:Connexxion en Translink Systems, dat is het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het OV-chipkaartsysteem, hebben bekend gemaakt dat studenten automatisch het teveel afgeschreven geld teruggestort krijgen op hun OV-chipkaart. Eerder vandaag werden studenten nog doorverwezen naar een formulier dat ze moesten invullen.
Najah als ik met de bus ga moet ik sowieso inchecken.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:18 schreef Susi het volgende:
[..]
In de min staan is niet zo heel erg, maar als je in het weekend gaat reizen moet je wel weer uit het rood zijn, zodat je kunt inchecken.
Maar ik weet nog steeds niet of je met een negatief saldo doordeweeks met de bus kan reizen (als je dus niks hoeft te betalen)?quote:<knip> Hierdoor is onterecht saldo van je Studenten OV-chipkaart geschreven.
Uiteraard gaan we er voor zorgen dat je dit saldo terugkrijgt. Vanaf 10 december staat het voor je klaar bij een ophaalautomaat bij jou in de buurt. Op de ophaalautomaat kies je voor 'ophalen bestelling'.
<knip>
Ja, dat kan. Probeerde ik je hierboven ook al te zeggen, maar ik was nogal onduidelijk blijkbaarquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:44 schreef Thormodo het volgende:
Ik kreeg zowaar vandaag een brief met als kop: teruggave onterecht afgeschreven saldo.
Het zou dus automatisch gaan, maar niet dus, je moet het alsnog zelf ophalen. Maar goed het is beter dan zo'n formulier opsturen...
[..]
Maar ik weet nog steeds niet of je met een negatief saldo doordeweeks met de bus kan reizen (als je dus niks hoeft te betalen)?
Dat was, voor mij, inderdaad niet heel duidelijkquote:Op dinsdag 7 december 2010 19:08 schreef Susi het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Probeerde ik je hierboven ook al te zeggen, maar ik was nogal onduidelijk blijkbaar
Nee volgens mij niet. Dan moet je je O&W-nummer hebben. Die kan je vinden als je inlogt op de pagina van de DUO-IB-groep (http://www.ibgroep.nl/particulieren/inloggen.asp) en dan onder mijn gegevens. En hij staat op alle brieven die je krijgt van de DUO-IB-groep.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:52 schreef IHVK het volgende:
Dat nummer op je OV chipkaart he naast IBG is dat je Ibgroep correspondentienummer?
https://www.ov-chipkaart.(...)aart/kaartaanvragen/quote:Op woensdag 8 december 2010 14:26 schreef MarkM het volgende:
Wat kost een nieuwe OV-chipkaart als je huidige kapot is?
Het is een persoonlijke. Ik ben student.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:34 schreef Geerd het volgende:
[..]
https://www.ov-chipkaart.(...)aart/kaartaanvragen/
Een anonieme kun je uit de automaat halen ook zelfde prijs maar kan je familie etc ook gebruiken.
Persoonlijke niet.
Ben bang dat als de conducteur je kaart uitleest idd ziet dat er een week product opstaat maardat dat pas de 1ste ingaat.quote:Op zondag 12 december 2010 15:54 schreef Niekeuh het volgende:
18 december 2010 word ik 18 jaar. Dus vanaf 1 januari 2010 heb ik recht op studiefinanciering.
Op 15 december 2010 kan ik mijn studenten reisproduct ophalen. Officieel mag ik dan ook pas vanaf 1 januari 2011 met mijn OV-kaart reizen. Is het mogelijk om toch al vanaf de 15e december 2010 hiermee te reizen.
Het reisrecht staat immers op de kaart.
Ik ga alleen met de bus. Weigert het apparaat dan?quote:Op zondag 12 december 2010 17:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ben bang dat als de conducteur je kaart uitleest idd ziet dat er een week product opstaat maardat dat pas de 1ste ingaat.
Je kunt natuurlijk altijd van te voren even vragen hey
Geen ervaring mee.quote:Op zondag 12 december 2010 17:58 schreef Niekeuh het volgende:
[..]
Ik ga alleen met de bus. Weigert het apparaat dan?
Je kan het altijd proberen. Als er een rood lampje gaat branden of er wordt geld afgeschreven werkt het nog niet.quote:Op zondag 12 december 2010 17:58 schreef Niekeuh het volgende:
[..]
Ik ga alleen met de bus. Weigert het apparaat dan?
Ik vind het geweldig om te zien dat ik wel in kan checken in het kleine pittoreske dorpje in Friesland waar ik vandaan kom maar dat het in de o zo grote stad Groningen nog steeds niet kan.quote:Op zondag 12 december 2010 21:52 schreef Renesite het volgende:
Bij mij in Groningen werkt het chipapparaat nog niet. Dus dan kan je zomaar doorlopen.
Maar vergeet niet: '15 december ophalen' Maar wat er nu bij mij staat (uit mijn hoofd) reisproduct student week [maand] 2010. Durf het zo niet te zeggen
En de tijd dat je hem kwijt bent ook gewoon zelf moeten betalen.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:48 schreef CindieY het volgende:
Ik vraag me af waarom een vervangende kaart aanvragen zo omslachtig moet zijn.
Jaren geleden, toen ze iedereen stalkten om een pasfoto te sturen voor de ov-chipkaart, heb ik de hele reutemeteut al eens opgestuurd. Ergens vorig jaar is mijn ov-chipkaart gebroken en heb ik een vervangende kaart aangevraagd. Dan moet je dus eerst op de website een aanvraagformulier aanvragen, waar nog weer een aantal werkdagen over heen gaat voordat je die thuis gestuurd hebt, dan moet je dat formulier invullen en weer opsturen (met pasfoto) en dan kun je weer een aantal weken gaan zitten wachten op je nieuwe ov-chipkaart. Ik zit dus nu weer met dat hele aanvraaggebeuren, omdat ik em ben kwijt geraakt. Waarom kunnen ze niet gewoon zeggen, beste mevrouw, we hebben uw gegevens, we sturen gewoon een nieuwe op?
Als je nog een oude had (met de witte achterkant) duurt het volgens mij maximaal 9 werkdagen, en als je al een nieuwe had (met koeien achterop) duurt het 3 of 4 weken.quote:Op zondag 19 december 2010 11:27 schreef IHVK het volgende:
Hoe lang heeft het trouwens bij jullie geduurd, voor je een nieuwe kreeg?
Bij mij hebben ze na 5 dagen eindelijk mijn aanvraag ontvangen maar ze zeggen dat ik 'm binnen 3 weken krijg terwijl de telefoniste sprak van 2 weken.
Bellen en nieuwe aanvragen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:30 schreef crossover het volgende:
De (studenten) ov-kaart van mijn vriendin is kapot. Wie kan me vertellen hoe je het snelste een vervangende kaart krijgt, waarbij de kosten voor het reizen zoveel mogelijk beperkt kan worden?
Ik had een oude en nu al 4 dagen voorbij. Ik hoop dat je gelijk hebt de aanvraag stuurde ik per post en ze vroegen niet of ik een oude of nieuwe had.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:56 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Als je nog een oude had (met de witte achterkant) duurt het volgens mij maximaal 9 werkdagen, en als je al een nieuwe had (met koeien achterop) duurt het 3 of 4 weken.
Ik had een oude en kreeg 3 dagen na ontvangst van mijn aanvraag de kaart in de bus, dik prima dus
Je kan beter zeggen dat je m kwijt bent anders willen ze dat je die kapotte opstuurt..quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:30 schreef crossover het volgende:
De (studenten) ov-kaart van mijn vriendin is kapot. Wie kan me vertellen hoe je het snelste een vervangende kaart krijgt, waarbij de kosten voor het reizen zoveel mogelijk beperkt kan worden?
Als je een nieuwe hebt hoef je geen pasfoto op te sturen, als je een oude hebt wel, er zijn ook 2 verschillende aanvraagformulieren.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik had een oude en nu al 4 dagen voorbij. Ik hoop dat je gelijk hebt de aanvraag stuurde ik per post en ze vroegen niet of ik een oude of nieuwe had.
Voor zover ik weet op stations zelf wel toch?quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:21 schreef IHVK het volgende:
Ok, ik had een oude. Happy XMas enzo iedereen btw, maar zijn er ook oplaadpunten die buiten staan zodat ze ook vandaag bereikbaar zijn ?
Heb je daar ook van die oplaadpunten ? Nooit opgevallenquote:Op zaterdag 25 december 2010 12:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
Voor zover ik weet op stations zelf wel toch?
Goed dat je het zegtquote:Op zaterdag 25 december 2010 12:24 schreef CantFazeMe het volgende:
Wanneer moet ik eigenlijk de chipkaart opnieuw activeren? Meende mij te herinneren dat je elk jaar één keer moest op laden. (Studentenreis product)
Volgens mij niet hoor.quote:Op zaterdag 25 december 2010 12:24 schreef CantFazeMe het volgende:
Wanneer moet ik eigenlijk de chipkaart opnieuw activeren? Meende mij te herinneren dat je elk jaar één keer moest op laden. (Studentenreis product)
Coolquote:Op zaterdag 25 december 2010 12:22 schreef Renesite het volgende:
Ik kom nooit in Rotterdam, maar dit zag ik staan:
NS Station Rotterdam Blaak
Address: Station in ROTTERDAM BLAAK
(Oplaadautomaat met OV-chipkaartsticker in linkerbovenhoek in stationshal)
Tevens: 2e kerstdag is de ToGo in Groningen wel open.
Je hoeft geloof ik maar één keer je product op te halen en dat is twee weken voordat je stufi ingaat.quote:Op zaterdag 25 december 2010 12:24 schreef CantFazeMe het volgende:
Dat ook nog inderdaad. Ik heb gewoon recht op gratis reizen, dus ik snap niet dat ze dat niet vergoeden. Nu met de kerstdagen loopt het aardig op.quote:Op zondag 19 december 2010 15:09 schreef MarkM het volgende:
[..]
En de tijd dat je hem kwijt bent ook gewoon zelf moeten betalen.![]()
Omdat het debielen zijnquote:Op donderdag 16 december 2010 17:48 schreef CindieY het volgende:
Ik vraag me af waarom een vervangende kaart aanvragen zo omslachtig moet zijn.
Jaren geleden, toen ze iedereen stalkten om een pasfoto te sturen voor de ov-chipkaart, heb ik de hele reutemeteut al eens opgestuurd. Ergens vorig jaar is mijn ov-chipkaart gebroken en heb ik een vervangende kaart aangevraagd. Dan moet je dus eerst op de website een aanvraagformulier aanvragen, waar nog weer een aantal werkdagen over heen gaat voordat je die thuis gestuurd hebt, dan moet je dat formulier invullen en weer opsturen (met pasfoto) en dan kun je weer een aantal weken gaan zitten wachten op je nieuwe ov-chipkaart. Ik zit dus nu weer met dat hele aanvraaggebeuren, omdat ik em ben kwijt geraakt. Waarom kunnen ze niet gewoon zeggen, beste mevrouw, we hebben uw gegevens, we sturen gewoon een nieuwe op?
Neuh, ze hebben de feestdagen gewoon correcter weergegeven. Voor de studenten verandert er niks.quote:Op maandag 27 december 2010 00:10 schreef finsdefis het volgende:
Wat een paupers, ze hebben gewoon drie extra feestdagen ingevoegd
Op die website staan er ineens 3 extra "feest"dagen bij, die er in 2010 nog niet bijstonden. Het lijkt me dat dat betekent dat er minder vrij-reizen dagen zijn voor week-ov'ers, toch?quote:Op maandag 27 december 2010 00:36 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Neuh, ze hebben de feestdagen gewoon correcter weergegeven. Voor de studenten verandert er niks.
quote:Op maandag 27 december 2010 00:37 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Op die website staan er ineens 3 extra "feest"dagen bij, die er in 2010 nog niet bijstonden. Het lijkt me dat dat betekent dat er minder vrij-reizen dagen zijn voor week-ov'ers, toch?
Neequote:Op dinsdag 28 december 2010 08:48 schreef beheerder01 het volgende:
Vraagje, ik had vorig jaar voor 2010 Studenten OV-chipkaart week via laadpunt opgehaald.
Moet ik nu weer bestelling ophalen voor 2011?
Want ik heb even gekeken via laadpunt maar er stond nog niets erop
Je hebt je kaart gewijzigd van week naar weekend, en daarna nog een keer gewijzigdquote:Op woensdag 29 december 2010 21:59 schreef Hugo__Boss het volgende:
Wie snapt hier iets van? Ik heb een week-kaart en zie onderstaande producten staan.
[ afbeelding ]
En daaronder weer weekend korting dus weekkaart, wat je zou kunnen doen is naar zoon apparaat gaan en kijken of en wat er klaarstaat, bij de kiosk ah to go etc of naar een van de mensen van service en veiligheid conducteur of service medewerker die even je kaart uitleest dan weet je het 100%quote:Op woensdag 29 december 2010 22:23 schreef Hugo__Boss het volgende:
Het vreemde is dat ik dus schijnbaar alleen een actief product heb voor weekend en bij de rest staat klaar voor gebruik. Staan die klaar als bestelling?
Jup idd of ff een conducteur als er geen loket is.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:30 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ja er staat dus niks klaar, dat heb ik al bekeken. Misschien inderdaad maar eens bij het loket naar laten kijken
Ik kon er afgelopen week gratis mee reizen, maar op de 29e werd er tijdens een reis opeens geld afgeschreven..quote:
Waar kan je zo'n mooi overzicht vinden?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:42 schreef MoneyTalks het volgende:
[ afbeelding ]
Kan iemand deze uitleggen?
Ik ben bang dat er iets fout is gegaan. Je staat teveel negatief denk ik. Neem voor de zekerheid even contact op met helpdesk.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:22 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ik kon er afgelopen week gratis mee reizen, maar op de 29e werd er tijdens een reis opeens geld afgeschreven..
Welke, die gele of grijze kastjes? Grijs heb ik nooit problemen mee, die gele zijn de grootste ondingen die er bestaan.quote:Op zondag 2 januari 2011 12:31 schreef JoshuaL het volgende:
De incheckapparaten in de bus hebben soms nogal problemen met het lezen van mijn kaart. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |