abonnement Unibet Coolblue
pi_89409109
Oeps, ik zie nu pas dat ik de vorige gesloten had.
  donderdag 2 december 2010 @ 13:34:53 #3
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89426629
hey,
ik kom even hier een kijkje nemen omdat ik hoop dat jullie tips hebben.
Ik kan zelf niet naaien (althans...m'n moeder kan het zo goed dat ik niet de moeite neem het te proberen :@ al zou ik het wel graag willen). En nu heeft een vriendin een geweldige fifties dress gemaakt. De eerste versie was voor haar veel te groot, maar voor mij niet.
Maar helaas: hij past bovenin niet dicht (bij m'n borsten, nog 5 cm extra nodig).
Hebben jullie een idee hoe ik/zij/m'n moeder deze jurk wel sluitend kan maken?
Er zit tule over het bovenlijfje dus is erg lastig iets in de zijnaden te doen...
hier staan fotos...
PM mag ook, want ik vrees dat ik ga vergeten hier terug te kijken :@

alvast bedankt! :)
pi_89498019
Dit nieuwe topic komt als geroepen, ben de afgelopen uren bezig geweest om een zwarte H&M tregging na te maken in zachte tricotstof. Hier een fotoverslag met eindresultaat.

H&M treggingbroek losgetornt.



V&D tricot hoeslakens.



Naaiwerk in eerste fase, stof uitgepakt en alvast voorgeknipt



Naaiwerk in tweede fase, de pistachegroene tregging is al voor het grootste gedeelte genaaid. Ik heb de stof dubbel genomen, dus die zelfgemaakte tregging bestaat uit 2 lagen stof.



Eindresultaat, heb het een en ander gecombineerd met een groen tuniekjurkje en felgeel topje. De grote pistachegroene oorringen maken het af. Ja toch! :Y



Hier nog een tweetal ontbrekende foto's.

Detail van de tailleband van de tregging, hier zit het orginele taille band van de zwarte H&M tregging in.



Daar de oorspronkelijke H&M tregging geen zakken oid heeft heb ik een tweetal kleine zakjes aan de binnenkant erin genaaid (een ervan is zichtbaar in de zwrate cirkel) Wil mijn Ipod en sleutelbos ergens kwijt kunnen indien ik deze broek aanheb en geen tas bij mij heb. Aan de buitenkant zijn die twee binnenzakken nauwelijks te zien.



[ Bericht 0% gewijzigd door Fusionfreak op 05-12-2010 03:23:02 ]
pi_89509367
Lekker kleurig FF!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_90041625
Ik heb een andere machine *O* Eentje die wel langzaam kan :')

De oude van mijn oma O+



En mijn eerste werkje, een kussenhoes *O*

pi_90043185
Leuk stofje :).
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:58:48 #8
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_90044715
Oh, ik vind dit topic ook weer eens ;)

Mooie machine Inu, met die tafel erbij!
Geluk is een richting, geen punt
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:10:35 #9
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_90047387
een tvp, aangezien ik ook wel kleding naai, maar de laatste tijd niet zo productief ben.

Een vraagje aan FF: wrm koop je lakens en niet gewoon stof per meter? lijkt mij veel goedkoper...
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_90068422
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:58 schreef Yvonnetje het volgende:
Oh, ik vind dit topic ook weer eens ;)

Mooie machine Inu, met die tafel erbij!
Dat is volgens mij zo'n oude stalen Pfaff, deze zijn haast onverwoestbaar, niet te vergelijken met al die moderne plastic troep, heb dezelfde naaimachine ook, maar dan met iets uitgebreidere functie's. Ik zocht wel nog de bijhorende ontbrekende houten tafel waar ik de machine in kan plaatsen (staat nu op een gewone tafel) Bij de orginele naaimachinetafels kun je de machine na gebruik inklappen in de tafel zelf, maar het haast niet zelf te doen om perfect de uitsparingen uit het houten blad te zagen waar de machine precies inpast. Vandaar dat ik een orginale Pfaff naaimachinetafel zoek.

Leuk detail, wist je dat in WOII dit soort naaimachines door de Duitsers in beslag werden genomen, wegens staal tekort voor de oorlogs en wapenindustrie.
pi_90068636
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:10 schreef ieniminimuis het volgende:

Een vraagje aan FF: wrm koop je lakens en niet gewoon stof per meter? lijkt mij veel goedkoper...
Ik koop ook stof los, maar het is de kleur die mij vaak doet besluiten tricot hoeslakens te kopen, ik doe geen concessies als het op kleur aankomt. Je hebt pistache groen en pistache groen en je hebt geel en geel.

Vooral de kleur blauw ben ik zeer kritsch, moet persé een bepaalde kleur kobalt blauw zijn, en niet anders!
  maandag 20 december 2010 @ 21:23:34 #12
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90199991
Een naaitopic! Misschien motiveert me dat om weer te gaan naaien.
Ik naaide toen ik 12 was een broek (met hulp) en maakte toen ik 14 was een turnpakje (eigen patroon enz.)

Wil nog eens een hoodie maken! Morgen eens even kijken waar ik een goed en goedkoop patroon kan vinden. Durf 't dit keer niet zelf te maken ivm mouwen en capuchon. Kan wel een die ik al heb uit elkaar tornen, maar dat is zo'n duur grapje. Bieb? Internet? Kringloopwinkel? Of heeft toevallig iemand hier nog een patroon van een dameshoodie (38) liggen?
pi_90210180
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:27 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Dat is volgens mij zo'n oude stalen Pfaff, deze zijn haast onverwoestbaar, niet te vergelijken met al die moderne plastic troep, heb dezelfde naaimachine ook, maar dan met iets uitgebreidere functie's. Ik zocht wel nog de bijhorende ontbrekende houten tafel waar ik de machine in kan plaatsen (staat nu op een gewone tafel) Bij de orginele naaimachinetafels kun je de machine na gebruik inklappen in de tafel zelf, maar het haast niet zelf te doen om perfect de uitsparingen uit het houten blad te zagen waar de machine precies inpast. Vandaar dat ik een orginale Pfaff naaimachinetafel zoek.

Leuk detail, wist je dat in WOII dit soort naaimachines door de Duitsers in beslag werden genomen, wegens staal tekort voor de oorlogs en wapenindustrie.
Deze is idd nog helemaal origineel. Tegen de deur zitten bakjes en daarin zitten nog de originele metalen bakjes met alle schroevendraaiers en oliedingetje. Heb ook nog de gebruiksaanwijzing erbij O+
pi_90217271
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:41 schreef Inu het volgende:

[..]

. Heb ook nog de gebruiksaanwijzing erbij O+
Het orginele boekje heb ik ook nog in bezit, alleen de houten kast ontbreekt.

Zie scan van de cover.

pi_90218988
quote:
17s.gif Op maandag 20 december 2010 21:23 schreef Zoheetik het volgende:
Een naaitopic! Misschien motiveert me dat om weer te gaan naaien.
Ik naaide toen ik 12 was een broek (met hulp) en maakte toen ik 14 was een turnpakje (eigen patroon enz.)

Wil nog eens een hoodie maken! Morgen eens even kijken waar ik een goed en goedkoop patroon kan vinden. Durf 't dit keer niet zelf te maken ivm mouwen en capuchon. Kan wel een die ik al heb uit elkaar tornen, maar dat is zo'n duur grapje. Bieb? Internet? Kringloopwinkel? Of heeft toevallig iemand hier nog een patroon van een dameshoodie (38) liggen?
Ik lees even mee, want ik wil precies hetzelfde! (zelfde maat zelfs) Ben in mijn zoektocht naar patronen nog niets tegengekomen dat in de buurt komt.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:56:26 #16
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_90222678
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 03:20 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik lees even mee, want ik wil precies hetzelfde! (zelfde maat zelfs) Ben in mijn zoektocht naar patronen nog niets tegengekomen dat in de buurt komt.
volgens mij stond er in de laatste jaargangen van knip en burda geen hoodies in... maar ik kan me ook vergissen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_90222933
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 02:01 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Het orginele boekje heb ik ook nog in bezit, alleen de houten kast ontbreekt.

Zie scan van de cover.

[ afbeelding ]
De mijne is ietsjes anders, ik heb een 230

Ik wil deze gaan maken: http://sewmamasew.com/blog2/?p=737

Maar begrijp ik het nu goed dat ik de handvatten op de goede kant van het bedrukte stofje moet leggen en dan daarop de verkeerde kant van de voering?
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:54:13 #18
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90226428
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 03:20 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik lees even mee, want ik wil precies hetzelfde! (zelfde maat zelfs) Ben in mijn zoektocht naar patronen nog niets tegengekomen dat in de buurt komt.
Ik vond alleen dit. Maar ik wil 'm zonder rits (en zonder spuuglelijke print :D) en kan dan net zo goed een hoodie die ik al heb namaken...

Durf alleen niet meteen de "definitieve" versie te maken met de juiste stof en zo. Kan 'm natuurlijk eerst van oude T-shirts maken maar die stof is dunner. Hmmmz.
pi_90238476
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:54 schreef Zoheetik het volgende:

[..]

Ik vond alleen dit. Maar ik wil 'm zonder rits (en zonder spuuglelijke print :D) en kan dan net zo goed een hoodie die ik al heb namaken...

Durf alleen niet meteen de "definitieve" versie te maken met de juiste stof en zo. Kan 'm natuurlijk eerst van oude T-shirts maken maar die stof is dunner. Hmmmz.
Ik heb dit nog gevonden: http://www.sewinggarden.com/patterns/wearables/the_hoodie maar ik weet niet hoe het werkt met een ander stofje. Ik ga morgen in ieder geval naar de Albert Cuyp markt, kijken of ze daar patronen hebben (en stofjes kopen voor mijn shirtjes project. Want ik kan nog helemaal niet naaien).

En wat ik zoek zat er niet tussen, maar misschien heb jij er nog wat aan: http://www.patronenwinkel.nl/truien-vesten
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:07:27 #20
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90247327
Wat zoek jij dan precies?

Ik zoek zo'n sweater met capuchon, en zo'n kangaroebuidel voorop.
zoiets
(Wat een gedoe vanaf je mobiele telefoon :D)

[ Bericht 23% gewijzigd door Zoheetik op 21-12-2010 19:19:01 ]
pi_90262610
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:07 schreef Zoheetik het volgende:
Wat zoek jij dan precies?

Ik zoek zo'n sweater met capuchon, en zo'n kangaroebuidel voorop.
zoiets
(Wat een gedoe vanaf je mobiele telefoon :D)
Precies dat zoek ik ook :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 22 december 2010 @ 00:51:34 #22
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90268154
Oke zoeken we hetzelfde. Ik ben bezig met zelf een patroon tekenen. Heb inmiddels voorpand, mouw en capuchon getekend. Moet nog even nameten of de naden op elkaar passen (bovenaan waar alles bij elkaar komt, als je begrijpt wat ik bedoel). Maar morgen verder...
pi_90268544
Ik overweeg om of een oude trui uit elkaar te halen, of gewoon te proberen een oud hoeslaken af te spelden op mezelf en aan de hand daarvan een patroon te maken. Zelf patroon tekenen zal mij niet lukken, nog nooit met een patroon gewerkt.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 22 december 2010 @ 02:38:08 #24
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90272044
Uit elkaar halen lijkt mij het makkelijkst.

Ik teken nu alle delen na op papier en knip ze uit. Is nog even "afwachten" of dat een goed resultaat geeft.
pi_90272180
Jij kan ook niet slapen? :P Ik zit op dit moment patronen te zoeken, nog steeds.

En kwam dit tegen, als ik toch ooit zo kan naaien O+ http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=252249.0
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 22 december 2010 @ 08:56:20 #26
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90276191
Nope, en nu kan ik niet opstaan.
Mijn mobiel laat de afbeeldingen op dat forum niet zien helaas :(.
pi_90278648
Hij is gelukt *O*



Je ziet de voering alleen wel goed, dus misschien nog even wat strijken op de naad ofzo :)
  woensdag 22 december 2010 @ 11:13:19 #28
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90279790
Leuk!!!
pi_90367369
Het gaat al steeds beter *O*

Dit zijn houdertjes voor zakdoekjes:



En nog een tas met voering en zakje!







Alleen wat slordigheidsdingen met het patroon dat niet netjes doorloopt enzo, maar wat kun je verwachten van een beginner :P
  donderdag 23 december 2010 @ 23:38:59 #30
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90369562
Super schattige tasjes! _O_ O+ Zakdoekhoudertjes ook leuk!
Het niet netjes doorlopen van de stof had je ook expres kunnen doen, gewoon extra afwijkend de stukken aan elkaar naaien.

Boerenbont patroon eronder ga ik gebruiken voor een trui waar ik morgen - als het goed is - aan ga beginnen.
pi_90381418
Leuk hoor!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_90436081
Daar ik tijdens de kerst nooit ergens heen ga, heb ik besloten eens gordijnen te naaien. Mijn eerste echte zelfmaak gordijnen, ze zijn perfect geworden.

Hier een fotoverslag.

De stof, bordeauxrode zware veloursstof, vliseline band, insteekhaken.



Naaiwerk in eerste fase, de banen aan elkaar gestikt.



Opnaaien vliselineband en omzomen bovenste band.



Opstikken, insteekhaken.



Opgestikte insteekhaken.



Vlinderplooi.



Eindresultaat, dat zeker voor herhaling vatbaar is voor mijn 2 slaapkamers.

Gordijnen dicht.



Gordijnen open, rechts hangt een Mondriaan, maar die moet met de komst van het rechter gordijn iets verplaats worden 20 cm naar rechts, maar wil niet aso gaan doen naar mijn buren om op 1e kerstdag te gaan boren in de muur.



Overzicht van het geheel. Het gaat hier om het kleinere raam rechts op de foto, het linker gordijn dekt mooi de blinde kale hoek af waar ook het andere grotere gordijn samenkomt.



[ Bericht 0% gewijzigd door Fusionfreak op 25-12-2010 18:05:59 ]
  zaterdag 25 december 2010 @ 20:03:03 #33
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90438216
Gaaf die gordijnen! Goed gelukt :).
Wat had je hiervoor voor de ramen?
pi_90438528
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 20:03 schreef Zoheetik het volgende:
Gaaf die gordijnen! Goed gelukt :).
Wat had je hiervoor voor de ramen?
Eigenlijk niks, alleen de witte lamellen. daar dit zo kaal en kantoorachtig uitzag heb ik besloten na lang wikken en wegen het geheel wat warmer en woonkamerachtig aan te kleden, en het resultaat mag er wezen.
Komende weken en maanden komen de 2 slaapkamers aan de beurt en worden die ook voorzien van dezelfde gordijnen. Zelfs de ramen in het gezamelijke trapeenhuis in het appartement wil ik voorzien van veloursgordijnen, maar dat worden dan goedkope.
pi_90452547
Netjes fusionfreak!!! ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_90488704
Ik heb in mijn zoektocht naar leuke patronen een stel hele leuk blogs gevonden :)

http://www.made-by-rae.com/

http://sewmamasew.com/blog2/

http://u-handbag.typepad.com/uhandblog/

http://tinyhappy.typepad.com/tiny_happy/

Leuke patronen en leuke ideetjes O+
pi_90679302
Ik heb slofjes gemaakt O+



pi_90680317
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:40 schreef Inu het volgende:
Ik heb slofjes gemaakt O+

Zeer geslaagde slofjes, maar heb je ook foto's germaakt van het naaiwerk in eerdere stadia? Zou wel eens willen zien hoe je het allemaal geknipt en genaaid hebt (ik ben met naaien en breien nogal technisch bezig) vandaar mijn nieuwsgierigheid naar de werkwijze.
pi_90680403
Oh, ik heb gewoon het patroon gevolgd:

http://www.homespun-threads.com/patterns/kimonoshoes.pdf

Deze winkel heeft nu alle patronen gratis, dus veel leuke schoentjes :) http://homespun-threads.com/hp_zencart/
  vrijdag 31 december 2010 @ 17:40:49 #40
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90684466
Wat leuk weer Inu, die slofjes!
Heb meteen ook een hele lading gratis patterns besteld op die website :P.

Iets anders: ik overweeg zelf een naaimachine aan te schaffen. Heb tot nog toe nog niks gemaakt, maar dan moet ik ook steeds naar m'n ouders toe en dat kost zoveel tijd. Daar staat een Bernina, die al aardig wat jaartjes oud is (geen idee hoeveel precies, jaartje of 10? 20? In ieder geval wel met voetpedaal...). Weet het type helaas ook zo niet. Maar is het handig om ook voor een Bernina te gaan (ivm uitwisselen voetjes of zo?)?
Kortom: wil een degelijke tweedehandse die niet al te duur is (max. 100 euro?) met voetpedaal. Standaardsteken zal ik me wel mee redden oO< .

Edit: Oh hij lijkt op de 831, misschien is dat 'm wel.
  vrijdag 31 december 2010 @ 18:34:41 #41
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_90686643
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:40 schreef Zoheetik het volgende:
Wat leuk weer Inu, die slofjes!
Heb meteen ook een hele lading gratis patterns besteld op die website :P.

Iets anders: ik overweeg zelf een naaimachine aan te schaffen. Heb tot nog toe nog niks gemaakt, maar dan moet ik ook steeds naar m'n ouders toe en dat kost zoveel tijd. Daar staat een Bernina, die al aardig wat jaartjes oud is (geen idee hoeveel precies, jaartje of 10? 20? In ieder geval wel met voetpedaal...). Weet het type helaas ook zo niet. Maar is het handig om ook voor een Bernina te gaan (ivm uitwisselen voetjes of zo?)?
Kortom: wil een degelijke tweedehandse die niet al te duur is (max. 100 euro?) met voetpedaal. Standaardsteken zal ik me wel mee redden oO< .

Edit: Oh hij lijkt op de 831, misschien is dat 'm wel.
voor een goede 2ehands machine na een goede naaimachinewinkel in de buurt gaan! en gewoon uitkiezen welke machine jij fijn vindt naaien. Mijn moeder zweert bij haar Bernina, maar ik naai liever op een van mijn Husqvarna's (eentje op mijn studentenkamertje, eentje bij mijn ouders thuis). Voetjes uitwisselen heeft alleen maar zin als bij de machine van je moeder extra voetjes zitten, de meeste standaardvoetjes horen gewoon bij de machine te zitten. Mocht je extra voetjes bij je machine willen, houd er dan rekening mee dat de voetjes voor een Bernina zeer duur zijn!
Een machine uitkiezen van MP kan ook, maar test hem altijd goed uit! Neem verschillende soorten stoffen mee van spijkerstof tot flubberstofjes. Dit geld ook als je naaimachines gaat testen in de winkel, sommige laten je testen op een stofjes waar geen enkele naaimachine problemen mee heeft.
Owja en laat je niet verleiden door goedkope nieuwe naaimachines, nieuwe naaimachines onder de 300 euro zijn vaak prut. Betrouwbare merken zijn: Bernina, Husqvarna, Pfaff en Singer(wel de oude niet de nieuwe, heeft te maken met verandering van fabriek).
En soms doet langsgaan bij de kringloop ook wonderen ;-)
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_90688928
Mijn Aldi naaimachine is onlangs helemaal vast gelopen. En dat al na een jaar of 8 (een naaimachine hoort veel langer mee te gaan vind ik). Ik vond hem ondanks de herrie die hij maakte wel fijn naaien. Ik moet dus ook maar weer eens naar een nieuwe opzoek.
  vrijdag 31 december 2010 @ 19:47:27 #43
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90688987
Oja kringloopwinkel is ook een goede! Daar had ik nog niet aan gedacht!

Ik was al op zoek naar een winkel met naaimachines in de buurt, kon nog niet echt wat vinden. Maar ik weet dat ze er zijn... dus ik zoek niet goed :P .

Marktplaats is weinig in de buurt te vinden, en om nou een lang stuk te reizen en dan nog niet zeker weten of je een goede aankoop hebt gedaan (geen verstand van en geen garantie of alles naar behoren werkt).

Met oud bedoel je hoeveel jaar? Jaartje of 10?

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 18:34 schreef ieniminimuis het volgende:
Owja en laat je niet verleiden door goedkope nieuwe naaimachines, nieuwe naaimachines onder de 300 euro zijn vaak prut.
Om die reden wil ik ook een tweedehandse :).
  zaterdag 1 januari 2011 @ 12:11:02 #44
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_90704629
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 19:47 schreef Zoheetik het volgende:

Met oud bedoel je hoeveel jaar? Jaartje of 10?

Als het om de singer naaimachines gaat, dan gok ik idd iets van 10-15 jaar. Singer is nl ooit overgenomen en toen is de fabricage veranderd van het merk en zijn de machines slechter geworden.
Over het algemeen zijn de ouderwetse naaimachines uit de jaren 80 wel goed en betaalbaar en staan hier meestal bij een naaimachinewinkel er een aantal van.

Mag ik vragen in welke regio je een winkel zoekt? Mss dat ik in de buurt een goede weet.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:26:47 #45
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_90714027
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 19:45 schreef Miendientje het volgende:
Mijn Aldi naaimachine is onlangs helemaal vast gelopen. En dat al na een jaar of 8 (een naaimachine hoort veel langer mee te gaan vind ik). Ik vond hem ondanks de herrie die hij maakte wel fijn naaien. Ik moet dus ook maar weer eens naar een nieuwe opzoek.
En eens langs een naaimachine-winkel brengen voor een onderhoudsbeurt? Staan vaak ook wel 'mannetjes' in weekkrantjes enzo die naaimachines repareren :)

Het loont trouwens de moeite om er een paar te bellen en prijzen te vergelijken en wat ze voor dat geld doen ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_90714419
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:26 schreef E.T. het volgende:

[..]

En eens langs een naaimachine-winkel brengen voor een onderhoudsbeurt? Staan vaak ook wel 'mannetjes' in weekkrantjes enzo die naaimachines repareren :)

Het loont trouwens de moeite om er een paar te bellen en prijzen te vergelijken en wat ze voor dat geld doen ;)
Ik wil nog wel even kijken of het iets simpels is, maar ik ga niet te veel geld uitgeven aan de reparatie van zo'n goedkope machine. Gelukkig heb ik op het textielcafé nog 2 machines staan.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 18:34:50 #47
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90716143
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 12:11 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Als het om de singer naaimachines gaat, dan gok ik idd iets van 10-15 jaar. Singer is nl ooit overgenomen en toen is de fabricage veranderd van het merk en zijn de machines slechter geworden.
Over het algemeen zijn de ouderwetse naaimachines uit de jaren 80 wel goed en betaalbaar en staan hier meestal bij een naaimachinewinkel er een aantal van.

Mag ik vragen in welke regio je een winkel zoekt? Mss dat ik in de buurt een goede weet.
Oke nu heb ik iets meer een richtlijn!
Maar denk je niet dat het alsnog moeilijk wordt een goede te vinden voor max. 100 euro?
Ik zoek trouwens in regio Twente. :)
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:53:44 #48
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_90726561
Een machine vinden voor ongeveer 100 euro moet nog steeds kunnen...
In Almelo zit Bennink Naaimachines, mijn moeder heeft haar naaimachine daar vandaan en vindt het een goede winkel, weet alleen niet of ze er ook 2dehandsjes hebben.
Schuring naaimachines in Enschede en daar zijn mensen over het algemeen ook tevreden over.

Hopelijk vind je binnenkort je naaimachine!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zaterdag 1 januari 2011 @ 23:52:38 #49
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90729280
Oke dank je!
Schuring ken ik, van gehoord in ieder geval. Bennink niet, maar bedankt voor de tip.
Denk alleen wel dat er nog wat tijd overheen gaat zitten. Geen energie voor momenteel, maar komt wel weer. Ik houd ze in mijn achterhoofd!
pi_90747802
Ik neem jullie over een paar minuutjes mee naar CRE, hierdoor zitten jullie even zonder topic. Maar het is voor een hoger doel, want daarna hebben jullie je eigen fröbelforum! Ik post het nu vast even in de hoop dat wat mensen het lezen. :)
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zondag 2 januari 2011 @ 17:17:06 #51
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_90751556
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:00 schreef Lutte het volgende:
Ik neem jullie over een paar minuutjes mee naar CRE, hierdoor zitten jullie even zonder topic. Maar het is voor een hoger doel, want daarna hebben jullie je eigen fröbelforum! Ik post het nu vast even in de hoop dat wat mensen het lezen. :)
^O^
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_90751583
quote:
Op zondag 2 januari 2011 17:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

^O^
Jullie blijven nog even staan. :9
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zondag 2 januari 2011 @ 17:19:32 #53
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_90751662
nou vooruit dan maar :P
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_90814098
Oh, leuk; op deze blog kun je je aanmelden en dan krijg je een sewing buddy :) Gewoon iemand waarmee je lekker kunt mailen en kletsen over naaien en elkaar een beetje motiveren en helpen :)

http://whipstitchfabrics.(...)-2011-sign-ups-open/
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:25:24 #55
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_90837900
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:54 schreef Inu het volgende:
Oh, leuk; op deze blog kun je je aanmelden en dan krijg je een sewing buddy :) Gewoon iemand waarmee je lekker kunt mailen en kletsen over naaien en elkaar een beetje motiveren en helpen :)

http://whipstitchfabrics.(...)-2011-sign-ups-open/
leuk als je niemand in je omgeving hebt waarmee je kunt praten over het naaiwerk. Ik heb mijn moeder als naaibuddy :)
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_90861021
Hoi!

Ik wil graag wat hangmatjes en andere dingen maken voor knaagdieren zoals bijvoorbeeld op www.slaaplekkerzacht.nl , nu heb ik al het een en ander met de hand gedaan maar dat word natuurlijk niet zo mooi en stevig als met een naaimachine, nu ben ik dus op zoek naar een naaimachine die niet al te duur is, heb hem eigenlijk alleen maar nodig voor rechte stiksels, ik hoef er geen aparte dingen mee te doen. Weet iemand iets? :)
All good things are wild and free.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 23:07:43 #57
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_90861544
3x op en neer :%
pi_90861952
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:07 schreef skippy22 het volgende:
3x op en neer :%
voor jou wel :Y
Wat kan het leven kut zijn he....
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:44:31 #59
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90865461
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:57 schreef tliciouz het volgende:
Hoi!

Ik wil graag wat hangmatjes en andere dingen maken voor knaagdieren zoals bijvoorbeeld op www.slaaplekkerzacht.nl , nu heb ik al het een en ander met de hand gedaan maar dat word natuurlijk niet zo mooi en stevig als met een naaimachine, nu ben ik dus op zoek naar een naaimachine die niet al te duur is, heb hem eigenlijk alleen maar nodig voor rechte stiksels, ik hoef er geen aparte dingen mee te doen. Weet iemand iets? :)
Leuk! Zulke hangmatjes heb ik een jaar of 6 geleden gemaakt haha. Had zeg maar 3 van de 4 naden (gewoon rechthoek dus) met de naaimachine gedaan, daarna omgekeerd en laatste met de hand gedaan geloof ik. In ieder geval wel de hoeken met de hand... want daar gingen van die sleutelhangerringetjes aan. :) Maar goed je hebt er al een gemaakt.

Wat betreft naaimachine, gewoon een tweedehandse Pfaff, Bernina, Husqvarna of zo uitzoeken. Als je eventueel later nog dikkere stoffen wil naaien kun je beter wat kwaliteit aanschaffen in plaats van een goedkoop nieuw modern merkloos gevalletje.
  woensdag 5 januari 2011 @ 11:03:41 #60
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_90873144
Ik heb zondag drie van deze pakken gemaakt:



Maar mn naaimachine doet nog steeds gek, dus het was eigenlijk geen doen -O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_90875789
Met capuchon :D
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:34:14 #62
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_90878613
Nee ik maak bij de echte warme pakken altijd lange colletjes , vinden de mannetjes lekker :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Milf woensdag 5 januari 2011 @ 14:24:24 #63
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_90880708
Ah een nieuw deel! hier mot ik zijn. Al het nog wel even duurt eer ik weer de naaimachine kan uitpakken. Ben hem tussen de dozen al wel tegengekomen ;).

Wat een prachtige creaties weer in dit topic. Vooral de slofjes vind ik erg leuk.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_90881036
Hey daar is CRE :D.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_90883426
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:34 schreef oh-oh het volgende:
Nee ik maak bij de echte warme pakken altijd lange colletjes , vinden de mannetjes lekker :D
Hoe weet je dat?..

Kan me voorstellen dat ze vrolijk zijn met een pakje, maar hoe weet je dat ze een col nog fijner vinden? :D
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:45:34 #66
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_90884204
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:27 schreef Inu het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?..

Kan me voorstellen dat ze vrolijk zijn met een pakje, maar hoe weet je dat ze een col nog fijner vinden? :D
:D Omdat ze dan lekker warme nekkies hebben, ze laten heel duidelijk merken dat ze het heerlijk vinden ieg :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_90885351
Ben gisteren tot diep in de nacht bezig geweest om van deze twee H&M velours broeken 1 te maken. Hier een foto verslag.

Foto van de twee broeken.



Hier een foto waarvan het bovenste stuk afkomstig van broek 1 en het onderste stuk van broek 2, beide delen maken de broek aan het heupgedeelte langer.



Hier de beide broekdelen vastgeregen, later heb iik dit definitief vastgestikt.





Foto voorbereidingen zakken, de oorspronkelijke H&M broek had geen zakken, de stof voor de zakdelen zijn afkomstig van broek 1.



Zakken vastgestikt.



Eindresultaat, het taillekoord is ook langer geworden, want ik heb het uiteinde van beide koorden samengestikt, wil het koord lekker lang hebben.



[ Bericht 3% gewijzigd door Fusionfreak op 05-01-2011 16:30:41 ]
pi_90885725
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:45 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Omdat ze dan lekker warme nekkies hebben, ze laten heel duidelijk merken dat ze het heerlijk vinden ieg :D
Maar hoe laten ze dat merken dan?
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:41:14 #69
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_90886825
Waarom heb je eigenlijk van twee broeken één broek gemaakt ? :@
Always live your life with full happiness and laughter ;)
pi_90888427
Shit man, ik dacht dat dit topic in KPD stond
pi_90890169
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:41 schreef RianaLuna het volgende:
Waarom heb je eigenlijk van twee broeken één broek gemaakt ? :@
Omdat ze mij aan de heupen iets te laag (lees kort) zitten en dat er geen zakken opzaten. Voor de prijs van 1 broek heb ik er twee gekocht (was een tijdelijke actie)
pi_90921228
Handig zo'n 2 voor 1 actie. Nog even knutselen en je hebt een broek naar wens :).
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:02:26 #73
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90930052
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:45 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Omdat ze dan lekker warme nekkies hebben, ze laten heel duidelijk merken dat ze het heerlijk vinden ieg :D
Ja duh omdat die honden zo weinig haar hebben en zo een rare bouw. Net als 't hondje erachter. Gewoon zielig voor ze.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 6 januari 2011 @ 14:10:07 #74
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_90930448
Ik ben met een cursus lingerie maken begonnen, *O* .
Vandaag eerste lesding gehad, maar omdat ik niet superveel naai-ervaring heb, en lingerie zowat het moeilijkste is wat je kan willen :') , maak ik eerst een bustier van niet-rekbaar materiaal.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:13:00 #75
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_90930599
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:02 schreef Zoheetik het volgende:

[..]

Ja duh omdat die honden zo weinig haar hebben en zo een rare bouw. Net als 't hondje erachter. Gewoon zielig voor ze.
Dr is werkelijk niks zieligs aan hoor :D
Het zijn chinese naakthonden.
En ze hebben echt heel graag kleren aan :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:29:49 #76
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_90976616
Vandaag 4 halve metertjes gescoord op de markt :



Uit een halve meter kan ik 3 hondjes kleden, verheug me er nu al op O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_90977361
Oh, die onderste is leuk O+
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:58:23 #78
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90978016
Die onderste inderdaad!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:59:00 #79
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90978045
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:13 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dr is werkelijk niks zieligs aan hoor :D
Het zijn chinese naakthonden.
En ze hebben echt heel graag kleren aan :P
Het is wel zielig. Punt.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:59:21 #80
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_90978067
Ja tof he, tis echt van dat shirtjesspul O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:59:37 #81
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_90978081
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:59 schreef Zoheetik het volgende:

[..]

Het is wel zielig. Punt.
Nou als jij het zegt amen dan maar he :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:00:59 #82
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_90978146
Ja als jij niet wil luisteren amen dan maar he :') .

---
Oh mocht je iets leuks willen zien: http://zembla.vara.nl/Afl(...)a620be17a52ea304b363
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:03:15 #83
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_90978257
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:00 schreef Zoheetik het volgende:
Ja als jij niet wil luisteren amen dan maar he :') .

---
Oh mocht je iets leuks willen zien: http://zembla.vara.nl/Afl(...)a620be17a52ea304b363
Ja die docu ken ik en ik ben het er wat bepaalde rassen betreft ook echt mee eens, maar je weet duidelijk niks van dit ras af anders zou je het niet zeggen !
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_90978300
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:00 schreef Zoheetik het volgende:
Ja als jij niet wil luisteren amen dan maar he :') .
Meen je dit nu echt? Ik denk toch dat zij wel weet wat het beste is voor haar honden of niet? Mijn hond draagt met dit koude weer ook een jasje omdat hij anders gewoon echt staat te bibberen met dit weer. Zonder jasje wilt hij zelfs niets eens naar buiten en loopt hij uit zijn eigen naar het jasje toe.
All good things are wild and free.
pi_90978387
Uiltjesstof is megacool. Welke markt? En de prijs? Ik zou er wel een rokje van willen maken, of is de stof daar te dun/soepel voor?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:07:10 #86
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_90978466
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:05 schreef Doedezemaar het volgende:
Uiltjesstof is megacool. Welke markt? En de prijs? Ik zou er wel een rokje van willen maken, of is de stof daar te dun/soepel voor?
Het is dun tricot, geen idee of dat geschikt is voor een rokje :@
12.50 de meter op de markt in Maastricht ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_90978635
Oeh, dat is nog best aan de prijs. Ik zal eens hier in Utrecht op de Lapjesmarkt kijken en voelen, daar hebben ze het vast ook wel, moet ik alleen wel een keer op zaterdagochtend tijd hebben.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:12:42 #88
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_90978708
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Oeh, dat is nog best aan de prijs. Ik zal eens hier in Utrecht op de Lapjesmarkt kijken en voelen, daar hebben ze het vast ook wel, moet ik alleen wel een keer op zaterdagochtend tijd hebben.
Ja gelukkig heb ik aan een halve meter genoeg voor 3 honden :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_90979330
Doedezemaar, voor een kind of voor jezelf? Ik zag laatst nl ook leuk uiltjes rib stof...



linkje
Ik blijf er steeds naar kijken, maar twijfel of ik het moet doen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:26:44 #90
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_90979368
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:25 schreef Nijna het volgende:
Doedezemaar, voor een kind of voor jezelf? Ik zag laatst nl ook leuk uiltjes rib stof...

[ afbeelding ]

linkje
Ik blijf er steeds naar kijken, maar twijfel of ik het moet doen.
Oh die hadden ze ook, stond ik ook mee in mn handen, maar ik zocht echt dun shirtjes stof en die was een stuk dikker, maar kan best zijn dat ik die volgende week nog ff meepak :+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:27:38 #91
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_90979408
Oh en die dr onder met die gympies daar heb ik ook mee in mn handen gestaan, ik geloof wel dat t allemaal net wat cheaper was op de markt :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_90979521
*O* Bestevaer had hier opheffingsuitverkoop alles voor de helft :9
Ze zijn normaal best prijzig :@
Heb suede en tricot voor een rokje met bolerootje erbij en stof om een stoel een winterlook te geven (beetje laat).
Foto's zal ik straks maken!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_90979635
Die andere uiltjesstof is ook erg leuk (en nog duurder). Misschien toch eens in de winter naar de lapjesmarkt, ben alleen in de zomer geweest dit jaar, dan heb je toch vooral de dunne katoentjes.
Rokje voor mezelf, beetje in de stijl van de rokjes van Tante Betsy lijkt me leuk, dus iets stevigere tricot lijkt me prettig.
pi_91017673
ik heb even jullie hulp nodig. Ik was bezig met een heel simpel strapless stretch jurkje uit de knipmode uit de bibliotheek die ik nu per ongeluk terug gebracht heb.
Nu kan ik zelf ook iets verzinnen om de bovenkant te maken, maar dat misschien kan ik hier wat tips krijgen.
Het is dus gewoon een heel simpel jurkje. voor en achterkant zitten al aan elkaar en aan de bovenkant zit een strook van ongeveer 10cm. Nu had ik zelf al bedacht dat die waarschijnlijk naar binnen geslagen hoort zodat dat over de borst gaat.
Maar ik weet nog dat er ook stiek in moest (van 5 mm). Iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen??
Als niemand een idee heeft waar ik het over heb maak ik wel even een tekeningetje, maar heb gewoon geen zin om die knipmode weer in de bieb te gaan zoeken voor 2 zoompjes en een elastiekje.
pi_91017821
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:25 schreef Nijna het volgende:
Doedezemaar, voor een kind of voor jezelf? Ik zag laatst nl ook leuk uiltjes rib stof...

[ afbeelding ]

linkje
Ik blijf er steeds naar kijken, maar twijfel of ik het moet doen.
Oh, rib en uil.. zucht... weet alleen niet wat ik er van moet maken :D

Mn moeder komt vanmiddag om me te leren hoe ik ritsen in zet :)

En ik heb gister een speldenkussen gefabriceerd :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:05:31 #96
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_91019875
Wat een leuk en origineel speldenkussen! Ik heb een speldenkussen van mn oma gekregen, ook leuk :D
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_91020458
Mijn speldenkussen heb ik meer dan 25 jaar geleden zelf gemaakt op de lagere school: een aardbei van vilt. Inmiddels vallen er gaten in, mijn moeder heeft het altijd intensief gebruikt, maar ik doe 'm echt niet weg.
pi_91022570
Ik ben niet zo goed bezig vandaag, merk ik alweer. naast het feit dat ik niet weet hoe ik mijn elastiek erin krijg heb ik net een gaatje gebrand in een ander stuk waar ik aan het werken was.

Ik heb namelijk ooit de verkeerde kant van vlieseline gestreken, dan krijg je zo'n plakkerig goedje als je het niet door hebt en daarna over stof strijkt en neemt het dus je halve stof mee.
Toen had ik het strijkijzer af laten koelen en het plakkerige eraf gehaald. Dit is alweer een paar weken geleden, maar nu deed het strijkijzer het dus weer. Zou die lijm er nog steeds in zitten dan en hoe krijg ik dit wel schoon?? Nu is het maar een klein gaatje in iets wat ik niet super vaak aan doe maar heb geen zin dat ik mijn mooie colbertje aan het strijken ben en dat ik die verbrand.
pi_91024560
Vanmorgen heb ik mijn nieuwe naaimachine voor het eerst gebruikt. De gordijnen in de slaapkamer heb ik eindelijk korter gemaakt. Ze hingen er pas twee jaar, valt best mee. ;)
Ik ben op zoek naar mooie stoffen, heeft iemand een tip? Op Etsy is heel veel te vinden in de Echino en Amy Butler hoek, maar de verzendkosten zijn vaak zo hoog. Iemand een Hollands adres?
pi_91024887
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:20 schreef Lillyfield het volgende:
Ik ben niet zo goed bezig vandaag, merk ik alweer. naast het feit dat ik niet weet hoe ik mijn elastiek erin krijg heb ik net een gaatje gebrand in een ander stuk waar ik aan het werken was.

Ik heb namelijk ooit de verkeerde kant van vlieseline gestreken, dan krijg je zo'n plakkerig goedje als je het niet door hebt en daarna over stof strijkt en neemt het dus je halve stof mee.
Toen had ik het strijkijzer af laten koelen en het plakkerige eraf gehaald. Dit is alweer een paar weken geleden, maar nu deed het strijkijzer het dus weer. Zou die lijm er nog steeds in zitten dan en hoe krijg ik dit wel schoon?? Nu is het maar een klein gaatje in iets wat ik niet super vaak aan doe maar heb geen zin dat ik mijn mooie colbertje aan het strijken ben en dat ik die verbrand.
als ik plaksel aan de bout heb doe ik het met een kaars stompje de zool in smeren, en dan op de oude molton wegstrijken zowel de kaars als de lijmtroep
  zaterdag 8 januari 2011 @ 17:21:07 #101
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_91030031
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:04 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Meen je dit nu echt? Ik denk toch dat zij wel weet wat het beste is voor haar honden of niet? Mijn hond draagt met dit koude weer ook een jasje omdat hij anders gewoon echt staat te bibberen met dit weer. Zonder jasje wilt hij zelfs niets eens naar buiten en loopt hij uit zijn eigen naar het jasje toe.
Nee het gaat over het ras, te ver doorgefokt. Niet over het truitje, dat zullen ze best fijn vinden, maar dat is achteraf "rechtzetten" wat krom is. En je zegt het zelf al: anders staan ze te bibberen met dit weer.
Maar goed wordt teveel offtopic denk ik...
pi_91043212
Zo, ik heb geleerd ritsen in te zetten vandaag *O* Maar ik krijg de uiteindjes nog niet zo netjes.. Hoe doen jullie dat? Stof wat breder dan de rits en dan de rits naar binnen buigen aan de uiteinden?

Eerst samen met mn moeder een tas gemaakt (met rits natuurlijk ;))





En toen zelf aangeklooid :) (hier had ik de stof even breed als de rits, maar dat wordt ook niet echt mooi...) En bij deze had ik me te laat bedacht dat ik de punten plat wilde, dus nu is het gewoon een rechtoe rechtaan tasje...





En de laatste (ongevoerd, maar had nog wel een extra stikrand over de rits heen kunnen hebben, want dit 'stof' staat nogal bol, dus de binnenkant van de rits komt naar buiten als je hem open zet)





En zo leer ik steeds meer O+
pi_91043493
Vooral die tas, erg gaaf! Leuk stofje! En oefening baart kunst, ik wil dit jaar ook maar eens iets met rits gaan maken... maar wat ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 9 januari 2011 @ 01:15:42 #104
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_91053132
Maak ook een tas!

Leuk bezig Inu O+ .
  zondag 9 januari 2011 @ 12:24:57 #105
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_91060442
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:21 schreef Zoheetik het volgende:

[..]

Nee het gaat over het ras, te ver doorgefokt. Niet over het truitje, dat zullen ze best fijn vinden, maar dat is achteraf "rechtzetten" wat krom is. En je zegt het zelf al: anders staan ze te bibberen met dit weer.
Maar goed wordt teveel offtopic denk ik...
Manman tis duidelijk dat je dr de ballen verstand van hebt hoor.
Ik ken zoveel honden die staan te bibberen als het koud is, vacht of geen vacht :D
Anyway, ik ga vandaag met mn nieuwe stofjes aan de slag en in heb dr zin in *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 9 januari 2011 @ 14:01:32 #106
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_91063938
Doe maar zo :') :W .

Arme hondjes...

[ Bericht 38% gewijzigd door Zoheetik op 09-01-2011 14:09:00 ]
  zondag 9 januari 2011 @ 14:51:36 #107
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_91066225
Trui 1 is af O+

Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_91069540
mijn allereerste naaiproject ooit met een naaimachine, een etuitje van 10 bij 7.5 cm :)


  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:07:21 #109
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_91144526
dat heb je snel gedaan oh-oh!
Is het echt een trui die je de hond helemaal over de kop moet aantrekken? of is het een soort blouse (ja weet even niet hoe ik het anders moet noemen), met een sluiting op de buik?

Hebben je hondjes die truien nu de hele dag aan of alleen als ze naar buiten gaan? Ik vind geforceerd aangekleede dieren echt verschrikkelijk (zoals je zoveel ziet op kaartjes enzo), maar met deze naakthondjes kan ik me voorstellen dat ze het zelf prettig vinden en bij echt flinke kou ook gewoon nodig hebben.

Ik moet echt de naaimachine er weer bij pakken, ik heb zoveel plannen, maar ik heb nog maar heel weinig gedaan! Ik zit er aan te denken om 1 per week gewoon vaste prik naar m'n moeder te gaan en er een naaiavondje van te maken. Dan heb ik wat regelmaat en pik ik het vast sneller op en m'n moeder zou dat ook wel leuk vinden tegen de eenzaamheid.

Leuke werkjes zie ik hier in ieder geval, ook jij Inu, je bent helemaal met het handwerkvirus besmet!
klerkje
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:15:45 #110
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_91144837
De oudste heeft nu binnen ook vaak een shirtje aan, maar de jonkies gaan vaak zat naakt mee , als ze los kunnen rennen in elk geval, zelfs in de sneeuw ;)
Maar ze gaan mee naar mn werk en we staan 's morgens en 's avonds vaak best lang stil bij de bushalte en dan hebben ze dus wel pakken aan.
De truien gaan aan over hun kop, de pakken ook, ze stappen er zelf in ^O^
Sluitingen is allemaal teveel gedoe met 3 stuks :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:17:34 #111
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_91144892
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_91365168
Nog een tas *O* Deze helemaal zelf gemaakt en ook een zakje met rits aan de binnenkant O+ (en toffe zeemeerminnenstof :D)



pi_91365217
Cool!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:27:03 #114
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_91372848
Wow tof!
Hoe kom je aan al die schattige stofjes?

* Zoheetik kan niet wachten om ook wat te maken.
pi_91373059
De appeltjes heb ik uit de stoffenwinkel hier (die echt duur is... 9 euro de meter..) en de zeemeerminnetjes van de markt :)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:39:18 #116
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_91373305
Ahh ok!
Zal ook eens op de markt kijken dan. Had gehoopt dat je ze via internet besteld had, dan kon ik ook bestellen. :7
pi_91469116
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:33 schreef Inu het volgende:
De appeltjes heb ik uit de stoffenwinkel hier (die echt duur is... 9 euro de meter..) en de zeemeerminnetjes van de markt :)
O+ Van welke markt?
pi_91471545
quote:
Op maandag 17 januari 2011 16:37 schreef knitwit het volgende:

[..]

O+ Van welke markt?
dordrecht. Maarr ik had de laatste meter..
pi_91475809
Komende tijd gaaat Fusionfreak op zwart wat naaien en breien betreft. Dit kunnen jullie komende weken en maanden verwachten van mij compleet met fotoverslag en uitleg.

Grote zwarte trui in katoen met omkrullende boorden
Zwart vestje gebreid in dik katoenen garen met houtje touwtje sluiting
Zwarte fluwelen broek
Zwarte (antraciet) tuniekjurkje met zwarte satijnen afwerking, deze had ik op marktplaats gevonden, maar ga ik veranderen cq namaken.
Zwart (antraciet) lang singlet in viscose

Hier zal Hakuna 1 niet blij mee zijn. :D
pi_91476966
Kom maar op fusionfreak en veel plezier met je geknutsel :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_91528138
ik heb het de laatste maanden veel te druk gehad om ook te naaien voor het gezin. Afgelopen weekend eindelijk alicia kunnen helpen met het maken van haar eerste jurkje (wat inmiddels na 9 maanden wachten :@ een tuniekje is)

haar eindresultaat

nog iets van die bewuste stapel wat al maanden op de laatste afwerking (knoopsgaten, de knopen en een zoompje) wachtte was Jaydens nieuwe blouse
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:14:24 #122
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_91528330
Oh wat onwijs leuk dat je dochter al zelf achter de naaimachine zit, daar gaat ze zoveel profijt van hebben O+
En wat een vrolijke dingen hebben jullie gemaakt :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:18:03 #123
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_91528581
Ohh wat leuk dat je dochter al achter de naaimachine zit O+ . Die zal wel heel trots zijn op dat ze heeft mogen helpen.
Leuk ju... tuniekje ook!

Bloesje is ook gaaf 8-) .

En helemaal druk geweest met photoshop om alles netjes te kunnen laten zien hahah.
pi_91528897
Zeg lieve mensen, ik heb een gordijn waar ik een stofje bij kreeg om dmv een strijkbout daar een zoom in te strijken. Maar het gordijn lijkt wel een vitrage, zo dun (en is ook deels doorzichtig).

Hoe moet ik daar een zoom in strijken. Eerst omvouwen en gewoon strijken maar? En moet ik het daarna naaien?

Alvast bedankt.
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:50:07 #125
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_91530486
Normaalgesproken leg je dat stofje ertussen, zodat het op elkaar kleeft en je dus niet hoeft te naaien. Zodat iedereen het kan (als je een strijkijzer hebt).
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:50:21 #126
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_91530498
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:22 schreef _Fonz het volgende:
Zeg lieve mensen, ik heb een gordijn waar ik een stofje bij kreeg om dmv een strijkbout daar een zoom in te strijken. Maar het gordijn lijkt wel een vitrage, zo dun (en is ook deels doorzichtig).

Hoe moet ik daar een zoom in strijken. Eerst omvouwen en gewoon strijken maar? En moet ik het daarna naaien?

Alvast bedankt.
Ik denk dat het mooiste is om het handmatig blind te zomen... maar je kunt het ook gewoon omzomen en dan vaststikken met de machine, tis maar net wat jij mooiere vindt.
Ik zou het niet omzomen met opstrijkbaar zoomband, dit blijft je altijd zien en ziet er lelijk uit.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_91530672
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:50 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Ik denk dat het mooiste is om het handmatig blind te zomen... maar je kunt het ook gewoon omzomen en dan vaststikken met de machine, tis maar net wat jij mooiere vindt.
Ik zou het niet omzomen met opstrijkbaar zoomband, dit blijft je altijd zien en ziet er lelijk uit.
Laat ik dus net geen naaimachine hebben (en nogmaals, dat stof is echt dun, ben bang dat ik hem gewoon kapot naai (of is een gordijn een zij .. haar kapot naai .. hmm lol) ..

Maar iemand woonachtig in Groningen die wil naaien?
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
pi_91539076
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:53 schreef _Fonz het volgende:

[..]

Laat ik dus net geen naaimachine hebben (en nogmaals, dat stof is echt dun, ben bang dat ik hem gewoon kapot naai (of is een gordijn een zij .. haar kapot naai .. hmm lol) ..

Maar iemand woonachtig in Groningen die wil naaien?
Ik naai niet voor andere mensen maar ik wel een textielcafé waar ik mensen help met naaien. Dat is iedere donderdag van 19.15-22.00 in het buurtcafé van Christelijk Centrum Groningen aan de Johan de Wittstraat 2. Als je wilt kun je binnenkort eens langs komen, dan kan ik je helpen. Er staan ook een paar naaimachines dus die hoef je niet zelf mee te nemen.
pi_91549813
Gaaf knor! En leuk dat ze het zelf heeft gemaakt!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:15:32 #130
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_91619618
Op dit moment ben ik bezig met een tas.
De buitenkant, maar ik vind de klep nogal saai, dus daar ga ik nog iets leuks voor verzinnen. Mss wel wat door mijn moeder laten borduren of bewerken met lintjes/wol ect. Mijn moeder heeft voetjes bij haar naaimachine zitten waar ik dat er mooi mee op kan naaien.

de binnenkant
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_91629324
Leuk muis, inderdaad wat "saai" aan de buitenkant, kan je er anders niet iets op maken met stukjes van je voering ofzo?
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:37:46 #132
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_91629694
waarschijnlijk ga ik een bloemcorsage maken van de voeringstof, zodat ik hem erop en eraf kan laten.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_91630668
Ben benieuwd!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:02:46 #134
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_91634730
Ja leuk inderdaad! En wat saai ;). Je zou er ook zakjes op kunnen maken met de voeringstof. Allemaal verschillende groottes zakjes of zo.
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:15:26 #135
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_91635594
na een uurtje geknutseld te hebben tot het volgende resultaat gekomen:



neem de tas morgen mee naar mijn moeder voor meer ideetjes
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_91635657
Misschien kun je met de hand heel grof iets van vilt erop naaien?

Of wat gehaakte bloemetjes?
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:37:54 #137
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_91637072
Oh dat is wel leuk zo'n bloemetje! Doe je er nog een bij?
  Milf vrijdag 21 januari 2011 @ 21:33:58 #138
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_91679285
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:11 schreef knorretje het volgende:
ik heb het de laatste maanden veel te druk gehad om ook te naaien voor het gezin. Afgelopen weekend eindelijk alicia kunnen helpen met het maken van haar eerste jurkje (wat inmiddels na 9 maanden wachten :@ een tuniekje is)

haar eindresultaat[ afbeelding ]

nog iets van die bewuste stapel wat al maanden op de laatste afwerking (knoopsgaten, de knopen en een zoompje) wachtte was Jaydens nieuwe blouse
[ afbeelding ]
Prachtig hoe die grote kleine meid achter de naaimachine zit O+. En het is supernetjes geworden zeg!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_91707451
Vandaag naar de Lapjesmarkt geweest, op zoek naar stof met uiltjes, maar niet gevonden. Wel lint met uiltjes gescoord. Ook nog gekeken of ik zeemeerminstof zag, of kaboutertjes, maar ook dat was er niet. Verder veel goedkope lapjes gescoord, coupons van 60 cm tot 75cm van hele fijne babyrib voor ¤2 per stuk (oudroze met roosjes, grijs met dezelfde roosjes, iets pip-achtigs), stukken van 1 meter dunne katoen (roze en rood met baboushka's, appeltjes, nog iets pip-achtigs) voor ¤3 pm. En nog dingen van ¤0,50, ¤1 en ¤2 per meter. In totaal 12 lappen en 1 meter lint en ik was geloof ik ¤23 kwijt.
Leuk om weer eens winterse stofjes te zien, laatste keren ging ik alleen in de zomer.




Maar dan in grijs en oudroze
pi_91708770
Leuk!

Ik heb net nog dure rib en katoen gekocht voor een tweede tas O+ Alles ligt geknipt, dus nu naaien :s) Hopelijk kan mn machine door een paar lage dikke rib heen :X
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:23:03 #141
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_91709247
Ahhh, Doedezemaar, wat schattig! Is dat de lapjesmarkt in Utrecht? Ik heb daar al zoveel over gehoord, maar nog nooit geweest... Is dat elke zaterdag, en waar precies?
Geluk is een richting, geen punt
pi_91710681
Ja, elke zaterdagochtend, tot uiterlijk 13 uur. Is in de Breedstraat, als je vanaf de Neude (Postkantoor) de Loeff Berchmakerstraat inloopt kom je precies bij het begin uit. Aan het einde, bij de Wijde Begijnestraat staat op de hoek de kraam met een tafel met de coupons van ¤2. Zijn meestal zo'n 60 tot 70 cm (soms heb je zelfs een meter), vaak vrolijke kinderkatoen en tricot, en nu dus o.a. de Stenzo ribcord. Er is echt zo veel te koop: paar ruimgesorteerde fourniturenkramen, meubel/interieurstoffen in dubbele breedte, leer, ongebleekte katoen,verduisterende gordijnstoffen, restanten voor ¤1 of ¤2 per meter, merk(kinder)stoffen, echt zo breed. Nu werd er veel carnavalsspul verkocht, zoals tule, boa's en ander eng synthetisch spul in felle kleuren.
pi_91745930
Ah wat leuk! Een topic over naaien!
Ik zit nu een paar weken op les en ik vind het hardstikke tof
Ook wel frustrerend want op een zondag als vandaag zou ik heel graag lekker pielen maar ik weet echt nog te weinig om iets zinnigs te doen zonder les...

Ik heb wel leuke stofjes gekocht deze week!
foto is nogal slecht want ik heb hem s avonds met mijn mobiel gemaakt
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_91808057
Bij de Action heb ik zojuist een paar setjes Strijkemblemen gekocht. Setje met 3 voor ¤1,29. Veel keus, o.a. Hollands, bloemen, trein en auto, dierenhoofdjes, hertje en vlinder, taartjes etc
  maandag 24 januari 2011 @ 18:26:19 #145
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_91809941
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij de Action heb ik zojuist een paar setjes Strijkemblemen gekocht. Setje met 3 voor ¤1,29. Veel keus, o.a. Hollands, bloemen, trein en auto, dierenhoofdjes, hertje en vlinder, taartjes etc
oeh waar lagen ze bij? Dan weet ik waar ik moet gaan zoeken ik kijk er zo snel overheen :p
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_91810480
Bij de andere naaiartikelen (elastiek, spelden enzo), de textielstiften, het transferpapier en de breigarens. Maar de ervaring leert dat niet elke Action het op dezelfde manier indeelt.
  maandag 24 januari 2011 @ 19:01:15 #147
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_91811759
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij de andere naaiartikelen (elastiek, spelden enzo), de textielstiften, het transferpapier en de breigarens. Maar de ervaring leert dat niet elke Action het op dezelfde manier indeelt.
I know, maar als ze daar liggen zou het een heleboel zoekwerk schelen! En anders maar de meeste snuggerst uitziende medewerker aanspreken ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:55:50 #148
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_91923594
Totale naai-n00b hier..

Ik zoek een simpele maar stevige steek (voor naaien met de hand btw) om 2 lagen stof aan elkaar te maken (ik wil een tunnel/hoes maken voor om de hoofdband van mijn koptelefoon)
Maar ik heb net nu met grote rare steken gemaakt. Zo van als ik er een naald en veel draad doorheen jaag, blijft het vast wel zitten.

Maar het heeft 2 nadelen

1. het is echt heel lelijk stiekem
2. het blijft toch niet zo goed zitten.
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:03:13 #149
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_91923977
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:01 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

I know, maar als ze daar liggen zou het een heleboel zoekwerk schelen! En anders maar de meeste snuggerst uitziende medewerker aanspreken ;)
"de meeste snuggerst uitziende medewerker" klinkt ook niet erg snugger :D.

;)
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:09:13 #150
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_91924293
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:03 schreef Zoheetik het volgende:

[..]

"de meeste snuggerst uitziende medewerker" klinkt ook niet erg snugger :D.

;)
meest snuggerst uitziende dan :p er lopen daar soms echt wel een paar harries rond waarbij de belletjes niet gaan rinkelen.

Het lag gewoon bij het naaigerei..

Momenteel ruzie met de naaimachine, hij slaat soms een beetje op hol. Misschien dat het aan de draad ligt die onder vandaan komt. Ga zo even andere draad inrijgen. Anders morgen langs bij de winkel waar ie vandaan komt. Heb hem pas sinds augustus en ik gebruik hem pas sinds december omdat hij er zo ingewikkeld uit ziet (maar dat valt dus best mee te vallen)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_91924661
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:55 schreef GimmeGore het volgende:
Totale naai-n00b hier..

Ik zoek een simpele maar stevige steek (voor naaien met de hand btw) om 2 lagen stof aan elkaar te maken (ik wil een tunnel/hoes maken voor om de hoofdband van mijn koptelefoon)
Maar ik heb net nu met grote rare steken gemaakt. Zo van als ik er een naald en veel draad doorheen jaag, blijft het vast wel zitten.

Maar het heeft 2 nadelen

1. het is echt heel lelijk stiekem
2. het blijft toch niet zo goed zitten.
Als ik iets met de hand naai gebruik ik meestal een festonsteek. Dat is een steek die je aan de buitenkant maakt (normaal draai je stof aan het einde om, maar dat hoeft nu niet)

Dat ziet er zo uit (de steekjes langs de rand dus):



En zo maak je het:



Dus steeds recht door de stof en dan de naald door de lus van de draad halen voor je hem aantrekt.

Hoe kleiner en dichter op elkaar je de steekjes maakt, hoe steviger het vast zit. Maar je kunt het gewoon zo maken zoals je het zelf mooi vind. Het mooiste is om wat dikkere draad te gebruiken.

Is dat wat?
pi_91928880
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:55 schreef GimmeGore het volgende:
Totale naai-n00b hier..

Ik zoek een simpele maar stevige steek (voor naaien met de hand btw) om 2 lagen stof aan elkaar te maken (ik wil een tunnel/hoes maken voor om de hoofdband van mijn koptelefoon)
Maar ik heb net nu met grote rare steken gemaakt. Zo van als ik er een naald en veel draad doorheen jaag, blijft het vast wel zitten.

Maar het heeft 2 nadelen

1. het is echt heel lelijk stiekem
2. het blijft toch niet zo goed zitten.
Met de hand of met een machine?
Met de hand klinkt het of je iets meer tijd moet nemen om kleinere steekjes te maken en het rustig af te maken.
Met de machine: was de machine wel goed ingeregen?

Edit niet ver genoeg doorgebladerd in het topic, stom

[ Bericht 3% gewijzigd door Oceanonix op 27-01-2011 13:11:14 ]
pi_91935384
hallo!

I haz a question.
ik wa sgisteren een jas aan het kopen, en toen viel er meteen een knoop af, later nog 1
die wil ik dus weer gaan aanzxetten, ik hoorde die vrouw iets zeggen over visdraad.
worden knopen ook wel eens aangezet met visdraad? en is dat dan veel steviger dan gewoon garen? :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_91937402
ijzergaren ken ik wel. Maar de extra sterk van Gutterman is sterker als ijzergaren.
Maar misschien zit je probleem niet in het garen maar in de knopen. Sommige knopen hebben scherpe randjes die je garen doorsnijden. Dan is het makkelijker om een paar nieuwe knopen erop te zetten dan iedere keer die oude.
pi_91937756
Ik heb van mijn mama geleerd om een knoop met 4 gaten met 2 verschillende draden vast te zetten. Als er dan een draad kapot gaat valt de knoop er niet meteen af. Mijn mama zette standaard op alle nieuwe jassen de knopen opnieuw eraan, ik zou die gewoonte eigenlijk over moeten nemen, ik verlies echt te vaak knopen.

Ik heb trouwens 2 boeken besteld:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)009241453/index.html


http://www.bookdepository.co.uk/book/9781844009381/Sew!


Dat boek van Cath Kidston stond al lang op mijn verlanglijstje, maar de eerdere versie was nogal duur (daar zit een lap van haar eigen stof bij). Nu komt er dus een kleinere goedkopere uitgave. De Nederlandse vertaling is er trouwens ook al bijna. http://www.bol.com/nl/p/n(...)008257713/index.html. Misschien bestel ik ooit Make! ook nog wel een keer.
pi_91938502
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb van mijn mama geleerd om een knoop met 4 gaten met 2 verschillende draden vast te zetten. Als er dan een draad kapot gaat valt de knoop er niet meteen af. Mijn mama zette standaard op alle nieuwe jassen de knopen opnieuw eraan, ik zou die gewoonte eigenlijk over moeten nemen, ik verlies echt te vaak knopen.

Ik heb trouwens 2 boeken besteld:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)009241453/index.html
[ afbeelding ]

http://www.bookdepository.co.uk/book/9781844009381/Sew!
[ afbeelding ]

Dat boek van Cath Kidston stond al lang op mijn verlanglijstje, maar de eerdere versie was nogal duur (daar zit een lap van haar eigen stof bij). Nu komt er dus een kleinere goedkopere uitgave. De Nederlandse vertaling is er trouwens ook al bijna. http://www.bol.com/nl/p/n(...)008257713/index.html. Misschien bestel ik ooit Make! ook nog wel een keer.
Oh, ik heb dat boek van Cath Kidston uit de bieb, maar vond er eigenlijk niet veel leuks instaan... Alles was bijna gequilt :{

Heb wel deze gekocht:

pi_91938988
Ik vind dat knopen aan jassen en bloesjes best wel gauw los gaan. Zou ze gewoon met gewone garen nog een keer vastzetten denk ik en als het dan weer los gaat zou ik wat stevigers halen. Maar visdraad zou ik dan weer niet zo gauw aan denken.

Ben bezig met een rokje voor mezelf, maar ik schiet niet zo hard op...
Stof is geknipt, maar had deze week geen naailes en dan is de noodzaak om wat te gaan doen ook niet zo groot... En nu heb ik 1 kind op de peuterspeelzaal en de andere in bed en heb ik geen zin :P.
Hihihi.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:33:28 #158
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_91957300
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:18 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Als ik iets met de hand naai gebruik ik meestal een festonsteek. Dat is een steek die je aan de buitenkant maakt (normaal draai je stof aan het einde om, maar dat hoeft nu niet)

Dat ziet er zo uit (de steekjes langs de rand dus):

[ afbeelding ]

En zo maak je het:

[ afbeelding ]

Dus steeds recht door de stof en dan de naald door de lus van de draad halen voor je hem aantrekt.

Hoe kleiner en dichter op elkaar je de steekjes maakt, hoe steviger het vast zit. Maar je kunt het gewoon zo maken zoals je het zelf mooi vind. Het mooiste is om wat dikkere draad te gebruiken.

Is dat wat?
Ik ga het proberen!

Dank je! :)
pi_91968305
One yard boek staat ook op mijn verlanglijstje bij bookdepository (en de andere versie, one metre, ook), ik krijg vanzelf bericht als ze goedkoper worden.
pi_91988109
Ik ga vandaag eens proberen mijn eerste kledingstuk te maken :) Ik heb bij de bieb wat Makkelijk Naaien boekjes van Knip gehaald en heb een grijze rib en een witte bloemetjesstof en het moet een giletje zonder knopen worden *O*
pi_91993477
Door jou ben ik ook eens op de site van de bibliotheek gaan kijken en ik kan heel goedkoop (¤2,50 inschrijfgeld en maar ¤8 per jaar) een abonnement nemen en in de catalogus heb ik al wat boeken over naaien enzo gevonden die ik zou willen lenen. Zodra ik echt tijd heb om een begin te maken met de naaimachine ga ik meteen lid worden en een paar boekjes lenen. Kan zomaar zijn dat dat pas over een half jaar is natuurlijk.

Succes met je giletje.
pi_92034833
Hij is klaar *O* De voorkanten zijn enigzins ongelijk, maar dat valt niet zo op als hij gewoon hangt :) Ben alleen nog aan het twijfelen of ik langs alle randen ga stikken om de voering wat meer naar achteren vast te zetten....





pi_92037156
Ik zou de voering gewoon goed persen, ik zou veel te bang zijn voor extra zichtbare scheve stiksels.
Maar, de hamvraag: past hij?
pi_92037682
Ja, hij past :Y Ik heb alleen een dikke trui aan vandaag, dus kan er niet overheen :)
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:28:35 #165
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_92052932
Leuk!
En ik zou inderdaad ook persen. Klein beetje terugkrullen is niet erg. Of alleen aan de onderkant doorstikken. (Maar ja waar houd je dan op aan de voorkant? :') )
pi_92073179
Vandaag past hij wel over mn kleren heen ;)







Sorry voor de crappy telefoonfotos :D
  zondag 30 januari 2011 @ 13:30:53 #167
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_92074043
Oh past goed inderdaad!
Leuk :Y
pi_92074119
Leuk! En past netjes!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_92076853
Ik ga 27 feb naar het Stoffenspektakel in Nieuwegein. Lekker overdekt en voor de deur gratis parkeren. Vorige week op de Lapjesmarkt vroren mijn tenen er bijna af.
http://www.stoffenspektakel.nl/agenda
pi_92120387
Echt handig, ik heb 50 ritsen besteld bij deze shop op Ebay: http://myworld.ebay.nl/ny-sale/

Je kunt gewoon een mail sturen van; Stuur mij 50 ritsen varierend in kleur tussen de 7 en 35 cm :D Kost incl verzenden 15 dollar! Ben benieuwd wat ik allemaal krijg :s)
pi_92121527
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:35 schreef Inu het volgende:
Echt handig, ik heb 50 ritsen besteld bij deze shop op Ebay: http://myworld.ebay.nl/ny-sale/

Je kunt gewoon een mail sturen van; Stuur mij 50 ritsen varierend in kleur tussen de 7 en 35 cm :D Kost incl verzenden 15 dollar! Ben benieuwd wat ik allemaal krijg :s)
goeie tip

bij modefourniturengroothandel.nl betaal je 5.= voor 100 ritsen

[ Bericht 0% gewijzigd door EilandjeOnline op 31-01-2011 14:14:18 ]
pi_92121630
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:06 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

goeie tip

bij modefourniturengroothandel.nl betaal je 5.= te betalen voor 100 ritsen
Oeh, ook goedkoop :9 Maar ik denk dat ik nu wel even vooruit kan :') En ik hoef eigenlijk alleen standaard ritsen...
  maandag 31 januari 2011 @ 14:21:50 #173
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_92122050
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga 27 feb naar het Stoffenspektakel in Nieuwegein. Lekker overdekt en voor de deur gratis parkeren. Vorige week op de Lapjesmarkt vroren mijn tenen er bijna af.
http://www.stoffenspektakel.nl/agenda
Oeh, thanx voor de tip! Ik ga ook altijd naar de stoffenspektakels, echt leuke stoffen zijn daar altijd en mooie koopjes!
Ik ga lekker in Den Bosch, 11 februari al zie ik nu! Ik had een reminder ingesteld op de site maar die werkt blijkbaar niet (meer)?
Geluk is een richting, geen punt
  maandag 31 januari 2011 @ 14:37:35 #174
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_92122564
Vraagje..
Laatst flipte mijn naaimachine helemaal en op een gegeven moment had ik het vermoedelijk euvel gevonden. Het garen dat van onder komt. Dus dat vervangen.
Nu ben ik weer aan het naaien en splijt het garen net wat van bovenaf komt.

Beide keren maakte ik gebruik van het garen van het merk Coats Duet oid
Ik heb volgens mij echt niet het goedkoopste garen gekocht dat er was :S heeft iemand voor mij het verlossende antwoord. Hoe kan dit? Heb ik echt een bagger merk gekocht? Wat kan ik dan beter aanschaffen?
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_92122640
zijn de stoffen dan nog goedkoper dan op de markt ?
voor rotterdammers: Locatie: Ahoy - 16-03-2011 om 09:30 - 16:30
pi_92122850
Sta je dan niet uren te wachten bij een kraam? Of mag je zelf knippen? Bij mij op de markt staat altijd een kraam met 2,50 de meter, maar daar sta je soms echt wel een half uur op je beurt te wachten en dan heb je ook nog veel van de irritante mensen die voor proberen te dringen door gewoon te roepen dat ze aan de beurt zijn :{

In Dordrecht is het pas in mei :{
pi_92123089
Hier in Groningen staan een aantal kramen die ook altijd gewoon hier op de markt staan en een aantal anderen. Eigenlijk is het gewoon een indoor markt waar veel stoffenkramen zich verzamelen.

Ik vind het qua drukte wel mee vallen. Juist die ene kraam waarbij het op de markt altijd zo druk is hier, ben je daar vrij snel aan de beurt omdat er zo veel kramen staan.

Ik vind het vooral handig als veel keus wilt hebben.
  maandag 31 januari 2011 @ 14:52:15 #178
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_92123100
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:37 schreef YskaFredriksson het volgende:
Vraagje..
Laatst flipte mijn naaimachine helemaal en op een gegeven moment had ik het vermoedelijk euvel gevonden. Het garen dat van onder komt. Dus dat vervangen.
Nu ben ik weer aan het naaien en splijt het garen net wat van bovenaf komt.

Beide keren maakte ik gebruik van het garen van het merk Coats Duet oid
Ik heb volgens mij echt niet het goedkoopste garen gekocht dat er was :S heeft iemand voor mij het verlossende antwoord. Hoe kan dit? Heb ik echt een bagger merk gekocht? Wat kan ik dan beter aanschaffen?
Mijn ervaring met goedkope garens is hooguit de hoeveelheid pluis die er af komt en dat het wellicht eerder breekt bij donkere kleuren..
Ik gebruik echt alles wat op een klosje zit om te naaien ;)

Wat jij hierboven beschrijft klinkt me meer als een spanningsprobleem in de oren. En wellicht je klosje verkeerdom (ondersteboven) op je machine.

Ik zou de machine helemaal opnieuw inrijgen, ander klosje garen, nieuwe naald, alle pluis onder je steekplaat weghalen.. en dan kijken wat ie doet.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 31 januari 2011 @ 14:52:58 #179
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_92123133
Ik ga altijd in Maastricht naar de weekmarkt op t einde van de ochtend ( in mn pauze ), dan hoef je niet zo heel lang te wachten bij die kramen. Helaas nu veel carnavalsshit als tule en felgekleurde rommel, ben blij als dat seizoen weer voorbij is, nu is het ook wel wat drukker, maar er zijn zoooooo veel stofkramen hier dat het altijd wel mee valt eigenlijk ;)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 31 januari 2011 @ 14:53:54 #180
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_92123184
Je spoelhuisje idd helemaal leegmaken, bij mij zat er daar een piepklein pluisje vreselijk dwars laatst, brak ook telkens de bovenste draad ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 31 januari 2011 @ 14:54:32 #181
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_92123206
Ik krijg een hele fijne stoffenwinkel als (bijna)buurman *O*
De Stoffenkraam opent een filiaal op 300m afstand van mijn huis :o
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_92123269
is de stoffenspektakel goedkoper dan op de markt je stof halen?
  maandag 31 januari 2011 @ 14:57:23 #183
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_92123359
Hier op de markt heb je echt stofkramen in elke prijsklasse, het hele jaar door, en op het stoffenspectakel volgens mij ook gewoon alle prijsklasses hoor.
Maar niet elke stad heeft zo een royaal assortiment op de weekmarkt als Maastricht, dus vaak is het wel handig denk ik!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_92123511
quote:
6s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:54 schreef E.T. het volgende:
Ik krijg een hele fijne stoffenwinkel als (bijna)buurman *O*
De Stoffenkraam opent een filiaal op 300m afstand van mijn huis :o
Oh fijn! Waar is dat dan O-)

Ik zie dat de eerste winkel in Sliedrecht is, dat is ook vlakbij mij! En ik me altijd ergeren aan dat katoen van 9,95 de meter in mijn kleine winkeltje om de hoek :X
pi_92124739
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:55 schreef EilandjeOnline het volgende:
is de stoffenspektakel goedkoper dan op de markt je stof halen?
Is was de goedkoopste stof op het stoffenspektakel te koop bij dezelfde kraam die hier ook op de markt staat (voor dezelfde prijzen)
  maandag 31 januari 2011 @ 15:45:10 #186
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_92125281
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:00 schreef Inu het volgende:

[..]

Oh fijn! Waar is dat dan O-)

Ik zie dat de eerste winkel in Sliedrecht is, dat is ook vlakbij mij! En ik me altijd ergeren aan dat katoen van 9,95 de meter in mijn kleine winkeltje om de hoek :X
Capelle a/d IJssel :)

Ik zag trouwens dat jij in dordt woont.. in Zwijndrecht zit de loods van de Stoffenstunter die (ik meen) elke zaterdagochtend verkoop in de loods houdt. Even op de site kijken :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_92126534
quote:
6s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:45 schreef E.T. het volgende:

[..]

Capelle a/d IJssel :)

Ik zag trouwens dat jij in dordt woont.. in Zwijndrecht zit de loods van de Stoffenstunter die (ik meen) elke zaterdagochtend verkoop in de loods houdt. Even op de site kijken :Y
Oh, aankomende zaterdag weer :Y Als ik wakker en aangekleed ben voor 1 uur ga ik wel even kijken ;)
pi_92126609
quote:
6s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:45 schreef E.T. het volgende:

[..]

Capelle a/d IJssel :)

Ik zag trouwens dat jij in dordt woont.. in Zwijndrecht zit de loods van de Stoffenstunter die (ik meen) elke zaterdagochtend verkoop in de loods houdt. Even op de site kijken :Y
das bij mij in de buurt , adres en wanneer zijn ze open ? :)
of zullen het dure winkelprijzen zijn ? hebben ze een site

http://www.destoffenkraam.nl ; daar had ik al willen bestellen maar stof online kopen zonder de stof eerst te voel ... oO<
fijn dat ze op metro afstand zijn nu :)
pi_92126693
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:32 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Is was de goedkoopste stof op het stoffenspektakel te koop bij dezelfde kraam die hier ook op de markt staat (voor dezelfde prijzen)
ok, overdekt winkel is altijd prettiger :)
pi_92148352
Ik ben echt helemaal fan van naaien :@

Ik heb de tweede variant van het giletje gemaakt, die met revers, maar heb dan iets doorgetrokken tot mijn zij en dan eronder een band aangenaaid zodat het een wikkeltop wordt. Ik ga er nog een rok onder maken en hem dan voeren met tegenovergestelde kleuren (heb 2 kleuren effen katoen gebruikt), zodat het een binnenstebuiten wikkeljurk wordt *O*

Moet wel nog even wat aanpassen, want het topje zit nog niet helemaal goed aan de band vast, maar dat is zo te fixen :)
pi_92152489
quote:
6s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:54 schreef E.T. het volgende:
Ik krijg een hele fijne stoffenwinkel als (bijna)buurman *O*
De Stoffenkraam opent een filiaal op 300m afstand van mijn huis :o
vorige week is hier aan het einde van mijn straat XL stoffen gekomen... (naast de supermarkt nog wel waar je behoorlijk vaak in de week een wandelingetje naar maak) Erg fijn, erg verleidelijk.

eerste reactie van danny... mooi dan is nu je magazijn op loopafstand en krijgen we meer ruimte in huis.... (helaas zal dat in de praktijk vast niet zo gaan uitpakken)
pi_92161017
Knorretje, woon jij daar? Ik hoorde van mn moeder dat het er nogal rommelig is, maar ze gaat vandaag nog even stofshoppen voor me aldaar :)
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 1 februari 2011 @ 08:21:15 #193
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_92161144
Knorretje, ben je al geweest? Ik ben erg benieuwd maar geen tijd. Ik was vrijdag even bij lappenland, maar ik vind dat altijd een beetje tegenvallen.

Ben nu bezig met een hilarisch ding. Zwangerschapsverlof van mijn buuf is bijna om en ze wil graag schoon naar haar werk. Dus nu maak ik een soort reuze slabber/poncho van badstof zodat ze babyspuugvrij naar kantoor kan. :D
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_92172726
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 08:06 schreef Nijna het volgende:
Knorretje, woon jij daar? Ik hoorde van mn moeder dat het er nogal rommelig is, maar ze gaat vandaag nog even stofshoppen voor me aldaar :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 08:21 schreef Lishe het volgende:
Knorretje, ben je al geweest? Ik ben erg benieuwd maar geen tijd. Ik was vrijdag even bij lappenland, maar ik vind dat altijd een beetje tegenvallen.

Ben nu bezig met een hilarisch ding. Zwangerschapsverlof van mijn buuf is bijna om en ze wil graag schoon naar haar werk. Dus nu maak ik een soort reuze slabber/poncho van badstof zodat ze babyspuugvrij naar kantoor kan. :D
ben er al meerdere keren even binnen gelopen.

ze hebben veel 5 euro stoffen liggen (online zijn die al goedkoper te scoren overigens) (ze hebben ook nog wel leuke partijtjes stof liggen van vorige seizoen(en)). Verder groot voordeel: veel lintjes, grote collectie patronen (patronenwinkel.nl) en ze hebben een hoekje met wol en haakkatoen.

lishe: als ik nu zou moeten kiezen tussen XL stoffen en lappeland zou ik voor XL stoffen gaan
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:00:00 #195
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_92173831
Ik ben net snel even naartoe gereden! Ik ben niet op de hoogte van oude collecties. Heb me echt in moeten houden bij de lintjes en applicaties. Bedankt voor de tip, ik kan even vooruit en heb zo'n zin om vanavOnd aan de slag te gaan!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_92174250
Klinkt goed Lishe, crea ze :)
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:22:17 #197
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_92221821
Ik zou er ook wel in de buurt willen wonen...! Ik zie net dat de webshop gesloten is, hij was al tijdelijk dicht i.v.m. het openen van de winkel maar nu gaat 'ie helemaal niet meer open.
Byebye voor een van mijn favoriete stoffenwebwinkels... :{
Geluk is een richting, geen punt
pi_92224120
Ik heb een heuptasje gemaakt. Hij is nagemaakt van een heuptasje wat ik al jaren heb maar ik heb er een paar extra kleine vakjes in de heupbanden gemaakt voor kleingeld. Ik gebruik hem namelijk vaak als portemonnee op vakantie, maar daar is het grote vak eigenlijk net iets te groot voor.

pi_92224356
Lekker kleurig Miendientje :)

Hmmmz, XLstoffen echt gesloten, dat is een domper :{.
Gelukkig kom ik regelmatig in de buurt van zwolle en hebben we hier een vrij grote markt, dus aan stofjes kom ik wel.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 2 februari 2011 @ 15:42:07 #200
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_92226393
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 15:01 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb een heuptasje gemaakt. Hij is nagemaakt van een heuptasje wat ik al jaren heb maar ik heb er een paar extra kleine vakjes in de heupbanden gemaakt voor kleingeld. Ik gebruik hem namelijk vaak als portemonnee op vakantie, maar daar is het grote vak eigenlijk net iets te groot voor.

[ afbeelding ]
normaal van huisteil creaties toch ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_92234827
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 15:42 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

normaal van huisteil creaties toch ;)
Exact. Ik heb er meerder tasje gekocht maar nu dus ook eentje nagemaakt. (zij maakt ze wel netter)
pi_92290028
Vanaf 10-02 heeft de Lidl weer verschillende naaigarensets in de aanbieding (en breigaren, en haak- en breinaalden)


pi_92299311
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Vanaf 10-02 heeft de Lidl weer verschillende naaigarensets in de aanbieding (en breigaren, en haak- en breinaalden)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik denk dat ik eens even langs de Lidl ga dan! :9
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_92363829
Zo, ik ben vroeg genoeg wakker om naar de Stoffenstunter te gaan :D

Op het verlanglijstje:



En verder nog kijken wat er allemaal voor leuks is :)
pi_92363983
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Vanaf 10-02 heeft de Lidl weer verschillende naaigarensets in de aanbieding (en breigaren, en haak- en breinaalden)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
bedankt voor de tip!
pi_92364006
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:19 schreef Inu het volgende:
Zo, ik ben vroeg genoeg wakker om naar de Stoffenstunter te gaan :D

Op het verlanglijstje:

[ afbeelding ]

En verder nog kijken wat er allemaal voor leuks is :)
in capelle a/d ijssel he
pi_92364104
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:28 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

in capelle a/d ijssel he
Nee, Zwijndrecht...
pi_92364343
de afgelopen 2 maanden heb ik 2 zware boeken over naaitechnieken aangeschaft
Handboek naaitechnieken van A. Smith
400 pagina's

erg handig voor een beginneling als ik

Martha Stewart's Encyclopedia of Sewing and Fabric Crafts
ook zo'n 400 pagina's met 150 leuke naai projecten

zoals deze, een voorraadpot met spelden kussen


[ Bericht 5% gewijzigd door EilandjeOnline op 05-02-2011 11:48:40 ]
pi_92370838
Nou, het was wel ff zoeken hoor :D

Maar ik heb 3 meter zwart katoen, 3 meter katoen met bollen, een halve meter van die autootjesstof en een halve meter katoen met allerlei meisjes uit verschillende landen erop, soort van Carnaval Festival stof :)
pi_92402343
Pff, ik zit vast met mn wikkeljurk... Hij zit in elkaar, behalve de schouders en revers, maar als ik dan de revers vast wil maken kom ik helemaal niet uit :{ De bocht van de flap in de nek die aan moet sluiten met het rugstuk is te kort, waardoor de schouders niet goed op elkaar kunnen... zucht... nu moet ik wachten op mn (schoon)moeder die het kan fixen voor ik verder kan...
  zondag 6 februari 2011 @ 13:39:00 #211
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_92408254
:X Vanmorgen borduurtjes besteld en ik wil ze hebben zodat ik verder kan met Saskia d'r jurk :{
Webshop is zeker ook zondag aan het houden en kijkt d'r mail niet zo snel na ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 6 februari 2011 @ 13:42:15 #212
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_92408363
Ze zaten in m'n spam-filter :(

Nu niet meer natuurlijk *)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 9 februari 2011 @ 18:30:43 #213
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_92555568
Ontiegelijke naai-noob meldt zich :W

Ik ben vrij creatief, en met haak- en breinaalden kan ik zo'n beetje maken wat ik zie en pas ik om de haverklap bestaande patronen naar eigen inzicht aan. 'hotseflots-knutselaar' noemt mijn tante me :')

Verder dan een voering voor een gehaakte tas ben ik (met veel vloeken en tieren :@ ) nooit gekomen.


Omdat ik naaien echt heel tof vindt en mijn moeder en tante vaak te meest toffe dingen heb zien maken, heb ik me ook maar eens op een projectje gestort.
Mijn vriend en ik zijn een maandje geleden samen gaan wonen en onder begeleiding van mijn moeder heb ik de gordijnen korter gemaakt en een kant-en-klaar-gordijn van Leen Bakker vermaakt tot het voor de garderobekast paste. *O*

Ik was een beetje verliefd op het stofje, dus ik zat te piekeren wat ik er verder mee zou kunnen. Het is hele dunne, zilverkleurige stof met doorzichtige vogeltjes. O+

Toen ik de lap even op de bank legde, had ik het ineens. De blauwe bekleding van de bank past perfect bij het zilverachtige van de stof en de vogeltjes schijnen enorm leuk door. Ik heb dus besloten om van het overgebleven stuk kussentjes voor op de bank te maken met een blauwe achtergrond O+

Vanmiddag heb ik dus een donkerblauwe fleecedeken die nooit gebruikt wordt aan stukken geknipt en er de vogeltjesstof op gespeld.


Ik ben er nog niet aan toegekomen om ze aan elkaar te naaien, maar morgen ga ik even binnenkussentjes halen en dan kunnen ze in elkaar *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_92555974
Leuk dat stofje met die vogeltjes Muck...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 9 februari 2011 @ 18:54:46 #215
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_92556574
Dat vogeltjesstofje is geweldig O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:08:00 #216
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_92557232
Ja hè? O+
Ik denk er hard over om nog een paar meter bij te halen en een lampenkapje mee te bekleden en een stukje stof met gekleurd papier erachter in een fotolijstje te doen...
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:48:29 #217
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_92559122
Tis ook leuk op een paneeltje aan de muur O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_92560002
Leuk Muck :Y
Juin uit Eigen Tuin!
pi_92587157
Wat een prachtig stofje, met die vogeltjes.

Mag ik hier ook meekletsen? Ik heb nu een jaar mijn naaimachine en vind het geweldig om kleding voor mijn dochters te maken.

En om te laten zien wat ik tot nu toe al gemaakt heb:
Mijn eerste project was de feestjurk voor de 1e verjaardag van de jongste:

Toen een tas voor de oudste voor de psz:

Een jurk die ik driemaal heb gemaakt, voor mijn dochters, en mijn nichtje:

De favoriete broek van de jongste. Het is ook mijn favoriete broek voor haar, dus dit jaar krijgt ze een tuinbroek aan op haar verjaardag:

En mijn laatste project was een jas, en hij is nog leuker in het echt, dan op de foto:


En zo lijkt het of ik alleen voor de jongste kleding maak, maar er zitten nog een aantal jurken en rokjes tussen voor de oudste, maar zij wil niet altijd meer op de foto. En ik wilde mijn spam niet gelijk te groot maken ;)
pi_92587501
Leuk HH! En meer spammen mag best hoor ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_92588604
Dankjewel. Ik zal eens kijken of ik meer foto's kan vinden, niet alles staat op de foto volgens mij.
pi_92591234
Harriet, leuk die rode tuinbroek!

Wie kan mij helpen?
Ik ben bezig met een jurkje, maar de onderdraadspanning van mijn naaimachine neemt bij de zig-zag-steek telkens ineens toe zodat ik weer een heel deel uit kan halen. Ik heb al een aantal keer opnieuw ingeregen, de spanning van de bovendraad veranderd, maar niets helpt. Wat zou er aan de hand zijn?
Het is een Singer en alleen de bovendraadspanning is regelbaar. Bij de stiksteek is er niets aan de hand :?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 10 februari 2011 @ 16:03:57 #223
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_92592077
Die rode tuinbroek is inderdaad erg leuk!
De rest ook hoor, maar die tuinbroek O+ .
pi_92594120
Twinkly, dat heb ik ook al eens gehad. Weet zou gauw even niet waar het nu aan lag. Volgens mij, aan het spoeltje. Deze zat niet goed/onderdraad loopt verkeerd. Ik moest namelijk even wennen aan een liggend spoeltje, waar de draad dus overheen moet lopen.

bedankt voor de leuke reacties O+
pi_92594835
Een vriendin vroeg of ik een tasje wilde maken voor bij haar kostuum voor de Elf Fantasy Fair. Dit is hem geworden, niet heel speciaal maar wel handig :) Is trouwens het eerste tasje wat ik heb genaaid *O*





pi_92595026
Leuke dingen vandaag weer. Ik ben vandaag ook lekker bezig geweest, alleen geen foto van helaas. Een vriendin heeft een hemelbed en had daar allemaal losse stukken stof aan hangen. Vandaag alles netjes op maat gemaakt en tunnels in gemaakt zodat het kan hangen (in totaal 8 lappen). Niet eens zo heel veel werk maar een groots resultaat.
pi_92599108
Mooie naaiwerkjes allemaal dames! Vind dat tuinbroekje hierboven wel heel schattig :)

Ik heb zelf nog nooit achter een naaimachine gezeten, m'n moeder is er wel heel goed mee, en ze gaat me helpen om een cover voor m'n boek te maken :) Ik weet niet waar ik aan begin, maar er kan niet zo heel veel fout gaan. Denk ik :') Heb geen patroon, dus dat wordt trial and error :P
pi_92599268
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:39 schreef Melochan het volgende:
Mooie naaiwerkjes allemaal dames! Vind dat tuinbroekje hierboven wel heel schattig :)

Ik heb zelf nog nooit achter een naaimachine gezeten, m'n moeder is er wel heel goed mee, en ze gaat me helpen om een cover voor m'n boek te maken :) Ik weet niet waar ik aan begin, maar er kan niet zo heel veel fout gaan. Denk ik :') Heb geen patroon, dus dat wordt trial and error :P
Je bedoelt kaften van een boek? Dat zou je net zoals vroeger op school kunnen doen maar dan ipv papier met stof. Het laatste stukje zet je dan vast met een paar losse steekjes.
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:32:52 #229
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_92601967
Je kunt ook door karton heen naaien denk ik, geeft ook wel een leuk effect.
pi_92602530
Oh, dat ben ik ook nog van plan, als cadeautje voor iemand. Maar weet ook even niet zo goed hoe te beginnen.

Wat is die tas leuk.
pi_92609538
Ik heb vandaag voor het eerst een knoopsgat gemaakt, helemaal zelf ;).
Had het al eens op een automatische machine gedaan op les, maar ja dat is instellen en gaan zo ongeveer. Hier moest ik iets meer doen, maar het is gelukt *O*.
En ik kreeg vandaag mn innaailabeltjes binnen, dus vanaf nu kan ik overal mn merkje innaaien :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_92612167
Oh, wat leuk Nijna. Ik ben benieuwd hoe de labeltjes eruit zien!

Het is gelukt hoor, het was idd iets met het spoeltje.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:53:36 #233
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_92615739
Hier kun je een free-book (free e-book) bestellen van een boekomslag :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_92617386
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:53 schreef E.T. het volgende:
Hier kun je een free-book (free e-book) bestellen van een boekomslag :)
Oh! Das wat ik zoek ja! Dankje :)

Ik wil zeg maar een 'hoesje' maken waarin ik het boek in van doen als het ware :') Ik heb meerdere boeken van datzelfde formaat, dus als ik het ene boek uit heb, kan ik het andere erin doen. Het gaat erom dat ze mooi blijven als ze in m'n (rommelige) tas zitten. :)

Morgen maar beginnen, vanavond kwam het er niet meer van. Wel al een stofje uitgekozen :+ , rood-wit geruit van de Ikea :)
pi_92655284
Twinkly, ik heb de labels hier besteld. Ze zijn leuk geworden, met mn eigen naam en een plaatje :).
En ik heb vanmiddag de eerste ergens in genaaid, maar hij zit scheef dus ik ga nog even kijken of ik dat op een ander moment beter voor elkaar krijg ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 21:17:48 #236
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_92655711
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:23 schreef Melochan het volgende:

[..]

Oh! Das wat ik zoek ja! Dankje :)

Ik wil zeg maar een 'hoesje' maken waarin ik het boek in van doen als het ware :') Ik heb meerdere boeken van datzelfde formaat, dus als ik het ene boek uit heb, kan ik het andere erin doen. Het gaat erom dat ze mooi blijven als ze in m'n (rommelige) tas zitten. :)

Morgen maar beginnen, vanavond kwam het er niet meer van. Wel al een stofje uitgekozen :+ , rood-wit geruit van de Ikea :)
Oh dat is een supergoed idee zeg, dat ga ik ook maken, thnx!!!
Ik doe dr nu altijd dikke elastieken omheen als ik ze in mn tas doe, maar das ook niet alles :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_92660472
Ik ben benieuwd naar een foto Nijna.

Melochan, ik droomde vannacht over je boekhoes _O-

Het jurkje is af! Ik heb voor de eerste keer een rits ingezet, best lastig zonder ritsvoetje.




Maar ik heb wel iets niet helemaal goed gedaan, want de laatste twee stappen heb ik overgeslagen, ik snap ze niet :?

"Open de rits. Speld en naai de middenachternaden van het bovenstuk en de voering van het bovenstuk met de goede kanten op elkaar zodat de ritsrand tussen de naad zit; de steek komt op de vorige steek. Keer het bovenstukje, speld en naai de andere ritsrand op dezelfde manier.

Speld de onderkant van de voering op de taille, vouw de taillenaad op het bovenstuk en stik de onderkant van de voering aan de goede kant van het kledingstuk in de stiklijn van de taille."

Zo zien de middenachternaden met rits en de taillenaad er nu uit.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 12 februari 2011 @ 10:11:41 #238
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_92670929
Die stap met de rits zorgt er voor dat je rits tussen de twee lagen stof uitkomt en meteen netjes weggewerkt is. (nu zie je de rits in de jurk zitten).
De laatste stap zorgt er voor dat de 'binnenjurk' vastkomt aan de buitenjurk en aan de bovenkant alles netjes blijft zitten bij het dragen zonder te verschuiven en draaien.

Vaak als je weet wat je gaat doen, kun je beter voor je zien wat je zou moeten doen bij een stap :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_92673591
Dankjewel ET! Ja, het probleem is inderdaad dat ik het niet goed voor me zie als ik het lees. Ik heb de beschrijving nu al wel een triljoen keer doorgelezen, maar ik heb gewoon nog wat te weinig ervaring.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92673596
Mn tas was een beetje losgeraakt bij de rits, dus ik wilde hem over opnieuw vastzetten, volgens mij is het nu nog lelijker :D
  zaterdag 12 februari 2011 @ 13:14:31 #241
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_92676392
Inu is je wikkeljurk nu nog gelukt?
Ik doe zelf veel te weinig met mijn naaimachine. Ik MOET echt eens tijd vinden om er een paar keer goed voor te gaan zitten met m'n moeder! Ondertussen lurk ik hier lekker mee!
klerkje
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:29:13 #242
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_92678576
Afgelopen woensdag kreeg een goede vriend van ons een zoontje. Woensdagmiddag was de naam pas bekend en donderdagochtend lag dit aardigheidje op de mat:


En volgende week is Saskia d'r verjaardag en daar hoort een nieuwe jurk bij!


Achterkant, met op het shirt ook hartjes geborduurd uit dezelfde serie:


Detail van het voorpand:



En ik heb vanmorgen zomaar bij Matson gevraagd wat de inruil van m'n huidige machine is, als ik een nieuwe koop :o Dan weet ik tenminste hoeveel ik nog moet sparen ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_92680041
ET, die uiltjes O+. Daar heb ik een stofje van gezien van farbenmix volgens mij, kan dat?
Leuk!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 15:42:32 #244
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_92680929
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:15 schreef Nijna het volgende:
ET, die uiltjes O+. Daar heb ik een stofje van gezien van farbenmix volgens mij, kan dat?
Leuk!
Klopt :Y
Het middelste bandje op de (buidel)zak is ook met hetzelfde uiltje :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_92685791
Wauw! Wat een prachtige jurk! Ik ben gek op uilen <3

De jurk van Twinkly is ook al zo gaaf!
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:15:05 #246
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_92686215
Wat een super schattig jurkje Twinkly!! O+

De uiltjesjurk is ook leuk, uiltjes <3
pi_92687331
Oh Twinkly, helemaal nog niet gezegd dat ik jouw jurkje ook erg leuk vindt! Leuk stofje!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_92688594
Leuk, die uiltjes O+

Ik heb dit gordijn gekocht, omdat ik de stof zo heerlijk fout vond, maar wat ermee te maken?...

pi_92689624
Wat een leuke stoere verjaardagsjurk voor Saskia, leuk zo met de Farbenmix-uiltjes, het model alleen is ook al zo leuk.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 10:27:54 #250
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_92809840
Hoi hoi, Ten eerste wat een inspiratie weer. Ik ben een tijd niet op fok geweest (man die telkens ingelogd was :P) Hier wat beginsels van mij. Ik zeg erbij ik ben beginner dat zie je wel aan de oneffenheden vind het toch leuk om met jullie te delen.






Het is de gekte van de verslaving.
pi_92810462
Zijn dat allemaal spuuglapjes (en een slabbetje)? Leuk gedaan, orgineel ook.
  Milf dinsdag 15 februari 2011 @ 12:52:31 #252
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_92814767
Wat een leuke jurkjes! Die van E.T. vind ik helemaal O+!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_92917198
Morgen kan ik mijn nieuwe lockmachine ophalen *O* Ben helemaal blij!

Kreeg alleen direct thuis de vraag waar ik die machine nu weer neer ga zetten. -O- Nou gewoon, als ik die kast opruim, dat verplaats, en dan dat verplaats, dan kunnen de naaimachines op de vrij gekomen ruimte staan! *O* En anders, bouw ff een kamertje erbij aan, dan kan de machine op de tafel blijven staan :P
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:02:01 #254
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_92919612
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 19:27 schreef Inu het volgende:
Leuk, die uiltjes O+

Ik heb dit gordijn gekocht, omdat ik de stof zo heerlijk fout vond, maar wat ermee te maken?...

[ afbeelding ]
Gebruiken voor voering van ehhh een giletje weer? Of een tas.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 09:27:51 #255
316900 Thirza-H
Ziet het licht!
pi_92954248
Handige Hariët, wat doet een lock machine precies?
Ik kruip zelf wel eens achter de naaimachine, maar kom niet veel verder dan nu en dan een rokje voor mijn meiden, en natuurlijk carnaval outfits. Ik vind het wel heel leuk om te doen.
pi_92954672
dat vraag ik me ook af, wat kan jemet een lock machine wat niet kan met een naaimachine
  vrijdag 18 februari 2011 @ 09:48:58 #257
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_92954750
randjes afknippen tijdens het naaien, sneller naaien en geen gedoe met spoeltjes. Dat geloof ik.
Het is de gekte van de verslaving.
pi_92959865
Het maakt de randjes soms net even wat mooier idd.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:55:11 #259
316900 Thirza-H
Ziet het licht!
pi_92967875
Welke randjes? De randen aan de binnenkant doe ik nu altijd met een zigzag-steek. Gekochte kleding is aan de binnenkant altijd mooier afgewerkt, is de machine daarvoor? Of kun je er ook gewoon op naaien?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:05:03 #260
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_92968345
Een lockmachine maakt de binnenkant net zoals gekochte kleding aan de binnenkant :) Hij stikt het ook meteen vast, dus sommige naden kun je in een keer naaien en afwerken :)
En tricot gaat geweldig op de locker :Y lock-naden zijn rekbaar een shirt in elkaar zetten komt dus bijna geen naaimachine aan te pas. Ik doe de zoom soms met een tweelingnaald op de gewone machine, maar op de locker kan ik ook een mooi rolzoompje maken. Doorstikken van naden moet wel op de naaimachine :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_92971981
Misschien leuk om even te kijken, er zijn hier namelijk kaartjes te winnen voor de Handwerkbeurs Zwolle en er zijn echt leuke dingen te vinden op het gebied van naaien!

[WIN!] Vrijkaartjes voor de Handwerkbeurs
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_92992303
Ojee, als ik jullie zo zie krijg ik ook weer helemaal zin om aan de slag te gaan!

In het verleden wel een en ander gemaakt (oa een broek) maar dat is allemaal alweer lang geleden. Ondertussen ook mijn eigen naaimachine gekregen (erfstuk waar de hele familie jaloers op is geloof ik, moet mn vriend vragen om m boven te brengen want kan m zelf amper tillen...)

Ik zie hier echt ontzettend leuke dingen voorbij komen. Morgen moet ik toch naar de bieb, eens kijken of daar ook naaitijdschriften te halen zijn.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 17:26:42 #263
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_93017934
vanmiddag bezig geweest
Resultaat;

Iemand tips hoe is de bovenste tas kan verstevigen???

[ Bericht 27% gewijzigd door Chocolate-chick op 20-02-2011 06:13:57 (computers liepen vast door de foto's,) ]
Het is de gekte van de verslaving.
pi_93018464
kunnen die foto's ook iets kleiner? :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 19 februari 2011 @ 17:53:48 #265
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_93018698
Re Mirjam ik ben een leek als het om verkleinen van foto's gaat... Zal de man eens vragen hoe dat werkt. Voor nu even een link naar mn site voor de volgende pics.

http://anneke071.web-log.nl/mijn_weblog/2011/02/schortje.html
Het is de gekte van de verslaving.
  Milf zaterdag 19 februari 2011 @ 18:37:20 #266
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_93020127
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 17:53 schreef Anneloortje het volgende:
Re Mirjam ik ben een leek als het om verkleinen van foto's gaat... Zal de man eens vragen hoe dat werkt. Voor nu even een link naar mn site voor de volgende pics.

http://anneke071.web-log.nl/mijn_weblog/2011/02/schortje.html
In Paint even re-sizen. Ik heb een redelijke PC, maar dit deed hem wel even slikken ;-).

Wat je ook kunt doen is uploaden via www.tinypic.com Daarna pak je het linkje speciaal voor fora.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_93025014
Wat leuk Anneloortje.

ET, mooi uitgelegd, haha, ik ben er nog niet zo in thuis, dus verder als randjes mooi afwerken kwam ik even niet ;)
Idd Thirza, ik gebruikte ook altijd de zigzagsteek, maar daar kan ik dus straks de lockmachine voor gebruiken.

Maar ik heb tussen de middag heel even kunnen spelen met de lockmachine. Heb er nu 4 verschillende kleuren draden opzitten, om even te kijken hoe het werkt, hoe alles moet staan. Helaas heb ik nog geen verschillende soorten stoffen uitgeprobeerd. Maar heb een hele leuke tricotstof liggen, dus ik hoop er snel wat mee te kunnen maken.
Moet wel even wennen, dat deze met 4 draden en een dubbele naald werkt. Op de les heeft ze er eentje met 3 draden en 1 naald. Dat kan de mijne ook wel, dus dat is ook nog iets om uit te proberen. En een rolzoompje, daar ben ik ook nog niet achter. Ach, ik heb weer wat te doen.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:14:41 #268
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_93030574
Anneloortje; een tas kan je verstevigen door de stof te verstevigen met vlieseline. Wat je ook kan doen is van stevige stof een voering te naaien als het buitenste stofje vrij dun is. Daarbij is het heel belangrijk dat de hengsels goed vastzitten, het lijkt alsof dat nu niet echt stevig zit maar ik kan het niet goed genoeg zien. Hengsels kan je bv. vastzetten door deze met een vierkantje met kruisje erin op de tas te stikken (geen idee of het duidelijk is zo, haha!). Als je wil dat je de stiksels niet ziet kan je deze op de bovenste rand stikken aan de buitekant, en vervolgens dat randje naar binnen klappen en dan je voering erin naaien.
Geluk is een richting, geen punt
  zondag 20 februari 2011 @ 09:09:36 #269
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_93045528
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:14 schreef Yvonnetje het volgende:
Anneloortje; een tas kan je verstevigen door de stof te verstevigen met vlieseline. Wat je ook kan doen is van stevige stof een voering te naaien als het buitenste stofje vrij dun is. Daarbij is het heel belangrijk dat de hengsels goed vastzitten, het lijkt alsof dat nu niet echt stevig zit maar ik kan het niet goed genoeg zien. Hengsels kan je bv. vastzetten door deze met een vierkantje met kruisje erin op de tas te stikken (geen idee of het duidelijk is zo, haha!). Als je wil dat je de stiksels niet ziet kan je deze op de bovenste rand stikken aan de buitekant, en vervolgens dat randje naar binnen klappen en dan je voering erin naaien.
http://anneke071.web-log.(...)middag-naaisels.html

Dat randje heb ik idd zo gemaakt dat ik het nog terug kan klappen en er evt een knoop op kan zetten als cover. Ik ga het proberen thanks!
Het is de gekte van de verslaving.
  zondag 20 februari 2011 @ 18:24:52 #270
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_93067358
Sundayafternoon. Packman speenkoord genaaid.
Het is de gekte van de verslaving.
  woensdag 23 februari 2011 @ 03:08:17 #271
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_93186376
Even een cross post vanuit het haaktopic maar het kan ook zijn dat ik het hier heb gelezen:

Er waren hier toch ook dames die de oogjes voor hun dierenhaaksels op etsy kochten? Hebben jullie voor mij de shops waar je dit bij kocht?
En misschien de truc hoe je specifieker kan zoeken op etsy. Ik was laatst op zoek naar knopen maar dan krijg je 2250 pagina's :/

En dacht dat je er ook stof kon kopen maar dat is ook onvindbaar :o Help!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_93188106
Stof onvindbaar op Etsy? Er is gewoon zo ontzettend veel leuks dat je niet weet waar je moet beginnen, tenminste dat heb ik. Even zoeken op fabric en dan het soort dat je wil hebben: cotton, flowers, yellow etc etc. Komt goed, ze hebben heel veel leuks, let wel op de verzendkosten.
pi_93199704
Er staat in de knipmode van maart 2011 een jumpsuit in. Maar ik dacht dat er een aantal jaar geleden ook al een jumpsuit/overal in de knipmode gestaan heeft.
Weet iemand toevallig in welke knipmode?? Ik probeer die namelijk al een tijdje te zoeken, maar ik kan hem niet vinden. Ik dacht zelf dat het niet in 2010 was, dus zal wel 2009 of 2008 geweest zijn.
Iemand een idee??
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:24:32 #275
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_93214698

Heb vanmiddag een babushka poppetje gemaakt maar ik ben niet tevreden over het gezichtje en de vorm.
Het is de gekte van de verslaving.
pi_93222088
Anneloortje, wat is de reden dat je de festonsteek 'verkeerdom' gebruikt? Ik zag het bij je uil en paddestoel.
pi_93225261
Lilly, misschien eens op de site van knip kijken?

Ik ben vanmiddag ook druk bezig geweest en tevreden met t resultaat :).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oren moeten iets naar voren denk/vind ik, verder helemaal naar mn zin. Moet alleen weer ff een voorraadje fiberfill oid halen, want dat is bijna op.

(plaatje ff onder spoiler gezet, ik weet niet of degene voor wie het is misschien ook meeleest hier nl)

[ Bericht 19% gewijzigd door Nijna op 23-02-2011 22:05:07 (ff onder spoiler...) ]
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 23 februari 2011 @ 22:23:52 #278
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_93226947
ha, ik ben ook een olifant aan het maken :D

Anneloortje, doe jij losse dingetjes vastplakken? Ik zie geen stiksels oid?

Saskia neemt morgen afscheid van de klas (en de juf). Een aardigheidje voor de juf gefabriekt: een handdoek met naam geborduurd.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 24 februari 2011 @ 08:07:37 #279
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_93241971
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Anneloortje, wat is de reden dat je de festonsteek 'verkeerdom' gebruikt? Ik zag het bij je uil en paddestoel.
Hej das nogeens een goede tip ik ben ook echt nog aan het oefenen om het stikken onder de knie te krijgen maar alleen maar oefenlapjes is ook saai :P
Het is de gekte van de verslaving.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:05:55 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93343056
Hoe moeilijk is het om zelf mijn Catwoman kostuum in te nemen? Het is stretch stof. Geen naaimachine en geen idee hoe ik dit aan moet pakken zonder een berg veiligheidsspelden te gebruiken.
Resistance is futile.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:16:52 #281
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_93343403
Kraamkadootje gemaakt :) Aan de ene kant naam en andere kant geboortedatum in de ster geborduurd :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:36:00 #282
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_93344033
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:05 schreef Seven. het volgende:
Hoe moeilijk is het om zelf mijn Catwoman kostuum in te nemen? Het is stretch stof. Geen naaimachine en geen idee hoe ik dit aan moet pakken zonder een berg veiligheidsspelden te gebruiken.
Ligt er aan hoever het ingenomen moet worden en hoe strak het moet worden.

De simpelste manier is om evenwijdig aan de naden met een zigzaggende steek te gaan. Niet te groot maken want dat zie je. Het zigzaggende is om er rek in te houden (anders knappen je naden of je kunt het niet meer aantrekken).
Of het mooi wordt ligt er aan of je netjes werkt ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:44:39 #283
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93344294
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:36 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ligt er aan hoever het ingenomen moet worden en hoe strak het moet worden.

De simpelste manier is om evenwijdig aan de naden met een zigzaggende steek te gaan. Niet te groot maken want dat zie je. Het zigzaggende is om er rek in te houden (anders knappen je naden of je kunt het niet meer aantrekken).
Of het mooi wordt ligt er aan of je netjes werkt ;)
OK, daar kom ik al een stuk verder mee. Het moet wel aardig ver ingenomen worden, maar er loopt een naad midden over de rug, daarmee zou het al een stuk minder ingewikkeld moeten worden toch?
Resistance is futile.
pi_93344352
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:36 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ligt er aan hoever het ingenomen moet worden en hoe strak het moet worden.

De simpelste manier is om evenwijdig aan de naden met een zigzaggende steek te gaan. Niet te groot maken want dat zie je. Het zigzaggende is om er rek in te houden (anders knappen je naden of je kunt het niet meer aantrekken).
Of het mooi wordt ligt er aan of je netjes werkt ;)
Ik denk dat dat bij naden in de lengterichting nog wel mee valt, tenzij het ook perse in de lengte moet kunnen rekken. Met de hand zit er meestal toch al wat meer rek in dan met de machine.

Ik zou het pak binnenstebuiten draaien en dan parallel aan de bestaande naden een nieuwe naad maken. Dit gaat met de hand wel heel langzaam dus als je iemand kent met machine zou dat wel makkelijker zijn. Met de hand zou ik een soort grote lussen maken waarbij je steeds terug komt bij het stukje waar je al bent geweest (weet even niet hoe je dat beter kunt uitleggen)

quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

OK, daar kom ik al een stuk verder mee. Het moet wel aardig ver ingenomen worden, maar er loopt een naad midden over de rug, daarmee zou het al een stuk minder ingewikkeld moeten worden toch?
Dan zou ik wat je in wilt nemen over alle naden verdelen (als er geen naden aan de zijkant zitten, zou je kunnen overwegen om daar nieuwe naden te maken,) dan hou je het model er tenminste het beste in.
pi_93344428
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:16 schreef E.T. het volgende:
Kraamkadootje gemaakt :) Aan de ene kant naam en andere kant geboortedatum in de ster geborduurd :)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat enorm leuk!! Die witte kant vind ik het mooiste :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:02:14 #286
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93344778
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:46 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat bij naden in de lengterichting nog wel mee valt, tenzij het ook perse in de lengte moet kunnen rekken. Met de hand zit er meestal toch al wat meer rek in dan met de machine.

Ik zou het pak binnenstebuiten draaien en dan parallel aan de bestaande naden een nieuwe naad maken. Dit gaat met de hand wel heel langzaam dus als je iemand kent met machine zou dat wel makkelijker zijn. Met de hand zou ik een soort grote lussen maken waarbij je steeds terug komt bij het stukje waar je al bent geweest (weet even niet hoe je dat beter kunt uitleggen)

[..]

Dan zou ik wat je in wilt nemen over alle naden verdelen (als er geen naden aan de zijkant zitten, zou je kunnen overwegen om daar nieuwe naden te maken,) dan hou je het model er tenminste het beste in.
Het probleem is dus dat het model er juist niet in moet blijven. Het is behoorlijk recht, nauwelijks getailleerd. Hij zit goed op de kont, benen en schouders, maar ik heb een wespentaille. Daar het lycra stretchstof is en slechts een carnavalskostuum is, hoeft het niet zo perfect te zijn gelukkig. Moet wel nog naald en draad kopen. Zou niet eens weten waar dat te krijgen is hier in België :') .

Die grote lussen snap ik wel, denk ik. Dus stel we meten dit in centimeters, je eerste steek is na 1cm en je gaat een halve cm terug. Dan ga je weer een cm vooruit en een halve cm terug, zodat je feitelijk om de halve cm 2 steken hebt.
Resistance is futile.
pi_93345026
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het probleem is dus dat het model er juist niet in moet blijven. Het is behoorlijk recht, nauwelijks getailleerd. Hij zit goed op de kont, benen en schouders, maar ik heb een wespentaille. Daar het lycra stretchstof is en slechts een carnavalskostuum is, hoeft het niet zo perfect te zijn gelukkig. Moet wel nog naald en draad kopen. Zou niet eens weten waar dat te krijgen is hier in België :') .

Die grote lussen snap ik wel, denk ik. Dus stel we meten dit in centimeters, je eerste steek is na 1cm en je gaat een halve cm terug. Dan ga je weer een cm vooruit en een halve cm terug, zodat je feitelijk om de halve cm 2 steken hebt.
Als het alleen om je taille gaat zou ik alleen de zij-naden veranderen. En dat met die lussen klopt zo wel. Ik heb trouwens geen idee of dat de officiële manier is, maar zo zou ik dat doen. Naald en draad kun je in Nederlands zelfs bij de supermarkt kopen, geen idee hoe dat in België is.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:24:02 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93345519
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:10 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Als het alleen om je taille gaat zou ik alleen de zij-naden veranderen. En dat met die lussen klopt zo wel. Ik heb trouwens geen idee of dat de officiële manier is, maar zo zou ik dat doen. Naald en draad kun je in Nederlands zelfs bij de supermarkt kopen, geen idee hoe dat in België is.
OK, zo maar eens checken dan. En dan nog pikzwarte oogschaduw en dan ben ik er klaar voor.
Resistance is futile.
pi_93382818
Gaat er vandaag nog iemand naar het Stoffenspektakel in Nieuwegein? Het staat bij mij op de planning voor vanmiddag, een kort bezoekje, want eigenlijk ben ik te moe.
pi_93511300
Naast 3 breiprojecten was ik afgelopen weekend ook aan een groot naaiproject begonnen. Had ik afgelopen december al een iets kleiner gordijn genaaid (zie elders in begin van dit naaitopic), voor mijn grote slaapkamer moest ik alles letterlijk XL aanpakken.

Zo zag het raam (ruim 3 meter breed) eruit zonder de gordijnen, en vanwege mijn privacy had ik de rolluiken vrijwel altijd dicht.



15 meter bordeauxrode veloursstof verdeeld over twee pakketen (waarvan een geopend)



Hier de eerste voorbereidingen, wat een zware lappen en grote hoeveelheden stof.



Naaiwerk in eerste fase, 3 banen van 2,5 meter lang en 150 cm breed aan elkaar genaaid en af gezigzag. En dit twee keer voor links en rechts.



Vlinderplooi



Hier een gedeelte van de opsteekhaken. Deze harde kunstof haken erop stikken is maar met weing naaimachines te doen, mijn stalen Pfaff 260 lust dit rauw!



Naast het machinewerk, heb ik hier ook veel handwerk moeten verrichten.



Eindresultaat over een breedte van 3,90 meter.



Detail vlinderplooien, ze vallen alsof het door een ervaren stoffeerder zijn genaaid.



Zo ziet het slaapkamer raam van mijn grote slaapkamer er nu uit, met de gordijnen ervoor. Kan het rolluik eindelijk eens open.



[ Bericht 0% gewijzigd door Fusionfreak op 01-03-2011 21:38:37 ]
pi_93519393
Netjes gedaan ^O^
  woensdag 2 maart 2011 @ 12:28:45 #292
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_93534135
Oh! *O*
Ik heb na het naaien van de vogeltjeskussentjes toch wel besloten dat ik naaien erg interessant vind, en nu blijkt dat de buurvrouw haar huis aan het opruimen is en haar stokoude Anker wegdoet.
Toen ze met mijn moeder stond te kletsen hadden ze het erover ennuh, een keer raden wie dat ouwe beestje nu krijgt :D O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_93589548
Na een hele lange tijd niet meer achter de naaimachine gezeten te hebben en mijn vorige project niet echt een succes was (een topje van elastiekstof.. Niet echt charming.. Maarja, was toen 12 :p)
heb ik nu weer iets gemaakt :)

'Heb een boekje voor op m'n werk met alle geneesmiddelen erin, maar deze heeft een zachte kaft en ik heb deze altijd in mijn zak zitten.. Dus de kans dat het kapot gaat is aanwezig.. Heb er een kaft voor genaaid..


Voorkant (Om het boekje heen..)


Achterkant (Om het boekje heen..)


Binnenkant.. Niet echt heel netjes, maar ach je ziet het niet ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Rimketje op 03-03-2011 13:43:32 ]
pi_93589682
Leuk, IKEA toch?
pi_93589730
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:41 schreef Miendientje het volgende:
Leuk, IKEA toch?
Jep :) Lag nog een klein stukje dat ik voor 1 euro mee mocht nemen.. :)
  zondag 6 maart 2011 @ 08:36:13 #296
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_93717850
Op een koude middag heb ik een nieuwe vrolijke portemonnee gemaakt *O*


I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_93718130
Wauw! Dat is echt super. Wat een mooie portemonnee! Mooie stofjes ook. :Y
pi_93718212
die portemonnee is goed gelukt!! mooi
pi_93719105
Wow, gaaf hoor!

Ik ben deze tas aan het namaken:



En hij lukt best aardig al zeg ik het zelf *O* Die handvaten zijn echt afgrijselijk, maar dat kan ook komen doordat ik op elke kant drie lagen vlieseline heb gestreken :X
pi_93722708
Afgelopen week moest er toch echt eens begonnen worden aan de carnavalkostuums. Beide kinderen hadden een thema mee gekregen vanuit school. Jayden moest een klassiek sprookje kiezen en Alicia dr klas iets bijbels. Het viel niet mee om iets origineels te bedenken en de tijd begon te dringen. Afgelopen woensdag was er stoffenspektakel in Zwolle en wilde daar de stof kopen. Uiteindelijk dinsdagavond de knopen doorgehakt. Jayden zou zijn entree maken als de keizer uit: de nieuwe kleren van de keizer. Alicia dan toch maar een engel. Om het gevaar van de zoveelste engel te zijn in de klas een mooie B geknutseld die ze VOOR zich kan dragen en daar was ons Bengeltje.

Woensdag stof gehaald, donderdag genaaid en vrijdag gefeest


Ons engeltje met een B ervoor


Ons keizertje in z'n nakie nieuwe kleren
  zondag 6 maart 2011 @ 12:51:40 #301
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_93722761
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 09:19 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wauw! Dat is echt super. Wat een mooie portemonnee! Mooie stofjes ook. :Y
hier te koop :)

tijdelijke edit: ik zal straks een nieuw topic openen, maar er staat nu een peuter heel dramatisch te doen dat ze naar bed wil.. dat eerst dus
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')